Şimdi Ara

Ford FOCUS - LPG'nin motora verdiği ilk ciddi zarar. (sübap yatakları oturmuş) :-( (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
5
Favori
80.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende de 2003 corolla var. LPG ile yaklaşık 70bin yaptım. araçta titreme soğukta stop etme başladı. servise gittim ilk sorduğu lpg var mı oldu. ve 'hiç bakmadan söyliyeyim siboblar dedi. aynı şikayetten 100lerce araç geldi, sen 70bin iyi bile yapmışşın' dedi.
  • ben lpg ıle 120 bın yaptım hc bır sorun yasamadım ... dıyelım kı motor sorun cıkardı
    ben o masrafın 50 katını zaten cıkarmısım lpg den yaptıgım tasarruf ile.
  • Sen şanslısın. Ben değildim. Daha 10 bin km bile olmadan motor yaptırmak durumunda kaldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toprak otogaz01

    yeni kasa focus,mondeo,fiesta larda sibap eritme olayı var evet ama lovato bunun önüne geçmiştir bizzat bana gelen müşterilerde yaşadım sibap eritme olayını

    Arakadaşlar merhaba,

    Birincisi TiVCT motorlar V motor gibi çalışmaz. O ifade de anlatılmaya çalışılan şey, yakıt ve ateşlleme sisteminin birbirinden bağımsız iki motor varmışcasına iki ayrı "bank" olarak yönetiliyor olması. Yani o motorlar sanki iki ayrı ECU su varmış gibi birbirinden bağımsız hareket ediyor. Ateşleme sırasıda 1-3-4-2.

    LPG ve diğer piggyback ECU larında bu tip motorların yaşadığı belirgin sorun püskürtme zamanlamasını ayarlayamamaları. Zira neredeyse tüm LPG sistemleri püskürtme zamanını ayarlarken birinci silindirin pozisyonunu okur ve ona göre motor devrine dayalı oalrak püskürtme zamanını belirler. Ancak, TiVCT bu konuda diğerlerinden ayrılıyor. Zira birinci ve dördüncü silindirler birinci "bank" ile yönetilirken 2nci ve 3ncü silindirler ise "ikinci bank" ile yönetiliyor dolayısı ile bunların püskürtme zamanları ve süreleri birbirinden bağımsız ve dahası aralarında faz farkı var. Yani eğer LPG piggyback(ECU) ünitesini birinci silindire göre ayarlarsanız, ikinci ve üçüncü silindirlerdeki püskürtme zamanlamasını doğru ayarlayamıyorsunuz ve dolayısı ile yakıtın büyük kısmı manifoltta kalıyor ve işe yaramıyor.

    Benzin ECU su bunu farkedip (O2 sensörleri vasıtası ile) o bank teki yakıt trimini yani önce STFT (yavaş yakıt kesme) sonrada LTFT (hızlı yakıt kesme) yavaş yavaş yavaş arttırıyor. Bu da %30 a kadar uzayan bir süreç. Dolayısı ile 1 ve 4 doğru miktarda yakıt alırken 2 ve 3 ise aşırı fazla yakıt alıyorlar. Bu da silindir içerisinde aşırı ısınmaya ve pistonun erimesine yol açıyor. Piston eritenlerin motorlarına baktığınızda hepsinin 2nci ya da 3ncü silindirlerinin eridiğini görürsünüz zaten. Hangisinin eriyeceği de tamamen rastlantısal oalrak VCT nin o anki konumuna göre değişiyor.


    prins kitlerinde aynı benzin ECU sunda olduğu gibi tüm silindirlerden veri alarak hepsi için tek tek faz açısı ayarlayabiliyoruz. Dolayısı ile yukarıda yazdığım yapısal sorun ile karşılaşmamış oluyorsunuz.




  • güncel
  • Ben de LPG'li 2000 model Focus1 sahibi olarak tecrübelerimi yazayım.

    Araca 2007 yılında 100.000km'de iken BRC marka LPG takıldı ve araç şu an 210.000km'de. Yani motor LPG ile 110.000km yol katetti.

    Normalde motorda şimdiye kadar hep 5w-30'luk Mobil1 yağ kullanıyordum. Mobil1'de motor 5000km'de yaklaşık 1 litre kadar yağ eksiltiyor. Arabamın bakımlarını yaptırdığım Ford ustası "seninkisi gibi LPG'li olan ve yağ yakan Focus'larda 5w-30'luk DEW marka yağ kullanıyorum. Kötü bir yağ değil, mobil1'e göre biraz daha kalın o yüzden yağ yakma olmuyor" dedi ve bu şekilde son bakımda DEW marka yağ koyduk. Bakımdan beri 4000km geçti ve gerçekten hiç yağ eksilme olmadı. Sonuç olarak motorda LPG kaynaklı çok az seviyede bir yıpranma var.

