Şimdi Ara

Denizcilik Fakültesi - Deniz Ulaştırma İşletme Müh.(Güverte) bilgi paylaşımı (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.704
Cevap
88
Favori
395.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyrekasır

    konu edip,insanı rencide edecek bir durum degil su mevzu! Verdigi cevaplarda hic 'her olayı bilirim' tavrı da yok coaxem in. Gözünün üzerinde kas var dedikleri buymus demek

    Bosverin arkadaslar problem benim okulda ogrenemedigim Turkce :))

    Aklinca "Bak senin gibi adamlar zaten bisey olamayip ozel okula gidiyor" demeye getiriyor.

    Cokta onemli degil ama Anadolu Lisesi mezunuyum, Yakin Dogu'da %100 öss burslu okudum merak ettigi buysa. Tipik okul muhabbetini yapan insanlarin acizligidir bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Muhattaba almayıp en iyi şeyi yapmışsınız abi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkceyhan1234

    İyi günler, acaba İtü'nün uolp-suny programından mezun olan bir kimse cruise gemilerinde iş bulabilir mi ? saygılarımla...

    Cruise gemilerinde çalışan Türk zabitler de var.Bunun için illah Uolp ye gerek yok ki,ciddi manada bir para kendisi.

    Cruise gemilerinde çalışmanızın esası kişisel birikiminizdir.3-4 dil bilmek en başta geliyor. Ayrıca deniz tecrübesi çok önemli.

    Türk zabit cruise gemilerine giremez diye bir durum yok.Şu anda İtalya-Yunanistan arası bir cruise şirketinde çalışan tanıdık var.Yine internette araştırırsan bulabilirsin bu tür kişiler.

    Güverte zabiti mi?

    Evet,güverte zabiti.

    Kaç dil biliyor peki dostum?




  • Merhaba,
    bu sene 2. defa öss hazırlanıp hayırlısıyla bir yere yerleşecem.
    ilk hedefim i.ü duim idi güvertenin açılıp yeterliliği de almasıyla bu daha da bir istek haline geldi.
    sonra kararımı değiştirip galatasaray devlet üniversitesinin(İÖ) 2 yıllık duim bölümünü kazanıp daha sonra dikey geçiş (DGS) ile istanbul üniversitesine 3.seneden devam etmek daha mantıklı geldi. sonuçta aynı yerden mezun oluyorsunuz . bu konuda yanılıyor muyum yani herhangi bir yerde yanlışım var mı ? ve bu konuda yalnız mıyım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YouAreApple

    Merhaba,
    bu sene 2. defa öss hazırlanıp hayırlısıyla bir yere yerleşecem.
    ilk hedefim i.ü duim idi güvertenin açılıp yeterliliği de almasıyla bu daha da bir istek haline geldi.
    sonra kararımı değiştirip galatasaray devlet üniversitesinin(İÖ) 2 yıllık duim bölümünü kazanıp daha sonra dikey geçiş (DGS) ile istanbul üniversitesine 3.seneden devam etmek daha mantıklı geldi. sonuçta aynı yerden mezun oluyorsunuz . bu konuda yanılıyor muyum yani herhangi bir yerde yanlışım var mı ? ve bu konuda yalnız mıyım ?

    MYO'lara denizcilik liselerinden direk geçiş yapıyorlar diye biliyorum, yani bahsettiğin yöntem rus ruleti gibi bir şey olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: YouAreApple

    Merhaba,
    bu sene 2. defa öss hazırlanıp hayırlısıyla bir yere yerleşecem.
    ilk hedefim i.ü duim idi güvertenin açılıp yeterliliği de almasıyla bu daha da bir istek haline geldi.
    sonra kararımı değiştirip galatasaray devlet üniversitesinin(İÖ) 2 yıllık duim bölümünü kazanıp daha sonra dikey geçiş (DGS) ile istanbul üniversitesine 3.seneden devam etmek daha mantıklı geldi. sonuçta aynı yerden mezun oluyorsunuz . bu konuda yanılıyor muyum yani herhangi bir yerde yanlışım var mı ? ve bu konuda yalnız mıyım ?

