Şimdi Ara

Yogusmali kombi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
2.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar ilk defa yogusmali kombi kullanıyoruzda yeni taktırdık.
    Bosch condense 2500
    Yogusmasi icin 50 dereceyi açın filan diyorlar sizce nasil kullanmaliyim 3 petek çalıştiriyorum oda termostati yok.. en ekonomik kac derece olmali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Evet her derecede yoğuşma yapar çünkü atık gaz sıcaklığı 100 derece üzerindedir. Ama mutlak yoğuşma diye bişey yok! Yoğuşmanın kademeleri var ve buna bağlı olarak yapılan tasarrfu miktarı da artıyor, azalıyor.


    Bakın asında anlaşılmayacak bişey yok.

    Birim zamanda, misal saat başına, ev ortamı kışın dışarıya belirlenebilir bir miktar ısı enerjisi kaybeder. Kaybettiği ısıyı etkileyen faktörler: iç-dış ortam sıcaklık farkı / cephe yüzeyi / ısı transfer katsayısı

    - 21 derece ortam sıcaklığı uygun diyelim. Peki Dışarıdaki sıcaklığı KONTROL etme şansınız var mı? YOK. Yani bu faktör üzerinde kimsenin bir yetkisi yok, bunu unutun

    - Cephe yüzeyi , iç ve dış ortam arasında bariyer görevi gören duvarlar pencerelerin toplam yüzey alanını kontrol edebilir misiniz? Hayır, İnşaat bitmiş zaten yaşanılır evin minimum 2.6 metre tavanı vardır vs. vs. Bu da konumuz dışı

    - Isı transfer katsayısı? İşte bizim tek müdehale edebildiğimiz faktör budur, Cephe yalıtımı!

    Şimdi sizin sorunuza gelellim, dönüş suyunu biz mi ayarlıyoruz? Hayır sizin direkt müdehale şansınız yok.

    Dönüş suyunun sıcaklığı neden düşüyor? Tesisattaki su ısı kaybettiği için.

    Peki nasıl kaybediyor? Radyatörler vasıtası ile.

    Peki radyatörün boyutunu ayarlamak bizim elimizde mi? Tabiki elimizde.

    Yoğuşma ile ilgili detaya geliyoruz, misal veriyorum hesaplamara hakim değilim uzun zamandır.

    70 derece gidiş suyu ile odadaki 1 metre radyatör odayı 21 dereceye getirebiliyor. Dönüş sıcaklığı da 50 derece diyelim.
    Eğer biz kazanı 50 ye ayarlasak ve petekleri 1 metreden 1.5 2 metreye çıkarsak ve kazanı 50 dereceye indirmemize RAĞMEN odayı 21 dereceye getirebilecek kadar iç ortama ısı verebilse?

    Bu durumda dönüş suyu 50 derece yerine belki 35-40 derece olacak.

    Dönüş suyundaki bu 10 derecelik düüş (50->40) verimde etkilidir. Hangi oranda etkili olduğunu bilmek için üreticinin testlerden çıkardığı sonuçları görke lazım, dönüş suyu/yoğuşma grafikleri vardır.

    --------------------------------------------------------------------------------------------
    Ama hala hepinizin kaçırdığı nokta şu, Bu teknik detaylar sizi İLGİLENDİRMİYOR!

    Çünkü o grafikteki geliş suyu sıcaklığının faydasını görebilmeniz için gidiş-geliş sıcaklılarında odanınızın en az 21 dereceye gelmesi lazım.

    Yani benim evim yalıtımlı ve radyatör boyu uzun olduğu için ben 50-40 yakarım ve odalarım 21 derece olabilir (dışarısı -5 diyelim) ama sizin evinizdeki yalıtım az/kalitesi/mevcut değil yada radyatör uzunlukları yeterli değil ve siz 50-40 derece yaktığınız zaman sizin odalarınız HİÇBİR ZAMAN 21 dereyce ulaşamaz.
    Enerjiyi yoktan var edemezsiniz, yalıtımınız yada radyatör boyunuz yeterli olmamasına rağmen ben kazanı istedğim kadar düşürürüm deyip sonra da odanın isteğiniz kadar yüksek sıcaklığa erişmesini bekleyemzsiniz, Tabiata aykırı.