    Bir de motor rölantide LPG hiç takılmadığı benzinli zamanlardaki kadar sessiz ve sarsıntısız çalışmıyor. Rölantide bir miktar sarsıntılı çalışıyor motor.

    Sonuç olarak LPG taktırdığıma pişman mıyım ? Asla, 110.000km'deki tasarrufun nerdeyse 20.000TL'yi bulmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Bir de motor rölantide LPG hiç takılmadığı benzinli zamanlardaki kadar sessiz ve sarsıntısız çalışmıyor. Rölantide bir miktar sarsıntılı çalışıyor motor.


    Bujileri kontrol ettirdiniz mi hocam?
    Buji kutup başı aralıkları eşit olmadığı zaman, yani bujiler yanmaya başladığı zaman bu sıkıntı olur.

    Bujilerde sıkıntı yoksa büyük olasılıkla sübaplarda problem başlamıştır.

    Bir de rölantideyken devir saatine dikkatlice bakın, hafiften veya ileri düzeyde devirde dalgalanma varsa boğaz kelebeğinin temizlenme zamanı da gelmiştir.

    Sarsıntıyla ilgisi yok ama size bir şey daha tavsiye edeceğim: 200-250 bin km civarındaki FOCUS'ların emme manifoltları aşırı derecede kirlenir. Sanki kurum bağlamış karbon temizliğine ihtiyaç olan motor kapağı ve sübaplar gibi kararır. Bunun nedeni manifoldun dökme olmasından kaynaklanan iç yüzeyindeki pürüzlerdir. Örneğin; plastik gibi görünen Toyota Corolla 2007-2013 manifoltlarının iç yüzeyleri çok parlaktır, parlak plastik, kolay kolay kir tutmaz.
    Motor için emme manifoldunun kirlenmesi demek bir insan için akciğerlerinin görevini yapamaz hale gelmesi demek! O yüzden emme manifoldunuzu söktürüp temizletmenizi öneririm. Sökmeden, araç üzerinde temizlik yaptığını söyleyen bazı firmalar da var fakat onlarda da manifolttaki katılaşmış-sert kirlerin çıkması mümkün değil.

    Eğer aracınıza uzun vadeli binmeyi düşünüyorsanız buji, sübap, boğaz kelebeği ve emme manifoldunu elden geçirtin. Bu işlemler sonrasında aracınızın performansına inanamayacaksınız!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Bir de motor rölantide LPG hiç takılmadığı benzinli zamanlardaki kadar sessiz ve sarsıntısız çalışmıyor. Rölantide bir miktar sarsıntılı çalışıyor motor.


    Bujileri kontrol ettirdiniz mi hocam?
    Buji kutup başı aralıkları eşit olmadığı zaman, yani bujiler yanmaya başladığı zaman bu sıkıntı olur.

    Bujilerde sıkıntı yoksa büyük olasılıkla sübaplarda problem başlamıştır.

    Bir de rölantideyken devir saatine dikkatlice bakın, hafiften veya ileri düzeyde devirde dalgalanma varsa boğaz kelebeğinin temizlenme zamanı da gelmiştir.

    Sarsıntıyla ilgisi yok ama size bir şey daha tavsiye edeceğim: 200-250 bin km civarındaki FOCUS'ların emme manifoltları aşırı derecede kirlenir. Sanki kurum bağlamış karbon temizliğine ihtiyaç olan motor kapağı ve sübaplar gibi kararır. Bunun nedeni manifoldun dökme olmasından kaynaklanan iç yüzeyindeki pürüzlerdir. Örneğin; plastik gibi görünen Toyota Corolla 2007-2013 manifoltlarının iç yüzeyleri çok parlaktır, parlak plastik, kolay kolay kir tutmaz.
    Motor için emme manifoldunun kirlenmesi demek bir insan için akciğerlerinin görevini yapamaz hale gelmesi demek! O yüzden emme manifoldunuzu söktürüp temizletmenizi öneririm. Sökmeden, araç üzerinde temizlik yaptığını söyleyen bazı firmalar da var fakat onlarda da manifolttaki katılaşmış-sert kirlerin çıkması mümkün değil.

    Eğer aracınıza uzun vadeli binmeyi düşünüyorsanız buji, sübap, boğaz kelebeği ve emme manifoldunu elden geçirtin. Bu işlemler sonrasında aracınızın performansına inanamayacaksınız!


    boğaz kelebeği dediğiniz, hava filtre hortumu mu oluyor.?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    boğaz kelebeği dediğiniz, hava filtre hortumu mu oluyor.?


