Bor katkısı ve bazı konular katkılar hakkında (ÖNEMLİ)
273 Cevap23644 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     1 [3] 5      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


2800 Mesaj
22 Eylül 2011; 6:56:12 

Bor karbonla birleşip elmastan sonraki en sert madde olan "Boron carbide" oluşturur. Büyük ihtimalle silindir içerisinde de bu seramik bileşiği olşuyordur. Gaz olarak atılamayacağına göre de motora zarar vereceği kesin.



_____________________________

Mesajımı alıntıladıysanız ve buna karşılık bir cevap almadıysanız bunun sebebi verilecek cevabımın olmaması değil sizi engellemiş olmamdır.


4312 Mesaj
22 Eylül 2011; 9:30:32 

Hocam o dediğinin gerçekleşebilmesi için bir dizi kimyasal reaksiyona ihtiyaç var, kaldı ki karbonun elementer halde olması ve oldukça yüksek sıcaklık gerekmektedir. Bir aracın motorunun içinde gerçekleşmesi mucize sayılır.

Bahsettiğin olayın basit kimyasal formülleri:

2B2O3 + 7C ---> B4C+ 6CO veya 4H3BO3 + 7C ---> B4C + 6CO + 6H2O şeklindedir.

Motor yanma odasında açığa çıkan CO ve CO2 içerisindeki bileşik haldeki karbon ile borik asit ya da bor oksit tepkimeye girmez.


_____________________________

T.C.
Ey Türk Gençliği!
Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir.
İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, DAHİLİ ve harici BEDHAHLARın olacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


12838 Mesaj
22 Eylül 2011; 11:56:47 

quote:

Orijinalden alıntı: ZSARA

Hocam o dediğinin gerçekleşebilmesi için bir dizi kimyasal reaksiyona ihtiyaç var, kaldı ki karbonun elementer halde olması ve oldukça yüksek sıcaklık gerekmektedir. Bir aracın motorunun içinde gerçekleşmesi mucize sayılır.

Bahsettiğin olayın basit kimyasal formülleri:

2B2O3 + 7C ---> B4C+ 6CO veya 4H3BO3 + 7C ---> B4C + 6CO + 6H2O şeklindedir.

Motor yanma odasında açığa çıkan CO ve CO2 içerisindeki bileşik haldeki karbon ile borik asit ya da bor oksit tepkimeye girmez.

Lise 1'de kimya ile becelleştiğim günlerim aklıma geldi ve acayip moralim bozuldu.


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


4312 Mesaj
22 Eylül 2011; 12:00:09 

quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

quote:

Orijinalden alıntı: ZSARA

Hocam o dediğinin gerçekleşebilmesi için bir dizi kimyasal reaksiyona ihtiyaç var, kaldı ki karbonun elementer halde olması ve oldukça yüksek sıcaklık gerekmektedir. Bir aracın motorunun içinde gerçekleşmesi mucize sayılır.

Bahsettiğin olayın basit kimyasal formülleri:

2B2O3 + 7C ---> B4C+ 6CO veya 4H3BO3 + 7C ---> B4C + 6CO + 6H2O şeklindedir.

Motor yanma odasında açığa çıkan CO ve CO2 içerisindeki bileşik haldeki karbon ile borik asit ya da bor oksit tepkimeye girmez.

Lise 1'de kimya ile becelleştiğim günlerim aklıma geldi ve acayip moralim bozuldu.




Kimya aslında hem keyifli hem de çalışmanın karşılığını çabuk veren bir fen bilimi dalıdır. Hala konusu olunca iddia ederim karşımdakine, çalıştığın zaman en çabuk şekilde öğrenip karşılığını alabildiğin fen bilimi dalıdır diye


_____________________________

T.C.
Ey Türk Gençliği!
Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir.
İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, DAHİLİ ve harici BEDHAHLARın olacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


12838 Mesaj
22 Eylül 2011; 12:12:32 

Valla o dönemde benim gözler bozukmuş meğer ve ben dahil kimsenin de haberi yok bundan.


Başka bir derste hoca tahtayı göremeyen var mı diye sorunca tüm sınıf beni göstermişti.

Sonra göz muayenesine gittik ve benim gözler nanay çıktı.


Meğer hocanın tahtanın yanında asılı duran periyodik tablodan gösterdiği hiç bir şeyi takip edemiyor muşum.

Biyolojide de hücre kesitini tahtaya bastırmadan çiziyor diye yaşlı hocamıza o dönemki en masum duygularımla hitap ederdim içimden.


Meğer o da cillop gibi yazıyormuş.


O gün bu gündür tövbekarım ve kimyam ve biyolojim de kötü (bozuk değil dikkatinizi çekerim, kötü ).




_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


2800 Mesaj
22 Eylül 2011; 17:38:02 

quote:

Orijinalden alıntı: ZSARA

Hocam o dediğinin gerçekleşebilmesi için bir dizi kimyasal reaksiyona ihtiyaç var, kaldı ki karbonun elementer halde olması ve oldukça yüksek sıcaklık gerekmektedir. Bir aracın motorunun içinde gerçekleşmesi mucize sayılır.

Bahsettiğin olayın basit kimyasal formülleri:

2B2O3 + 7C ---> B4C+ 6CO veya 4H3BO3 + 7C ---> B4C + 6CO + 6H2O şeklindedir.

Motor yanma odasında açığa çıkan CO ve CO2 içerisindeki bileşik haldeki karbon ile borik asit ya da bor oksit tepkimeye girmez.

Ben zaten oluşur demedim oluşabilir dedim . Bu yüzden koymak pek akıllıca değil. Ayrıca sıcaklık yanma odasında çok yüksek seviyelere çıkabilir.

Herşeyi geçtim bor kendi halinde katı ve çok sert ki bu bile içerisinde eser miktarda da olsa bor olan bişeyi otomobilime koymamam için yeterli sebep.

http://en.wikipedia.org/wiki/Boron


_____________________________

Mesajımı alıntıladıysanız ve buna karşılık bir cevap almadıysanız bunun sebebi verilecek cevabımın olmaması değil sizi engellemiş olmamdır.


12400 Mesaj
22 Eylül 2011; 19:45:48 

quote:

Orijinalden alıntı: set

Makina mühendisiyim;

Tek sorum var,motor yağı üreticileri arasında BOR'lu motor yağı üreten firma varmı?

bende bu soruya cevap arayanlardanım özetle

örneğin mobil 1 üretsin hemen alıyorum diğer türlü konuyu takipteyim.


_____________________________



 
2615 Mesaj
29 Eylül 2011; 9:13:42 

quote:

Orijinalden alıntı: *President*

Geçer demekle de geçmiyor be hocam, BOR yüzünden sorun yaşayanlar REEL. Seninki ise sadece TEZ.

Şu anda BOR konusunda faydalı olduğunu söyleyen veya aracında sorun yaşandığını söyleyen 2 ayrı görüş var. Bunun için BOR faydalıdır diyemez hiçkimse, bunun %100 kanıtlanması lazım ki BOR kullanımından sonra sorun yaşanma şikayetlerinin bitmesi lazım bunun için.

Senin elinde net deney var mı? bir VTI araca doldurup bir sonraki yağ değişimine kadar kullanıp sonra memnun kalındığını ispatlarsanız benimde fikrim değişir. Tabi bu mümkün değil. Benim aracımda modifiye ECU var, aracın üzerindeki değerlerin hepsini görüyorum, motora giren havanın kaç santigrat derece sıcaklığında olduğuna kadar. Bor ürününü motoruma koyunca neler değişebilir? enjektörlere gelecek yakıtı bile ben kendim PC üzerinden ayarlıyorum yakıtım nasıl düşecek motor silk kullanınca?

Bor şöyledir, bor böyledir, bunda nano teknoloji var, acayip bişi açıklamaları benim için yetmez. Teknik olarak bu ürünün kullanılması gerektiğine ikna olmam.

Otomobil motoru makinadır dolayısı ile mekaniktir. Bor'un mekanik ve sürtünen yüzeylere yapışıp sürtünmeyi azalttığı savunuluyor. Peki bu ürün diğer makinelerde kullanılıyor mu? Sanayi makinaleleri, matbaa makinaleri, üretim tezgahları gibi bir sürü mekanik aşınmaya maruz kalan makine var onlarda kullanılıyor mu aşınmayı engellemek için?

Bu tip kanıtların zamanla oturması lazım. Yeni çıkan ürünleri piyasaya tam oturmadan kullanmayı sevmiyorum bu yüzden yani yeterli kanıtlar sunulmadan şu anda Motor Silk şişesinin içinde BOR değil altında olsa aracıma koymam.

