Şimdi Ara

FORD FOCUS ZETEC-S ile ilgili bilgi ve deneyimlerinizi baylaşalım.(eski kasa) (125. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.682
Cevap
8
Favori
434.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123124125126127
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benzini tüketip yeniden almanın sebebini sordun mu , benzinmi kötüymüş? eğer kötüyse bunun kararını nasıl vermiş?

    benzini tüketmek zorunda değilsin , ışık yanmasın yeter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 12 Ekim 2007; 17:22:52 >
  • öncelikle herkese ii bayramlar.
    benim ufak bi sorunum var.onu anlatayım.ne olduğunu çözen olursa sevinirim.
    düşük hızda babalara girerken,direksiyonu çevirip gaza bastığımda ön taraftan bi tıkırtı geliyo.sanki bişiler zorlanıyo gibi.ama hız düşük olduğu için zorlanma ihtimali de yoq.özellikle vites değiştirip ayağımı debriyajdan çekerken tam kavrama noktasında bu ses daha da net duyulabiliyor.yaylardan olsa dicem lastik ve jantları değiştirmeden önce de geliyodu.şimdi 17 " jant lastik taktım.yaylarıda spor yay yaptım.yinede geliyor.
  • ARKADAŞLAR MERHABA, BEN 2 AY ÖNCE FOCUS 2004 HB GHIA ALDIM, AMA KAFAMA TAKILAN HATTA BENİ UYUTMAYAN, HATTA SON DÖNEMDE SATMAYI BİLE DÜŞÜNDÜĞÜM SORUNLARIM VAR BANA YARDIMCI OLMANIZ DİLEĞİYLE SORUNLARIMI YAZIYORUM;

    1- ARABAYI ALDIĞIMDAN BERİ BİR ROLANTİ PROBLEMİDİR GİDİYORDU, EN SON SERVİSE (ŞAHSUVAR'A) GÖTÜRDÜM, ARACA PROGRAM YÜKLEDİLER KISMENDE OLSA SORUN ÇÖZÜLDÜ AMA DU DEFADA ARAÇ BOŞDAYKEN ROLANTİ DEVRİ 1100 DE KALIYOR TABİ BU DA ÇOK YAKMASINA SEBEP OLUYOR BU SORUNUN ÖNCESİNDE VE SONRASINDA YAKLASIK KM'DE 300 YKR YAKIYOR BU NORMALMİDİR?
    2- BİRÇOK KİŞİNİN İNATLA SAVUNDUĞU VE BENİM HAYRETLE KARŞILAŞDIĞIM İKİNCİ SORUN İSE PERFORMANS, YA BU ARAÇ GİTMİYOR YADA BENİM ARABAMDA BİR SORUN VAR PERFORMANSDAN KASIT NEDİR? ÖNCELİKLE BUNU DANIŞMAK İSTİYORUM SİZLERE? BENİM BU ARABADA GÖRDÜĞÜM TEK ŞEY 3500-4000 DEVİRDE 4. VİTESDE 110-120 YAPMASI BUNUDA ZATEN HERHANGİ BİR ARAÇ YAPIYORDUR. KALKIŞDA YADA DİĞER VİTES ARALIKLARINDA DA HERHANGİ BİR ARAÇ GİBİ SANKİ, YA BEN ÇOK ŞEY BEKLİYORUM YADA PERFORMANSDAN KASTIN NE OLDUĞUNU BİLMİYORUM?
    3- BAZI YAZILARDA BU ARACIN YANİ 2004 GHIA'LARIN STANDARDINDA ESP VE ASR OLDUGU GOZUKUYOR HEPSINDE VARMIDIR ACABA?

