Şimdi Ara

Direksiyon kutusu arızalıysa ne olur? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
3
Favori
270.705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Calpi84


    Bu sorun aynen bizim arabada da var.90-100 kmye kadar araba normal gidiyor.100'ü geçince direksiyon acayip oluyor güvensiz bir hale geliyor.140-160a kadar denedim arabanın resmen önü arkası sallanıyor.Eskiden böyle değildi 150'ye kadar ok gibi sarsıntısız giderdi.Ön takım yeni,lastikler yeni,rot-balans ayarını yeni yaptırdım fakat sorun çözülmedi.Geçen yıl 50'yle girdiğim virajda arabanın arkası kaydı sorun lastiklerde deyip 4 lastiği değiştirdim sorun çözülmedi.Direksiyondan şüpheleniyorum bulamadığım bir problem var.

    O hızda daha önce kaymayan yerde arka tarafın kayıyorsa sorun esas arkadadır.Arka yanal denge çubuğunun bağlantılarında aşınma vardır.Bu sorun öyle görülemeyecek bir şeyde değil, bir ihtimal arka amortisörlerinden birisi arızalıdır.

    @Wolverine, eskidende köy yolunda araç böyle yapıyor muydu ? Şimdi anlattıklarından sonra sanki bir sorunun yok gibi geldi.Ben bozuk satıhlı yolda 100-120 hatta 150 km ile araçta sürdüm ama sürekli hem direksiyonda hemde gazda düzeltme manevraları yapmak şart tabi ki de.4*4 kullansan bile zemin değiştiği zaman sürüş tekniğini ona göre ayarlaman lazım ki bu da tecrübe ile oluyor.Aracın markası neydi bu arada ? Eğer bulabiliyorsan aynı araçtan aynı yolda başka bir tane kullanmaya çalış veya senin segmentine yakın bir araç kullan.1. viteste dahi araç sağa sola kayıyorsa ( hafif karlı bir yerde) aracında tutunma problemi var.Bunun direksiyonla alakası yok.İstersen biri sürsün sen dışardan izle,tekerlerin yola tam olarak tutunmuyor diyebilirim.
    Açık söylemek gerekirse sorunun iyice kafa karışıklığına sebep olmaya başladı.Çünkü son yazdıklarından sonra kafada şunlar şekilleniyor.
    1- Eğer bozuk zeminli yolda istenen yol tutuş sağlanamıyorsa ( ön ve arka takım kontrol edildikten sonra) problem genelde amortisörlerde çıkar.
    2-Eğer herkesin çıktığı yolda ( hafif karlı) sen çıkamıyor veya zorlanıyorsan lastiklerinde problem vardır.
    3-Son olarak ya sen aracının limitlerinin nereye kadar olduğunu tam olarak bilmiyorsun ya da gösterdiğin usta aşırı işi bilmiyor.Çünkü yukarıda ki sorunlar aracı basit bir muayene ve lifte kaldırmakla hemen görülecek şeyler.
    Ben direksiyon kutusunda problem olduğunu zannetmiyorum.Çünkü direksiyon kutusu olsa stabilize yolda direksiyon sağa sola çekmekten daha ziyade aşırı titreme ve gürültü yapar.Ayrıca spor direksiyon kullanmanın bir zararıda yok.




  • dostum istanbul avrupa yakasındaysan bir usta tavsiye edebilirim,
    fiat bravomdaki servisin ve diğer ustaların çözemediği sorunu çözmüştü.
    adam sorunu kendi arabası gibi kafaya taktı, çözene kadar da bırakmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpercan -- 2 Kasım 2008; 15:01:25 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    2001 hyundai accent için 1000 ytl. direksiyon kutusu değişim masrafı fiyatı almıştım.
    Bu fiyat normal midir?



    opel astra g kasa için bosch car service den 600 lira fiyat almıştık değişim için.. anlattıklarına göre de bence aracında büyük bir sorun yok. hid direksiyon yumuşak olur düşük hızlarda taştan topraktan etkilenebilir. servise aldanma 1-2 ustaya göster bak nasıl farklı sonuçlara ulaşacaksın. asfalt içinde kuzenin opeli aynı problemi yapabiliyor bazen. burası biraz düşündürücü. rotil başını değiştirdik baya düzeldi. kopma noktasına gelmişti.

    teker böyle elinle sağa sola oynuyordu yani şase bağlantısı zayıflamıştı. kısacası alt düzeni kontrol ettir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneMoreCupofCoffee -- 2 Kasım 2008; 15:10:13 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mchll


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    2001 hyundai accent için 1000 ytl. direksiyon kutusu değişim masrafı fiyatı almıştım.
    Bu fiyat normal midir?

