conta yanması nasıl anlaşılır
96 Cevap130884 Görüntüleme8 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


7969 Mesaj
1 Aralık 2009; 12:45:03 

forumda bi konuda görmüştüm arac conta yakmış 400 tl masraf var vs diye söylenmişti ( broadway için )

aklıma takıldı bu conta yakma olayı nasıl anlaşılır conta yakmış araba ne gibi problemler yapar


_____________________________

birinci sayfa, ilk mesaj günceldir :)http://forum.donanimhaber.com/m_46528250/tm.htm email:ferhatde@hotmail.com


2611 Mesaj
1 Aralık 2009; 12:46:37 

araba gitmez heralde gitse bile arızalı oldugu bariz anlaşıır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi honda04 -- 1 Aralık 2009; 12:48:19 >


_____________________________

jdm style

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Aralık 2009; 12:51:39 

Sürekli hararet yapar. Esli şirkette iken Tempra vardı. Yağını değiştirdim ve 2 gün sonra araba seyir halinde sürekli hararet yapmaya başladı. Yıl 1997 ve araba 93 model Tempra SX. Zincirlikuyu'dan Esenyurt - Topkapı - Demirkapı ve Zincirlikuyu güzergahı boyunca hararet yaptı ve sürekli durup su ilava ettim. EN sonunda geldim servise sordum yağ ve su karışmış contayı yakmışsın dediler.


3769 Mesaj
1 Aralık 2009; 16:07:46 

hararetten...


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...


4694 Mesaj
1 Aralık 2009; 16:09:20 

radyatör kapağını açıp suya bakın...
yağ ve su karışık ise conta yanmıştır...


_____________________________


D.H. NEDEN BİR OTOMOBİL MARKAMIZ YOK? GRUBU



 
3005 Mesaj
1 Aralık 2009; 16:12:26 

conta yanması durumunu anlamak için bir kaç kontrol noktası var :

1) genleşme kabı : genleşme kabındaki suya bakılır. bu suda yarı sarımtırak rengi dönme ve köpüklenme belirtileri varsa conta motor yağını soğutma suyuna kaçırıyor yani conta yanmış demektir.

2) motor yağı : yağ kontrol çubuğu çekilip, ucundaki yağ iki parmak arasına alınıp parmaklar birbirine sürülerek akışkanlık kontrol edilir. eğer bu yağ olması gerektiği gibi akışkan değilse ve su karışmış gibi bir his uyandırıyorsa conta soğutma suyunu yağ haznesine kaçırıyor demektir.

3) egsozt çıkışı : egzost çıkışından normal hava sıcaklığında yani kışın soğuk havada ısınan motordan gözlemlenecek nem yoğunlaşması harici, beyaz duman çıkışı veya su damlaması görünüyorsa, conta hasarlı, soğutma suyu yanma odalarına gidip ordan egzostan atılıyor demektir.

4) silindir kompresyonları / karter havalandırması : silindirlerin kompresyonları sıkıştırma değerleri) bir manometre ile ölçülüp, basınç düşüşü var mı diye kontrol edilir. yine karterin havalandırma hortumuna bakılıp üfleme tabir edilen yüksek oranlı hava çıkışı gözleniyorsa contadan sıkıştırma basıncı kartere kaçıyor olabilir. ancak bu son madde tek başına contaya bağlı olmayabilir, segmanların eksimiş olmasından da kaynaklı olabilir ki bununla birlikte hafiften yağ yakma da gözlenebilir.

tüm bu kontrol noktaları tek başına değil, hepsi birarada kontrol edilip ondan sonra değerlendirilerek bir kanıya varmak en doğrusudur.

contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir.

bu durumda kullanılırsa ne olur ? :

1) yağa karışan su, yağın akışkanlığını ve yağlayıcılığını bozacağından, yağlama ihtiyacı duyulan bölgelerde hatalı yağlama ve buna bağlı olarak ilerleyen zamanlarda yataklarda, subap bölgelerinde, iticilerde, subaplarda hasarlara yol açabilir.

2) hararete bağlı üst kapak gönyesinin iyice bozulması ve taşlama gerektirmesi durumları söz konusu olabilir.

3) daha da ileride aracın çalışamaması gibi sorunlar meydana gelebilir.

conta yanması ciddi bir durumdur ve ihmal edilmeden ve bu vaziyette uzun süre kullanılmadan hemen düzeltilmesi gerekir... yani bu bir hastalıktır ve tedavi gerektirir...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


3007 Mesaj
1 Aralık 2009; 16:13:43 

contanın yandığı yer önemli.silindirler arasımı?su kanalı tarafımı?yağ kanalı tarafımı?
en belirgin olan silindir arasıdır.bazen yüzey talaş kaldırmadan tamiri mümkün deyildir.ki motorun inmesi şarttır.yağ ve su kanalı tarafı nın belirtisi suya yağın karışmasıyla olur.kısa mesafeli sıkıştırmadan sürüşlerde bir müddet idare!!eder.amma silindir arası yanıkta hiç gitmemek gerekir.hasarın büyümemesi açısından.
silindir arasının belirginliği çekişten düşer kırmızı çizgi denen yere devir ulaşmaz(ulaşırsada hararet kapıda bekler).hararet yapar ve tekler.tabii bu ara su kaynatır sık sık.
onun için silindir kapak civata ve somunlarının conta değişiminden sonra biriki kere sıkılması gerekiyor.tabi ustaya çünkü sübap ayarlarının yapılması gerekir her sıkışta.şimdilik aklıma gelenler bunlar.
HARARETTEN KAÇININ!!!


_____________________________

Bilip-Bilmemek arasındaki fark;Yokla Var gibidir.Hezerfen
herkes herşeyi dört-dörtlük ister amma,kimse dört-dörtlük deyildir.Hezerfen.Dilin yok olursa,Ülkeni asla bulamazsın..Hezerfen


11050 Mesaj
1 Aralık 2009; 16:16:34 

En kolayı zaten hararet yüksek olur;2.si radyatör ya da yedek su kazanının kapağını açın suya yağ karıştırır ve hafiften paröağınızla dokunduğunuzda tam sıvı hissi vermez.Geneli balçık gibi olur.
Son olarak silindir kapağını da açıldıktan sonra pistonların üzerine gelen suyu nihayet görürsünüz.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
18966 Mesaj
1 Aralık 2009; 17:30:44 

Arkadaşlara katılıyorum. Eksoz manifold contasını yüksek hızdan ve motoru sıkıştırmaktan 2 defa yaktığım için (1991 model Şahin) biliyorum: su eksiltir, hararet yapar. Yeni motorlar bu arızalara çok daha fazla dayanıklı. Geçmiş olsun.


_____________________________



7969 Mesaj
1 Aralık 2009; 18:28:28 


quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Arkadaşlara katılıyorum. Eksoz manifold contasını yüksek hızdan ve motoru sıkıştırmaktan 2 defa yaktığım için (1991 model Şahin) biliyorum: su eksiltir, hararet yapar. Yeni motorlar bu arızalara çok daha fazla dayanıklı. Geçmiş olsun.



taner bey geçmiş olsun dileklerinize teşekkür edeyim ama , böyle bişey hiç başıma gelmedi . merak sadece benim ki, yinede bilgilenmiş olduk vakit ayırıp cevap yazanlara teşekkürler .


