Şimdi Ara

DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
192
Cevap
2
Favori
9.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çin firmalarından biri de 5 yıl garanti vermişti.
    Ben de garanti olayını pazardan pay kapma uğraşı olarak görüyorum açıkcası.

    VW çılgın gibi araç satıyor ve DSG'yi de satıyor.
    Uzatılmış garantiye de ayrıca eşek yüküyle para alıyor.Buna para verenler de var haklı olarak.
    Böyle bir durumda siz olsanız,aracın garantisini durduk yere uzatır mıydınız Haluk Abi
  • Konu epeyce dallanıp budaklanmış, sakin olalım arkadaşlar, doğruları konuştuğumuzdan emin olduktan sonra birşeyleri savunsak daha iyi olur diye düşünüyorum.

    Bana göre burada önemli olan mesele, DSGnin, EDCnin, MCP nin veya Dualogicin iyi-kötü ya da sorunlu-sorunsuz olması durumu değil. Bu tip şanzımanların çıkardığı arızalar sonucunda müşterilerinin yaşayacağı mağduriyettir.

    Yıllardır mekanik ve hidrolik sistemlerin bir arada çalıştığı tesisler içerisinde görev yapmaktayım. Mekanik sistemler ve hidrolik destekli her sistem arıza yapabilir bunda yadsınacak bir durum yoktur bana göre. Ancak, bu arızaların tamir maliyetlerinin düşük olması ve garanti kapsamlarının geniş olması gerekir. Eğer ki bir marka, yaptığı üründe ortaya çıkan bir arızanın kronikliğini gideremiyorsa, bu arıza nedeniyle mağdur olan herkesin zararını karşılamalıdır. Falanca ülkede şöyle yapılıyor ama bizim ülkemizde durum bu şeklinde bir söylem kesinlikle kabul edilemez. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın ön gördüğü garanti süresi içerisinde arıza yapan sistemlerin iyi niyetli bir yaklaşımla arızasının giderilmesi gerekir.

    Bu tip şanzımanlara sahip aracı olan arkadaşlara naçizane tavsiyem, araçlarını dikkatli kullansınlar. Ne demek istediğimi en iyi şekilde, manuel vites bir aracın viteslerini sürekli olarak mümkün olduğu kadar kısa sürede değiştirerek kullanmaları halinde anlarlar.




  • haluk 23 bak haksız değilmişim düşüncelerimde.sorunsuzluk anlayışın bu kadar kısıtlı.milyon km yapan hondaların kaç tanesi 15 yıl dökülmeden durabiliyor.o testlerin yapılma süreside önemli.mesele sorunsuzluksa buna da bakmak lazım.şu an kaç tane klasik honda görüyoruz sokaklarda.benim gördüğüm eskimiş hondaların çoğu dökülüyor,her tarafından sesler geliyor,paslanma sorunu başgöstermiş oluyor.zamana karşı yeniliyorlar.vw ise kesinlikle böyle değil.kalite burada ortaya çıkıyor.şimdi dürüst olalım.misal 2000 model bir golf ile civic i şu an yanyana koysak ve her anlamda karşılaştırsak hangisi ilk günki haline daha yakın bir şekilde muhafaza olmuştur?..sorunsuzluk olayını en iyi anlatan model beettle dır herhalde.eğer konu motor ve dayanımsa adres beettle dır.aptal görünümünün altında müthiş bir sağlamlık yatar.asıl sorunsuzluk budur.tabi bu konu sadece bu araç için geçerli değil.20 yıllık pololar, golfler, jettalar halen sokaklarda boy gösterir ve ilk günki görünümlerinden çok şey kaybetmemişlerdir.motorlarıda saat gibi çalışır.bunu inkar edemezsin.

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electrostatic -- 28 Ekim 2011; 17:10:02 >




  • Türkiye de hiç garanti vermeselerde olur nasıl olsa en sağlam araçları bize yolluyorlar senelerdir hiç araçlar geri çağırılmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Çin firmalarından biri de 5 yıl garanti vermişti.
    Ben de garanti olayını pazardan pay kapma uğraşı olarak görüyorum açıkcası.

