Şimdi Ara

Şarjlı Piller Hakkında Her Şey (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
17.660
Cevap
366
Favori
1.943.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • O ne demek arkadaşım, Yeterki cevaplayabileceğimiz şeylerden olsun....
    quote:

    Orjinalden alıntı: sereye

    Çok teşekkürler Birol Pekkan Bey,

    Bir sorum daha olacak sizlere ama, yüzümüz kalmadı.
    İcazet verirseniz başka zamana inşallah.
  • Sayın birol pekkan bey bende eskişehirden ataba at 998 pil şarj cihazı aldım.Ayrıca sarı renkli varta şarj cihazıyla birlikte 4 adet 2500 mah lik pil aldım. (set halinde).Pilleri eve gelince hemen fotoğraf makinma taktım,hiç çalıştırmadı.ataba ile deşarj ettim yaklaşık 1 dakika sürdü daha sonra şarja geçti ve tam 3.5 saat sürdü okey yazdı.piller arasında şarj süresinde 1,2 dakika oynama oldu.şimdi benim aldığım varta setinde şarj aletinde madein prc yazıyor.pillerde nerde üretildiği yazmıyor.pillerde çin malımıdır. eğer çin malı ise ne kadar kötüdür.ayrıca yeni pilleri, atabanın yazdığı sürede tam şarj etmesi pillerde bir sorun olmadığını gösterirmi. Ayrıca pillerde baya bir ısınma oldu. teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reco99 -- 23 Nisan 2007; 2:42:55 >
  • @reco99,
    Made In PRC (People's Republic of China (Çin Halk Cumhuriyeti).
    Özellikle Avrupa Ülkelerinin meşhur firmalarının ucuz işçilik nedeniyle Çin' de FASON olarak ürettirdikleri malların, Çin' de üretildiklerini gizlemek maksadıyla uydurdukları Ticari Satış Şekli.
    Orjini Çin olan firmalar ile bilinen standartlara uygun üretim yapan yabancı firmalar kesinlikle bu ibareyi kullanmazlar.....(Made In China)
    Aşağıdaki linke bir göz atarsanız, ilgili standartlar hk. bilgi bulacaksınız.

    http://forum.donanimhaber.com/m_13562425/tm.htm

    Malesef bunun nedenini bende anlamış değilim. Benim aldığım 2500mA'lik varta' larda da form şarj verilmemiş durumda idi. Ve doğru işi yapmışsınız. (998 Avantajı). Topiğin son 2 sayfasını biraz incelerseniz AT-998' in ısınması ile bu seri Vartalar hk. da geniş açıklamalarım var.
    Ataba' nın ambalajında yazan şarj süreleri Standart şarjla ilgili değerlerdir. Hızlı şarjda elbette süre Pilin çekebildiği max. şarj akımına göre değişecektir. Isınma da bu nedenle olmaktadır. 998' in emniyetle verebileceği Max Şarj akımı 1000 mA . dir. Bu akım, dikkate alınmalıdır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: reco99

    Sayın birol pekkan bey bende eskişehirden ataba at 998 pil şarj cihazı aldım.Ayrıca sarı renkli varta şarj cihazıyla birlikte 4 adet 2500 mah lik pil aldım. (set halinde).Pilleri eve gelince hemen fotoğraf makinma taktım,hiç çalıştırmadı.ataba ile deşarj ettim yaklaşık 1 dakika sürdü daha sonra şarja geçti ve tam 3.5 saat sürdü okey yazdı.piller arasında şarj süresinde 1,2 dakika oynama oldu.şimdi benim aldığım varta setinde şarj aletinde madein prc yazıyor.pillerde nerde üretildiği yazmıyor.pillerde çin malımıdır. eğer çin malı ise ne kadar kötüdür.ayrıca yeni pilleri, atabanın yazdığı sürede tam şarj etmesi pillerde bir sorun olmadığını gösterirmi. Ayrıca pillerde baya bir ısınma oldu. teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 23 Nisan 2007; 11:25:42 >
  • Orjinalden alıntı: bipekkan