_____________________________

birinci sayfa, ilk mesaj günceldir :)http://forum.donanimhaber.com/m_46528250/tm.htm email:ferhatde@hotmail.com


 
3664 Mesaj
1 Aralık 2009; 20:00:28 


quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Arkadaşlara katılıyorum. Eksoz manifold contasını yüksek hızdan ve motoru sıkıştırmaktan 2 defa yaktığım için (1991 model Şahin) biliyorum: su eksiltir, hararet yapar. Yeni motorlar bu arızalara çok daha fazla dayanıklı. Geçmiş olsun.


hocam egzoz manifold contasından sıvı soğutucu geçmez dimi.egzoz manifold contası yansa bile en fazla bi miktar dumanı kaput altından vermeye başlar.burada bi yanlışlık olmasın.


_____________________________

parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar


 
3592 Mesaj
1 Aralık 2009; 22:53:44 


quote:

Orijinalden alıntı: daturkishulan




hocam egzoz manifold contasından sıvı soğutucu geçmez dimi.egzoz manifold contası yansa bile en fazla bi miktar dumanı kaput altından vermeye başlar.burada bi yanlışlık olmasın.


Egzoz manifold contasının yanması ile; Motordan çıkan ham sesi direk duyabilirsiniz ve manifolttan duman sızdırır.

Silindir kapak contasının yanması; motordaki soğutma suyu ve yağın karışması na neden olur.
Karışan sıvıların görevlerini yerine getirmemesine bağlı soğtma sisteminin ve yağlama sisteminin düzgün çalışmaz.
Contası yanık aracı ısrarla kullanırsanız motorda daha büyük hasarlar oluşabilir..


_____________________________



 
1 Mesaj
27 Ocak 2010; 15:20:11 

Merhaba arkadaşlar,benim aracımla ilgili şöyle bir durum oldu,aracı normal bir şekilde kullanıyordum,suyunu yağını kontrol ediyorum,fakat geçen sabah kontağı çevirdiğimde sadece tık sesi duydum,motor çevirmedi,kaputu açıp baktığımda 2 gün önce tamam olan motor suyunun hiç kalmadığını gördüm üzerine 3 lt antifriz ve 5 litre su ilave ettim ilginç bir şekilde anca su haznesi ancak tamamlandı,çalışmaması havalar çok soğuk olduğundandır diye düşünüyordum ki arkadaşımla usta çağırdığımızda usta durumun çok daha vahim olduğunu söyledi devirdaim sistemine yağ karışmış yani motor suyla yağı karıştırıyor bana motorun kilitlendiğini,inmesi gerektiğini 1000 ila 3,5 milyar arası bir masrafının olacağını söyledi,conta yaktıktan sonra binmeye devam etmişsindir dedi,sormak istediğim aracım hiç hararet yapmadı,beyaz duman falan da görmedim,akşam bıraktım sabah motor suyu bitmiş ve motor kilitlenmiş nasıl olabilir?Araç 96 alfa 145 1.7 boxer


_____________________________



1540 Mesaj
27 Ocak 2010; 15:56:14 


quote:

Orijinalden alıntı: aya

conta yanması durumunu anlamak için bir kaç kontrol noktası var :

1) genleşme kabı : genleşme kabındaki suya bakılır. bu suda yarı sarımtırak rengi dönme ve köpüklenme belirtileri varsa conta motor yağını soğutma suyuna kaçırıyor yani conta yanmış demektir.

2) motor yağı : yağ kontrol çubuğu çekilip, ucundaki yağ iki parmak arasına alınıp parmaklar birbirine sürülerek akışkanlık kontrol edilir. eğer bu yağ olması gerektiği gibi akışkan değilse ve su karışmış gibi bir his uyandırıyorsa conta soğutma suyunu yağ haznesine kaçırıyor demektir.

3) egsozt çıkışı : egzost çıkışından normal hava sıcaklığında yani kışın soğuk havada ısınan motordan gözlemlenecek nem yoğunlaşması harici, beyaz duman çıkışı veya su damlaması görünüyorsa, conta hasarlı, soğutma suyu yanma odalarına gidip ordan egzostan atılıyor demektir.

4) silindir kompresyonları / karter havalandırması : silindirlerin kompresyonları sıkıştırma değerleri) bir manometre ile ölçülüp, basınç düşüşü var mı diye kontrol edilir. yine karterin havalandırma hortumuna bakılıp üfleme tabir edilen yüksek oranlı hava çıkışı gözleniyorsa contadan sıkıştırma basıncı kartere kaçıyor olabilir. ancak bu son madde tek başına contaya bağlı olmayabilir, segmanların eksimiş olmasından da kaynaklı olabilir ki bununla birlikte hafiften yağ yakma da gözlenebilir.

tüm bu kontrol noktaları tek başına değil, hepsi birarada kontrol edilip ondan sonra değerlendirilerek bir kanıya varmak en doğrusudur.

contası yanık araçta çekişten düşme yani güç kaybı, sürekli yüksek hararet yapması ve hararetin kontrol altında tutulamaması, yoğun miktarda yağ eksilmesi ve yine soğutma suyu kaybı da gözlenir.

bu durumda kullanılırsa ne olur ? :

1) yağa karışan su, yağın akışkanlığını ve yağlayıcılığını bozacağından, yağlama ihtiyacı duyulan bölgelerde hatalı yağlama ve buna bağlı olarak ilerleyen zamanlarda yataklarda, subap bölgelerinde, iticilerde, subaplarda hasarlara yol açabilir.

2) hararete bağlı üst kapak gönyesinin iyice bozulması ve taşlama gerektirmesi durumları söz konusu olabilir.

3) daha da ileride aracın çalışamaması gibi sorunlar meydana gelebilir.

conta yanması ciddi bir durumdur ve ihmal edilmeden ve bu vaziyette uzun süre kullanılmadan hemen düzeltilmesi gerekir... yani bu bir hastalıktır ve tedavi gerektirir...


"Bilen" birisinden cevaplar okumak güzel.


_____________________________



 
431 Mesaj
9 Mart 2010; 18:52:29 

arkadaslar benim bir sorunum var ve 2 yıldır cozemedim.. bu sorunum(larım) soyle:
1. bazen ki ne zaman olacagı belli olmuyor baze 6 ayda bir bazen 2 gun ustuste marsa bastığımda motor gırk detıp kalıyor.sanki motor donmek istiyor ama bir sey onu sıkıstırıp tutuyor gibi.5veya 6 denemeden sonra sanki hiç bir sey yokmus gibi çalışıyor..

2. basıma 2 defa geldi birinde ilk calıstırmıstım su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti. yıne bir gun calıstırdım normal calıstı. 300 metre gittim stop ettim dukkanda işimi gordum cıktım.calıstırdım yıne aynı sorun su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti.