    VW çılgın gibi araç satıyor ve DSG'yi de satıyor.
    Uzatılmış garantiye de ayrıca eşek yüküyle para alıyor.Buna para verenler de var haklı olarak.
    Böyle bir durumda siz olsanız,aracın garantisini durduk yere uzatır mıydınız Haluk Abi

    o bunlardan anlamaz,boşuna kendini yorma.ben o kadar yazdım çizdim yine kar etmedi




  • Bizim insanlarımızda baskı yapsa biraz kuru tipler çok rahat 5 yıl garanti ile gelir ama niyeti yokki birde her türlü satıyor araç niye maliyet arttırsınlarki........
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Çin firmalarından biri de 5 yıl garanti vermişti.
    Ben de garanti olayını pazardan pay kapma uğraşı olarak görüyorum açıkcası.

    VW çılgın gibi araç satıyor ve DSG'yi de satıyor.
    Uzatılmış garantiye de ayrıca eşek yüküyle para alıyor.Buna para verenler de var haklı olarak.
    Böyle bir durumda siz olsanız,aracın garantisini durduk yere uzatır mıydınız Haluk Abi

    o bunlardan anlamaz,boşuna kendini yorma.ben o kadar yazdım çizdim yine kar etmedi

    Aynı şeyi düşünüyor olabiliriz hocam ama tavrınız yanlış.
    Bu şekilde kimseye birşey anlatamazsınız,bilgi alışverişi tartışmaya dönüşür ancak.




  • sorunsuzluk ,haluk23 un dedigi gibi sayisal degerle gosterilir,sana bana gore degismez,internet kullanabilen biri olarak sayisal degerlere ulasmak mumkundur.Heleki kisisel bakimla alakali resim koyarak birsey kanitlamaya calismak cok sacma.resime gore karar veriyorsan rusyada calisan ladalari gormen,ladalari dunyanin en sorunsuz markasi yapmana sebep olabilir.
    selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    haluk 23 bak haksız değilmişim düşüncelerimde.sorunsuzluk anlayışın bu kadar kısıtlı.milyon km yapan hondaların kaç tanesi 15 yıl dökülmeden durabiliyor.o testlerin yapılma süreside önemli.mesele sorunsuzluksa buna da bakmak lazım.şu an kaç tane klasik honda görüyoruz sokaklarda.benim gördüğüm eskimiş hondaların çoğu dökülüyor,her tarafından sesler geliyor,paslanma sorunu başgöstermiş oluyor.zamana karşı yeniliyorlar.vw ise kesinlikle böyle değil.kalite burada ortaya çıkıyor.şimdi dürüst olalım.misal 2000 model bir golf ile civic i şu an yanyana koysak ve her anlamda karşılaştırsak hangisi ilk günki haline daha yakın bir şekilde muhafaza olmuştur?..sorunsuzluk olayını en iyi anlatan model beettle dır herhalde.eğer konu motor ve dayanımsa adres beettle dır.aptal görünümünün altında müthiş bir sağlamlık yatar.asıl sorunsuzluk budur.tabi bu konu sadece bu araç için geçerli değil.20 yıllık pololar, golfler, jettalar halen sokaklarda boy gösterir ve ilk günki görünümlerinden çok şey kaybetmemişlerdir.motorlarıda saat gibi çalışır.bunu inkar edemezsin.

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...



    yanlış yerden yakalamışsın konuyu...

    o resimlerini koyduğun vosvosların, golflerin, jettaların..vs..kaç tanesi o beğenmediğin hondalar gibi hor kullanılıyor,..bugün sokaklarda hala Nuh nebiden kalma hondalar basa basa kullanılıyor, eğri otur doğru söyle şimdi..o dediğin 2000 model golfe 2000 model hondaya yaptığını yapsan ne durumda olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    haluk 23 bak haksız değilmişim düşüncelerimde.sorunsuzluk anlayışın bu kadar kısıtlı.milyon km yapan hondaların kaç tanesi 15 yıl dökülmeden durabiliyor.o testlerin yapılma süreside önemli.mesele sorunsuzluksa buna da bakmak lazım.şu an kaç tane klasik honda görüyoruz sokaklarda.benim gördüğüm eskimiş hondaların çoğu dökülüyor,her tarafından sesler geliyor,paslanma sorunu başgöstermiş oluyor.zamana karşı yeniliyorlar.vw ise kesinlikle böyle değil.kalite burada ortaya çıkıyor.şimdi dürüst olalım.misal 2000 model bir golf ile civic i şu an yanyana koysak ve her anlamda karşılaştırsak hangisi ilk günki haline daha yakın bir şekilde muhafaza olmuştur?..sorunsuzluk olayını en iyi anlatan model beettle dır herhalde.eğer konu motor ve dayanımsa adres beettle dır.aptal görünümünün altında müthiş bir sağlamlık yatar.asıl sorunsuzluk budur.tabi bu konu sadece bu araç için geçerli değil.20 yıllık pololar, golfler, jettalar halen sokaklarda boy gösterir ve ilk günki görünümlerinden çok şey kaybetmemişlerdir.motorlarıda saat gibi çalışır.bunu inkar edemezsin.

