Şimdi Ara

DH ^^__FIAT PALIO KULÜBÜ__^^ '' (77. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.920
Cevap
125
Favori
913.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7576777879
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vega 16

    bilgileriniz için tşk. arkadaşlar

    Alıntıları Göster
    Merhaba arkadaşlar ben de palio kulubunuze bugun katıldım.Çok severek beğenerek okuyorum yazılarınızı yorumlarınızı.umarım benim sorduğum ve bilmek istediklerimi tecrübeli arkadaşlar ve ustalarımız yanıtsız bırakmaz. Evet 99 model 1.4EL model Tarçın renkli bir paoli ya sahibim ama bir kaç kafamı kurcalayan problemlerim var.anlatıp yardım bekliyorum.İlk önce arabamdaki olanları söyleeyim bende nokıan 195*75*r14 ince yanaklı çelik cantlı teker var ebatca buyuk biliyorum.Arabamda sabahları ilk çalışmasında sorun yok gayet güzel marş alıp çalıyor ama boşa alıpta ısınsın diye beklerken baya bi sarsıntı oluyor sanki pa pa papa papapaa gibi ses oluyor.birinci sorunum bu.ikinci meselem ki beni en çok bu korkutup düşündürüyor Lpg depom 35 lik Aldesa var ve 230 Km yol yaptım 60 liralık ile bu uzun yolda ve 90 km/h geçmeme rağmen.çok yaktığını düşünerek buradaki ilimizdeki bir otogaz takan bayiye gittim bana buharlaştırıcısının büyük olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi.Bilgisayara takıp ayarlarına baktı karışımına felan ayarladı iyi olur dedi.Fulle 100 km git değişmezse gel değiştirelim dendi tabi fiyat karşılığında.ben bindim 100 km gittim ama aynı değişsen bişi olmadı bu kez 300 kuruşa çıktı.Sonra bir arkadaş tavsiyesi ile aldesa takan bir gaz cıya gittim hava filtresinin oraya bişi taktı hava az girsin karışım çok olmasın dedi bana büyük denilen buharlaştırıcının normal olduğunu bu arabaların çok yakacağını söyledi. ben bir hafta oldu biniyorum aynı olay devam ediyor.sizlerin yazdıklarına bakıyorum 180-190 liradan bahsediliyor benim arabanın sorunu ne olabilir allah aşkına yardımcı olun ne yapmam gerek.Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sales76

    Merhaba arkadaşlar ben de palio kulubunuze bugun katıldım.Çok severek beğenerek okuyorum yazılarınızı yorumlarınızı.umarım benim sorduğum ve bilmek istediklerimi tecrübeli arkadaşlar ve ustalarımız yanıtsız bırakmaz. Evet 99 model 1.4EL model Tarçın renkli bir paoli ya sahibim ama bir kaç kafamı kurcalayan problemlerim var.anlatıp yardım bekliyorum.İlk önce arabamdaki olanları söyleeyim bende nokıan 195*75*r14 ince yanaklı çelik cantlı teker var ebatca buyuk biliyorum.Arabamda sabahları ilk çalışmasında sorun yok gayet güzel marş alıp çalıyor ama boşa alıpta ısınsın diye beklerken baya bi sarsıntı oluyor sanki pa pa papa papapaa gibi ses oluyor.birinci sorunum bu.ikinci meselem ki beni en çok bu korkutup düşündürüyor Lpg depom 35 lik Aldesa var ve 230 Km yol yaptım 60 liralık ile bu uzun yolda ve 90 km/h geçmeme rağmen.çok yaktığını düşünerek buradaki ilimizdeki bir otogaz takan bayiye gittim bana buharlaştırıcısının büyük olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi.Bilgisayara takıp ayarlarına baktı karışımına felan ayarladı iyi olur dedi.Fulle 100 km git değişmezse gel değiştirelim dendi tabi fiyat karşılığında.ben bindim 100 km gittim ama aynı değişsen bişi olmadı bu kez 300 kuruşa çıktı.Sonra bir arkadaş tavsiyesi ile aldesa takan bir gaz cıya gittim hava filtresinin oraya bişi taktı hava az girsin karışım çok olmasın dedi bana büyük denilen buharlaştırıcının normal olduğunu bu arabaların çok yakacağını söyledi. ben bir hafta oldu biniyorum aynı olay devam ediyor.sizlerin yazdıklarına bakıyorum 180-190 liradan bahsediliyor benim arabanın sorunu ne olabilir allah aşkına yardımcı olun ne yapmam gerek.Teşekkürler


    Aracın hayırlı olsun kardeşim,

    Almış olduğun aracın ortalama yakıt değeri LPG ile 23-25 kr, benzin ile 35-55 kurusa kadar cıkmaktadır. Bu değerler şehir içi değerler, Eğer 25 kurustan yukarı yakıyorsanız aracı bir ustaya göstermelisiniz, çok şeyden olabilir bu astronomik yakıt tüketimi. Eğer sert kullanıyorsanız 30 kr yakabilir LPG ile. Normal kullanımda dediğim gibi 25 kurusu gecmez. 18-19 kurustan bahsedenler ise aramayı cok makul kullanıp titizlikle kontrol edenler, örneğin 2000 devirde vites değiştirip 1500-1700 devir arası sabit kullanma, gaza yüklenmeme pedalin altında yumurta varmışçasına kullanma vs ile 190 kurusa kadar düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sales76

    Merhaba arkadaşlar ben de palio kulubunuze bugun katıldım.Çok severek beğenerek okuyorum yazılarınızı yorumlarınızı.umarım benim sorduğum ve bilmek istediklerimi tecrübeli arkadaşlar ve ustalarımız yanıtsız bırakmaz. Evet 99 model 1.4EL model Tarçın renkli bir paoli ya sahibim ama bir kaç kafamı kurcalayan problemlerim var.anlatıp yardım bekliyorum.İlk önce arabamdaki olanları söyleeyim bende nokıan 195*75*r14 ince yanaklı çelik cantlı teker var ebatca buyuk biliyorum.Arabamda sabahları ilk çalışmasında sorun yok gayet güzel marş alıp çalıyor ama boşa alıpta ısınsın diye beklerken baya bi sarsıntı oluyor sanki pa pa papa papapaa gibi ses oluyor.birinci sorunum bu.ikinci meselem ki beni en çok bu korkutup düşündürüyor Lpg depom 35 lik Aldesa var ve 230 Km yol yaptım 60 liralık ile bu uzun yolda ve 90 km/h geçmeme rağmen.çok yaktığını düşünerek buradaki ilimizdeki bir otogaz takan bayiye gittim bana buharlaştırıcısının büyük olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi.Bilgisayara takıp ayarlarına baktı karışımına felan ayarladı iyi olur dedi.Fulle 100 km git değişmezse gel değiştirelim dendi tabi fiyat karşılığında.ben bindim 100 km gittim ama aynı değişsen bişi olmadı bu kez 300 kuruşa çıktı.Sonra bir arkadaş tavsiyesi ile aldesa takan bir gaz cıya gittim hava filtresinin oraya bişi taktı hava az girsin karışım çok olmasın dedi bana büyük denilen buharlaştırıcının normal olduğunu bu arabaların çok yakacağını söyledi. ben bir hafta oldu biniyorum aynı olay devam ediyor.sizlerin yazdıklarına bakıyorum 180-190 liradan bahsediliyor benim arabanın sorunu ne olabilir allah aşkına yardımcı olun ne yapmam gerek.Teşekkürler