3. rolanti normal, hararet normal,stop ettiğimde 2-3 saniye ters calışıyor(tabiri oyle herhalde)

sorunlar neden olabilir acaba.. ustacontadan silindir üzerine nem alıyor kapak acılacak dedi ama ben actırmak istemiyorum biraz daha gecsin arıza kesinlessin ondan sonra actıracagım.

aracta lpg yok. arac 96 dogan slx 102 binde. avans normal.. mars dinamosu sokuldu normal. yaga su karısması yok. su eksiltmesi yok.bujıler yeni degişti. bujı kabloları yeni degişti..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dembay -- 9 Mart 2010; 19:04:55 >


_____________________________

96 slx


552 Mesaj
10 Mart 2010; 17:12:38 

Dostlar,
Genleşme kabında, soğutma suyuna giren yağ; yuvarlak yağ taneleri şeklinde, kabın kapağını açtığımızda gözle görülür mü?
Yoksa, antifreeze' in varlığı bu oluşumu gizler mi?


_____________________________



 
3005 Mesaj
11 Mart 2010; 19:30:38 

quote:

Orijinalden alıntı: dembay

arkadaslar benim bir sorunum var ve 2 yıldır cozemedim.. bu sorunum(larım) soyle:
1. bazen ki ne zaman olacagı belli olmuyor baze 6 ayda bir bazen 2 gun ustuste marsa bastığımda motor gırk detıp kalıyor.sanki motor donmek istiyor ama bir sey onu sıkıstırıp tutuyor gibi.5veya 6 denemeden sonra sanki hiç bir sey yokmus gibi çalışıyor..

2. basıma 2 defa geldi birinde ilk calıstırmıstım su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti. yıne bir gun calıstırdım normal calıstı. 300 metre gittim stop ettim dukkanda işimi gordum cıktım.calıstırdım yıne aynı sorun su motoru gibi pat pat calıstı gaz yemedi. 20-30 saniye sonra hiç bir sey yokmus gibi normal calısmaya devam etti.

3. rolanti normal, hararet normal,stop ettiğimde 2-3 saniye ters calışıyor(tabiri oyle herhalde)

sorunlar neden olabilir acaba.. ustacontadan silindir üzerine nem alıyor kapak acılacak dedi ama ben actırmak istemiyorum biraz daha gecsin arıza kesinlessin ondan sonra actıracagım.

aracta lpg yok. arac 96 dogan slx 102 binde. avans normal.. mars dinamosu sokuldu normal. yaga su karısması yok. su eksiltmesi yok.bujıler yeni degişti. bujı kabloları yeni degişti..


1 numaralı sorun, marş kaçırma gibi görünüyor. marş motoru dişlisi volantınızı bazen tutuyor, bazen de tutamayıp kaçırıyor gibi anladım anlattıklarınızdan. bu sorun marş motor dişlisi, volantın dişlerindeki bir sıkıntı veya marş motorunun volanta yapışıp, motor çalıştıktan sonra geri gelmesini sağlayan selenoidiyle alakalı olabilir. sorun marş dinamosuyla ilgiliyse, ilgili sorun marş motoru sökülüp, dişlisinin değişimi ya da selenoidinin değişimi ile halledilebilir. eğer volantın dişlerinde yıpranma varsa da, volantı değiştirmeden önce, eğer yapısı uygunsa ters çevrilerek de çözülebilir.

2 ve 3 numaralar ise avans normal demişsiniz ama bana hala daha çok avans sorun gibi geldi. anladığım kadarıyla siz kontağı çevirdiğiniz (kapattığınız) halde motorda pistonların bir kısmı 1-2 tur daha dönüp bu arada motor ısısından kaynaklı patlatma yapıyor gibi... buna kullandığınız benzin oktanını değiştirmeniz sebep olabileceği gibi, trigeriniz sente atlamış da olabilir. bir sentesini kontrol ettirin. yine avansla ilgili olabileceği düşünülerek, ateşleme sistemi kontrol edilebilir...

edit : yazım hatası ve imla...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 11 Mart 2010; 19:33:11 >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
3005 Mesaj
11 Mart 2010; 19:35:08 


quote:

Orijinalden alıntı: C.McRae

Dostlar,
Genleşme kabında, soğutma suyuna giren yağ; yuvarlak yağ taneleri şeklinde, kabın kapağını açtığımızda gözle görülür mü?
Yoksa, antifreeze' in varlığı bu oluşumu gizler mi?


genleşme kabındaki su soğuduktan sonra açıp bakarsanız karışma varsa gözle görürsünüz. yuvarlak tanecikler şeklinde olmasa da, bazen sanayide sokaktaki su birikintilerine baktığınızda üzerine yağ dökülmüşse suyun üstünde yüzen yağı görürsünüz ya, aynı şekilde soğutma suyunuz üzerindeki yağı da görürsünüz hareket ettikçe. bununla birlikte zaten karışma ileri seviyedeyse, hafiften köpüklenme ve antifiriz renginde bozulma da görülecektir...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
933 Mesaj
11 Mart 2010; 20:06:20 


quote:

Orijinalden alıntı: hunter06

forumda bi konuda görmüştüm arac conta yakmış 400 tl masraf var vs diye söylenmişti ( broadway için )

aklıma takıldı bu conta yakma olayı nasıl anlaşılır conta yakmış araba ne gibi problemler yapar

o konuyu ben açmıştım contayı ben yaktım babamın broadvayı var onu kullanıyodum. valla anlayana kadar işi işten geçti yüksek harareti görünce durdum usta çağırdım conta yanmış dedi.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
431 Mesaj
11 Mart 2010; 23:15:49 


quote:

Orijinalden alıntı: aya



1 numaralı sorun, marş kaçırma gibi görünüyor. marş motoru dişlisi volantınızı bazen tutuyor, bazen de tutamayıp kaçırıyor gibi anladım anlattıklarınızdan. bu sorun marş motor dişlisi, volantın dişlerindeki bir sıkıntı veya marş motorunun volanta yapışıp, motor çalıştıktan sonra geri gelmesini sağlayan selenoidiyle alakalı olabilir. sorun marş dinamosuyla ilgiliyse, ilgili sorun marş motoru sökülüp, dişlisinin değişimi ya da selenoidinin değişimi ile halledilebilir. eğer volantın dişlerinde yıpranma varsa da, volantı değiştirmeden önce, eğer yapısı uygunsa ters çevrilerek de çözülebilir.

2 ve 3 numaralar ise avans normal demişsiniz ama bana hala daha çok avans sorun gibi geldi. anladığım kadarıyla siz kontağı çevirdiğiniz (kapattığınız) halde motorda pistonların bir kısmı 1-2 tur daha dönüp bu arada motor ısısından kaynaklı patlatma yapıyor gibi... buna kullandığınız benzin oktanını değiştirmeniz sebep olabileceği gibi, trigeriniz sente atlamış da olabilir. bir sentesini kontrol ettirin. yine avansla ilgili olabileceği düşünülerek, ateşleme sistemi kontrol edilebilir...

edit : yazım hatası ve imla...


