Şimdi Ara

FIAT NEDEN BU KADAR ISTIKRARSIZ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
1.788
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • FIAT gıbı koklu bir mazısı olan ve gurubunda luks ve prestıjlı markalar bulunduran bır fırma neden urettığı modellerın arakasında durmuyor,neden urettığı arabalarda bır serı yok,neden modellerını 7-8 sene uretıp uretımden kaldırıyor.bu uretımden kalkan arabaları alan musterılerını neden magdur edıyor.tamam kabul urettığı arabalar parasına gore cok guzel ama serısı bıtmıs bır aracı almak bıraz dezavantajlı bana gore.sımdı bır yakın tarıhe bakarsak

    tempra-tipo-unoyu urettın tamam gusel 7-8 sene neyse uretımıne devam ettın sonra bunları bır kenara atıp brava- bravo-marea yı 7- 8 sene urettın eyvallah oda gusel.sonra bunlar devam ederken stılıoyu cıkardın gercekten cok gusel donanımlı bır aractı tamam onuda kabul ettık.eee noldu sımdı nerde stılo.noldu oda mazı oldu.

    ama sunu belırtelım son yılarda bır ıstıkrar var gıbı puntonun adı tam olarak değiştırmeden grande punto olarak değişti.guzel tuttu araba.sımdıde 96 yılının bravosunu yenıden canlandırdın eee oda sevındırıcı.ama nolcak bunun sonu merak etmekteyım.yenı cıkan bravo 7 sene sonra tempramı olacak,puntonun yerıne unoyumu getırcen,puntosu olanlar neden serısı bıtmıs bır arabaya sahıp olacakkı

    oysa bakalım bır vw ne
    b sınıfında polosu var
    c hatcback te golfu var
    c sedanda jettası var
    d sınıfında passatı var

    demekkı bır vw ıstıkrarlı.kullanıcısına guven verıyor.vw sadece bır ornektı.toyota, renault vb. fırmalar da aynı sekılde ıstıkrarlılar.

    yenılık getırmek guzel bır sey ancak.urettığı modelın arkasında durup onu yasatmak daha onemlı bence

    ozellıkle havnıtekın bey fıkırlerını beyan ederse sevınırım.

    bıraz uzun oldu ıcım dolu kusura bakmayın.neden dersenız bır senedır almak ıcın para bırıktırdığım bravayı almak ıstedığımde babam uretımden kalkmıs arabayı kapıdan ıcerı sokmam dedı.oysa cok ıstıyordum o arabayı.ıcımde kaldı alamadım .sımdı ıse focus bakıyorum

    bır fıat sever olarak yorumlarınızı beklıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 34HRN60 -- 9 Haziran 2008; 19:24:11 >







  • senin için sadece isim değiştirmek istikrarsızlıksa birşey demiyeceğim.

    demişsin marea/brava/bravo bitti stilo üretildi diye.
    zaten stilo'da kullanılan motor ilk önce marea serisinde kullanıldı 96 senesinde.
    kullanılan motor,parçalar,yürür aksam genel olarak aynı ve bu da kullanıcıya bir zarar getirmez.
    ama dediğin gibi isim değişikliği olmsaydı bence de daha iyi olurdu.
  • italyanların huyudur her modele ayrı isim vermesi... Bence bu güzel birşey çünkü tempra denilince akla gelen model belli, marea deyince akla gelen model belli... Mesela Corollayı örnek verelim, adamlar modele değil, o klasmandaki her aracına corolla diyor. yani klasmanı isimlendiriyor. EE noldu, en son hatchback corolla oldu auris... bu şimdi toyotanın corollanın arkasında durmadığını mı gösteriyor? bunun gibi bi örnek de yeni gelecek opel vectra olacak insignia... bunun gibi örnekler çok...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FiatClub

    italyanların huyudur her modele ayrı isim vermesi... Bence bu güzel birşey çünkü tempra denilince akla gelen model belli, marea deyince akla gelen model belli... Mesela Corollayı örnek verelim, adamlar modele değil, o klasmandaki her aracına corolla diyor. yani klasmanı isimlendiriyor. EE noldu, en son hatchback corolla oldu auris... bu şimdi toyotanın corollanın arkasında durmadığını mı gösteriyor? bunun gibi bi örnek de yeni gelecek opel vectra olacak insignia... bunun gibi örnekler çok...