    Selam,hocam önce benzinden başlayalım;aracını sabahları benzin ile çalıştıryorsun ve pa pa pappapa diye sarsıntılı çalışıyor..Bunun sebebi büyük ihtimalle lambda sensörünün bozulmuş olması..Hava filtresi kazanından karbüratöre gelen ve arada taksimatla karteri de havalandıran körüklü hortum vardır,onunda yırtılmış olma ihtimali var ama sarsıntılı çalışmaya sebep olmamakla birlikte aracın hava yakıt karışımı dengesini etkileyebilmektedir..Aracında motor ısındıktan sonra siyah duman ve çiğ benzin kokusu varsa kesin emin olabilirsin lambda sensörü arızalı..Oksijen sondası da deniyor..Aracın benzinde çalışırkenki emisyonlarına baktır..Hidrokarbon oranı,karbondiosit,karbonmonoksit,lambda değerleri gibi parametreleri ölçüm cihazı ekranından takip edebilirsiniz..Aracı bilgisayara bağlatıp hangi arıza kodlarını yazdığına bakabilirsiniz..Önce bunu çözmeniz gerek..Diğer hususa gelince;piyasada Baykan vs. gibi bazı markalar(Aldesa için kesin bir ifade kullanmamakla beraber Baykan'ın bunu yaptığını duydum) yabancı menşeli lpg kitlerinin kopyasını çıkarmaya çalışıp bunda da başarısız oluyorlar..Nasıl derseniz alıyor BRC marka regülatörü ve kalbını döktürüyor..Bunu bir tornacı aracılığıyla yapıyor ve işgüzar tornacı da kafasına göre delik ekleyip çıkarmak ve yerlerini değiştirmek suretiyle kendince bir regülatör imal ediyor..Hatta ona kalsa tasarlamış oluyor..Adam resmen ürün geliştirdi..Sonra da montajını yaptıkları bu ürünler ya ayar tutmuyor ya da çok fazla yakıt tüketiyor ya da farklı problemler çekiş düşüklüğü vs.Bu bakımdan ürünün kalitesi hakkında bilgim olmamakla beraber aşırı tüketimin regülatörün içindeki diyafram denen tamir takımından kaynaklandığını düşünüyorum..Regülatörünüz değişmeli..Ancak garanti kapsamında olan bir ürünse ve firma malının arkasında duruyorsa bunu garantiden sağlayabilirsiniz hakkınız olarak..Benim de 1999 model 1.4 palio aracım var ve Tartarini lpg kiti takılı..Montajdan sonra 1 yıl kadar sorunsuz kullandığım aracımda bu süre sonunda patlatma ve aşırı yakıt tüketimi hasıl oldu..Bir müddet böyle kullandım..O dönem aracın benzin ile çalışmasında da sorun oluştu araç soğuk iken harika ilk marşta çalışıyor fakat ısınınca zor çalışıyordu..Siyah duman da cabası..Çekiş zayıf araba boğuluyor,rampada gaz yemiyor..100kmde 30 lt civarı benzin tüketiyordu..Önce lambda sensörünü değiştirdim..Ardından lpg regülatörünün arızalı olduğunu montajı yapan firma ve bir başka bayisine ispatladım..Sonunda Tartarini ithalatçısı olan "Altındağ Yatırım ve Mümessillik" konuya alaka gösterdi ve garanti kapsamında 1 yıl önce regülatör-mikser ve hortumlar yenileri ile değiştirildi..Onlara aracım ş.içinde 100kmde/8.5-9lt benzin,ş.dışında ise 100kmde 5.5-6.5lt benzin tüketiyorum iddianıza göre ş.içi 10lt-ş.dışında ise 7.5-8lt gaz tüketimi olması gerekmez mi diyorum bana bu arabalar çok yakıyor zaten siz ne kadar gaz tüketiyorsunuz ki diyorlardı..Ben de montaj yapıldığında ş.içi 10,ş.dışında ise 7.5-8 lt gaz tüketimi vardı 100kmde demiştim..Şimdi ise ş.içi 15-16lt/100km,ş.dışı ise 10-11lt/100km tüketim oluyor bu normal değil dediğimde bana normal bu araçlar böyle dediler..Ama ş.içinde serbest trafikte yapılan test sürüşünde aracımın benzin tüketiminin 100kmde/6.2lt olduğunu ispatlayıp,konuyu ithalatçı firma yönetimine bildirince hemen benimle irtibata geçip gerekli değişimi yaptılar..Şu an benzin tüketimi son ölçümle ş.içi dur kalk trafik %55,ş.içi çok rahat trafik %45 karma oranlarıyla 100kmde 7.78lt..Ş.dışında 100kmde/6lt..Ş.içinde 8.3-8.9lt..Gaz ise ş.içi 100kmde/10lt,ş.dışı 100kmde/7.5-8lt,karma kullanım ise 100kmde/9lt şeklindedir..Kuruş hesabından anlamam net olarak 100kmde kaç litre yakıt tükettiğini söylerim..Son kullandığım 3 depo yakıt herbiri 32-33 lt maksimum gaz almışlardır..328-358-323km menzile ulaşılmıştır..Ortadaki sonuç karma kullanım diğer ikisi ş.içidir..O yüzden bazı şeyleri iyi bir temele oturtabilmek için net veriler elde etmek gereklidir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 8 Nisan 2010; 20:24:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    quote:

    Orijinalden alıntı: sales76

    Merhaba arkadaşlar ben de palio kulubunuze bugun katıldım.Çok severek beğenerek okuyorum yazılarınızı yorumlarınızı.umarım benim sorduğum ve bilmek istediklerimi tecrübeli arkadaşlar ve ustalarımız yanıtsız bırakmaz. Evet 99 model 1.4EL model Tarçın renkli bir paoli ya sahibim ama bir kaç kafamı kurcalayan problemlerim var.anlatıp yardım bekliyorum.İlk önce arabamdaki olanları söyleeyim bende nokıan 195*75*r14 ince yanaklı çelik cantlı teker var ebatca buyuk biliyorum.Arabamda sabahları ilk çalışmasında sorun yok gayet güzel marş alıp çalıyor ama boşa alıpta ısınsın diye beklerken baya bi sarsıntı oluyor sanki pa pa papa papapaa gibi ses oluyor.birinci sorunum bu.ikinci meselem ki beni en çok bu korkutup düşündürüyor Lpg depom 35 lik Aldesa var ve 230 Km yol yaptım 60 liralık ile bu uzun yolda ve 90 km/h geçmeme rağmen.çok yaktığını düşünerek buradaki ilimizdeki bir otogaz takan bayiye gittim bana buharlaştırıcısının büyük olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi.Bilgisayara takıp ayarlarına baktı karışımına felan ayarladı iyi olur dedi.Fulle 100 km git değişmezse gel değiştirelim dendi tabi fiyat karşılığında.ben bindim 100 km gittim ama aynı değişsen bişi olmadı bu kez 300 kuruşa çıktı.Sonra bir arkadaş tavsiyesi ile aldesa takan bir gaz cıya gittim hava filtresinin oraya bişi taktı hava az girsin karışım çok olmasın dedi bana büyük denilen buharlaştırıcının normal olduğunu bu arabaların çok yakacağını söyledi. ben bir hafta oldu biniyorum aynı olay devam ediyor.sizlerin yazdıklarına bakıyorum 180-190 liradan bahsediliyor benim arabanın sorunu ne olabilir allah aşkına yardımcı olun ne yapmam gerek.Teşekkürler