    MYO'lara denizcilik liselerinden direk geçiş yapıyorlar diye biliyorum, yani bahsettiğin yöntem rus ruleti gibi bir şey olur.

    Bencede haklisin. Yazdigin teorik olarak güzel ancak gecis yapma konusu pratikte zor olabilir. İkincisi kötü senaryoyu düşünürsek 2 senelikten mezun olunca 3500grt sinirli zabit ehliyetin olacak. Bu da gemi bulma konusunda sıkıntı yaratabilir, ayrica suan devam ediyor mu bilmiyorum ama hizmet + intibak icin ugrasirsin.

    Bundan dolayi 4 senelik fakulte/yuksekokul tercih etmeni oneririm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: fthzgr

    quote:

    Orijinalden alıntı: YouAreApple

    Merhaba,
    bu sene 2. defa öss hazırlanıp hayırlısıyla bir yere yerleşecem.
    ilk hedefim i.ü duim idi güvertenin açılıp yeterliliği de almasıyla bu daha da bir istek haline geldi.
    sonra kararımı değiştirip galatasaray devlet üniversitesinin(İÖ) 2 yıllık duim bölümünü kazanıp daha sonra dikey geçiş (DGS) ile istanbul üniversitesine 3.seneden devam etmek daha mantıklı geldi. sonuçta aynı yerden mezun oluyorsunuz . bu konuda yanılıyor muyum yani herhangi bir yerde yanlışım var mı ? ve bu konuda yalnız mıyım ?

    MYO'lara denizcilik liselerinden direk geçiş yapıyorlar diye biliyorum, yani bahsettiğin yöntem rus ruleti gibi bir şey olur.

    Bencede haklisin. Yazdigin teorik olarak güzel ancak gecis yapma konusu pratikte zor olabilir. İkincisi kötü senaryoyu düşünürsek 2 senelikten mezun olunca 3500grt sinirli zabit ehliyetin olacak. Bu da gemi bulma konusunda sıkıntı yaratabilir, ayrica suan devam ediyor mu bilmiyorum ama hizmet + intibak icin ugrasirsin.

    Bundan dolayi 4 senelik fakulte/yuksekokul tercih etmeni oneririm

    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouAreApple -- 18 Şubat 2013; 21:04:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyrekasır

    konu edip,insanı rencide edecek bir durum degil su mevzu! Verdigi cevaplarda hic 'her olayı bilirim' tavrı da yok coaxem in. Gözünün üzerinde kas var dedikleri buymus demek

    Bosverin arkadaslar problem benim okulda ogrenemedigim Turkce :))

    Aklinca "Bak senin gibi adamlar zaten bisey olamayip ozel okula gidiyor" demeye getiriyor.

    Cokta onemli degil ama Anadolu Lisesi mezunuyum, Yakin Dogu'da %100 öss burslu okudum merak ettigi buysa. Tipik okul muhabbetini yapan insanlarin acizligidir bu


    Kaç mezunusun?




  • Kendisi normalde Yunanistan'da ikamet ediyor işe girdiğinden beri.İngilizcesi çok iyi,Yunanca biliyor,bildiği kadarıyla Almancası da var.Şirket zaten Yunanistan-İtalya hattı çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Scorkill

    quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceyrekasır

    konu edip,insanı rencide edecek bir durum degil su mevzu! Verdigi cevaplarda hic 'her olayı bilirim' tavrı da yok coaxem in. Gözünün üzerinde kas var dedikleri buymus demek

    Bosverin arkadaslar problem benim okulda ogrenemedigim Turkce :))

    Aklinca "Bak senin gibi adamlar zaten bisey olamayip ozel okula gidiyor" demeye getiriyor.