1. numaralı sorunda hiç dönme yok. sadece bastığımda gık deyip motor veya marş motoru dönmeden kalıyor. pistonun üzerine 1 damla dahı su inme olayı olabilir mi?

2. de ise her zaman yapmıyor bunu ve 3 senedir aynı yerden ve aynı benzin oktanını kullanıyorum. hararet normalkende yapıyor.. trigerden olsa her zaman yapması gerekmez mi? veya normal calısmada problem cıkmaz mı idi?


_____________________________

96 slx


2088 Mesaj
12 Mart 2010; 9:29:22 

arkadşlar birde bu debriyaj balatısının bittiği nasıl anlaşılır ve ne debriyaj balatısını çabuk bitirir


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
3005 Mesaj
12 Mart 2010; 9:49:33 


quote:

Orijinalden alıntı: dembay




1. numaralı sorunda hiç dönme yok. sadece bastığımda gık deyip motor veya marş motoru dönmeden kalıyor. pistonun üzerine 1 damla dahı su inme olayı olabilir mi?

2. de ise her zaman yapmıyor bunu ve 3 senedir aynı yerden ve aynı benzin oktanını kullanıyorum. hararet normalkende yapıyor.. trigerden olsa her zaman yapması gerekmez mi? veya normal calısmada problem cıkmaz mı idi?


anlatımlardan ancak bu kadar yorum yapabilirim. detaylı bir şekilde bakılması lazım demek ki aracınıza... geçmiş olsun... umarım fazla masrafı yoktur.


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
3005 Mesaj
12 Mart 2010; 9:57:15 


quote:

Orijinalden alıntı: karasimsek06

arkadşlar birde bu debriyaj balatısının bittiği nasıl anlaşılır ve ne debriyaj balatısını çabuk bitirir


gaza yüklendiğinizde motor devri artıyor ancak araç gerekli ivmede hızlanmıyorsa debriyaj balatanız bitiyor ya da bitmiş demektir. bir başka test yöntemi de şu :

düz bir zeminde durun ve el frenini çekin. el freni çekili iken kalkış yapmaya çalışın. eğer el freni tutuyor ve araba hareket edemediği için motor yığılma yapıyorsa balatanız sağlamdır. yok el freni çekili olduğu halde, normal kalkıştaki gibi devir yükselmeye devam ediyor ve motor yığılma (gaz verdiğiniz halde devir düşmesi, boğulmaya doğru gitme, stop etme eğilimi) yapmıyorsa balatanız bitmiş ya da bitmek üzere demektir.


debriyaj balatası normal kullanım koşullarında da bitebilen sarf bir malzemedir. normal şartlarda kullanılan bir araçta bu ömür sürecini etkileyen faktör ise sık sık dur-kalk yapılmasıdır. yani en çok şehir içi trafiğinin yoğunluğu etken olur. anormal şartlarda ise daha ziyade kullanıcı hataları etkendir. debriyajın yanlış kullanılması, debriyaj kullanmadan da hareket edilebilecek durumlarda sıkça debriyaj kullanımı ve debriyajın aşırı ısınmasına sebep olma gibi etkenlerdir bunlar da... bununla beraber, acemilerin sıkça düştüğü bir hata, araç kavrama görevini yerine getirdikten sonra bile ayağın bir miktar debriyaj üzerinde tutulması olayıdır ki, bu durum hem balatayı bitirir, hem de baskıya ve diğer yaylarla, ayırıcı elemanlara zarar verir...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
6 Mesaj
28 Nisan 2010; 1:14:59 

benim de hyundai 1.5 dizel aracım var
bir hafta önce kadar arabam hararet yaptı.devir daim pompasını degişti.şu anda hararet yapmıyo fakat su eksiltiyo yaga , su karıştırmıyo arabam için conta yakmış diyolar birde çatlak olabilir diyorlar motor üst kapagındaki catlağı anlayabiliyor muyuz.araba nasıl bir tepki veriyo birde bir ürün var motor çatlaklarını kapatıyormuş(holts wondarweld) bu ürünü kullanan biri varmı yada bilgisi olan bir işe yarıyomu lütfen yardım edin


_____________________________



 
3 Mesaj
27 Nisan 2012; 20:31:16 

MERHABA BENDE 83 MODEL BMW 3.16 VAR MOTOR CONTA YAKTI FAKAT İLAVETEN ALT TARAFTA YAĞLANMA OLUYOR YANİ TEMİZLİYORUM BİRKAÇGÜN SONRA YENİDEN YAĞ OLUYOR MOTORUN ALT KISMI KISACASI BİRYERDEN YAĞ KAÇAĞIDA VAR CONTA YAKAN ARAÇTA YAĞ KAÇAĞI NORMALMİDİR ACABA SAYGILAR. CEVAPLARINIZI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM.


_____________________________



1032 Mesaj
27 Nisan 2012; 20:42:01 

soğutma suyuna yağ karışmışsa ve çekişten düşmüşse conta yakmıs demektir



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Samsun EML Motorlu Araçlar Teknolojisi
veee okul bitti......


 
3 Mesaj
27 Nisan 2012; 20:48:51 

EKSTRADAN YAĞ KAÇAĞIDA MEVCUT BU NORMAL BİR DURUMMUDUR?


_____________________________



 
3005 Mesaj
27 Nisan 2012; 21:47:01 

günaydııııııınnnnnn...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


649 Mesaj
1 Temmuz 2012; 0:36:43 

Soğutma suyumda yağ yok motorda çekişten düşme hiç yok sadece su kaybı var belli bir şekilde damladığını duyuyorum muhafazanın üzerine kaputun altından buhar da çıkıyor hatta biraz yanık kokusu da aldım bugün acaba nedendir araç LPG li olduğu için conta yakmasından bende şüpheleniyorum.

C4 2006 model 1.4 Sx i aracım.


_____________________________

Adamın beyni yok fikri var !


 
20 Mesaj
9 Temmuz 2012; 13:48:14 

quote:

Orijinalden alıntı: redstone78

Soğutma suyumda yağ yok motorda çekişten düşme hiç yok sadece su kaybı var belli bir şekilde damladığını duyuyorum muhafazanın üzerine kaputun altından buhar da çıkıyor hatta biraz yanık kokusu da aldım bugün acaba nedendir araç LPG li olduğu için conta yakmasından bende şüpheleniyorum.

C4 2006 model 1.4 Sx i aracım.

umarım sadece hortumlarında bir çatlak vardır...antifreeze sıcak bir yere değip buharlaşıyorsa kötü bir yanık kokusu verebilir...
özellikle fransızların hortumları biraz narin oluyor


_____________________________



649 Mesaj
9 Temmuz 2012; 14:42:46 

quote:

Orijinalden alıntı: 954fireblade


umarım sadece hortumlarında bir çatlak vardır...antifreeze sıcak bir yere değip buharlaşıyorsa kötü bir yanık kokusu verebilir...
özellikle fransızların hortumları biraz narin oluyor

Kardeş çok geç artık termostat kırılmış ve hararet yaptığını anlayamamışım sonra yağı suyu birbirine katmış karıştırmış
ama biraz erken farkettiğim için
sadece silindir kapak contasıyla kurtardık işi.