    Hava filtresi hortumunun motora bağlandığı noktada (yuvarlak giriş) boğaz kelebeği var. O kelebeği söktürüp temizlettirin. Filtre hortumunu çıkardığınız yere bakın, araca biri binip gaz pedalına ayaını basıp çeksin, hortumun motora bağlandığı yerde bir yuvarlak parça hareket eder. İşte o aksamı söktürüp hem boru içerisini hem de ortadaki hareketli kelebeği temizlettirin hocam.

    Yalnız boğaz kelebeğinin olduğu aksam ekseriyetle aluminyum olur. Bazı iş bilmez ustalar motor sıcakken sökmeye çalışırlar ve bazen o aluminyum parçanın canına okurlar, civatalarını sardırırlar vs. vs. İşini iyi yapan ustalar motorun soğumasını bekleyip ondan sonra sökerler.

    Hava filtre kutusunu ve hortumunu da temizleyin ya da temizlettirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    boğaz kelebeği dediğiniz, hava filtre hortumu mu oluyor.?


    Hava filtresi hortumunun motora bağlandığı noktada (yuvarlak giriş) boğaz kelebeği var. O kelebeği söktürüp temizlettirin. Filtre hortumunu çıkardığınız yere bakın, araca biri binip gaz pedalına ayaını basıp çeksin, hortumun motora bağlandığı yerde bir yuvarlak parça hareket eder. İşte o aksamı söktürüp hem boru içerisini hem de ortadaki hareketli kelebeği temizlettirin hocam.

    Yalnız boğaz kelebeğinin olduğu aksam ekseriyetle aluminyum olur. Bazı iş bilmez ustalar motor sıcakken sökmeye çalışırlar ve bazen o aluminyum parçanın canına okurlar, civatalarını sardırırlar vs. vs. İşini iyi yapan ustalar motorun soğumasını bekleyip ondan sonra sökerler.

    Hava filtre kutusunu ve hortumunu da temizleyin ya da temizlettirin.

    teşekkürler hocam. servise gidince ustalara bunu da belirtirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Bir de motor rölantide LPG hiç takılmadığı benzinli zamanlardaki kadar sessiz ve sarsıntısız çalışmıyor. Rölantide bir miktar sarsıntılı çalışıyor motor.


    Bujileri kontrol ettirdiniz mi hocam?
    Buji kutup başı aralıkları eşit olmadığı zaman, yani bujiler yanmaya başladığı zaman bu sıkıntı olur.

    Bujilerde sıkıntı yoksa büyük olasılıkla sübaplarda problem başlamıştır.

    Bir de rölantideyken devir saatine dikkatlice bakın, hafiften veya ileri düzeyde devirde dalgalanma varsa boğaz kelebeğinin temizlenme zamanı da gelmiştir.

    Sarsıntıyla ilgisi yok ama size bir şey daha tavsiye edeceğim: 200-250 bin km civarındaki FOCUS'ların emme manifoltları aşırı derecede kirlenir. Sanki kurum bağlamış karbon temizliğine ihtiyaç olan motor kapağı ve sübaplar gibi kararır. Bunun nedeni manifoldun dökme olmasından kaynaklanan iç yüzeyindeki pürüzlerdir. Örneğin; plastik gibi görünen Toyota Corolla 2007-2013 manifoltlarının iç yüzeyleri çok parlaktır, parlak plastik, kolay kolay kir tutmaz.
    Motor için emme manifoldunun kirlenmesi demek bir insan için akciğerlerinin görevini yapamaz hale gelmesi demek! O yüzden emme manifoldunuzu söktürüp temizletmenizi öneririm. Sökmeden, araç üzerinde temizlik yaptığını söyleyen bazı firmalar da var fakat onlarda da manifolttaki katılaşmış-sert kirlerin çıkması mümkün değil.

    Eğer aracınıza uzun vadeli binmeyi düşünüyorsanız buji, sübap, boğaz kelebeği ve emme manifoldunu elden geçirtin. Bu işlemler sonrasında aracınızın performansına inanamayacaksınız!


    Hocam öncelikle ilgin için teşekkürler.

    Hocam, araçta daha önce rölantide daha büyük problem vardı. Devir düşüyor hatta bazen stop ediyordu. Gaz kelebeği, rölanti valfi, hız sensörü, vs. herşey elden geçirildi ve rölentideki o dalgalanma giderildi. Rölantide devir dalgalanması yok ama biraz sarsıntılı şekilde çalışıyor.

    Hocam Focus1'in emme manifoldu pik döküm değil plastikten. Hatta LPG enjektörlerinin borularu o plastik emme manifolduna matkapla delik açılarak takıldı. Yalnız söylediğinizi yabana atmıyorum, uygun bir zamanda emme manifoldunu kontrol ettircem.

