Şimdi Ara

DH ^^__FIAT PALIO KULÜBÜ__^^ '' (81. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
10.920
Cevap
125
Favori
913.372
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ersan86 hocam palio yu tavsiye ediyorum.Bende 1.6 98 modeli var ve şu an memnunum çok şükür.Yeni modelleri dahada güzel.

    1.2 olması biraz düşündürücü 16 v olmasıda artısı ama 1.2 düşük be hocam performans beklemeyin pek bence ama kullanıcılarınıda dinleyelim bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sales76

    erdem09 merhaba dostum.nasılsın.aracımı iyi bir ustaya verdim titreme kesildi subap ayarlarını yaptırdım 4 subap çok sıkıymış dendi yağını filitrelerini değiştirdim.herşey güzel en son 60 tl lik gaz aldım şuan 302km oldu şehir içi süper oldu .rahatladım artık yalnız bir şey var onu ustaya da sordum normal dedi şimdi ilk çalışırken benzinle çalışıyor ya araç o duman çok az artık ama eksozun yanında veya kapıyı açıp dışarı çıkıp aracın bagaj tarafına geçerken o çiğ ve ağır benzin kokusu hala var ya.ne dir bu sorun normal mi.ne yapmam gerek senin dedğiklerini de yaptım aku kablosunu söktüm beyine giden kabloları da söküp bir gün bekledim.sanırım ondan da oldu galiba.neler yapabiirim bilgin varmı.görüşmek üzere.saygılar

    Selamlar dostum,iyiyim sağol sen de iyisin anlaşılan..Problemleri çözmüşsün..Sevindim,ancak çiğ benzin kokusu var diyorsun..İlk çalıştırmada motor soğukken araç jikle devresinde olduğundan zengin karışımla çalışıyor ve çiğ benzin kokusu ve siyah duman bundan kaynaklanıyor..Eğer motor rejim sıcaklığına ulaştığında(90 derece) hala siyah duman ve çiğ benzin kokusu varsa bu normal değil..O zaman ilk olarak lambda sensörü kontrol edilmeli..Fakat dediğim gibi röle takılması 1.4 EL palioların kronik sorunuymuş..kapı menteşelerinin bozulup kart kart ses yapması da,koltuk perçinlerinin zayıflayıp ileri geri tık tık ses yaparak esnemesi de...Gaz tüketimin gayet iyi görünüyor..Ben bu aralar 32 lt gaz ile 320 km nin altına hiç inmiyorum diyebilirim..9.8lt gibi ortalama çıkıyor tüketim..Görüşmek üzere,Saygılar sunarım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osse06

    Cevaplar için sağolun arkadaşlar.Vites problemi hani vites boşta iken orta boşlukta durur ve kolayca sağa sola gider ve kendiliğnden tekrar ortaya gelirya benimkinde olmuyo yani vitesi toparlayan telde sorun var sanırım.Umarım anlatabilmişimdir.Vites geçişlerinde sorun yok.Diğer sorunlarda sadece gözüme takılan ufak sorunlar fırsatını bulunca oto ünlüye giderim artık orayı biliyorum ama fırsatım olmuyodu en iyisi beklemek.

    Selam,bildiğim kadarıyla sorun telden kaynaklanmıyor..Vites geçişlerini kumanda eden mekanizma şanzımanın yanından çıkıntı şeklinde sağa sola hareket ederek kumanda ediyor ve yaylı mekanizma onun kendisinde..Benim araçta da durup dururken vites kolu laçka bir hal aldı sanki yay boşaldı,yerinden çıkmış gibi oldu..Bir müddet gittim böyle nasıl olsa yaptırırım diye ve bir gün ustama gittiğimde araç lifte kaldırıldı alttan inceledim ne olabilir diyerek ve liftten indikten sonra aracı kullandığımda eski sağlam haline dönmüştü kendiliğinden,şaşırmıştım ama birşey de demedim ustaya..Şimdi yay normal boşta iken yada 5.vitese atarken kolu yatırınca bir miktar yay esnekliği mevcut..Vites kendini topluyor artık..Baktırmak faydalı olur elbette asıl sebebi öğrenmek gerek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gpalio

