Şimdi Ara

Rijit Şasi Hakkında...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
4.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Rijit Şasi hakkında internette pek fazla bilgi mevcut değil.Bildiğim kadarıyla C segmentinde ilk Focus I'de kullanıldı ve bu yol özelliklerine fazlaca katkıda bulundu.Öğrenmek istediğim hangi,araçlarda kullanıldığı,sağlamlığın getirileri dışında yararlarının ne olduğu...Teknik olarak açıklarsanız sevinirim.



    _____________________________
    YZF R6
  • Sert şasi oluyor, genelde esneme olmuyor Rijitlik derecesine göre sıralanıyor.

    Yol tutuşta büyük etkisi oluyor fakat aracın içindeki parçalar özellikle plastik aksamları

    oldukça ses yapmaya başlar. Daha çok amerikan araçlarında kullanılır.

    Ayrıca araç sürüşünüde sertleştirir yolu daha çok hissettirmesi olasıdır.

    _____________________________
    -
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Unforgiven3

    Sert şasi oluyor, genelde esneme olmuyor Rijitlik derecesine göre sıralanıyor.

    Yol tutuşta büyük etkisi oluyor fakat aracın içindeki parçalar özellikle plastik aksamları

    oldukça ses yapmaya başlar. Daha çok amerikan araçlarında kullanılır.

    Ayrıca araç sürüşünüde sertleştirir yolu daha çok hissettirmesi olasıdır.

    Rijitliklik sertlik kavramıdır ve bir ölçüyü belirtmek için kullanılır. Nasıl aracın içinde eylemsizlikten dolayı istem dışı hareket ediyorsak, araç şasisi için de bu durum geçerli.
    Rijit şasi şu arabada kullanıldı bunda kullanılmadı diye birşey olmaz dediğim gibi sadece rijitliği arttırabilirler. Alfa Romeo 156 zamanında bunun duyurulmasına önem verip reklam malzemesi olarak kullanmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zahirpau

    Rijitliklik sertlik kavramıdır ve bir ölçüyü belirtmek için kullanılır. Nasıl aracın içinde eylemsizlikten dolayı istem dışı hareket ediyorsak, araç şasisi için de bu durum geçerli.
    Rijit şasi şu arabada kullanıldı bunda kullanılmadı diye birşey olmaz dediğim gibi sadece rijitliği arttırabilirler. Alfa Romeo 156 zamanında bunun duyurulmasına önem verip reklam malzemesi olarak kullanmıştı.

    Alıntıları Göster
    rijit bir şasi modeli değil, şasiy nitelemek için kullanılan bir sıfat.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    rijit bir şasi modeli değil, şasiy nitelemek için kullanılan bir sıfat.

    Alıntıları Göster
    rijitlik sertlik değildir kesinlikle. rijitlik malzemenin akma dayanım yüküne kadar yüklendiginde özelliğini kaybetmeden ve deformasyona uğramadan stabil olarak kalabilmesidir. geniş bi kavramdır sadece sertlikle açıklamak doğru olmaz
    _____________________________
    2016 Exe Civic
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chevymel1

    rijitlik sertlik değildir kesinlikle. rijitlik malzemenin akma dayanım yüküne kadar yüklendiginde özelliğini kaybetmeden ve deformasyona uğramadan stabil olarak kalabilmesidir. geniş bi kavramdır sadece sertlikle açıklamak doğru olmaz