    LÜTFEN BANA YARDIMCI OLUN.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mura@t
    1- ARABAYI ALDIĞIMDAN BERİ BİR ROLANTİ PROBLEMİDİR GİDİYORDU, EN SON SERVİSE (ŞAHSUVAR'A) GÖTÜRDÜM, ARACA PROGRAM YÜKLEDİLER KISMENDE OLSA SORUN ÇÖZÜLDÜ AMA DU DEFADA ARAÇ BOŞDAYKEN ROLANTİ DEVRİ 1100 DE KALIYOR TABİ BU DA ÇOK YAKMASINA SEBEP OLUYOR BU SORUNUN ÖNCESİNDE VE SONRASINDA YAKLASIK KM'DE 300 YKR YAKIYOR BU NORMALMİDİR?
    2- BİRÇOK KİŞİNİN İNATLA SAVUNDUĞU VE BENİM HAYRETLE KARŞILAŞDIĞIM İKİNCİ SORUN İSE PERFORMANS, YA BU ARAÇ GİTMİYOR YADA BENİM ARABAMDA BİR SORUN VAR PERFORMANSDAN KASIT NEDİR? ÖNCELİKLE BUNU DANIŞMAK İSTİYORUM SİZLERE? BENİM BU ARABADA GÖRDÜĞÜM TEK ŞEY 3500-4000 DEVİRDE 4. VİTESDE 110-120 YAPMASI BUNUDA ZATEN HERHANGİ BİR ARAÇ YAPIYORDUR. KALKIŞDA YADA DİĞER VİTES ARALIKLARINDA DA HERHANGİ BİR ARAÇ GİBİ SANKİ, YA BEN ÇOK ŞEY BEKLİYORUM YADA PERFORMANSDAN KASTIN NE OLDUĞUNU BİLMİYORUM?
    3- BAZI YAZILARDA BU ARACIN YANİ 2004 GHIA'LARIN STANDARDINDA ESP VE ASR OLDUGU GOZUKUYOR HEPSINDE VARMIDIR ACABA?
    LÜTFEN BANA YARDIMCI OLUN.

    Bağırmasanız daha iyi olurdu..
    1- Rolanti problemi sadece yazılıma bağlı değildir.. Maf sensörünün kirlenmesi veya arızalnması, Gaz kelebeği ve sensörünün kirlenmesi ve arızalanması, Rolanti valfinin kirlenmesi veya arızalanması, emme manifoldunun kirlenmesi de rolanti deki devir sorunlarına yol açar..
    Bu 300 YKR Eski para ile 300 bin lira ise 10,7 litre gibi bir tüketim anlıyorum ben bundan.. Bu değerde bence çok..

    2- Sizin aracınınız 0-100 km hızlanması 11 saniye civarıdır.. Kontrol edin daha yavaşsa bir sorun vardır.. Bu değer çoğu 1,6 motorlu ve 100 beygir araç için ortalama bir değerdir. Yani birbirinden çok farklı olasalar 0,5 saniye farklılar.. Sizin aracınız 3 viteste 150 km hızda yapabilir 4. viteste 190'da yapabilir.. Önemli olan ne kadar sürede yapmasıdır.. Focusun motoru performans iddialısı bir motor değildir.. Focusun özelliği ortalama değerlerde yakıt tüketimi ile ortalama bir hızlanma ile sınıfında iyi yol tutuşa sahip olmasıdır.. Hızlanma ve son hız olarak performanslı bir araç arıyorsanız en az 2,0 litre bir araca bakın..
    3- TR'ye gelen Focusların hiç birinde ESP standart değildir.. Patinaj önleme sistemi de focuslarda yok..




  • Büyük harf için kusura bakmayın yazışma alışkanlığım yüzünden olmuş, verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, ben bu performans konusana çok takıldım galiba dediğiniz gibi belkide 1.6 bir arabadan çok şey bekliyorum. Ama gaza basdığım zaman aracın netbir şekilde cevap vermesi ve biraz olsun kükremesini beklemekte bir araçtan çok şey ummak demek değildir diye düşünüyorum.
  • Çok önemli bir şey sormayı unuttum, aracın ruhsatında yerli araç kategorisinde olduğunu görüyorum ama bildiim kadarıyla bu araçların hepsi yurt dışından geliyor acaba ruhsatda mı bir yanlışlık var?
  • Aracınızın kükremesini istiyorsanız 4000 devir civarında kullanmalısınız, 1,6 Focusların maksimim kükreme devri 4000'dir..

