Şimdi Ara

FORD FOCUS ZETEC-S ile ilgili bilgi ve deneyimlerinizi baylaşalım.(eski kasa) (129. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.682
Cevap
8
Favori
434.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 127128129130131
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Katalitik konvektör konusunda bilgisi olan var mı arkadaşlar??

    kullanma kitabında çok fazla ayrıntıya yer vermemişş aynen yazıyorum
    " katalitik konvektör, egzoz gazından kaynaklanan kirliliği azaltır. Katalitik konvektörle sürüş sırasında ateşleme hatası olursa veya motor normal performansı göstermezse, aracı düşük hızda sürerek en yakın servise gidiniz. gaza tam basmayınız. Özellikle motor sıcakken yanmamış veya kısmen yanmış yakıtın katalitik konvektöre ulaşabileceği kullanım koşullarından kaçınız"

    merak ettiğim hususlar şunlar;

    -Motor sıcakken yanmamış veya kısmen yanmış yakıtın katalitik konvektöre ulaşabilme ihtimalini ortadan kaldırmak adına ne yapabiliriz??
    -Performansı az da olsa artırmak adına(sadece duyduğum bu) bu parçayı sistemden tamamen çıkartmak ne kadar doğrudur??
    -Katalitik konvektörü iptal etmemiz halinde performansı artırdığı doğrumudur? Yakıt ve sistemin işleyişine etkisi nedir??




  • quote:

    Orjinalden alıntı: nightfox54

    Zetec motrLa zetec-s arasındaki fark nedir acaba? Benim 2000 modeL fiestadaki zetec motor şu an burda konuşuLan motorLa aynı mıdır?

    Aynıysa bendeki neden 90 hp focustaki neden 100 hp?



    şu an ford focusun kullanıcı el kitabı önümde... zetec motorlara ait(1.4, 1.6, 1.8, 2.0 zetec-e, 2.0 duratec st, 1.8 endura tddi, 1.8 duratorq tdci) tüm teknik verileri yazmışşş. ama 1.4 cc hacimli olupda 90 Bg lik bir model yok burada. 75 BG olanı var.

    Birde Fiesta nın kullanıcı el kitabına bakmak lazım. Zetec in daha farklı 90 Bg olan motoru var mı diye?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    ben diyim 3 sen de 5 hp arttırır

    tabii eğer kat. sağlam ve temizse ama bildiğimiz gibi ülkemiz yakıt kalitesi sebebiyle kat. çabuk tıkanıyor ve zamanla otomobilir performansını törpülüyor , onun için sökülünce araç daha güçlendi gibi geliyor ama asıl araç kendine geliyor rahatlıyor
    garanti sürem biterbitmez hemen :)



    bu konuda okyaypay arkadaş daha önce yazmış.

    "sen demişin 3 bg ben dedim 5 bg" ama bizim dememizle oluyor mu? Konuyla ilgili teknik bir bir bilgi bulmamız mümkün mü? en azından ben bulamadım henüz... selamlar




  • ricconi, öncelikle "katalitik konvertör". "to convert" yani dönüştürme fiilinden geliyor.

    3 - 5 bhp ifadesi bulabileceğin en bilimsel ifadedir. Çünkü konvertör iptali uygulanan motora ve konvertörün durumuna göre güç kazanımı bu aralıkta gerçekleşir. Yalnız bu güç kazanımı eksoz direncinin azalmasıyla üst devirlerde hissedilemeyecek ölçülerdedir. Ayrıca Zetec beyni bir süre bu şekilde gittikten sonra güç değişimini problem olarak algılayıp, biryerlerden kısarak yine kendini 100 bhp'ye çekecektir.

    Motor sıcakken konvertöre çiğ yakıt yollamanın en basit yolu motoru durdurup "vurdurma" ile çalıştırmak. Zaten kitapçıkta da vurdurarak çalıştırma mecburiyeti oluşursa motorun soğumasini bekleyin diye yazar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ricconi
    merak ettiğim hususlar şunlar;
    -Motor sıcakken yanmamış veya kısmen yanmış yakıtın katalitik konvektöre ulaşabilme ihtimalini ortadan kaldırmak adına ne yapabiliriz??
    -Performansı az da olsa artırmak adına(sadece duyduğum bu) bu parçayı sistemden tamamen çıkartmak ne kadar doğrudur??
    -Katalitik konvektörü iptal etmemiz halinde performansı artırdığı doğrumudur? Yakıt ve sistemin işleyişine etkisi nedir??

