Şimdi Ara

Motorun Ömrü Hacmine Göre Değişir Mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
11.790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motorun Ömrü Hacmine Göre Değişir Mi ?

    Diyelim 1.4 motor mu daha uzun ömürlü olur 2.0 motor mu ?
    Çünkü ben motor hacmi büyük olan motorların daha uzun ömürlü olduklarını duymuştum.Bu doğru mu ?



  • otobüsler kamyonlar 1.000.000 kilometreye kadar gidebiliyor dizel arabalarda en az 400-500.000 gidiyor,çin motosikletleri 30.000 de motor istiyor ben böyle bir alaka kurdum.
  • Gercekten cok guzel bir soru sordunuz. Bunu ben de merak ediyorum.

    Soyle ornek vereyim. Toyota RAV4 2.0 motor 152 beygir motor gucu var. Karsisinda Tiguan 1.4 TSI motor ve 150 PS (148 beygir) motor gucu var.

    Unutmayalim ki bu araclar SUV tarzinda 4 ceker ve bos agirliklari 1600 kg civari.

    Tiguan'in motoru turbolu ve twin-charger.

    Gecen hafta Konya yolundaki VW bayisinin servis sorumlusu ile konusmustum. Sattiklari araclar icinde 2 Tiguan'in motorunun patladigini(bozuldu diyelim) ve garanti kapsaminda degistigini soyledi. Tum sattikleri TSI motorlar icinde sadece Tiguan'da bu sorun olmus (Jetta, Golf, vs... icinde) ve su ana kadar 100den fazla Tiguan satmislar.

    Bu bilgiyi Tiguan forumunda da paylastim.

    Tabii arizalar surucunun kullanimi ile de olusabilir. Devamli olarak maksimum devire yakin arac kullanmak, kalkislarda firlarcasina 0-100km/saat hizlanma rekorlari kirmaya calismak vs.. kullanim zorlamalari da etki ediyor olabilir.

    Ancak merak ettigim sey su. Cok kucuk bir motordan buyuk guc ve tork elde ederek 1600 kg gibi agirliklarin cekilmesi acaba motor omrune etki ediyor mu? Daha dogrusu kullanici hatalarinin motor omrune sirayet etmesininin ihtimalini artiriyor mu?

    Mutlaka VW firmasi Tiguan'a 1.4 motoru koydugunda bunun testlerini yapiyordur. Ancak bu testler 1, 2 veya 3 araba icin yapiliyor. Istatistiki olarak bu kadar az sayida aracta test yapilmasi neyi dogrular ki?

    Tiguancilar bana ne olur kizmasin. Ben de Tiguan arac almak istiyorum, ancak ortaya cikan bazi bilgiler de beni inanilmaz tereddute dusuruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teaman1977 -- 9 Mart 2010; 11:53:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TIMERIDER

    otobüsler kamyonlar 1.000.000 kilometreye kadar gidebiliyor dizel arabalarda en az 400-500.000 gidiyor,çin motosikletleri 30.000 de motor istiyor ben böyle bir alaka kurdum.
    Değişir,hemde ciddi oranlarda değişir..Amerikada motor hacimlerinin büyük olmasının sebebinin mesafelerin uzun olması ve motorların uzun km gitme gereksinimleri diye okumuştum bir yerde.Motosiklet motorlarınında oldukça kısa mesafeler dayandığını biliyoruz zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    Gercekten cok guzel bir soru sordunuz. Bunu ben de merak ediyorum.

    Soyle ornek vereyim. Toyota RAV4 2.0 motor 152 beygir motor gucu var. Karsisinda Tiguan 1.4 TSI motor ve 150 PS (148 beygir) motor gucu var.

    Unutmayalim ki bu araclar SUV tarzinda 4 ceker ve bos agirliklari 1600 kg civari.

    Tiguan'in motoru turbolu ve twin-charger.

    Gecen hafta Konya yolundaki VW bayisinin servis sorumlusu ile konusmustum. Sattiklari araclar icinde 2 Tiguan'in motorunun patladigini(bozuldu diyelim) ve garanti kapsaminda degistigini soyledi. Tum sattikleri TSI motorlar icinde sadece Tiguan'da bu sorun olmus (Jetta, Golf, vs... icinde) ve su ana kadar 100den fazla Tiguan satmislar.