    Aracınız ithaldir.. Ruhsatı dolduran iş takipçi veya tescil memurunun ezberciliği veya çok bilmişliği sonucu öyle yazılmıştır..
  • performans beklentisi içine girmenize anlam veremedim. 1.6 100bg ve 1200kg luk bir araç için gaza basmadaki beklediğiniz tepkiyi hiçbir araç veremez. daha önce muhtemelen daha küçük sınıf ve dizel kullandığınızı tahmin ediyorum. Focus2 lerin Focus1 e göre daha ağır olduğuda bi gerçek
  • ya benim soruma cevap verebilecek bi arkadaş yok mu?
  • quote:

    öncelikle herkese ii bayramlar.
    benim ufak bi sorunum var.onu anlatayım.ne olduğunu çözen olursa sevinirim.
    düşük hızda babalara girerken,direksiyonu çevirip gaza bastığımda ön taraftan bi tıkırtı geliyo.sanki bişiler zorlanıyo gibi.ama hız düşük olduğu için zorlanma ihtimali de yoq.özellikle vites değiştirip ayağımı debriyajdan çekerken tam kavrama noktasında bu ses daha da net duyulabiliyor.yaylardan olsa dicem lastik ve jantları değiştirmeden önce de geliyodu.şimdi 17 " jant lastik taktım.yaylarıda spor yay yaptım.yinede geliyor.


    sorun bu mu? focusun kronik z-rot problemi: z-rot ve bilya değişir, ama işi bilen biri yapmazsa tıkırtılar devam eder.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aytug_kaan

    ya benim soruma cevap verebilecek bi arkadaş yok mu?


    Yavaşlık bu konuda yeterli veri bilgisi değil. Hangi devirde gaza ne kadar basarak hamle yapıyorsun ve ses nasıl bir ses? Tek ve güçlü bir "tak" sesi mi, tek ve zayıf bir "tak" sesi mi, tek ve zayıf bir "tık" sesi mi yoksa peşpeşe gelen birkaç "tık" sesi mi?
  • birkaç tane ufak tıkırtı geliyo.çok güçlü değil.devirde 2. viteste 2000-2500 gibi.hız yüksek değil yani.çok bi merkezkaç kuvveti de yoq.
  • aytuğ takma kafana.tktıkça sorun çıkıyor.
    benim focusun tamponunda bi göçük vardı yıllık izinde kaportacıya verdim.çalıştırmadan dükkanın içine sokmak için zorladıklarından direksiyon kutusunun keçeleri patlamış.direksiyon kiltlendi kaldı.direksiyon kutusu 1600ytl tamir edilebiliyormuş fakat aksarayda parça olmadığı için kutu söküldü ve bir keçe uyduruldu.120ytl ödedim.Acelem olduğu için 150-160süratle konyaya geldim yaklaştıkça ön takımdan bir ses gelmeye başladı. Konyada tamircime gittim direksiyon kutusu vidaları sıkılmamış ve tamamen boşta kalmış sadece rot kolları tutuyor.ertesi gün rot balanscıya gittim rot başları ters takılmış. düzeltildi. Ogünden beride 3 günde direksiyon hidroliğini bitirecek şekilde yağ kaçırıyordu.Geçen götürdüm yeniden söküldü.önceki tamirci ayarlı pense ile tuttuğu yerler keçeyi yeniden yırtmış.torna tekrar kaplama tamir takımı derken 350 ytl daha verdim.470 oldu ama bu seferde direksiyon pompası yağ kaçırıyor onada 400 ytl diyorlar boş bi zamanda oda değişecek. Ön tamponu tüm değiştirsem bu kadar tutmazdı o yüzden fazla takma. Ayrıca bahsettiğin sese benzer bir seste direksiyonu tam sağ yapınca bendede geliyor.




  • kabus gibi yaaa...


    quote:

    Orjinalden alıntı: forever42

    aytuğ takma kafana.tktıkça sorun çıkıyor.
    benim focusun tamponunda bi göçük vardı yıllık izinde kaportacıya verdim.çalıştırmadan dükkanın içine sokmak için zorladıklarından direksiyon kutusunun keçeleri patlamış.direksiyon kiltlendi kaldı.direksiyon kutusu 1600ytl tamir edilebiliyormuş fakat aksarayda parça olmadığı için kutu söküldü ve bir keçe uyduruldu.120ytl ödedim.Acelem olduğu için 150-160süratle konyaya geldim yaklaştıkça ön takımdan bir ses gelmeye başladı. Konyada tamircime gittim direksiyon kutusu vidaları sıkılmamış ve tamamen boşta kalmış sadece rot kolları tutuyor.ertesi gün rot balanscıya gittim rot başları ters takılmış. düzeltildi. Ogünden beride 3 günde direksiyon hidroliğini bitirecek şekilde yağ kaçırıyordu.Geçen götürdüm yeniden söküldü.önceki tamirci ayarlı pense ile tuttuğu yerler keçeyi yeniden yırtmış.torna tekrar kaplama tamir takımı derken 350 ytl daha verdim.470 oldu ama bu seferde direksiyon pompası yağ kaçırıyor onada 400 ytl diyorlar boş bi zamanda oda değişecek. Ön tamponu tüm değiştirsem bu kadar tutmazdı o yüzden fazla takma. Ayrıca bahsettiğin sese benzer bir seste direksiyonu tam sağ yapınca bendede geliyor.




  • hakikaten öle olmuş.tamircininde iisine denk gelmek lazım.
    peki ben hiç bişi yapmasam,tıkırtıdan başka sorun yaratırmı bana ?
  • forever42, senin hikaye hiç kriter sayılamaz, çünkü anlattıkların aynen çölde kutup ayısı durumu, geçmiş olsun.

    Aytuğ, büyük ihtimalle yeknet'in yazdığı gibi z-rot arızasıdır. Hiç sanayide sürünme, en son 20 küsür YTL idi servis parça fiyatı. Ama öncesinde viraj dışındaki tekerleğin patinaj yaparak zıplaması sonucu (gerçi 17" jant kullandığına göre çok düşük bir ihtimal) takırdamadığına emin ol. Gaza basmadığın zamanlarda da sert virajlarda tümsek veya çukur vaziyetinde tıkırdar z-rot arızası.

    Kolay gelsin.




  • forever42 eğer senin yaşadığın sorunu ben yaşarsam eminim hayatım allak bullak olur.geceler gündüzler birbirine karışır.resmen geçmiş olsun demek lazım ama halen devam eden bir problem var.geçmiş olsun demekte çözüm değil.bu ne ya.bir beceriksizin yaptığı iş nelere mal olmuş.

    bir örnekte benden.akrabam arabasını boyaya vermişti.araç mazda lantis.boyacı boyayı vurmadan önce arabayı yıkatıyor.yıkamacı aracın içine dışına heryerine basıyor suyu.vites kolunun önünde aracın beyni varmış.su beyne gidiyor.araç tabi çalışmıyor.orjinaline 2,5 milyar para istemiş yetkili servis.tabi beyinden olduğunu anlamak için araç 2 hafta sanayide o ustadan o ustaya gezdi.sonra beyin değiştirilmesine karar verildi.çıkma bir beyin buldular konyadan.800 ytl civarında para verdi.araç çalıştı ama 1 ay sanayideyattı.dertmi revamı.
  • niye çıkmasını kabul ettin ki, takdırsaydın orjinalini , aklı başına gelseydi denyonun
  • alabileceğini bilse taktırıcaktı.ama nerde.boyacı diyor yıkamacı yaptı, yıkmacı diyor boyacı böyle getirdi zaten çalışmıyordu.sonuç şu.boyacı alacağı olan boya parası 800 ytl yi halen alamadı.yıkamacı da yırttı.hani bazen servisten kaçıyoruz pahalı diye ama aslında bu tip olaylardan ders çıkarmalı.servis olsaydı bu hataları yapan okyay ında dediği gibi en orjinalinden söke söke taktırırdık.

    ben şunu bilir şunu söylerim ısmarlama olmıyacak bir iş.işinin başında bizzat bulunucan.adamın değiştirdiği parçaya varıncaya kadar bakıcan kontrol edicen ki işi yapan ustada hakkını vericek.kafan rahat olcak.




  • Evet, yetkili serviste hataları seve seve düzelttiriyorsun ama iş uzamasın veya isteğinin dışında işler gelişmesin diye servisin de başında durmak gerekiyor. (Maalesef) Sanayi işinde arkanı dönmeye bile gelmez...

  • 
Sayfa: önceki 123124125126127
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.