Hem Bor Power ve Motor Silk arasındaki emin olmam gerek çok fark nedir açıklar mısınız?

benimki tez değil..
istanbul maltepe de, kartal istikametine giderken renault bayinin arkasında japon center var. küçük bir tamir atölyesi. tabelası var.
tüm motorlara koymuşlar.
daha geçen gün konuştum. geri dönen sadece teşekkür etmek için geliyormuş.
bor dan sonra motur açtıklarını, piston ve silindirleri gördüklerini, öyle kararma morarma tortuya hiç rastlamadıklarını söylediler.
benim buradaki iddiaları duyunca gülümseyip boşver abi sen kullanıyorsun skıntın yoksa yazmana bile değmez dediler..
adresi verdim. merak eden gider sorar..
bundan daha net yanıt olmaz heralde..
power ile silk arasındaki farkıda önceki mesajlarımda açıkladım.. bendne duymak inandırıcı gelmediyse yukarda tarifini yaptığım atölyeyede sorabilirsiniz. anlatırlar size..
saygılar..


_____________________________



2879 Mesaj
29 Eylül 2011; 9:19:20 

quote:

Orijinalden alıntı: Killer Loop


quote:

Orijinalden alıntı: *President*

Arkadaşlar her motorun mühendistik tasarımı farklıdır, bu yüzden üretici firma (bakın servis demiyorum) yani fabrika tavsiyelerinin dışında bırakın katıkıyı yağ dahi kullanmayın. Motor yağlama konusunda özellikle eksantirik ve sübap kısmında değişik ince yağlama portları kullanır. Bu motordan motora değişir, bu tip katlıkar yağın inceliğinde değişim gösterirler ise bu portlarda tıkanma olabiliyor. Örnek olarak BOR katkısı Honda Dohc vTec motorlarda direk vtec memelerinde tıkanma yapıyor. Bu yüzden üreticinin aracınızın kataloğunda belirttiği değerlerde orjinal yağ kullanmanızı ve motorun iç tasarımını bilmeden katkı maddesi kullanmamanızı tavsiye ederim. Katalogda 10-40 diyorsa 10-40. Daha fazla fanteziye gerek yok.


ben pek anlayamadım? mühendislik tasarımı farklıdır derken? içten yanmalı motor değilmidir bunlar? nedir farklar?

Her evin kendine özel doğalgaz projesi var değilmi neden? çünkü her apartmanda farklı sayıda daire farklı büyüklükte daire ve farklı konumlanan daire var güney kuzey gibi. Doğalgaz gibi basit bir şey için bile herkese ayrı proje yapılıyorsa tabiki her motorun da kendine has yapısı var.

Alın Fiat motorunu takın reno şansımanlı arabaya bakalım ne oluyor çalıştırabilecekmisiniz?
farklı derken bunu demek istedi.
Subarunun yatay konumlandırılmış 4 silindirli arabası var bunun calışması için gereken mühendislik ile V8 motorlu bir amerikan arabası için gereken mühendislik basın ve hesaplar farklıdır. Hepsi motor.

Coca-Cola ile Pepsi Cola arasındaki fark ne? ikiside cola ama fark tadı olayın özeti bu


_____________________________

DH'ye beleş ALTIN danışmanlığı.
DH-ALTINCILAR (facebook). Özel Mesajdan gelen sorulara cevap vermiyorum lütfen ilgili başlığa sorunuz..
Renault Smybol 2009 1.4-Atiker LPG. 0.20 krş/km-Iphone-3GS-16gb- Canon_EOS550D


 
2615 Mesaj
29 Eylül 2011; 9:27:24 

quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12


quote:

Orijinalden alıntı: set

Makina mühendisiyim;

Tek sorum var,motor yağı üreticileri arasında BOR'lu motor yağı üreten firma varmı?



Mobil yağlarında 80-160 ppm arasında bulunuyor. 200-300 ppm'e kadar çıkan oranlarda kullanan motor yağları da vardı. Motul, Eneos gibi başka marklarda da var tabii. Genelde yakıt ekonomisi tipi yağlarda (API "energy conserving" veya ACEA "A1/B1", "A5/B5" gibi) daha yüksek oranda bulunuyor.

Bu denli az miktarda eklenmesinin sebebi kimyasal olarak bir organik bileşiğe tutunmuş olmasıdır. Gerektiğinde yüksek ısı ve basınç altında aktive oluyor ve sadece bu anda bileşikten ayrılıyor. Hareket ve sürtünme yoksa yüzeye tutunmuyor. Böylece yağın homojenliği garanti altına alınmış oluyor ve yüzeyde temizleyici veya anti pas gibi katkıların çalışmasını engellemiyor. Sonraki yağ değişimiyle de yenilenmiş oluyor. Ayrıca molibden gibi katkılarla senkronize şekilde paylaşımlı olarak çalışıyor. (Bazı şartlarda Mo, B'dan daha avantajlı.)

Yağlarda homojen olarak karışım yapacak ve çökelmeyecek bileşikleri yüksek miktarlarda makul fiyatlara üretebilmek... işin know-how'ı bu. Yoksa ürünler analiz edildiğinde bileşikler keşfedilebiliyor.

Diğer katkıların yaptıkları ise, isimleri ister nano, ister piko teknoloji konulsun, çok daha yüksek dozda fakat çözülmez katılar olarak granül formda kullanmak. Dört, beş yağ değişiminde motora girecek bor, bir değişimde katı formda giriyor. Bu haliyle yapılan şey doping'e benziyor. Yalnız, granüller akışkan sıvı yağların içinde risktir. Çökelme yapabilirler, akışın olduğu dar cidarlarda birikme yapabilirler. Aktiviteleri programlanamaz. Tecrübe bunu gösteriyor. 80'lerde grafit eklenmiş motor yağları vardı...




kesinlikle katılmıyorum.. bor konmuş motorları sökenler bu bahsi geçen verilere rastlamamış..
kaldıki 80 lerden bahsetmişsin. artık 2000 li yıllardayız..


_____________________________



 
2615 Mesaj
29 Eylül 2011; 9:31:59 

quote:

Orijinalden alıntı: cosef

quote:

Orijinalden alıntı: Killer Loop


quote:

Orijinalden alıntı: *President*

Arkadaşlar her motorun mühendistik tasarımı farklıdır, bu yüzden üretici firma (bakın servis demiyorum) yani fabrika tavsiyelerinin dışında bırakın katıkıyı yağ dahi kullanmayın. Motor yağlama konusunda özellikle eksantirik ve sübap kısmında değişik ince yağlama portları kullanır. Bu motordan motora değişir, bu tip katlıkar yağın inceliğinde değişim gösterirler ise bu portlarda tıkanma olabiliyor. Örnek olarak BOR katkısı Honda Dohc vTec motorlarda direk vtec memelerinde tıkanma yapıyor. Bu yüzden üreticinin aracınızın kataloğunda belirttiği değerlerde orjinal yağ kullanmanızı ve motorun iç tasarımını bilmeden katkı maddesi kullanmamanızı tavsiye ederim. Katalogda 10-40 diyorsa 10-40. Daha fazla fanteziye gerek yok.


ben pek anlayamadım? mühendislik tasarımı farklıdır derken? içten yanmalı motor değilmidir bunlar? nedir farklar?

Her evin kendine özel doğalgaz projesi var değilmi neden? çünkü her apartmanda farklı sayıda daire farklı büyüklükte daire ve farklı konumlanan daire var güney kuzey gibi. Doğalgaz gibi basit bir şey için bile herkese ayrı proje yapılıyorsa tabiki her motorun da kendine has yapısı var.

Alın Fiat motorunu takın reno şansımanlı arabaya bakalım ne oluyor çalıştırabilecekmisiniz?
farklı derken bunu demek istedi.
Subarunun yatay konumlandırılmış 4 silindirli arabası var bunun calışması için gereken mühendislik ile V8 motorlu bir amerikan arabası için gereken mühendislik basın ve hesaplar farklıdır. Hepsi motor.

Coca-Cola ile Pepsi Cola arasındaki fark ne? ikiside cola ama fark tadı olayın özeti bu

verdiğin örnek çok alakalı değil..
kaldıki farklı markaların motorlarının farklı araçlara uyması imkansız da değil..
burada konu moturun nasıl çalıştığı.. bor motor katkısı motorun dışarıda oturduğu yere göre değişim göstermez..
sonuçta motorların çalışma prensipleri aynıdır. güç aktarım organları farklı olsa bile..


_____________________________



5727 Mesaj
29 Eylül 2011; 10:25:05 

quote:

Orijinalden alıntı: Killer Loop

quote:

Orijinalden alıntı: *President*

Geçer demekle de geçmiyor be hocam, BOR yüzünden sorun yaşayanlar REEL. Seninki ise sadece TEZ.