    Özetle:
    -Dönüş suyuna müdehale şansınız yok, yalıtım ve radyatör boyuna bağlı olarak iç ortamdaki sıcaklık dengesini koruyabilecek en düşük kazan sıcaklık ayarı sizin en verimli, en düşük maliyetle ısınacağınız ayarlamadır. bu kazan sıcaklığı dışarısı 15 derece iken düşüktür, dışarısı -5 derece iken yüksektir ve buna müdehale şansınız da yoktur


    kombi kullanımındaki ayarlamalar kısmına gelince, ya her gün yada günde birden fazla defa odadaki basit termometrenizi kontrol edip kombinin kazan sıcaklığı ile oynayacaksınız yada kombiye termostat bağlayıp sabit sıcaklık kontrolünü ona bırakacaksınız.
    Dış ortam sıcaklığı gece gündüz sürekli aynı kalsa ve sabah gece arasında güneşin radyasyonla ısıtma etkisini de ihmal etsek, elinizdeki basit termometre ile odaları ölçer, kazan ayarı ve arka odaların da ısınması için peteklerde vanalardan kısma yapıp bütün ev için bir ayar çekebilirdiniz fakat pratikte bu münkün değil.

    gece gündüz farkını geçtim saati saatine tutumuyor ki dışarıdaki havanın sıcaklığı. Ayrıca durgun hava ile cepheye vuran rüzgarın konveksiyon ısı kaybı farkını hesaba katmıyoruz bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moonlife01

    Merhabalar ilk defa yogusmali kombi kullanıyoruzda yeni taktırdık.
    Bosch condense 2500
    Yogusmasi icin 50 dereceyi açın filan diyorlar sizce nasil kullanmaliyim 3 petek çalıştiriyorum oda termostati yok.. en ekonomik kac derece olmali

    ben de cevap bekliyorum

    http://forum.donanimhaber.com/m_101430653/tm.htm
  • Gelmedi mi cevap daha

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam arkadaşlar yoğuşmalı kombiyi genelde tasarruf için alıyoruz. Bu kombiler 55-60 derecedemi yoğuşmaya başlıyor yani daha düşük derecelerde kullanırsak yoğuşma olmuyor ve tasarruf sağlanamıyormu. Bu kombbu konuda bilgisi olan varsa yardıncı olursa sevinirim
  • filitrasyon F kullanıcısına yanıt
    tam tersine ne kadar düşük çalışırsa o kadar yüksek yoğuşma verimi sağlar. Nedeni ise yanma odasındaki sıcaklığın en düşük modülasyondan bile çok yüksek olması (yanlış hayıtlamıyorsam 500 derece üzerinde) ve dönüş suyu sıcaklığı düştükçe atık nemdem kazanılan enerjinin artmasıdır.

    Burdaki mantığı özetliyelim zira kafa karışıklığı oluyor,


    1. kazan sıcaklığı düştükçe radyatörlerin birim zamanda odalara ileteceği ısı miktarı da düşer. Dolayısıyla düşük kazan sıcaklığında odanın 21 dereyece zorlu kış şartlarında gelebilmesi için daha fazla radyatör uzunluğu (ve yüksekliği) gerekir.

    2. kazandan çıkan su ısısını, radyatörlerin toplam çeper alanı ve oda ile içeri giren suyun sıcaklıkları arasındaki derece fark izin verdiği ölçüde bırakabilir, soğuyan su kazana geri döner.

    3. kazana geri dönen suyun sıcaklığı ne kadar düşük ise, yanma sonucu gerçekleşen atık gazdaki nemi o kadar büyük oranda yoğuşturabilir. Yoğuşan nem faz değişimi ile sıvıya dönüşür ve bu sırada içindeki hapsolmuş enerji eşanjöre aktarılır (iletim mekanizmasını tam bilmesem de esaslar bunlardır)

    4. doğalgazdaki kayıp atık ısıyı tekrar kazanmak için yoğuşma yaptırdınız ve bunun için de kazan sıcaklığını düşürdünüz. Çok güzel. Eğer kontrol edilen hacme (odaya) giren "sıcak suyun sıcaklığı X radyatörün ısı yayma gücü " odadan birim zamanda dışarıya kaybedilen ısıyı karşılamıyorsa sorunu tespit ettiniz demektir.