    Benim sorun büyük ihtimalle sübaplardaki aşınmadan kaynaklanıyor gibi geliyor bana çünkü Focus'çularsa benzer tecrübeler var. Sarsıntı şu an için oldukça az ve rahatsız edici sayılmaz. İlerleyen zaman diliminde rahatsız edici seviyelere gelirse bir şeyler düşünecem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    teşekkürler hocam. servise gidince ustalara bunu da belirtirim.


    Ustanız her ne derse desin "Emme manifoldunu" açtırıp motordan biraz ayırtıp içerisine bir baktırın. Gözlerinizle görün. Eğer içerisi kap kara ise söktürüp temizletin -ki büyük olasılıkla öyledir. Daha 3 hafta önce 260 bin kilometrede bir Focus'un boğaz kelebeğini kendim sökmüştüm, hobi işte... O sırada manifolt ayrıktı. Manifolt içerisi ve hava filtresi hortumunun motora girdiği yuvarlak yer leş gibiydi. Sadece boğaz kelebeğini temizleyip geri taktım, ama o manifoldun da mutlaka temizlenmesi gerekirdi.

    Eğer sürekli gittiğiniz bir yer değilse manifolt temizliği deyince 40 dereden su getirirler. "Gerek yok, zaten motora hava gelmese çalışır mı?" gibi hikmeti kendinden menkul sözlerle kafanızı karıştırmak isteyebilirler. "Emme manifoldu sökülürse contaları zarar görebilir" diyebilirler. Çünkü bazı araçlarda (özellikle garanti kapsamındaki ilk 3 yaş araçlarda ve Renault Megane 1900cc turbo benzinli gibi satışı çok az olan modellerde) manifolt contasını bulmak zordur, çünkü talep olmadığı için piyasaya düşmemiştir. Siz yine de söktürün. Tabi bu arada contanın değişmesini de öneririm. Tahmini olarak ekstradan 20-40 TL arası bir ücreti vardır. Conta çok temiz ise, yıpranmamışsa değişmesine de gerek yok derdim ama araç 210 bine gelmiş değişse iyi olur. Sonuçta FOCUS bu. Bence manifolt contası piyasada mutlaka vardır, çok yaygın bir araç. Hatta iyisi mi siz ustanıza bu manifolt temizleme işini kabul ettirdikten sonra işe başlamadan gidip 1 takım manifolt contasını alın ya da aldırın. Önce parçayı bulsunlar ya da yoksa bile getirtsinler, sonra işleme başlarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 5 Nisan 2013; 14:20:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Hocam öncelikle ilgin için teşekkürler.

    Hocam, araçta daha önce rölantide daha büyük problem vardı. Devir düşüyor hatta bazen stop ediyordu. Gaz kelebeği, rölanti valfi, hız sensörü, vs. herşey elden geçirildi ve rölentideki o dalgalanma giderildi. Rölantide devir dalgalanması yok ama biraz sarsıntılı şekilde çalışıyor.

    Hocam Focus1'in emme manifoldu pik döküm değil plastikten. Hatta LPG enjektörlerinin borularu o plastik emme manifolduna matkapla delik açılarak takıldı. Yalnız söylediğinizi yabana atmıyorum, uygun bir zamanda emme manifoldunu kontrol ettircem.

    Benim sorun büyük ihtimalle sübaplardaki aşınmadan kaynaklanıyor gibi geliyor bana çünkü Focus'çularsa benzer tecrübeler var. Sarsıntı şu an için oldukça az ve rahatsız edici sayılmaz. İlerleyen zaman diliminde rahatsız edici seviyelere gelirse bir şeyler düşünecem.

    Rica ederim.

    Demek plastik manifoltlular da var. Yİne de kir tutmuş mu bir baktırın derim.
    Anlaşılan o ki sizin sübapların ve yatakların değişim zamanı gelmiş. Sübap yatakları da çelik malzemeyle değişince çok uzun kilometreler yapar inşallah. Bazı araçlara bazı motpor yenileme ustaları nedense bronz yatak atıyor. Bazıları da çelik yatak atıyor. Tabi daha iyisini onlar bilir, sübap veyatak değişim işine girmeden önce 2-3 yerden görüş almanızı öneririm.

