Şimdi Ara

'Corsa' Genel (30. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
42.181
Cevap
81
Favori
2.532.840
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sport donanım seviyesinde topu topu 3-4 renk seçebiliosun. siyah metro şimşek ve gümüş gri kırmızı. açıkçası beyaz da var ama tercih etmem beyaz arabayı ambulans gibi
  • Selam,

    Sorum yeni Corsa kullanıcılarına : Aracınızın servis aralığını biliyorsunuz değil mi ?
    15000 km. veya yılda bir, hangisi önce gelirse...

    Peki Corsa'nın Almanya'daki servis aralığının 30000 km.olduğunu biliyor muydunuz ?
    Muhtemelen diğer Avrupa ülkelerinde de durum aynı...

    Araç tasarlanırken servis maliyetlerinin olabildiğince düşük tutulması öngörülmüş.
    Mesela şanzıman yağı ömürlük, aracın ömrü boyunca değiştirmeniz gerekmiyor. Yürüyen aksam ve bir çok motor parçası bakım gerektirmiyor, hidrolik debriyaj sistemi ne bakım ne de ayara ihtiyaç duymuyor... Hava ve yakıt filtreleri 60 binde ya da dört yılda bir değişiyor, yine hangisi önce gelirse... İç havayı temizleyen filtre 30 binde ya da iki yılda bir değişim gerektiriyor, fren hidroliği ise üç yıl boyunca kullanılabiliyor... Bütün bunlar Türkiye koşullarında da geçerli mi, bunu henüz bilemiyorum...

    Düşünsenize, bir aracı 30 bin kilometre kullanıp (belki yağ değişimi dışında) bir kere bile servise gitmek zorunda olmamak ne kadar güzel bir ayrıcalıktır kimbilir ?
    Opel aslında bu otomobile bu kadar güveniyor, ama ülkemizin koşulları öylesine ağır ki, aynı güvenceyi burada vermeye cesaret edemiyorlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 12 Eylül 2007; 21:06:52 >




  • iyi diosunda şahsen ben hava filtresi için 15000km bile beklemeyi fazla buluyorum heleki ben inşaat mühendisi olmak üzereyim o turbo motor havayı süpürge gbi emiyor ve şantiyeniz tozlu ortamı filtreyi tahminmce olduğu gibi tıkıyordur. arabam geldikten 1 sene kadar sonra chiptuning düşünüyorum o zaman ben bakım aralığımı 10000kmye düşürürüm gibi geliyor. ilk set lastiğim bittiğindede 17" janta geçiş yapabilirim 5 kollu opsiyonel jant çok hoşuma gidiyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Serdar99

    Selam,

    Sorum yeni Corsa kullanıcılarına : Aracınızın servis aralığını biliyorsunuz değil mi ?
    15000 km. veya yılda bir, hangisi önce gelirse...

    Peki Corsa'nın Almanya'daki servis aralığının 30000 km.olduğunu biliyor muydunuz ?
    Muhtemelen diğer Avrupa ülkelerinde de durum aynı...

    Araç tasarlanırken servis maliyetlerinin olabildiğince düşük tutulması öngörülmüş.
    Mesela şanzıman yağı ömürlük, aracın ömrü boyunca değiştirmeniz gerekmiyor. Yürüyen aksam ve bir çok motor parçası bakım gerektirmiyor, hidrolik debriyaj sistemi ne bakım ne de ayara ihtiyaç duymuyor... Hava ve yakıt filtreleri 60 binde ya da dört yılda bir değişiyor, yine hangisi önce gelirse... İç havayı temizleyen filtre 30 binde ya da iki yılda bir değişim gerektiriyor, fren hidroliği ise üç yıl boyunca kullanılabiliyor... Bütün bunlar Türkiye koşullarında da geçerli mi, bunu henüz bilemiyorum...

    Düşünsenize, bir aracı 30 bin kilometre kullanıp (belki yağ değişimi dışında) bir kere bile servise gitmek zorunda olmamak ne kadar güzel bir ayrıcalıktır kimbilir ?
    Opel aslında bu otomobile bu kadar güveniyor, ama ülkemizin koşulları öylesine ağır ki, aynı güvenceyi burada vermeye cesaret edemiyorlar...