    5. Şimdi dananın kuyruğu kopuyor. Eğer hem düşük sıcaklıkta yakayım hem de odam isteğim sıcaklığa erişebilsin diyorsanız 2 seçenek var


    - Petek boyu artacak, yani kapasite ihtiyaca doğru yükseltilecek

    - dış ve iç ortam arasındaki yalıtım arttırılarak ısınma ihtiyacı var olan kapasiteye doğru düşürelecek ( komple ısı yalıtımı, ısı köprüsü yapan dış ve iç ortamda aynı anda bulunan kolon kişrilerin izolasyon çaresine bakılması, saçaklı balkonların kapatılıp tabanlarının alttaki komşunun tavanından yalıtımının yapılması, pencerelerdeki konveksiyon ısı kaçaklarının yalıtımı yani hava kaçıran tüm derzlerin mastiklenmesi ve eskiyen profil contalarının değişimi.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 12 Ocak 2015; 14:17:29 >




  • Yoğuşma gazın üst ısıl değerinde kullanımı, her sıcaklıkta olması lazım. Ama baymak kombi fabrikasındaki bir mühendis, kazana giren ve çıkan suyun sıcaklık farkı 20 derece civarında oluyor ise yoğuşma iyi olur , demişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick



    1. kazan sıcaklığı düştükçe radyatörlerin birim zamanda odalara ileteceği ısı miktarı da düşer. Dolayısıyla düşük kazan sıcaklığında odanın 21 dereyece zorlu kış şartlarında gelebilmesi için daha fazla radyatör uzunluğu (ve yüksekliği) gerekir.



    buderus un dediği en fazla 70 derece ise fazla radyatöre gerek yok

    http://forum.donanimhaber.com/m_101430653/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Münebbih -- 13 Ocak 2015; 8:18:15 >




  • detaylı açıkladım kendi mesajımda ama son bir kez daha söyliyim:

    GİDİŞ suyu ne kadar düşük ise yoğuşma verimi o kadar yüksektir.

    MEali şu: 55 derece gidiş suyu size istediğiniz oda sıcaklığını veriyorsa güzel, 45 gidiş sıcaklı ile de aynı oda sıcaklığını yakalıyorsanız çok çok güzel.

    Alıntı: "Yoğuşmalı kombiler tüm evler için uygundur. Ama max 55 C dönüş suyu sıcaklığına göre tesisatın yapılmış olması ve kullanıcının seçimi buna uygun yapması önemlidir. Aksi takdirde tüm yıl boyunca yoğuşma gerçekleşmeyeceğinden cihazdan yakıt ekonomisi açısından tam performans alınamaz."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    detaylı açıkladım kendi mesajımda ama son bir kez daha söyliyim:

    GİDİŞ suyu ne kadar düşük ise yoğuşma verimi o kadar yüksektir.

    MEali şu: 55 derece gidiş suyu size istediğiniz oda sıcaklığını veriyorsa güzel, 45 gidiş sıcaklı ile de aynı oda sıcaklığını yakalıyorsanız çok çok güzel.

    Alıntı: "Yoğuşmalı kombiler tüm evler için uygundur. Ama max 55 C dönüş suyu sıcaklığına göre tesisatın yapılmış olması ve kullanıcının seçimi buna uygun yapması önemlidir. Aksi takdirde tüm yıl boyunca yoğuşma gerçekleşmeyeceğinden cihazdan yakıt ekonomisi açısından tam performans alınamaz."


    Dostum sen bu konularda bilgilisin dönüş suyu ne oluyor onuda mi biz ayarlıyoruz???
    Bosch condense 2500w aldik yeni bu makine her derecede yogusma yaparmi ??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Moonlife01 M kullanıcısına yanıt
    Evet her derecede yoğuşma yapar çünkü atık gaz sıcaklığı 100 derece üzerindedir. Ama mutlak yoğuşma diye bişey yok! Yoğuşmanın kademeleri var ve buna bağlı olarak yapılan tasarrfu miktarı da artıyor, azalıyor.