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...



    yanlış yerden yakalamışsın konuyu...

    o resimlerini koyduğun vosvosların, golflerin, jettaların..vs..kaç tanesi o beğenmediğin hondalar gibi hor kullanılıyor,..bugün sokaklarda hala Nuh nebiden kalma hondalar basa basa kullanılıyor, eğri otur doğru söyle şimdi..o dediğin 2000 model golfe 2000 model hondaya yaptığını yapsan ne durumda olur?

    Hiçbirşey olmaz hocam ben kullandım 10 sene Golfü.Çokta bastım hatta acemiliğimi onunla attım.

    Burada sağlamlık ile yıpranmayı ayırt etmemiz gerekiyor.Sorunuszluk farklı birşey yıpranma farklı birşey.

    Hondalar sorunsuz otomobillerdir kabul.Fakat asla yıpranma konusunda Vw le baş edemez.Arkadaşın verdiği örnek son derece bilinen bir örnek.

    2000 model honda civic ile 2000 model golf arasında dağlar kadar fark var.Ben geçen sene golfümü sattığımda araç hala bende çok iş var kardeş der gibiydi.

    Bİrebir örenk vereyim ailede 1998 model mazda famillia araçta var.Araç o kadar sorunsuz ki.Hİç hatırlamıyorum birşeyinin değiştiğini o derece.Fakat araçta ağır bir yıpranma söz konusu GOlfe göre kıyasladığımızda.Golfünde 10 senelik halini biliyorum 323 ünde.O yüzden olayları iyi idrak etmemiz gerekiyor.

    AYrıca hondanın daha sağlam olması birazda basit yapıda olmasından kaynaklanıyor.Hem lüks hemde ömürlük istiyorsanız zaten Mercedes orada duruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: power97

    aslında garantiden ziyade dsg de "hangi arızalar kullanıcı hatasına giriyor" "hangi arızalar kullanıcı hatasına girmiyor" diye ayırt etmek lazım çünkü dsg lerde genellikle arıza için servise gidildimi sonuç % 60 kullanıcı hatası çıkıyor

    bir örnek verirmisiniz? dsg li araçlarda defalarda kavrama değiştiğini gördüm, ancak garanti süresince kullanıcı hatası denilip ücret istendiğini duymadım. sanırım toyota mmt ile karıştırdınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    haluk 23 bak haksız değilmişim düşüncelerimde.sorunsuzluk anlayışın bu kadar kısıtlı.milyon km yapan hondaların kaç tanesi 15 yıl dökülmeden durabiliyor.o testlerin yapılma süreside önemli.mesele sorunsuzluksa buna da bakmak lazım.şu an kaç tane klasik honda görüyoruz sokaklarda.benim gördüğüm eskimiş hondaların çoğu dökülüyor,her tarafından sesler geliyor,paslanma sorunu başgöstermiş oluyor.zamana karşı yeniliyorlar.vw ise kesinlikle böyle değil.kalite burada ortaya çıkıyor.şimdi dürüst olalım.misal 2000 model bir golf ile civic i şu an yanyana koysak ve her anlamda karşılaştırsak hangisi ilk günki haline daha yakın bir şekilde muhafaza olmuştur?..sorunsuzluk olayını en iyi anlatan model beettle dır herhalde.eğer konu motor ve dayanımsa adres beettle dır.aptal görünümünün altında müthiş bir sağlamlık yatar.asıl sorunsuzluk budur.tabi bu konu sadece bu araç için geçerli değil.20 yıllık pololar, golfler, jettalar halen sokaklarda boy gösterir ve ilk günki görünümlerinden çok şey kaybetmemişlerdir.motorlarıda saat gibi çalışır.bunu inkar edemezsin.