_____________________________

Adamın beyni yok fikri var !


 
1 Mesaj
25 Ağustos 2012; 13:54:21 

öncelikle herkeze iyi günler. bende 90 model toyota coralla var. 4 ay önce aracam radyatör hortumunu patlattı. usta conta yaktığını söyledi. fakat sadece contayı yaptırmakla hallolmadı ve blokta oksitlenme olduğunu ve taşlandığını söyledi. bu arada bütün hortum, devirdaim pompasını ve contaları yeniledik. fakat şimdi radyatör hortumunda eskisi kadar olmasada biraz sertleşme oluyor. acaba normalmidir. heran arızalanacak diye korkuyorum. artık bende hastalık yapmaya başladı nolur bi cevap yazın...


_____________________________



 
3005 Mesaj
25 Ağustos 2012; 19:57:23 

hortum sertleşmesi iyi değildir. soğutma sisteminde hava dolaştığını gösterir...


öncelikle bahsettiğiniz sertleşmenin normalin dışında olup olmadığından emin olun. çünkü, yapılan işlemlerin ardından psikolojik olarak öyle hissediyor olabilirsiniz. anlayan birilerine gösterin ya da aynı arabadan bir tane bulup onunkiyle karşılaştırın.

hortumun normalin dışında sertleştiğinden-şiştiğinden emin olduysanız o zaman dediğim gibi sistem hava yapmış demektir. öncelikli olarak ana su hortumlarından birisinin üzerinde küçük bir hava alma vidası vardır. ordan sistemin havasını alın. bunun için aracı çalıştırın ve motorun ısınmasını bekleyin. sonra bu küçük vidayı gevşetin ya da daha da güzeli tamamen sökün. devirdaimin başlamasını bekleyin. motor ısısı 88-90 derecei görünce termostatınız açılacak ve su devridaimi başlayacaktır. bunu anlamanın en kolay yolu soğutma fanıdır. fan çalışınca devirdaim de başlamış demektir.

bir süre o vidanın olduğu yerden dışarıya su boşalmasına müsaade edin. bu arada sistemde hava varsa o su ile birlikte havanın da çıktığını gözlemlersiniz. bütün su sistemde 1-2 kere dönene kadar bekleyin ki bunun için yaklaşık 1 dakika civarı yeterlidir.

sonra o küçük vidayı yerine takıp su sızmayacak kadar sıkın. bunu yaparken çok fazla sıkmayın ki yuvasını bozma ya da vidayı kırma riski doğmasın. yine dikkat edin, oradaki su sıcak olacaktır. elinizi yakmayın.


bu işlem sırasında soğutma sisteminden dışarıya su aktığı için sıvı seviyeniz düşecektir. o nedenle bu işlemden sonra aracı stop edip tamamen soğumasını bekleyin. tamamen soğuduktan sonra ise, aracınıza normalde su koyduğunuz yerden (genleşme kabı olabilir, radyatör kapağı olabilir, aracınızı bilmiyorum) eksilen seviyeyi tamamlayın. seviye tamamlarken maximum çizgisini aşmayın ve mutlaka tamamen soğukken yapın bu işlemi. sıcakken o kapağı açarsanız sıcak su fışkırıp yanma tehlikesi doğurur ve sisteme yine hava yaptırır...


sonuçta bu işlem bittikten sonra aracınızı bir kaç gün kullanıp sonrasında tekrar hortumunuzu kontrol edin. yine aynı sertleşme sorunu geri dönecek olursa, o zaman sistem sürekli hava yapıyor demektir. bu durumun bir çok nedeni olabilir ancak en son conta yenileme işlemi yapıldığı için yüksek olasılıkla contanız tam oturmamış, kapak doğru taşlanmamış vs, gibi nedenlerden dolayı dışarıdan soğutma sistemine hava emiyor ya da silindir kompresyonunu conta arasından soğutma sistemine kaçırıyor demek olur... bu durum söz konusu olursa maalesef kapağın yeniden açılıp yeniden işlem yapılması gerekebilir ama umarım o kadar ciddi değildir.

umalım da tüm sorun işlem yapıldıktan sonra soğutma sistemi havasının doğru alınamamış olması olsun...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


649 Mesaj
25 Ağustos 2012; 22:04:05 

aya gayet güzel anlatmış ama bende bir şey söyleyeyim termostatın üzerinde bir vida benzeri kapak var lastik sibop kapağına benziyor onu çıkarınca oradan su atmaya başlar araç o suyla birlikte hava varsa kabarçık şeklinde tükürüyormuş gibi havayı da atar tüm hava alındığı zaman oradan su musluk gibi akmaya başlar aralıksız olarak o zaman eksilen suyu eklersin kapağı kapatırsın sonra arabayı çalıştırır devridaim yaptırırsın su bir miktar daha eksilir termostat açıldığı için o zaman da arabayı stop edince suyu MAX yazan yere kadar tamamlarsın.


_____________________________

Adamın beyni yok fikri var !


 
777 Mesaj
25 Ağustos 2012; 23:53:33 

Veya R21 deki gibi genleşme kabının kapağı basınca dayalı çalışıyorsa, havayı otomatik olarak basınc ile beraber atar. Kapak orjinal olacak ama.


 
3 Mesaj
27 Kasım 2012; 19:53:41 

bende 131 doğan war conta yanmıştı yolda kalıp duruyordu araba dewirdaim yapmıyordu beyin buzluyordu contayı değiştirdik tamirci tanıdık bi abi war o değiştiriwerdi ewin önünde bu seferde araba çalışırken radyatör kapağını açtığımda sular geri boşalıyor kapağı kapatıyorum bu seferde yedek su deposuna atıyor suyu taşıyor orası suyu dışarı atıyor tamirciye götürdüm termostat açmıyor dedi termostadı değiştirttim gene sorun aynı bu seferde jontayı takan adam taşlamadan takmış deedi böyle ourmu acaba takan adam zımparayla güzel zımparalayıp öyle takmıştı :s


_____________________________



 
3005 Mesaj
29 Kasım 2012; 16:05:54 

o nasıl bir usta ki, evin önünde conta değişimi yapıyor, zımparayla kapak taşlıyor filan?

bu tür işlerde, silindir üst kapağı açıldıktan sonra tornacıya gider ve ölçülür. çünkü conta yanması ya hararet sonucu olur, ya da hararetten yanmadıysa bile yandıktan sonra hararete neden olur. bu hararet sonucu, üst kapağın gönyesinin bozulma ihtimali %80-90'dır. çok nadir bu gönyede bozulma olmaz.