    Selam,hocam önce benzinden başlayalım;aracını sabahları benzin ile çalıştıryorsun ve pa pa pappapa diye sarsıntılı çalışıyor..Bunun sebebi büyük ihtimalle lambda sensörünün bozulmuş olması..Hava filtresi kazanından karbüratöre gelen ve arada taksimatla karteri de havalandıran körüklü hortum vardır,onunda yırtılmış olma ihtimali var ama sarsıntılı çalışmaya sebep olmamakla birlikte aracın hava yakıt karışımı dengesini etkileyebilmektedir..Aracında motor ısındıktan sonra siyah duman ve çiğ benzin kokusu varsa kesin emin olabilirsin lambda sensörü arızalı..Oksijen sondası da deniyor..Aracın benzinde çalışırkenki emisyonlarına baktır..Hidrokarbon oranı,karbondiosit,karbonmonoksit,lambda değerleri gibi parametreleri ölçüm cihazı ekranından takip edebilirsiniz..Aracı bilgisayara bağlatıp hangi arıza kodlarını yazdığına bakabilirsiniz..Önce bunu çözmeniz gerek..Diğer hususa gelince;piyasada Baykan vs. gibi bazı markalar(Aldesa için kesin bir ifade kullanmamakla beraber Baykan'ın bunu yaptığını duydum) yabancı menşeli lpg kitlerinin kopyasını çıkarmaya çalışıp bunda da başarısız oluyorlar..Nasıl derseniz alıyor BRC marka regülatörü ve kalbını döktürüyor..Bunu bir tornacı aracılığıyla yapıyor ve işgüzar tornacı da kafasına göre delik ekleyip çıkarmak ve yerlerini değiştirmek suretiyle kendince bir regülatör imal ediyor..Hatta ona kalsa tasarlamış oluyor..Adam resmen ürün geliştirdi..Sonra da montajını yaptıkları bu ürünler ya ayar tutmuyor ya da çok fazla yakıt tüketiyor ya da farklı problemler çekiş düşüklüğü vs.Bu bakımdan ürünün kalitesi hakkında bilgim olmamakla beraber aşırı tüketimin regülatörün içindeki diyafram denen tamir takımından kaynaklandığını düşünüyorum..Regülatörünüz değişmeli..Ancak garanti kapsamında olan bir ürünse ve firma malının arkasında duruyorsa bunu garantiden sağlayabilirsiniz hakkınız olarak..Benim de 1999 model 1.4 palio aracım var ve Tartarini lpg kiti takılı..Montajdan sonra 1 yıl kadar sorunsuz kullandığım aracımda bu süre sonunda patlatma ve aşırı yakıt tüketimi hasıl oldu..Bir müddet böyle kullandım..O dönem aracın benzin ile çalışmasında da sorun oluştu araç soğuk iken harika ilk marşta çalışıyor fakat ısınınca zor çalışıyordu..Siyah duman da cabası..Çekiş zayıf araba boğuluyor,rampada gaz yemiyor..100kmde 30 lt civarı benzin tüketiyordu..Önce lambda sensörünü değiştirdim..Ardından lpg regülatörünün arızalı olduğunu montajı yapan firma ve bir başka bayisine ispatladım..Sonunda Tartarini ithalatçısı olan "Altındağ Yatırım ve Mümessillik" konuya alaka gösterdi ve garanti kapsamında 1 yıl önce regülatör-mikser ve hortumlar yenileri ile değiştirildi..Onlara aracım ş.içinde 100kmde/8.5-9lt benzin,ş.dışında ise 100kmde 5.5-6.5lt benzin tüketiyorum iddianıza göre ş.içi 10lt-ş.dışında ise 7.5-8lt gaz tüketimi olması gerekmez mi diyorum bana bu arabalar çok yakıyor zaten siz ne kadar gaz tüketiyorsunuz ki diyorlardı..Ben de montaj yapıldığında ş.içi 10,ş.dışında ise 7.5-8 lt gaz tüketimi vardı 100kmde demiştim..Şimdi ise ş.içi 15-16lt/100km,ş.dışı ise 10-11lt/100km tüketim oluyor bu normal değil dediğimde bana normal bu araçlar böyle dediler..Ama ş.içinde serbest trafikte yapılan test sürüşünde aracımın benzin tüketiminin 100kmde/6.2lt olduğunu ispatlayıp,konuyu ithalatçı firma yönetimine bildirince hemen benimle irtibata geçip gerekli değişimi yaptılar..Şu an benzin tüketimi son ölçümle ş.içi dur kalk trafik %55,ş.içi çok rahat trafik %45 karma oranlarıyla 100kmde 7.78lt..Ş.dışında 100kmde/6lt..Ş.içinde 8.3-8.9lt..Gaz ise ş.içi 100kmde/10lt,ş.dışı 100kmde/7.5-8lt,karma kullanım ise 100kmde/9lt şeklindedir..Kuruş hesabından anlamam net olarak 100kmde kaç litre yakıt tükettiğini söylerim..Son kullandığım 3 depo yakıt herbiri 32-33 lt maksimum gaz almışlardır..328-358-323km menzile ulaşılmıştır..Ortadaki sonuç karma kullanım diğer ikisi ş.içidir..O yüzden bazı şeyleri iyi bir temele oturtabilmek için net veriler elde etmek gereklidir..

    Alıntıları Göster
    erdem09 öncelikle teşekkür ediyorum bilgin için.çok sağol.evet sabahları ilk çalışması benzinle ama devri yükseğe çıkarıp Lpg moduna getiriyorum en az 2 dk böyle çalışmasını sağlıyorum.motor sanırım hemen ısınmıyor bir müddet sonra aynı şekilde rölantiye aldığımda titremenin çok azaldığını soğutma fanı çalıştığında biraz daha arttığını hissediyorum.dediğin hortum olayına baktıracağım regulatoru de değiştireyim bari üstündeki çok büyük gibi geliyor.önereceğin bir model marka varmı simit tüp 32 lik ve aldesa bendeki.bujileri ve subap ayarıda yaptırayım mı bu dediğin lambda sensörü tek parçamı maliyeti ne kadar bilgi verebilirmisin.yan bunlar kesin özüm olacakmı seninde varmı sanırım aynı model aracın yardımcı olursan sevinirim.Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sales76

    erdem09 öncelikle teşekkür ediyorum bilgin için.çok sağol.evet sabahları ilk çalışması benzinle ama devri yükseğe çıkarıp Lpg moduna getiriyorum en az 2 dk böyle çalışmasını sağlıyorum.motor sanırım hemen ısınmıyor bir müddet sonra aynı şekilde rölantiye aldığımda titremenin çok azaldığını soğutma fanı çalıştığında biraz daha arttığını hissediyorum.dediğin hortum olayına baktıracağım regulatoru de değiştireyim bari üstündeki çok büyük gibi geliyor.önereceğin bir model marka varmı simit tüp 32 lik ve aldesa bendeki.bujileri ve subap ayarıda yaptırayım mı bu dediğin lambda sensörü tek parçamı maliyeti ne kadar bilgi verebilirmisin.yan bunlar kesin özüm olacakmı seninde varmı sanırım aynı model aracın yardımcı olursan sevinirim.Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    İlk kasa paliosu olan arkadaşlar sizde hararet çubuğu ortada mı duruyor?Uzun yolda ilk çeyreği geçmiyor,durunca ortaya geliyor,sıkışık trafikte ortayı geçiyor termostatta bir bozukluk var galiba sizde durumlar nasıl?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    İlk kasa paliosu olan arkadaşlar sizde hararet çubuğu ortada mı duruyor?Uzun yolda ilk çeyreği geçmiyor,durunca ortaya geliyor,sıkışık trafikte ortayı geçiyor termostatta bir bozukluk var galiba sizde durumlar nasıl?



