Şimdi Ara

Elektrikli Golf 2014'te yollara çıkıyor, işte detaylar! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
22.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®


    quote:

    Orijinalden alıntı: Scorpion28


    quote:

    Orijinalden alıntı: reactor1111


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    Doğuş grubu bu aracı kaça satar bilemem ama klimasızından 58.000 lira olan aracın bu haline herhalde değer biçilemez.
    Elektrikli Golfe bakıyorsunuz beyefendi derlermi acaba..

    100-200 bin � gibi bir fiyatla satılır ülkemizde.

    o paraya porsche cayenne, bmw x6, audi q7 alınıyor. Biraz alçaktan salla


    100 200 bin euro ya bunların hiçbirini alamazsın mayk

    100-200 bin euro 200-400 milyar demek oluyor bilmem farkındamısın ?

    Audi Q7 3.0 TDI quattro tiptronic 2967 103.266 euro
    Audi Q7 4.2 FSI quattro tiptronic 4163 138.034 euro

    Porsche Cayanne 3598 cc 12,9 lt 213,730 TL
    Porsche Cayanne Diesel 2987 cc 9,3 lt 212,300 TL
    Porsche Cayanne GTS 4806 cc 15,1 lt 306,700 TL
    Porsche Cayanne S 4806 cc 15,8 lt 260,500 TL

    BMW X6 xDrive30d SAV Otomatik 2993 6 / 4 235 129.601 euro 254.782 tl
    BMW X6 xDrive40d SAV Otomatik 2993 6 / 4 306 140.457 euro 276.124 tl

    yorma beni bilader.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905


    quote:

    Orijinalden alıntı: speedman

    "KERS sistemiyle donatılacak olması."

    formuladan günlük yaşama...



    KERS F1 icin bulunan birsey degil, sandiginiz kadarda yeni degil

    KERS kinetik enerjinin geri kazanimidir, trenlerde fln yaklasik 50 yildir kullaniliyor





    Eee madem öyle niye daha anca kullanılıyor otomobillerde bi düşündünüz mü ? Niye tam da F1de araçlara adapte edildikten sonra başlandı Otomobil dünyasında düşünülmeye ?

    Formula bunun en büyük adımıdır. İster 20 ister 50 yıllık teknoloji olsun Formula 1 sayesinde bunlar araçlara adapte ediliyor şuan.
    Minimal boyutlarda maximum kazanç sağlayacak ve otomobillere uyacak şekilde KERSin gelişmesi F1 sayesinde olmuştur.
    Trenlerde falan olması bişeyi değiştirmez. Formula 1'den otomobil dünyasına geçmiş bişeydir KERS kim ne derse desin..




  • Para mesele değil yolda bırakmasın.
  • sanırım 3-5 sene sonra şarj istasyonları cazip yatırım alanı olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    sanırım 3-5 sene sonra şarj istasyonları cazip yatırım alanı olacak.


    İnce uçlu falan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    türkiye de golf her zaman piyasa sahibi olmuştur bu aşikar... ama doğuş oto faktörü bunu en üst donanımlı passat fiyatına piyasaya sokar zaten onu alcağına dizel al en azından artan para cebine kalır yakıt paran olur....

    böyle 10 liraya depo dolar dizelle 120-170 lira civarında dolar.hadi 30 liraya dolsun şarjı.gerçi solar panelde var.bırak arabanı sokakta.kendi kendine giden araba gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: speedman

    XXX



    XXX



    Eee madem öyle niye daha anca kullanılıyor otomobillerde bi düşündünüz mü ? Niye tam da F1de araçlara adapte edildikten sonra başlandı Otomobil dünyasında düşünülmeye ?

    Formula bunun en büyük adımıdır. İster 20 ister 50 yıllık teknoloji olsun Formula 1 sayesinde bunlar araçlara adapte ediliyor şuan.
    Minimal boyutlarda maximum kazanç sağlayacak ve otomobillere uyacak şekilde KERSin gelişmesi F1 sayesinde olmuştur.
    Trenlerde falan olması bişeyi değiştirmez. Formula 1'den otomobil dünyasına geçmiş bişeydir KERS kim ne derse desin..