bu nedenle, bu gönye bozukluğunu gidermek için tornada kapaktan katman silmesi yapılır. işte buna taşlama denir ve bu iş öyle ister el ile ister polisaj makinesi gibi kıytırıktan bir makine ile gelişigüzel, kapının önünde, zımparayla filan yapılmaz. çünkü hem gönyenin tam düz olması için belli bir düzenek dahilinde yapılır bu işlem ve hem de ölçülerek yapılır. kaldı ki, taşlamadan önce de taşlamaya ihtiyaç olup olmadığı, varsa kapağın daha önce de taşlanıp taşlanmadığına göre ne kadarlık taşlama marjı kaldığı vs. gibi kriterlere bakılması ve karar verilmesi gerekir.

işte elde zımparayla silme işlemi yapılırsa sonuç sizin aracınızdaki gibi olur. yani, gönyesi yamuk kapak conta üstüne oturtulur. bu yamukluktan dolayı contaya her yüzeyde eşit olarak basmaz. açıkta kalan toplu iğne ucu kadar bir delikten bile yağ su haznesine veya su yağ haznesine kaçabilir. her ikisi beraber olabilir, su yanma odasına kaçabilir, silindir kompresyonları su haznesine kaçıp sizdeki şu anki sorun gibi soğutma sistemine hava basabilir vs.vs.vs. siz bu ihtimalleri istediğiniz gibi çoğaltın, harmanlayın, kombine edin artık...


sizdeki sorunlar da zaten, yanlış yapılan conta değişim işçiliği nedeniyle kompresyonların soğutma sistemine kaçması ve sonuçta hava yapması durumuna benziyor. havasını istediğiniz kadar alın, conta düzgün yapılmadıkça yine hava yapacak, her daim hava yapacak... sonuçta soğutma doğru olmayacak, yine hararet yapacak ve başka bir sürü olası soruna açık, riskli bir durumla karşı karşıya bırakacak sizi...

tavsiyem, acil olarak, aracınızı bu halde daha fazla kullanmadan, adam gibi, evin önünde conta değiştirme becerisine(!) sahip olmayan daha düzgün bir usta bulup contanızı yeniden değiştirin...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
10 Mesaj
21 Aralık 2012; 9:42:31 

Arkadaşlar merhaba,

Ben de yukarıdaki arkadaşlara ek olarak bir konuya değinmek istiyorum.
Araçlar fabrika çıkışında standart conta kalınlığıyla gönderilir. Yaklaşık olarak 1,2~1,6mm.
Herhangi bir hararet anında erken uyanmazsanız sıcaklık birikimi olur ve alüminyum motor bloğu ısıdan ötürü şekil değiştirmeye başlar.
Blok ile kapak yüzeyleri taşlanmış ve pürüzsüz yüzeylere sahip olmasına karşılık ısıdan sonra dalgalanır ve eğilir. İşte bu sebepten conta yakması dediğimiz olay gerçekleşir.
Conta malzemeleri normal şartlar altında 300C 'ye kadar formunu korurlar. Kapak yüzeyleri dalgalandığı için ısı ve alev farklı yerlerden gelir ve bu ısı değerleri aşağıya düşer.

Sanayide rektefiye dediğimiz işleme girerler ve bu dalgalanan blok yüzeyleri eski haline getirilir.
(Fabrika çıkışında yaklaşık olarak +3mm taşlama payı bırakılır.)
Buraya dikkat! Taşlama sonrası orjinal conta koymanız (ya da yansanayi fabrikasyon) aracınızın en baştan belirlenmiş olan şartların dışında çalışmaya zorlar.
Piston hacmi, çekiş gücü, sıkıştırma oranları vs. değişir. Bu sepeple taşlama miktarı kadar kalınlaştırılmış bir kapak contası kullanılmalıdır.
Genel formül şöyledir;
Conta Kalınlığı: Orjinal conta kalınlığı + Taşlama miktarı + Kesilecek conta sıkıştırılma yüzdesi (conta tork sonrası %10 eziliyorsa buna göre kalınlık bulunur.)

Bunların dışındaki çözümler mühendislikten uzak geçici çözümlerdir. Bir kaç sanayide iyi contacı ve rektefiyeciler var.
Tamircinin kabiliyetini de bu denkleme katmak lazım. Bostancı sanayideki dönmez conta www.donmezconta.com.tr
firması bu konuda özel çözümler yapabiliyor.
Rektefiye konusunda da imesteki taşlamacılara gidilebilir.
Bir çok usta bu yukarıda bahsettiğim noktaları bilmiyor ya da önemsemiyor. Olan size oluyor haliyle. Ustanın işine karışılmaz derler ama bu konuda karışmanızı öneririm.


4319 Mesaj
12 Şubat 2013; 0:23:20 

arkadaşlar merhaba,bende bu konu ile ilgili bir sorunumu dile getirmek istiyorum.eksoz manifoldunun blok ile bağlantı noktasından duman kaçırıyor,sanırım motor yağına su karışma ihtimalide var.araç tempra 2.0...bana ne kadara mal olur acaba?


_____________________________

K.Atatürk


 
3005 Mesaj
12 Şubat 2013; 17:13:24 

manifold bağlantı noktsından duman kaçağı varsa, eksoz manifold contası kaçırıyordur. basit ve ucuz bir şey o. bunun için motor sökülmüyor, manifoldun vidaları sökülüp ordaki basit conta değişecek, o kadar. burdaki dumanın su-yağ karışması ile alakası yok. eğer bundan bağımsız bir şekilde bu tarz bir teşhis konulduysa ayrı mesele ama manifolddan duman kaçağı var diye su ile yağ birbirine karışmaz. bu konu başlığında bahsedilen yanık contalar, silindir üst kapağı ile blok arasında bulunan ve su ve yağ kanalları ile motor kompresyonlarını birbirinden ayıran contadır. sizin bahsettiğiniz manifold contası ile alakasız, bambaşka contalar bunlar...


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


466 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Marlbora .
12 Şubat 2013; 17:16:18 

Radyatör suyunun kapagını açın , genellikle kapaktanda belli olur ama suya bakın . Yağla su karışımı varsa araç conta yakmıştır .


_____________________________

Hacettepe Üniversitesi


 
18 Mesaj
7 Nisan 2013; 10:38:56 

merhaba arkadaşlar 2003 palo 16. v var.. yolda giderken arabanın motorundan garip bir ses geldi ve durdum. arabayı boşa alınca araç stop etti. hemen usta getirdim atölyeye götürmemiz lazım dedi.. para olmadığı için aracı orda bıraktım.. bir gün sonra araçta suyun kalmadığını farkettim ve su katmaya başladım.. sonra altına bir baktım kattığım su olduğu gibi motorun altından akıyor.. bunun sebeb ne olabilir.. maliyeti yüksek mi olur bana


_____________________________



654 Mesaj
12 Mayıs 2013; 21:14:40 

Dünde ben aracımın hararetinin çok yükselmesi ve fan açmaması yüzünden sanayiye gittim. radyatör değişecek dedi. Gittim 140 tl ye aldım işçilik içinde 50 tl verdim yaptı usta ama bir türlü fan açmadı. Dedi termostanda bozulmuş birde piston kapağı(tam hatırlamıyorum ama) ve contalar gitmiş. 500-600 tl hasar var dedi.