    @reco99,
    Made In PRC (People's Republic of China (Çin Halk Cumhuriyeti).
    Özellikle Avrupa Ülkelerinin meşhur firmalarının ucuz işçilik nedeniyle Çin' de FASON olarak ürettirdikleri malların, Çin' de üretildiklerini gizlemek maksadıyla uydurdukları Ticari Satış Şekli.
    Orjini Çin olan firmalar ile bilinen standartlara uygun üretim yapan yabancı firmalar kesinlikle bu ibareyi kullanmazlar.....(Made In China)
    Aşağıdaki linke bir göz atarsanız, ilgili standartlar hk. bilgi bulacaksınız.
    Malesef bunun nedenini bende anlamış değilim. Benim aldığım 2500mA'lik varta' larda da form şarj verilmemiş durumda idi. Ve doğru işi yapmışsınız. (998 Avantajı). Topiğin son 2 sayfasını biraz incelerseniz AT-998' in ısınması ile bu seri Vartalar hk. da geniş açıklamalarım var.
    Ataba' nın ambalajında yazan şarj süreleri Standart şarjla ilgili değerlerdir. Hızlı şarjda elbette süre Pilin çekebildiği max. şarj akımına göre değişecektir. Isınma da bu nedenle olmaktadır. 998' in emniyetle verebileceği Max Şarj akımı 1000 mA . dir. Bu akım, dikkate alınmalıdır.
    Orjinalden alıntı: reco99

    Sayın birol pekkan bey bende eskişehirden ataba at 998 pil şarj cihazı aldım.Ayrıca sarı renkli varta şarj cihazıyla birlikte 4 adet 2500 mah lik pil aldım. (set halinde).Pilleri eve gelince hemen fotoğraf makinma taktım,hiç çalıştırmadı.ataba ile deşarj ettim yaklaşık 1 dakika sürdü daha sonra şarja geçti ve tam 3.5 saat sürdü okey yazdı.piller arasında şarj süresinde 1,2 dakika oynama oldu.şimdi benim aldığım varta setinde şarj aletinde madein prc yazıyor.pillerde nerde üretildiği yazmıyor.pillerde çin malımıdır. eğer çin malı ise ne kadar kötüdür.ayrıca yeni pilleri, atabanın yazdığı sürede tam şarj etmesi pillerde bir sorun olmadığını gösterirmi. Ayrıca pillerde baya bir ısınma oldu. teşekkürler.



    [/quot
    birol abi varta 2500mah pilleri 2veya 3 kez vartanın kendi şarj makinasındamı şarj etmem gerekir,yoksa ataba 998 ile şarj işlemine devam edeyimmi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reco99 -- 23 Nisan 2007; 9:35:20 >
  • sn. reco99 size bir sorum olacaktı eğer bir mahsuru yoksa ataba at 998 i eskişehirde nerden ve ne kadara aldığınızı söyleyebilirmisiniz? bende eskişehirliyimde almayı düşünüyorum
    saygılarımla AliBurak
  • Zaten form şarjını vermişsiniz. Bundan sonra istediğiniz makine ile şarja devam edin yalnız her 8-10 şarjdan sonra bir defa deşarj işlemi yaparsanız pillerinişzin ömrü uzar.... Varta' nın bu model şarj cihazlarının sadece standard şarj yapma imkanı var, ayrıca fişe takılır cins olmasına rağmen içinde 4 Watt bir küçük trafo var ve bu sizi 220VAC ile karşılaşmanızı engelleyen bir özellik. Güvenle kullanabilirsiniz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: reco99

    birol abi varta 2500mah pilleri 2veya 3 kez vartanın kendi şarj makinasındamı şarj etmem gerekir,yoksa ataba 998 ile şarj işlemine devam edeyimmi.
  • @bipekkan
    hocam bende aşağıdaki cihazdan var lisede okurken ankarada almıştım
    GP nin 2700 lük pillerinden alacaktım bi bakayım DH de kesin konu vardır dedim nitekim 9 sayfa varmış
    bu cihazı kullanırsam verim ne olur yoksa güzel bir cihaz mı alayım?
    teşekkürler