    99 palio 130 ytl idi sanırım...

    Keşke 130 lira olsa.Geçenlerde hidrolik direksiyon bazen hafif bazen ağır olduğu için tamirciye gittim.Adam adını hatırlamadığım birkaç parça değişecek dedi 200 liradan aşağı tutmazmış vazgeçtim.
  • Aracımı 3 yıldır kullanıyorum ve bu sorun geçen yıldan beri var, her geçen gün de giderek artarak rahatsız ediyor. Sanayiden bir ustaya ayarlattırdığımda direksiyondaki boşluğu alıyor ve kayma sorunu büyük boyutlardan minimuma iniyor ama tamamen kaybolmuyor ve bikaç ay sonra yeniden ortaya çıkıyor ve tekrar rahatsız edici boyutlara varıyor. Şu anda öyle yani.. şimdi tekrar ustaya ayarlattıracam ama bu böyle ne kadar daha sürecek? Uğraşmaktansa kökten çözüm arıyorum. Ayrıca da ustaya ayarlattığımda bozuk yollardaki hafif sağa-sola kayma sorunu tamamen geçmiyor.

    Aracımı daha önceleri de köy yollarında kullandım az da olsa ve böyle sorunlarla karşılaştığımı hatırlamıyorum.

    Sorun bozuk zemin üzerinde hareket halindeyken sürekli aracın kayma eyiliminde olması, direksiyon düz olduğu halde.. Latiklerden olduğunu sanmıyorum, yazın çakıl üzerinde giderken de hafif sağa sola kayan bir aracın kışın kardaki kaymasıyla bir olmayacağı ortada.. lastiklerim sağlam, hadi kışın yaz lastiğinden kayıyor ama yanımdan lastikleri benden daha kötü olan araçlar daha rahat yokuş çıkarken ben sorun yaşıyorsam bir yere kadar lastikte ararım arızayı..

    Sürüşten farkeder, ağırlıktan farkeder demeyin, 1. viteste aracı bağırtmadan hafif gaz vererek karda çıkmaya çalışmak bana göre artık zor değil..

    Bir de yokuş yukarı çıkarken viraj almam gerekiyorsa 2. vitesle o virajı alıp direksiyonu toplamada az bişey geciksem, araç arkadan hemen hafif kayıyor, o şekilken gaza bassam doğrudan yolun karşısına girecem bu belli, ben de ayağımı hafif gazdan çekip direksiyonun toplanmasını bekliyorum ve öyle çıkıyorum yokuşu. Ama bu kadar basit bir yokuşta böyle bir sorunla daha önceleri karşılaşmazdım.
    Zaten bozuk zeminde giderken aracın içine çok gürültü geliyor önden ve direksiyonda titreme olabiliyor.

    10 gün kadar sonra egzos muayene sürem bitiyor, servis egzos muayenesi yapıyor, orda ön takımı, rot ve tüm parçalarını kontrol ettirecem. Direksiyona baktıracam. Bana arızayı direksion kutusu şeklinde söylerlerse bunu diyen 2. servis olmuş olacak. Zaten Trabzonda 2 tane hyundai servisi var. Ordan da fiyat alacam. Gerisi gelir zaten..