    Uzun yolda karşıdan rüzgar alıyorsa, orta çizginin bir miktar altında olması normal ama trafikte falan ortayı geçmesi pek hayra alamet değil.. Siz en kısa zamanda termostatı ve fanı kontrol ettirin.

    Kolay gelsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    İlk kasa paliosu olan arkadaşlar sizde hararet çubuğu ortada mı duruyor?Uzun yolda ilk çeyreği geçmiyor,durunca ortaya geliyor,sıkışık trafikte ortayı geçiyor termostatta bir bozukluk var galiba sizde durumlar nasıl?



    Uzun yolda karşıdan rüzgar alıyorsa, orta çizginin bir miktar altında olması normal ama trafikte falan ortayı geçmesi pek hayra alamet değil.. Siz en kısa zamanda termostatı ve fanı kontrol ettirin.

    Kolay gelsin..

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar herkese selam.Bende bugün itibariyle 1998 model beyaz renk 1.6 16v (2 airbag+abs+klima v.s.)full versiyon sıralı sis.lpgli müzik sistemli+yeni lastik ve çelik jantlı(cms), muayenesi ve bakımları yeni yapılmış bir araç alarak aranıza katıldım.Ben memnunum bu alışverişten umarım yanılmam.palio almaktan pişman olmam sanırım.Bu araçla ilgili bilmem gereken püf noktaları kronik huysuzlukları :) veya artıları nelerdir acaba???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sales76

    erdem09 öncelikle teşekkür ediyorum bilgin için.çok sağol.evet sabahları ilk çalışması benzinle ama devri yükseğe çıkarıp Lpg moduna getiriyorum en az 2 dk böyle çalışmasını sağlıyorum.motor sanırım hemen ısınmıyor bir müddet sonra aynı şekilde rölantiye aldığımda titremenin çok azaldığını soğutma fanı çalıştığında biraz daha arttığını hissediyorum.dediğin hortum olayına baktıracağım regulatoru de değiştireyim bari üstündeki çok büyük gibi geliyor.önereceğin bir model marka varmı simit tüp 32 lik ve aldesa bendeki.bujileri ve subap ayarıda yaptırayım mı bu dediğin lambda sensörü tek parçamı maliyeti ne kadar bilgi verebilirmisin.yan bunlar kesin özüm olacakmı seninde varmı sanırım aynı model aracın yardımcı olursan sevinirim.Teşekkürler

    Selam,aracını benzin ile çalıştırdıktan sonra hararet ibresi ilk çizgiyi geçene kadar benzin ile kullanıp,ibre ilk çizgiyi geçtiğinde (tamamen çizgiden ayrılınca)gaza geçersen regülatörün ömrünü uzatırsın..Yoksa hemen gaza geçersen diyafram kısa zamanda sertleşir aracın fazla yakıt tüketir ve ayar tutmaz..Önereceğim marka kesinlikle Tartarini veya BRC..Hortumu kontrol ettir..Buji,hava filtresi değişimi yap..Motor yağın eski ise onu da değiştirmen faydalı olur,değişime çok varsa es geçebilirsin yağı..Sübap ayarları kolay kolay bozulmaz bu modellerin..169.000kmdeki aracımın sübap ayarlarını geçen yaz kontrol ettirdim(o zaman 158.000km civarıydı sanırım)ayarlar fabrikasyon değerde çıkmıştı..Regülatörü değiştirmeden önce kontrol edilmesi şart..Bozuksa değiştir..Büyüklüğü için bir şey diyemem..Aracına yüksek hacimli bir motor için kullanılan regülatör mü taktılar acaba?Lambda sensörü de Bosch marka kullanıyor FIAT ve fiyatı da 120TL civarı..Araç lifte kaldırılıp alttan eksoz çatalı sökülüyor ve üzerinde takılı olan lambda sensörü değiştiriliyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    İlk kasa paliosu olan arkadaşlar sizde hararet çubuğu ortada mı duruyor?Uzun yolda ilk çeyreği geçmiyor,durunca ortaya geliyor,sıkışık trafikte ortayı geçiyor termostatta bir bozukluk var galiba sizde durumlar nasıl?

    Selam Calpi dost,senin termostat hakkın rahmetine kavuşmuş..Açık kalmış termostatın bozulmuş yani..Radyatör ile motor bloğu arasında kapı görevi gören termostat normalde motor 90 dereceye gelene kadar kapalı kalıp motorun en kısa zamanda rejim sıcaklığına çıkmasını sağlar ve ayarlanmış olduğu ısıya gelince(sanırım civalı bir mekanizmaydı)kapıyı açarak motor ve radyatördeki suyun birlikte dolaşmasını sağlıyor..Motor fazla soğursa(140-150 ile rampa aşağı boşa atarsanız hızla bu soğuma olacaktır)tekrar kapıyı kapatarak motorun aşırı soğumasını engeller..Fan ile beraber soğutma sisteminin en önemli unsurlarındandır..Aksi halde açık kalan termostattan ötürü motor ısınamayacak ve aşırı yakıt tüketimi oluşacaktır..Hızlanınca hararetin düşmesi,dur-kalk trafikte çıkması bundandır..Hararet ibresi bu modellerde her zaman ortada durmuyor..Şöyle ki;Kışın ve serin havalarda yol aldığınızda ibre genellikle ortada çakılı gibidir..Hele de 80-100km hızla 5.vites rahat bir yolda ilerliyorsanız ibre neredeyse oynamaz..Ancak sıcak havalarda (20 derecenin üzerine ne kadar çok çıkılırsa elbette değişim de o ölçüde artıyor ibrede) dur kalk trafiğe girildiğinde ibre neredeyse orta ile üstündeki çizginin tam ortasına kadar çıkmaktadır..Bu normaldir fan 95 derece civarında açıyor..Hatta hararet müşirinin ısı algıladığı nokta ile fan müşirinin ısı algıladığı nokta farklı olduğundan ibre neredeyse üst çizgiye yaklaşıyor..FIAT otomobilleri yüksek hararet ortalaması ile çalışmaya ayarlanmış motorlar kullanıyor..Opel ve Lada da buna dahildir..Hatta Lada 102 de fan açmaktadır..Bu durum normaldir..Ancak açık bir yolda ve motoru sıkıştırmadığınız halde seyir halinde iken hararet ibresi orta çizginin üzerindeki çizgiye kadar çıkıyorsa bu normal olmayabilir..Burada soğutma sistemindeki su miktarı,devri-daim pompasının sağlıklı çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir..Buna termostat da dahil..Termostat açık kalınca hararet yükselemez,ancak kapalı kalırsa araç hararet yapar..Senin aracın problemi çok büyük olasılıkla termostatın açık kalması..Bir an önce yaptırmalısın yoksa fazla yakıt tüketimi ile termostatın parasını ikiye katlarsın..Kışın bozulsaydı yakıt tüketimi ocağına incir ağacı dikerdi valla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osse06

    Arkadaşlar herkese selam.Bende bugün itibariyle 1998 model beyaz renk 1.6 16v (2 airbag+abs+klima v.s.)full versiyon sıralı sis.lpgli müzik sistemli+yeni lastik ve çelik jantlı(cms), muayenesi ve bakımları yeni yapılmış bir araç alarak aranıza katıldım.Ben memnunum bu alışverişten umarım yanılmam.palio almaktan pişman olmam sanırım.Bu araçla ilgili bilmem gereken püf noktaları kronik huysuzlukları :) veya artıları nelerdir acaba???