    - Aracınız her zaman bakımlı olsun.. (buji, hava filtresi, buji kablosu gibi) Kötü ne olduğunu bilmediğiniz benzini yada mazotu almayın..
    - Bence yanlıştır.. üst devirlerde güç artışı olurken düşük devirlerde bir cansızlık gözlenmekte her halukarda yakıt artışı gündeme gelmektedir..

    Burç@ bu ecunun kendini güncelleyip 100 beygire tekrar gelme işini ben anlamıyorum.. Daha doğrusu senden başka hiç bir yerden hiç kimseden böyle bişey duymadım..
    Bilginin kaynağı nedir.. ?
    (Yanlış anlama, görüşlerin ve bilgin hoşuma gidiyor.. Ama bu forumda kime ne desen hemen sataşma anlıyor ve bir fazlasıyla geri dönüyor )




  • görüşleriniz için teşekkürler...

    Çevre dostu olmasının yanında, tüm yeni nesil araçlarda kullanıldığına göre gerçekden faydalı bişey olsa gerek...

    araştırmaya devam...

    Daha farklı bişeyler bulursam yazarım burada
  • daha önce farklı konu başlıkları altında yazdım ama tatminkar bir cevap alamadım. bir de burada yazmak istiyorum.


    Goodyear Eagle Vector (195 60 15) dört mevsim lastiği almak istiyorum. sitesinden incelediğim kadarıyla aklımı çelmeyi başardı.

    kullanan veya bu konuda bilgisi olan arkadaşların yorumlarını merak ediyorum.

    yaz ve kış lastiği olarak müadillerinde ki performansı görmek mümkün olacak mı???

    bir de lastiğin lastik sırtının orta kısmı vakımlu lastik özelliğinde. bu yazın sıcak asfaltta yakıt tüketimi ne ölçüde etkileyecektir.

    selamlar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek


    Burç@ bu ecunun kendini güncelleyip 100 beygire tekrar gelme işini ben anlamıyorum.. Daha doğrusu senden başka hiç bir yerden hiç kimseden böyle bişey duymadım..
    Bilginin kaynağı nedir.. ?
    (Yanlış anlama, görüşlerin ve bilgin hoşuma gidiyor.. Ama bu forumda kime ne desen hemen sataşma anlıyor ve bir fazlasıyla geri dönüyor )


    Estağfirullah ozyurek, yanlış anlaşma yok. Her ekstra bilgi fayda hesabıyla paylaşıp yanlış bildiklerimizi düzeltme fırsatı bu platform. Bu işi gurur veya prestij meselesi yapanlar düşünsün.

    ECU hadisesini yanılmıyorsam bu araç daha dergi testleri aşamasındayken ya biryerde okudum veya bir programda dinledim. Şu an kesin hatırlayamıyorum. Bulursam yazarım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ricconi


    quote:

    Orjinalden alıntı: nightfox54

    Zetec motrLa zetec-s arasındaki fark nedir acaba? Benim 2000 modeL fiestadaki zetec motor şu an burda konuşuLan motorLa aynı mıdır?

    Aynıysa bendeki neden 90 hp focustaki neden 100 hp?



    şu an ford focusun kullanıcı el kitabı önümde... zetec motorlara ait(1.4, 1.6, 1.8, 2.0 zetec-e, 2.0 duratec st, 1.8 endura tddi, 1.8 duratorq tdci) tüm teknik verileri yazmışşş. ama 1.4 cc hacimli olupda 90 Bg lik bir model yok burada. 75 BG olanı var.

    Birde Fiesta nın kullanıcı el kitabına bakmak lazım. Zetec in daha farklı 90 Bg olan motoru var mı diye?