    Alıntıları Göster
    Benim yol otomobillerinde bildiğim en gelişmiş şasi lotus tarafından kullanılır. Aliminyumdan yapılan şasi sıkıştırılarak sağlamlaştırılır. Tabi uzun süredir fazla araştırmadığımdan epey bi unuttum. Yine Audi A2'de de aliminyum boru şasi kullanılmıştı. Bildiğim kadarı ile en gelişmiş şasi sistemi şu anda bu.
    Bir arkadışın söylediğinin aksine şasinin rijitliği plastik aksamdan ses gelmesine neden olmaz. Tam aksine onların yapılarını güçlendirir. Normalde üstü kapalı bir aracın tavanını kesip onu üstü açık bir araca çevirirseniz sesin alasını alırsınız. Şasi desteği kaybolan aracın ön ve arkası farklı kasılmaya başlar.
    Günümüz araçlarında şasinin en sağlam kısmı iki tekerin arasında kalan, özelliklede canlıların içinde bulunduğu kısımdır. Aracın tavanı'da şasi direnci açısından önemdir. Bu da boru şasiyi diğerlerine göre biraz daha avantajlı yapıyor kanısındayım.
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Benim yol otomobillerinde bildiğim en gelişmiş şasi lotus tarafından kullanılır. Aliminyumdan yapılan şasi sıkıştırılarak sağlamlaştırılır. Tabi uzun süredir fazla araştırmadığımdan epey bi unuttum. Yine Audi A2'de de aliminyum boru şasi kullanılmıştı. Bildiğim kadarı ile en gelişmiş şasi sistemi şu anda bu.
    Bir arkadışın söylediğinin aksine şasinin rijitliği plastik aksamdan ses gelmesine neden olmaz. Tam aksine onların yapılarını güçlendirir. Normalde üstü kapalı bir aracın tavanını kesip onu üstü açık bir araca çevirirseniz sesin alasını alırsınız. Şasi desteği kaybolan aracın ön ve arkası farklı kasılmaya başlar.
    Günümüz araçlarında şasinin en sağlam kısmı iki tekerin arasında kalan, özelliklede canlıların içinde bulunduğu kısımdır. Aracın tavanı'da şasi direnci açısından önemdir. Bu da boru şasiyi diğerlerine göre biraz daha avantajlı yapıyor kanısındayım.

    Alıntıları Göster
    Sağolun arkadaşlar tartışarak(Olumlu yönde)bazı çözümlere ulaşmaya başladık.Konuyu görmeyenler için yukarı!
    _____________________________
    YZF R6




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    M Süspansiyon Hakkında
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Sağolun arkadaşlar tartışarak(Olumlu yönde)bazı çözümlere ulaşmaya başladık.Konuyu görmeyenler için yukarı!

    Alıntıları Göster
    rijit, kuvvet altında şekil değiştirmeme özelliğidir. bir yapı ne kadar rijitse o kadar az şekil değiştirir. şekil değiştirmekten kasıt, burulma ve eğilmedir.

    her şasinin rijitlikten uzaklığı farklıdır. bir yapının tamamen rijit olması mümkün değildir.
    _____________________________
    yeni yikanmis yastik kilifi gibi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    rijit, kuvvet altında şekil değiştirmeme özelliğidir. bir yapı ne kadar rijitse o kadar az şekil değiştirir. şekil değiştirmekten kasıt, burulma ve eğilmedir.

    her şasinin rijitlikten uzaklığı farklıdır. bir yapının tamamen rijit olması mümkün değildir.

    Alıntıları Göster
    Burulma direnci ile rijitlik galiba aynı kavramlar. 159'umun rekor burulma direnci var diyor reklamlarında buda o anlama geliyor. Yani virajda savrulma anındaki oluşan G kuvvetinin en az etki ettiği şasi türü oluyor galiba.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Passione

    Burulma direnci ile rijitlik galiba aynı kavramlar. 159'umun rekor burulma direnci var diyor reklamlarında buda o anlama geliyor. Yani virajda savrulma anındaki oluşan G kuvvetinin en az etki ettiği şasi türü oluyor galiba.