    KERS otomobillerde daha oncede kullanildi yanliz, hatta F1'de kullanilmasindan yillar once

    KERS'in gelismesi diye birsey yok, KERS sandiginiz gibi complex bir teknoloji degil, F1'in KERS'e katacaklari sinirldiri, KERS temel bir teknoloji, degisken zamanli egzantirik bile degil

    Ayrica KERS ismen teknoloji bile degildir, salincak bile bir KERS once bunu anlayin sonra konusalim, KERS demek kinetik enerjinin geri kazanilmasi demek, araba ile alinan birsey bile degil aslidna

    Sizin soylediginiz regenerative braking oluyor yani fren anindaki kinetik enerjinin korunumu icin yapilan motoruna gore normalden daha agir bir volan kullanarak yapilan bir sistem

    Arastirin dediklerimi dogrulayin, birak trenleri KERS NASA'yi uzaya goturen teknolojilerden biri

    Simdi diyelim F1 ile halka indide, millet F1 de var diye arabasina kocaman on kanat istiyor mu ? F1'de var diye herkez 800hp motorlu araba mi talep ediyor ?

    F1 ile KERS'in bugun kullanilmasinin hic bir baglantisi yok

    Daha once elektirikli arabalar bu kadar commercial sekilde satiliyormuydu ? hayir ! KERS elektirigin ve frenin oldugu her yere eninde sonunda girer, bunun F1 ile alakasi yok

    Kisacasi KERS'i araclarda gormenin sebebi piyasada artik elektirikli arabalar olmasidir

    KERS'in F1 de olmasinin sebebi ise F1'in artik izleyici kaybetmesi, izlenmemesi, bu yuzden cesitli atraksiyonlara giriyorlar, bio yakit zart zurt, halbuki yilda 2 tane buyuk kaza, 2 tane sakatlanan pilot, iki yaristan birindede gecislerde kaza yapilsa F1 cok daha izlenir

    Simdi sen "kaza" lafina takilirsin, cunki alginin limitleri belli, hadi aciklayalim, F1 gibi bir organizasyonda kaza olmasi icin birbirine denk rakiplerin olmasi lazim

    Hos son yarisa birden fazla sampiyon adayi ile giriyoruz ama ortada birsey yok, hakkinen - schumacher'in yarisi yok su gun pistte iste onun yerine KERS var

    F1 KERS'e birsey katmak istiyorsa, degisken agirlikli yada debriyaj tahrikli kisacasi degisken bir KERS sistemi yapsin su anda kullanilan KERS hava balonlarina konan agirlik gibi birsey, atiyorsun yukseliyorsun o olay




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: speedman

    XXX



    XXX



    Eee madem öyle niye daha anca kullanılıyor otomobillerde bi düşündünüz mü ? Niye tam da F1de araçlara adapte edildikten sonra başlandı Otomobil dünyasında düşünülmeye ?

    Formula bunun en büyük adımıdır. İster 20 ister 50 yıllık teknoloji olsun Formula 1 sayesinde bunlar araçlara adapte ediliyor şuan.
    Minimal boyutlarda maximum kazanç sağlayacak ve otomobillere uyacak şekilde KERSin gelişmesi F1 sayesinde olmuştur.
    Trenlerde falan olması bişeyi değiştirmez. Formula 1'den otomobil dünyasına geçmiş bişeydir KERS kim ne derse desin..


    KERS otomobillerde daha oncede kullanildi yanliz, hatta F1'de kullanilmasindan yillar once

    KERS'in gelismesi diye birsey yok, KERS sandiginiz gibi complex bir teknoloji degil, F1'in KERS'e katacaklari sinirldiri, KERS temel bir teknoloji, degisken zamanli egzantirik bile degil

    Ayrica KERS ismen teknoloji bile degildir, salincak bile bir KERS once bunu anlayin sonra konusalim, KERS demek kinetik enerjinin geri kazanilmasi demek, araba ile alinan birsey bile degil aslidna

    Sizin soylediginiz regenerative braking oluyor yani fren anindaki kinetik enerjinin korunumu icin yapilan motoruna gore normalden daha agir bir volan kullanarak yapilan bir sistem

    Arastirin dediklerimi dogrulayin, birak trenleri KERS NASA'yi uzaya goturen teknolojilerden biri

    Simdi diyelim F1 ile halka indide, millet F1 de var diye arabasina kocaman on kanat istiyor mu ? F1'de var diye herkez 800hp motorlu araba mi talep ediyor ?

