Şimdi Ara

CATL, Tesla için 15 dakikada 700 km menzil sunan pil hazırlıyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • CATL, Tesla için 15 dakikada 700 km menzil sunan pil hazırlıyor!
    Dünyanın en büyük batarya üreticisi CATL, Tesla için daha hızlı şarj olan piller üzerinde çalıştığını açıkladı. CATL başkanı Robin Zeng, yakın zamanda Hong Kong'da Bloomberg News ile yaptığı bir röportajda yeni piller üzerindeki çalışmaları doğruladı. Zeng, yeni piller hakkında çok fazla ayrıntı vermezken, daha hızlı şarjı destekleyen yeni elektrokimyasal yapıya sahip olacağını söyledi.



    CATL ve Tesla arasındaki bağları derinleştirecek olan sadece bu yeni piller değil. Zeng, CATL'in halihazırda Tesla'nın Nevada'daki Gigafactory'sine makine tedarik ettiğini de açıkladı. Ayrıca yakın zamanda Tesla'nın tesisteki pil üretimini genişleteceği ve şu anda boşta duran CATL ekipmanlarını kullanarak küçük bir ek fabrika açacağı da ortaya çıktı.



    M3P isimli pil hücreleri geliştiriyor



    CNEVPost, Zeng'in bahsettiği yeni pillerin CATL'nin yeni M3P pil hücresi olduğunu öne sürüyor. Şirket iki senedir bu pil hücresi üzerinde çalışıyor. Hücreler normal lityum demir fosfat pillerden daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip olacak, klasik lityum iyon pillerden ise daha ucuza mal olacak. Yeni hücreler hakkında fazla detay olmasa da, lityum demir fosfat yapısında olduğu ve magnezyum, çinko, alüminyum vb. gibi iki tip metalik elementin katkılanmasıyla şarj hızının arttırıldığı belirtiliyor.



    Ayrıca Bkz.1000 km menzil sunan, katı hal bataryalı otomobil geliyor!



    CATL, daha önce bu pillerin elektrikli araçlara 700 km'den fazla menzil sunacağını ve teorik olarak 15 dakikada tamamen şarj olma yeteneğine sahip olacağını açıklamıştı.



    Çin'deki en yenilikçi pillerden biri, Li Auto'nun CATL ile birlikte geliştirdiği Qilin bataryaları. Şirket, bataryanın çok hızlı şarj olabildiğini ve sadece 12 dakikada aracın menzilini 500 km arttırabildiğini iddia ediyor.



     




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2024/03/catl-is-working-on-faster-charging-batteries-for-tesla/







  • Beklediğimiz haberler. Pillerin maliyetinin de düşmesiyle 3/5 yıla cekincesi olanlar da alabilirler böyle giderse

  • Her şey çok güzel ama bu yanma olayını çok can sıkıcı buluyorum. Şu an sayıların az olmasından ötürü pek yansımıyor ama sayıları arttıkça ve olaylar çeşitlendikçe, mesela ileride bu araçlar kafa kafaya çarpıştıklarında, kavşaklarda yapılan o yüksek hızdaki kazalar vs bu yanma olayları can sıkar noktaya getirebilir. Benzinli araçlarda yanabilir ama onların yanma eşiği daha yüksek ve nadir bu kadar yüksek risk taşımıyor, ayrıca bu piller benzinin yanması gibi de yanmıyor, sanki termit reaksiyonu gibi bir ateş çıkarıyorlar, efil efil bir yanma değil buradaki, sanki üzerinize plazma ateşi tutarmış gibi yanıyorsunuz, kolum yandı bacağım yandıyla kurtulamayacağınız bir durum. Mesela nickel metal hydrate gibi alev almayacak şekilde bu eşiğin yükseltilmesini, bu yönde çalışmalara da ağırlık vermelerini çok isterim.

  • 4680 yalan mı oldu

  • 6s 6 kullanıcısına yanıt

    Hocam kaygılarınızı belirttiğinize göre elinizde sağlam istatistik var? Kaç km'de kaç yangın olmuş? Kaç kişi ölmüş? Benzinli araçlarla arasındaki fark ne kadar? Bu istatistikler için kaynak gösterebilir misiniz?

  • tropik17 T kullanıcısına yanıt

    Mesajımdan, elektrikli araç kazaları daha yüksek oranda yangınla sonuçlanır dediğimin çıkarımını yapmışsınız, halbuki " Bu yanma olayını çok can sıkıcı buluyorum.", " nickel metal hydrate gibi alev almayacak şekilde bu eşiğin yükseltilmesini, bu yönde çalışmalara da ağırlık vermelerini çok isterim." diye belitmişim; batarya gücündeki çalışmalar kadar, pilleri olabildiğince az yanıcı ürünler olarak sunabilmelerini temenni etmişim. Ezilme, sıkışma gibi durumlarda lithium piller patladığını biliyoruz, benzini parlatabilmeniz için bilmem kaç psi, bar basınç uygulamanız gerekir, tabi ki sadece basınca dayalı değil, genel baktğınızda belki benzinli araç yangınları daha fazladır, o yüzden lithium pillerdeki o suyla bile söndürülemeyen şiddetli yangın riski korkutucu. Bu bakımdan basit kazalar yerine kırılmalı ezilmeli olaylarda yangın çıkma sıklığını değil, yangın çıkarsa ne olur konusu bir insanın kaygı geliştirmesi için bence yeterli. Benzinle değil, mevcut teknolojiyle yarışarak piller daha güvenli hale getirilebilse keşke.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 6s -- 27 Mart 2024; 19:8:54 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.