    NOT: Eğer Ankara'da iseniz size İVEDİK OSB'de bulunan şu alttaki servisi öneririm. Bir çok yetkili FORD servisinden çok daha iyi kalitede iş çıkartırlar. Yedek malzeme depoları da var. Ford bakımı ve tamirle ilgili ilgili malzemeleri stoklarında tutarlar. Çoğu zaman diğer ustalar gibi parça aramakla parça beklemekle uğraşmazlar. Kısa sürede sonuç üretirler. Fiyatları da yetkili servislere göre çok iyidir, niteliksiz ucuz iş yapan ustalara göre birazcık fazladır. Bir tarafı ticari araçlara diğer tarafı binek araçlara bakan koca bir yer...
    http://www.otociftel.com

    Ford Fiesta binerken bir keresinde arka teker bilyası dağıldı. ÇİFTEL'e gittim, anında aracı lifte alıp 40 dakikada değiştirdiler. Aynı sıkıntı bir arkadaşın FOCUS'ta başımıza gelmişti, başka bir yere gittiğimizde 2,5-3 saatte yapmışlardı. Çünkü parçanın gelmesi, o bilyanın tornacıya götürülüp hidrolik presle basılması, gel-git derken 3 saat kadar beklettiler. Çiftel ise kendi stoğundan bilyayı çıkardı, kendi preslerinde anında bastılar ve 40 dakikada bizi gönderdiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Hocam öncelikle ilgin için teşekkürler.

    Hocam, araçta daha önce rölantide daha büyük problem vardı. Devir düşüyor hatta bazen stop ediyordu. Gaz kelebeği, rölanti valfi, hız sensörü, vs. herşey elden geçirildi ve rölentideki o dalgalanma giderildi. Rölantide devir dalgalanması yok ama biraz sarsıntılı şekilde çalışıyor.

    Hocam Focus1'in emme manifoldu pik döküm değil plastikten. Hatta LPG enjektörlerinin borularu o plastik emme manifolduna matkapla delik açılarak takıldı. Yalnız söylediğinizi yabana atmıyorum, uygun bir zamanda emme manifoldunu kontrol ettircem.

    Benim sorun büyük ihtimalle sübaplardaki aşınmadan kaynaklanıyor gibi geliyor bana çünkü Focus'çularsa benzer tecrübeler var. Sarsıntı şu an için oldukça az ve rahatsız edici sayılmaz. İlerleyen zaman diliminde rahatsız edici seviyelere gelirse bir şeyler düşünecem.

    Rica ederim.

    Demek plastik manifoltlular da var. Yİne de kir tutmuş mu bir baktırın derim.
    Anlaşılan o ki sizin sübapların ve yatakların değişim zamanı gelmiş. Sübap yatakları da çelik malzemeyle değişince çok uzun kilometreler yapar inşallah. Bazı araçlara bazı motpor yenileme ustaları nedense bronz yatak atıyor. Bazıları da çelik yatak atıyor. Tabi daha iyisini onlar bilir, sübap veyatak değişim işine girmeden önce 2-3 yerden görüş almanızı öneririm.

    NOT: Eğer Ankara'da iseniz size İVEDİK OSB'de bulunan şu alttaki servisi öneririm. Bir çok yetkili FORD servisinden çok daha iyi kalitede iş çıkartırlar. Yedek malzeme depoları da var. Ford bakımı ve tamirle ilgili ilgili malzemeleri stoklarında tutarlar. Çoğu zaman diğer ustalar gibi parça aramakla parça beklemekle uğraşmazlar. Kısa sürede sonuç üretirler. Fiyatları da yetkili servislere göre çok iyidir, niteliksiz ucuz iş yapan ustalara göre birazcık fazladır. Bir tarafı ticari araçlara diğer tarafı binek araçlara bakan koca bir yer...
    http://www.otociftel.com

    Ford Fiesta binerken bir keresinde arka teker bilyası dağıldı. ÇİFTEL'e gittim, anında aracı lifte alıp 40 dakikada değiştirdiler. Aynı sıkıntı bir arkadaşın FOCUS'ta başımıza gelmişti, başka bir yere gittiğimizde 2,5-3 saatte yapmışlardı. Çünkü parçanın gelmesi, o bilyanın tornacıya götürülüp hidrolik presle basılması, gel-git derken 3 saat kadar beklettiler. Çiftel ise kendi stoğundan bilyayı çıkardı, kendi preslerinde anında bastılar ve 40 dakikada bizi gönderdiler.

    usta benim aracım mazda Lantis.
    ankaradayım. sizin gitiğiniz usta gibi, mazdalardan anlayan ivedik organizede mazdacı usta var mı.

    he bi de devir dalgalanması akışmetreden de olmaz mı? bazı ustalar gaz kelebeği, bazıları ve çoğu akışmetre diyor.
    benim devir saati inip inip çıkıyor ama baya bi inip çıkıyor. birde benzin az olursa depoda, yüksek devirde gaza bastığımda yığılma, tekleme oluyor.
    benzini çok alınca problem kalkıyor. benzin pompası olabilir dedi ustalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Hocam öncelikle ilgin için teşekkürler.