    Selam,aracınız hayırlı olsun..Bu araçlar genellikle dayanıklı ve az sorunlu araçlar olmakla birlikte sorunsuz da değillerdir..En sık karşılaşılan durumlar;motor ve şanzımanda yağ terlemesi ve sızıntılarıdır..Hatta satın aldığınız araçların (tüm 1.6 16V 103 hp FIAT araçlar dahil..Marea,Bravo,Albea,Stilo gibi) silindir kapaklarının tasarım kaynaklı hatalar olduğu ve bu motorların biraz fazla yakıt tükettiği üretici tarafından kabul edilmiş ve 2005 yılında TOFAŞ yeni bir silindir kapağı tasarlayarak elinde bulunan motorları yeni silindir kapaklarıyla satışa sunmuştur..Marea,Albea vs..Kısa süre sonra da 1.6 16V 103 HP motorlu araçlar üretimden çekilmiştir..Ancak bu araçların artıları da yok değil..LPG ye uyumluluğu,parçasının bolca bulunması,ikinci eldeki değeri ve satış kolaylığı,dayanıklılığı gibi..Çok gider çok da yakar denir genel olarak..Hatta 1.2 ve 1.4 paliolarla kıyaslayıp az gidip çok yakacağına,çok gidip çok yakması daha iyi gibi efsaneler vardır..Motor yağına dikkat etmen gerekir bu bir..Fabrikanın önerdiği şekilde yağ kullanmalısın..Zira bu araçların sübapları yağlı itecektir buna dikkat etmen iyi olur..Onun dışında triger gibi periyodik değişmesi gereken parçalara da dikkat ettiğin sürece öyle seni yolda bırakacak arızalar pek beklenmez bu araçlardan..Sorun çıktığında seni rahatsız eder haberdar olursun ve yaptırırsın..Hayırlı olsun kazasız günlerde binin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    İlk kasa paliosu olan arkadaşlar sizde hararet çubuğu ortada mı duruyor?Uzun yolda ilk çeyreği geçmiyor,durunca ortaya geliyor,sıkışık trafikte ortayı geçiyor termostatta bir bozukluk var galiba sizde durumlar nasıl?

    Selam Calpi dost,senin termostat hakkın rahmetine kavuşmuş..Açık kalmış termostatın bozulmuş yani..Radyatör ile motor bloğu arasında kapı görevi gören termostat normalde motor 90 dereceye gelene kadar kapalı kalıp motorun en kısa zamanda rejim sıcaklığına çıkmasını sağlar ve ayarlanmış olduğu ısıya gelince(sanırım civalı bir mekanizmaydı)kapıyı açarak motor ve radyatördeki suyun birlikte dolaşmasını sağlıyor..Motor fazla soğursa(140-150 ile rampa aşağı boşa atarsanız hızla bu soğuma olacaktır)tekrar kapıyı kapatarak motorun aşırı soğumasını engeller..Fan ile beraber soğutma sisteminin en önemli unsurlarındandır..Aksi halde açık kalan termostattan ötürü motor ısınamayacak ve aşırı yakıt tüketimi oluşacaktır..Hızlanınca hararetin düşmesi,dur-kalk trafikte çıkması bundandır..Hararet ibresi bu modellerde her zaman ortada durmuyor..Şöyle ki;Kışın ve serin havalarda yol aldığınızda ibre genellikle ortada çakılı gibidir..Hele de 80-100km hızla 5.vites rahat bir yolda ilerliyorsanız ibre neredeyse oynamaz..Ancak sıcak havalarda (20 derecenin üzerine ne kadar çok çıkılırsa elbette değişim de o ölçüde artıyor ibrede) dur kalk trafiğe girildiğinde ibre neredeyse orta ile üstündeki çizginin tam ortasına kadar çıkmaktadır..Bu normaldir fan 95 derece civarında açıyor..Hatta hararet müşirinin ısı algıladığı nokta ile fan müşirinin ısı algıladığı nokta farklı olduğundan ibre neredeyse üst çizgiye yaklaşıyor..FIAT otomobilleri yüksek hararet ortalaması ile çalışmaya ayarlanmış motorlar kullanıyor..Opel ve Lada da buna dahildir..Hatta Lada 102 de fan açmaktadır..Bu durum normaldir..Ancak açık bir yolda ve motoru sıkıştırmadığınız halde seyir halinde iken hararet ibresi orta çizginin üzerindeki çizgiye kadar çıkıyorsa bu normal olmayabilir..Burada soğutma sistemindeki su miktarı,devri-daim pompasının sağlıklı çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir..Buna termostat da dahil..Termostat açık kalınca hararet yükselemez,ancak kapalı kalırsa araç hararet yapar..Senin aracın problemi çok büyük olasılıkla termostatın açık kalması..Bir an önce yaptırmalısın yoksa fazla yakıt tüketimi ile termostatın parasını ikiye katlarsın..Kışın bozulsaydı yakıt tüketimi ocağına incir ağacı dikerdi valla..

    Merhaba erdem09 termostat 2 yıldır böyle.benim anlamadığım olay yol boyunca ilk çeyrekte ama kalorifer fanını bile açmadan arabanın içerisi fırın gibi oluyor.Isı ayar düğmesini sıcakta tutarsam fana hiç gerek yok.Hararet çizgisi yolda giderken ilk çeyrekte ama kırmızı ışıkta 1-2 dakika bekliyorum ibre ortaya geliyor çok saçma geldi.Eğer termostat bozuksa 2 yıldır fazla benzin yakıyorum.Termostat galiba en pahalısından klimalı ama mecburen yaptıracağız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    İlk kasa paliosu olan arkadaşlar sizde hararet çubuğu ortada mı duruyor?Uzun yolda ilk çeyreği geçmiyor,durunca ortaya geliyor,sıkışık trafikte ortayı geçiyor termostatta bir bozukluk var galiba sizde durumlar nasıl?