    merhaba arkadaşlar kulübe yeni katıldım 1998 model 1.4 el palio aracım var(araç 118000 kmde) tek nokta injeksiyonlu üzerinde aldığımda kendim taktırdığım brc marka at90e model lpg sistemi var 35 litrelik simit depo var ama 32.5 litreden fazla almıyor emniyet için galiba genelde düz yolda kullanıyorum ve 80 den yukarı çıkmıyorum kalkışları standart ölçülerinde yapıyorum ve 1 depo ile 340 km yol yapıyor yani ben 330km gördümmü gaz alıyorum gaz göstergesine bakmıyorum ve her zaman aynı istasyondan gaz alıyorum bu değerler normal değerlermidir farklı değerler veya daha iyi değerleri yakalayan arkadaşlar varmıdır birde aracı ilk çalıştırmada benzinle çalıştırıyorum ve gaza yüklenip 3000 deviri görünce gaza geçirip öyle harekete geçiyorum araç gaza geçince püskürtme lambası yanıyor bunu bazı internet sitelerinde sönmesi gerektiği yazıyor ve bazı araştırmalarımda bazı kişiler bu araçların böyle çalıştığını söylüyor bazılarıda bazı değişiklikler yapılıp direk gazla çalıştığını söylüyorlar sanayiciler başından savmak için söyleyebiliyorlar ben kışın aracı direk gazla çalıştırmaya kalktığımda 5-6 kez marşa basarsam öyle çalışıyor birde sürekli gaz ile çalışırsa motor zarar görürmü mesela aracı tamirciye götürdüm araç kalkışlarda tıkanıyordu gaza yüklendiğimde 3-5 saniye sonra hızlanıyordu tamirci hiçbir şey yok dedi ben şüphelendim buji kalbolarını değiştirdim birisi gevşekti şimdi canavar her konuyu böyle çözemiyorum bana bu konular hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim

    Selamlar,yakıt tüketimin normal değerlerde..Ben 32 lt gaz ile ş.içi 320-325,ş.dışı ise makul kullanımda 400-420 km menzile her zaman ulaşıyorum..Karma kullanımda ise 350 km menzil oluyor..Sabahları ilk çalıştırma,hatta her zaman ilk çalıştırma benzin ile olmalı motor ısınınca gaza geçilmeli..Bu regülatörün(buharlaştırıcı) ömrünü uzatır..Yoksa bir süre sonra gaz ayarı tutmaz olur tüketim artar..Diğer husus bu araçlarda lpg montajı yaparlarken enjektörden elektrik alıyorlar ve araç gaza geçince enjektör devreden çıkıyor gaz beslemesi başlıyor..Dolayısıyla enjektöre elektrik gitmeyince çalışmadığından dolayı gösterge tablosunda arıza ışığı yanıyor..Bu durum normal..Benim aracımda da aynısı mevcut..İlk çalıştırmada hararet ibresi hemen başlangıçtaki ilk çizgiyi geçtiğinde lpgye geçiş yapabilirsiniz..Bu durum motor ömrünü uzatır..Sübap kafalarının da yağlanmasını sağlar..Ben de ş.içi kullanımlarda mümkün oldukça 2500-3000 dv/dk bandında vites değişimi yapıyorum..Ş.dışında ise zaman zaman kendimi tutamıyor ve otoyol kullanımlarında özellikle süratli kullanıyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yıldırım26


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: yıldırım26

    arabama hayırlısıyla kavuştum.ilk günden izlenimleri şöyle
    1-vites aralığı çok kısa sağ el sürekli vitesin üstünde kalmalı
    2-çok seri bir araba ve küçük olduğundan her yere girebiliyor
    3-teyp ve ses kalitesi çok kötü değiştirilmesi gerekiyor
    4-15 km de 1 litre benzin yaktım artık size göre nasıl görüşlerinizi bildirin
    çoğu zaman ışıklara 400-500metre kala boşa alarak gittim bayır aşağı gaza basmadım ve de gideceğim yerlere münkün oldukça çevre yolundan veya ışıksız yollardan gitmeye çalıştım