    Bu bilgiyi Tiguan forumunda da paylastim.

    Tabii arizalar surucunun kullanimi ile de olusabilir. Devamli olarak maksimum devire yakin arac kullanmak, kalkislarda firlarcasina 0-100km/saat hizlanma rekorlari kirmaya calismak vs.. kullanim zorlamalari da etki ediyor olabilir.

    Ancak merak ettigim sey su. Cok kucuk bir motordan buyuk guc ve tork elde ederek 1600 kg gibi agirliklarin cekilmesi acaba motor omrune etki ediyor mu? Daha dogrusu kullanici hatalarinin motor omrune sirayet etmesininin ihtimalini artiriyor mu?

    Mutlaka VW firmasi Tiguan'a 1.4 motoru koydugunda bunun testlerini yapiyordur. Ancak bu testler 1, 2 veya 3 araba icin yapiliyor. Istatistiki olarak bu kadar az sayida aracta test yapilmasi neyi dogrular ki?

    Tiguancilar bana ne olur kizmasin. Ben de Tiguan arac almak istiyorum, ancak ortaya cikan bazi bilgiler de beni inanilmaz tereddute dusuruyor.
    Benim bildiğim kadarıyla motor litresi ve beygir gücüne göre kıyas yapılıyor. Mesela 1.6 180 bg insignia vw TSI motorlar çok ses getirdi ya. Aslında onlardan daha fazla bg gücü çıkarılabilirmiş fakat bu sefer de motor ömründen gidermiş. Bu yüzden 2.5 180 bg 1.6 180bg den daha uzun ömürlüdür diye okumuştum internette. Şu da benim kişisel fikrim. 1.2 motor ile 2.0 karşılaştırırsak, kullanana kişi sportif kullanıyorsa 1.2 motor birçok yerde çok sıkışacaktır. Bu yüzden 2.0'a göre daha çok yıpranabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Değişir,hemde ciddi oranlarda değişir..Amerikada motor hacimlerinin büyük olmasının sebebinin mesafelerin uzun olması ve motorların uzun km gitme gereksinimleri diye okumuştum bir yerde.Motosiklet motorlarınında oldukça kısa mesafeler dayandığını biliyoruz zaten.

    Alıntıları Göster
    Aslında hacimden çok, hacimden elde edilen beygir gücüne oranı ile alakalı olduğunu düşünmüşümdür. Dizelin daha çok yol kat etmesinin sebebi mazotun ince bir yağ olması, daha az kalıntı bırakması.

    Bunun izahını obk veya vezir den dinlemeyi isterdim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Soylukan

    mazotun ince bir yağ olması, daha az kalıntı bırakması.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Soylukan

    mazotun ince bir yağ olması, daha az kalıntı bırakması.




    Alıntıları Göster
    Ne kadar çok devir, o kadar çok yıpranma. Ne kadar çok yıpranma, o kadar kısa motor ömrü...

    Aynı güçteki iki motoru düşünelim, biri 1,4 diğer 2,0. Küçük hacimli motor aynı gücü elde etmek için daha çok devir yapmak zorunda. Daha çok devir yapınca da daha çok yıpranma kaçınılmaz olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airea

    Ne kadar çok devir, o kadar çok yıpranma. Ne kadar çok yıpranma, o kadar kısa motor ömrü...

    Aynı güçteki iki motoru düşünelim, biri 1,4 diğer 2,0. Küçük hacimli motor aynı gücü elde etmek için daha çok devir yapmak zorunda. Daha çok devir yapınca da daha çok yıpranma kaçınılmaz olur...

    Alıntıları Göster
    Düşük devir daha uzun ömür demek, o yüzden hacimli motor daha uzun ömürlü olabilir. Ayrıca büyük motor daha az zorlanır o yüzden daha ömürlü olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Düşük devir daha uzun ömür demek, o yüzden hacimli motor daha uzun ömürlü olabilir. Ayrıca büyük motor daha az zorlanır o yüzden daha ömürlü olur.

    Alıntıları Göster
    motor hacminden çok devir ile alakalı bir şey mesela f1 araçları 3800cc hacmi var pek emin degilim ama yüksek devir çevirdikleri için bir yarışda motorları bitiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    motor hacminden çok devir ile alakalı bir şey mesela f1 araçları 3800cc hacmi var pek emin degilim ama yüksek devir çevirdikleri için bir yarışda motorları bitiyor.