    Alıntıları Göster
    rijit gövde , yol tutuşu arttırdığı gibi iç mekanda oluşmaya meyilli tıkırtıları da önler.
    arkadaşların da dediği gibi 159 şasesi gerçekten de rijitlik konusunda iyidir.

    sert girilen virajlarda biz anlamasak bile araçlar tıpkı jöle gibi sallanır.
    hatta çukura bile girerken şasede esnemeler olur.

    sonradan yapılan sunroof lar bile rijitliği baya etkiler.
    her virajda araçtan tıkırtılar ve esneme izlenimleri gelir.

    kule gergilerinin amacıda gövdeye rijitlik kazandırmaktır
    iki kule arasına konan ilave parça virajlarda ya da çukurlarda kulelerde oluşan esnemeleri,yükseklik farklarını minimum seviyeye düşürür.

    bir aracın ağırlık merkezi rakiplerinden aşağıda olabilir.
    lastikleri iyi yol tutabilir.
    süspasiyon sistemi gelişmiş olabilir.
    ama esnek bir şaseye sahipse pek de bir işe yaramaz bu saydığım üstünlükleri
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    rijit gövde , yol tutuşu arttırdığı gibi iç mekanda oluşmaya meyilli tıkırtıları da önler.
    arkadaşların da dediği gibi 159 şasesi gerçekten de rijitlik konusunda iyidir.

    sert girilen virajlarda biz anlamasak bile araçlar tıpkı jöle gibi sallanır.
    hatta çukura bile girerken şasede esnemeler olur.

    sonradan yapılan sunroof lar bile rijitliği baya etkiler.
    her virajda araçtan tıkırtılar ve esneme izlenimleri gelir.

    kule gergilerinin amacıda gövdeye rijitlik kazandırmaktır
    iki kule arasına konan ilave parça virajlarda ya da çukurlarda kulelerde oluşan esnemeleri,yükseklik farklarını minimum seviyeye düşürür.

    bir aracın ağırlık merkezi rakiplerinden aşağıda olabilir.
    lastikleri iyi yol tutabilir.
    süspasiyon sistemi gelişmiş olabilir.
    ama esnek bir şaseye sahipse pek de bir işe yaramaz bu saydığım üstünlükleri

    Alıntıları Göster
    Sağolun arkadaşlar.O zaman sonradan sunroof veya aracın üstünü kestirmek riskli iş.Yahut cam tavan olan araçlarda da sanırım özel cam kullanılıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 27 Aralık 2008; 23:33:04 >
    _____________________________
    YZF R6




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Sağolun arkadaşlar.O zaman sonradan sunroof veya aracın üstünü kestirmek riskli iş.Yahut cam tavan olan araçlarda da sanırım özel cam kullanılıyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Sağolun arkadaşlar.O zaman sonradan sunroof veya aracın üstünü kestirmek riskli iş.Yahut cam tavan olan araçlarda da sanırım özel cam kullanılıyor


    Özel camı bilmiyorum ama aracın gerekli yerlerine pek çok takviye yapılıyor.

    Bu yüzden sonradan sunroof eklemek mantıklı bir iş değil, hele arabayı cabrioya çevirmek çok daha kötü.
    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Sağolun arkadaşlar.O zaman sonradan sunroof veya aracın üstünü kestirmek riskli iş.Yahut cam tavan olan araçlarda da sanırım özel cam kullanılıyor


    Özel camı bilmiyorum ama aracın gerekli yerlerine pek çok takviye yapılıyor.

    Bu yüzden sonradan sunroof eklemek mantıklı bir iş değil, hele arabayı cabrioya çevirmek çok daha kötü.

    Alıntıları Göster
    bende frijit diye okudum ne alakaysa..
    _____________________________
    DH 2005 ÜYESİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yenerz

    bende frijit diye okudum ne alakaysa..

    Alıntıları Göster
    rijitlik bazı arkadaşların dediği gibi aracın kasasının özellikle şasinin burulma direncidir. burulma direnci yüksek araçların ön ve arka süspansiyonları da sertse yol tutuşu ve viraj hakimiyeti yüksektir. tüm sportif amaçlı üretilen araçlar ile bmw, mercedes'in bazı modelleri, opel, ford focus gibi araçların burulma direnci yüksektir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nebel

    rijitlik bazı arkadaşların dediği gibi aracın kasasının özellikle şasinin burulma direncidir. burulma direnci yüksek araçların ön ve arka süspansiyonları da sertse yol tutuşu ve viraj hakimiyeti yüksektir. tüm sportif amaçlı üretilen araçlar ile bmw, mercedes'in bazı modelleri, opel, ford focus gibi araçların burulma direnci yüksektir.

