Şimdi Ara

Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ] (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
47
Favori
215.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Resmi kanalların bir kuralı bilme ve uygulama konusundaki zayıflığını burada da görüyoruz. Net bir şey ortaya konmuyor kişilerin yada kurumların inisiyatifine bırakılıyor çok zaman. Hatta her kurum kendince yapsa ama kendi yazsa kendi uygulasa o da yok.

    Geçen yıl staj için gemi ararken görüştüğüm bir şirketin gemisi tersanede olduğundan stajın ne kadar kısmı tersanede geçerse sayılır ne kadarı sayılmaz diye soruşturuken Ankara'da gemi adamlarından sorumlu en yetkili müdüre bile telefon açtım okulun ne diyorsa biz ona uyarız dedi okuldan da neredeyse 1 ayda cevap aldım her yere sordular İTü'ye bile siz nasıl yapıyorsunuz diye. Herhalde 30 gün dediler geçtiler, ama hiç bir yönetmeliğe tüzüğe dayanarak değil. Bu arada gemi kaçtı.

    Bu konuda okuldan,limandan başlayarak bakanlığa kadar tüm kanallara yazılı müracat edip durumu resmiyete dökmek. Gelen cevap da yazılı olacağından ona göre hareket etmek gerek. Tabi normal şartlar altında :)

    Resmi olmayan duyumlarıma göre stajın atölye+deniz şeklinde olacakmış. Eğer böyle ise gemi inşa kökenliler zaten tersanede staj yapıyorlar benim zamanımda toplam 90 gündü(10 gün döküm -30 gün talaşsız, talaşlı imalat ve kaynak, 50 gün de tersane işletme ve organizasyon). Staj programı belli ise bir kısmı buradan saydırılabilir. Tabi yine bu resmi kanalları soruşturmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oharas

    Ben de okuyorum, benim de hocalarım var, ben de soruyorum :) ancak bu işlerden anlayan 1-2 hoca var onlarda bu sizi etkilemicek 6 ay sizin deniz stajı (3 ayda zaten bölümün kendi tersane stajı var mezun olmadan oncesi) diyor... Eğer böyleyse, Bölüm resmi bi yazı yayınlasın dedim, gerek yok vs dedi konuyu geçiştirdi.

    Ancak bu durum zaten bize eskidende böyleydi.. 2013 te ki yeni sistem bizi etkilemicek mi bu durumda? zaten şu bölümde (gemi inşaatı ve gemi makineleri müh.) okuyupta en kolay denize çıkılan bölüm ytü de ek kurs ders gerek kalmıor (mufredettan).

    Benim resmi bişi hiç bi yerde bulamadım. Onun için bunu öğrenebilceğim resmi kurum ismi nedir?
    onlara telefon acıp sormak en kısa çözüm yolu.

    @goode senin gibi söyleyen duyan vs vs cok kişi oldu. fikrin yardımın için tşkler ancak beni ikna etmedi.. saygılar

    Buyur resmi yer. :)

    http://www.istanbulliman.gov.tr/tr/iletisim.php




  • arkadaşlar resim eklemeye çalışıyorum 200 kb dan küçük ama ön izlemede resmi göremiyorum.resim eklendi diye bitiriyor işlemi ama anlamadım.yardımcı olursanız sevinirim.
  • foto deneme

    Alttaki ekleme bölümünden ekledim ön izlemede gözükmüyor ama mesajı yollayınca görünüyor


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tropique -- 3 Ağustos 2012; 18:03:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropique

    foto deneme

    Alttaki ekleme bölümünden ekledim ön izlemede gözükmüyor ama mesajı yollayınca görünüyor

    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    tamam tropique hocam çok teşekkür ederim.ben de deneyeyim tekrar.




  • selam arkadaşlar yeni bulduğum denizcilikle ilgili bir blog sayfası ve gerçekten çok güzel yazılar var okuyunca inanıyorumki sizde beğeniceksiniz http://lumbuz.wordpress.com/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fehmi44

    selam arkadaşlar yeni bulduğum denizcilikle ilgili bir blog sayfası ve gerçekten çok güzel yazılar var okuyunca inanıyorumki sizde beğeniceksiniz http://lumbuz.wordpress.com/

    hızlı bir göz attım.çok güzel bir site.güzel yazılar var.geminin ve kendisinin günlüğü gibi...günlükler genel de kişiye özeldir bu umuma açık bir günlük:) ama keyifli yazılar var.teşekkürler paylaştığınız için.
  • teşekkürler.sizin paylaştığınız bilgilerin yanında lafı bile olmaz hocam
  • arkadaşlar aynı an da bir kaç fotoğraf yükleyemedim beceremedim bu işi.tek tek yükleyeceğim.yaşam mahali kamaraları ile alakalı resimler.