    Selam Calpi dost,senin termostat hakkın rahmetine kavuşmuş..Açık kalmış termostatın bozulmuş yani..Radyatör ile motor bloğu arasında kapı görevi gören termostat normalde motor 90 dereceye gelene kadar kapalı kalıp motorun en kısa zamanda rejim sıcaklığına çıkmasını sağlar ve ayarlanmış olduğu ısıya gelince(sanırım civalı bir mekanizmaydı)kapıyı açarak motor ve radyatördeki suyun birlikte dolaşmasını sağlıyor..Motor fazla soğursa(140-150 ile rampa aşağı boşa atarsanız hızla bu soğuma olacaktır)tekrar kapıyı kapatarak motorun aşırı soğumasını engeller..Fan ile beraber soğutma sisteminin en önemli unsurlarındandır..Aksi halde açık kalan termostattan ötürü motor ısınamayacak ve aşırı yakıt tüketimi oluşacaktır..Hızlanınca hararetin düşmesi,dur-kalk trafikte çıkması bundandır..Hararet ibresi bu modellerde her zaman ortada durmuyor..Şöyle ki;Kışın ve serin havalarda yol aldığınızda ibre genellikle ortada çakılı gibidir..Hele de 80-100km hızla 5.vites rahat bir yolda ilerliyorsanız ibre neredeyse oynamaz..Ancak sıcak havalarda (20 derecenin üzerine ne kadar çok çıkılırsa elbette değişim de o ölçüde artıyor ibrede) dur kalk trafiğe girildiğinde ibre neredeyse orta ile üstündeki çizginin tam ortasına kadar çıkmaktadır..Bu normaldir fan 95 derece civarında açıyor..Hatta hararet müşirinin ısı algıladığı nokta ile fan müşirinin ısı algıladığı nokta farklı olduğundan ibre neredeyse üst çizgiye yaklaşıyor..FIAT otomobilleri yüksek hararet ortalaması ile çalışmaya ayarlanmış motorlar kullanıyor..Opel ve Lada da buna dahildir..Hatta Lada 102 de fan açmaktadır..Bu durum normaldir..Ancak açık bir yolda ve motoru sıkıştırmadığınız halde seyir halinde iken hararet ibresi orta çizginin üzerindeki çizgiye kadar çıkıyorsa bu normal olmayabilir..Burada soğutma sistemindeki su miktarı,devri-daim pompasının sağlıklı çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir..Buna termostat da dahil..Termostat açık kalınca hararet yükselemez,ancak kapalı kalırsa araç hararet yapar..Senin aracın problemi çok büyük olasılıkla termostatın açık kalması..Bir an önce yaptırmalısın yoksa fazla yakıt tüketimi ile termostatın parasını ikiye katlarsın..Kışın bozulsaydı yakıt tüketimi ocağına incir ağacı dikerdi valla..

    Merhaba erdem09 termostat 2 yıldır böyle.benim anlamadığım olay yol boyunca ilk çeyrekte ama kalorifer fanını bile açmadan arabanın içerisi fırın gibi oluyor.Isı ayar düğmesini sıcakta tutarsam fana hiç gerek yok.Hararet çizgisi yolda giderken ilk çeyrekte ama kırmızı ışıkta 1-2 dakika bekliyorum ibre ortaya geliyor çok saçma geldi.Eğer termostat bozuksa 2 yıldır fazla benzin yakıyorum.Termostat galiba en pahalısından klimalı ama mecburen yaptıracağız.

    Alıntıları Göster
    erdem09 hocam bilgiler için teşekkürler.Peki 10800 bu arac için iyi bi fiyatmıdır?daha ucuzu yada daha pahalıları var piyasada.hatta 12500 ısyteyenlerde var :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    İlk kasa paliosu olan arkadaşlar sizde hararet çubuğu ortada mı duruyor?Uzun yolda ilk çeyreği geçmiyor,durunca ortaya geliyor,sıkışık trafikte ortayı geçiyor termostatta bir bozukluk var galiba sizde durumlar nasıl?

    Selam Calpi dost,senin termostat hakkın rahmetine kavuşmuş..Açık kalmış termostatın bozulmuş yani..Radyatör ile motor bloğu arasında kapı görevi gören termostat normalde motor 90 dereceye gelene kadar kapalı kalıp motorun en kısa zamanda rejim sıcaklığına çıkmasını sağlar ve ayarlanmış olduğu ısıya gelince(sanırım civalı bir mekanizmaydı)kapıyı açarak motor ve radyatördeki suyun birlikte dolaşmasını sağlıyor..Motor fazla soğursa(140-150 ile rampa aşağı boşa atarsanız hızla bu soğuma olacaktır)tekrar kapıyı kapatarak motorun aşırı soğumasını engeller..Fan ile beraber soğutma sisteminin en önemli unsurlarındandır..Aksi halde açık kalan termostattan ötürü motor ısınamayacak ve aşırı yakıt tüketimi oluşacaktır..Hızlanınca hararetin düşmesi,dur-kalk trafikte çıkması bundandır..Hararet ibresi bu modellerde her zaman ortada durmuyor..Şöyle ki;Kışın ve serin havalarda yol aldığınızda ibre genellikle ortada çakılı gibidir..Hele de 80-100km hızla 5.vites rahat bir yolda ilerliyorsanız ibre neredeyse oynamaz..Ancak sıcak havalarda (20 derecenin üzerine ne kadar çok çıkılırsa elbette değişim de o ölçüde artıyor ibrede) dur kalk trafiğe girildiğinde ibre neredeyse orta ile üstündeki çizginin tam ortasına kadar çıkmaktadır..Bu normaldir fan 95 derece civarında açıyor..Hatta hararet müşirinin ısı algıladığı nokta ile fan müşirinin ısı algıladığı nokta farklı olduğundan ibre neredeyse üst çizgiye yaklaşıyor..FIAT otomobilleri yüksek hararet ortalaması ile çalışmaya ayarlanmış motorlar kullanıyor..Opel ve Lada da buna dahildir..Hatta Lada 102 de fan açmaktadır..Bu durum normaldir..Ancak açık bir yolda ve motoru sıkıştırmadığınız halde seyir halinde iken hararet ibresi orta çizginin üzerindeki çizgiye kadar çıkıyorsa bu normal olmayabilir..Burada soğutma sistemindeki su miktarı,devri-daim pompasının sağlıklı çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir..Buna termostat da dahil..Termostat açık kalınca hararet yükselemez,ancak kapalı kalırsa araç hararet yapar..Senin aracın problemi çok büyük olasılıkla termostatın açık kalması..Bir an önce yaptırmalısın yoksa fazla yakıt tüketimi ile termostatın parasını ikiye katlarsın..Kışın bozulsaydı yakıt tüketimi ocağına incir ağacı dikerdi valla..

    Merhaba erdem09 termostat 2 yıldır böyle.benim anlamadığım olay yol boyunca ilk çeyrekte ama kalorifer fanını bile açmadan arabanın içerisi fırın gibi oluyor.Isı ayar düğmesini sıcakta tutarsam fana hiç gerek yok.Hararet çizgisi yolda giderken ilk çeyrekte ama kırmızı ışıkta 1-2 dakika bekliyorum ibre ortaya geliyor çok saçma geldi.Eğer termostat bozuksa 2 yıldır fazla benzin yakıyorum.Termostat galiba en pahalısından klimalı ama mecburen yaptıracağız.