  • Konuyla ilgili başka diyecek birşeyi olan arkadaşlar olabilir diye güncelliyorum.
  • arkadaşlar ben bunu seat cordaba dizel arabamda yaşadım direksiyon kutusu arızalı olunca balansa ayarı bozukmuş gibi sallama yapıyor. Başta balans bozuk diye balansçıya götürmüştüm.Bu sallama ilk belirtileriydi daha sonra direksiyon sol tarafa çevirmeye çalışırken tutukluk yapmaya başladı.ve son olarak bir hatırlatma yan sanayi kesinlikle almayın 5 ay sonra aynı arızayı tekrarladı garantiside yoktu daha pahalıya mal oldu.
  • kardeş senin ki direksiyon kutusu bendede vardi sorun aynı birebir sanki ben yazdim forumu saxo var bende bunlarda genelinde var görünce birine sor o anlatsin vardir yani üç yolla halledebilirsin birincisi gidip servise sıfırını alıp yaptıracaksin dedigin gibi 1000 tl ve üzeri senin aracta fazla olmaz çünkü böyle bi arıza ıkınci seçenek gideceksin iyi bi direksiyon kutusu ustasina söktürüp dagittirip yaptıracaksin 300tl 400tl üçüncü seçenek çıkma saglam bulup onu taktıracaksin 100 el emegi gerisi kaça bulursan
  • herkese merhabalar arkadaşlar 1999 model hyundai accentim var arabam lakalı tümsekli yollardan geçerken takur tukur sesler geliyor tamircime götürdüm direksiyon kutusundan olduğunu değimesi gerektiğini söyledi.direksiyon hidrolik değil mekanik bu arızada kırmızı ışığı görmeyip ani bir fren sonucu arabanın sağ ön lastiğinin olduğu yerden bir ses geldikten sonra başladı.tümseklerden lakalardan çok yavaş geçmeme rağmen lakur lukur sesler geliyor.direksiyon kutusunun orjinali 400 tl çin malı ise 190-80-100 bu fiyat aralıklarında sizce çin malı alınmalımıdır.
  • Benim eski araçtada direksiyon mafsalı ses yapıyordu. Düz yolda giderken sorun olmuyordu ama yokuş yukarı pati çekerek kalktığım zaman direksiyon anlık kitleniyordu. Sert bir darbe ile çevirince düzeliyordu.
  • Direksiyon kutusu arızalarında ,direksiyonda boşluk olur.Bazı modellerde o boşluk kutuyu değiştirmeden alınır bazılarında ise,kutu tamir olur.Olmayanlardada değişir.

    Ancak işlem ucuz değildir.

    Kolay gelsin.
  • direksiyonda boşluk yok araç düz yerde iken direksiyonu sağa sola oynattığımda ses gelmekte lastiklerin olduğu yerden.lakur lukur bi ses geliyor.tümseklerden geçerkende aynı sesi veriyor.sismak parçaları nasıldır direksiyon kutusunu sismak marka aldım
  • Benim arabanın direksiyonu bir kere kilitlendi. Araba çukura düşüp çöp bideonuna zıpladı ve kapıda ufak bir gamze yaptı. Ben de kontağın dilini eyeledim. Aracın taban sacını değiştiren usta öylesine çalıştığı için direksiyon kaplinini yırttıklarını söylemeyip bu araba adam olmaz, vs. dedi. Yarım tur boşluğu olan arabayı getirmeyi başardım. Arabayı bir hafta yatırıp müsait olduğumda kaplin alıp taktık. Şu an mafsalda bir boşluk var. Rahatsız edici bir boşluk da değil. Muayenede kusur yazarlarsa yaptırırım. 70' ten yukarı çıkmadığım için takmıyorum. Geçtiğim zaman yakıta yansıyor.
  • Direksiyon kutusu'nun arızasına bağlı olarak ne olacağı değişir.
    Benim 2007 dizel Citroen C3 'te stabilize yollarda ses on takımdan lukurtu tarzuna sesler geliyordu. Baktık ettik Direksiyon kutusu arızalı. baya bir araçtırdım.http://www.artihidrolik.com/index.html sitesini buldum mail attım sorunu anlatıım. Bana donduler ve maliyet bildirdiler. Gittim sağolsunlar misafir ettiler iyi ağırladılar. Direksiyon kutusunun milinin dışarıda kalan kısmı paslanmış. ve sağa sola dönerken yuvanın içine girip çıkan mil burcu zımpara misali gevşetmiş ve boşluğa neden olmuş. kutu içindeki burcu değiştirdi yağladı taktı ses sorunum çözüldü. Fakat direksiyonda hafif bir sertlik baş göterdi. O da bence zamanla düzelir çünkü bayasıkı yaptılar. Benim için sorun değil. Çünkü ses gelmesinden iyidir die düşünyorum. En azından arabanın amortisörlerinin sesini duyabiliyorum artık. bence direksiyon kutusu arızalarında kesinlikle başka bir yere gitmeyin. Çok işi bilmeyen usta var sakın başka yere gimeyin daha fazla bozup yine dönüp dolaşı artıya gidiyorsunuz.
    çok aradım forumlarda yardımcı olan bulamadım bu konu le ilgili başka benm gibi kutu sorunu arkadaşlar faydalansın diye yazdım. Benim sorun çözüldü.




