Şimdi Ara

Elektrikli Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye'de satışa sunulacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye'de satışa sunulacak
    Yeni Peugeot 308'i Ekim 2022'de Türkiye'de satışa sunan Fransız marka, 2023 yılından itibaren e-308 adındaki tamamen elektrikli versiyonu da ülkemizde yollara çıkmaya hazırlanıyor.



    Elektrikli Peugeot e-308, donanım seviyesine bağlı olarak 115 kW (156 HP) güç üreten ve 400 km’nin üzerinde (WLTP standardı) menzile sahip yeni bir elektromotorla satışa sunulacak.



    Elektrikli Peugeot e-308, özellikleriyle neler sunuyorz?



    Yeni Peugeot e-308’in tasarımı hem Peugeot DNA’sına hem de dinamik ve üst sınıf dünyasına dayanıyor. Uzun ön kaput, silueti güzelleştiriyor. Ayrıca markanın yeni logosu, ızgaranın ortasında gururla sergileniyor. Mimarinin genel optimizasyonu, iç mekan ferahlığına katkı sağlıyor. Önde, aslan dişi imza far tasarımı, 308’i Peugeot ailesine kusursuz bir şekilde entegre ederken Matrix LED farları çerçeveliyor.



    Benzer şekilde arkadaki üçlü aslan pençesi LED stop lambaları da marka aidiyetine vurgu yapıyor. Yeni 18 inçlik alüminyum alaşım jantlar, yeni Peugeot 308’in tamamen elektrikli versiyonları için özel olarak geliştirildi. Bu jant, özellikle aerodinamik verimliliği ve performansı optimize etmek için tasarlandı.



    Ayrıca Bkz.ÖTV matrah düzenlemesi için tarih geldi! Bakan Nebati duyurdu



    Elektrikli motorlar yeni nesil bataryadan güç alıyor



    Yeni Peugeot e-308, anlık hızlanma tepkileri sağlayan 115 kW (156 HP) güç ve ilk hareket anından itibaren 260 Nm tork değerine sahip yeni, tamamen elektrikli bir motorla satışa sunulacak. Yeni motor sayesinde e-308; sessiz, titreşimsiz ve CO2 emisyonu olmayan bir sürüş sunuyor.



    Elektrikli Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye'de satışa sunulacak
    Batarya da yeni nesil bir kimyaya sahip, 54 kWsa yüksek voltajlı (51 kWsa kullanım) bir batarya kullanılıyor. %80 Nikel-%10 Manganez-%10 Kobalt içeren yeni bir kimyasal bileşime sahip batarya, 400 volt ile çalışıyor ve WLTP protokolüne göre 400 km’ye kadar menzile imkân sağlıyor.



    Verimlilik konusunda da iddialı olan yeni Peugeot e-308'deki motor, batarya, aerodinami, ağırlık optimizasyonu ve A sınıfı lastiklerin kullanılması gibi sürtünme kayıplarının azaltılması yönündeki gelişmeler ile 100 km’de 12,7 kWsa tüketim değeri elde edilmiş. Ayrıca, enerji tüketimini mümkün olduğunca etkin bir şekilde yönetmek için sürücü kendi sürüş modunu, Eko, Normal ve Spor gibi 3 ayrı şekilde seçebiliyor.



    Bunun dışında “Fren” modu sayesinde, enerji geri kazanımını optimize etmek için gaz pedalını bıraktığında yavaşlamayı artırabiliyor; tek pedallı sürüş gerçekleştirebiliyor. Entegre üç fazlı şarj cihazı standart olarak sunuluyor ve 11 kW güç değerine sahip. Şarj soketi tüm şarj modları ile uyumlu. Batarya, 100kW’lık hızlı bir şarj noktasında 25 dakikadan daha kısa bir sürede %80’e kadar şarj edilebiliyor.



    Yeni Peugeot e-308, sakin ve güvenli sürüşe etmek teşvik üzere sürücüyü; güvenli takip mesafesini koruyan Dur-Kalk özelliğine sahip Adaptif Cruise Control, 75 metreye kadar algılayabilen uzun menzilli kör nokta uyarı sistemi, geri manevralarda hayatı kolaylaştıran Geri Manevra Trafik Uyarı Sistemi gibi yeni nesil sürüş yardımcıları ile destekliyor.