    KATILMIYORUM.

    Strada'ya, İdea'ya, Stilo'ya, Panda'ya, Brava'ya ne oldu?
    Fiat Panda'nın bile ardında durmadı.

    Bu kadar çok model adı olan marka yok.

    Bir kaç örnek vereyim.
    Honda Civic,
    Opel Astra,
    Hyundai Accent,
    Toyota Corolla,
    Kia Rio,
    Peugeot 1-2-3-4 serileri
    VW Golf,
    Ford Focus
    ....
    ....

    Fiat'ın bunlar gibi nesil değiştiren, kasa değiştiren modelleri yok.
    Makyajlı Albea ve Palio'yu saymazsak.




  • Açıkçası bu konu uzun zamandır benide düşündüren , içimde dert olan bir konudur.
    Hatta Tofaş yetkilileri ile görüştüğümde İtalyanın kararı olduğunu ama uygun şartlar oluştuğu taktirde ileteceklerini söylemişlerdi.

    Bana kalırsa da Fiat ın devamlılık arzeden modelinin olmaması açıkçası güven vermiyor.
    Türkiye şartlarında insanlarımız 5-7 yıl civarı kullanıyor araçlarını.
    Yenileme zamanı ya o model üretimden kalkmış oluyor yada farklı bir isimle model yenilenmesine gidiliyor.

    Bana kalırsa FİAT ında acilen diğer markaların stratejisini kullanmalı ve isim değiştirmemesi gerekir.

    Şuan kullanılan Linea aslında Marea nın yerine gelmiş bir araçtır.Üstelik Mareanın üretiminin durmasından çok sonra.
    Halbuki Mareanın kasasının üretimi sona erdikten hemen sonra Lİnea yı gene Marea olarak çıkarsa hem Marea ların 2 nci elini öldürmezdi.Hemde kendindindeki atılımı daha iyi betimlerdi.

    Punto gitti Grande Punto geldi.Ona eyvallah.Ama ilerde Grandesi Atılıp gene Punto olarak satılmalı.Çünki Grande olarak aracın büyüklüğü vurgulanmak istenmiş ve Puntonun yeni imajını ön plana çıkarmak istemiş firma bence.Ama dediğim gibi Punto da Punto olarak devam etmeli.Hatta bu kasanın üretimi sona ermeden.




    Vectra gidiyor İnsignia geliyor diyen arkadaşım Opel Tarihine baktığı zaman marka isimlerinin ne kadar süre kullanıldığını görecektir.
    Opel Vectra ile 90 senesinde Türkiyede piyasaya çıktı.Yani 18 sene önce.Ondan önce Ascona ya bakın , Senatöre bakın.Onlarda aşşağı yukarı 20 sene kaldılar piyasada.

    Fiat ın yaptığı gibi 6 senede 1 değiştirmedi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: FANF1
    Makyajlı Albea ve Palio'yu saymazsak.

  • Fiat'ın model ismı değiştirmesinde birazda üretilen modellerin tutmaması etkin rol oynadı. Firmada o model isminin kötü imajında kurtulmak için yani bak ben yeni araba yaptım eskisinin hastalıkları bunda yok diyebilmek için model isimlerini değiştirme yoluna gitti diye düşünüyorum. Çünkü firmanın geçmişinde ne kadar badireler atlattığı satışarın bir ara ne kadar kötü olduğu malum.