  • ya cesaret edemiyorlar yada opel Türkiye nin pazarlama stratejisi. Sonuçda her bakım için gittiğinde iyi birde bakım ücreti (işçilik, yağ v.s) ödüyoruz. Nasıl olsa Türkiyede tüm araçlarda bakım yıllık. Opeller 3 yıl dayansada yıllık olarak çağrıldığında kimse ses çıkarmaz. Yada bu benim paranoyak düşüncem.....

    Not: bu arada puntolarda (2006) 20.000 km idi yağ değişimi ve bakım süresi.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 12 Eylül 2007; 21:35:53 >
  • senin araç teslimin ne zaman olacak güncel bir bilgi alabildin mi en son 15 ekim dediler bana
    quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy

    ya cesaret edemiyorlar yada opel Türkiye nin pazarlama stratejisi. Sonuçda her bakım için gittiğinde iyi birde bakım ücreti (işçilik, yağ v.s) ödüyoruz. Nasıl olsa Türkiyede tüm araçlarda bakım yıllık. Opeller 3 yıl dayansada yıllık olarak çağrıldığında kimse ses çıkarmaz. Yada bu benim paranoyak düşüncem.....

    Not: bu arada puntolarda (2006) 20.000 km idi yağ değişimi ve bakım süresi.....
  • senin ile aynı tarihi verdiler banada. Ekim 15 de gelir dediler. İlk başta çabuk geçer gibi geldi ama geçmedi zaman. Bide bende ki sıkıntı ben elimdeki arabayı çok erken sattım. Şimdi bekliyoruz bakalım. Umarım araçlar gelince trafik işlemleri şu bu çabuk halolur....
  • ben kapıdan gelen gıcırıtılar için ankara'da OPAL ' a yani aracımı aldığım bayiye gitmiştim..
    OPAL da servis kısmını biraz kuş bakışı yukardan vitrin şeklindeki camların arkasından seyredebiliyorsunuz.

    takip edebildiğim kadarıyla kapı ayarları yapıldı.

    ve bu ses kesildi, serdar senin bahsettiğin şekilde kilidi bi bantla sarma gibi bir işlem yapılmadı..

    ancak bu sesler yaklaşık 3000 km sonra tekrar başladı. bende bunu tatil süresince girdiğim girmek zorunda kaldığım ege'nin kötü yollarına bağladım.. ama sanırım arada sırada servise uğramak zorunda kalıcaz bu gıcırtılar yüzünden..

    bu arada garanti kapsamından çıkmamk için yetkili servise götürmek durumundayız periyodik bakımlarda bunu biliyorum, peki 7500 deki yağ değişimi içinde yine yetkili servise gitmek gerekiyor mu?

    kayıt altına alıp takip edip
    yağı bizde değiştirmemişsiniz,yada yetkili serviste değiştirmemişsiniz olmaz vs moduna girebilirler mi?

    yazarken bana da saçma geldi ama bugüne kadar gördüklerim,yarın görüceklerimden korkutur oldu..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dk2403
    takip edebildiğim kadarıyla kapı ayarları yapıldı.
    ve bu ses kesildi, serdar senin bahsettiğin şekilde kilidi bi bantla sarma gibi bir işlem yapılmadı..
    ancak bu sesler yaklaşık 3000 km sonra tekrar başladı. bende bunu tatil süresince girdiğim girmek zorunda kaldığım ege'nin kötü yollarına bağladım.. ama sanırım arada sırada servise uğramak zorunda kalıcaz bu gıcırtılar yüzünden..


    Arkas'da bana kesinlikle kilitlere yağlama yapılmaması gerektiğini söylediler, senin de aklında olsun.
    Ayrıca bantla sarılan parça da kilit değil, kilidin hizasında gövde üzerindeki büyük metal kancaya benzer zımbırtı...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dk2403
    bu arada garanti kapsamından çıkmamk için yetkili servise götürmek durumundayız periyodik bakımlarda bunu biliyorum, peki 7500 deki yağ değişimi içinde yine yetkili servise gitmek gerekiyor mu?
    kayıt altına alıp takip edip yağı bizde değiştirmemişsiniz,yada yetkili serviste değiştirmemişsiniz olmaz vs moduna girebilirler mi? yazarken bana da saçma geldi ama bugüne kadar gördüklerim,yarın görüceklerimden korkutur oldu..