    Selam,muhtemelen 2 yıldır normal tüketimin bir miktar üzerinde yakıt tüketiyordun..Klimalı olanlar pahalısıdır doğru..Net bilgim olmamakla beraber 2003 model klimalı 1.9unijet doblonun termostatını geçen yıl 120 liraya değiştirmiştim..Senin aracınkide yakın seviyelerdedir tahminimce..Ayrıca bu araçlarda motor tam ısınmadan da kabine yeterince sıcak hava geliyor motordan..Zaten sizin aracın motoru hiç ısınmıyor değil,rejim sıcaklığına ulaşamıyor..Kısaca 90-100 dereceye gelmesi gereken motor ortalama 60-65 derecelerde kalıyor..Bu tamamen soğuk bir motor demek değil ama ideal olan 90 lar seviyesi..Uzun yolda hele de çok soğuk bir iklimde yol alırken bu ısı seviyesi iyice düşecektir..İşte bu araca çok yakıt tükettirir..Bir de dur kalk yapınca ibrenin ortaya gelmesi şundan;yeterince önden hava yemeyen radyatör içindeki sıvı soğuyamıyor yeterince dolayısıyla hızla yol alınan durumun tersi olarak hararet yükseliyor..Fazla düşmesi de önden havayı yediğinde termostat belli bir ısının altına düşülmesini engellemek için kapıyı kapatır,fakat açık kalınca önden hava yendiği müdetçe mütemadiyen motor soğuyabildiği kadar soğuyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 10 Nisan 2010; 20:47:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osse06

    erdem09 hocam bilgiler için teşekkürler.Peki 10800 bu arac için iyi bi fiyatmıdır?daha ucuzu yada daha pahalıları var piyasada.hatta 12500 ısyteyenlerde var :)

    Normal bir fiyat..Eğer kaporta boya yürür aksam iyi durumda ise motorda da sorun yoksa ederi bir fiyat..Bazen içe sinen bir alışveriş olduğunda üçe-beşe bakmamak gerek zaten araç çok iyi durumda ise kötü durumda olan bir araç alıp da yapacağınız masrafla aynı hesaba gelir..Bizdeki zihniyet(kendimi ayrı tutarım-gördüklerim bunu yazmama sebep) araç bozulana kadar bin,bozulunca yaptırma ve sat gitsin..Araca yapacağın tamir masrafını üzerine koy yeni bir araç al..Böyle davranıyor birçok insan..Ben de aman yaptırayım,ah almayayım binen sorun yaşamadan binsin arkamdan küfür etmesin diye arabayı her daim fit tutmaya çalışıyorum zorda kalıp hemen satmak gerekirse diye..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84

    İlk kasa paliosu olan arkadaşlar sizde hararet çubuğu ortada mı duruyor?Uzun yolda ilk çeyreği geçmiyor,durunca ortaya geliyor,sıkışık trafikte ortayı geçiyor termostatta bir bozukluk var galiba sizde durumlar nasıl?

    Selam Calpi dost,senin termostat hakkın rahmetine kavuşmuş..Açık kalmış termostatın bozulmuş yani..Radyatör ile motor bloğu arasında kapı görevi gören termostat normalde motor 90 dereceye gelene kadar kapalı kalıp motorun en kısa zamanda rejim sıcaklığına çıkmasını sağlar ve ayarlanmış olduğu ısıya gelince(sanırım civalı bir mekanizmaydı)kapıyı açarak motor ve radyatördeki suyun birlikte dolaşmasını sağlıyor..Motor fazla soğursa(140-150 ile rampa aşağı boşa atarsanız hızla bu soğuma olacaktır)tekrar kapıyı kapatarak motorun aşırı soğumasını engeller..Fan ile beraber soğutma sisteminin en önemli unsurlarındandır..Aksi halde açık kalan termostattan ötürü motor ısınamayacak ve aşırı yakıt tüketimi oluşacaktır..Hızlanınca hararetin düşmesi,dur-kalk trafikte çıkması bundandır..Hararet ibresi bu modellerde her zaman ortada durmuyor..Şöyle ki;Kışın ve serin havalarda yol aldığınızda ibre genellikle ortada çakılı gibidir..Hele de 80-100km hızla 5.vites rahat bir yolda ilerliyorsanız ibre neredeyse oynamaz..Ancak sıcak havalarda (20 derecenin üzerine ne kadar çok çıkılırsa elbette değişim de o ölçüde artıyor ibrede) dur kalk trafiğe girildiğinde ibre neredeyse orta ile üstündeki çizginin tam ortasına kadar çıkmaktadır..Bu normaldir fan 95 derece civarında açıyor..Hatta hararet müşirinin ısı algıladığı nokta ile fan müşirinin ısı algıladığı nokta farklı olduğundan ibre neredeyse üst çizgiye yaklaşıyor..FIAT otomobilleri yüksek hararet ortalaması ile çalışmaya ayarlanmış motorlar kullanıyor..Opel ve Lada da buna dahildir..Hatta Lada 102 de fan açmaktadır..Bu durum normaldir..Ancak açık bir yolda ve motoru sıkıştırmadığınız halde seyir halinde iken hararet ibresi orta çizginin üzerindeki çizgiye kadar çıkıyorsa bu normal olmayabilir..Burada soğutma sistemindeki su miktarı,devri-daim pompasının sağlıklı çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir..Buna termostat da dahil..Termostat açık kalınca hararet yükselemez,ancak kapalı kalırsa araç hararet yapar..Senin aracın problemi çok büyük olasılıkla termostatın açık kalması..Bir an önce yaptırmalısın yoksa fazla yakıt tüketimi ile termostatın parasını ikiye katlarsın..Kışın bozulsaydı yakıt tüketimi ocağına incir ağacı dikerdi valla..

    Merhaba erdem09 termostat 2 yıldır böyle.benim anlamadığım olay yol boyunca ilk çeyrekte ama kalorifer fanını bile açmadan arabanın içerisi fırın gibi oluyor.Isı ayar düğmesini sıcakta tutarsam fana hiç gerek yok.Hararet çizgisi yolda giderken ilk çeyrekte ama kırmızı ışıkta 1-2 dakika bekliyorum ibre ortaya geliyor çok saçma geldi.Eğer termostat bozuksa 2 yıldır fazla benzin yakıyorum.Termostat galiba en pahalısından klimalı ama mecburen yaptıracağız.

    Selam,muhtemelen 2 yıldır normal tüketimin bir miktar üzerinde yakıt tüketiyordun..Klimalı olanlar pahalısıdır doğru..Net bilgim olmamakla beraber 2003 model klimalı 1.9unijet doblonun termostatını geçen yıl 120 liraya değiştirmiştim..Senin aracınkide yakın seviyelerdedir tahminimce..Ayrıca bu araçlarda motor tam ısınmadan da kabine yeterince sıcak hava geliyor motordan..Zaten sizin aracın motoru hiç ısınmıyor değil,rejim sıcaklığına ulaşamıyor..Kısaca 90-100 dereceye gelmesi gereken motor ortalama 60-65 derecelerde kalıyor..Bu tamamen soğuk bir motor demek değil ama ideal olan 90 lar seviyesi..Uzun yolda hele de çok soğuk bir iklimde yol alırken bu ısı seviyesi iyice düşecektir..İşte bu araca çok yakıt tükettirir..Bir de dur kalk yapınca ibrenin ortaya gelmesi şundan;yeterince önden hava yemeyen radyatör içindeki sıvı soğuyamıyor yeterince dolayısıyla hızla yol alınan durumun tersi olarak hararet yükseliyor..Fazla düşmesi de önden havayı yediğinde termostat belli bir ısının altına düşülmesini engellemek için kapıyı kapatır,fakat açık kalınca önden hava yendiği müdetçe mütemadiyen motor soğuyabildiği kadar soğuyor..