Şu anda BOR konusunda faydalı olduğunu söyleyen veya aracında sorun yaşandığını söyleyen 2 ayrı görüş var. Bunun için BOR faydalıdır diyemez hiçkimse, bunun %100 kanıtlanması lazım ki BOR kullanımından sonra sorun yaşanma şikayetlerinin bitmesi lazım bunun için.

Senin elinde net deney var mı? bir VTI araca doldurup bir sonraki yağ değişimine kadar kullanıp sonra memnun kalındığını ispatlarsanız benimde fikrim değişir. Tabi bu mümkün değil. Benim aracımda modifiye ECU var, aracın üzerindeki değerlerin hepsini görüyorum, motora giren havanın kaç santigrat derece sıcaklığında olduğuna kadar. Bor ürününü motoruma koyunca neler değişebilir? enjektörlere gelecek yakıtı bile ben kendim PC üzerinden ayarlıyorum yakıtım nasıl düşecek motor silk kullanınca?

Bor şöyledir, bor böyledir, bunda nano teknoloji var, acayip bişi açıklamaları benim için yetmez. Teknik olarak bu ürünün kullanılması gerektiğine ikna olmam.

Otomobil motoru makinadır dolayısı ile mekaniktir. Bor'un mekanik ve sürtünen yüzeylere yapışıp sürtünmeyi azalttığı savunuluyor. Peki bu ürün diğer makinelerde kullanılıyor mu? Sanayi makinaleleri, matbaa makinaleri, üretim tezgahları gibi bir sürü mekanik aşınmaya maruz kalan makine var onlarda kullanılıyor mu aşınmayı engellemek için?

Bu tip kanıtların zamanla oturması lazım. Yeni çıkan ürünleri piyasaya tam oturmadan kullanmayı sevmiyorum bu yüzden yani yeterli kanıtlar sunulmadan şu anda Motor Silk şişesinin içinde BOR değil altında olsa aracıma koymam.

Hem Bor Power ve Motor Silk arasındaki emin olmam gerek çok fark nedir açıklar mısınız?

benimki tez değil..
istanbul maltepe de, kartal istikametine giderken renault bayinin arkasında japon center var. küçük bir tamir atölyesi. tabelası var.
tüm motorlara koymuşlar.
daha geçen gün konuştum. geri dönen sadece teşekkür etmek için geliyormuş.
bor dan sonra motur açtıklarını, piston ve silindirleri gördüklerini, öyle kararma morarma tortuya hiç rastlamadıklarını söylediler.
benim buradaki iddiaları duyunca gülümseyip boşver abi sen kullanıyorsun skıntın yoksa yazmana bile değmez dediler..
adresi verdim. merak eden gider sorar..
bundan daha net yanıt olmaz heralde..
power ile silk arasındaki farkıda önceki mesajlarımda açıkladım.. bendne duymak inandırıcı gelmediyse yukarda tarifini yaptığım atölyeyede sorabilirsiniz. anlatırlar size..
saygılar..

Hocam siz küçük bir tamir atölyesini, güvenilirliği belli olmayan bir yeri referans gösteriyorsunuz ve bunu ölçü olarak kabul ediyorsunuz. Ben ise size HONDA Yetkili Servisi ve birçok özel servisin söylediklerinden bahsediyorum. Keşke imkanım olsa yetkili servisten bor ile ilgili sorun yaşamış araçlar ile ilgili bir belge vs. alabilsem. Belki inanırsınız o zaman. Sadece bir yer değil tanıdığım tüm iyi ustalar aynı şeyi söylüyor.

Neyse konu boşu boşuna uzuyor, ben artık bu konuya mesaj yazmayı düşünmüyorum.

Ben kendi aracıma bor katkısı kullanmıyorum, kimseye de kullanmasını tavsiye etmiyorum.

İyi forumlar.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


 
10743 Mesaj
29 Eylül 2011; 13:02:51 

Benim aracımın garantisi var. Araç üreticisi bu katkıyı tavsiye etmedi, servisler kullanırsanız garantiyi bozarsınız diyor...

Neden kullanayım, mucizemi beklemeliyim...

Madem bu kadar faydali bir ürün, neden servisler ve üreticiler önermiyorlar?


Sanayideki ustam bile sakın haa dedikten sonra....



_____________________________



 
2787 Mesaj
29 Eylül 2011; 14:16:26 

quote:

Orijinalden alıntı: Killer Loop

quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12


quote:

Orijinalden alıntı: set

Makina mühendisiyim;

Tek sorum var,motor yağı üreticileri arasında BOR'lu motor yağı üreten firma varmı?



Mobil yağlarında 80-160 ppm arasında bulunuyor. 200-300 ppm'e kadar çıkan oranlarda kullanan motor yağları da vardı. Motul, Eneos gibi başka marklarda da var tabii. Genelde yakıt ekonomisi tipi yağlarda (API "energy conserving" veya ACEA "A1/B1", "A5/B5" gibi) daha yüksek oranda bulunuyor.

Bu denli az miktarda eklenmesinin sebebi kimyasal olarak bir organik bileşiğe tutunmuş olmasıdır. Gerektiğinde yüksek ısı ve basınç altında aktive oluyor ve sadece bu anda bileşikten ayrılıyor. Hareket ve sürtünme yoksa yüzeye tutunmuyor. Böylece yağın homojenliği garanti altına alınmış oluyor ve yüzeyde temizleyici veya anti pas gibi katkıların çalışmasını engellemiyor. Sonraki yağ değişimiyle de yenilenmiş oluyor. Ayrıca molibden gibi katkılarla senkronize şekilde paylaşımlı olarak çalışıyor. (Bazı şartlarda Mo, B'dan daha avantajlı.)

Yağlarda homojen olarak karışım yapacak ve çökelmeyecek bileşikleri yüksek miktarlarda makul fiyatlara üretebilmek... işin know-how'ı bu. Yoksa ürünler analiz edildiğinde bileşikler keşfedilebiliyor.

Diğer katkıların yaptıkları ise, isimleri ister nano, ister piko teknoloji konulsun, çok daha yüksek dozda fakat çözülmez katılar olarak granül formda kullanmak. Dört, beş yağ değişiminde motora girecek bor, bir değişimde katı formda giriyor. Bu haliyle yapılan şey doping'e benziyor. Yalnız, granüller akışkan sıvı yağların içinde risktir. Çökelme yapabilirler, akışın olduğu dar cidarlarda birikme yapabilirler. Aktiviteleri programlanamaz. Tecrübe bunu gösteriyor. 80'lerde grafit eklenmiş motor yağları vardı...




kesinlikle katılmıyorum.. bor konmuş motorları sökenler bu bahsi geçen verilere rastlamamış..
kaldıki 80 lerden bahsetmişsin. artık 2000 li yıllardayız..


1980'lerde grafit deneyimi ile büyük petrokimya şirketleri derslerini aldılar bu nedenle artık çözülmez herşey filtrelenmesi gereken atık olarak değerlendiriliyor. Bence de 80'lere dönmeye gerek yok.

Zararlı birikimlere, sedimentasyonlara, kalıntılara rastlayanlar var. Büyük maliyetleri olan motorlarda çözülmez veya granül hiçbir katkıyı açıkça kabul etmeyen, yeni yağları dahi filtrelemeden kabul etmeyen firmalar var. Verili yazmak gerekirse bunlardan birisi Caterpillar'dır. Bir kaç sene önce partikül sayımı testinden sonra ipiyasada çok iyi bildiğimiz bir firmanın ambalajlarını kabul edilemeyecek kadar çok çözülmez içerdiği için kabul etmemişti.

Küçük çaplı araştırmalara gerek yok. 5 adet saha testiyle hidrodinamik veya reolojik bir konu ispatlanamaz. Bu konular uzun zamandan beri endüstride gayet etraflıca bilinen bahisler. SAE ve API dökümanları, her sene yapılan uluslarası sempozyum veya konferans notları taranabilir.




 
10743 Mesaj
29 Eylül 2011; 15:53:06 

Servis okey desin bana 10 kutu gönderin,arkadaşlarımada vereyim,kendimde kullanayım o zaman... Dahada ne diyeyim...



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >


_____________________________



 
2615 Mesaj
30 Eylül 2011; 7:35:28 

quote:

Orijinalden alıntı: set

Benim aracımın garantisi var. Araç üreticisi bu katkıyı tavsiye etmedi, servisler kullanırsanız garantiyi bozarsınız diyor...

Neden kullanayım, mucizemi beklemeliyim...

Madem bu kadar faydali bir ürün, neden servisler ve üreticiler önermiyorlar?


Sanayideki ustam bile sakın haa dedikten sonra....



mitrsubishi servisi öneriyor diye duydum.. sormak gerek
daha öncede dediğim gibi, servisler uzun süre dayanan aracı sevmez.. para kazanacaklar..
bir konu daha, bor dan sonra benim aracın farklı bir arızadan motorunu indirdiler, yağını bopşalttılar, bor olduğunu içinde fark etmediler bile.. etseler dediğiniz gibi, garanti dışı bırakırlardı eminim..