     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey

    (MW 1298 )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ehckelem -- 23 Nisan 2007; 14:02:08 >
  • Resim çok küçük göremedim ama büyük ihtimalle Eğer üzerinde Ni-Cd yazıyorsa , Ni-MH pilleri şarja kalkmanız yanlış olur. Ni-Mh piller için yapılmış şarj cihazı ile Ni_Cd şarjı yapılabilir ama tersi yanlış olur pilleriniz kısa zamanda zarar verebilirsiniz. Hele böyle prize doğrudan takılan şarj cihazlarıyla.....
    quote:

    Orjinalden alıntı: ehckelem

    @bipekkan
    hocam bende aşağıdaki cihazdan var lisede okurken ankarada almıştım
    GP nin 2700 lük pillerinden alacaktım bi bakayım DH de kesin konu vardır dedim nitekim 9 sayfa varmış
    bu cihazı kullanırsam verim ne olur yoksa güzel bir cihaz mı alayım?
    teşekkürler


     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey

    (MW 1298 )
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bipekkan

    Resim çok küçük göremedim ama büyük ihtimalle Eğer üzerinde Ni-Cd yazıyorsa , Ni-MH pilleri şarja kalkmanız yanlış olur. Ni-Mh piller için yapılmış şarj cihazı ile Ni_Cd şarjı yapılabilir ama tersi yanlış olur pilleriniz kısa zamanda zarar verebilirsiniz. Hele böyle prize doğrudan takılan şarj cihazlarıyla.....



    evet Ni-Cd yazıyor ben en iyisi sizin dediğiniz şaj cihazından ya da GP nin kendi cihazından alayım teşekkürler
  • BİPEKKAN hocam selam
    bir sorum olacak; eski,kullanılmış zamanla verimi düşen pillerin verimini yükseltmek mümkünmü?
  • Elbette, 998 de deşarj işlemini 1-2 deha uygularsanız veya 908' de refresh özelliğini kullanırsanız pilleriniz ilk aldığınız gibi olmasada kullanılabilir hale gelir.
    ni-MH pillerde hafıza olayı yoktur denirsede inanmayın. Ni-Cd piller kadar olmasa da bu pillerde de hafıza olayı vardır ve gidermenin yoluda şarj /deşarj veya pilleri refresh etmekten geçer.... Hafıza olayının kesinlikle olmadığı pil çeşidi, Li-Ion pillerdir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: terturk39

    BİPEKKAN hocam selam
    bir sorum olacak; eski,kullanılmış zamanla verimi düşen pillerin verimini yükseltmek mümkünmü?
  • hmmm benim şarj aletinin deşarj özelliği yok anladığım kadarıyla pilleri deşarj etmem gerekiyor, yani 2-3 saat +/- kutupları kısa devre yapıp sonradan şarj etsem acaba bir faydası olurmu? (piller GP nin 2500 lük pilleri 2 yıl önce almıştım.En son 7-8 ay kadar önce kullandım tekrar kullandığımda baya bir performans düşüklüğü gösterdi)
  • Sayın bipekkan; Resimde görülen şarj aletim var;

    1- Deşarj özelliği var ama, bitince otomatik olarak şarza kendi geçmediğini düşünüyorum. Bu durumda(Örnek 2300 mA pilde) şarj veya deşarj için ne kadar süre geçmesi gerekiyor Süre fazla olursa olumsuzlukları ne olur? (4 pili takribi 48 saat şarjda beklettiğim zamanlarda pillerde aşırı ısı görmedim, 72 saat bekleseydi ısınır mıydı? Patlama olur belki diye göze alamadım.