    Heyecan verici iç mekan



    Elektrikli Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye'de satışa sunulacak
    Yeni Peugeot e-308, sürücü ve yolcular için kabin içindeki yaşamı daha da keyifli hale getiren yeni nesil Peugeot i-Cockpit ile donatılıyor. Isıtma özelliğine sahip kompakt direksiyon simidi sürüş keyfini destekliyor ve üstün sürüş çevikliği sağlıyor. 3-Boyutlu, dijital ve yükseltilmiş ön gösterge paneli kişiselleştirilebiliyor.



    10 inçlik dokunmatik multimedya ekranı, bilgi-eğlence sistemi ve diğer araç işlevlerini gözleri yoldan ayırmadan yönetme olanağı sunuyor. Özenle seçilen malzemeler ve özenli işçilik kalitesi ile tamamen yapılandırılabilir dokunmatik i-Toggles ve bilgi-eğlence sistemi i-Connect teknolojisi, sürüş deneyimini daha sezgisel ve eşsiz hale getiriyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    %100 elektrikli Peugeot E-308 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    %100 elektrikli Peugeot E-308 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    %100 elektrikli Peugeot E-308 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri









  • Batarya dolum hızı güzelmiş

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • JormungandN kullanıcısına yanıt
    Tyacan'ın 100kWh'lık bataryasının yaklaşık yarısı kadar batarya var dolum süresi o yüzden 25dk.

    Fakat bu süre isterse 10 dk olsun yine uzun. Internette link sadece 20 sn beklediğinde çok uzun gelir ya onun gibi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dolum hızı iyi ancak çok fazla gelişmesi lazım. hem dokum istasyonlarının hemde araçların

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • IrrepertuX kullanıcısına yanıt
    Dolum istasyonlarının gelişmesi için her bir porta bir yerden 150kW elektrik gelmeli. port üretip koymak koymak sorun değil, sen elektrikten haber ver. Türkiyenin her bir yanında binlerce noktaya o elektrik nerden nasıl gelecek, esas problem orada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artık hybridleri getirmesi lazım Stellantis grubunun. Şarj istasyonları yokken full elektrikliler çok uğraştırır. Şehir içi kullanmak için elektrikli aracımın olmasını isterim.

  • benzinli modellerle aynı fiyata gelirse yine iyidir

  • fiyatı yüksek biraz.

    2008 ile aynı platform değilmiş.









    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi e_capkan -- 20 Kasım 2022; 21:51:49 >
  • Ben beğendim çıkınca kara borsa falan olmazsa almayı ciddi düşünüyorum şuan tabi %10 ötv de kalırsa..

  • isimsiz755 kullanıcısına yanıt

    700bin tl nin üzerinde. matrah güncellemesi gelirse %10 a girebilir.

  • 408 ile aynı anda gelirse 408 biçer geçer bunu

  • Aga hayal ürünü bunlar. 2011 model bir araca sahibiz zırt pırt sorun vs derken araç fiyatlarına bir girdim baktım dedim bakmak zorunda olduğumuz suri afgn paki varken bize araç almayı hak görür mü devlet böyühlerimiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e_capkan kullanıcısına yanıt
    Herhalde değil çünkü 2008 dediğin araç b suv. Bu ise c segmenti, 3008 le aynı platformdur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaç yüzbin dolara?😍😍😍

    Tövbe ya🤦🏻

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Hocam bu elektrik kablolari hep yerin altından gidiyor şehir merkezlerinde.
    Şehrin bir çok noktasına bu kadar kw elektrik getirmek için hali hazırda yerin altından geçen kablolar yeterli mi? Yoksa yeni alt yapı tesisi tekrardan kazıp yeni elektrik kablolari çekmek gerekir mi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • PSA grubu diğer elektrikli araçları da getirdik dedi ama araçları gören yok. Sorsanız en uygun elektrikli araç PSA da. Uygun fiyata ve bizi galerilerin eline düşürmeden adetli şekilde getireceklerse getirsinler yoksa buraları boşuna meşgul etmesinler.

  • Peynir alamıyoruz artık

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bunun yerine PHEV motoru getirseler daha iyiydi.


    Evin ikinci arabası olarak elektrikli bir araba isterdim ama ne sitede altyapı var ne de gideceğim çoğu yerde.

  • mcrew kullanıcısına yanıt
    Yeraltı kabloları yüksek gerilim hattı da denilen (YG) pilonlardaki kablolarla eşit kalınlıkta (buna ilişkin ek açıklama var) olup üstü kalın plastik kaplıdır.