    Alıntıları Göster
    Bu arada unutmayalim ki Tiguan 1.4 TSI 150 PS motorun yarattigi tork 240 Nm ve bunun cogunu dusuk devirlerde uretiyor (1750-4000 devir arasi).

    Maksimum beygir gucu 5800 devirde olusuyor.

    Yani bu araci dusuk devirlerde kullaninca arac yeterince cekis yaratiyor ve ekonomik surus yapmis oluyorsunuz. Ancak isterseniz de araci yuksek devirlere cikararak istenilen guce ulasabiliryorsunuz.

    Asagidaki grafik 1.4 TSI 150 PS (148 beygir gucu yani 148hp) motor icin.

    Noktalı yeşil tork, noktalı mavi beygir gücü

    Digerleri ise chi-tuning yapilmis motorun verileri.

     Motorun Ömrü Hacmine Göre Değişir Mi ?


    Asagidaki grafikse RAV4 motorda kullanilan(ulkemize Mart sonu gelecek) 2.0 valvematic motorun grafigi. Ne yazik ki guc degeri kW olarak verilmis.

    20kW = 26.8 hp
    40kW = 53.6 hp
    60kW = 80.4 hp
    80kW = 107.2 hp
    100 kW = 134 hp
    120 kW = 160.9 hp

     Motorun Ömrü Hacmine Göre Değişir Mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teaman1977 -- 9 Mart 2010; 16:41:36 >




  • Uygun tasarlanmış ve eşleştirilmiş turbo ve motor ikilisinin teorik olarak ömür konusunda bir sorunun olmaması gerekir. Sonradan takılmış türbo üniteleri ile bu tehlike mevcut ama fabrikada turbo etrafında tasarlanmış bir motorun turbo uygulaması yüzünden ömür sorunu çıkarmaması beklenir.
    Kaldı ki, 1.4 TSI motorlar görece hafif turbo boost ile çalışırlar 160 veya 150 HP için tahminen 6-8 PSI boost yeterlidir. Öyle turbo uygulamalrı biliyorum ki, tam 40 PSI boostla çalışıyor. Bir zamanlar ilgimi çeken Turbo-Egli-Kawasaki motoru 1300 ccm'den 280 HP güç çıkarıyordu örneğin. Bu da kabaca 18-20 PSI boost demektir ve bu motosikletler yıllarca sorunsuz kullanıldı, hala kullanılıyor.

    Bir motorun ömrünü etkileyen faktörler vardır. Bunlar:
    1. Sıkıştırma oranı
    2. piston hızı (piston hızı silindir stroku ve rpm'e bağlıdır)
    3. Çalışma sıcaklığı (esasen iyi kontrol edildiği sürece bir sorun teşkil etmemesi gerekir)
    4. Rölantide çalıştırma süresi (bir araştırmaya göre rölantide geçen her 60 dakika yolda geçen 80-120 dakikaya eşit yıpranma yaratmaktadır)
    5. Turbo veya superşarj ise boost seviyesi
    6. kullanma alışkanlıkları
    7. diğer minör sebepler

    Esasen motor ömrü ile hacmi arasında doğrudan bir ilişki yoktur, bu ilişki dolaylı olup yukarıda bir arkadaşın da belirttiği üzere litre başına üretilen beygir gücü ile ilintilidir. Günümüz motorsiklet motorlarından örnek vereyim. litre başına beygir gücü üretimi 600 cc motorlarda 240-250 HP civarındadır ve piston hızları da 16.000'e dayanan rpm tavanları yüzünden hayli yüksektir. Bu motorlar yüzbinlerce km yapamazlar, 100-150K kilometrede revizyon gerektirirler. Çoğu kötü kullanım yüzünden o kilometreleri bile görmez.

    Atmosferik motorların ömrünü ölçme yöntemlerinden birisi BMEP değerlerine bakmaktır. Bu değer ne kadar yüksekse motor ömrünün o kadar kısa olması beklenir.

    Yukarıdaki iki araç arasında bir tercih yapmak güç. Motor patlatmış bir Tiguan tüm Tiguanların motor patlatacağı anlamına gelmez. Hiç motor patlatmamış olmaları da Rav4'lerin bir gün motor patlatmayacağı anlamına gelmez. Tek tük örneklere bakarak objektif bir yargıya varılamaz, daha çok sayıda örneğin olması gerekir.