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...

     DSG şanzıman Amerika garanti süresi 10 yıla uzatıldı ...



    yanlış yerden yakalamışsın konuyu...

    o resimlerini koyduğun vosvosların, golflerin, jettaların..vs..kaç tanesi o beğenmediğin hondalar gibi hor kullanılıyor,..bugün sokaklarda hala Nuh nebiden kalma hondalar basa basa kullanılıyor, eğri otur doğru söyle şimdi..o dediğin 2000 model golfe 2000 model hondaya yaptığını yapsan ne durumda olur?

    Hiçbirşey olmaz hocam ben kullandım 10 sene Golfü.Çokta bastım hatta acemiliğimi onunla attım.

    Burada sağlamlık ile yıpranmayı ayırt etmemiz gerekiyor.Sorunuszluk farklı birşey yıpranma farklı birşey.

    Hondalar sorunsuz otomobillerdir kabul.Fakat asla yıpranma konusunda Vw le baş edemez.Arkadaşın verdiği örnek son derece bilinen bir örnek.

    2000 model honda civic ile 2000 model golf arasında dağlar kadar fark var.Ben geçen sene golfümü sattığımda araç hala bende çok iş var kardeş der gibiydi.

    Bİrebir örenk vereyim ailede 1998 model mazda famillia araçta var.Araç o kadar sorunsuz ki.Hİç hatırlamıyorum birşeyinin değiştiğini o derece.Fakat araçta ağır bir yıpranma söz konusu GOlfe göre kıyasladığımızda.Golfünde 10 senelik halini biliyorum 323 ünde.O yüzden olayları iyi idrak etmemiz gerekiyor.

    AYrıca hondanın daha sağlam olması birazda basit yapıda olmasından kaynaklanıyor.Hem lüks hemde ömürlük istiyorsanız zaten Mercedes orada duruyor.

    bak vw i sevmediğimden yazmıyorum bunları, tam tersine honda kullanıcısı olmama rağmen vw'i de gayet seven bir insanım...ama ben gördüğümü bildiğimi konuşmak zorundayım arkadaşım..

    kusura bakma yanlış anlaşılmak istemem, hatta söylediklerine inanıyorum da ama bende gördüğümü bilirim..

    etrafımda ne kadar vw kullanıcısı varsa hepsi insan mod=on durumunda araç kullanırken, gördüğüm hemen hemen bütün honda kullanıcıları arabanın canını çıkarırcasına hayvani bir şekilde kullanıyor. bugün piyasada patlak olmayan kaç tane vti var söyleyebilirmisin, bi elin parmaklarını geçermi? adamlar pert edip pert edip topluyor, alayının kilometresi 6 haneli rakamlarda.. ya golflerde durum ne, piyasada 1997-2000 arası modellerde dünya kadar km si düşük, kazasız belasız golf mevcut..e kardeşim sende hakverirsin ki insan gibi kullanılan araç çok çok daha az dökülüyor.

    bakma sen bu eziyete ragmen iyi bile dayanıyor civicler, hele hele vti lar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Bizim insanlarımızda baskı yapsa biraz kuru tipler çok rahat 5 yıl garanti ile gelir ama niyeti yokki birde her türlü satıyor araç niye maliyet arttırsınlarki........

    Size harfiyen katılıyorum. Maalesef niyet yok. Niyet olmadığı gibi konu farklı (veya hatalı) yönden ele alınarak enerji boşa harcanıyor.
  • ayrıca ben 900 tl ye +2 yıl garanti yaptırdım. ve sadece dsg değil, motor, turbo ve diğer elektronik aksamlarda dahil. fordun extre garantisi daha uygun fiyat mış ancak kapsadığı parçalar daha azmış. bence artı garantinin içeriğini incelemeden. vw çok para istiyor dememek lazım. opel dede 800TL civarında idi. yanlış hatırlamıyorsam.