    2000 modeL fiesta fun 1.4 90hp 125 nm tork dior arkadaşım




  • arabanın yuksek hızlara rahat cıkamsının motorunun saglıklı olmasıyla alkası varmı .ben 2001 focusla kadranın sonuna kadar rahatca cıkablıyorum.ayrıca uzun yolda hızlı gıtmenın yag yakmayı arttırabılecegı dogrumu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Burç9889
    Her ekstra bilgi fayda hesabıyla paylaşıp yanlış bildiklerimizi düzeltme fırsatı bu platform. Bu işi gurur veya prestij meselesi yapanlar düşünsün.

  • Daha önce bahsettiğim km göstergesinin ışığının kendi kendine yanıp sönmesi olayı çok canımı sıkmaya başladı. İki farklı foto ile göstermek istiyorum durumu.

    Akşamları bakıyorum baya baya yanıp sönüyor bizim km göstergesi... Hayret yahu!

    İlk fotoda far anahtarı birinci konumda ikinci fotoda ise herşey kapalı (kontak vs.)









  • quote:

    Orjinalden alıntı: nightfox54

    Zetec motrLa zetec-s arasındaki fark nedir acaba? Benim 2000 modeL fiestadaki zetec motor şu an burda konuşuLan motorLa aynı mıdır?

    Aynıysa bendeki neden 90 hp focustaki neden 100 hp?



    Öncelikle burada bahsedilen motorlar çoklukla 1600 cc, bir kısmı da 2000 cc. Senin motor Sigma sınıfı (focus 1.6 gibi) bir Zetec olan 1400 cc 90 PS 125 Nm motor focus'larda kullanılmadı. Bu motor daha önce var olan ve focus'ta da kullanılmış olan 1400 cc 75 PS motorun revize edilmiş ve biraz daha hırçınlaştırılarak fiesta'nın "fun" versiyonuna uygulanmış halidir. Zaten bir süre sonra emisyon normlarının sıkılaşmasıyla aynı motor tekrar 80 PS olarak yenilenmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burç9889 -- 30 Ekim 2007; 20:59:41 >




  • ozyurek, hatırladım. AutoSHOW dergisinin okuyucu mektupları cevaplayıcısı Onno Usta'yı biliyorsundur. 2002 civarında bir sayısında GTi kültüründen gelip focus almış bir vatandaş ya yaptığı modifikasyondan sonuç alamadığı için şikayet etmişti, ya da yapacağı işlemlerin sonucunu danışmıştı. Onno Usta bunun cevabı olarak yazmıştı motorun "kendini sürekli fabrika ayarlarında tutması" özelliğini. Tam yılını ve sayısını bulamadım. Bulduğum başka bir yer 2006 ONNO USTA MEKTUPLAR kitapçığında birisinin Mondeo sorusu. Cevabın bir kısmı:

    "...Katalitik konvertör iptali sonrasındaki güç artışları her araçta aynı ölçüde değildir. Aracınızın işletim sistemi Zetec teknolojisidir ve bu sistem de akıllı beyin tabir ettiğimiz bir üretimdir. Bu sistemin görevi her türlü olumlu veya olumsuz müdahaleleri bertaraf edip motorun tüketim ve gücünü fabrika özelliklerinde sabitlemeye çalışmaktır. Durum böyle olunca konvertör iptali sonrasında artması gereken güç kısıtlanmış ve olması gereken standart veriler sağlanmıştır....."

    "I love Zetec"




  • Burç, keşke bu yorumu Onno Usta değilde başka biri yapsaydı yaw..
    Soru işaretledim hala gitmedi..
    Bu konuyu araştıralım
  • araba butun focuslar mı rolantide içeri fazla ses veriyor banamı oyyle geliyor.acaba benimkaputun içinde battanıye yok ondanmı.yoksa hepsımı oyle
  • onno usta
    :)
  • Slm arkadaşlar,aranıza yeni katılıyorum,forumu ilk sayfadan beri okuyorum ama 30ncu sayfadan 43 e atladım
  • arkadaşlar resim koymaya çalışıyorum ama becermiyorum,sistem dosya boyutu büyük diyor,birde imzama nasıl aracımı ekleyecegim yardımcı olurmusunuz
  • Arkadaşlar focusumu yeni aldım 19 ekimde 2005 1.6 GHİA Sedan mürekkep mavi 54.000 de 20.000 YTL ye aldım,sizce nasıl
  • 
Sayfa: önceki 127128129130131
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.