    Söylediğin durum aynen başına gelebilir, fakat ancak ilgili bir arıza durumunda....
    Yani motorda yağlama ile ilgili olabilecek bir arıza çıktığında "siz bu yağı yetkili serviste değiştirmemişsiniz, o yüzden bu arızayı garanti kapsamında gideremiyoruz" demeleri olası. Dolayısı ile yağ değişimlerini yetkili serviste yaptırıp servis kitapçığına da işlettirmekte fayda var kanımca...

    Bu arada benim bildiğim 7500'de yağ değişimi yok, hiç kimseden böyle bir bilgi duymadım, servis kitapçığındaki bakım çizelgeleri de dahil hiç bir kaynakta böyle bir bilgi okumadım. Yağ değişimleri 15000 km.de bir olmalı, aksine bir bilgisi olan varsa yazsın lütfen...

    Selamlar,
    Serdar




  • sanırım 7500 de yağ ve sıvı bakımı için çağırıyorlar. Değiştirme diilde eksilme varmı diye kontrol için.
  • corsa d benzinlilerde triğeri zincirmi yoksa kayışmı ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nerki
    corsa d benzinlilerde triğeri zincirmi yoksa kayışmı ?


    Zincir...

    Öngörülen bir değişim kilometresi olmadığını, ancak ses yapmaya başlayınca değiştirmek gerektiğini duymuştum.

    Söz konusu zincirli tahrik sistemine sahip aynı motor ailesinin 1.0, 1.2 ve 1.4 lt. hacimli versiyonları Corsa C, Tigra, Meriva ve Astra gibi diğer Opel modellerinde de kullanılmıştı. Zincir ile ilgili sorun yaşamış ya da belli bir kilometrede değiştirmek durumunda kalmış arkadaşlar varsa deneyimlerini öğrenmek isterim...
  • serdar zincir olduğundan eminsin dimi ? diğer aracım toyota avensis olduğundan triğeri zincir olduğundan değiştirme gibi bir olay yok. corsa d triğeri zincir ise onu da değiştirmeye gerek yok degilmi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nerki
    serdar zincir olduğundan eminsin dimi ? diğer aracım toyota avensis olduğundan triğeri zincir olduğundan değiştirme gibi bir olay yok. corsa d triğeri zincir ise onu da değiştirmeye gerek yok degilmi ?


    Tabii, eminim.

    "Değiştirmeye gerek yok" derken, bu tanımlı bir değiştirme periyodu olmadığı anlamına geliyor. Ancak özellikle yüksek kilometre yapmış motorlarda ses yapmaya başladığında değiştirmek gerekebiliyor...
  • 1 ay kaldı inşalla arabamın gelmesine. benim hatırladığım benzinli 1.4 corsa c lerde triger vardı . hatta daha doğrusu 2 değişik motor kodu var demişti servis hangisi olduğuna bakılması lazım demişti zincir mi kayış mı demek için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK
    1 ay kaldı inşalla arabamın gelmesine. benim hatırladığım benzinli 1.4 corsa c lerde triger vardı . hatta daha doğrusu 2 değişik motor kodu var demişti servis hangisi olduğuna bakılması lazım demişti zincir mi kayış mı demek için


    Tam tarihini hatırlayamadım ancak zincirli tahrik sistemi ile çalışan 1.0 ve 1.2 benzinli motorlar (Z10XEP ve Z12XEP) uzun zamandan bu yana Corsa'larda kullanılıyor.

    Kayışlı sisteme sahip 1.4 benzinli (X14XE) ise 2003'e kadar kullanıldı.

    2003'den sonra o da kullanımdan kalktı ve yerine zincirli olanı (Z14XEP) kullanmaya başladılar.

    Dolayısı ile servistekilerin söylediği gibi 1.4 benzinli Corsa C'lerde 2001-2003 arası kayışlı, 2003-2006 arasında ise zincirli sisteme sahip motorlar kullanıldı.

    Benzinli Corsa D'ler aynı motor serisini herhangi bir değişime uğramadan kullanmaya devam ediyorlar, özetle hepsi zincirli...

    Bu motor ailesi GM Family 0 olarak biliniyor, ortak özellikleri dökme demir blok, alüminyum kapak, içi boş hafif döküm kam milleri, üstten çift eksantrik ve zincirli tahrik. Ayrıca hepsi de Twinport sistemini içeriyor, bu sistem düşük devirlerde iki hava giriş portundan birini kapatarak güçlü bir hava girdabı yaratılmasını sağlıyor, bu da yüksek tork ve düşük yakıt tüketimi anlamına geliyor...