    F1 ile KERS'in bugun kullanilmasinin hic bir baglantisi yok

    Daha once elektirikli arabalar bu kadar commercial sekilde satiliyormuydu ? hayir ! KERS elektirigin ve frenin oldugu her yere eninde sonunda girer, bunun F1 ile alakasi yok

    Kisacasi KERS'i araclarda gormenin sebebi piyasada artik elektirikli arabalar olmasidir

    KERS'in F1 de olmasinin sebebi ise F1'in artik izleyici kaybetmesi, izlenmemesi, bu yuzden cesitli atraksiyonlara giriyorlar, bio yakit zart zurt, halbuki yilda 2 tane buyuk kaza, 2 tane sakatlanan pilot, iki yaristan birindede gecislerde kaza yapilsa F1 cok daha izlenir

    Simdi sen "kaza" lafina takilirsin, cunki alginin limitleri belli, hadi aciklayalim, F1 gibi bir organizasyonda kaza olmasi icin birbirine denk rakiplerin olmasi lazim

    Hos son yarisa birden fazla sampiyon adayi ile giriyoruz ama ortada birsey yok, hakkinen - schumacher'in yarisi yok su gun pistte iste onun yerine KERS var

    F1 KERS'e birsey katmak istiyorsa, degisken agirlikli yada debriyaj tahrikli kisacasi degisken bir KERS sistemi yapsin su anda kullanilan KERS hava balonlarina konan agirlik gibi birsey, atiyorsun yukseliyorsun o olay




    Böyle uzun uzun yazınca araya da bazı sistemlerin ingilizce hallerini yazınca haklı falan mı çıktığını zannediyorsun ?
    Esas senin algılarının limitleri belli. F1'de var diye milletin dev ön kanatlı arabalar istemesinden 800hp motorlu araçlar istemesinden bahsetmişsin.
    He sen F1'in hayatımıza girmesinden bunu anlıyorsan yapıcak bişey yok.
    O yüzden zaten yıllardır Shell gibi bi firma otomobiller üzerinde kullanmak için teknolojiler geliştirmeye çalışıyor Ferrariyle değil mi? Hani gün gelir dev kanatlı 800hpli yol otomobiller görürsek diye.
    Hey allahım ya..
    KERS'in tek başına bi teknoloji olmadığının ben de farkındayım. KERS sadece enerji geridönüşümü demek olabilir. Ama burda bahsettiğimiz KERS sistemi. Kelime oyunu yapınca olay değişmiyor merak etme. Yıllardır NASA da trenlerde kullanılan sistemlerden bahsetmişsin hala.
    E banane onlardan . Ona bişey mi dedik?
    KERS sistemini Formula 1 keşfetmiştir gibi bişey dediğimi de hatırlamıyorum.
    Sadece bunu otomobillere uyarlama aşamasında F1 devreye giriyor. Ayrıca elektrikli otomobil kullanımıyla alakası olsa bile sırf o yüzde otomobil dünyasında ortaya birden çıkmış bişey değil KERS. Elektrikli olsun olmasın KERS sistemi uygun koşullar sağlandığında otomobillerde kullanılabilir.
    He işte bu uygun koşulları da Formula 1 sayesinde tam olarak bulma imkanı yaşıyoruz. Buna da geliştirme demeyi tercih ediyorum ben. Başka bi kelime kullanmak istersen olayın özünü dğeiştirmez bu..
    Ayrıca şunu farketmeni isterim ki otomobil dünyasındaki markalar F1in içindeki markalar .. Bunlar başka dünyadan gelen insanlar değil. Williams gibi Force India gibi sadece yarış merkezli saf yarış takımları olsa da,diğer üreticiler bu işin içinde sadece F1 şampiyonluğu almak için koşturmuyorlar heralde.
    Adamlar F1 üzerinden sistemleri geliştirip yol otomobillerinde kullanmak üzere teknolojiler geliştiriyolar.
    Ama sen tabi gelmiş burda direk F1de gördüğünün aynısını yol otomobilinde görmek istediğin için ne kadar laf anlatsak boş..
    F1 deki bi sistemin yol otomobilinde görülmesi için illa dev kanatların 800hp li çift turbo motorların olması gerekiyor sana göre..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HyperioИ -- 14 Kasım 2010; 22:52:18 >




  • Auto Bild 2012 diyordu...
    Neyse zaten VW kobay olarak önce Skoda'da çıkarır elektriklisini :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: HyperioИ

    XXX



    XXX



    Böyle uzun uzun yazınca araya da bazı sistemlerin ingilizce hallerini yazınca haklı falan mı çıktığını zannediyorsun ?