    opelim varken servise çok gidip gelmişliğim oldu. hatta servislere diyeyim. istdeki bütün servislere gittim. sorunsuz denilen tam otomatik 6 ilerili vectraların, servis yetkilisi ile sohbetlerim esnasında sorunlu olduklarını gördüm. çünkü o sınıf araçlar çok satılmıyor yada kullanıcıları çok fazla nete girmiyor. yine bir kaç captivada şanzıman arızası biliyorum. yani tam otomatikte arıza veriyor. ancak dsg çok satıldığından, şikeyetler daha çok duyuluyor. yani 100/1 ile 1000/10 muhabbeti ikiside %1 e denk geliyor.

    bir kaç kez daha tekrarladım. otomatik araçlar arıza yapar. ş.içi yoğun kullanıcıların otomatik araçları daha erken arıza yapar. buna göre araç seçimi veya şanzıman seçimi veya garanti şartları seçimi yapmak tüketicinin işidir. ben neredeyse 1.6 benzinli tam otomatik civic fiyatına, 1.6 dizel dsg li araç aldım. ve +2 yıl garantili. ( kullanıcı hatası diye bir konuda yok. kaza, darbe haricinde sorun üreticinindir)

    sonra gelelim hondanın 6 yıl direk garantisine, forumda bir crv sahibi arkadaş var. konusu oldukça ilgi görmüştü. düzenli olarak servise gittiği halde manuel olan aracındaki şanzıman hatası için servis kullanıcı hatası diyerek yüksek bir bedel talep etmiş. ve honda tr de şikayetini kabul etmemişti.

    bir diğer konuda arıza istatistiki üretilen kaç dsg li araçta ciddi arızalar meydana gelmiş, bununlarla ilgili somut veriler yok. amerikada resmi olarak 10.yıl garanti verilmiş, tr de verilmemiş olabilir. ancak iyiniyet garantisi altında garantisiz dsg li bir çok aracın tamiratı ücretsiz yada sadece işçilik ücreti ile yetkili servislerce yapılıyor.

    ben dsg ile ilgili google da çıkan neredeyse bütün konuları okudum ve sonuçta almaya karar verdim. 10.000 oldu iyikide almışım diyorum. ancak 100.000 km sonra ne olur Allah Kerim. çünkü otomatik aracın arıza verme ihtimaline kendimi alıştırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    [qVw daha kendi ürettiği sanzumana 3 yıl garanti veremiyor. Hey yavrum hey boşversenize. Her şeye cevabınız varda boş.


    MB ve BMW garanti süreleri nedir biliyorsunuzdur herhalde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Haluk bey ağır bir ifade kullandıysam öncelikle özür dilerim. Ben burada vw savunması yapan adam durumunda olmak istemem. Bir sorun burada paylaşılınca bilgileniyoruz, üstelik foruma emek veren sizi bu konularda ciddiye alınabilir biri olarak görüyorum. Fakat hangi firma yada marka olursa olsun kendisini davalık, mahkemelik etmek istemez. Çünkü 40 bin lira ederi olan bir otomobilin davası faizi, vekalet ücreti, masrafı, araçtan yoksun kalmaktan sebep talep edilen giderler (bu iş taksi ücreti baz alınmasına kadar uzuyor) hiç abartısız 80 bine çıkıyor. Üstelik marka itibarı iki paralık oluyor. Yani firma ben sorunun kabul etmem dedikçe daha zararlı çıkıyor. Bu duruma defalarca tanık oldum. Fakat bu dsg meselesi aşağı yukarı aynı eksende çok açıldı, üzerinde konuşuldu pekte bir yere varılamadı. Sitemim buna yönelik, saygılar

    Rica ederim arkadaşım.


    Zaten hep bu yönde paylaşımın olurdu senin de.


    Benim de sitemim buna oldu.


    Bir problem yok.


    İnceliğin için teşekkür ederim.