    Hocam, araçta daha önce rölantide daha büyük problem vardı. Devir düşüyor hatta bazen stop ediyordu. Gaz kelebeği, rölanti valfi, hız sensörü, vs. herşey elden geçirildi ve rölentideki o dalgalanma giderildi. Rölantide devir dalgalanması yok ama biraz sarsıntılı şekilde çalışıyor.

    Hocam Focus1'in emme manifoldu pik döküm değil plastikten. Hatta LPG enjektörlerinin borularu o plastik emme manifolduna matkapla delik açılarak takıldı. Yalnız söylediğinizi yabana atmıyorum, uygun bir zamanda emme manifoldunu kontrol ettircem.

    Benim sorun büyük ihtimalle sübaplardaki aşınmadan kaynaklanıyor gibi geliyor bana çünkü Focus'çularsa benzer tecrübeler var. Sarsıntı şu an için oldukça az ve rahatsız edici sayılmaz. İlerleyen zaman diliminde rahatsız edici seviyelere gelirse bir şeyler düşünecem.

    Rica ederim.

    Demek plastik manifoltlular da var. Yİne de kir tutmuş mu bir baktırın derim.
    Anlaşılan o ki sizin sübapların ve yatakların değişim zamanı gelmiş. Sübap yatakları da çelik malzemeyle değişince çok uzun kilometreler yapar inşallah. Bazı araçlara bazı motpor yenileme ustaları nedense bronz yatak atıyor. Bazıları da çelik yatak atıyor. Tabi daha iyisini onlar bilir, sübap veyatak değişim işine girmeden önce 2-3 yerden görüş almanızı öneririm.

    NOT: Eğer Ankara'da iseniz size İVEDİK OSB'de bulunan şu alttaki servisi öneririm. Bir çok yetkili FORD servisinden çok daha iyi kalitede iş çıkartırlar. Yedek malzeme depoları da var. Ford bakımı ve tamirle ilgili ilgili malzemeleri stoklarında tutarlar. Çoğu zaman diğer ustalar gibi parça aramakla parça beklemekle uğraşmazlar. Kısa sürede sonuç üretirler. Fiyatları da yetkili servislere göre çok iyidir, niteliksiz ucuz iş yapan ustalara göre birazcık fazladır. Bir tarafı ticari araçlara diğer tarafı binek araçlara bakan koca bir yer...
    http://www.otociftel.com

    Ford Fiesta binerken bir keresinde arka teker bilyası dağıldı. ÇİFTEL'e gittim, anında aracı lifte alıp 40 dakikada değiştirdiler. Aynı sıkıntı bir arkadaşın FOCUS'ta başımıza gelmişti, başka bir yere gittiğimizde 2,5-3 saatte yapmışlardı. Çünkü parçanın gelmesi, o bilyanın tornacıya götürülüp hidrolik presle basılması, gel-git derken 3 saat kadar beklettiler. Çiftel ise kendi stoğundan bilyayı çıkardı, kendi preslerinde anında bastılar ve 40 dakikada bizi gönderdiler.

    Ankara'dayım, servis önerisi için teşekkürler...

    Ben 8-9 senedir arabamı "Yüksel Oto" diye bayadır tanıdığım bir Ford ustasına götürüyorum. O bana 1-2 defa bu bahsettiğiniz değişiklikleri yapmayı teklif etti, ben "şimdilik gerek yok" dedim. O da yeni takılacak sübap yataklarının çelik olacağını ve dayanıklı olacağını söyledi.

    Dediğim gibi bu sarsıntı rahatsız edici düzeye gelirse düşüneceğim bunları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    usta benim aracım mazda Lantis.
    ankaradayım. sizin gitiğiniz usta gibi, mazdalardan anlayan ivedik organizede mazdacı usta var mı.

    he bi de devir dalgalanması akışmetreden de olmaz mı? bazı ustalar gaz kelebeği, bazıları ve çoğu akışmetre diyor.
    benim devir saati inip inip çıkıyor ama baya bi inip çıkıyor. birde benzin az olursa depoda, yüksek devirde gaza bastığımda yığılma, tekleme oluyor.
    benzini çok alınca problem kalkıyor. benzin pompası olabilir dedi ustalar.

    Hocam aracınız benzin/LPG'li mi yoksa sadece benzinli mi?

    Akışmetre olayını işin açıkçası bilmiyorum. Sorabileceğim biri var. Ama ondan önce LPG olayına bir açıklık getirsek iyi olacak.