    2- 1 tane pil şarj veya deşarj etmekle 4 tanesinin birden süreleri değişiyor mu?

    3- Aynı şarjda hem ni-cd, hem ni-mh şarj edebilir miyim?

    4- Böyle bir şarj aletinin kullanım alanı yeterli görülebilir mi? Yoksa Ataba 998 den 2 tane almam gerekiyor mu? Birini oğluma vereceğim. Bu işe yarar mı?

    İngilizcem olmadığı için cihazın altındaki resmi de 640*480 ebatlarında koydum


     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey
     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey


     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey

     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S.R.YILDIRIM -- 24 Nisan 2007; 16:49:47 >
  • Sakın HA ! kısa devre etmek yani 2 kutup arasındaki separatörleri (ayıraç)ve kutup plakalarını anında delmek demektir. 2.2 Volt' luk fener ampullerini alın ve bununla uygun bir düzenek yapın ve deşarj edin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: terturk39

    hmmm benim şarj aletinin deşarj özelliği yok anladığım kadarıyla pilleri deşarj etmem gerekiyor, yani 2-3 saat +/- kutupları kısa devre yapıp sonradan şarj etsem acaba bir faydası olurmu? (piller GP nin 2500 lük pilleri 2 yıl önce almıştım.En son 7-8 ay kadar önce kullandım tekrar kullandığımda baya bir performans düşüklüğü gösterdi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 25 Nisan 2007; 0:13:29 >
  • @ Sereye,
    Cihazınız Universal olarak tabir edilen bir şarj cihazı. İlk dikkatimi çeken bu tip cihazlarda genellikle dirençler yardımıyla, piller için akım sınırlaması yapılır, ancak Ni-Cd ve Ni-MH ayırımını yapan bir anahtar(switch) göremedim. Alt kısmında bir uyarı var. Özetlersek:
    Bataryalarınızın(Pillerinizin) deşarjı, bir sürgülü anahtarın "Discharge" konumuna alınmasıyla yapılır. NOT: Deşarj, Ni-Cd bataryalardaki hafızayı yok etmek içindir. Ni-MH bataryaların deşarja ihtiyacı yoktur. KIRMIZI LED deşarj (Boşaltım) süresince yanmaz . Pillerin (Sürgülü anahtarın) Test konumuna alınması yoluyla tamamiyle boşaltılması, iyi bir düşüncedir (Judge).
    Burada ihtiyaç yok deniyorsa da aldırmayın vardır. Ama hafıza nedeniyle güç kaybı daha uzun sürede oluşur. Bir noktada kararsız kaldım. O da eski tip aletlere sadece deşarj işlemi için bir anahtar ilavesi konulmuş ama pil farkı için bir ayrım anahtarı yok ama aletin elektronik olduğunu belirten de hiç bir işaret yok. Sanki bana biraz PATATES BASKI işi gibi geldi.... Zaten piller için verilen şarj süreleri bırakın patlamayı adamı verem edecek kadar Uzun. Bir örnek: 1200mA bir Ni-MH pili 20 saatte (Max) şarj edebileceğini belkirmiş.Yani 2500 mA bir pili teorik olarak 40 saatte şarj edecek anlamındadır bu ifade. UM1 denilen kalın pillerin şimdi 4500 mA var Bunları da buradaki ifadeden yola çıkarsak, yandı keten helva yaklaşık 75 saat sürecek, Kısacası anlamsız bir takım ifadeler ama bir gerçek var bu alet Ni-MH pillere uygun değil....
    Zaten otomatik şarja geçmediği aletin altında yazan açıklamalardan da anlaşılıyor. Onu siz pillerin boşaldığına kanaat edip yapacaksınız. Bunun en doğrusu deşarj işlemini test konumuna alıp yapmanız . Test konumuna aldığınızda beyaz ışık veren ampul yanacaktır, tahminim bu ampul 250-400 mA akım çeker. Lamba söndüğünde piller boşalmış demektir. Bu garebeti kendileri de biliyor ki, tercüme ettiğim son cümle de (Koyu Yazı) " yaw, tamam biz buraya deşarj konumu koduk ama !, yine de, siz işi garantiye almak için bu işi test konumunda yapın, daha garantilidir" demeğe getirmişler. Yine de Çin' liler, bana göre, bizden daha dürüst.... Eski Universal Ni-Cd şarj cihazlarında pil deşarj işlemi zaten test konumunda yapılırdı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: sereye