_____________________________



12400 Mesaj
30 Eylül 2011; 8:37:37 

şu konuyu takip edeyim belki teknik bir detay çıkar diye..

bir incir çekirdeğini doldurmayan bir durum çıktı ortaya sonuç

reklamı bol olan ve başında özelliklede nano kelimesi olan ürünler çok sükseli o kadar.

bazı üyeler bu ürünün pazarlamasınımı yapar nedir anlamadım gitti.

Ankarada 7 gün boyunca biltek firmasında Yağlama malzemeleri ve ekipmanları konusunda eğitim aldım

Prof hiç bu malzemeden bahsetmedi bile Mobil 1 de Mobil 1 deyip durdu adamcağız..

demekki anlamıyor


_____________________________



 
171 Mesaj
1 Ekim 2011; 16:43:46 

arkadaşlar yazıları okudum ve kafam felaket karıştı benim 90 model bi arabam km sini hiç sormayın motordan ses geliyor büyük ihtimal yatak sesi ama bu halde bilde 2 5 bin km yaptım şimdi dehiştircem bu sesin göze batmamasını istiyorum araştırmalarımdan 0 40 yag kullansam ve bor kullansam ses azalır gibi geliyor ne diyorsunuz tavsiye ediyormusunuz sizce gireyimmi bu işe ve hangi markayı aliyim.


_____________________________

SAFRANE FUN CLUB
http://forum.donanimhaber.com/m_19477368/tm.htm



321 Mesaj
1 Ekim 2011; 20:58:47 

Bir dostumun önerisine uyarak bor katkısı aldım mağazadan...

Dizel aracıma koydum sesinde azalma oldu

Sürtünmeyi azaltıyormuş

Ben memnunum ama tavsiye etmeyenlerde olabilir....


_____________________________



12838 Mesaj
1 Ekim 2011; 22:00:46 

quote:

Orijinalden alıntı: alfonso_

arkadaşlar yazıları okudum ve kafam felaket karıştı benim 90 model bi arabam km sini hiç sormayın motordan ses geliyor büyük ihtimal yatak sesi ama bu halde bilde 2 5 bin km yaptım şimdi dehiştircem bu sesin göze batmamasını istiyorum araştırmalarımdan 0 40 yag kullansam ve bor kullansam ses azalır gibi geliyor ne diyorsunuz tavsiye ediyormusunuz sizce gireyimmi bu işe ve hangi markayı aliyim.

Tam aranan araç geldi işte. :)


Arkadaşım hemen al ve aracında kullan.

Sonuçlarını acil tarafından burada paylaşmayı da ihmal etme


Nasıl olsa iki durumda da motor yaptıracaksın gibi görünüyor.:)


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


 
171 Mesaj
1 Ekim 2011; 22:54:39 

banada öyle geliyorda satmadan yaptırmasam alan yaptırır ben ögrenciyim ya elimde kalırsa arabasız kalacam


_____________________________

SAFRANE FUN CLUB
http://forum.donanimhaber.com/m_19477368/tm.htm



 
10743 Mesaj
1 Ekim 2011; 23:16:46 

quote:

Orijinalden alıntı: Killer Loop

quote:

Orijinalden alıntı: set

Benim aracımın garantisi var. Araç üreticisi bu katkıyı tavsiye etmedi, servisler kullanırsanız garantiyi bozarsınız diyor...

Neden kullanayım, mucizemi beklemeliyim...

Madem bu kadar faydali bir ürün, neden servisler ve üreticiler önermiyorlar?


Sanayideki ustam bile sakın haa dedikten sonra....



mitrsubishi servisi öneriyor diye duydum.. sormak gerek
daha öncede dediğim gibi, servisler uzun süre dayanan aracı sevmez.. para kazanacaklar..
bir konu daha, bor dan sonra benim aracın farklı bir arızadan motorunu indirdiler, yağını bopşalttılar, bor olduğunu içinde fark etmediler bile.. etseler dediğiniz gibi, garanti dışı bırakırlardı eminim..


Olurmu yahu, üreticiler daha uzun ömürlü,daha az yakan,daha sessiz araç istemiyorlarmı? Rekabet var aralarında,elbetteki isterler...

Ben sordum servise, önermiyoruz dediler....

Benim için nokta...

Merak eden dener...

Ben denemem.


_____________________________



 
474 Mesaj
5 Ekim 2011; 1:11:53 

Bor katkısı 2 ayrı markayı 2 farklı benzinli araçta (kilometreleri oldukça düşük araçlar)uzun süre kullandım sonuç; kesinlikle motor sesini bir miktar azaltıyor, ivmelenmeyi artırıyor ve soğuk motoru rahatlatıyor, yakıtta ise farkedilecek kadar bir tasarruf yok bence bor katkısı faydalı bir ürün ve tavsiye ediyorum.


_____________________________



 
10743 Mesaj
5 Ekim 2011; 8:39:21 

Motorda herhangi bir problem olduğu anda buna komple motor değişimide dahil garanti veriyorlarmı? Bu garantiyi gerekli belgelerlemi veriyorlar yoksa sadace laflamı?

Ürününe güvenen firma böyle bir garantiyi rahatlıkla verebilir...


_____________________________



5727 Mesaj
5 Ekim 2011; 10:00:21 

quote:

Orijinalden alıntı: alfonso_

arkadaşlar yazıları okudum ve kafam felaket karıştı benim 90 model bi arabam km sini hiç sormayın motordan ses geliyor büyük ihtimal yatak sesi ama bu halde bilde 2 5 bin km yaptım şimdi dehiştircem bu sesin göze batmamasını istiyorum araştırmalarımdan 0 40 yag kullansam ve bor kullansam ses azalır gibi geliyor ne diyorsunuz tavsiye ediyormusunuz sizce gireyimmi bu işe ve hangi markayı aliyim.

Yatak vuran bir motorla nasıl 25k km. yaptınız?

Sübap sesi olmasın o?


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


 
77 Mesaj
5 Ekim 2011; 10:47:28 


Servisler öneremezler borpower kullandığınız zaman 10.000 yerine 20.000 de bakım yaptırıyorsunuz.
Sizin bir bakım cebinize kalıyor servis ise bir bakım zarar ediyor.
ayrıca borpower dünya çapında iki milyon eüro garantili ve garanti belgesi olan tek ürün .saygılar


_____________________________



 
1480 Mesaj
5 Ekim 2011; 11:55:27 

Kendim 96 model aracımda kullandım, hem motor yağı hemde otomatik şanzıman yağına fakat hiç bir fark göremedim.


_____________________________



 
77 Mesaj
5 Ekim 2011; 14:48:49 

kullandığınız borpowersa aracınıza mutlaka artıları olmuştur
sürtünme katsayısı minimum seviyeye indiği için yağ ömrü iki kat uzamakta
bir bakım masrafı cebinize kalır aracınızda turbo var ise
turbo ve turbo milinin aşınmasını önleyerek turbo ömrü uzamaktadır
motor ömrünün uzaması yakıt tasarrufuda artısı .
iyi formlar.


_____________________________



 
10743 Mesaj
5 Ekim 2011; 14:56:01 

Ben bi soru sormuştum...

Garanti veriliyormu?... Nasıl bir garanti?...


_____________________________



5727 Mesaj
5 Ekim 2011; 14:57:45 

quote:

Orijinalden alıntı: 3 E-MAİL AKTİVASYONU

kullandığınız borpowersa aracınıza mutlaka artıları olmuştur
sürtünme katsayısı minimum seviyeye indiği için yağ ömrü iki kat uzamakta
bir bakım masrafı cebinize kalır aracınızda turbo var ise
turbo ve turbo milinin aşınmasını önleyerek turbo ömrü uzamaktadır
motor ömrünün uzaması yakıt tasarrufuda artısı .
iyi formlar.

Bundan nasıl emin olabiliyorsunuz anlamak mümkün değil. Sanki bununla ilgili kanıtlanmış bir veri var. Bende her motora konmaz diyorum ne olacak şimdi?

Bor Power kullanmayın o yağ katkısıdır, Motor Silk kullanın daha iyi diyenler var peki bu nasıl olacak?

Nasıl kesin konuşabiliyorsunuz bu kadar, sanki motorun veya turbonun kesin bilinen bir ömrü var da bor power kullanınca uzuyor.

Turboya bor power yerine turbo timer kullanırsan turbonun ömrü çok daha uzun olur diyorum bende hadi buyur aksini ispatla bana nasıl uzatıyormuş bu bor power turbonun ömrünü?

