Şimdi Ara

Btk Tüketici Şikayet Sistemi nasıl kullanılır? [[Rehber]] (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
15
Favori
5.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    bu arkadaşı dinleyipte elektirikci çağırıp masrafa girmeyin Türk Telekom komple yeniledi ankastreyi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • napervasız kullanıcısına yanıt

    Telekom kimsenin ankastresini veya tesisatını yenilemez, mülkiyeti kendisine ait olan bir kutu var ise bunu yeniler yalnızca. Mülkiyeti binaya ait olan hiçbir şeyi ellemez, yenilemez, düzenlemez.


    Görselde gözüken kutuların veya regletlerin hiçbiri Telekom a ait değil. İlgili görselde görülebileceği üzere, orada kısa bir iş de yok gayet büyük bir iş var düzenleme işlemleri açısından. Aynı zamanda elektrikçilerde kablo ölçüm aleti de mevcut tıpkı Telekom da olduğu gibi. O cihaz ile kablonun sıkıntılı olup olmadığı da saptanabiliyor dairelere giden. Ya da daire içinden veya kutu üzerinden yapılacak ölçümle de anlaşılabilir. Telekom da olan ölçüm aletleri elektrikçilerde de mevcut.


    Bu arada Telekom kimsenin dairesine de kablo çekmiyor. FTTH projelerinin bazıları eve kadar (proje bazlı) olduğu için birçok bölge ve binada dairelere kadar obk kablo çekildiğini gördük. Bunun dışında çoğu yerde de kabloyu teslim ederek veya kabloyu siz alın diyerek siz kendiniz çektirin biz kutusuna bağlayıp aktif ederiz şeklinde bilgilendirme yapılıyor.


    Bunun dışında, zayıf akım tesisatı olan binalar (özellikle apartmanlar) hariç hiçbir binaya da daireye kadar kablo çekmiyor. Kutuya kadar (ankastre) kablonu kendin yenileyeceksin/çekeceksin deniliyor.Müstakil evlerde genelde zayıf akım tesisatı olmadığı için direkten veya kutudan direkt camdan içeri veya çatıdan içeri veya kapıdan içeri usulu ile verebiliyorlar kendi kabloları ile.


    Siz diyorsanız ki, bizim binadaki kutuyu veya tesisatı Telekom yeniledi, öyle ise öncesi ve sonrası şeklinde fotoğraf ekleyin görelim mülkiyeti binaya ait olan bir kutu mu yoksa Telekom a ait olan bir kutu mu?


    Kutu dediğimiz ankastre sadece bir kutudan ibaret değil bu arada, içerisinde regletler var. Esasen çok ucuz bir malzeme yani elektrikçiler de bu kutuyu satıyor zaten. Önemli olan önceki mesajımda da belirttiğim gibi daireye giden kablolardan da ölçüm alınarak sıkıntılı olanların yenilenmesi. Yani kutunun tek başına yenilenmesi hiçbir şey ifade etmiyor esasen dairelere giden kablolarda sıkıntı olduğu sürece.


    Mesela direğin üzerindeki veya duvarın üzerindeki bir ankastreden hizmet alıyorsanız bunun yenilenmesi için Telekom a başvurmaktan daha doğal bir şey yok. Ancak apartmanın kendisinin yaptırdığı bir kutuyu Telekom yenilemiyor veya takmıyor.


    FTTH projelerde veya bakır projelerde dikkat edin yeni binalarda, çoğunda Telekom kutusu görebilirsiniz (bakır veya ftth olarak) ancak bu kutular çoğu yeni binada yok yani dışarıdan alınıp takılmış kutular çoğu. Foruma da pek çok örneğini ilgili konulara görsel olarak eklemiştik geçmişteki süreçte.


    Yani bizler Telekom çalışanı veya erişim planlama uzmanı olmadığımız için hangi durumlarda takıyorlar veya binaya "siz taktırın" diyorlar bunun bilgisini edinemiyoruz. Ancak Telekom a ait olmadığı bariz olan bir şeyi Telekom a yeniletmeye çalışmak üzere açılacak kaydın sonucunu ben de okumak istiyorum doğrusu.


    Saygılarımla




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 7 Ekim 2023; 19:4:0 >




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    ben bizzat şehir dışından yönettim olayı bana gelen haber ankastreden 4. kata kadar kablo çekildiği özenle ankastrenin yenilendiği ve bunu müdür yardımcılarının istediği yönündeydi.sonrasında müşteri hizmetleri tarafından aranıp durumu onaylattım. hatta bizimkilere sizin oğlan ne iş yapar diye sormuşlar:) benim şikayet mercilerim pek halka açık yerler değildi orayı düzeltmek lazım :) mum ederler adamı mum.