    Bence fiat Marea ya üretimden kaldırıp Linea üretmesi kötü oldu. Marea gibi sağlam bir aracı hastalıklarından arındırıp yepyeni bir şekilde piyasaya sürseydi bu gün Linea nın en az 2 katını satardı eski Marea kullanıcılarıda araçlarını hemen yenileme yoluna giderdi. Linea bence hem malzeme hem kullanım açısından Marea nın gerisinde teknoloji olarak daha ilerisinde bir araç. Punto gibi küçük hatchback arabadan kalk Sedan üret hala düşündükçe sinirleniyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AO

    Fiat'ın model ismı değiştirmesinde birazda üretilen modellerin tutmaması etkin rol oynadı. Firmada o model isminin kötü imajında kurtulmak için yani bak ben yeni araba yaptım eskisinin hastalıkları bunda yok diyebilmek için model isimlerini değiştirme yoluna gitti diye düşünüyorum. Çünkü firmanın geçmişinde ne kadar badireler atlattığı satışarın bir ara ne kadar kötü olduğu malum.

    Bence fiat Marea ya üretimden kaldırıp Linea üretmesi kötü oldu. Marea gibi sağlam bir aracı hastalıklarından arındırıp yepyeni bir şekilde piyasaya sürseydi bu gün Linea nın en az 2 katını satardı eski Marea kullanıcılarıda araçlarını hemen yenileme yoluna giderdi. Linea bence hem malzeme hem kullanım açısından Marea nın gerisinde teknoloji olarak daha ilerisinde bir araç. Punto gibi küçük hatchback arabadan kalk Sedan üret hala düşündükçe sinirleniyorum


    Lineayı kullandım,mareadaki yol tutuş malesef bu araçta yok...
    Aracın arkası b sınıf gibi duruyor ,dar..
    Ön tasarım marea gibi sportif değil,yukarı doğru uzamış gibi duruyor,yine dar ve b sınıf platformunda gibi duruyor..Araç sadece uzun...Bu şasiden iyi yol tutması beklenmemeli...

    Fiat hakkında en büyük eleştiri model harcaması...
    Buna kısmen bende katılıyorum.
    Tempra/Tipo/uno gibi efsane olabilecek modeller yada Marea/brava/Bravo gibi yenilikçi modeller üretimden isim olarak kaldırılmamalıydı...

    Bir brava marea bravo serisi sürekli üretimde olmalıydı...Tasarım motor teknoloji vs. değiştirerek.
    vw deki bir golf gibi bravada kemikleşebilridi...jetta ayarında marea üretmek bu kadar zor değil...
    bknz:marea hlx 2.0 20 valv...

    Fiat sanırım hatasını anlamış olacakki puntoya grande punto ismini koydu...
    Eski bravoyuda tekrar üretme kararı aldı,eski ile yeni bravonun arka tasarımlarında benzerlikler dikkat çekici...bir 911 klasiği gibi olmalı bravo...
    hiç üretimden kalkmamalı...Umarım bunu anlayacak kapasitede yönetici vardır fiatde...

    Son olarakda Lienayı gereksiz bir mode olarak görüyorum,grande punto platformundan çıkmış gibi duran hiçde c sınıfı araca benzemeyen bu araç yerine yeni bravo platformunda yeni bravonun sedanı üretilse ve ismide Tempra yada Marea olsa bak bakalım nasıl çatır çatır satılıyordu.




  • +1

    Bazı arkadaşlar Linea yı Megan la falan kıyaslayıp Linea yı Megandan üstün çıkarıyorlar ya oda üzüyor beni. Bunu yapanlar herhalde Megan'nın yada astra focus gibi sedanların arka koltuğunda uzun yol seyahati yapmamışlar. Bir Meganın arka koltuğunda bir de Linea nın arkasında 500 km yolu 3 kişi gidin bakalım ne oluyor.

    Fiat hala kendi ayağında sıkıyorya hayırlısı bakalım.
  • Fiat ın model isimlerinin istikrarsız olarak belirlendiğine katılmamak mümkün değil. Diğer markalar model isimlerine körü körüne bağlılar asla değişiklik yapmıyorlar denilemez tabiî ki de ufak değişiklikler elbet oluyor; Auris, Insignia gibi. Ancak modeller çoğunlukla istikrarlı gidiyor. VW Golf kısa bir süre sonra 6. nesil kasasına kavuşacak ve heryerde Golf VI diye telaffuz ediliyor. Çok eski bir model olmamasına rağmen Megane bile yakında 3. nesil kasasına geçecek. Bir Focus, bir Corolla yine böyle. Fiat da ise modellerin durumu malum.