Yani conta yandığında aracın harareti artar ve radyatörde hava yapar hava yaptığından fan açmaz fan açılmaz ise araç hararet yapar. Fazla sorun olmadan halletmek gerekir yoksa 2 bin tl den fazla masraf açabliyormus.


_____________________________



 
31 Mesaj
30 Mayıs 2013; 12:34:35 

Devridaim hortumu patlamıştır (garip ses) @denizli1990 .

Bu mesajda bahsedilenler: @denizli1990


_____________________________



 
31 Mesaj
30 Mayıs 2013; 12:37:49 

140 TL ye radyötörü ucuz almışın. Arabanın marka modeli nedir

Bu mesajda bahsedilenler: @TncyKrmn


_____________________________



1773 Mesaj
30 Mayıs 2013; 13:19:20 

Conta yanması bir arıza değildir, bir sonuçtur. Başka bir arıza vardır ve bu arıza sonucunda conta yanmıştır. Arızayı gidermeden contayı değiştirmek doğru bir işlem değildir.


_____________________________

99 Mondeo Ghia 2.0 Hatcback Bordo


 
3 Mesaj
31 Mayıs 2013; 15:28:11 

selam arkadaslar herkese
benim birkac sorunum var sizin guclu bilgilerinizden faydalanmak istiyorum

1 hafta once marea 2.0HLX aldim benzinli tup yok ilk gun sorun olmadi ama sunralari
1.sorun hiz libresi sifirda takilip kaliyor bazen kendi kendine duzeliyor
2.sorun abs,hava yastigi ve el freni lambalari yaniyo aralikli
3.sorun en buyugu yolda giderken bi anda hararet yapti durdum sogumasini bekledim suyu bitmisti su ekledim ama surekli hararet yapiyo birde su yerine kopuklu biseyler kaliyo icinde yag galiba ankarada bi tamirciye
goturdum motor kapagi catlak dedi 2 bin tl masrafi var dedi dahada fazla olabilirmis ne yapmam lazim dostlar ankarada bu isten anlayan bi usta taniyomusunuz 5 silindir diye kimse bakmiyo



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
3 Mesaj
1 Haziran 2013; 9:52:32 

selam arkadaslar herkese
benim birkac sorunum var sizin guclu bilgilerinizden faydalanmak istiyorum

1 hafta once marea 2.0HLX aldim benzinli tup yok ilk gun sorun olmadi ama sunralari
1.sorun hiz libresi sifirda takilip kaliyor bazen kendi kendine duzeliyor
2.sorun abs,hava yastigi ve el freni lambalari yaniyo aralikli
3.sorun en buyugu yolda giderken bi anda hararet yapti durdum sogumasini bekledim l
suyu bitmisti su ekledim ama surekli hararet yapiyo birde su yerine kopuklu biseyler kaliyo icinde yag galiba ankarada bi tamirciye
goturdum motor kapagi catlak dedi 2 bin tl masrafi var dedi dahada fazla olabilirmis ne yapmam lazim dostlar ankarada bu isten anlayan bi usta taniyomusunuz 5 silindir diye kimse bakmiyo



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
3005 Mesaj
1 Haziran 2013; 19:53:50 

1) hız ibresi, şanzıman üzerindeki hız sensöründen bilgi alır. Arada bir çalışması arada bir kesilmesi o sensörün erine oturmadığını ya da bir temassızlık olduğunu gösterir.

2) lambalar sürekli yanıyor olsa ilgili devrede kalıcı arıza var denirdi ama arada yanmaları elektriksel bir şeyler olduğuna işaret eder. Düzeltilmesi mümkündür. ABs, srs lambaları yanık olduğu zamanlarda bunlar çalışmıyor olacaktır bu arada dikkat edin.

3) suda eksilme, su içinde yağ atıkları contanın yanık olduğunu ve su ile yağı birbirine karıştırdığını gösterir. Kapakta çatlak olup olmadığı söküp bakmadan dışarıdan seyrederek anlaşılmaz. Ustanız buna nasıl kesin teşhis koyabilmiş ki sökülmemiş kapağa dışarıdan bakarak ? Aracınızı bu şekilde kullanmayıp bir an önce taptırmalısınız. Yağa karışan su yağın özelliğini bozar ve bozulan yağlamadan dolayı daha çok hasar görür motorunuz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
3 Mesaj
1 Haziran 2013; 23:30:21 

cevap için teşekkurler ya nasıl iştir anlamadım her ağızdan farklı bi ses cıkıyo delirecem ya bir ustaya götürdüm motor komple inmesi lazım dedi aman diyim dedi bu arabaya benden başkası bakamaz dedi sakın başkasına getirme dedi o ustadan kıllandım gitmedim birdaha sonra başka bi ustaya gittim kaputu actı acar acmaz motor kapagı catlak bunun dedi kafadan 2 bin tl hazırla gel yapalım dedi ben o kadar parayı nasıl verecem bilmiyorum bu arabadan anlayan adam gibi bi usta nereden bulcam ya yardım edin lütfen gözüme uyku girmiyo eşimle aram sogudu bu arac yüzünden ANKARADA FİAT MAREA 2.0 HLX ARABAMI KİME YAPTIRABİLİRİM canım cok sıkkn

Bu mesajda bahsedilenler: @aya Bu mesaja 1 cevap geldi.


_____________________________



1845 Mesaj
2 Haziran 2013; 0:33:09 


quote:

Orijinalden alıntı: General .

Radyatör suyunun kapagını açın , genellikle kapaktanda belli olur ama suya bakın . Yağla su karışımı varsa araç conta yakmıştır .


Merhaba hocam benim aracım dada aynı sorun var hararet bidonu varya :) onun içi yap gibi sanırım conta yakmış ama bişey olmadı hiç bi kere hareket yaptı sadece yaklaşık 6000 km yaptım bı şekilde ne yapmak lazım masraf nedir 2000 model clio sembol 1.4 75 ps.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

2013 GOLF VII
PASİFİK MAVI HIGHLINE
U LED-


 
111 Mesaj
2 Haziran 2013; 15:25:38 

hararet yükselir egzozdan siyah duman atar arabanın yanmasına kadar gider..