    (Bu arada eski X serisi ile Z serisi motorlar arasındaki tek fark kayış-zincir farkı da değil, silindir çap ve strokları da dahil olmak üzere motor tasarımı tamamen farklı.)




  • Kardeş , Senin gittiğin servise Allah kolaylık versin.
    Bu kadar bilgili bi adama servis vermek harbiden zordur yani.
    Adamlar işin kolayına da kaçamazlarki...
    şaka bi yana burda ki bilgi paylaşımlarından dolayı teşekkürler....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kedhy
    Kardeş , Senin gittiğin servise Allah kolaylık versin.
    Bu kadar bilgili bi adama servis vermek harbiden zordur yani.
    Adamlar işin kolayına da kaçamazlarki...
    şaka bi yana burda ki bilgi paylaşımlarından dolayı teşekkürler....




    Aslında benim bilgim merakımdan kaynaklanıyor,
    servise gittiğimde ustalara tek tek herşeyi sorar dinlerim; otomotiv dergileri, kullanım kılavuzları vs. elime geçen her türlü kaynağı okurum, internette araştırırım...
    Özellikle yabancı kaynaklardan çok güzel ve çok faydalı bilgilere erişmek mümkün oluyor...

    Paylaştığım bilgilerin bir yararı oluyorsa ne mutlu bana..




  • arkadaşlar benim corsa d sabahları debriyaja bastığım halde ilk marşta çalışmıyor! ayrıca arasıra vites geçimleri esnasında özelikle ilk çalıştırmadan sonra maracın önünden tak tuk gibi sesler geliyor?
  • 1- BEN 6000 DE CORSA 1.3 CDTI 90 HP LİK ARACIMIN YAĞINA BAKTIRDIM; YARISININ EKSİLDİĞİNİ GÖRÜNCE SHELL BENZİN İSTASYONUNDA TAMAMLATTIM. SONRA 9000 E GELİNCE TEKRAR AZALDIĞINI GÖRDÜM. HİÇ YAĞ KONTROLU YAPTIRAN OLDUMU? AYRICA BEN DE SERDAR99 GİBİ 15000 DE YAĞ DEĞİŞİMİ OLDUĞUNU BİLİYORUM.

    2- DİĞER TARAFTAN, TATİL ESNASINDA BOZUK YOLLARDA ARACIMIN KAPILARINDAN GELEN GICIRTILAR ARTINCA BENDE GGRES DEĞİL DE SIVI YAĞLA YAĞLADIM SESİ KESİLDİ.ŞİMDİ MAİLİ OKUYUNCA BENİM DE MORALİM BOZULDU; İYİCE YALAMA OLMASIN BU KAPILAR.

    3- SON HUSUS; BU KARTER KORUMA ARACIN ÖN KISMINI İYİCE YERE YAKLAŞTIRIYOR. TATİLDE STABİLİZE YOLLARDA UFAK TAŞLARA VE ASFALTTAN TOPRAĞA ÇIKIŞLARDA EPEY ALTINI SÜRTTÜRDÜM.İÇİM CIZ ETTİ YANİ.

    4-TEK OLUMLU HABER; KLİMASIZ UZUN YOLDA KM DE 10 YKR , O KOY BENİM ŞU KOY SENİN DERKEN KISA YOLCULUKLARDA 12,5 YKR TÜKETİM OLDU, TATİLİ UCUZA KAPATTIM. :)



    quote:

    Orjinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orjinalden alıntı: dk2403
    takip edebildiğim kadarıyla kapı ayarları yapıldı.
    ve bu ses kesildi, serdar senin bahsettiğin şekilde kilidi bi bantla sarma gibi bir işlem yapılmadı..
    ancak bu sesler yaklaşık 3000 km sonra tekrar başladı. bende bunu tatil süresince girdiğim girmek zorunda kaldığım ege'nin kötü yollarına bağladım.. ama sanırım arada sırada servise uğramak zorunda kalıcaz bu gıcırtılar yüzünden..