    Kişisel kanaatim büyük hacimli motorların daha rahat ve daha huzurlu çalıştıkları yönündedir. Bunun teknik sebepleri hayli ayrıntılı ama bu akşamlık bu kadar.

    Saygılarımla.

    quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    Gercekten cok guzel bir soru sordunuz. Bunu ben de merak ediyorum.

    Soyle ornek vereyim. Toyota RAV4 2.0 motor 152 beygir motor gucu var. Karsisinda Tiguan 1.4 TSI motor ve 150 PS (148 beygir) motor gucu var.

    Unutmayalim ki bu araclar SUV tarzinda 4 ceker ve bos agirliklari 1600 kg civari.

    Tiguan'in motoru turbolu ve twin-charger.

    Gecen hafta Konya yolundaki VW bayisinin servis sorumlusu ile konusmustum. Sattiklari araclar icinde 2 Tiguan'in motorunun patladigini(bozuldu diyelim) ve garanti kapsaminda degistigini soyledi. Tum sattikleri TSI motorlar icinde sadece Tiguan'da bu sorun olmus (Jetta, Golf, vs... icinde) ve su ana kadar 100den fazla Tiguan satmislar.

    Bu bilgiyi Tiguan forumunda da paylastim.

    Tabii arizalar surucunun kullanimi ile de olusabilir. Devamli olarak maksimum devire yakin arac kullanmak, kalkislarda firlarcasina 0-100km/saat hizlanma rekorlari kirmaya calismak vs.. kullanim zorlamalari da etki ediyor olabilir.

    Ancak merak ettigim sey su. Cok kucuk bir motordan buyuk guc ve tork elde ederek 1600 kg gibi agirliklarin cekilmesi acaba motor omrune etki ediyor mu? Daha dogrusu kullanici hatalarinin motor omrune sirayet etmesininin ihtimalini artiriyor mu?

    Mutlaka VW firmasi Tiguan'a 1.4 motoru koydugunda bunun testlerini yapiyordur. Ancak bu testler 1, 2 veya 3 araba icin yapiliyor. Istatistiki olarak bu kadar az sayida aracta test yapilmasi neyi dogrular ki?

    Tiguancilar bana ne olur kizmasin. Ben de Tiguan arac almak istiyorum, ancak ortaya cikan bazi bilgiler de beni inanilmaz tereddute dusuruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    motor hacminden çok devir ile alakalı bir şey mesela f1 araçları 3800cc hacmi var pek emin degilim ama yüksek devir çevirdikleri için bir yarışda motorları bitiyor.


    F1 motoru tasarlanırken 300-400 km ömrü olacak şekilde tasarlanır. Keza lastikleri de bir yarışta 2-3 defa değiştirirler. Günlük hayattaki motorları F1 ile kıyaslayamayız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: occuplus

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    motor hacminden çok devir ile alakalı bir şey mesela f1 araçları 3800cc hacmi var pek emin degilim ama yüksek devir çevirdikleri için bir yarışda motorları bitiyor.


    F1 motoru tasarlanırken 300-400 km ömrü olacak şekilde tasarlanır. Keza lastikleri de bir yarışta 2-3 defa değiştirirler. Günlük hayattaki motorları F1 ile kıyaslayamayız.

    Alıntıları Göster
    1996 model 2 litre hacimli 5 silindirli volvo aracımın motoru benden önceki sahibi hararet yaptırdığından 800,000 km de değişti.bu sorun olmasa daha giderdi ama zaten ben dir daha 800,000 kmyi görürmüyüm o ayrı konu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    1996 model 2 litre hacimli 5 silindirli volvo aracımın motoru benden önceki sahibi hararet yaptırdığından 800,000 km de değişti.bu sorun olmasa daha giderdi ama zaten ben dir daha 800,000 kmyi görürmüyüm o ayrı konu..

    Peki aracınız kaçbin km'de şu anda tam olarak ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    1996 model 2 litre hacimli 5 silindirli volvo aracımın motoru benden önceki sahibi hararet yaptırdığından 800,000 km de değişti.bu sorun olmasa daha giderdi ama zaten ben dir daha 800,000 kmyi görürmüyüm o ayrı konu..