Bence BOR motor veya yağ katkıları ile ilgili kimse net bir şekilde konuşamaz, yapmayın lütfen.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


 
77 Mesaj
5 Ekim 2011; 15:25:42 

4 yıl borpover kullanan biri olarak söylüyorum 2005 de sıfır aldıgım araç s40 1.6 d 2007 de garantisi bitti
araç 40.000 de ilk borpoveri araca uyguladım ve bakım aralığını 10.000 yerine 20.000 de yaptırmaya başladım
suan araç 110 binde 100.000 dördüncü borpower kondu kardeşim kullanmakta ve sorunsuz
2011 s80 1.6 d sıfır aldım 270 km de borpower ekledim
ayrıca 4yıl içinde Ankarada tanıdığım taksiler dolmuşlar binek araçlar
tarlada kullanılan traktöre kadar onlarca araçta kullanılmasına vesile oldum.
motor silk hiç kullanmadım ama borpower için kullanmalarına vesile olduğum onlarca araç gösterebilirim.


_____________________________



 
77 Mesaj
5 Ekim 2011; 15:50:00 

Set nickli arkadaşım garanti hakkında detaylı bilgiyi borpowerin internet sitesinden
yada yayınlanan gazetesinden info@nnt.com.tr @meil
göndererek isim adres yazın gazete ücretsiz adresinize geliyor.


_____________________________



1124 Mesaj
5 Ekim 2011; 16:08:47 

quote:

Orijinalden alıntı: 3 E-MAİL AKTİVASYONU

Set nickli arkadaşım garanti hakkında detaylı bilgiyi borpowerin internet sitesinden
yada yayınlanan gazetesinden info@nnt.com.tr @meil
göndererek isim adres yazın gazete ücretsiz adresinize geliyor.

Garanti vermesini geçtim reklamda öne sürdüğü özelliklere sahip olmadığı için reklam yapması yasaklandı BorPower ürününün, bu başlık içerisinde resmi gazete linkine de ulaşabilirsin.

Bugüne kadar yazılı olarak bu garantiyi veren bir ürün üreticisi yok.


_____________________________

Do you still love nature despite what it did to you?
-Shakespeare to King of Spain


 
10743 Mesaj
5 Ekim 2011; 16:11:45 

quote:

Orijinalden alıntı: 3 E-MAİL AKTİVASYONU

Set nickli arkadaşım garanti hakkında detaylı bilgiyi borpowerin internet sitesinden
yada yayınlanan gazetesinden info@nnt.com.tr @meil
göndererek isim adres yazın gazete ücretsiz adresinize geliyor.

Yazılı olarak bana garanti veriyorsa hemen yarın gidip kullanırım. Mail atalım bakalım, sonuç ne olacak...


_____________________________



 
77 Mesaj
5 Ekim 2011; 16:28:27 

Evet yoktu şimdi var borpowerin kutusunda
iki parça birini doldurup üretici firmaya gönderiyorsunuz garantiniz başlıyor
böylelikle sahte ürün kullananlar hak iddia edemiyorlar.


_____________________________



5727 Mesaj
5 Ekim 2011; 16:39:45 

quote:

http://www.resmi-gazete.org/gundem/duyurular/reklam-kurulu/reklam-kurulu-163--basin-bulteni.html

RESMİ GAZETE DE Kİ METİN:

V- ENERJİ

1) 2008/250- NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. adlı firmaya ait tanıtım broşürlerin ve anılan firmanın www.nnt.com.tr adresli internet sitesinde yer alan "S 250 Gold, Marine, Nanolube, MS 250, MS 600, GBX" adlı ürünlere ilişkin tanıtımlarda yer alan "BORPOWER ® bor elmas tozu (MCDP) ve nanobor´un eşsiz özelliklerinden yararlanarak hareketli motor parçalarındaki Sürtünmeyi yüzey kaplama ve bilye yatağı etkisi ile en az seviyeye indirir. BORPOWER ®'nin etkinliği aktif maddelerinin (MCDP ve nanobor) nanokristal özelliklerinden kaynaklanır. Bu nano parçacıklar NNTnin üstün tecrübe ve birikimi ile benzeri olmayan nano teknolojik yöntemlerle üretilmiştir. BORPOWER ® kati yağlayıcılar sınıfındaki en etkili Nano yağlayıcı katkı maddesidir. Örneğin içerdiği aktif maddelerden biri olan nanobor katı yağlayıcı maddeler arasında en düşük sürtünme değerine sahiptir (…)" şeklindeki ifadeleri ispatlar nitelikteki 'bilimsel' çalışmaların gerçeği yansıtmaması dolayısıyla bahsi geçen tanıtımların tüketicileri aldatıcı nitelikte olması gerekçesiyle Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'e uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.



Alıntı içinde paylaştığım metne iyi bakın. Sırf bu forumda bile BOR ürünleri ile ilgili açılmış kaç tane konu var. Bu ürün eğer gerçekten faydalı ise gerekli girişimlerin başlatılıp ürünün aklanması, faydalarının kanıtlanması lazım. Buda ürünü patentleyen veya geliştiren kurumların yapması gereken bir işlem. Ürün iyi ise herkes kullansın, değil ise kimse kullanmasın bu kadar karmaşaya ne gerek var? Bu kadar çetrefilli hale gelmiş bir ürünü kesinlikle kullanmam. Fanteziye hiç ihtiyacım yok.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


 
77 Mesaj
5 Ekim 2011; 17:21:02 

Resmi gazete ekinden yola cıkarak kuşkularınızı dile getirmişşiniz bende okuduğum zaman acaba kandırılıyormuyum fikrine kapılmıştım firmayı arayıp yetkili biriyle görüştüm cevap aynen şu 2008 reklam üstkurulunun verdiği karara yapılan belgeli itirazlar sonucunda reklamlar aynen devam etmektedir.
ürünlerimizin tamamı dünya çapında iki milyon eüro sigortalıdır
25.000 kişi üzerinde yapılan istatistik çalışması sonucu Tüm Tüketicileri Koruma Derneği BORPOWERı ALTIN MARKA olarak seçti ve ödüllendirdi.
ayrıca ekzoz emisyon hacmini yüzde 15 düşürdüğü için Almanya hükmet kararı alarak ülke sınırları içinde kullanılan bütün araçların borpowerı kullanmaları sağlanacaktı ama avrupa birliği bir rapor yayınlayıp bor madeni sağlığa zararlıdır diyerek almanyanın karar almasını engelledi.sebep bor değer kazanmasın
siz bu ürün icin şarlatanlık diyebilirsiniz görüşünüze saygı duyarım ama ben sizin gibi düşünmüyorum
bor madeni TÜRKİYEMİZİN geleceği için çok önemli borpowerın berlin müzesinde sergilenmesi ekzoz emisyonunu yüzde 15 düsüdüğü için avrupa birliğinin ilgisini çekmesi gelecekte bor madeninin değerini artıracak ve TÜRKİYEMİZ kazançlı cıkacaktır. saygılar



_____________________________



5727 Mesaj
5 Ekim 2011; 17:44:47 

quote:

Orijinalden alıntı: 3 E-MAİL AKTİVASYONU

bor madeni TÜRKİYEMİZİN geleceği için çok önemli TÜRKİYEMİZ kazançlı cıkacaktır. saygılar




Bu konuda sizinle hem fikirim, sadece vtec kullanıcısı birkaç arkadaşın bor katkısı yüzünden sorun yaşaması sonucu olarak ben kendi aracımda kullanmıyorum. BOR motor katkıları sadece BOR ile ilgili bir ürün yelpazesi, BOR'un kullanıldığı çok daha değişik alanlar var, çimento katkısı bile yapıldı BOR dan. Daha da fazla kullanılmalı ülkemizin bu değerli kaynağı ona sözüm yok.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


4885 Mesaj
5 Ekim 2011; 22:27:34 

@killer loop ve diğer arkadaşlar

Ben yetkili serviste çalışmaktayım ve servis bölümünde olduğumdan dolayı. Bu konuda bir çok durumla karşılaştık. Siz kalkıp bana ne derseniz deyin ben yaşadığımız durumların üzerinden konuşurum. Zira bu konuda çok ağzımız yandı şimdi kalkıpta öncelikle her bor katkısını önermeyin ve yeni araçlar için hiçmi hiç önermeyin. Bu noktada oluşabilecek sorunlardan dolayı. Enjektör set ve bor katkılarını karıştırdığımızda Yağın vizikozitesi düştü. Ayrıca müşterilerin daha önce kattığı motor katkılarıda aynı sonuca sebep oldu ve araçların bize girişleri incelendiğinde aynı sıra ile geri dönüşleri oldu ve bunların büyük bölümünde sorunlar çıktı.


