< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 21 Şubat 2022; 20:33:26 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Dsg sorunu ve doğuş otoda yaşadıklarım (4. sayfa)
-
-
Maslak doğuşun bu tutumu dsgye özel değil, geçen yıl bozuk abs sensörü için 15-20 bin tlye abs beyni ve pompası değiştirmeye kalktılar, ısrarla sensör değiştirmediler, sonuçta özel servise gittim 200 küsür tlye orjinal vw parçasıyla sensör değişti. Bu kadar adilik de olmaz, bilmesek ne yapalım diyerek soyulacağız, işin kötüsü fabrika çıkışı sağlam abs beynimi değiştirmek zorunda kalacaktım bunlar yüzünden. Bu arada ben de sıfır kmden beri tüm bakımlarımı maslak doğuşta yaptırmış birisiyim.
-
bir şekilde sesimizi duyurmamız lazım, Almanyaya kadar yazicam yaşadıklarımi detaylı anlatıp. Yanlarina kâr kalmamasi icin elimden geleni yapicam
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Konuda haberdar eden arkadaşlar olmuş, bağımsız ve tarafsız otomotiv otoritelerini referans alan bir mak. müh. olarak bir kaç cümlede ben edeyim.
Yüzbinde bir olasılık yüzbinler satan araçta elbette ki gerçekleşir.
Bir otomobilde motor ve yürüyen kadar aktarmada çok çok önemlidir. Bağımsız ve tarafsız otomotiv otoritelerinin kısa tanımıyla; DSG şanzıman, otomotiv tarihinde büyük bir dönüm noktası, bir devrim ve modern mühendisliğin bir uygulamasıdır.
DSG piyasaya çıktıktan sonra yüzüne bakılmayan, alınmayan, masraf kapısı olarak görülen otomatik vites bir anda en çok talep gören aktarma oldu.
En yüksek performansı, en düşük yakıt tüketimiyle, en optimize şekilde sunan bir mühendislik abidesidir.
Diğer alternatifleri arasında minimum bakım maliyetiyle, minimum arıza sıklığıyla da abideliğini pekiştirir.
Kısa bir örnekle ; performans törpülemesiyle, yüksek yakıt tüketimine sebebiyet vermekle meşhur CVT şanzımanın masraf kapısı 1500-2000 euro bandında açılırken, DSG’ de maksimum 500-1000 euro ile sarf malzeme değişimi ile uzun yıllar hizmet etmekte.
DSG aktarmada mühendisliğin nirvanasıdır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
konfor olarak kesinlikle çok iyi saydıklarına göre ancak saatli bomba işte..
-
Hocam öncelikle geçmiş olsun tüm bakımların orda yapılmasına rağmen yetkili servisin bu tutumu çok sıkıntı. Sorun tam olarak neydi mekatroniğin komplemi değişmesi gerekti, mekatronikteki pleyt mi kırıldı, geri vites çatalı mı kırıldı, kart arızası miydi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tesekkurler dostum sagol, ilk arizada kavrama değişti, sonrakinde bir dişli grubunun degismesi gerektigi söylendi daha sonra da komple degisim gerektiği söylendi. Bana söylenen bunlardi, bunun dışında teknik detaya hakim degilim. En son geldigimiz noktada sanzimandan ses gelmeye baslamisti
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
2.0 TDİ’lerde kullanılan şanzıman farklı. Bu sorunlu olanlarla aynı değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
120.000 km garanti Veren hangi marka
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
300.000 km yapacak baskı Balat’a değişmiştir mutlaka
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kia 150bin veriyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Das auto maaşları zamanında yatırıyor herhalde…
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu kadar sorunlu bir arabanın bu kadar tutulması ancak bizim ülkemizde olurdu zaten
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok güzel yazmışsın eline sağlık.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kia’ da tam garanti 2 yıl veya 60.000 km. Sizin dediğiniz 5 yıl 150.000 km özel garanti. Orda tam garanti yok. Nelerin garantiye girdiği garanti belgesinde yazar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence durum öyle değil, sadece sorunlu araçları okuduğunuz için tüm dsgli araçları sorunlu sanıyorsunuz.
Nihayetinde sorun olmayan dsg şanzımanlı araç sahipleri "benim dsg sorun çıkarmadı" şeklinde forumlarda ve sosyal medyada konu açmıyorlar.
Audi, seat, skoda, volksvagen bu kadar yoğun kullanılan şanzıman hakkında nicelik olarak çok sorun okumanız normal aslında. Ama nitelik olarak ben çok sorunlu olduğunu düşünmüyorum.
2 jettamız var 2012-160.000km ve 2015-135.000km İkisinde de en ufak bir sorun yok. Yetkili servis bakımlı değiller, hatta bakımlı bile değiller, yağ ve filtreleri değiştirip biniyoruz.
İkisinin toplamı 17 yıllık kullanım ediyor...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
7 yıl dolunca iyi niyet garantisi bitiyor arkadaş verdikleri indirim 7 yaş üzeri araç indirimi her bakımda zaten 30% iskonto alır. Aküden bozulacağını sanmıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ilk ariza olduğunda araba 5 yil 2 aylikti, en ufak yardimci olmadılar arabanin tek bir vidasini bile harici degistirmemistim o zamana kadar, sadece dogus otoyu gördü araç. Söylediklerine göre 2019 dan itibaren dsg arizalari eskiden olduğu gibi iyi niyet garantisi kapsamında değerlendirilmekten çıkartılmış.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bile bile lades olmak bu olsa gerek milyon kere konu açıldı bu forumda 'Allah aşkına almayın şu DSG'li araçları' diye ama nafile insanımız itina ile ayağına sıkmaya devam ediyor. Azcık dişini sıkıp bir terbiye etseler doğuşu bak bakim nasıl müşteri dostu oluyorlar bir anda.
Bence forumda DSG konusu açılması yasaklansın artık. Silahı çekip kendi kendini bacağından vurup birde karakola şikayet etmek gibi bir şey bu...
-
Şanzıman adamın elinde kalmış, daswagen gelmiş mühendislik abidesidir diyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X