Şimdi Ara

>>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<< (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.033
Cevap
22
Favori
129.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4.05 te arkasını bırakıyor..
  • ufak veya anlık kaymalar olabilir,viraj içinde yağışlı havada ani fren yaparsan veya küçük bir tümsekle de olabilir, ancak önemli olan bu ufak tefek kaymalardan sonra aracın nasıl tepki verdiği..
    Bu aracın herşeyine kötü diyebilirsiniz ama yol tutuşuna laf söyletmem okadar memnunum.
  • Biranlık kayma var gibi ama test edenler söylemediğine göre olağan bir durum değil. Sanki önden çekim yapan aracın herhangi bir nedenle aniden yavaşlamasıyla viraj içinde frenlemek durumunda kalmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Redwall36

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    arkadaşlar yeni rio'un otomatik vitesini kullanan veya test eden varmı? 4 ileri vites olması aracı zorluyomu performansı nasıldır?

    Ben araçla test sürüşü yaptım.yuruyende ve motorda sıkıntı yok.kullandığım sport benzinli otomatik modeldi.Yanliz araçta kullanılan iç malzemenin ve koltuk dosemelerinin kalitesini,biçilmiş olan fiyat ile bagdastiramadim.Bu fiyata zayıf geldi.bi kampanya falan olursa belki düşünürüm.

    Alıntıları Göster
    hakan32brsa teşekkürler hocam




  • virajda frene basmışlar bu yüzden arkasını bırakmış araç
  • Bir video incelemeside 8.etap programından geldi. Araç yine 1.4 109 hp otomatik vites sporty donanımı.

    http://www.youtube.com/watch?v=h2opPMNIwgA

    Aracın plakasına bakmadım ama bir önceki verdiğim inceleme videosundaki araçla aynı olabilir.
  • artık finale gelmek üzereyim.
    sanırım tercihim rio fancy olacak. (benzinli)
    ancak fiyat fazla geliyor. peşin 34 bin dedim ama vermediler. trafik sigortası dahil son 35,500 isteniyor. üstelik metalik boya değil (850 tl fark var, pek çok markada metalik farkı 300-350 tl)
    kaskosuz binmek istemem +min 1000 tl'de o. eski arabam gibi alır almaz ziebart ses yalıtımı da yaptırırım o da maliyet.

    bu arada skoda fabia optimal (33 bin) fiat punto easy multiair (34 bin) opel corsa enjoy (33 bin) hala seçeneklerim arasında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doktor.Z

    artık finale gelmek üzereyim.
    sanırım tercihim rio fancy olacak. (benzinli)
    ancak fiyat fazla geliyor. peşin 34 bin dedim ama vermediler. trafik sigortası dahil son 35,500 isteniyor. üstelik metalik boya değil (850 tl fark var, pek çok markada metalik farkı 300-350 tl)
    kaskosuz binmek istemem +min 1000 tl'de o. eski arabam gibi alır almaz ziebart ses yalıtımı da yaptırırım o da maliyet.

    bu arada skoda fabia optimal (33 bin) fiat punto easy multiair (34 bin) opel corsa enjoy (33 bin) hala seçeneklerim arasında.

    Kia da metalik renk farklı yok diye biliyorum. Bir başka bayiden sorun bence.




  • hafta sonu alış-veriş merkezinde tanıtımı vardı. ilk intibam 10 numara araba. görünüm çok şık. ancak anlayamadığım konu hatchback sedan'dan daha pahalı!!!!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper77

    hafta sonu alış-veriş merkezinde tanıtımı vardı. ilk intibam 10 numara araba. görünüm çok şık. ancak anlayamadığım konu hatchback sedan'dan daha pahalı!!!!!!

    Hayır daha pahalı değil.

    *kia rio hatchback. Fancy 1.4 otomatik : 40.750
    *kia rio sedan. Fancy 1.4 otomatik : 40.800.

    hatchback sporty donanımı ve dizel motoru, sedanlarda yok oyuzden pahalı doğal olarak.
  • Arkadaşlar dün evde tesadüfen reklamını gördüğüm Kia Rio'yu bugün gidip inceledim ve test sürüşü yaptım.Kısaca izlenimlerimi paylaşmak istiyorum:

    Öncelikle aracın dış tasarımı bana göre gayet güzel.Sınıfına göre aracı tok gösteren kaslı bi yapısı var.Ancak tasarım göreceli bi etkendir ve beğenip beğenmemek kişinin şahsi zevklerine kalır.Bu yüzden fazla yorum yapmayacağım.