    bu resim 2. mühendis kamarası.(2. kaptan kamarası ile aynı)
    burası salonu.sağda gördüğünüz ahşap dolap içinde buz dolabı var.2.mühendis kaptan baş mühendis ve 2. kaptan kamaralarında ki buz dolapları zabit ve personel kamaralarındaki buz dolaplarından boyut olarak daha büyük.tam karşıda ki masa çalışma masası.aynı zaman da oturma masanız:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PETERSBURG -- 13 Haziran 2012; 15:22:55 >
  • arkadaşlar ben beceremedim bu resim işini:) resim ek şeklin de çıktı.neden sayfa da gözükmedi.ayrıca bakıyorum bazen aynı an da bir kaç foto yükleyen arkadaşlar oluyor aynı ileti de.ona da izin vermiyor.
  • Abi hizliresim veya tinypic'e yükle resimlerini. Sonra oradan alacağın linkteki *.jpg uzantılı resimleri [simage][/simage] kodlarının arasına yapıştır.
  • bu sefer oldu sanırım:) teşekkürler yardımınız için.

    bu resimde salonun diğer yarısı.koltuğunuz masanız dolabınız.ve salonunuzun 2 adet lumbuzu:) arkadaşlar kamara ebatları ve içeriği gemiden gemiye değişiklik gösterebilir farklılaşabilir o yüzden bu resimleri çok genel bir kritermiş gibi düşünüp algılamayın.ve ayrıca bu kamaralara daha lcd si dvd playerı music çaları falan koyulmadı onlar da koyulacak.


    resmin sol tarafında ki kapı 2. mühendis 2. kaptan baş mühendis ve kaptanların kamaralarına özel olan yatak odası ve banyonun olduğu kısım.zabit ve personel kamaraları tek oda olduğu için yatağınız da masanız da banyonuz tuvaletiniz de aynı ve tek oda da.onların da resimlerini koyarım ayrıca.



    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]



    altta ki resim de yatak odası.dediğim gibi gemi tersanede yeni çıkacak o yüzden nevresimsiz kılıfsız kusura bakmayın:) her iki yanında çekmeceler dolaplar var eşyalarınız için.ayrıca bu fotoyu çekerken tam arkamda kalan kısımda da gardrop var.yine 2. müh 2. kaptan baş müh ve kaptanların yatakları çift kişilik genelde:) diğer zabit ve personelin tek kişilik.ama dediğim gibi bu durum bu tip gemi için geçerli.belki konteynır tipi bir gemi de bütün yataklar çift kişilik onu bilemiyorum o şirketten şirkete gemiden gemiye değişir.


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]




    altta ki resimler de banyo ve tuvaletiniz.ikisi ortak.resimde biraz küçük çıkmış gibi ama rahatlıkla sığıp bütün işlerinizi görebileceğiniz türden bir alan:)

    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    diğer açıdan yatak odası

    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    diğer açıdan salon.karşıda sağda ki dolap içinde buzdolabı var.

    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    aşşağıda ki resimler baş mühendis kamarası resimleri.salon 2. mühendis kamarasının salonundan daha büyük.yine hemen sağ tarafta yatak odası ve banyosu var.


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]




    altta ki resimlerde zabit kamarası resimleri.güverte ya da makine zabiti kamaraları aynı.bazen 3. mühendis ya da 3. kaptan kamaraları 4. mühendis veya 4. kaptan kamaralarından biraz daha büyük veya geniş olabiliyor ama yine tek oda. tuvaleti banyoyu ayrı çekmedim çünkü diğer kamaralardakiyle aynı.