    Arkas'da bana kesinlikle kilitlere yağlama yapılmaması gerektiğini söylediler, senin de aklında olsun.
    Ayrıca bantla sarılan parça da kilit değil, kilidin hizasında gövde üzerindeki büyük metal kancaya benzer zımbırtı...

    quote:

    Orjinalden alıntı: dk2403
    bu arada garanti kapsamından çıkmamk için yetkili servise götürmek durumundayız periyodik bakımlarda bunu biliyorum, peki 7500 deki yağ değişimi içinde yine yetkili servise gitmek gerekiyor mu?
    kayıt altına alıp takip edip yağı bizde değiştirmemişsiniz,yada yetkili serviste değiştirmemişsiniz olmaz vs moduna girebilirler mi? yazarken bana da saçma geldi ama bugüne kadar gördüklerim,yarın görüceklerimden korkutur oldu..


    Söylediğin durum aynen başına gelebilir, fakat ancak ilgili bir arıza durumunda....
    Yani motorda yağlama ile ilgili olabilecek bir arıza çıktığında "siz bu yağı yetkili serviste değiştirmemişsiniz, o yüzden bu arızayı garanti kapsamında gideremiyoruz" demeleri olası. Dolayısı ile yağ değişimlerini yetkili serviste yaptırıp servis kitapçığına da işlettirmekte fayda var kanımca...

    Bu arada benim bildiğim 7500'de yağ değişimi yok, hiç kimseden böyle bir bilgi duymadım, servis kitapçığındaki bakım çizelgeleri de dahil hiç bir kaynakta böyle bir bilgi okumadım. Yağ değişimleri 15000 km.de bir olmalı, aksine bir bilgisi olan varsa yazsın lütfen...

    Selamlar,
    Serdar





  • quote:

    Orjinalden alıntı: marginalimm
    1- BEN 6000 DE CORSA 1.3 CDTI 90 HP LİK ARACIMIN YAĞINA BAKTIRDIM; YARISININ EKSİLDİĞİNİ GÖRÜNCE SHELL BENZİN İSTASYONUNDA TAMAMLATTIM. SONRA 9000 E GELİNCE TEKRAR AZALDIĞINI GÖRDÜM. HİÇ YAĞ KONTROLU YAPTIRAN OLDUMU? AYRICA BEN DE SERDAR99 GİBİ 15000 DE YAĞ DEĞİŞİMİ OLDUĞUNU BİLİYORUM.

    2- DİĞER TARAFTAN, TATİL ESNASINDA BOZUK YOLLARDA ARACIMIN KAPILARINDAN GELEN GICIRTILAR ARTINCA BENDE GGRES DEĞİL DE SIVI YAĞLA YAĞLADIM SESİ KESİLDİ.ŞİMDİ MAİLİ OKUYUNCA BENİM DE MORALİM BOZULDU; İYİCE YALAMA OLMASIN BU KAPILAR.

    3- SON HUSUS; BU KARTER KORUMA ARACIN ÖN KISMINI İYİCE YERE YAKLAŞTIRIYOR. TATİLDE STABİLİZE YOLLARDA UFAK TAŞLARA VE ASFALTTAN TOPRAĞA ÇIKIŞLARDA EPEY ALTINI SÜRTTÜRDÜM.İÇİM CIZ ETTİ YANİ.


    Ben ilk olarak 1500'de, sonrasında tatile gitmeden önce 2000'de, ve tatil dönüşü 5000'de yağ seviyesini kontrol ettirdim, herhangi bir eksilme yok. Şimdi 6000'deyim, 7500 civarı tekrar kontrol ettireceğim. Yağ değişimi dediğin gibi 15000 km.de...

    Bu arada nerede olursa olsun, yetkili serviste veya başka bir yerde, kullandıkları yağın özelliklerini sormakta fayda var. Opel GM-LL-A-025 ve GM-LL-B-025 standartlarına uygun bir yağ kullanılmasını öneriyor; 0W40, 0W30, 5W40 ve 5W30 gibi bir çok kategoride yağ bu standartları karşılıyor. Opel'in fabrika çıkışında motorlara koyduğu yağ ise 5W30, bilginiz olsun.

    Bizim 97 Corsa 1.4 GLS'de karter muhafazası var ve bir yerlere sürttükçe eğiliyor ve eksoz borusuna yaklaşıyor; bir süre sonra da sürtmeye başlayıp özellikle kalkışlarda acayip kötü bir ses çıkartıyor. Sadece onu düzelttirmek için servise kaç kere gittiğimi saymam mümkün değil. Sırf bu yüzden yeni aracıma taktırmadım...




  • 
Sayfa: önceki 2829303132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.