|
CATL, Tesla için 15 dakikada 700 km menzil sunan pil hazırlıyor!
-
-
Beklediğimiz haberler. Pillerin maliyetinin de düşmesiyle 3/5 yıla cekincesi olanlar da alabilirler böyle giderse
-
Her şey çok güzel ama bu yanma olayını çok can sıkıcı buluyorum. Şu an sayıların az olmasından ötürü pek yansımıyor ama sayıları arttıkça ve olaylar çeşitlendikçe, mesela ileride bu araçlar kafa kafaya çarpıştıklarında, kavşaklarda yapılan o yüksek hızdaki kazalar vs bu yanma olayları can sıkar noktaya getirebilir. Benzinli araçlarda yanabilir ama onların yanma eşiği daha yüksek ve nadir bu kadar yüksek risk taşımıyor, ayrıca bu piller benzinin yanması gibi de yanmıyor, sanki termit reaksiyonu gibi bir ateş çıkarıyorlar, efil efil bir yanma değil buradaki, sanki üzerinize plazma ateşi tutarmış gibi yanıyorsunuz, kolum yandı bacağım yandıyla kurtulamayacağınız bir durum. Mesela nickel metal hydrate gibi alev almayacak şekilde bu eşiğin yükseltilmesini, bu yönde çalışmalara da ağırlık vermelerini çok isterim.
-
4680 yalan mı oldu
-
Hocam kaygılarınızı belirttiğinize göre elinizde sağlam istatistik var? Kaç km'de kaç yangın olmuş? Kaç kişi ölmüş? Benzinli araçlarla arasındaki fark ne kadar? Bu istatistikler için kaynak gösterebilir misiniz?
-
Mesajımdan, elektrikli araç kazaları daha yüksek oranda yangınla sonuçlanır dediğimin çıkarımını yapmışsınız, halbuki " Bu yanma olayını çok can sıkıcı buluyorum.", " nickel metal hydrate gibi alev almayacak şekilde bu eşiğin yükseltilmesini, bu yönde çalışmalara da ağırlık vermelerini çok isterim." diye belitmişim; batarya gücündeki çalışmalar kadar, pilleri olabildiğince az yanıcı ürünler olarak sunabilmelerini temenni etmişim. Ezilme, sıkışma gibi durumlarda lithium piller patladığını biliyoruz, benzini parlatabilmeniz için bilmem kaç psi, bar basınç uygulamanız gerekir, tabi ki sadece basınca dayalı değil, genel baktğınızda belki benzinli araç yangınları daha fazladır, o yüzden lithium pillerdeki o suyla bile söndürülemeyen şiddetli yangın riski korkutucu. Bu bakımdan basit kazalar yerine kırılmalı ezilmeli olaylarda yangın çıkma sıklığını değil, yangın çıkarsa ne olur konusu bir insanın kaygı geliştirmesi için bence yeterli. Benzinle değil, mevcut teknolojiyle yarışarak piller daha güvenli hale getirilebilse keşke.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 6s -- 27 Mart 2024; 19:8:54 >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Beklediğimiz haberler. Pillerin maliyetinin de düşmesiyle 3/5 yıla cekincesi olanlar da alabilirler böyle giderse
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X