    Alıntıları Göster
    Bugun aracımı kontrol ettirdim iyi bir ustaya sağolsunlar içimi rahatlattılar.Lambda sensörü sağlam filtreler sağlam ve temiz subap ayarı gayet iyi bujiler de çift tırnaklı hepsi ve gayet temiz durumda bilgisayara taktılar sorun görünmüyor hem Lpg emisyon ayarları hem benzin emisyon ayarları gayet iyi dendi.Lpg regulatörüne ise baktılar sorun yok dendi bir iki ayar yaptılar rölanti çok düşüktü artırdılar sorun olmyacak dendi 4 - 5 saat bindim sorun yok bakalım erdem09 bilgilerin için teşekkür ediyorum en azından bilgilerine dayanarak eksikleri tarif ederek başında durarak kontrol ettim içim rahatladı tek sorun lastik ebatlarımın büyük olmasından dolayı fazla yakacağını ileride değiştiririm artık inşallah.herkeslere iyi akşamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sales76

    Bugun aracımı kontrol ettirdim iyi bir ustaya sağolsunlar içimi rahatlattılar.Lambda sensörü sağlam filtreler sağlam ve temiz subap ayarı gayet iyi bujiler de çift tırnaklı hepsi ve gayet temiz durumda bilgisayara taktılar sorun görünmüyor hem Lpg emisyon ayarları hem benzin emisyon ayarları gayet iyi dendi.Lpg regulatörüne ise baktılar sorun yok dendi bir iki ayar yaptılar rölanti çok düşüktü artırdılar sorun olmyacak dendi 4 - 5 saat bindim sorun yok bakalım erdem09 bilgilerin için teşekkür ediyorum en azından bilgilerine dayanarak eksikleri tarif ederek başında durarak kontrol ettim içim rahatladı tek sorun lastik ebatlarımın büyük olmasından dolayı fazla yakacağını ileride değiştiririm artık inşallah.herkeslere iyi akşamlar

    Alıntıları Göster
    mrb arkadaşlar bende 2003 model 1,2 16v 64000 km kazasız boyasız ankara arabası palio almak üzereyim, satan arkadaşım 12.500 istiyor kapısında hafif bir sürtme mevcut sizce fiyatı uygunmu tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sales76

    Bugun aracımı kontrol ettirdim iyi bir ustaya sağolsunlar içimi rahatlattılar.Lambda sensörü sağlam filtreler sağlam ve temiz subap ayarı gayet iyi bujiler de çift tırnaklı hepsi ve gayet temiz durumda bilgisayara taktılar sorun görünmüyor hem Lpg emisyon ayarları hem benzin emisyon ayarları gayet iyi dendi.Lpg regulatörüne ise baktılar sorun yok dendi bir iki ayar yaptılar rölanti çok düşüktü artırdılar sorun olmyacak dendi 4 - 5 saat bindim sorun yok bakalım erdem09 bilgilerin için teşekkür ediyorum en azından bilgilerine dayanarak eksikleri tarif ederek başında durarak kontrol ettim içim rahatladı tek sorun lastik ebatlarımın büyük olmasından dolayı fazla yakacağını ileride değiştiririm artık inşallah.herkeslere iyi akşamlar

    Selam,sales76 sana yazmayı unuttuğum bir noktayı hatırlatayım;sabahları çalıştırınca pa pa papppappa şeklinde sarsıntılı çalışma lambda sensöründen olmadığına göre senin araç da benimki gibi rölesi takılıyor anlaşılan..Çok önemli bir sorun olmamakla birlikte insanı rahatsız ediyor..Hatta ilk çalıştırmada motor soğukken araç jiklede olduğundan kalkıştan itibaren ara ara araç gaz yemiyor ve yığılıyor gibi oluyor..Fakat motor ısındıktan sonra benzine aldığımda aynı şeyi yapmıyor..Rölanti çok düzgün,devir gezmesi yok,yüksek devirle giderken boşa atıldığında en ufak bir devir düşmesi-gezmesi yok..Sadece motor soğukken oluyor bu durum..Ben de zaman zaman akü kutup başlarını,elektronik kontrol ünitesinin soketini ve rölesini söküp 30 dk ile 60 dakika arası bekliyor tekrar hepsini yerine takıyorum..Böylece rölenin takılma yapmasını bir nevi resetlemiş oluyorum..Bu işlemden sonra en az 2 ay sorun olmuyor ama sonra yineliyor bu durum..Sen de yapabilirsin..Dikkat et beynin soketini ve rölenin soketini çıkarırken tırnaklarını kırma..Kolay gelsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet1223

    mrb arkadaşlar bende 2003 model 1,2 16v 64000 km kazasız boyasız ankara arabası palio almak üzereyim, satan arkadaşım 12.500 istiyor kapısında hafif bir sürtme mevcut sizce fiyatı uygunmu tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum

    Fiyat makul..İçinize de sindiyse düşünmeden alın güle güle binin derim..Belki daha ucuza da aynı model bulabilirsiniz bu mümkündür ama eğer araç gerçekten çok temiz ise her zaman söylerim üçe-beşe bakmadan alıp binmek lazım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet1223

    mrb arkadaşlar bende 2003 model 1,2 16v 64000 km kazasız boyasız ankara arabası palio almak üzereyim, satan arkadaşım 12.500 istiyor kapısında hafif bir sürtme mevcut sizce fiyatı uygunmu tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum

    Fiyat makul..İçinize de sindiyse düşünmeden alın güle güle binin derim..Belki daha ucuza da aynı model bulabilirsiniz bu mümkündür ama eğer araç gerçekten çok temiz ise her zaman söylerim üçe-beşe bakmadan alıp binmek lazım..

    çok teşekkür ederim erdem bey, araba iş arkadaşımın arabanın arka silecek su hortumu bozuk bide ön panelde teyp bölümündeki çatlak var değişmesi gerek, ayrıca triger seti hiç değişmemiş, bunlara rağmen fiyat uygunmu sizce yarın almayı düşünüyorumda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet1223


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet1223

    mrb arkadaşlar bende 2003 model 1,2 16v 64000 km kazasız boyasız ankara arabası palio almak üzereyim, satan arkadaşım 12.500 istiyor kapısında hafif bir sürtme mevcut sizce fiyatı uygunmu tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum

    Fiyat makul..İçinize de sindiyse düşünmeden alın güle güle binin derim..Belki daha ucuza da aynı model bulabilirsiniz bu mümkündür ama eğer araç gerçekten çok temiz ise her zaman söylerim üçe-beşe bakmadan alıp binmek lazım..

    çok teşekkür ederim erdem bey, araba iş arkadaşımın arabanın arka silecek su hortumu bozuk bide ön panelde teyp bölümündeki çatlak var değişmesi gerek, ayrıca triger seti hiç değişmemiş, bunlara rağmen fiyat uygunmu sizce yarın almayı düşünüyorumda

    Selam,anlattığınız eksikler çok mühim görünmüyor,ancak triger seti kaç kmde değişiyor 1.2 16V paliosu olanlar daha iyi bileceklerdir ama 60.000 ile 90.000km arası biryerde yanılmıyorsam..Fiyat dediğim gibi biraz daha makul olabilirdi,12.000TL gibi..
  • 
Sayfa: önceki 7576777879
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.