Şunu belirteyim. Bor katkısı yalnız kullanıldığında fazla sorun çıkartmadı. Ancak yeni araçlarda kullanıldığında ve bizim bilmediğimiz katkılar ile kullanıldığında iticilere kadar birçok parçanın aşındığını gördük. Siz bana deneme yanılma yöntemi ile konuşuyorsunuz. Ben bizzat yaşadığımız durumları dile getiriyorum. öncelikle buna açıklık getirelim...


_____________________________

Yazdıklarınız Sizi Yansıtır...


1124 Mesaj
6 Ekim 2011; 1:42:27 

quote:

Orijinalden alıntı: 3 E-MAİL AKTİVASYONU

Resmi gazete ekinden yola cıkarak kuşkularınızı dile getirmişşiniz bende okuduğum zaman acaba kandırılıyormuyum fikrine kapılmıştım firmayı arayıp yetkili biriyle görüştüm cevap aynen şu 2008 reklam üstkurulunun verdiği karara yapılan belgeli itirazlar sonucunda reklamlar aynen devam etmektedir.
ürünlerimizin tamamı dünya çapında iki milyon eüro sigortalıdır
25.000 kişi üzerinde yapılan istatistik çalışması sonucu Tüm Tüketicileri Koruma Derneği BORPOWERı ALTIN MARKA olarak seçti ve ödüllendirdi.
ayrıca ekzoz emisyon hacmini yüzde 15 düşürdüğü için Almanya hükmet kararı alarak ülke sınırları içinde kullanılan bütün araçların borpowerı kullanmaları sağlanacaktı ama avrupa birliği bir rapor yayınlayıp bor madeni sağlığa zararlıdır diyerek almanyanın karar almasını engelledi.sebep bor değer kazanmasın
siz bu ürün icin şarlatanlık diyebilirsiniz görüşünüze saygı duyarım ama ben sizin gibi düşünmüyorum
bor madeni TÜRKİYEMİZİN geleceği için çok önemli borpowerın berlin müzesinde sergilenmesi ekzoz emisyonunu yüzde 15 düsüdüğü için avrupa birliğinin ilgisini çekmesi gelecekte bor madeninin değerini artıracak ve TÜRKİYEMİZ kazançlı cıkacaktır. saygılar



Araştımalarım sonucunda Almanya hükümetinin bu konuyla ilgili bir kararına ulaşamadım, link verirsen sevinirim. Ayrıca Avrupa Birliği herhangi bir rapor yayınlama hakkına sahip değildir, Hollanda'da yasal olan bir grup uyuşturucu madde başka ülkelerde yasak olabilir, Avrupa Birliği iç hukuğa karışma hakkına sahip değildir.

Ayrıca Tüm Tüketicileri Koruma Derneği isimli kuruluş kar amaçlı bir kurumdur, kendilerinden konsültasyon veya yardım istediğinizde maddi bir karşılık beklerler, dolayısıyla tarafsızlığı sorgulamaya açıktır. 2008 yılı itibariyle reklam üst kurulunun resmi gazete beyanını usulen bozan bir kararı bulunmamaktadır, lütfen bununda linkini verin. Şahsen özellikle son 2 senede bahsi geçen firmanın reklamını gördüğümü hatırlamıyorum.


_____________________________

Do you still love nature despite what it did to you?
-Shakespeare to King of Spain


4885 Mesaj
6 Ekim 2011; 9:12:19 

Arkadaşlar bunu anlamak bu kadar zormu anlamıyorum bor zararlı diyen yok sadece bor heryerde kullanılabilir olarak görülmesin. Af edersinizde K.... Kırık markaların hiç bir teste tabi tutmadan yaptıkları karışımları nasıl olurda yararı vardır dersiniz. Tamam Bor Power bilindik bir marka ve hakkı yenilmez. Ama yeni nesil araçlarda aynı tepkiyi vermiyor. Ayrıca Bmw, audi,mercedes gibi markaların bu konu hakkında yayınlanmış bültenleri varmı. Ben Size diyorumki yetkili servis kayıtlarında bu gibi bir çok sorunla karşılaştığımız belgeleri ile kayıtlıdır. Ayrıca aynı zaman dilimi içersinde gerçekleşmiş ve baş rollerde bor katkıları vardır. Belki tek başına araçların bir bölümünde sorun çıkartmamıştır hatta yararı bile olmuştur. Ama müiterinin kullandığı başka karışımlardan habersiz olduğumuzda malesef bu gibi durumlarla karşılaşmaktayız.


_____________________________

Yazdıklarınız Sizi Yansıtır...


 
10743 Mesaj
6 Ekim 2011; 9:55:18 

Özetle, risk...

Bu riski kabul edemem...


_____________________________



 
10743 Mesaj
6 Ekim 2011; 9:56:24 

quote:

Orijinalden alıntı: 3 E-MAİL AKTİVASYONU

Evet yoktu şimdi var borpowerin kutusunda
iki parça birini doldurup üretici firmaya gönderiyorsunuz garantiniz başlıyor
böylelikle sahte ürün kullananlar hak iddia edemiyorlar.

Zarar verdiğinde motor değişimi söz konusumu?...


_____________________________



 
77 Mesaj
6 Ekim 2011; 10:04:30 

PRESİDENT Arkadaşım borpower sitesinde motor ayırımı yok eğer borpoverden kaynaklanan bir sorun var ise bir tüketici olarak şikayetini bildirmeli hakkını aramalı dünya çapında iki milyon eüro garanti göstermelik olamaz.


_____________________________



9407 Mesaj
6 Ekim 2011; 10:05:35 

Abdullahors84 arkadaşımıza katılıyorum.

Katkılar ve benzer ürünler ana ürün işlevini değişik koşullar altında farklı etkileşimler ile bozabileceği ve ana ürünün işlevini yerine getirmesinde sıkıntılar yaratabileceği her zaman göz önüne alınmalıdır. Araç artık elden çıkmış mototr bitmiş ise farklı çareler aranabilir bu konuda herkes kendisine göre yoğurt yiyebilir , ancak sıfır motor için çok bilinmeyenli rüünler ne kadar firma garanti verse de (hepsi reklam kapsamındadır) teknik olarak altı doldurulamayacak riskleri taşır. Bu riski almak isteyen için zaten söyleyecekleri çoktan söyledik , ama risk almak istemyenler için uyarılarılara kulak tıkamamak lazımdır.

Bu olaya şu şekilde yaklaşım gösterebilirsiniz. Bir ilaç alırken yan etkileri ve nelerle birlikte alınmaması gerektiği hakkında uyarılar mevcuttur. Ana ürünü satan firma bu uyarıları yapmakla yükümlüdür ama uayarıları yaptığı konular kendi içlerinde yine benzer testlerden geçerek yararlılığını kanıtlamış ürünler olarak piyasada yer alabilir hatta ve hatta aynı firmanın da ürünleri olaiblir. Kimya biliminde fakrlı şeyleri karıştırarak bir karışım elde ettiğinizde bunun davranışları , karışımın hetorojenliği ve yapısal bütünlüğü ısı , basınç, ve yanma gibi çok bilinmeyenli yapılar altında beklenmeyen istisnai sonuçlar verebilir ,işte istatiksel olarak böyle bir oran var ise yararlı kapsam dışına çıkılmış ve garanti jkapsamı , zararlı olabilecek riskleri sigortalamış demektri. Sigorta mevzusu ise kendi başına bir baş belası konudur. Değerlendirme yapanın insafına ve o günkü psikolojisine kadar bir geniş yelpaze içerir.

Bürün bu nedenler işığında ana üreticinin ısrarla katklıların kendi ürünleri ile kullnılmamasını ÖNERMESİ (yasaklaması değil , açık kapıdan sızanlar zaten konu başlığıdır) tek kelime ile bütün bu risklerin bulunduğunu ve bunların ana ürünün yararlığının, maksimum fayda konusunda kapsamını daraltacağı için , bültenlerinde veya ürünün kullanma klavuzunda açıkça belirmektedirler.Sanırım bakış açımızı ifade ederken veya değerlendirmede bulunurken , neden yararlı olduğu ifade edilen ürünün, ÖNERİLMEDİĞİ anlaşılmıştır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Ekim 2011; 10:08:04 >


_____________________________




9407 Mesaj
6 Ekim 2011; 10:15:27 

quote:

Orijinalden alıntı: set

Özetle, risk...

Bu riski kabul edemem...

kesinlikle risktir , yağ konusunda firmalr ürünlerine dışarıdan hiçbir eklemeyi kabul etmemektedirler. Bundan sonraki problemleri kullnıcı kendisi alıyor anlamına gelir. Ne araç firması ne de ya ğfirması arkanızda durmayacaksa neden risk alınıyor ! ve ne için, gibi konular , artık kişilerin kendi insiyatiflerindedir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Ekim 2011; 10:34:00 >


_____________________________




9407 Mesaj
6 Ekim 2011; 10:18:20 

quote:

Orijinalden alıntı: 3 E-MAİL AKTİVASYONU

PRESİDENT Arkadaşım borpower sitesinde motor ayırımı yok eğer borpoverden kaynaklanan bir sorun var ise bir tüketici olarak şikayetini bildirmeli hakkını aramalı dünya çapında iki milyon eüro garanti göstermelik olamaz.