    Cokta onemli degil ama Anadolu Lisesi mezunuyum, Yakin Dogu'da %100 öss burslu okudum merak ettigi buysa. Tipik okul muhabbetini yapan insanlarin acizligidir bu


    Kaç mezunusun?

    2007 mezunuyum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ben tekrar düzenleyip toparlayıp soruyorum,

    bu sene ygsden galatasaray üni duim myo ya giricem 2 senede şipşak bitirip ordan diplomamı alıcam (1. sorum myo 'nun stajı var mı varsa dgs tarihine denk geliyor mu . ? )
    gs dan mezun olup hiç oyalanmadan dgsden 4 yıllık duim fakülte kazanıp , kazandığım fakültenin güverte derslerini 1 sene hazırlıkta kapatıp 3. senemden hiç bir şey olmamış gibi devam etmek sonra 3. bahar dönemi hepten staj zaten . 4 . yılda mezun oluyosun onun yaz stajı filan yok (2. sorum myo da 2 sene üst üste yaz stajı yoksa eğer o 2.5 ay + 2.5 ay toplam 5 ay staj süresini ne ara yapıcam hiç yapmıyacak mıyım bu bir çakallık mı ?)

    bir de şimdi makina 4 kişi güverte atıyorum 3 kişi olsa bi gemide çalışma saatleri makinanın 08:00-17:00 oluyormuş seyirde , limanda da aynıymış ama demir attıktan sonra serbestler 17:00 dan sabaha kadar. güverte için bu geçerli değil o asgari 4 aylık çalışma süren içerisinde gemide hapissin fobi oluşur abi haksız mıyım ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouAreApple -- 18 Şubat 2013; 21:41:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YouAreApple

    ben tekrar düzenleyip toparlayıp soruyorum,

    bu sene ygsden galatasaray üni duim myo ya giricem 2 senede şipşak bitirip ordan diplomamı alıcam (1. sorum myo 'nun stajı var mı varsa dgs tarihine denk geliyor mu . ? )
    gs dan mezun olup hiç oyalanmadan dgsden 4 yıllık duim fakülte kazanıp , kazandığım fakültenin güverte derslerini 1 sene hazırlıkta kapatıp 3. senemden hiç bir şey olmamış gibi devam etmek sonra 3. bahar dönemi hepten staj zaten . 4 . yılda mezun oluyosun onun yaz stajı filan yok (2. sorum myo da 2 sene üst üste yaz stajı yoksa eğer o 2.5 ay + 2.5 ay toplam 5 ay staj süresini ne ara yapıcam hiç yapmıyacak mıyım bu bir çakallık mı ?)

    bir de şimdi makina 4 kişi güverte atıyorum 3 kişi olsa bi gemide çalışma saatleri makinanın 08:00-17:00 oluyormuş seyirde , limanda da aynıymış ama demir attıktan sonra serbestler 17:00 dan sabaha kadar. güverte için bu geçerli değil o asgari 4 aylık çalışma süren içerisinde gemide hapissin fobi oluşur abi haksız mıyım ?

    işte öyle olmuyor. Yalova ve Karamürsel'den bizim okula (fakülteye) gelenlerin tüm dersleri sayılmadı. Birinci,ikinci, üçüncü sınıftan belli miktarda dersleri sayıldı. Yani 1,5 seneleri muaf oldu. Ancak sayılmayan dersleri sıfırdan aldılar ve birinci sınıftan da ders aldılar. Geçiş yapmış biri varsa sormanı tavsiye ederim, dediğim gibi teoriyle pratik aynı olmuyor.