    Aracın iç mekanına geçtiğimizde ön konsoldaki ve kapı içlerindeki malzeme kaliteli gibi görünmesine rağmen dokunduğunuzda sert malzemeyle karşı karşıya kalıyorsunuz.Ama yine de bu sınıf için yeterli sayılabilir.Ben,iç mekanda herhangi bir ergonomi sıkıntısı görmedim.Bütün kumanda elemanlarının kullanımı rahat.Araçtaki ferahlık hisside son derece başarılı.Sürücünün oturma pozisyonu biraz aşağıda ancak ön ve arka koltuklarda da diz ve baş mesafesi açısından bi sıkıntı yok.Hatta arka koltuktaki diz mesafesi açısından çoğu rakibinden daha önde diyebilirim.

    Gelelim donanıma..Fiyatları sınıfının ortalamalarında olmasına karşın bence bu Kia rakiplerine göre oldukça tatminkar bi donanım listesi sunuyor.3 adet donanım versiyonu var:Natty,Fancy ve Sporty.Benim incelediğim ve test ettiğim araç Fancy idi. Aracın ayrıntılı donanım listesi tabiiki Kia'nın internet sitesinde mevcut.Ancak 42.500liraya alınan bu sınıf dizel bi araçta 6 havayastığı,yokuş kalkış destek sistemi,patinaj engelleme sistemi,elektronik dengeleme ve denge yönetim sistemi(bu sanırım ESP oluyor),deri direksiyon simidi,elektrikli katlanabilir yan aynalar,otomatik klima,bluetooth,gecikmeli sönen kısa farlar,otomatik yanan kısa farlar,soğutmalı torpido gözü,ön kol dayama,aux ve yağmur sensörü gibi donanımlar benim ilgimi çekti.Zira 46.000lira civarlarına satın alınabilen(bence fazla ama) sporty versiyonunda bunlara ek olarak sunroof,led ön arka farlar,viraja duyarlı farlar standart.Donanım konusundaki bence en büyük eksi hiçbir versiyonda hız sabitleme sisteminin opsiyonel olarak dahi sunulmaması.

    Ve son olarak test sürüşü izlenimlerim..(Bence bi aracı tanımanıza yardımcı olabilecek en büyük etkenlerden biri)Rio'nun 1.4 litrelik 90 beygir gücündeki 220 nm tork üreten motorunun çekiş gücü tatminkar.Aracın maksimum tork devir bandında kullandığınızda yeterli performansı zorlanmadan alabiliyorsunuz.Ön ve arka disk frenler mükemmel değil ancak sürüş güvenliğini tehdit edecek düzey de kötüde değil.Süspansiyon konforu gayet iyi.Ancak ben yola çıktığımda kendimce aracın iki olumsuz özelliğini tespit ettim.Birincisi aracın yumuşak süspansiyonlarından kaynaklanan virajlardaki yatma eğilimi.İnanın bence bu araçta esp standart olarak sunulmasa viraj performansı tam bir felaket olabilirdi.Benim tesi sürüşüm sırasından esp nerdeyse her viraj çıkışında devreye girdi.Hatta sırf bu yüzden ESPnin standart olarak sunulduğunu bile düşündüm.Eğer sportif kullanım tarzını seviyorsanız Rio sizin virajlarda fazlaca yana yatarak tatmin etmeyecektir.İkinci olumsuz özellik ise iç mekandaki gürültü seviyesi..Ön tarafta motor,arka tarafta ise rahatsız edebilecek düzeyde lastik sesi mevcut.Sanırım Kia bu fiyata bu donanımı verebilmek için izalasyondan maliyeti düşürmeye çalışmış.Aracın teknik verilerinde şehir içi 100km'deki yakıt tüketimi 5 litre olarak gözüküyor.Günlük kullanımda bunu yakalamak biraz zor olabilir ama 90 beygirlik start stopsuz bi araç için bence gayet iyi veriler...

    Sonuç olarak ben bu küçük Kia'yı oldukça beğendim.Mutlaka test etmenizi öneririm.İç mekandaki gürültüyü ve yol tutuş özelliklerini çok kafaya takmıyorsanız alınabilecek bi araç...Eğer düşünen arkadaşlar varsa ve onlara da fikir verebildiysek ne mutlu.

    İyi forumlar...




  • berk_in tşk.ler.
    ben fancy benzinli düşünüyorum ama iç mekan sesi konusunda yazdıkların kafamı karıştırdı. sanırım en güzeli bizzat test sürüşü yapmak. içeriye çok ses alıyorsa vazgeçeceğim. en tahammül edemediğim şey ses konusu. belki de ziebart ses yalıtımının faydası olur ama onların ses yalıtımının da alttan gelen tekerlek sesi vs. için olduğunu duydum yani motor sesine faydası yokmuş.
  • Benim test ettigim dizel versiyonda on tarafta motor sesi oldukca belirgindi.2. turda direksiyona arkadasim gecti ben de arkaya oturdum.Arka taraftada lastik sesi dikkatimi cekti...
    Ancak benzinli dusunuyorsaniz motor dizele gore daha sessiz olacagindan on tarafa gelen ses daha az olabilir.Arkadan gelen lastik sesini de dediginiz gibi belki izolasyonla halledebilirsiniz.
    Size onerim muhakkak gidip kendiniz test edin.Belki bana gore fazla olan motor ve lastik sesi size rahatsiz edici duzeyde gelmeyecektir.
    ..İyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • brovacan aracın turbosunu değiştirp güçlendirmeyi
    düşünüyodunuz yaptınızmı
    ben chip taktırmayı sordum götürdüm rio yu
    fakat chipe uyumlu degilmiş
  • arabanın enbüyük eksisi ses yalıtımı, 17 jantlara hava ısındığından dönüş yaptık, böyle bir yol sesi bu araç için kabul edilemez.

    yol tutuşu zaten iyi bir araba lastik ölçüsünün205 4517 olarak değiştirilmesi ekstra yol tutuş sağlasada bu araba için gerekli değil, 1400 motor 90 beygir bir araç için w hız sınıfında bu ebat lastik resmen kabus, görüntü mükemmel ama konfor tamamen sıfırlanmış durumda, daha önce bahsettiği yan ayna kör nokta sıkıntısı ile ses yalıtımı dışında mükemmel bir araba yakıt ortalaması 2000 km karışık kullanımda 5.2 litre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serfbkan

    brovacan aracın turbosunu değiştirp güçlendirmeyi
    düşünüyodunuz yaptınızmı
    ben chip taktırmayı sordum götürdüm rio yu
    fakat chipe uyumlu degilmiş


    Yazılım olmadan turbo işine girişemiyoruz malesef.... Chip (yazılım) her an çıkmak üzere... Şu an için ECU yu okuyamıyorlar ancak bu çok kısa sürede çözülecek... Araç yazılmaya başladığında burdan bilgi veririm....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk_in

    Benim test ettigim dizel versiyonda on tarafta motor sesi oldukca belirgindi.2. turda direksiyona arkadasim gecti ben de arkaya oturdum.Arka taraftada lastik sesi dikkatimi cekti...
    Ancak benzinli dusunuyorsaniz motor dizele gore daha sessiz olacagindan on tarafa gelen ses daha az olabilir.Arkadan gelen lastik sesini de dediginiz gibi belki izolasyonla halledebilirsiniz.
    Size onerim muhakkak gidip kendiniz test edin.Belki bana gore fazla olan motor ve lastik sesi size rahatsiz edici duzeyde gelmeyecektir.
    ..İyi forumlar.

    Riolarda motor (dizel) sesi çok azdır... Hatta rölantide bile aracımı benzinli sananlar bile var... Çoğu dizel arabadan hatta hemen hemen hepsinden çok daha sessizdir diyebilirim...

    Benim arabamda öyle bahsetmiş olduğunuz gibi çok yol sesi yok... Evet çamurlu yerden geçince ses oluyor ama bu sesi ziebart yalıtımı ilen çözenler var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk_in

    Benim test ettigim dizel versiyonda on tarafta motor sesi oldukca belirgindi.2. turda direksiyona arkadasim gecti ben de arkaya oturdum.Arka taraftada lastik sesi dikkatimi cekti...
    Ancak benzinli dusunuyorsaniz motor dizele gore daha sessiz olacagindan on tarafa gelen ses daha az olabilir.Arkadan gelen lastik sesini de dediginiz gibi belki izolasyonla halledebilirsiniz.
    Size onerim muhakkak gidip kendiniz test edin.Belki bana gore fazla olan motor ve lastik sesi size rahatsiz edici duzeyde gelmeyecektir.
    ..İyi forumlar.

    Riolarda motor (dizel) sesi çok azdır... Hatta rölantide bile aracımı benzinli sananlar bile var... Çoğu dizel arabadan hatta hemen hemen hepsinden çok daha sessizdir diyebilirim...