    Elektrikli Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye'de satışa sunulacak

    Fotoğrafta görüldüğü gibi yeraltı kablolar YG kablolara doğrudan bağlı. Bu durumda YG voltajı örneğin 10kV ise yeraltı kablolar da 10kV demektir (bununla da ilgili ek açıklama olacak) 10 kV'ı en düşükten seçtim. Yeraltından 525kV (!) gibi yüksek voltaj iletilebiliyor bu iş için özel yalıtımlı kablolar üretiliyor, bunun belgesi var:
    https://www.nexans.com/en/newsroom/news/details/2021/04/Nexans-successfully-achieves-electrical-Type-Test-for-525-kV-DC-GIS-cable-sealing-end.html

    Elektrikli Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye'de satışa sunulacak

    525 kV kablonun teki 1000 Amper iletse yeraltından kabaca 525bin kW iletmek mümkün ki bu kablolar yeraltından genelde 3'lü, 6'lı iletiliyor. 6 kablo ile 3150 biin kW iletilebilir.


    Elektrikli Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye'de satışa sunulacak

    Bu elektrik ile evinde aracını 8kW AC ile şarj etmek isteyen için 300.000 konuta 8kW iletilsin, 2400 bin kW eder. Geriye kaldı 750 bin kW. Onunla şehir içi, etrafına 750 bin / 150 = 5000 tane 150 kW lık hızlı şarj isyonu beslenebilir.

    1 tek yeraltı kablo hattı ile bir şehirde yüzbinlerce konuta elektrikli araç şarj etmesi için aynı anda 8kW , binlerce hızlı şarj istasyonuna aynı anda 150 kW elektrik verilebiliyor.

    Görüldüğü gibi, fotografı, belgesi, matematiği ile Şehrin bir çok noktasına bu kadar kw elektrik getirmek için hali hazırda yerin altından geçen kablolar yeterli.

    Görüldüğü gibi bu devasa elektriği yerüstü yeraltı farketmez taşımak veya dağıtmak sorun değil çünkü esas sorun başka: Bu devasa elektrik en başta nerede üretiliyor?

    Şehir dışında bol bol gördüğümüz çelik kafes direkler (pilon) elektriği güç santralinden şehire iletiyor deniliyor. Ama gerçekten amacı elektriği bir konumdan başka konuma iletmek mi? Şu fotografa bakınız.


    Elektrikli Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye'de satışa sunulacak

    Bir değil iki pilon hattı bir yöne, başka 2 pilon hattı başka yöne gidiyor! Bunların amacı elektriği bir yöne iletmek ise pilonlar farklı yönlere neden gidiyor? Muhtemel cevap: Pilonlara asılı kablolar, atmosferde yüklü statik elektrik çekiyor! Atmosfer, dünyanın en büyük elektrik kaynağı. Pilonlar bu şekilde çifter çifter farklı yönlere dağılıp atmosferle temas alanını maksimize ederek atmosferden daha yüksek elektrik çekiyor. Elektrik, dünyanın en büyük ve en istikrarlı elektrik kaynağı olan atmosferdeki statik elektrikten geldiği için, bu sayede şehirlere onlarca yıldır sorunsuz, kesintisiz, ölçeklenebilir, sürdürülebilir elektrik geliyor.

    Bu devasa pilonlar elektriği güç santralinden iletiyor görüntüsü altında, atmosferle temas ederek atmosferik elektrik çekiyor.


    Elektrikli Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye'de satışa sunulacak

    525 kV yer altından iletilebiliyorsa devasa pilon yapmanın mantığı yok zaten. Ancak atmosferik elektrik çekiyorlarsa mantığı var. Bu devasa pilonlar elektriği güç santralinden iletiyor görüntüsü altında, atmosferle temas ederek atmosferik elektrik çekiyor fakat termik rüzgar güneş santralinden iletiyormuş gibi yapılarak yüksek maliyetli bir enerji denilerek elektrik tarifesinden kazığı geçiriyorlar.


    Elektrikli Peugeot e-308, 2023 yılında Türkiye'de satışa sunulacak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Anladım yani en azından şehrin belli yerlerine sarz noktaları kurmak için ciddi bir alt yapı çalışması yapmaya gerek yok. Ama enerji üretimi konusunda proglemler yaşanabilir.

    Bu pilonlar hakkında söylediğiniz bir iddia sanırım. Bunun ile alakalı makaleler, gerçekten gökyüzündeki statik elektriği çektiğine dair makale veya önemli araştırmalar var mı? Ben ilk defa sizden duydum.

    Peki elektrik üretimi bu kadar uyguna hallediliyorsa, rüzgar enerjisi, güneş panelleri, fosil yakıtla çalışan elektrik santralleri neden bunlara ciddi yatırımlar yapılıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.