    KERS'in tek başına bi teknoloji olmadığının ben de farkındayım. KERS sadece enerji geridönüşümü demek olabilir. Ama burda bahsettiğimiz KERS sistemi. Kelime oyunu yapınca olay değişmiyor merak etme. Yıllardır NASA da trenlerde kullanılan sistemlerden bahsetmişsin hala.
    E banane onlardan . Ona bişey mi dedik?
    KERS sistemini Formula 1 keşfetmiştir gibi bişey dediğimi de hatırlamıyorum.
    Sadece bunu otomobillere uyarlama aşamasında F1 devreye giriyor. Ayrıca elektrikli otomobil kullanımıyla alakası olsa bile sırf o yüzde otomobil dünyasında ortaya birden çıkmış bişey değil KERS. Elektrikli olsun olmasın KERS sistemi uygun koşullar sağlandığında otomobillerde kullanılabilir.
    He işte bu uygun koşulları da Formula 1 sayesinde tam olarak bulma imkanı yaşıyoruz. Buna da geliştirme demeyi tercih ediyorum ben. Başka bi kelime kullanmak istersen olayın özünü dğeiştirmez bu..
    Ayrıca şunu farketmeni isterim ki otomobil dünyasındaki markalar F1in içindeki markalar .. Bunlar başka dünyadan gelen insanlar değil. Williams gibi Force India gibi sadece yarış merkezli saf yarış takımları olsa da,diğer üreticiler bu işin içinde sadece F1 şampiyonluğu almak için koşturmuyorlar heralde.
    Adamlar F1 üzerinden sistemleri geliştirip yol otomobillerinde kullanmak üzere teknolojiler geliştiriyolar.
    Ama sen tabi gelmiş burda direk F1de gördüğünün aynısını yol otomobilinde görmek istediğin için ne kadar laf anlatsak boş..
    F1 deki bi sistemin yol otomobilinde görülmesi için illa dev kanatların 800hp li çift turbo motorların olması gerekiyor sana göre..


    KERS'in acilimi turkce mi? yada Turkcede kaliplasmamais terimleri kafama gore mi cevireyim ? donusturulebilir frenaj mi diyeyim ? kinetik enerjinin geri kazanim sistemi mi? kabamdan terim termonoloji mi uydurayim ? onu siz yaparsiniz ben almiyayim....

    Ya KERS'in ne oldugunu benim yazimda ogrendin hala birseyler idda ediyorsun, sen KERS'i F1 icin "bulunan" bir teknoloji oldugunu saniyorsun cunki KERS'in ingilizce acilimini bile bilmiyorsun sonra gelip burada yorum yapiyorsun, bilgi sahibi olmada fikir sahibi degil tez sahibi oluyorsun

    Tez olarakta "Bu aracta kullanilan KERS sistemi F1 sayesinde kullanildi" soyledigin inanilmaz yuzeysel, bunun farkina varip sinirlenmek yerine, "aaa bilmiyordum" demek yeterli olucaktir keza bende herseyi bilmiyorum ama bilmedigim konuda yazmam, keske sende boyle yapsaydin...

    KERS sistemi ictan yanmali bir cadde otomobilinde kullanilanilmasi mantikli degil keza sen bu yazindada kullanilacagini idda ediyorsun, normal bir cadde arabasinin volani 5-6 kilodur ama KERS ile bu rakam 30kiloya kadar tirmanicaktir, yuruyen aksamda 30 kiloluk olu agirligi nedir 1.6 motor araba icin ? KERS F1'de kullanilir tabi cunki viraj cikisinda 70-80hp guzel bir sey ama icten yanmali motoru olaan arabada depoladigin elektirik enerjisini ne yapacaksin ? Aracin en azindan hybrid olmasi lazim ki KERS benzeri sistemler hem Mitsubishi hemde Toyota tarafindan kullaniliyor elektirikli hybrid araclarinda ve conceptlerinde

    KERS'in elektikli arabalarda kullanilmasinin sebebi bu araclarin sanzuman gibi agir parcalarinin olmayisi dolayisi ile zaten kulalnilicak olan balancer agirlik yerine KERS kullanilmasidir, yani elektirikli motorlarda yuryen aksamda balans yapmasin diye agirlik zaten konuyor bunun yerine KERS koyarsin, verimliligi artirirsin