    Güverte için çalışma saatleri sabittir.
    00:00-04:00 12:00-16:00 2. Zabit
    04:00-08:00 16:00-20:00 1. Zabit
    08:00-12:00 20:00-24:00 Kaptan veya 3. Zabit

    Bunun dışında Kaptan ve 1. Zabit hariç, 2. ve 3. Zabitin liman vardiyası vardır (12 şer saat veya limanda kalınan süreye göre)

    Makina departmanı apayrıdır, dediğin olay otomasyon sistem, unattended ( insansız uzaktan kontrollü) tip yeni gemilerde olan vardiya tipidir.(Yani başında insan bulunması gereksiz olan, bir arıza olduğunda kamaralarındaki alarm panellerinden alarm veren) Eski tip gemilerde makina için vardiya vardır. Hemen hemen güverte gibi bir vardiya sistemi vardır. Limanlarda çalışma sistemleri değişebiliyor.

    Bu arada limana demir atılmaz :))

    Limanın coğrafi bölgesi içinde, limanın dolu olduğunda bekleneceği zaman açıkta demir atılır.
    Limana gemi bağlanılır.Aborda olmakta denilir.

    Birde sakın gemideki demire çapa demeyin :) Yanlış bir terimdir. Çapa, küçük boyutlu kayık veya teknelerde olur, balıkçı teknelerinde olur. Bizim ticari gemilerdeki ismi "demir"dir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coaxem


    quote:

    Orijinalden alıntı: YouAreApple

    ben tekrar düzenleyip toparlayıp soruyorum,

    bu sene ygsden galatasaray üni duim myo ya giricem 2 senede şipşak bitirip ordan diplomamı alıcam (1. sorum myo 'nun stajı var mı varsa dgs tarihine denk geliyor mu . ? )
    gs dan mezun olup hiç oyalanmadan dgsden 4 yıllık duim fakülte kazanıp , kazandığım fakültenin güverte derslerini 1 sene hazırlıkta kapatıp 3. senemden hiç bir şey olmamış gibi devam etmek sonra 3. bahar dönemi hepten staj zaten . 4 . yılda mezun oluyosun onun yaz stajı filan yok (2. sorum myo da 2 sene üst üste yaz stajı yoksa eğer o 2.5 ay + 2.5 ay toplam 5 ay staj süresini ne ara yapıcam hiç yapmıyacak mıyım bu bir çakallık mı ?)

    bir de şimdi makina 4 kişi güverte atıyorum 3 kişi olsa bi gemide çalışma saatleri makinanın 08:00-17:00 oluyormuş seyirde , limanda da aynıymış ama demir attıktan sonra serbestler 17:00 dan sabaha kadar. güverte için bu geçerli değil o asgari 4 aylık çalışma süren içerisinde gemide hapissin fobi oluşur abi haksız mıyım ?

    işte öyle olmuyor. Yalova ve Karamürsel'den bizim okula (fakülteye) gelenlerin tüm dersleri sayılmadı. Birinci,ikinci, üçüncü sınıftan belli miktarda dersleri sayıldı. Yani 1,5 seneleri muaf oldu. Ancak sayılmayan dersleri sıfırdan aldılar ve birinci sınıftan da ders aldılar. Geçiş yapmış biri varsa sormanı tavsiye ederim, dediğim gibi teoriyle pratik aynı olmuyor.

    Güverte için çalışma saatleri sabittir.
    00:00-04:00 12:00-16:00 2. Zabit
    04:00-08:00 16:00-20:00 1. Zabit
    08:00-12:00 20:00-24:00 Kaptan veya 3. Zabit

    Bunun dışında Kaptan ve 1. Zabit hariç, 2. ve 3. Zabitin liman vardiyası vardır (12 şer saat veya limanda kalınan süreye göre)

    Makina departmanı apayrıdır, dediğin olay otomasyon sistem, unattended ( insansız uzaktan kontrollü) tip yeni gemilerde olan vardiya tipidir.(Yani başında insan bulunması gereksiz olan, bir arıza olduğunda kamaralarındaki alarm panellerinden alarm veren) Eski tip gemilerde makina için vardiya vardır. Hemen hemen güverte gibi bir vardiya sistemi vardır. Limanlarda çalışma sistemleri değişebiliyor.