    Benzindeyken ve depoda az yakıt varken araçta yığılma tekleme varsa, benzin çok iken bu tekleme ya da yığılma gidiyorsa benzin pompasından nasıl olur orasını hiç aklım kesmedi! Madem benzin pompası sıkıntılı, depoda çok benzin varken neden teklemiyor? Sanki olay daha çok gaza basınca düşük seviyedeki benzinin pompaya tam girmemesi gibi. Yani belki şamandıra yapısıyla alakalı, belki de depo tasarımıyla alakalı. Hani benzin çekiş hortumunun ağzı yeteri kadar depo tabanına yakın değil ise, gaza bastığınızda o boruya benzin bir gelip bir gidiyorsa, yani arada hava giriyorsa belki ondan yapar diye düşünüyorum. "Benzin pompası az benzin varken sıkıntı yapar, çok benzinde yapmaz" olayını aklım hiç kesmedi. Ha bakın şu olur: Az benzinle gezmek benzin pompasının canına okur. O pompa genelde benzin içerisinde yüzer, benzinle soğur. Sürekli az benzinle veya benzin lambası açık binerseniz, her seferinde 20-30 TL benzin atar ve yolunuza bakarsanız o pompa yakın zamanda aşırı ısınmadan dolayı yanabilir. Belki de depoda az benzin varken pompa ısınıyor, belki ısındığı için görevini tam yapamıyor da olabilir. Ama araya hava girme olasılığı daha yüksek. Bunun da nedeni pompanın çekiş yaptığı borunun tabana yeterince yakın olmaması ve hareket halindeyken benzinin o boruya bir değip bir değmemesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    usta benim aracım mazda Lantis.
    ankaradayım. sizin gitiğiniz usta gibi, mazdalardan anlayan ivedik organizede mazdacı usta var mı.

    he bi de devir dalgalanması akışmetreden de olmaz mı? bazı ustalar gaz kelebeği, bazıları ve çoğu akışmetre diyor.
    benim devir saati inip inip çıkıyor ama baya bi inip çıkıyor. birde benzin az olursa depoda, yüksek devirde gaza bastığımda yığılma, tekleme oluyor.
    benzini çok alınca problem kalkıyor. benzin pompası olabilir dedi ustalar.


    Az önce işyerinden bir arkadaşıma rica ettim. Onun Mazda, Nissan, Proton, Daewoo gibi araçlarla uğraşan sağlam bir ustası vardı. Telefonla görüştü.

    Arkadaşın aradığı kişi Mazda, Nissan Primera, eski model Honda Civic Sİ, Proton, eski Amerikan devi 2500-3000cc Crysler gibi piyasada az bulunan ve her ustanın ilgilenmek istemediği türden araçlarla ilgileniyor. Problemi aynen aktardı.
    Usta Dedi ki: "O araçların parçalarını temin etmek zor. Büyük olasılıkla daha önceden benzin pompası arıza yaptı ve orjinalini bulamayıp başka pompayla değiştirdiler. Eğer olması gereken basınçta değil de daha küçük bir pompa takıldıysa o sorunu yapar. Benzin seviyesi yüksek iken rahatça basar, seviye düşünce aşağıdan çekmekte zorlanır. Arkadaş aracı getirsin bakalım, ama şu şartla gelsinler. Parça değişimi gerektiğinde ararım ama eğer parça temininde sıkıntı yaşarsam onlara söylerim. Parçayı kendileri arayıp bulmak zorunda kalabilirler. Çünkü o aracın bazı parçaları zor bulunur."

    İsterseniz ustanın iletişim bilgilerini arkadaşımdan alıp size özel mesaj (PM) ile göndereyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    usta benim aracım mazda Lantis.
    ankaradayım. sizin gitiğiniz usta gibi, mazdalardan anlayan ivedik organizede mazdacı usta var mı.

    he bi de devir dalgalanması akışmetreden de olmaz mı? bazı ustalar gaz kelebeği, bazıları ve çoğu akışmetre diyor.
    benim devir saati inip inip çıkıyor ama baya bi inip çıkıyor. birde benzin az olursa depoda, yüksek devirde gaza bastığımda yığılma, tekleme oluyor.
    benzini çok alınca problem kalkıyor. benzin pompası olabilir dedi ustalar.


    Az önce işyerinden bir arkadaşıma rica ettim. Onun Mazda, Nissan, Proton, Daewoo gibi araçlarla uğraşan sağlam bir ustası vardı. Telefonla görüştü.

    Arkadaşın aradığı kişi Mazda, Nissan Primera, eski model Honda Civic Sİ, Proton, eski Amerikan devi 2500-3000cc Crysler gibi piyasada az bulunan ve her ustanın ilgilenmek istemediği türden araçlarla ilgileniyor. Problemi aynen aktardı.
    Usta Dedi ki: "O araçların parçalarını temin etmek zor. Büyük olasılıkla daha önceden benzin pompası arıza yaptı ve orjinalini bulamayıp başka pompayla değiştirdiler. Eğer olması gereken basınçta değil de daha küçük bir pompa takıldıysa o sorunu yapar. Benzin seviyesi yüksek iken rahatça basar, seviye düşünce aşağıdan çekmekte zorlanır. Arkadaş aracı getirsin bakalım, ama şu şartla gelsinler. Parça değişimi gerektiğinde ararım ama eğer parça temininde sıkıntı yaşarsam onlara söylerim. Parçayı kendileri arayıp bulmak zorunda kalabilirler. Çünkü o aracın bazı parçaları zor bulunur."