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Bölümü[Bilgi ]


    arkadaşlar genel hatlarıyla tanker tipi bir geminin (270 metre uzunluğunda) kamaralarının resimleri ve içeriği bu şekilde.kamaralarda bazı eksiklikler var.onlardan dolayı biraz ve kötü gözükebilir ama bu kamaralar tersaneden yeni çıkacak bir geminin kamaraları.tekrar söylüyorum çok başka tip bir geminin çok başka ebadlarda şekillerde ve dizayn da kamarası olabilir.ama çok büyük farklılıklar çok büyük değişiklikler de beklemeyin:)

    umarım bir faydası olur.en azından gideceğiniz yatıp kalkacağınız yeri görmüş oldunuz.daha sonra ortak kullanım alanı olan salonların diğer kısımların fotoğraflarını da koyarız buraya.aslında bütün bunları google dan da aratıp bulabilirsiniz ama neyi araması gerektiğini bilmeyecek kadar bu mesleğe uzak olan ve bu mesleği yazmayı düşünen arkadaşlar olabilir:) onlara bir faydamız oluyor ise ne mutlu bize.




  • Bu gemiyi gayet güzel donatmışlar. İnsan böyle bir gemide çalışmayı arzu eder. Armatörün personelini düşündüğü belli oluyor. Yapanların, fotoğraflayanın, paylaşanın eline sağlık.
  • Forumun tecrübelilerine sormak istediğim bir konu var çalıştığınız gemilerde karşılaştığınız (dizayn/üretim/tersane kaynaklı) sorunları paylaşabilir misiniz yani bu gemi şöyle olsa, şurası da böyle olsa daha iyi olurdu diyebileceğiniz konular nelerdir?
  • daha önceden de bunu istemiştim ama arada kaynadı herhalde..:) biraz filikadan bahsedermisiniz??.üstü kapalımı??koca gemiyi batıran dalgalara, havalara küçücük filika dayanabilirmi?? hele resimlerini atarsanız çoook güzel olur:) malum int.'den bakayım dedim fotolarına bildiğimiz sandal resimleri çıktı..gerçekten de öylemi filika?yoksa bayağı güvenli mi??
  • vaay hocam bütün gemiler bu kadar güzel mi ?
  • Konuyu okudum ama 2 sorum olacak
    1.
    ben gemide yaşamı seviyorum ama gemi makineleri ile gemi ulaştırma mühendisliği arasında kaldım aslında makineleri severim ama çalışma standartları nasıl bazı yerlerde saatlerce gürültü içinde kapalı alanda kalıyorsun diyor bu sıkıntı yaratırmı ?
    2.
    benim gözümde 1.5 miyop var görüşü çok fazla olmasada etkilemiyor bir sorun çıkarmı bununla ilgili bir kural varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mao Vladimir Ozan Castro

    Konuyu okudum ama 2 sorum olacak
    1.
    ben gemide yaşamı seviyorum ama gemi makineleri ile gemi ulaştırma mühendisliği arasında kaldım aslında makineleri severim ama çalışma standartları nasıl bazı yerlerde saatlerce gürültü içinde kapalı alanda kalıyorsun diyor bu sıkıntı yaratırmı ?
    2.
    benim gözümde 1.5 miyop var görüşü çok fazla olmasada etkilemiyor bir sorun çıkarmı bununla ilgili bir kural varmı?


    Bende 3-3,5 miyop var bir sorun olmadı. Ama makine dairesi lens kullanmaya uygun bir ortam değil ve güverteci de olsan makineci de olsan yanında yedek bir gözlük olmalı. Gürültü için de kontrol odası dışında kulaklık kullanıyorsun
  • uyku lensi var kullanmayı düşündüğüm sorun olcağını sanmıyorum . siz hangisini önerirsiniz makineyi seviyorum ama güverte daha rahat gibi geliyo araştırdım her ikisininde zorlukları var teredütte kaldım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mao Vladimir Ozan Castro

    Konuyu okudum ama 2 sorum olacak
    1.
    ben gemide yaşamı seviyorum ama gemi makineleri ile gemi ulaştırma mühendisliği arasında kaldım aslında makineleri severim ama çalışma standartları nasıl bazı yerlerde saatlerce gürültü içinde kapalı alanda kalıyorsun diyor bu sıkıntı yaratırmı ?
    2.
    benim gözümde 1.5 miyop var görüşü çok fazla olmasada etkilemiyor bir sorun çıkarmı bununla ilgili bir kural varmı?

    arkadaşım ''bazı yerlerde'' değil her zaman çalışma şartların gürültü kapalı bir alan da olacak:) o yüzden bu durum rahatsız edecekse seni hiç seçme makineyi derim.

    göz durumun sorun olmayacaktır diye düşünüyorum.sınıf arkadaşlarımdan biri renk körüydü.kazandı girdi okudu mezun oldu çalışıyor:)




  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.