    Model isimlerinde bu kadar çok değişikliğe gidilmesinde üretilen modellerin planlandığı ilgiyi görmemesi, piyasada tutulmaması bunların sonucu güncel modelin üretimden kaldırılıp yerine geçecek yeni modelle birlikte yeni bir isim belirlenmesi ve adeta her seferinde yeni bir sayfa açılmaya çalışıldığı iddiası da mantıksız değil. Fiat böyle bir satış politikası da denemiş olabilir. Ancak artık bundan vazgeçilmeli. Madem Fiat da gücünü topladı artık başarılı araçlar üretiyor, bundan sonra model isimlerini de korumalı adeta kemikleştirmeli.

    Linea konusuna gelince, Linea nın Marea ismiyle çıkmamış olmasına memnun oldum çünkü bence de Linea Marea nın devamı bir araç olamaz. Güncel bir model olduğu için elbette teknolojik olarak Marea dan üstün ancak tasarım olarak değil. Bence Linea, Albea ile Marea yerine üretilecek C premium bir sedanın arasında bir geçiş modeli. Linea nın dış tasarımı gerçekten şık ancak Linea ya bakınca sanki biri aracı gayet güzel tasarlamış sonra bu tasarım şuanki Linea nın dar ve küçük kasasına zorla uydurulmuş gibi. Linea nın tasarımı yeni Bravo nun boyutlarında bir kasaya uygulansaydı sonuç şuanki Linea dan çok çok farklı olurdu bence. Linea daha piyasaya çıkmadan önce sunulan resimlerde asıl halinden daha oturaklı, daha geniş, daha yere yakın gösterilmiş olması ve o resimlerde gerçekten çok şık adeta bir Audi gibi duruyor oluşu yine az önce anlatmak istediğim noktaya geliyor. Maalesef Linea yalnızca kağıt üzerinde şık, bunun dışında bazı açılardan güzel ancak bazı açılardan da oldukça garip duruyor. Zaten iç tasarımının Grande Punto ile neredeyse aynı oluşu da Linea nın ekonomik düşünülmüş, geçiş sınıfı bir araç olduğunu kanıtlıyor.

    Bu nedenle Marea nın boşluğunu dolduracak yeni bir model tasarlanması gerektiğine bende katılıyorum. Tabi böyle bir model üretilmesinde yeni Bravo nun satış rakamları çok önemli. Yeni Marea yeni Bravo nun sedanı olarak veya Croma nın sedanı olarak da tasarlanabilir. Önemli olan bu modellerle aynı ebatlarda ve aynı kalitede olması gerektiği. Zaten Fiat ın geliştirdiği yeni turbo benzinli ve turbo dizel motorlar, yeni Marea için gereken performans ve vergi avantajını da sağlayacaktır.




  • fiat ın model isimlerini öldürmesi,her ürettiği yeni modele yeni isim vermesi,pek çok türk kullanıcı gibi beni de hem üzüyor hem kızdırıyor.hem markaya güvenip fiat araç alıyorum bir kaç sene sonra hooop o model üretimden kalkıyor.serisi biten araçla kalıyoruz başbaşa.halbuki yeni modelde aynı ismi sürdürse benim gibi pekçok kullanıcı da elindeki aracın yeni modelini alır diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ronintr

    Açıkçası bu konu uzun zamandır benide düşündüren , içimde dert olan bir konudur.
    Hatta Tofaş yetkilileri ile görüştüğümde İtalyanın kararı olduğunu ama uygun şartlar oluştuğu taktirde ileteceklerini söylemişlerdi.

    Bana kalırsa da Fiat ın devamlılık arzeden modelinin olmaması açıkçası güven vermiyor.
    Türkiye şartlarında insanlarımız 5-7 yıl civarı kullanıyor araçlarını.
    Yenileme zamanı ya o model üretimden kalkmış oluyor yada farklı bir isimle model yenilenmesine gidiliyor.

    Bana kalırsa FİAT ında acilen diğer markaların stratejisini kullanmalı ve isim değiştirmemesi gerekir.