  • bende hidrolik direksiyonda 6 ay önce sorun yaşadım . lakin Gaziosmanpaşada Sanko Sanayi sitesinde mesut usta diye biri var internetten buldumwww.hidrolikdireksiyon.net adresinden aradım saolsunlar gayet ilgilendiler . opel astra 2005 model arabam ve halen direksiyonum tıkır tıkır sorunsuz çalışıyor .ilk defa sanayide yapılan tamire garanti verildiğini gördüm . Tamir ettikleri direksiyona garanti kartı vermeleri çok hoş.Öyle abartı bir ücrette ödemedim . Bu arada hidrolik direksiyon olmayan arabalarada hidrolik direksiyon takıyorlarmış .Hidrolik direksiyonsuz araba kullanan için bence böyle bir çalışma büyük nimet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bad_mad213

    direksiyonda boşluk yok araç düz yerde iken direksiyonu sağa sola oynattığımda ses gelmekte lastiklerin olduğu yerden.lakur lukur bi ses geliyor.tümseklerden geçerkende aynı sesi veriyor.sismak parçaları nasıldır direksiyon kutusunu sismak marka aldım

    rot ayarları z rot ve direksiyon bağlantılarını kontrol ettirmende fayda var dostum
  • arkadaşlar benzer bir sorun bende de var. Araçta iki tarafa da dönüşerde gaza yüklendiğimde tık tık ses geliyordu ustaya gösterdim beraber sürüşe çıktık. sadece soldan ses geliyor abi dedi. aks tandır dedi. Sol aks rotil ve rot kolunu değiştik. amortisörler de değişmesi lazım ama değiştirmedim. (aks hariç diğerlerini rot balanscı söyledi)
    şimdi sadece sola dönüşlerde ses gelmeye başladı. Ne olabilir acaba. Amortisör olsa böyle ses yapar mı ki yada direksiyon kutusu
    Yardımcı olursanız sevinirim.
  • Rot balansçı aksten anlamaz,rot balansçının değiştir dediği tüm parçaları değiştir amorsitörde dahil.Sonra boş bir alanda direksiyonu tam sola kır normal gazla daire çiz eğer tık tık sesler geliyorsa akslerinde boşluk vardır.Aynısını sağ içinde dene.Ses varsa dış aks kafaları boşluk yapmaya başlamış içler ise aşınmaya başlamış olabilir.Hemen sorun olmaz,ses düz yolda gelmeye başlayıncaya kadar kullanabilirsin eğer maddi durumun şu an yoksa.Aks kafaları özellikle ithal araçlarda biraz pahalıdır.

    Fakat şu var,arabada zamanla aşınan parçalardan bir taraftakini değiştirdiysen diğerini de değiştirmen tavsiye edilir.Sağ rotili değiştirdi isen solu da değiştir,sağ dış aks kafasını değiştirirsen sol içi akis kafasını değiştirmek gibi ses gelmese bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Bende ne titreme ne boşluk nede başak bişey var ama çukurlarda tıkırtılı yolda elime alacam nerdeyse direksiyonu o derecede dangur duntur ses çıkartıyor her yeri gevşemiş gibi. Bide park edecem mesela 90 derece sola ya dasağa dönüp garaja girmem gerek direksonu döndürüyorum direksiyonu toplarken araba zonnkkkk diye ses çıkıyor ara sıra bir yere sürtüyor gibi sanki. Bazen hiç olmuyo bazen oluyor.

    Hidrolik tam, kayışlar yeni bakımlarını aksatmam hiç. Neden oluyor bu sorun acaba.

    yemin ediyorum sanki benim aracı anlattın aynı sorunlar bendede vardı gerçi bir ay kadar önce sattım arabamı yaklaşık 3 sene kullandımı en az 4-5 farklı ustaya gösterdim yok arkadaş kimse bulamadı yani bitarafı kırılsın artık elimde kalsın bari öyle anlaşılır diye bekledim ama yok oda olmadı neyse sattım artık satarkende anlattım durumu ben çözemedim artık birazda sen uğraş dedim :))




  • Ben Uno almıştım, direksiyonu hidrolik ne güzel diyordum. Taa ki, ustaya götürene kadar. Sen Allah'a emanet gidiyormuşsun dedi arabada. Ne varmış dedim? Direksiyon kutun bozukmuş dedi. Ben tamir edersem 100 lira, daha doğrusu edebilirsem dedi, olmazsa çıkma bakarız dedi. O da olmadı 400 liraya Çin malı alacağız dedi. İyi bakalım derken, tamir etmiş. Araç bir geldi takoz gibi. Aracı durduğu yerde manevra yapamıyordum, kamyon direksiyonu gibi olmuş. Hidrolik sanıyordum güya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 27 Ekim 2012; 2:23:09 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.