    Selam,aracınız hayırlı olsun..Tüketimi nasıl ölçtünüz bilmiyorum ama 100 kmde yaklaşık 6,6 lt benzin tüketmiş olmanız aracınızın ş.dışı sayılabilecek tüketiminin gayet makul olduğunu gösteriyor..Diğer söylediklerinize gelince büyük oranda haklısınız ama bu araçların bir güzelliği şudur kısa olan vites oranları ve tork devrinin düşük olmasından dolayı aslında sık vites değiştirmeye gerek de yoktur çoğu zaman..Neden derseniz bu araç ile 4.viteste 40 ile de gidebilirsiniz 100km ile de..keza 5.viteste 50 ile de gidilir yoluna göre 150 ile de..Bilmem anlatabildim mi?


    depo neredeyse boşken 50 liralık benzin aldım 13 litre ediyor. sonra yol gittikçi ibrenin hareket edişinden bu ölçüme vardım yani tam kesin değil ama yaklaşık bir sonuç diye düşünüyorum.Sık vites değiştirmemin sebebi aracı devirli kullanmamak çünkü devirli kullanmak fazla yakıt tüketimine sebep oluyor.Aracı sürerken münkün oldukça 3bin deviri geçmemeye çalışıyorum vites artışı ve vites küçültmeyi yapıyorum ki motor zorlanmasın yani az benzin yaksın malum motordan ne kadar az ses geliyorsa araç o kadar rahat gidiyordur( tabiki devirine göre yani tutupta 50 ile giderken 5e atmıyorum ) bir de bu aracı düz yolda trafik ışıklarına yaklaşırken boşa alma olayı çok yararlı diye düşünüyorum bedava yol alıyoruz işte

    Selam,yöntemin yanlış bir yöntem ve bu şekilde yakıt tüketimi hesap edilmez muhtemelen çok yanılıyorsun elde ettiğin değerler hakkında..Depo tam doldurulur,mesafe alınır,depo yine tam doldurulur aynı istasyon ve pompada yani depo taşana kadar ve tüketim ölçülür..Aksi taktirde tek yol depoyu ağzına kadar doldurup bitene kadar yol almak..
  • Orijinalden alıntı: gpalio

    merhaba arkadaşlar kulübe yeni katıldım 1998 model 1.4 el palio aracım var(araç 118000 kmde) tek nokta injeksiyonlu üzerinde aldığımda kendim taktırdığım brc marka at90e model lpg sistemi var 35 litrelik simit depo var ama 32.5 litreden fazla almıyor emniyet için galiba genelde düz yolda kullanıyorum ve 80 den yukarı çıkmıyorum kalkışları standart ölçülerinde yapıyorum ve 1 depo ile 340 km yol yapıyor yani ben 330km gördümmü gaz alıyorum gaz göstergesine bakmıyorum ve her zaman aynı istasyondan gaz alıyorum bu değerler normal değerlermidir farklı değerler veya daha iyi değerleri yakalayan arkadaşlar varmıdır birde aracı ilk çalıştırmada benzinle çalıştırıyorum ve gaza yüklenip 3000 deviri görünce gaza geçirip öyle harekete geçiyorum araç gaza geçince püskürtme lambası yanıyor bunu bazı internet sitelerinde sönmesi gerektiği yazıyor ve bazı araştırmalarımda bazı kişiler bu araçların böyle çalıştığını söylüyor bazılarıda bazı değişiklikler yapılıp direk gazla çalıştığını söylüyorlar sanayiciler başından savmak için söyleyebiliyorlar ben kışın aracı direk gazla çalıştırmaya kalktığımda 5-6 kez marşa basarsam öyle çalışıyor birde sürekli gaz ile çalışırsa motor zarar görürmü mesela aracı tamirciye götürdüm araç kalkışlarda tıkanıyordu gaza yüklendiğimde 3-5 saniye sonra hızlanıyordu tamirci hiçbir şey yok dedi ben şüphelendim buji kalbolarını değiştirdim birisi gevşekti şimdi canavar her konuyu böyle çözemiyorum bana bu konular hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.