    Bakın asında anlaşılmayacak bişey yok.

    Birim zamanda, misal saat başına, ev ortamı kışın dışarıya belirlenebilir bir miktar ısı enerjisi kaybeder. Kaybettiği ısıyı etkileyen faktörler: iç-dış ortam sıcaklık farkı / cephe yüzeyi / ısı transfer katsayısı

    - 21 derece ortam sıcaklığı uygun diyelim. Peki Dışarıdaki sıcaklığı KONTROL etme şansınız var mı? YOK. Yani bu faktör üzerinde kimsenin bir yetkisi yok, bunu unutun

    - Cephe yüzeyi , iç ve dış ortam arasında bariyer görevi gören duvarlar pencerelerin toplam yüzey alanını kontrol edebilir misiniz? Hayır, İnşaat bitmiş zaten yaşanılır evin minimum 2.6 metre tavanı vardır vs. vs. Bu da konumuz dışı

    - Isı transfer katsayısı? İşte bizim tek müdehale edebildiğimiz faktör budur, Cephe yalıtımı!

    Şimdi sizin sorunuza gelellim, dönüş suyunu biz mi ayarlıyoruz? Hayır sizin direkt müdehale şansınız yok.

    Dönüş suyunun sıcaklığı neden düşüyor? Tesisattaki su ısı kaybettiği için.

    Peki nasıl kaybediyor? Radyatörler vasıtası ile.

    Peki radyatörün boyutunu ayarlamak bizim elimizde mi? Tabiki elimizde.

    Yoğuşma ile ilgili detaya geliyoruz, misal veriyorum hesaplamara hakim değilim uzun zamandır.

    70 derece gidiş suyu ile odadaki 1 metre radyatör odayı 21 dereceye getirebiliyor. Dönüş sıcaklığı da 50 derece diyelim.
    Eğer biz kazanı 50 ye ayarlasak ve petekleri 1 metreden 1.5 2 metreye çıkarsak ve kazanı 50 dereceye indirmemize RAĞMEN odayı 21 dereceye getirebilecek kadar iç ortama ısı verebilse?

    Bu durumda dönüş suyu 50 derece yerine belki 35-40 derece olacak.

    Dönüş suyundaki bu 10 derecelik düüş (50->40) verimde etkilidir. Hangi oranda etkili olduğunu bilmek için üreticinin testlerden çıkardığı sonuçları görke lazım, dönüş suyu/yoğuşma grafikleri vardır.

    --------------------------------------------------------------------------------------------
    Ama hala hepinizin kaçırdığı nokta şu, Bu teknik detaylar sizi İLGİLENDİRMİYOR!

    Çünkü o grafikteki geliş suyu sıcaklığının faydasını görebilmeniz için gidiş-geliş sıcaklılarında odanınızın en az 21 dereceye gelmesi lazım.

    Yani benim evim yalıtımlı ve radyatör boyu uzun olduğu için ben 50-40 yakarım ve odalarım 21 derece olabilir (dışarısı -5 diyelim) ama sizin evinizdeki yalıtım az/kalitesi/mevcut değil yada radyatör uzunlukları yeterli değil ve siz 50-40 derece yaktığınız zaman sizin odalarınız HİÇBİR ZAMAN 21 dereyce ulaşamaz.
    Enerjiyi yoktan var edemezsiniz, yalıtımınız yada radyatör boyunuz yeterli olmamasına rağmen ben kazanı istedğim kadar düşürürüm deyip sonra da odanın isteğiniz kadar yüksek sıcaklığa erişmesini bekleyemzsiniz, Tabiata aykırı.


