Şimdi Ara

performansta 140lık astra 122 golfün gerisinde kalmış.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
135
Cevap
1
Favori
8.931
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu hafta otohaberde astra 140 ile golf 122 tsi modellerini test etmişler.
    sonuç 180 puana 163 puanla golf lehine sonuçlanmış.
    herşey bi tarafa performans verileri dikkat çekici. çünkü astra 18 beygir fazlalığa rağmen bu konuda golften geride.

    Astra 1462 kg, golf 1324kg

    0-100----------------> 10.2sn ---- 9.8sn
    60-100 (4.vites)----> 10.2sn ----- 9.0sn
    80-120 (4.vites)----> 11.0sn ----- 9.4sn
    80-120 (5.vites)----> 16.2sn ------13.2sn
    80-120 (6.vites)----> 28.1sn ------18.0sn

    yakıt tüketimi-------> 8.8lt -------- 8.1lt

    ilk veriler astranın ikinciler golfün.
    sadece ağırlık farkı bu kadar farka sebep olurmu? 18 hp güç fazlasına rağmen.
    şanzımanmı, motor tork dağılımı güç eğrisimi aktarım sorunlarımı sebep nedr acaba?



  • Astra'nın motorları beklendiği gibi VW'ye rakip olamayacak sanırım.
  • Bu bir facia!
  • Motor gücüne bakarken, kıyaslarken sadece beygir gücü kaç diye bakmamak lazım

    -Beygir gücünü kaç devirde verdiğine,
    -Torkuna , bilhassa torkunu hangi devir aralıklarında verebildiğine,
    -Ağırlığına vs bakmak lazım. .

    Mesela Civic'ler 125 hp geçiyor , Golf 122 HP olarak geçiyor, ama arada bariz performans farkı var Golf lehine. Jettayı ele alırsanız yine jetta lehine.

    Motorun Tork bandı önemli...
  • Vites oranları birbirinden çok farklı olan araçlarla akselerasyon karşılaştırması yaparken bence her iki aracın da optimum hızlanma sağladığı viteslerde olması; sadece hızların eşit olması gerek diye düşünüyorum.

    6.viteslerde fark 10 saniyeyi bulmuş mesela... Onun için de kesin bir sonuca varmak bence zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    Astra'nın motorları beklendiği gibi VW'ye rakip olamayacak sanırım.

    tüketimde fabrika verilerinde düşük olmasına rağmen astra daha fazla tüketmiş.
    ya bu işte işin detayı çok çetrefilli. iki tane aynı büyüklükte araç var biri 122 diğer 140 hp ama 122 olan daha performanslı ve daha az yakıyor.
    turbolu aracın 6.vites hızlanması atmosferik 1.6lar gibi
  • Performans ve yakıt tüketimi sadece beygir gücüne bağlı değil ki.

    Motorun karakteristiği, şanzıman, ağırlık, aerodinami ve aklıma gelmeyen pek çok değişken var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio.

    Vites oranları birbirinden çok farklı olan araçlarla akselerasyon karşılaştırması yaparken bence her iki aracın da optimum hızlanma sağladığı viteslerde olması; sadece hızların eşit olması gerek diye düşünüyorum.

    6.viteslerde fark 10 saniyeyi bulmuş mesela... Onun için de kesin bir sonuca varmak bence zor.

    doğru söylüyosunda ben astrada alsam golfte alsam ş.arası 90 la 6. viteste gidicem. önüme daha yavaş bi araç çıkınca golfle 6 ile sollayabilirim ama astrayı 5 e almam lazım. bu konfor düşüklüğü olmazmı?
    aynı şey diğer vitesler içinde geçerli. astranın gücünü daha verimli kullanabilmek için arabayla daha bi içli dışlı olmak lazım. tabi bu daha çok devir ve daha çok tüketim demek değilmi?




  • atmosferik motorlarda tork dağılımı daha adilanedir bu sayede daha keyifli bir sürüş sunar, isterse 3 sn fark atsın umrumda olmaz vw nin içindeki adamın turboyu yiye yiye bütün zevki kaçar
  • Kimse ağırlık fazlalığına dikkat çekmemiş 100 kg dan daha ağır bir astra var buna şanzıman oranlarıda eklenince böyle tablo ortaya çıkması çok normal
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Kimse ağırlık fazlalığına dikkat çekmemiş 100 kg dan daha ağır bir astra var buna şanzıman oranlarıda eklenince böyle tablo ortaya çıkması çok normal

    İyi güzel de kullanıcıyı ilgilendirmez bu durum, yani fırına gittin adam sana yanmış ekmek verdi ve dedi ki "kusura bakma elemanı yeni aldık, dikkat etmemiş yanmış falan filan" sen ne dersin bu adama? "al ekmeğini de başına çal, 5 kuruş vermem ben buna" .