_____________________________

____________________________________________


 
3005 Mesaj
2 Haziran 2013; 20:15:17 


quote:

Orijinalden alıntı: ofsar

cevap için teşekkurler ya nasıl iştir anlamadım her ağızdan farklı bi ses cıkıyo delirecem ya bir ustaya götürdüm motor komple inmesi lazım dedi aman diyim dedi bu arabaya benden başkası bakamaz dedi sakın başkasına getirme dedi o ustadan kıllandım gitmedim birdaha sonra başka bi ustaya gittim kaputu actı acar acmaz motor kapagı catlak bunun dedi kafadan 2 bin tl hazırla gel yapalım dedi ben o kadar parayı nasıl verecem bilmiyorum bu arabadan anlayan adam gibi bi usta nereden bulcam ya yardım edin lütfen gözüme uyku girmiyo eşimle aram sogudu bu arac yüzünden ANKARADA FİAT MAREA 2.0 HLX ARABAMI KİME YAPTIRABİLİRİM canım cok sıkkn

Öm'den bir usta tavsiyesinde bulundum. Bir bakıverin, kafanıza uyar, işinize gelirse yaptırırsınız.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
94 Mesaj
13 Haziran 2013; 2:32:39 

Selamlar...
1.3 cdt corsa 2006 silverline sahibiyim. Bir kaç gündür aracın arıza lambası yanıp bir süre sonra sönmeye başladı ve bugün bulunduğum yerde bir ustaya götürdüm.
Durumu anlattım. Kızdırma bujilerinden olabileceğini söyledi. Kaputu açtık ve kontrol ettiğimizde dört bujiden ikisinin çalışmadığını tespit ettik. Bujileri değiştirirsek ( ki dördünü değiştirmemizin daha iyi olacaını belirtti ) arıza lambası sorununun ortadan kalkacağını belirtti.
Ancak asıl sorun bu deil tabii. Kaputu açtığımızda kaputun altının ve motorun üstlerinin egsz dumanıyla sarış olduğunu gördük. Usta, egsoz manifolt contasından kaçak olduğunu ve yapılması gerektiğini belirtti. Ancak buraya kadar girilmişken silindir kapak contası ve vb. gibilerin bakımı ve değişiminnin yapılması ve temizlenmesinin iyi olacağını ve bazı parçaların tornacıya (zannediyorum tornacydı...) dgiderek taşlanması gerekebileceğini belirtti (?)
Nitekim forumlarda edindiğim bililere göre bu taşlanmayla ilgili pek de güzel yorumlar okumadığımı belirtmeliyim. Şimdi:
1. Bujilerin ikisini değil de dördünü birden değiştirmemin araca ve bana herhangi bir katkısı olabilir mi?
2.** Silindir kapak contası yakmayan, sadece egsoz manifolt contasında kaçak olan bir araca silindir kapak contası işlemlerini yaptırmak mantıklı mı? Normalde 100-150 Tl lik masrafı en az 600 Tl ye çıkarmak gerçekten araca ne kazandırır?
3. Sizce de buraya kadar girmişken, bu temizlik işlemi yapılmalıysa, bu işlem taşlamasız falan tornacı devreye girmeden olmuyor mu ?
Gerçekten ne yapmam gerektiğine pek ulaşamadım. Bu konuda vereceğiniz tavsilerden, yapacağnız bilgilendirmelerden dolayı şimdiden teşekkürlerimi sunarım.


_____________________________



 
3005 Mesaj
13 Haziran 2013; 11:09:52 

1) araçlarda takım olarak mevcut olan parçalar, genelde takım olarak değiştirilir. Bujiler, lastikler, rotlar vs. gibi. Nedeni gayet basit ve mantıklıdır. Bu tür takım-simetrik çalışan parçalar, birbirini ikame etmek için değil, beraber çalışmaktadırlar. Dolayısıyla aynı yıpranmaya, yorulmaya maruz kalırlar. Sonuçta birisi ömrünü tamamlamışsa, diğeri/diğerleri de bugün halen çalışıyor olsalar bile ömürlerinin sonuna yaklaşmışlardır ve yakın bir tarihte tıpkı kardeşleri gibi bozulmaya adaydırlar. Zaten mevcut durumda bile ömürlerinin sonuna yaklaştıklarından, performansları düşmüştür ve yenilenen diğer çifti gibi verim vermeyecektir. Tekin'in değişip diğerinin değiştirilmemesi, yakın zamanda eskiyen tekin bozulması sonucu yeniden sanayiye gidilmesi, işçilik ödenmesi gibi ikinci bir iş daha gerektireceğinden ve yine yazdığım üzere eşit olmayan performans probleminden dolayı bu tür parçalar takım değiştirilir (yürüyen organlarda sadece performans değil güvenlik kaygılarını da unutmayalım). Tek değişimi de tercih edebilirsiniz ancak bu durum şiddetle tavsiye edilmez işin özeti...

2) her parça gibi contalar da eskiyen parçalardır. Günün birinde o da ömrünü tamamlayacak elbette. Genel olarak silindir kapak contaları "yanmak" diye tabir edilen deformasyona uğramadan değiştirilmez. Ancak yanması sonucu farkedilmez ve ihmal edilirse motorda daha yüksek masraflara sebep olur. O nedenle belki size ihtiyaten bu değişimi önermiş olabilirler. "Ben bu masrafı yapmak istemiyorum" diyorsanız periyodik kontrollerde contayı da kontrol ettirerek bu işleme şimdilik girmeyebilirsiniz. Ama kontrolleri ve günün birinde conta hasarında tedaviyi geciktirmemeyi unutmayın.

3) conta işlemlerinde taşlama şunun için yapılır; silindir kapak contaları çoğunlukla ya hararet sonucu hasar görürler ya da başka nedenlerle hasar gördükten sonra farkedilemeyip hararete neden olurlar. Yani sonuçta çoğunlukla conta hasarında hararet görülür. Hararete yani kaldırabileceğinden fazla ısıya maruz kalan ve alüminyum alaşım olan silindir üst kapaklarının bloğa ve dolayısıyla contaya basan yüzeylerinin geometrisi ve gönyesi bozulur. Gözle görülmesi nerdeyse imkansız olan bu minicik gönye bozulması da kapağın yeni konulacak contaya yüzeyin her yerinde eşit basamamasına neden olur ve motor içindeki yüksek basınçlı yağ, su, sıkıştırma kompresyonlarına yenilerek yine kaçırma yapar. İşte bu nedenle sökülen kapaklar tornacılara gönderilir, gönyeleri ölçülür, bozulma var mı, varsa ne kadar bozukluk var yani ne kadar taşlanmalı, kapak bu taşlamayı kaldırır mı ona karar verilir. Sonuçta taşlama kararı çıkarsa da torna makinesinde kapağın contaya basan ve bozuk gönyeli bu yüzeyinden malzeme aşındırılarak gönye düzgün hale getirilir. Hararet görmeden conta değişimi yapılırsa belki bu taşlama işine gerek kalmadan, sadece yüzeydeki eski conta artıklarının temizlenmesi için basit bir silme işlemi ile kapakta işlem yapılmadan kapak korunabilir. Belki size, conta yanmadığı halde değişelim önerisi gelmesinin sebebi de, kapağınızı taşlamadan kurtarmak için yapılmış olabilir, aracınızın durumunu bilmeden bu konuda bir şey söylemek güç. Sadece ustanın kafasından empati yapıp tahmin yürütebiliyorum. İsterseniz ustanıza conta yanık olmadığı halde neden değişim önerdiğini sorup mantıklı bir açıklama almaya çalışabilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 13 Haziran 2013; 11:15:09 >


_____________________________

Yiğit harpte, dost dertte, olgun adam hiddette belli olur...


 
94 Mesaj
13 Haziran 2013; 16:45:39 

İştee budur... İlginize çok teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum.