Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
215.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guclu_turk

    daha önceden de bunu istemiştim ama arada kaynadı herhalde..:) biraz filikadan bahsedermisiniz??.üstü kapalımı??koca gemiyi batıran dalgalara, havalara küçücük filika dayanabilirmi?? hele resimlerini atarsanız çoook güzel olur:) malum int.'den bakayım dedim fotolarına bildiğimiz sandal resimleri çıktı..gerçekten de öylemi filika?yoksa bayağı güvenli mi??


    öncelikle bahsettiğiniz gibi gemiyi batırabilecek düzeyde kötü hava şartları mevcut ise o hava şartlarında senin o filikaya binebilmen binebilsen bile sağlıklı bir şekilde filikayı mayna edip gemiden kurtulman ve kurtulsan bile gemiyi batıracak hava şartlarında o filikanın içinde sağ kalman başkası ne düşünür bilmiyorum ama bence biraz hayalcilik olur:)hiç bir şey olmasa kusmaktan ölürsün:) bu sadece gemiler için geçerli değildir.uçağa bindiğiniz zaman da kalkıştan hemen önce size 10 dakika uçakta ki bazı can kurtarma araçları ile alakalı bilgi verir hostesler.ama gel gör ki uçak çakıldığı zaman bunu uygulayacak ne zamanınız ne gücünüz ne fırsatınız olur:) kullansanız bile çakıldığınızda sizi eğer kurtardıysa ne mutlu size.


    ben filika önemsiz gereksiz anlamsız demiyorum yanlış anlaşılmasın.kesinlikle can kurtaracağı anlar olacaktır kaçacağınız kaçacağımız kullanacağımız durumlar olacaktır.zaten belirli dönemlerde herhangi bir gemi kazasına ait bilgiler diğer bütün gemilere önleyici ve bilgilendirici olsun diye gönderilir analiz edilir ve personelin aynı hataları yapmaması yaşanmış olaylardan ders çıkarması için hepsine anlatılır açıklanır okutulur.benim demek istediğim gemi de çalışıp çalışmayacağınızı filikanın durumuna göre seçeçecekseniz ya da gemi de oluşabilecek bir problemde filikaların işlevine göre seçecekseniz uzak durun bu meslekten.(bence)filika hakkın da yapısı hakkın da çeşitleri hakkın da sayısı hakkın da burada detaylı bilgi vermek arkadaşları sıkabilir ve konuyu amacından uzaklaştırır.zaten anlatırken bir çok şey de havada kalır öğrenci ve mesleği bilenler dışında ki arkadaşlar için.


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    ama fikir vermesi açısından geminin kıç tarafında düşme şeklin de serbest bırakılan bir filikanın vidyosunu izleyelim.bu geminin kıç tarafında bulunan ve adı Free Fall Life boat olan filika tipi.tamamen kapalı.sadece bir tane bulunur ve o da kıç tarafta video da gördüğünüz şekildedir.bütün mürettebat içine biner kemerlerini bağlar kendini emniyete alır ve daha sonra içerde ki mekanizma sayesinde serbest bırakılır.regülasyonlar gereği belirli zaman dilimlerinde gerek fonksiyon açısından gerek içinde ki ekipmanlar açısından (hfatalık,aylık 3 aylık 6 aylık) testleri ve kontrolleri yapılması gerekir.


    [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zoTxNrfHDJw#!]

    bu da yine kapalı tip.ama yeri farklı.hem sancakta hem iskelede olmak üzere 2 yerde var.ve mürettabat her iki filikaya paylaştırılır.herkes eğer acil bir durum olursa veya haftalık aylık gemi talimlerin de hangi filika da olduğunu bilir bilmek zorundadır.herkesin her mürettebatın içinde olduğu filikada yapması gereken görevleri vardır.bunlar role kartları denilen kartlara yazılmış ve gemiye katıldığında kendisine verilmiştir ya da verilir diyelim.




    bu videoda da yine testi malzemesi ölçüleri hakkın da yüzeysel bir bilgi mevcut.video harika ama:) özeellikle 10-15 kişilik ekibin kamaraya doğru yürüyüş sahnesi:)
    fakat işin esprisi bir yana bir kaç noktadan çekiyorlar filikanın atılışını.bu çok orjinal yapmış testi ve görüntüyü.



    bilgilerin ve videoların faydası olur umarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 15 Haziran 2012; 5:21:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PETERSBURG

    quote:

    Orijinalden alıntı: guclu_turk

    daha önceden de bunu istemiştim ama arada kaynadı herhalde..:) biraz filikadan bahsedermisiniz??.üstü kapalımı??koca gemiyi batıran dalgalara, havalara küçücük filika dayanabilirmi?? hele resimlerini atarsanız çoook güzel olur:) malum int.'den bakayım dedim fotolarına bildiğimiz sandal resimleri çıktı..gerçekten de öylemi filika?yoksa bayağı güvenli mi??


    öncelikle bahsettiğiniz gibi gemiyi batırabilecek düzeyde kötü hava şartları mevcut ise o hava şartlarında senin o filikaya binebilmen binebilsen bile sağlıklı bir şekilde filikayı mayna edip gemiden kurtulman ve kurtulsan bile gemiyi batıracak hava şartlarında o filikanın içinde sağ kalman başkası ne düşünür bilmiyorum ama bence biraz hayalcilik olur:)hiç bir şey olmasa kusmaktan ölürsün:) bu sadece gemiler için geçerli değildir.uçağa bindiğiniz zaman da kalkıştan hemen önce size 10 dakika uçakta ki bazı can kurtarma araçları ile alakalı bilgi verir hostesler.ama gel gör ki uçak çakıldığı zaman bunu uygulayacak ne zamanınız ne gücünüz ne fırsatınız olur:) kullansanız bile çakıldığınızda sizi eğer kurtardıysa ne mutlu size.


    ben filika önemsiz gereksiz anlamsız demiyorum yanlış anlaşılmasın.kesinlikle can kurtaracağı anlar olacaktır kaçacağınız kaçacağımız kullanacağımız durumlar olacaktır.zaten belirli dönemlerde herhangi bir gemi kazasına ait bilgiler diğer bütün gemilere önleyici ve bilgilendirici olsun diye gönderilir analiz edilir ve personelin aynı hataları yapmaması yaşanmış olaylardan ders çıkarması için hepsine anlatılır açıklanır okutulur.benim demek istediğim gemi de çalışıp çalışmayacağınızı filikanın durumuna göre seçeçecekseniz ya da gemi de oluşabilecek bir problemde filikaların işlevine göre seçecekseniz uzak durun bu meslekten.(bence)filika hakkın da yapısı hakkın da çeşitleri hakkın da sayısı hakkın da burada detaylı bilgi vermek arkadaşları sıkabilir ve konuyu amacından uzaklaştırır.zaten anlatırken bir çok şey de havada kalır öğrenci ve mesleği bilenler dışında ki arkadaşlar için.


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    ama fikir vermesi açısından geminin kıç tarafında düşme şeklin de serbest bırakılan bir filikanın vidyosunu izleyelim.bu geminin kıç tarafında bulunan ve adı Free Fall Life boat olan filika tipi.tamamen kapalı.sadece bir tane bulunur ve o da kıç tarafta video da gördüğünüz şekildedir.bütün mürettebat içine biner kemerlerini bağlar kendini emniyete alır ve daha sonra içerde ki mekanizma sayesinde serbest bırakılır.regülasyonlar gereği belirli zaman dilimlerinde gerek fonksiyon açısından gerek içinde ki ekipmanlar açısından (hfatalık,aylık 3 aylık 6 aylık) testleri ve kontrolleri yapılması gerekir.


    [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zoTxNrfHDJw#!]

    bu da yine kapalı tip.ama yeri farklı.hem sancakta hem iskelede olmak üzere 2 yerde var.ve mürettabat her iki filikaya paylaştırılır.herkes eğer acil bir durum olursa veya haftalık aylık gemi talimlerin de hangi filika da olduğunu bilir bilmek zorundadır.herkesin her mürettebatın içinde olduğu filikada yapması gereken görevleri vardır.bunlar role kartları denilen kartlara yazılmış ve gemiye katıldığında kendisine verilmiştir ya da verilir diyelim.




    bu videoda da yine testi malzemesi ölçüleri hakkın da yüzeysel bir bilgi mevcut.video harika ama:) özeellikle 10-15 kişilik ekibin kamaraya doğru yürüyüş sahnesi:)
    fakat işin esprisi bir yana bir kaç noktadan çekiyorlar filikanın atılışını.bu çok orjinal yapmış testi ve görüntüyü.



    bilgilerin ve videoların faydası olur umarım.


    ÇOK ÇOK ÇOK teşekkür edrim abi.. bir soru ancak bu kadar güzel ve net açıklanabilnirdi...




  • deniz ulaştırma ve işletme mühendisliği güverte hakkında pek yazan olmamış birkaç yerde araştırdım bilmiyorum gerçekmi günlerce uykusuz kalıyorsun hiç boş zamanın olmuyo limanlarda gemiden ayrılmıyorsun diyor doğrumu ?
  • vay arkadaş geminin filikasına kadar sorduk ama yarın sınav var bu bölümü kazanmam çok zor :) belki 9eylül'ü tuttururuz da giderz inş...olmadı seneye:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mao Vladimir Ozan Castro

    deniz ulaştırma ve işletme mühendisliği güverte hakkında pek yazan olmamış birkaç yerde araştırdım bilmiyorum gerçekmi günlerce uykusuz kalıyorsun hiç boş zamanın olmuyo limanlarda gemiden ayrılmıyorsun diyor doğrumu ?

    arkadaşım forumda ki bilgilerin içinde güverte içinde çok fazla bilgi var.bence dikkatli bir şekilde tekrar oku.bu sorunun cevabını bir çok iletide bulabilirsin.

    ama ben kısaca bahsedeyim..bana bir meslek söyleyebilirmisin günlerce uykusuz kalıp çalışabileceğin? mesela taksiciler günlerce uykusuz kalıp çalışabiliyor mu?madenciler günlerce uykusuz kalıp çalışabiliyor mu? ya da ne bileyim pilotlar 6 gün uyumadan çalışabiliyor mu? böyle bir şey olabilir mi? kimse uykusuz birine iş vermek istemez.gemilerde ister makinacı ol ister güverteci istersen personel ol önemli değil çok önemli acil yapılması gerkeen işler de ya da arızalarda uykusuz kalınabilir evet bu doğru ama bunun da bir sınırı var bunun da özel durumları var kaldı ki böyle durumda bile birbirlerini değiştirir imkan var ise biri gönderilir dinlendirilir.ben mesela 6-7 yıllık deniz hayatım boyunca bir sefer oldu.o da mecburduk bitirmemiz gerekn bir iş vardı.38 saat uyumadım.kimse zorla tutmadı beni.kalmam gerekiyordu.ama ben ve o zaman ki baş mühendis abim dışında kimse uykusuz kalmadı herkesi kaçırdık dinlendirdik.

    limanlardaki durumda gemiden gemiye değişir geminin yaşına göre değişir tipine göre değişir.iş yoğunluğuna göre değişir çalıştığın amirlerine göre değişir.bu konuyla alakalı limanlarda ki durum ile alakalı başlığın içinde yine bu sorularına cevap olabilecek düzeyde geniş bilgi var.okumanı öneririm eğer anlamadığın bir şey olursa yine sor.

    ama şehir efsanelerinden akla mantığa sığmayan bilgilere inanmaktan uzak durun.günlerce hangi meslekte uykusuz kalabilirsin ki bu meslekte kalasın:) bazı şeyler vardır onları araştırmaya gerek bile yoktur.çünkü akıl ve mantığa aykırıdır vücüdun bünyenin metobolizmanın işleyişine işlevine mantığına aykırıdır.bu korkun da bunlardan biridir:)




  • itü denizcilik fakültesi(ydo) eski mezun abilerimizden mustafa abinin son yazısı.



    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]



    Deniz Beni Çağırıyor

    13 Haziran 2012 Çarşamba Saat 10:09

    İlk uzakyol stajına çıktığım 1990 yılında , gemi kaptanımız 70’li yaşlarındaydı. ‘Bu yaşta hala gemilerde ne işi var, emekli olup evinde torunlarını sevse ya, diye düşünmekten kendimi alamamıştım. Kendisine uygun bir lisanla sebebini sorduğumda, “ evladım, yıllarını denizde geçirince alışıyor insan, karada yapamıyorum. Bir süre evde oturunca deniz beni çağırıyor” demişti. Aradan beş yıl geçtikten sonara Mersin’de kendisini bir gemide ziyaret ettiğimde, hala bu çağrıya cevap vermeye devam ettiğini görmüştüm. Yine Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ nde bir kaptan abimiz emekli edildiğini duyunca, ilk tepkisi “ karada yaşayamam ki, ölürüm ben” olmuştu.

    Deniz sevgisi, deniz tutkusu büyüklerimizde gerçekten çok fazlaydı. . Onlar için deniz, bir yaşam tarzıydı ve bundan başkasını bilmiyorlardı. Gemiler şimdiki kadar rahat olmasa da, imkanlar şimdilerden çok daha kısıtlı olsa da, denizden ayrılmayı, karada çalışmayı pek çoğu akıllarına dahi getirmiyorlardı. Gerçi o zamanlar şimdiki kadar denetimler, evrak işleri, kalitesiz personel sorunları da yoktu ama gurbet yine gurbetti. Yokluklar, fırtınalar, denizin hiç değişmeyen zorlukları yine aynıydı.

    Şimdilerde karadaki iş imkanının artmasından mıdır, zaten denizci olmayan insanımızın yapısındaki değişiklikten midir, denizde çalışma süreleri çok düştü. Bırakın 70’li yaşlarda gemilerde çalışmayı, okuldaki öğrenci kardeşlerimizin bile bize ilk sorduğu sorulardan birisi, “Karada nasıl iş buluruz?” oluyor. Ben bu soruyu soran kardeşlerime hep denizen güzelliklerini, karada çalışmanın sıkıntılarını, en az denizde 10 yıl çalışmaları gerektiğini, hele kaptanlık, baş mühendislik yapmadan asla denizi bırakmamalarını söylesem de, 3-4 yıl çalışmak pek çoğu için yeterli oluyor.

    Evet denizde çalışmak gerçekten zordur, denizde çekilen sıkıntıları sadece denizde çalışanlar bilirler. Ama karada bir denizcilik firmasında çalışmak da, zannedildiğinden çok daha zordur. Gemide iken sadece kendi geminizle, kendi yükünüzle, keni personelinizle uğraşırsınız. Ama karada firmanızın kaç gemisi varsa o kadar yükle, o kadar personelle, o kadar gemiyle uğraşmak zorundasınızdır. Korsan bölgesi geçen geminizle korsan bölgesi geçersiniz, port state denetimine giren geminizle denetime girersiniz, arıza yapan geminizle arızayı gidermeye uğraşırsınız. Gecenin geç bir saatinde telefonunuz çalarsa, hangi gemide ne sorun çıktı aceba diye endişeyle uykunuzdan uyanırsınız. Çoğu zaman gemi kaptanı size sorunu iletir ve imkanları kısıtlı olduğundan yapacağı başka bir şey kalmaz. Ama sizin o sorunu bir şekilde mutlaka çözmeniz gerekir. Karada çalışırken stres, sıkıntı hiç bitmez. Gemide çalışırken izine geldiğinizde istediğiniz kadar tatil yaparsınız, en fazla gemiye çıkar mısınız, diyen personel müdürleri arar. Ama karada çalışıyorsanız bir hafta tatili zor yaparken telefonunuz yine hiç susmaz. Daha pek çok sebep yüzünden hep kendime sormuşumdur denizde çalışmak mı, karada çalışmak mı diye. Ama denizde gurbet denilen, özlemek ve özlenmek denilen öyle bir zorluk var ki, her şeyin önüne geçiyor.

    Denizi ilk defa 12 yaşında görmüş, hasbel kader Yüksek Denizcilik Okuluna girmiş, Ankara’ lı bir kaptan olarak mesleğimi ve denizi çok seviyorum. Şimdilerde boğazdan geçen her güzel gemiye hep imrenerek bakıyorum ve kimbilir hangi limana gidiyordur, şimdi bu gemide kaptan olmak vardı diye düşünüyorum. Her ne kadar 70 li yaşlarda gemilerde olmak gibi bir hayalim olmasa da galiba: DENİZ BENİ ÇAĞIRIYOR, ÇOCUKLARIM BIRAKMIYOR . . .


    Mustafa Dülgar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 18 Haziran 2012; 4:46:48 >










  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 18 Haziran 2012; 8:17:09 >




  • selamlar arkadaşlar,

    bölümü ya da denizciliği yazmayı düşünen arkadaşların snınavları nasıl geçti?
    başka sınav kaldı mı?
  • http://www.denizhaber.com/HABER/28712/1/tersane-gemi.html

    Durum bu kadar vahim mi? Biraz bilgilendirirseniz sevinirim. Saygılar..
  • Yıldız ve itu olmayacak. Şuanda katu ve9 eylul dusunuyorum ne dersiniz arkadaslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malesef doğruluk payı yüksek, ama zamanla nereye gider beklemek lazım


    quote:

    Orijinalden alıntı: __constantine__

    http://www.denizhaber.com/HABER/28712/1/tersane-gemi.html

    Durum bu kadar vahim mi? Biraz bilgilendirirseniz sevinirim. Saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 26 Haziran 2012; 21:35:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __constantine__

    http://www.denizhaber.com/HABER/28712/1/tersane-gemi.html

    Durum bu kadar vahim mi? Biraz bilgilendirirseniz sevinirim. Saygılar..

    birkaç tersanedeki tanıdıklarım ve staj yaptığım tersanedeki yöneticilerle konuştuğum kadarıyla gemi inşaatı sektörünün bir yavaşlama yani üretimde azalmaların olduğu zamanlar varmış, işte bu dönemi yaşadığımız süre zarfında krizin patlak vermesi üretimi dibe vurmuş ama 4-5 sene içinde normale döner dediler bu olay için okulu bitirdiğinde 3-4 sene gemide takıl tecrübe kazan, hem karaya inince yüksek maaşla işe başlarsın hem para kazanırsın tavsiyesinde bulundular, ben doğru olduğuna inanıyorum çünkü bu insanlar 20-30 sene zaman aralığında tecrübesi olan insanlar rahat olmamı söylediler zaten tersanelere 1-2 gemi gelmeye başladığı an gerisi gelir deniyo bakalım ne olacak :)




  • Merhabalar.Ben Gemi inşaatı okumak istiyorum işletme değil.Ama denizede çıkmak istiyorum.Gemi insaatı okuyanların denizde iş bulması için bazı aşamaları geçmeleri gerekiyormuş.Bu aşamaları düzenli bir şekilde yazabilirmisiniz?

    Ayrıca stcw kursunu bitirmek lazımmış bu kurs ne kadar ? Yada şöyle sorayım gemi inşaattan denize çıkmak için masrafımız ne olur ?

    Birde gemi insaattan denize geçme açısından en şanslı üniversite hangisi? Önceki yazılarda YDÜ nün 2 ders vermesi yetiyor deniyordu ? Şuan YDÜ lü birinin denize çıkması için neler yapması gerekiyor ? Teşekkür ederim

    Not:Önceki 6 sayfayı okudum sorularıma tam anlamıyla cevap olucak şeyler bulamadım.Bulduysam bile tarihi çok geçmiş olduğu için yeniden sorma gereği duydum değişen şeyler olabilir diye ? Tekrar teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rakamharic

    Merhabalar.Ben Gemi inşaatı okumak istiyorum işletme değil.Ama denizede çıkmak istiyorum.Gemi insaatı okuyanların denizde iş bulması için bazı aşamaları geçmeleri gerekiyormuş.Bu aşamaları düzenli bir şekilde yazabilirmisiniz?

    Ayrıca stcw kursunu bitirmek lazımmış bu kurs ne kadar ? Yada şöyle sorayım gemi inşaattan denize çıkmak için masrafımız ne olur ?

    Birde gemi insaattan denize geçme açısından en şanslı üniversite hangisi? Önceki yazılarda YDÜ nün 2 ders vermesi yetiyor deniyordu ? Şuan YDÜ lü birinin denize çıkması için neler yapması gerekiyor ? Teşekkür ederim

    Not:Önceki 6 sayfayı okudum sorularıma tam anlamıyla cevap olucak şeyler bulamadım.Bulduysam bile tarihi çok geçmiş olduğu için yeniden sorma gereği duydum değişen şeyler olabilir diye ? Tekrar teşekkürler

    Öncelikle YDÜ (yakın doğu/kıbrıs) değil Y.T.Ü. (yıldız teknik/istanbul) olacak.

    Bugünkü yasal vaziyete göre bu hak sadece Y.T.Ü. Gemi İnşaat mezunlarında var ama İTÜ de YTÜ gibi bu hakkını almak için çalışmalar yapıyor diye duyuyorum.


    • Okuldan mezun olmalısın
    • STCW sertifikalarını ve sağlık raporunu almalısın (Onaylanmış kurumlardan)
    • Bir gemi ile staja çıkıp, döndükten sonra sınava girmelisin.


    http://www.gim.yildiz.edu.tr/site/duyurular.php?id=24 (buradaki dersleri okurken alman gerek)
    http://www.gim.yildiz.edu.tr/site/duyurular.php?id=100




  • Gemi inşacının uzakyol ehliyeti alma masraflarını benim blog sitesinden görebilirsin. 2010 yılına ait değerlerdir. Bu yılda tahminen %50 artmıştır. Artı bir haftadır staj defteri teslimi ve sınav müracaatı ile uğraşıyorum. Staj kabul yazısı tesliminde 12,15 TL aldılar. Sınav harcı için de 86 TL Ziraat bankasına yatıyor. Ama banka 30 TL de masraf istiyor. Ödemek istemiyorsanız internet bankacılığı kullanabilirsiniz. Sınav harcı için masraf alınması kadar manasız bir olayı da burada gördüm.

    Sınavdan sonra da yine sağa sola yatacak harçlar ile yeni STCW belgeleri için masraflar olacak, onları da halledince yazarım.

    Benim için dua edin şu sınavları hayırlısı ile halledeyim.

    Selametle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    Gemi inşacının uzakyol ehliyeti alma masraflarını benim blog sitesinden görebilirsin. 2010 yılına ait değerlerdir. Bu yılda tahminen %50 artmıştır. Artı bir haftadır staj defteri teslimi ve sınav müracaatı ile uğraşıyorum. Staj kabul yazısı tesliminde 12,15 TL aldılar. Sınav harcı için de 86 TL Ziraat bankasına yatıyor. Ama banka 30 TL de masraf istiyor. Ödemek istemiyorsanız internet bankacılığı kullanabilirsiniz. Sınav harcı için masraf alınması kadar manasız bir olayı da burada gördüm.

    Sınavdan sonra da yine sağa sola yatacak harçlar ile yeni STCW belgeleri için masraflar olacak, onları da halledince yazarım.

    Benim için dua edin şu sınavları hayırlısı ile halledeyim.

    Selametle

    hocam her iki yılda 1 saglık raporu almak lazimmis sakıncalı




  • Sağlık raporu önemli, en azından şöyle düşün küçük bir check-up yaptırıyorsun. Akciğer filmi ve EKG çekimi,kan-idrar tahlili,işitme testi,göz muayenesi kendini bir görmüş oluyorsun.
  • Merhaba..

    Tecrübeli abilerim..Benim tercihim tanker gemilerinde çalışmak.Bunun için stajımı tanker gemilerinde yapmak daha mı yararlı olur? Kuru yük gemisinde staj yapıp, tanker gemisinde zabitliğe başlamak istediğimde zorluk yaşar mıyım? Teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZakkWylde19 -- 20 Temmuz 2012; 9:18:53 >
  • Merhabalar

    Yıldız Teknik, gemi inşaatı ve gemi makinaları müh. 2011 mezunuyum. mezun olur olmaz denize çıkmayı planladım ama şu kademeler arası süre ve staj süresinin değişmesi çok canımı sıktı, küstürdü beni biraz. geçen ekimden beri falan ortada anca laf dolanıyor. ne doğru düzgün bi kaynak var, o kaynak varsa bile ne onu paylaşan gösteren var, ne hocalar, ne okul, ne liman başkanlığı, ne stcw kursaları, hiç kimsenin bişeyi net bildiği yok. bu belirsizlik benim iyice canımı sıktı, bunalıma soktu. bende biraz kararsız kalıp boşluğa düştüm. bu arada gittim C sınıfı İSG uzmanlık belgesi aldım. Hatta bi ara gemiye çıkmaktan tamamen vazgeçip direkt isg ye başlamayı falan düşündüm.

    şu an, 20 ayın 36 aya çıkması kesin sanırım ama ortada, makine staj süresi hakkında 2012 de çıkanların nasıl yapacağı ile ilgili net birşey yok ama her halükarda denize çıkmayı düşünüyorum... mezun olduğumdaki gibi %100 bi kararlılıkla söyleyemiyorum bunu bazı gönül işleri ve ailevi sebeplerden. başmühendisliğe kadar yükselip, 1-2 kontrat yapıp karaya dönüş yapmayı düşünüyordum , ancak 36 aylık hesaba göre , en ütopik ihtimalle 9 seneyi buluyor bu. kontratlar arası boşluklar, aksaklıklar ile birlikte rahat 11 seneyi geçer diye düşünüyorum. ha illa başmühendisliğe yükselip bırakmak lazım diye birşey yok elbette, kanun değil ya hoş.. ama başlangıçtaki hedefim oldu.

    velhasıl kelam, değerli "PETERSBURG" , "solti" abilerimizden ve tropique kardeşimden Allah razı olsun. gerçekten heryerde bulamayacağınız, bulsanız bile bu denli samimi ve gerçekçi olmacak bilgi ve tecrübelerini paylaşmışlar. Umarım iş yoğunluklarından fırsat buldukça devam ederler paylaşımlarına.

    şu an tatildeyim, dönüşte kısmetse stcw'leri halledip bi an önce başlatmak istiyorum süreci.

    bu arada PETERSBURG çarkçıbaşım :) (sakıncası yoktur umarım böyle hitap etmemin)

    para sebebiyle tankerde çalışmayı düşünüyorum. tabi şu an ki durumum "hariçten gazel okumak"tan öte değil ama olsun :) sana biraz soru bombardımanı yapacağım izninle :)

    - staj için tanker tavsiye eder misin?

    - için tanker tavsiye edersen eski gemi mi tavsiye edersin yeni gemi mi? böyle bi tercih imkanı olmaz muhtemelen ama olur belki diye bulunsun aklımın köşesinde. zaten denize çıkmış arkadaşlarımdan duyduğum kadarıyla gemi yeni diye öğrenilmez diye bi kaide yokmuş, eğer bakım dönemine denk gelirse stajın otomasyonlularda bile bayağı bi sök tak yapılıp tecrübe kazanma varmış.

    - bu maaşın yatması, banka, yurtdışındayken harcama ( gemiden avans verilecek para kalmadı /azaldıysa falan ) , maaş geç yada hiç yatmaması gibi olaylardan bahsedebilir misin?

    - gemiye bindikten sonra nereye gideceği bilinmez biliyorum ama bu korsan saldırılarının olduğu yerlere hiç uğramamak gibi bi karar verme /önlem alma şansımız var mı acaba?

    - mazallah denizde müdehale edilemeyecek acil bi sağlık sorunu oluştu diyelim. atıyorum çok yoğun bi diş ağrısı yadaaa apandisit süphesi... ne yapılıyor bu tarz bi durumda? ve belki çok abes olacak ama yabancı bayraklılarda sigorta yok zaten, nasıl ve kim karşılıyor bu tarz bi durumda yapılacakların masraflarını?

    - son olarak çok genel bi soru olacak ama sırf tankere özgü verebileceğiniz her türlü bilgiye, tecrübeye, tavsiyeye , uyarıya aç olduğumu da belirtmek isterim :)

    bu konu sadece "üniversite, bölüm seçecekler" için olmaktan çıktı zaten. ayrıca samimi söylüyorum, deyme denizcilik forumlarında bile artık mesleği seçmiş ama henüz çalışmaya başlamamışlara yönelik bu denli derli toplu ,dopdolu, güzel paylaşımlar yok sayılır.

    o yüzden üniversite ve meslek adayı kardeşlerimiz de mazur görsün :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solti


    quote:

    Orijinalden alıntı: -öglena-

    hocam peki bu mühendislik için üniversite farkı olur mu yani hiç böyle bir şeye şahit oldunuz mu, katü olması iş hayatında bir etki yapar mı


    Şöyle bir fark var o da sadece okurken;

    1. İTÜ inanılmaz zordur. Hocalar öğrencileri çok ciddi zorlar.YTÜ 'de durum böyle değildir. Orada ders geçmek ve mezun olmak İTÜ'ye göre çok daha kolaydır.
    2. Piyasada YTÜ mezunları daha çok tutulur. Makina olarak daha güçlüdürler.
    3. KTÜ daha çok yeni bir okuldur. Ama iyi bir okuldur.

    İşe girdikten sonra İTÜ-YTÜ-KTÜ kalmaz... okul işe girene kadardır. Tabi bazı çapsız insanları istisna tutuyorum


    gemi makineleri işletme hakkında bilginiz varmı makine müh ile kıyaslarsak çokmu farklılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.