  • Ftth mi bakır mı?

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    ftth ile çekmişler. öncesinde de eve gelen kabloların bulunduğu zemini kazmışlar bu çalışma da 2 gün sürmüş.

  • napervasız kullanıcısına yanıt

    Tamam şimdi doğru mu anlıyorum? Binanızda bakır var idi ve sizin başvurularınızın akabinde FTTH çekildi. Doğru mudur?

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Btk Tüketici Şikayet Sistemi nasıl kullanılır? [[Rehber]]
  • napervasız kullanıcısına yanıt

    Hocam sorum şu. Binanızda bakır altyapı mevcut idi ve başvurularınız sonrası FTTH mi çekildi? Ya da hiç altyapı yok idi direkt FTTH olarak mı yapıldı? Yanıta göre ben de yanıtımı yazacağım o sebeple soruyorum.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    ilk mesajımda binada aktif kullanıcıların olduğunu ve 75 megabite kadar hız alabildiklerini söyledim. sorun tamamen bana kalan rigletlerle ya da o rigletlere gelen kabloyla ilgiliydi. kazım yapıldı sorun çözüldü başvuru sonucumda ftth çekildi.

  • napervasız kullanıcısına yanıt

    Mevcut bir sistemin düzenlenmesi ile yeni bir sistemin çekilmesi birbirinden farklı şeyler. Üstteki detaylıca yazdığım mesajımdan da anlaşılacağı üzere zaten bu durumlara değinmiştim.


    FTTH de çoğu binaya daireye kadar kendileri çekiyor. Çekmedikleri durumda da kabloyu veriyorlar siz çektirin diyorlar veya kabloyu da kendiniz alın çektirin diyorlar. Kendilerinin yalnızca kutuya montaj yaptığı durumlar da çoğunlukta. Forumda her türlü durumu gördük geçmişte veya güncel olarak.


    Yani size uygulanan muamele aslında sandığınız kadar özel bir muamele değil. Herkese uygulanan standart bir şey (forum arşivinden de teyit edebilirsiniz) ama siz özel bir işlem olduğuna inanmak istiyorsanız o farklı tabi.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    bana özel bir uygulama olduğuna inanmak istiyorum.

  • napervasız kullanıcısına yanıt

    He o zaman tamam :)

  • @XpressMusic34 Hocam diğer konuda yazdığınız cevap için buraya yazıyorum.


    1 aydan uzun bir süredir tüm sokağın internet kabloları kesik. Aşağıya görsel bırakıyorum.



    Btk Tüketici Şikayet Sistemi nasıl kullanılır? [[Rehber]]

    Bu gösterdiğim binada oturan insanlar hattı kesip ankastre kutusunu yerinden çıkarmış bu şekilde sallanıyor. Sokakta neredeyse 10 hane internet kullanamıyor durumda. Bir çoğumuz ve ben Türk Net kullanıyoruz bazıları ise Türk Telekom. 1 ay önce herkes arıza bildiriminde bulundu ama henüz bir sonuç alamadık. Her arıza bildirdiğimizde bize bir tarih verip bu tarihe kadar çözülecek diyorlar ve arızayı kapatıyorlar ama arıza çözülmüyor. İlk arıza bildiriminde arızanın 07/10/2023 tarihinde çözüleceğini söylediler ama çözülmedi ve arıza kaydı silindi. Tekrar arıza bildirimi yaptık bu sefer 22/10/2023 tarihinde çözüleceğini söylediler, Türk Telekomdan ekip gelip durumu inceledi, fotoğraflar çekti ve çözeceklerini söylediler ama yine çözülmedi. Bu arıza kaydı da tamamlandı gözüküyor. Tekrar arıza bildirimi yaptık ve yine bekliyoruz şu an ama neredeyse hiç umudum yok. Türk Net bana Türk Telekom ile iletişim halinde olduğunu ve ekiplerin çalıştığını söylüyor ama 1 aydan fazla oldu. Bu durumda ne yapmam gerekiyor?





  • sphxni S kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam. Bu görsel ile birlikte, ilk mesajda tarif ettiğim şekilde kayıt oluşturmanız lazım. İlk mesajı ziyaret edin hocam orada detaylı tarif var ne yapmanız gerektiği ile ilgili.

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.