    Şuan kullanılan Linea aslında Marea nın yerine gelmiş bir araçtır.Üstelik Mareanın üretiminin durmasından çok sonra.
    Halbuki Mareanın kasasının üretimi sona erdikten hemen sonra Lİnea yı gene Marea olarak çıkarsa hem Marea ların 2 nci elini öldürmezdi.Hemde kendindindeki atılımı daha iyi betimlerdi.

    Punto gitti Grande Punto geldi.Ona eyvallah.Ama ilerde Grandesi Atılıp gene Punto olarak satılmalı.Çünki Grande olarak aracın büyüklüğü vurgulanmak istenmiş ve Puntonun yeni imajını ön plana çıkarmak istemiş firma bence.Ama dediğim gibi Punto da Punto olarak devam etmeli.Hatta bu kasanın üretimi sona ermeden.




    Vectra gidiyor İnsignia geliyor diyen arkadaşım Opel Tarihine baktığı zaman marka isimlerinin ne kadar süre kullanıldığını görecektir.
    Opel Vectra ile 90 senesinde Türkiyede piyasaya çıktı.Yani 18 sene önce.Ondan önce Ascona ya bakın , Senatöre bakın.Onlarda aşşağı yukarı 20 sene kaldılar piyasada.

    Fiat ın yaptığı gibi 6 senede 1 değiştirmedi.



    Hatta Tofaş yetkilileri ile görüştüğümde İtalyanın kararı olduğunu ama uygun şartlar oluştuğu taktirde ileteceklerini söylemişlerdi.

    goruslerıne katılmamak elde değil.ancak tofas yetkılıleri ıtalyanın kararı dıyorda peki bılmıyorlarmı bu ısım değısıklığıne gıdıldığınde kullanıcılar mağdur olacak sahıp oldukları arabanın ıkıncı elı dusecek dolaysıyla kullanıcı zarar gorecek.bunu fıat yada tofas yetkılılerı bılmıyormu. fıatta her sey satana kadarmı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    senin için sadece isim değiştirmek istikrarsızlıksa birşey demiyeceğim.

    demişsin marea/brava/bravo bitti stilo üretildi diye.
    zaten stilo'da kullanılan motor ilk önce marea serisinde kullanıldı 96 senesinde.
    kullanılan motor,parçalar,yürür aksam genel olarak aynı ve bu da kullanıcıya bir zarar getirmez.
    ama dediğin gibi isim değişikliği olmsaydı bence de daha iyi olurdu.



    evet benım ıcın cıkardığı bır modelın uretıın bıtırıp yenı bır adla baska bır model uretmesı ıstıkrarsızlıktır.baska ne olabılırkı. ne amacla bunu yapıyorlar anlayamıyorum
  • demek istediğimi tam anlatamadım galiba... italyan üreticilerindeki genel kanı her modele ayrı isim vermektir. bu ezelden beri böyle geldi, doğrudur yanlıştır onu zaten tartışıyoruz burda... fiatın son dönemde geçirdiği kriz esnasında çoğu modelini yenileyemedi, argeye yeterli kaynak ayıramadığından. Stilo gibi bence güzel bir aracı arada harcadı... tabi modeller bu ara tutmayınca ismini devam ettirmesi de gereksiz oldu... haa biraz ekonomisini düzeltti, modellerini tutturmaya başladı, isimler de sabit kalmaya başladı, doblo gibi, punto gibi, bravo gibi, croma gibi... yakın gelecekte yeni panda, yeni uno vs modelleri de gelicek...
  • evet isimler konusunda ben de sana hak veriyorum @34HRN60;ama bunu ben bir istikrarsızlık olarak görmüyorum.
    mesela 500 retro tasarım olarak yeniden hayata döndü.
    yeni c sınıfı araca tekrar Bravo denildi.
    keza Croma desen öyle.
    punto da aynı şekilde devam ediyor;bizim ülkemize artık normal punto gelmiyor ama italya'da Grande Punto'nun yanında normal punto da satılıyor yani bizde 2002-2005 arası satılan model.
    Tofaş o punto'yu Grande Punto satışlarının önünü kesmemek için getirmiyor..
    Ducato;Scudo;Doblò;Fiorino;bunlar hep ilk çıktığı zamandan beri aynı isim.