    Peki aracınız kaçbin km'de şu anda tam olarak ?

    Alıntıları Göster
    Büyük motor hacmi, az devir, uzun ömür.

    Büyük gemi, motorlarına bakın. Abi bunun motoru daha en az 1-2 milyon mil daha gider derler, her halde?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Büyük motor hacmi, az devir, uzun ömür.

    Büyük gemi, motorlarına bakın. Abi bunun motoru daha en az 1-2 milyon mil daha gider derler, her halde?

    Alıntıları Göster
    yeni motor takılınca kmyi sıfırlardım.. şu anda 9600 de..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    yeni motor takılınca kmyi sıfırlardım.. şu anda 9600 de..

    Alıntıları Göster
    Atmosferik ise bence çokta fazla bir fark olmayacaktır ama yüksek hacimli motorlarda kullanılan parça ve metal kalitesi daha yüksek olabilir yüksek güç üreteceğinden ötürü.
    1.4 TSI ve Insignia gibi aşırı beslemeli motorların ise ömrü zaten herhangi bir atmosferik motordan daha kısa olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Tiguan 1.4 TSI 150PS motorun hp x rpm grafiği ile RAV4'ünkini karşılaştırınca, doğrusu tek gördüğüm ciddi olay maksimum rpm değerinin 1.4 motorda sınırlı olduğu.

    1.4 motorun grafiğinde 5800 devirden sonra güç düşüşü oluyor. Halbuki 2.0 motor RAV4'te 7000 devirlere kadar beygir gücü yükseliyor.

    Acaba bu farklılık herhangi bir şekilde sürüş özelliklerinde dikkat edilmezse sorunlara yol açar mı?

    Yani 1.4 Tiguan'ı 6000 devirlere yaklaşarak hızlandırmak motorda herhangi bir sorun oluşmasına sebep olur mu demek istiyorum? Bu genel bir soru oluyor. Yani redline'da motorun çalışması ne kadar sorundur?

    Halbuki RAV4'te daha motor 6000 devirde maksimum beygir gücüne ulaşmamış ve daha nerdeyse bir 1000 devir daha atabilecek durumda.

    Bunun dışında VW'nin çok kaliteli firma olduğuna eminim ve bir şeyi ciddi testlerden geçirmeden piyasaya sürmezler; ancak firmaların testleri genelde az sayıda araçla yapılır ve bu çoğunluğu temsil etmez. Gerçek test sürücülerin kullanımı ile ortaya çıkar.

    Herhalde otomobil tarihinde belki de ilk kez 1650 kg ağırlığında 4x4 araç 1.4 turbo motorla çekiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    Tiguan 1.4 TSI 150PS motorun hp x rpm grafiği ile RAV4'ünkini karşılaştırınca, doğrusu tek gördüğüm ciddi olay maksimum rpm değerinin 1.4 motorda sınırlı olduğu.

    1.4 motorun grafiğinde 5800 devirden sonra güç düşüşü oluyor. Halbuki 2.0 motor RAV4'te 7000 devirlere kadar beygir gücü yükseliyor.

    Acaba bu farklılık herhangi bir şekilde sürüş özelliklerinde dikkat edilmezse sorunlara yol açar mı?

    Yani 1.4 Tiguan'ı 6000 devirlere yaklaşarak hızlandırmak motorda herhangi bir sorun oluşmasına sebep olur mu demek istiyorum? Bu genel bir soru oluyor. Yani redline'da motorun çalışması ne kadar sorundur?

    Halbuki RAV4'te daha motor 6000 devirde maksimum beygir gücüne ulaşmamış ve daha nerdeyse bir 1000 devir daha atabilecek durumda.

    Bunun dışında VW'nin çok kaliteli firma olduğuna eminim ve bir şeyi ciddi testlerden geçirmeden piyasaya sürmezler; ancak firmaların testleri genelde az sayıda araçla yapılır ve bu çoğunluğu temsil etmez. Gerçek test sürücülerin kullanımı ile ortaya çıkar.

    Herhalde otomobil tarihinde belki de ilk kez 1650 kg ağırlığında 4x4 araç 1.4 turbo motorla çekiliyor.

    Alıntıları Göster
    silindirler sağlam olmalı




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.