    Ağırlığı fazlaymış, düşürsünler ozaman.
    Şanzuman yavaşlatıyormuş, çift kavramaya geçsinler ozaman.

    işin tekniğini Opel düşünecek, biz sonuçlarını. Sonuçlara bakınca da hiç verimli ve başarılı değil malesef opel'in motorları ve yeni araçları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Kimse ağırlık fazlalığına dikkat çekmemiş 100 kg dan daha ağır bir astra var buna şanzıman oranlarıda eklenince böyle tablo ortaya çıkması çok normal

    İyi güzel de kullanıcıyı ilgilendirmez bu durum, yani fırına gittin adam sana yanmış ekmek verdi ve dedi ki "kusura bakma elemanı yeni aldık, dikkat etmemiş yanmış falan filan" sen ne dersin bu adama? "al ekmeğini de başına çal, 5 kuruş vermem ben buna" .

    Ağırlığı fazlaymış, düşürsünler ozaman.
    Şanzuman yavaşlatıyormuş, çift kavramaya geçsinler ozaman.

    işin tekniğini Opel düşünecek, biz sonuçlarını. Sonuçlara bakınca da hiç verimli ve başarılı değil malesef opel'in motorları ve yeni araçları.

    Ben opel taraftarı filan değilim ama o motorla o ağırlıktaki o aktarma organlarına sahip araçtan pekde fazlası beklenemez bunu açıklamaya çalıştım sadece bana sorsan ikisinede o parayı vermem biraz bekler ddc şanzımanlı bravo alırım olay biter




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanlı13

    Kimse ağırlık fazlalığına dikkat çekmemiş 100 kg dan daha ağır bir astra var buna şanzıman oranlarıda eklenince böyle tablo ortaya çıkması çok normal

    İyi güzel de kullanıcıyı ilgilendirmez bu durum, yani fırına gittin adam sana yanmış ekmek verdi ve dedi ki "kusura bakma elemanı yeni aldık, dikkat etmemiş yanmış falan filan" sen ne dersin bu adama? "al ekmeğini de başına çal, 5 kuruş vermem ben buna" .

    Ağırlığı fazlaymış, düşürsünler ozaman.
    Şanzuman yavaşlatıyormuş, çift kavramaya geçsinler ozaman.

    işin tekniğini Opel düşünecek, biz sonuçlarını. Sonuçlara bakınca da hiç verimli ve başarılı değil malesef opel'in motorları ve yeni araçları.

    Opel mühendisleri salak senin bu söylediklerini düşünememişler affetsin diye haber gönderdiler biraz önce.

    Mühendisler düşünememiş mi ağırlık düşürmeyi çift kavrama koymayı. Kolay birşey sanıyorsunuz sanırım.




  • Astra ile Golf arasında kalıp Astra aldığıma pişman olmalı mıyım
  • Hayal kırıklığı gerçekten.6.vitesde fark bayağı fazla.
  • Sonuçlar vites aralıklarından ötürüdür,Mazda 3 105hp de Golf Fsi 115hp yi geçiyor,uzunda ise fark 3-4 araba boyunu buluyor.Mazda 3,Golf ile aynı kiloda olmasına 10 beygir ve 10nm tork aşağıda olmasına rağmen sonuç şaşırtıcı oluyor,nedeni vites aralıkları
  • Acaba ikiside manuel mi yoksa otomatik mi? Çünkü vw dsg şanzımanla gerçekten kusursuz vites oranlarına sahip. Eh bir de ağırlık farkı var ki 100 kgdan fazla. E motorun turbolu olmasıda ekstra bir fark oluyor.

  • arada 140 kg fark var ciddi bir fark 18 beygirin kapatabileceği türden değil

    golf'e 140 kg ekstra ağırlık yükleyin bakalım ne oluyor

    sonuçlar bence anormal değil son vites dışında
  • Yalnız fark bayağı fazla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: byatunga

    Acaba ikiside manuel mi yoksa otomatik mi? Çünkü vw dsg şanzımanla gerçekten kusursuz vites oranlarına sahip. Eh bir de ağırlık farkı var ki 100 kgdan fazla. E motorun turbolu olmasıda ekstra bir fark oluyor.

    Astra motoruda turbolu.

    DSG vites geçişlerini saniyenin altında gerçekleştirebilen bir şanzuman. Active Select şanzuman DSG ile yarışamaz hiç bir şekilde.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.