    ama bu kadar isme takılıp ta çok da bir istikrarsızlık olacağını zannetmiyorum;çünkü son 25-30 yıldır çıkan her farklı modelde nerdeyse diğer modelle aynı yürür aksam;motor kullanıldı.Bu yönden bakınca bu bir istikrarsızlık değil tam aksine kullanıcı için bir ekstradan fayda;çünkü sahip olsuğu aracın parçası diğer modele de uyuyor;takılıyor bu yönden biraz daha ekonomik.

    ben ilk mesajımda bunu belirtmek istemiştim.

    saygılar.




  • Yorum yapan istikrar meselesine katılan ve katılmayan bütün arkadaşların tespitleri oldukça güzel.
    Konuya farklı açılardan güzel yorumlar geliyor.

    Ancak;
    mesela opel astra 20 yıldır nesil nesil devam ediyor. Ama fiat bunu yapmıyor.
    megane, focus, accent 3. nesillerini çıkardı. clio, corsa aynı şekilde süreklilik içinde.
    uno, tipo, tempra, bravo, marea, stilo, albeanın abisi siena, (hatırlamadığım da vardır mutlaka) takribi 2 ile 8 yıl arası satıldı durdu.
    fiattaki bu model yada isim harcama olayı hiçbir markada yok.
    şimdi aradan 10 yıl daha geçtikten sonra tekrar uno ve bravo üretmek
    mevcut karizmatik ismi ve imajı devam ettirme çabasıdır,
    sıfırdan başlamak yerine belli bir noktadan başlamak gibidir.
    yada klasik bir model yeniden üretildi havası için olabilir.(fiat 500 gibi)
    bu da bir tercihtir, saygı duyulabilir.
    AMA 2 yıllık araba olur mu hiç


    bana göre uno'nun, tipo'nun ve diğerlerinin satışlarını hiç kesmeden kasa değiştire değiştire devam etmeliydi.
    Mesela bana göre çok iyi bir dizayna sahip olan TIPOya modern çizgilerle devam edilebilirdi.
    Palio yerine tipo'nun devamı daha iyi olurdu.
    Yakında palio biter, yerine yine uno ve tipo gelir.
    10 yıl sonra palio bi daha gelir.


    şu sorunun cevabını aramak lazım. opel corsa neden bu kadar çok tutuyor.
    corsa'daki imaj hiçbir küçük fiat modelinde yok.
    tipo fazlasıyla o imaja sahipti. ama şimdi yok.
    ikinci elde araba arayanlara tavsiyelerim olduğunda palio ve punto öneriyorum.
    Aldığım cevap şu oluyor : Corsa yada Getz düşünüyorum!!.




  • slm arkadaşlar . tipo 99 1,4 sx im var.arabada devir sorunu yasıyordum , rölantideyken kendi kendine gaz verip bırakıyor , karbüratörcüye gittim , rölanti motoru bozuk dedi... fitaı da 220 liraymış .. bu sorunu daha önce yaşayan var mı .. birde fiyat biraz ucuk geldi.. bilgisi olan varsa cevap yazsın ... teşekkürler...
  • havnitekin cevap vermemiş bozuldu herhalde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdar1646

    havnitekin cevap vermemiş bozuldu herhalde


    bozulan kım bu arada.havnıtekın bey cevap vermesede fıata gonul vermıs bır ınsandır.canı sağolsun




  • Kardeş bunun için ayrı bi konu aç bence.
    quote:

    Orjinalden alıntı: platonist

    slm arkadaşlar . tipo 99 1,4 sx im var.arabada devir sorunu yasıyordum , rölantideyken kendi kendine gaz verip bırakıyor , karbüratörcüye gittim , rölanti motoru bozuk dedi... fitaı da 220 liraymış .. bu sorunu daha önce yaşayan var mı .. birde fiyat biraz ucuk geldi.. bilgisi olan varsa cevap yazsın ... teşekkürler...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.