Türkiyedeki Hukuk sistemi ve uzman adı altında karar verenlerin etkinliği başlığı , zaten başlı başına bir risktir. Garanti alıyorum derken daha riskli ve kaygan bir zemine neden girmek istesinler .Tabii her koyun kendi bacağından, asılır orası ayrı mevzuu...


_____________________________




 
77 Mesaj
6 Ekim 2011; 10:45:09 

Almanya kararıyla ilgili haberi bir tv kanalında borpoweri üreten firmanın yetkilisi açıklama yapmış bunuda
internet sitesinde medya bölümünde seyrettim ama simdi açılmıyor.


_____________________________



 
10743 Mesaj
6 Ekim 2011; 11:00:35 

Neden bu ürünü bu kadar ateşli savunuyorsunuz,merak ettim,satış temsilcisi falanmısınız? Ürünü bu kadar ateşli savunuyorsanız bir çıkarınız olmalı...

Sadece merak...



_____________________________



 
77 Mesaj
6 Ekim 2011; 12:08:18 

Konu başlığını açan arkadaş bir araca birkaç katkı maddesini bir arada kullandıgını motorun zarar gördüğünü anlatmış.
peki bu riski neye göre aldı, bir aracın motoru bir insanın kalbi gibidir bir insanın kalbine dört ameliyat birden yaparsanız o ameliyat başarısız olur. bir servis bu hatayı yaparsa bizlerin yaptığı hata sayılmaz
kaldıki ben şirketimde dahi araçlarımın hiç birine katkı maddesi kullandırmadım
borpoveri uzun zaman araştırdım internet sitelerinden araç formlarından üretici firmanın internet sitesinden araştırdım ve kullanmaya karar verdim borpower dışında hiç bir katkı maddesi kullanmadım ve ilgilenmedim
bir arkadaşımız servise sordum önermediler demiş servislere sorarsanız önermiyorlar serviste yedek parça müdürü arkadaşım aynı şeyi söylemişti kesinlikle önermiyorum nedenini sordugumda abi motoru sıkıyor neticede bakımdan sonra borpower araca uygulandı hesap kesiliyor kendisiyle tekrar karşılaştık ne yaptınız borpoweri ekledinizmi diye sordu evet dedim eliyle camdan dışarıda duran araçları gösterip altıncı sıradaki aracı göstererek o araç benim laf aramızda kalsın bende borpover ekledim hani motoru sıkıyordu niye ekledin dedim abi motoru değil bizi sıkıyor gelecekte bütün araçlar borpoveri kullanırsa onbınde bakıma gelen araç yirmi binde bakıma gelecek iki bakım bire düşecek garantisi biten araçların bir kısmı zaten özel servislere gidiyor işte sıkan sebep o zaman anladımki borpower araçlara değil servislere zararlı ben 4sene kullandım insanlara insanlıga ülke ekonomisine büyük katkıları olacagını düşündüğüm için kullanmaya deva edeceğim SAYGILAR İYİ FORMLAR.


_____________________________



5727 Mesaj
6 Ekim 2011; 13:35:30 

quote:

Orijinalden alıntı: 3 E-MAİL AKTİVASYONU

PRESİDENT Arkadaşım borpower sitesinde motor ayırımı yok eğer borpoverden kaynaklanan bir sorun var ise bir tüketici olarak şikayetini bildirmeli hakkını aramalı dünya çapında iki milyon eüro garanti göstermelik olamaz.

Benim sadece anlatmak istediğim şu, motorların özellikle silindir kapaklarında yağın ince bir kanaldan geçerek farklı noktalara ulaşmasını sağlayan tasarımlar var. Bu kanallar bor veya başka bir madde ile tıkanırsa araç bazı noktalara yağ ulaştıramıyor ve buda ileride aşınmadan dolayı arızaya sebep oluyor. VTI vtec motorda vtec sistemi selenoid tetiklemeli yağ basıncı ile çalıştığından bor kullanımı sonrası vtec sisteminin düzgün çalışmadığı gibi durumlar görülmüştür.

Belki kullanılan ürün ile alakalı, belki başka marka bor katkısı kullanılsa olmayacaktı, ama bu testi yapacak kadar zengin değiliz. Bu yüzden ben kendi aracımda hiçbir katkı kullanmıyorum. Yağımı zamanında kaliteli yağ ile değiştiriyorum ve çatır çatır gazlıyorum.

Kendimce bir fayda maliyet analizi yapıyorum, BOR kullanırsam ve bor katkısı bana bir avantaj sağlayacaksa bu sağlayacağı avantajın bana getirisi nedir? Eğer bor dan dolayı sorun yaşayacaksam bu sorunun benden götürüsü nedir? Sonuç olarak kullanmanın fayda maliyet oranında bana alınması gerekmeyen bir risk olduğu sonucuna ulaşıyorum ve kullanmıyorum.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


4885 Mesaj
6 Ekim 2011; 13:42:03 

Doğru konuyu benim aracılığımla bir arkadaş dile getirdi. Zira bu konuda ağızları yandı ve biz Bor katkısını tek olarak öneriyorduk. Ancak Müşterilerin kullandığı bazı katkılardan dolayı böyle sorunlar yaşadık bizde. Dolayısı ile yaptığımız hata değildir. Malesef Bor katkısı satan kişilere güvenmemizdir. Ayrıca müşterilere başka kullandıkları kimyasallar olup olmadığını sormaktayız. Ayrıca motorlar belli bir yüzey taşlama işlemine tabi tutulur. Br katkısının oluşturacağu yüzey her zaman yararlı olmuyor malesef. Yeni bir motorda iticilerin halini görseydiniz demek istediğimi anlardınız. Ayrıca müşteriler bizden çıktıktan sonra kendileri koydukları kimyasallarla geldiler ve yağ bildiğiniz su gibiydi.

Bu dediğim durumlar bizim başımızı yakmadı zira 3-5 araç bu şikayetten geldi. sadece 2 si masraflıydı. garanti dahilinde yapıldı. Arkadaşlar bu ürünleri tavsiye ederken iyi düşünün.

Ama dediğim gibi Bor power gibi markalarıda yadsımıyorum. yalnız başına kullananlar memnun. Ama yeni araçlarda kullanıldığını görmedim. Biz kullanmadık...


_____________________________

Yazdıklarınız Sizi Yansıtır...


 
77 Mesaj
6 Ekim 2011; 15:44:20 

Kesinlikle ürünü üreten yada pazarlamasını yapan biri değilim sadece dört yıllık teçrubeyi edindiğim bilgileri formu takip edenlerle paylaşmak. farzedelimki formda yazdıklarımı okuyup ikna olan borpoweri kullandı benim değil kullanan insanların menfaati olacak ben satıcı tarafında değilim tüketici tarafındayım yanlış taklit ürünler kullanıldığını iddia ediyorum. insanların canı yanıyor bunun için zamanımı ayırıp sizlere banane demiyorum cevap veriyorum ısrarla doğru olan ürün borpower diyorum siz bor katkı maddesi dediğiniz zaman katkıların genelinden bahsetmiş oluyorsunuz ikisi aynı şeyler değil
evet dört yıl boyunca çok büyük kazançlar oldu size çok örnekler verebilirim benim araçta 3yılda 6 bakım yerine 3 bakım yapıldı 1300 tl cebimde kaldı komsumun Ankara siteler hattında dolmuşu var ayda binlira bakım gideri vardı şimdi beşyuze düştü yılda eder altıbin sizce bu kazanç değilmi. deterjan sektöründe 5 aracı olan arkadaşı ticari taksileri anlatmama sayfalar yetmez ben rant peşinde kazanç sağlama peşinde olan biri değilim formu takip eden arkadaşlardan Ankaradan katılan varsa ürünle doğrudan alakam olmadığını sadece bilinçli bir tüketici olduğumu bildiklerimi hiç bir menfaat gözetmeksizin cevremdeki tanıdığım tanımadıgım herkesle paylaştığımı kanıtlarım.
bilgi paylaştıkca değer kazanır bilgi paylaşımının devam etmesi dileğiyle.