    Sayın bipekkan; Resimde görülen şarj aletim var;

    1- Deşarj özelliği var ama, bitince otomatik olarak şarza kendi geçmediğini düşünüyorum. Bu durumda(Örnek 2300 mA pilde) şarj veya deşarj için ne kadar süre geçmesi gerekiyor Süre fazla olursa olumsuzlukları ne olur? (4 pili takribi 48 saat şarjda beklettiğim zamanlarda pillerde aşırı ısı görmedim, 72 saat bekleseydi ısınır mıydı? Patlama olur belki diye göze alamadım.

    2- 1 tane pil şarj veya deşarj etmekle 4 tanesinin birden süreleri değişiyor mu?

    3- Aynı şarjda hem ni-cd, hem ni-mh şarj edebilir miyim?

    4- Böyle bir şarj aletinin kullanım alanı yeterli görülebilir mi? Yoksa Ataba 998 den 2 tane almam gerekiyor mu? Birini oğluma vereceğim. Bu işe yarar mı?

    İngilizcem olmadığı için cihazın altındaki resmi de 640*480 ebatlarında koydum
    ------------
    ------------
    ------------
     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 25 Nisan 2007; 0:52:51 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hidrojenperoksit

    varta cok kalıtelı...ama heryerde bulunurmu bılmem...



    migroslarda oluo.. ayrıca duracell görmiştim set olarak 59 ytl.. ama içerik olarak hangi piller war tam olarak bilmiorum...
  • abata 308 (12,5 ytl) ve 508 (20 ytl) buldum piller GP 2600 lük tanesi 5 YTL

    GP nin kendi şarj aleti ve 2500 lük 4 pil 45ytl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ehckelem -- 25 Nisan 2007; 16:45:18 >
  • şarz aletleri çok pahalı,308 ler sanırım 7-8 ,508 ise ortalama 12-13 ytl civarı olması gerekir,ben 508 i 13 ytl ye almıştım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ehckelem

    abata 308 (12,5 ytl) ve 508 (20 ytl) buldum piller GP 2600 lük tanesi 5 YTL

    GP nin kendi şarj aleti ve 2500 lük 4 pil 45ytl


  • yine bir araştırayım ama en kötü 10 ve 15-17 ye bulabilirim sanırım
  • Ankara'da 508 10 YTL ve bu makineyi alın, 308 Patates baskıdır. Yani Ni-Cd' ler içindir. Gp' nin şarj cihazları bu fiyat civarında ama kişisel görüşüm Pilleri alın makineyi bırakın. 508 içinde bastırın pazarlık edin.....Pillere dikkat edin, arkasındaki Türkçe açıklama yapıştırma beyaz bantlı olsun. Doğrudan kartona baskılı pillerden de uzak durun. Ve GP' leri alırken, problemli çıkarsa geri getireceğinizi de satıcıya muhakkak belirtin....
    Muğla' ya selam.....
    quote:

    Orjinalden alıntı: ehckelem

    abata 308 (12,5 ytl) ve 508 (20 ytl) buldum piller GP 2600 lük tanesi 5 YTL

    GP nin kendi şarj aleti ve 2500 lük 4 pil 45ytl





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 25 Nisan 2007; 21:46:12 >
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.