    Bu arada limana demir atılmaz :))

    Limanın coğrafi bölgesi içinde, limanın dolu olduğunda bekleneceği zaman açıkta demir atılır.
    Limana gemi bağlanılır.Aborda olmakta denilir.

    Birde sakın gemideki demire çapa demeyin :) Yanlış bir terimdir. Çapa, küçük boyutlu kayık veya teknelerde olur, balıkçı teknelerinde olur. Bizim ticari gemilerdeki ismi "demir"dir.



    diyorsun ki hiç öyle teoride iyi fakat pratikte sakat olan çakallıklara bulaşma . istanbul üni güverteyi bitir 4 yıllık fakülteni mis gibi stajını da yap sınavlarına gir erkenden 2. kaptanlığa kas.hem galatasarayda yandı okunmaz artık orda , gerisi yalan istanbuldan başka yerde okumam geriye fakülteler kalıyor zaten.

    vallahi hocam eyvallah ben zaten başka ortamlardan sizin okuldan mezun biriyle konuşuyorum sağolsun yardımcı oluyor facebooktan , çok babacan biri . yukarda nicki de scorkillmiş son anda haberdar etti .




  • Biraz özel olacak ama karaya geçince maaşınız ne kadar azaldı ve de karaya geçmek zor oldu mu? Yani belli tanıdıklarınız mı vardı yoksa başvurdunuz ve alındınız mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: animaniax

    Biraz özel olacak ama karaya geçince maaşınız ne kadar azaldı ve de karaya geçmek zor oldu mu? Yani belli tanıdıklarınız mı vardı yoksa başvurdunuz ve alındınız mı?

    Yarıdan aza düştü :) Tanıdıktan çok gemi tecrübesi, calistigim sirketlerin, gemi tiplerinin çeşitliliği ve daha önce beraber çalışılan kişilerin iyi referansları ile başvurdum, alındım. Tabi mülakatta yapılan dil sınavları, karsilikli görüsme sonucu, mesleki yeterlilik sınavları, bilgisayar ileri düzey kullanabilme gibi etkenlerde var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladim hayirli olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar, ben Türkçe-Matematik bölümünde okuyorum ve Denizcilik Astsubay Meslek Yüksek okuluna girmek istiyorum, TM'den mezun olacak olmam bu yüksek okula girmeme engel teşkil eder mi?
  • İyi günler, birkaç sorum olacak. Acaba ülkemizde alacağım bir köprüüstü yönetim kursunun yabancı firmalar için avantajı var mıdır, varsa nedir?
    Köprüüstü eğitimi için 5 gün deniliyor, normal midir?
    Güverte mezunu bir kimsenin bu kursa gitmesine gerek var mıdır? Cevaplarsanız sevinirim. Saygılarımla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mandalina kabuğu

    İyi günler, birkaç sorum olacak. Acaba ülkemizde alacağım bir köprüüstü yönetim kursunun yabancı firmalar için avantajı var mıdır, varsa nedir?
    Köprüüstü eğitimi için 5 gün deniliyor, normal midir?
    Güverte mezunu bir kimsenin bu kursa gitmesine gerek var mıdır? Cevaplarsanız sevinirim. Saygılarımla...

    Yerli ve yabancı birçok firma köprüüstü yönetimi sertifikasını zorunlu tutmaya başladı.

    14 gün olması lazım kursun. Kurs okulda verilmediyse ve stcw sertifikası yoksa(btm-brm) alması gerekli olabilir (çalışacağı firma şart koştuysa)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teşekkür ederim. bir sorum daha olacak, bir yerde okul diplomasının uluslararası düzeyde kabul görmediğini okudum. bunun hakkında ne söylenebilir, petrol tankerlerinde de iş bulunamaz mı yabancı firmalarda? bir de itü'nün uluslararası ortak lisans programının avantajları nelerdir, amerika'daki anlaşmalı üniversite diplomasının uluslararası geçerliliği var mıdır? saygılarımla...
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.