    F1 uzerindeki teknolojilerin nerdeyse hic biri yola inmiyor, size bu satiliyor aliyorsunuz ama F1 in butun teknolojileri ILKEL [Ilkel teknoloji nedir arastir, biliyorum bu kelime sana garip gelicek...] dir ve yola inmeleri en temiz 30 yil suruyor ki F1in Hitler zamanindaaki bazi teknolojiler hala sahaya inmedi, ki ozaman F1'i domine endenler zengin cocuklari ve hirsli diktatorler yani basit teknoloji kullaniyor, F1 motorlarini ingilterede bir garajda arkaya aldilar, adimlar boyle ilkeldi bu adimlari daha yeni yeni gunumuz otomobillerinde goruyoruz

    Bugun 100-200K dolarlik motorlari not kagidi gibi cope atan bir yarisin yol arabalarina katacaklari sinirlidir

    Herseyin otesinde 1980lerde kullanilan turbolarin exhaust housignleri [exhaust taraflari] daha modifiye camiasina yeni indi, dusun bu turbolar birde uretim bandinda kullanilicak ! kullanilana kadar turbo biter elektirikli arabaya geceriz...

    Oto haber okuyarak fikir sabibi degil kaset kaydi olursunuz, ki okudugunuz derginin cok ta bir agirligi olsa, hele okdugunuzun iki uc harfini unutur, iki uc harfini yanlis hatirlar, anlamadiginiz iki uc konuyuda birlestirirseniz bu yaziyi okudugun koltukta oturuyor olsun [@HyperioИ]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 16 Kasım 2010; 20:23:43 >




  • konu hakkında yeterli açıklamayı aşagıdaki yazıda bulabilirsiniz.

    http://formula1.about.com/od/car1/a/kers.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_brake

    formula ve kers hakkında gerçeklerhttp://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/8763.html


    kinetik enerjinin depolanma sistemi eski yıllarda da denemiş ve uygulamaya geçmiştir ancak ciddi bir fark vardır . Birisinde flyweel denilen direk eenrjinin yine mekanik olarak depolanması ve dönüştürülmesidir ve çok eski bir mevzudur . Dİğeri enerjinin eleektirk enerjisine çevrilerek depolanmasıdır. Günümüzde geçerli olan ve ileride kullanılması yaygınlaşacak olan kinetik enerjinin elektirk enerjisine çevrilerek depolanıp sonra bu enerjinin elektrik motorlarına iletilerek bir kazanç olarak kullnılması olacaktır.

    Flyweel için bir kg sınırlanması diye birşey söz konusu değildir.ANcak tabii ki her şeyin birverimi ve kayıp kazanç dengesi söz konusudur. Kazanç -kayıp değeri ciddi bir enerji olduğunda otomobil dünyasında her zaman kullanıcak bir enerji olarak kalacaktır.

    not: açıklamalarım herhangi bir kişiye cevap niteliğinde değil genel bilgilendirme amaçlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Kasım 2010; 0:54:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    Doğuş grubu bu aracı kaça satar bilemem ama klimasızından 58.000 lira olan aracın bu haline herhalde değer biçilemez.
    Elektrikli Golfe bakıyorsunuz beyefendi derlermi acaba..

    Klimasız Golfleri Doğuş liste fiyatının 6 milyar aşağısına verdi ve o araçlar İskandinav ülkelerinden TR'deki artan talebi karşılamak için getirildi,58000 rakamı aracı uygun fiyata alıp sonra ''yersen'' diye sahibinden'e koyan adamın terbiyesizliği, hatta benzer bir ilanda insaflı biri 41000'e verdi aynı aracı,sokun artık şunu kafanıza,10 keredir aynı şeyi yazıyorum.

    +1 ya diyecek laf yok...




  • Bu araç piyasada fazla tutunamaz. Fakat 2014'e kadar neler değişir bilemeyiz.
  • Elektrikli araçların olgunlaşması için zamana ihtiyaç var.
    Yoksa bu gibi ummadığınız şeyler olabilir;

    http://gas2.org/2009/10/30/mini-e-hits-pothole-loses-power-electric-cars-must-be-more-durable/
  • geç kalıyolar abi...reno 2011de çıkaracam diyor.
  • KERS güncel makyajlı mondeoda da var, hibritlere kadar gitmeye gerek yok

    Elektrikli Golf 2014'te yollara çıkıyor, işte detaylar!
  • @drahte 1905
    "Aracin en azindan hybrid olmasi lazim ki KERS benzeri sistemler hem Mitsubishi hemde Toyota tarafindan kullaniliyor elektirikli hybrid araclarinda ve conceptlerinde " tabiki hybrid araclarda kullaniliyor ekstra cekis gucunun yakit tasarrufu ile hergangi bir alakasi olamaz sizinde soylediginiz gibi..