    Görüşmek üzere.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrostatic

    haluk 23 bak haksız değilmişim düşüncelerimde.sorunsuzluk anlayışın bu kadar kısıtlı.milyon km yapan hondaların kaç tanesi 15 yıl dökülmeden durabiliyor.o testlerin yapılma süreside önemli.mesele sorunsuzluksa buna da bakmak lazım.şu an kaç tane klasik honda görüyoruz sokaklarda.benim gördüğüm eskimiş hondaların çoğu dökülüyor,her tarafından sesler geliyor,paslanma sorunu başgöstermiş oluyor.zamana karşı yeniliyorlar.vw ise kesinlikle böyle değil.kalite burada ortaya çıkıyor.şimdi dürüst olalım.misal 2000 model bir golf ile civic i şu an yanyana koysak ve her anlamda karşılaştırsak hangisi ilk günki haline daha yakın bir şekilde muhafaza olmuştur?..sorunsuzluk olayını en iyi anlatan model beettle dır herhalde.eğer konu motor ve dayanımsa adres beettle dır.aptal görünümünün altında müthiş bir sağlamlık yatar.asıl sorunsuzluk budur.tabi bu konu sadece bu araç için geçerli değil.20 yıllık pololar, golfler, jettalar halen sokaklarda boy gösterir ve ilk günki görünümlerinden çok şey kaybetmemişlerdir.motorlarıda saat gibi çalışır.bunu inkar edemezsin.


    Şu cümleyi bir daha yazayım da arada kaynamasın:

    quote:

    milyon km yapan hondaların kaç tanesi 15 yıl dökülmeden durabiliyor



    Dökülmeden durmuyor arkadaşım.

    Gidiyor gidiyor.

    Milyon km den daha fazla motor açılmadan, şanzıman inmeden gidiyor.


    Linke bakıp birşeyler yazsaydın keşke.

    Linkte 91 model araç var.

    15 yıl sonra 2006 eder.

    Şimdi 2011 bitmek üzere.


    Matematiğinde de bir problemin olduğunu sezinliyorum.


    91 model araç 1.5 milyon km'ye dayanmış.

    Bunu da motor şanzıman indirmeden, rektifiye görmeden yapmış.

    Hala de yola devam ediyor.

    Sen bana dökülmekten bahsediyorsun.


    Cidden komik oluyorsun arkadaşım.:)


    Sahibi bakmamıştır, araç döküktür.

    Ben de sana dökük VW fotoğrafı bulayım istersen netten, istediğin buysa yani.

    İstersen yolda kalmış güncel kasa gıcır gıcır VW fotoğrafları da bulabilirim.:)


    Paylaştığın fotolardaki araçların kaç kez motorunun yapıldığından ya da kaç kez kaporta boya işlemi geçirmiş olabildiğinden haberin var mı peki?


    Uzun ömürlü olmaktan, sorunsuz olmaktan bunu mu anlıyorsun?


    Senin fotolara benzeyen Ford Model T fotoları mı koymam lazım benim o zaman?


    Soruna dürüstçe cevap vereyim:

    İyi bakılan araç orjinal haline en yakın haldedir.

    Ama motor mekanik olarak VW Hondanın yanına bile yaklaşamaz.



    Ki asıl konumuz bu değil zira Golf 4 ve Golf 6'yı beğendiğimi de söylemiştim.


    Alttaki linkteki fotoları ben çektim.

    http://forum.donanimhaber.com/m_47880316/mpage_1/key_amerika%2Cizlenimlerim/tm.htm

    80 küsur, 90 küsur model Hondalar, Toyota'lar Nissan'lar, Mitsu'lar taş gibi kullanılıyor hala.


    Buna da bir kulp bulursun gerçi.




    Bugün başka bir mesajımda da yazdığım gibi ben eski model bir aracı sıfırdan topladım ve ciddi uzun bir süre sanayii de geçirdim haftasonlarımı.

    Kaporta boya yapıldı.

    Paslanan yerler kesildi, yerlerine yeni metal kaynattılar.

    Zımparalandı, boyandı.



    Şanzıman indi, 4 vites yerine 5 vites kondu, priz direk değişti.



    Vınlayan diferansiyel indi, başka bir markanın diferansiyeli kondu.


    1 yıldan fazla sürmüştür tüm bu işler.


    Neredeyse her hafta sonu sanayiideydim.


    Bahsettiğin VW grubu araçların sanayii ziyaretlerini çok çok iyi bilirim.



    20 yıllık Pololar, Golfler, Jettaların saat gibi çalıştığını söylüyorsun.