    Selamlar,yakıt tüketimin normal değerlerde..Ben 32 lt gaz ile ş.içi 320-325,ş.dışı ise makul kullanımda 400-420 km menzile her zaman ulaşıyorum..Karma kullanımda ise 350 km menzil oluyor..Sabahları ilk çalıştırma,hatta her zaman ilk çalıştırma benzin ile olmalı motor ısınınca gaza geçilmeli..Bu regülatörün(buharlaştırıcı) ömrünü uzatır..Yoksa bir süre sonra gaz ayarı tutmaz olur tüketim artar..Diğer husus bu araçlarda lpg montajı yaparlarken enjektörden elektrik alıyorlar ve araç gaza geçince enjektör devreden çıkıyor gaz beslemesi başlıyor..Dolayısıyla enjektöre elektrik gitmeyince çalışmadığından dolayı gösterge tablosunda arıza ışığı yanıyor..Bu durum normal..Benim aracımda da aynısı mevcut..İlk çalıştırmada hararet ibresi hemen başlangıçtaki ilk çizgiyi geçtiğinde lpgye geçiş yapabilirsiniz..Bu durum motor ömrünü uzatır..Sübap kafalarının da yağlanmasını sağlar..Ben de ş.içi kullanımlarda mümkün oldukça 2500-3000 dv/dk bandında vites değişimi yapıyorum..Ş.dışında ise zaman zaman kendimi tutamıyor ve otoyol kullanımlarında özellikle süratli kullanıyorum..Bir sıkıntın olduğunda yaz çözüm elbet bulunur..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 26 Nisan 2010; 17:24:49 >
  • niye? yani benzin azaldıkça benzin göstergesi bunu gösteriyor burdan da hesaplamak mümkün göstergeyi oraya süs olsun diye koymamışlar heralde 50litrelik depoyu doldurmak kolay değil birader neredeyse 190 lira ediyor. ben hesabıma güveniyorum hergün kilometre sayacını sıfırlayıp bi daha hesaplıyorum 25-30 kuruş arasında yakıyor kilometrede.
  • benim arabanın geçen gün arka tekerden ses geliyor diye gittim rulman parçalanmış 85 TL bayıldımm.. fiyat konusunda bilgisi olnalara soruyorum çok mu vermişim normal mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yıldırım26

    niye? yani benzin azaldıkça benzin göstergesi bunu gösteriyor burdan da hesaplamak mümkün göstergeyi oraya süs olsun diye koymamışlar heralde 50litrelik depoyu doldurmak kolay değil birader neredeyse 190 lira ediyor. ben hesabıma güveniyorum hergün kilometre sayacını sıfırlayıp bi daha hesaplıyorum 25-30 kuruş arasında yakıyor kilometrede.

    Yanlışsın..Mesela ibrenin yarıdan yukarısı ile aşağısı arasında büyük fark vardır..Şöyle ki;taşana kadar doldurduğun depo ile yola çıktın,ibre yarıya gelene kadar 440 km yaptın diyelim ş.dışında ve yola devam ettin ibre en alttaki çizgiye inene kadar 300 km anca yaparsın..Şamandıra konumundan dolayı ibreden %100 ölçüm yapmak mümkün değildir,sadece yaklaşık sonuç çıkar..Bu da bana yeter derseniz ki neden yetmesin yaklaşık sonuç da iş görür..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osse06

    Benim 1.6 palio 230-240 kuruş yaktı benzinde.1.4 lerde aynıdır diye tahmin ediyorum.ama bu ölçümde 140-150 lerlede gittim arada dayanamadım :)ekonomik kullanmayı beceremiyorum :)

    Selam,benim 1.4 araç benzinde aynı hızlarla kullanımda tüketimimiz hemen hemen aynı fakat 100ü geçmezsem 21kr/km..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osse06

    Benim 1.6 palio 230-240 kuruş yaktı benzinde.1.4 lerde aynıdır diye tahmin ediyorum.ama bu ölçümde 140-150 lerlede gittim arada dayanamadım :)ekonomik kullanmayı beceremiyorum :)

    Selam,benim 1.4 araç benzinde aynı hızlarla kullanımda tüketimimiz hemen hemen aynı fakat 100ü geçmezsem 21kr/km..