    F1 teknolojisi, belli noktalarda yol araclarina adapte edilmesi onlarca yil alabilecegi gibi, bazi noktalarda ise hemen adapte edilebiliyor.
    KERS sistemi kolay adapte edilebilen bir sistem oldu. Porsche, Williams ile anlasma yaparak Williams'in F1 icin gelistirdigi volanli KERS sistemini yol arabalarinda kullandi.
    KERS'in eski bir teknoloji oldugu dogru degil, KERS fikrinin ve implementation'in ilk ornekleri cok eskilere dayanabilir ama KERS sistemiyle en az kayipli enerji elde etmek ve bu enerjinin depolanmasi hala "hot topic" diye tabir edilebilir. Yine ornek olarak Williamsi verecegim, Williams bu sene volanli KERS degil Akulu (battery) KERS gelistirecegini belirtti, bu sistemin volanli sisteme gore +/-'leri var tabiki bunun uzerine burda durmam sacma olur.
    Demek istedigim ureticiler F1'e para yatirirken bunu yol araclarindada kullanilabilir olmasini istiyorlar artik bu sebepten dolayi BMW, Toyota F1 den cekildi ama 2013 kurallari ile tekrar donecekler var. 2013 te motor hacimlerinin 1600cc( yol araclari gibi) dusurulmesinin sebebide bu. Bu teknolojiler (Turbo,KERS etc.) artik yol araclarina cok daha kolay adapte edilebilecekler. (tekrar, turboda eski teknoloji ama...)

    Ayrica
    "Bugun 100-200K dolarlik motorlari not kagidi gibi cope atan bir yarisin yol arabalarina katacaklari sinirlidir"
    Bu motorlara yaris esnasinda yakit ikmali yasaklandi, bunun sonucunda motor ureticileri yakit tasarrufu uzerinde yogun caba sarf ediyorlar. Bu anlamda bulunacak herhangi bir fikrin gunluk yasamda neler getirebilecegini bilemeyiz. Tipki bir diferansiyel denklem cozumu ureten bir matematikcinin cozumunun, biz elektronikcilerin veya makinacilarin kendi islerine modifiye ederek kullanmasi gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Öyle bir fiyat ile satarlarki Türkiyede yaptığı ekonomi satılan fiyatın yanında çok komik kalır. Bu arada yalnızca sunrofu güneş paneli ile kaplıyacaklarına komple tavanı ve motor kaputunu kaplamak daha akıllıca olurdu sanki. Yoksa sunroof kadar güneş paneli bir fanı ancak çalıştıracak güç üretir.

    dostum işte bu noktada pazarlama taktikleri devreye giriyor onlarda senin düşündüklerini düşünmüşledir ama öncelikli olarak bu şekilde piyasaya sürer, para kazanırlar daha sonraki modellerde de sizin dediğiniz önerilere doğru geçiş yaparlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    konu hakkında yeterli açıklamayı aşagıdaki yazıda bulabilirsiniz.

    http://formula1.about.com/od/car1/a/kers.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_brake

    formula ve kers hakkında gerçeklerhttp://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/8763.html


    kinetik enerjinin depolanma sistemi eski yıllarda da denemiş ve uygulamaya geçmiştir ancak ciddi bir fark vardır . Birisinde flyweel denilen direk eenrjinin yine mekanik olarak depolanması ve dönüştürülmesidir ve çok eski bir mevzudur . Dİğeri enerjinin eleektirk enerjisine çevrilerek depolanmasıdır. Günümüzde geçerli olan ve ileride kullanılması yaygınlaşacak olan kinetik enerjinin elektirk enerjisine çevrilerek depolanıp sonra bu enerjinin elektrik motorlarına iletilerek bir kazanç olarak kullnılması olacaktır.

    Flyweel için bir kg sınırlanması diye birşey söz konusu değildir.ANcak tabii ki her şeyin birverimi ve kayıp kazanç dengesi söz konusudur. Kazanç -kayıp değeri ciddi bir enerji olduğunda otomobil dünyasında her zaman kullanıcak bir enerji olarak kalacaktır.

    not: açıklamalarım herhangi bir kişiye cevap niteliğinde değil genel bilgilendirme amaçlıdır.

    Oldukça açıklayıcı bir mesaj olmuş verilen linklerde gerekli bilgiler var, teşekkürler.




  • solar panelin büyük tutulması daha iyi olur çünkü ne kadar büyük panel o kadar elektrik
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.