    Bir daha bu yaşlarda, ya da vazgeçtim 10 yaşlarında da olur bu araçlardan görürsen egsozlarından mavi duman çıkıp çıkmadığına da bak.

    Daha önce rektifiye görüp görmediklerini de sor sahiplerine.

    Cevabı da bizlerle paylaşırsın artık.

    İnkar etmeden, doğrularıyla yazacaksın ama.


    Yazın Ankaraya yolun düşerse Sen ben, Görkem ve Taym sanayiiye gider bakarız hangi araçların nelerden muzdarip olduğunu.

    Bir güzel de ağırlarız seni.




  • La şuna cevap yazıp durmayın ya...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23
    Yazın Ankaraya yolun düşerse Sen ben, Görkem ve Taym sanayiiye gider bakarız hangi araçların nelerden muzdarip olduğunu.

    Bugün Anıl, Görkem ve ben birlikteydik. İyi vakit geçirdik.

    Sen de olsan iyi olurdu aslında Haluk abi.

    Bir de daha laf anlatmaya çalışma rica ediyorum. Honda 15 yılda dökülüyor de geçsin gitsin.

    Emin ol arıza yapan kişilerle konuştursak, arıza yapan tonla DSG'li aracı göstersek bile hemen akşamında foruma girince yazılan şeyler aynı olur.

    Kafaları değiştiremedikten sonra hiçbir şey fayda etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Çin firmalarından biri de 5 yıl garanti vermişti.
    Ben de garanti olayını pazardan pay kapma uğraşı olarak görüyorum açıkcası.

    VW çılgın gibi araç satıyor ve DSG'yi de satıyor.
    Uzatılmış garantiye de ayrıca eşek yüküyle para alıyor.Buna para verenler de var haklı olarak.
    Böyle bir durumda siz olsanız,aracın garantisini durduk yere uzatır mıydınız Haluk Abi

    Çağrıcım bir tarafta Honda gibi 6 yıl garantiyi ücretsiz sunanlar var.

    Diğer tarafta 2 yıllık garantiyi 4 yıla uzatmak için ekstradan para tırtıklayan firmalar var.

    Hangisi kötü artık siz karar verin.


    Çağrıcım ben VW alacak arkadaşlara asla almayın demedim.

    Öyle bir mesajımı bulamazsınız zira yok :)

    (Sen de var demedin zaten, sözlerim ortaya :)


    Hatta şimdiki aracım Megane'ı almadan önce VW'ne gittim.

    Bütçem dahilinde otomatik vitesli araç bulabilseydim ve onlar da 4 gün içinde teslim edebilselerdi, alacaktım da.

    Araç tercihi konusunda günde 3-5 tane mesaj alıyorum.

    Gerek pm yoluyla, gerekse test sürüşü konusu gibi açık konularda ben hep şunu yazdım:

    Çift kavramalı şanzımanlar (benim nezdimde) henüz rüştünü ispat etmedi.

    Böyle bir araç alacakların araçlarının garanti sürelerini uzatmalarını ve garanti süresi dolmadan da araçlarını satmalarını şiddetle tavsiye ederim.


    Ama Honda Civic, CR-V ya da Accord alacaklara, Toyota alacaklara da araçlarını ilk bakıma kadar 10 bin km kadar kullanmalarını, daha sonra kaliteli bir lpg kiti ile eğer bulundukları şehirde varsa, kaliteli bir özel servise gitmelerini de söyledim.

    Alacakları aracı uzun süreli kullanacakların ikinci elde bulacakları birkaç yaşındaki bir Hondayı ya da (mmt olmayan bir) Toyotayı sıfır km alacakları bir VW'e ya da başka bir markaya tercih edebileceklerini de yazdım.


    Hatta biri Ankarada birisi de İstanbulda iki adet Honda Özel servis ile ilgili konu bile açtım.

    http://forum.donanimhaber.com/m_31176365/tm.htm

    http://forum.donanimhaber.com/m_46703029/tm.htm


    Gelelim sadede:

    DSG'li VW için (ya da EDC'li Megane için) garantinizi uzatın ve garantisi bitmeden satın mümkünse diyorum.

    Honda için 6 yıl garantiyi ilk yılından itibaren bozun ve lpg taktırıp özel servise gidin diyorum.

    Yorum sizindir...


    Selamlar.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.