_____________________________



5727 Mesaj
7 Ekim 2011; 10:04:01 

quote:

Orijinalden alıntı: 3 E-MAİL AKTİVASYONU

Kesinlikle ürünü üreten yada pazarlamasını yapan biri değilim sadece dört yıllık teçrubeyi edindiğim bilgileri formu takip edenlerle paylaşmak. farzedelimki formda yazdıklarımı okuyup ikna olan borpoweri kullandı benim değil kullanan insanların menfaati olacak ben satıcı tarafında değilim tüketici tarafındayım yanlış taklit ürünler kullanıldığını iddia ediyorum. insanların canı yanıyor bunun için zamanımı ayırıp sizlere banane demiyorum cevap veriyorum ısrarla doğru olan ürün borpower diyorum siz bor katkı maddesi dediğiniz zaman katkıların genelinden bahsetmiş oluyorsunuz ikisi aynı şeyler değil
evet dört yıl boyunca çok büyük kazançlar oldu size çok örnekler verebilirim benim araçta 3yılda 6 bakım yerine 3 bakım yapıldı 1300 tl cebimde kaldı komsumun Ankara siteler hattında dolmuşu var ayda binlira bakım gideri vardı şimdi beşyuze düştü yılda eder altıbin sizce bu kazanç değilmi. deterjan sektöründe 5 aracı olan arkadaşı ticari taksileri anlatmama sayfalar yetmez ben rant peşinde kazanç sağlama peşinde olan biri değilim formu takip eden arkadaşlardan Ankaradan katılan varsa ürünle doğrudan alakam olmadığını sadece bilinçli bir tüketici olduğumu bildiklerimi hiç bir menfaat gözetmeksizin cevremdeki tanıdığım tanımadıgım herkesle paylaştığımı kanıtlarım.
bilgi paylaştıkca değer kazanır bilgi paylaşımının devam etmesi dileğiyle.

Hocam benim anlamadığım bir nokta var.

Siz BOR koyduktan sonra nasıl 6 bakım yerine 3 bakıma düştü bakım sayısı? yani aracınızı 10. binde bakıma götürdünüz servis yağ, yağ filitresi, hava filitresiniz söküp oooo bu araca BOR konmuş daha bakımı gelmemiş git 10 bin daha yap öyle gel mi dedi?

Yoksa biz zaten BOR koyduk artık bakıma 10 yerine 20 binde gidelim diyip kendiniz mi düşürdünüz bakım sayısını?

Yani neye göre düştü bakım ve 1500 TL. cebinizde kaldı? Veya dolmuşçu arkadaşın aylık 1000 lira olan bakım gideri nasıl 500 liraya düştü?

Bu konulara açıklık getirir misiniz merak ettim.


_____________________________

Old Honda's newer die, they just get faster.

Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...


 
77 Mesaj
7 Ekim 2011; 11:47:24 

Servisler hiçbir zaman borpower konmuş git 20.00 de gel demezler yada siz kafanıza göre bor power kondu nasıl olsa 20.000km gider derseniz yanılırsınız. kullandıgınız ürünün içeriğini bilmeniz lazım aldığı sertifikaları incelemeniz lazım aracınıza vereceği zararlar yararları hesap etmeniz gerekir ürün özelliğinin yapacağı katkılar göz önünde bulundurarak kontrollu birsekilde bakımlar yapılmış 10.000 yağ kontrol hava filitresi degişimi yapılıp 20.000 genel bakım yapılmıştır
,ürün hakkında kendi sitesinden ince detaylar .
Otomotiv ürünümüz BORPOWER, sistemde kullanılan yağa ilave edildikten sonra; nano boyuttaki MCDP kristallerinin yaklaşık %60'ı metal yüzeylere çakılarak yüzey sertleşmesi ve kalitesini artırır ve neredeyse sürtünmesiz bir yüzey oluşmasını sağlar. Geriye kalan yaklaşık %40'lık MCDP kristali ise çalışma anında yağ molekülleri arasına homojen şekilde dağılarak, yağın temas ettiği yüzeylerdeki çizikleri pürüzsüz olacak şekilde, hareketli MCDP kristalleri ile doldurur.

Böylece, öncelikle metallerin birbirine temasının önüne geçer, daha sonra çalışan yüzeyler arasında bir bilye misali yuvarlanma yaparak sürtünmeyi minimize eder.

Hiçbir mineral veya sentetik yağ; aşınmaların, parçacık kopmalarının, sürtünmeden ve basınçtan oluşan ısının önüne tam olarak geçememektedir. Ancak BORPOWER, nano ölçekli MCDP kristallerinin spesifik ısı kapasitesi ve ısı iletkenliği yüksek olması ve doğada elmastan sonraki en sert ikinci maden olması gibi fiziksel özellikleri sayesinde sürtünmenin, aşınmanın ve hararet yükselmelerinin önüne geçmektedir.

BORPOWER'IN GÖREVLERİ
> BORPOWER ürünleri daha iyi yanma sağlar, pistondaki oluşabilecek karbon ve kükürt oluşumunu engeller.
> Hareket halindeki motor büyük strok altında çalışır. Bu sebepten dolayı yüksek ısı açığa çıkar. Ortaya çıkan yüksek ısı, sistemin normal çalışmasını sağlayan yağların kimyasal yapısını bozup, karbonlaştırmaya başlar. BORPOWER, ısının kaynağı olan sürtünmeyi minimize edeceği ve ayrıca bor madeninin fiziksel özelliği olan spesifik ısı kapasitesinin ve ısı transferinin yüksek olmasından dolayı, karbon oluşumunu tamamen veya büyük oranda engeller. Ayrıca, mekanik aksamların ömürlerini uzattığı gibi sistemin çalışmasına yardımcı ekipmanların da daha uzun vadede çalışmasını sağlayıp sarf malzeme, bakım ve işçilik maliyetlerinin düşmesini sağlar.
> Bazı motorların sorunu; yağın yüksek sıcaklıktan karbonlaşarak azalmasıdır. Ürünümüz, kaynağı sürtünme olan ısıyı minimize edeceği için, yağdaki karbonlaşma oranını da düşürecektir. Buna paralel olarak, birim zamanda eksilen yağı, minimize eder. Böylece yağ maliyetlerinin düşmesini sağlar.
> Motor yağ pompasının dişlilerini, pompalarda aşınmalardan kaynaklanan basınç kayıplarını önler ve ömürlerini arttırır.
> Motor içerisinde yağın temas ettiği tüm noktalarda nanometrik bir koruma zarı oluşturan MCDP kristalleri daha iyi bir yağlama sağlayacaktır. Bu da; aşınmaların, yatak sarmalarının, kırılmaların büyük oranda önüne geçilmesini sağlar.
> Sıfır motorlarda kullanılması halinde, aşınmaları başlamadan önler veya minimize eder. Bu da motorun deformasyon ve kötü etkilerden ilk günden itibaren korunmasını sağlar.
> Bor madenin ısı iletkenliği sayesinde; motorun yüksek hararetten dolayı yatak sarması gibi sorunları büyük oranda önlenir.

BORPOWER'IN AVANTAJLARI
> % 5-%20 aralığında yakıt tasarrufu sağlar,
> %10 güç artışı meydana gelir,
> Yağ ömrünü %100'e kadar uzatır,
> Harareti önler,
> CO2 egzoz emisyonunda %25-%30 aralığında düşme sağlar,
> Vibrasyonu düşürür ve ortamdaki gürültüyü (db) azaltır,
> Yağ kaçaklarının oluşumu önler veya minimize eder,
> Yağ tüketimini düşürür,
> Aşınmaları tamamen önler veya minimize eder,
> Üstün koruma niteliği sayesinde soğuk havalarda dahi ilk çalışma aşınmalarının önüne geçer,
> Karbon oluşumunu önler veya minimize eder,
> Yüksek sıcaklığa ve basınca karşı üstün direnç gösterir, böylelikle yapısında bozulma olmaz, sürekli kullanım halinde sınırsız koruma sağlar,
> Yüksek ısı iletkenliği sayesinde tortu ve birikinti oluşumunu önler,
> Yağ pompalarının en çok aşınan sarı dişlileri, bor elmas kristalleri ile kaplanacağı için aşınma çok daha geç olacak ve sarf malzeme bakım ve işçilik masrafları düşecektir,
> Turbolu araçların en büyük problemi olan; turbo milinin ısınmasını ve aşınmasını azaltarak, turbonun ömrünü uzatır,
> Sıfır motorlarda kullanılması, aşınmaları büyük oranda önler,
> Sarf malzeme giderlerini, bakım ve işçilik masraflarını büyük oranda düşürür.
İşte ürünün bu özelliklerini inceleyerek önce kendi aracımda faydalarını gördüm sonrada çevremdeki insanlarla paylaştım hat dolmuşu ayda iki defa bakıma gidiyordu 1000tl tutuyordu şimdi yine iki defa gidiyor birinde genel bakım ikincide sadece hava filitresi değişiyor. Tabiki yağkontrolüde yapılıyorbir bakım masrafı cepte kalmış oluyor. İYİ FORMLAR.


_____________________________



 
10743 Mesaj