    Benim arabamda öyle bahsetmiş olduğunuz gibi çok yol sesi yok... Evet çamurlu yerden geçince ses oluyor ama bu sesi ziebart yalıtımı ilen çözenler var...

    Doğrudur.Ben de zaten desibel ölçümü yapmadım.Yalnızca daha önce sahibi olduğum,kullandığım veya test ettiğim araçlara göre (B segmenti) RIOnun motor ve lastik sesi bana daha fazla geldi dedim




  • tşk. brovacan

    sen istanbuldaydın yanlış hatırlamıyorsam
    parça yazılımıysa demek istediğin aynı görüşteyiz.

    istoç da race chip e gittim, birde maslak otosanayinde btg tuninge gösterdim
    iki tarafda aynı cevabı verdi
    ben yazılım değilde kit taktırmak dan yanayım. kit taktı denedik ses yaptı kabul etmedi
    gaz pedalına takılan parça da olmadı.
    Arabayı cok seviyorum biraz daha atak yapabilirsek süper olucak
    Haberleşelim brovacan.. Bu işe kafayı taktım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravocan


    quote:

    Orijinalden alıntı: lvarlik

    Arkadaşlar araba gerçekten hoş görünüyor, ben de araba almak istiyorum, bugün elimden geldiğince araştırdım, ama gerçekçi olmak lazım, sadece görünümüne bakarak bu araca bu fiyatı veremem.

    Bir arkadaş Avrupa'da 850.000 gibi bir satış adedinden bahsetmiş. Aracımız eskiyince gidip Avrupa'da satmayacağız değil mi, Türkiye'de satacağız. Alırken vw, opel, ford'a göre pahalı olduğunu görüyoruz zaten, e satarken de ucuza satacağız. Ben ne anladım bu işten :)

    Basit bir istatistiği forumumuzda da yapabiliriz tabii, 14 Şubat 2011'de açılmış bu başlık, yazan kişiler hep aynı 3 5 kişi. Diğer markaların aynı segmentteki araçlarını detaylı araştıramadım ama bakmaya lüzum var mı :)


    Buyrun 2011 marka bazında satış oranları ( kaynak:http://www.otomotivkarnesi.com/istatistik/segment_marka.html )


    Otomobil  OcakAralık- 2011▼ Pazar Payı  Büyüme %  OcakAralık- 2010 
    1 Renault 94,360 15.90% 24.43% 75,834
    2 Ford 58,807 9.91% 6.51% 55,212
    3 Fiat 57,761 9.73% 27.73% 45,220
    4 VW 55,550 9.36% 39.50% 39,822
    5 Opel 52,624 8.87% 32.33% 39,768
    6 Hyundai 46,447 7.83% -2.36% 47,572
    7 Toyota 36,645 6.17% -4.87% 38,519
    8 Chevrolet 23,610 3.98% 30.72% 18,061
    9 Nissan 18,573 3.13% 64.33% 11,302
    10 Dacia 17,937 3.02% 35.58% 13,230
    11 Peugeot 15,480 2.61% -17.88% 18,851
    12 BMW 15,011 2.53% 24.74% 12,034
    13 Citroen 14,469 2.44% 26.23% 11,462
    14 Honda 13,309 2.24% -18.14% 16,259
    15 Mercedes 12,630 2.13% 2.68% 12,300
    16 Audi 12,064 2.03% 24.94% 9,656
    17 Kia 9,714 1.64% 8.73% 8,934
    18 Skoda 7,589 1.28% 19.85% 6,332
    19 Seat 6,059 1.02% 18.50% 5,113
    20 Volvo 4,662 0.79% 42.31% 3,276

    Sizin yapacaginiz cok basit.... Rio almayacaksiniz.... o yuzden bu kadar arastirma yapip kendinizi yormayin....

    Asıl senin yapacağın daha basit, ver şu kardeşinin telefonunu forumda, millet gidip oradan alsın.
    En azından artık bu araç hakkında bu kadar fazla konuşma da benim gibi araç almayı düşünenleri de bezdirme yorumlarınla.

    Bir test sürüşüne çıkan herkes görür aracın motoru iyi değil (dizel sporty model).
    Yokuş yukarı araç bayılıyor.
    Motor ve lastik sesi içeri yeteri kadar giriyor.
    Fiyatı fazla + satarken alıcısı yok fiyatı düşük.

    İyi yanları donanımı ileri seviyede, görünümü güzel. Başka hiçbir iyi yanı yok açıkçası.




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.