    Özetle:
    -Dönüş suyuna müdehale şansınız yok, yalıtım ve radyatör boyuna bağlı olarak iç ortamdaki sıcaklık dengesini koruyabilecek en düşük kazan sıcaklık ayarı sizin en verimli, en düşük maliyetle ısınacağınız ayarlamadır. bu kazan sıcaklığı dışarısı 15 derece iken düşüktür, dışarısı -5 derece iken yüksektir ve buna müdehale şansınız da yoktur


    kombi kullanımındaki ayarlamalar kısmına gelince, ya her gün yada günde birden fazla defa odadaki basit termometrenizi kontrol edip kombinin kazan sıcaklığı ile oynayacaksınız yada kombiye termostat bağlayıp sabit sıcaklık kontrolünü ona bırakacaksınız.
    Dış ortam sıcaklığı gece gündüz sürekli aynı kalsa ve sabah gece arasında güneşin radyasyonla ısıtma etkisini de ihmal etsek, elinizdeki basit termometre ile odaları ölçer, kazan ayarı ve arka odaların da ısınması için peteklerde vanalardan kısma yapıp bütün ev için bir ayar çekebilirdiniz fakat pratikte bu münkün değil.

    gece gündüz farkını geçtim saati saatine tutumuyor ki dışarıdaki havanın sıcaklığı. Ayrıca durgun hava ile cepheye vuran rüzgarın konveksiyon ısı kaybı farkını hesaba katmıyoruz bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 15 Ocak 2015; 12:15:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    tam tersine ne kadar düşük çalışırsa o kadar yüksek yoğuşma verimi sağlar. Nedeni ise yanma odasındaki sıcaklığın en düşük modülasyondan bile çok yüksek olması (yanlış hayıtlamıyorsam 500 derece üzerinde) ve dönüş suyu sıcaklığı düştükçe atık nemdem kazanılan enerjinin artmasıdır.

    Burdaki mantığı özetliyelim zira kafa karışıklığı oluyor,


    1. kazan sıcaklığı düştükçe radyatörlerin birim zamanda odalara ileteceği ısı miktarı da düşer. Dolayısıyla düşük kazan sıcaklığında odanın 21 dereyece zorlu kış şartlarında gelebilmesi için daha fazla radyatör uzunluğu (ve yüksekliği) gerekir.

    2. kazandan çıkan su ısısını, radyatörlerin toplam çeper alanı ve oda ile içeri giren suyun sıcaklıkları arasındaki derece fark izin verdiği ölçüde bırakabilir, soğuyan su kazana geri döner.

    3. kazana geri dönen suyun sıcaklığı ne kadar düşük ise, yanma sonucu gerçekleşen atık gazdaki nemi o kadar büyük oranda yoğuşturabilir. Yoğuşan nem faz değişimi ile sıvıya dönüşür ve bu sırada içindeki hapsolmuş enerji eşanjöre aktarılır (iletim mekanizmasını tam bilmesem de esaslar bunlardır)

    4. doğalgazdaki kayıp atık ısıyı tekrar kazanmak için yoğuşma yaptırdınız ve bunun için de kazan sıcaklığını düşürdünüz. Çok güzel. Eğer kontrol edilen hacme (odaya) giren "sıcak suyun sıcaklığı X radyatörün ısı yayma gücü " odadan birim zamanda dışarıya kaybedilen ısıyı karşılamıyorsa sorunu tespit ettiniz demektir.

    5. Şimdi dananın kuyruğu kopuyor. Eğer hem düşük sıcaklıkta yakayım hem de odam isteğim sıcaklığa erişebilsin diyorsanız 2 seçenek var


    - Petek boyu artacak, yani kapasite ihtiyaca doğru yükseltilecek

    - dış ve iç ortam arasındaki yalıtım arttırılarak ısınma ihtiyacı var olan kapasiteye doğru düşürelecek ( komple ısı yalıtımı, ısı köprüsü yapan dış ve iç ortamda aynı anda bulunan kolon kişrilerin izolasyon çaresine bakılması, saçaklı balkonların kapatılıp tabanlarının alttaki komşunun tavanından yalıtımının yapılması, pencerelerdeki konveksiyon ısı kaçaklarının yalıtımı yani hava kaçıran tüm derzlerin mastiklenmesi ve eskiyen profil contalarının değişimi.)






    Üşenmeden bu kadar ayrıntılı bilğileri net bir anlatım ile bizlerle paylaştınız için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.