    Alıntıları Göster
    Benim aracın şasi ve gövde yapısından bahsederken 590 MPa yüksek mukavemetli çelik kullanılmıştır yazıyor.
    Bu değer ne anlama geliyor ve diğer araçlarla bu anlamda kıyaslamasını yapabilir miyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 15 Ocak 2013; 17:53:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Benim aracın şasi ve gövde yapısından bahsederken 590 MPa yüksek mukavemetli çelik kullanılmıştır yazıyor.
    Bu değer ne anlama geliyor ve diğer araçlarla bu anlamda kıyaslamasını yapabilir miyiz?

    Biraz "hort konu" olmuş fakat yorumunuzu görünce Mazda CX-5'in 1800 MPa,ultra yüksek çekişli çelik mukavemeti değerine sahip olduğu aklıma geldi.

    Şimdi sizin aracınızla Mazda'yı karşılaştırınca değerin yüksekliğinin avantaj ve dezavantajları nedir? Bilen bir arkadaş yanıtlarsa memnun olurum.

    Saygılarımla ..
    _____________________________
  • "Şasi Burulma Direnci" konusunda rijitlik, mukavemet gibi konulari aciklamistim. Arama yapabilirsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Benim aracın şasi ve gövde yapısından bahsederken 590 MPa yüksek mukavemetli çelik kullanılmıştır yazıyor.
    Bu değer ne anlama geliyor ve diğer araçlarla bu anlamda kıyaslamasını yapabilir miyiz?

    "Biz bu aracın şasi yapısına özendik, önem verdik. İkna edici görünmesi için de teknik bir değer olan 590 MPa yazdık." demektir.

    Bu değerle tek başına kıyaslama yapamayız. Çünkü konstrüksiyon önemlidir. Bir diğer arabada daha düşük mukavemetli çelik kullanılabilir ama kesitler daha geniştir. Tek kat geçilen yerleri iki kat, iki katlı olan yerleri üç kat kesitle geçebilir. Şasi daha kısa olabilir. Yüksek mukevemetli çelikler 1960'larda da yaygındı, kaza testleri pek iyi değildi. 1980'lerde ise yaygın değildi ama esnemeyen bariyerlerde manken sensörleriyle 5 yıldız alan yani yaralanma (sıkışma) ve kuvvetler (tavan kuvvet ölçümleri) bakımından esneyen bariyerdeki güncel testlerle karşılaştırılabilir değerler alan yapılar vardı.

    Şimdilik en iyisi halen kaza testlerine bakmak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Benim aracın şasi ve gövde yapısından bahsederken 590 MPa yüksek mukavemetli çelik kullanılmıştır yazıyor.
    Bu değer ne anlama geliyor ve diğer araçlarla bu anlamda kıyaslamasını yapabilir miyiz?

    Biraz "hort konu" olmuş fakat yorumunuzu görünce Mazda CX-5'in 1800 MPa,ultra yüksek çekişli çelik mukavemeti değerine sahip olduğu aklıma geldi.

    Şimdi sizin aracınızla Mazda'yı karşılaştırınca değerin yüksekliğinin avantaj ve dezavantajları nedir? Bilen bir arkadaş yanıtlarsa memnun olurum.

    Saygılarımla ..

    Alıntıları Göster
    CX-5 ile aynı sınıf araçlar... Karşılaştırma açısından iyi oldu hatırlamanız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    "Şasi Burulma Direnci" konusunda rijitlik, mukavemet gibi konulari aciklamistim. Arama yapabilirsiniz.

    Doğru. O konuyu okuduğum halde unutmuştum. Hatırlatmanız için teşekkürler.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.