    erdem09 hocam zatenn bilindiği gibi palio 1.6 lar yakıt olarak çok farklı değil aynı yakıtla daha fazla performans alınıyo artısı bu.Viteside burada sıradan bi motorcu ustaya götürdüm alttan açıp bakalım bişeyler yaparız kolay iş dedi muhtemelen yaydan dedi inşallah sorun çözülür önemli değil ama sinir oluyorum :)Bu arada benim egzoz son susturucu hafif çürüyüp delinmiş ama çok değil değiştirelim dedim burada (ilçe koşullarında ) 180 tl dediler başka uyduralım dediler bende yok dedim nedir bunların fiyatları ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osse06

    quote:

    Orijinalden alıntı: osse06

    Benim 1.6 palio 230-240 kuruş yaktı benzinde.1.4 lerde aynıdır diye tahmin ediyorum.ama bu ölçümde 140-150 lerlede gittim arada dayanamadım :)ekonomik kullanmayı beceremiyorum :)

    Selam,benim 1.4 araç benzinde aynı hızlarla kullanımda tüketimimiz hemen hemen aynı fakat 100ü geçmezsem 21kr/km..


    erdem09 hocam zatenn bilindiği gibi palio 1.6 lar yakıt olarak çok farklı değil aynı yakıtla daha fazla performans alınıyo artısı bu.Viteside burada sıradan bi motorcu ustaya götürdüm alttan açıp bakalım bişeyler yaparız kolay iş dedi muhtemelen yaydan dedi inşallah sorun çözülür önemli değil ama sinir oluyorum :)Bu arada benim egzoz son susturucu hafif çürüyüp delinmiş ama çok değil değiştirelim dedim burada (ilçe koşullarında ) 180 tl dediler başka uyduralım dediler bende yok dedim nedir bunların fiyatları ?




    Eksoz fiyatları üç aşağı beş yukarı sana söylendiği gibi ama liste fiyatları onlar..İsterlerse 120-130 lira da kurtarıyor onları ama onlar 180 lira fiyat çekerek başlıyor işe..120 lira hatır gönül işi,180 de liste fiyatı sen de ortalamayı ayarla işte..Ona göre yaptır..
  • öyle bir hal olmuşki artık forumda sadece yakıt konusu tartışılır olmuş... bu hale getirenler utanasın :

    nerde o eskiden 5 milyonluk benzinle akşama kadar tipoyla gezdiğim günler ...
  • osse06 kardeşim sorduğum kişiler en çok uzun yolda rahat deil gibi söylemler ve uçan teneke gibi tüm fiatlar için böyledir diolar ama emin olamadım tam çok kararsızım.
  • allah razı olsun erdem09 kardeş çok teşekkür ederim çok yardımcı oldun bilgi paylaştıkça çoğalır çok teşekkür ederim erdem kardeş sen aydınlımısın
  • ersan86 hocam kısmen doğru söylemişler.Mümkün olursa abs li bi palio tercih etmek lazım.Yol tutuşu benim araç için( 1.6 16v yani ) çok güven vermiyo o yüzden abs li olanı aldım şimdi biraz daha içim rahat.Araca alıştıktan sonra huyunu suyunu öğrendikten sonra hiçbi araba teneke değildir.ufak tefek sınıfına göre seri göze hitap eden parçaları nispeten ucuz ve kolay bulunan ekonomik bi araç istiyosan tavsiye ederim.
  • Arkadaşlar merhaba 10bin tl gibi bir bütcem var sizce hangi palioyu almalıyım yada önerebileceğiniz başka model varmı? araç istanbul içersinde kullanılacak klima olması şart ve lpli olursa iyi olur...
  • arkadaşlar palionun ön farlarına angel takılır mı takılırsa fiyatları nasıldır bilenlerden yardım bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: askerdem

    Arkadaşlar merhaba 10bin tl gibi bir bütcem var sizce hangi palioyu almalıyım yada önerebileceğiniz başka model varmı? araç istanbul içersinde kullanılacak klima olması şart ve lpli olursa iyi olur...


    1.6 16v Klima + Sıralı LPG.
  • Merhaba arkadaşlar.. forumda daha çok okur durumdayım ama araç alırken danışayım dedim...
    98 model palio 1.6 16 valf klimalı, çifr airbagli, lpg li ve hidrolik direksiyonlu bi araç var. gayette temiz durumda...
    bana 9500 tl ye gelecek (takasla). 135000 de...

    sizce almalımıyım?
  • 
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.