    İsterseniz ustanın iletişim bilgilerini arkadaşımdan alıp size özel mesaj (PM) ile göndereyim.

    PM ni aldım usta saolasın. ben bi ara yıldız sanayi sitesine sorayım dedim geçerken. ve buldum. kazalı lantisden çıkan varmış bir tane. şamandıra ile birlikte 200 demişti. şamandıraya ihtiyaç olmazsa 100 tl demişti.
    hatta bosch kar servisinde de 80 tl ye süzgeci ile birlikte bir arkadaş almış. usta ile en yakın zamanda görüşeyimde bir durumu ayarlayalım.

    yardımlarınn için teşekkürler Ulaş Kardeş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    PM ni aldım usta saolasın. ben bi ara yıldız sanayi sitesine sorayım dedim geçerken. ve buldum. kazalı lantisden çıkan varmış bir tane. şamandıra ile birlikte 200 demişti. şamandıraya ihtiyaç olmazsa 100 tl demişti.
    hatta bosch kar servisinde de 80 tl ye süzgeci ile birlikte bir arkadaş almış. usta ile en yakın zamanda görüşeyimde bir durumu ayarlayalım.

    yardımlarınn için teşekkürler Ulaş Kardeş.

    Evet aslında bu tür motor, şarj dinamosu, marş dinamosu gibi ürünlerin BOSCH tarafında kaliteli yan sanayileri var. Hem de çok daha ucuz.
    Örnek: Arkadaşımın NİSSAN aracının 6-7 yıl önce şarj dinamosu arızalandı. O gün için Nissan yetkili servisi o parça için 1000 TL'den fazla para istedi. Aynı çıkış gücündeki sıfır uyumlu parçayı BOSCH'tan 140 TL'ye falan almıştık.

    Mazda Lantis için de tahminimce uyumlu parçaları vardır. BOSCH CARE CENTER'larda internetten bakabilirler ama isterseniz size linkini vereyim. Bu linkte BOSCH uyumlu parçalar var. Aracınızın marka-modelini girdiğinizde sonraki sayfada "uygulamalar" linkinde Bosch'un aracınıza uygun yan sanayi parçalarını görebilirsiniz:
    http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products;jsessionid=AIkJYEvL6GMrVXlgQVUdBMI?lgRedirect=true




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_candan

    PM ni aldım usta saolasın. ben bi ara yıldız sanayi sitesine sorayım dedim geçerken. ve buldum. kazalı lantisden çıkan varmış bir tane. şamandıra ile birlikte 200 demişti. şamandıraya ihtiyaç olmazsa 100 tl demişti.
    hatta bosch kar servisinde de 80 tl ye süzgeci ile birlikte bir arkadaş almış. usta ile en yakın zamanda görüşeyimde bir durumu ayarlayalım.

    yardımlarınn için teşekkürler Ulaş Kardeş.

    Evet aslında bu tür motor, şarj dinamosu, marş dinamosu gibi ürünlerin BOSCH tarafında kaliteli yan sanayileri var. Hem de çok daha ucuz.
    Örnek: Arkadaşımın NİSSAN aracının 6-7 yıl önce şarj dinamosu arızalandı. O gün için Nissan yetkili servisi o parça için 1000 TL'den fazla para istedi. Aynı çıkış gücündeki sıfır uyumlu parçayı BOSCH'tan 140 TL'ye falan almıştık.

    Mazda Lantis için de tahminimce uyumlu parçaları vardır. BOSCH CARE CENTER'larda internetten bakabilirler ama isterseniz size linkini vereyim. Bu linkte BOSCH uyumlu parçalar var. Aracınızın marka-modelini girdiğinizde sonraki sayfada "uygulamalar" linkinde Bosch'un aracınıza uygun yan sanayi parçalarını görebilirsiniz:
    http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products;jsessionid=AIkJYEvL6GMrVXlgQVUdBMI?lgRedirect=true



    teşekkür ederim ulaş kardeş. baya bir donanımı mevcut.
    mazda kullanıcıları için iyi bir alternatif. aslında bir kaç bosch servisini aradım bana yok dediler. şaşmazda biri code no lazım dedi. artık özellikle gitmek lazım tel den ilgilenmiyorlar herhalde.
    mazdaclubtr.com daki arkadaşlara duyuracağım bunu.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.