Şimdi Ara

BP ULTİMATE İLE FULLEDİM.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
0
Favori
11.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • c3 16v sensodrive 90hp

    kullanma kılavuzunda 95-98 arası yakıt kullanın diyor ancak 95 te yokuşlarda kalkış yaparken vuruntu yapıyordu,98 koyunca düzeldi.shellden 100 oktan koyunca daha da düzeldiancak performanslı kullanma gayretinde olmadığım için bp den 98 oktan alıyorum.gayet memnunum.vuruntu olmasa 95 alıcam sonuçta daha da ucuz ancak minimum 98 istiyor araç...
  • bu arada ek bilgi vereyim ;test edilen aracın bagajında 2 depo vardı.onları motora orjinal depodan bağımsız bağlamışlardı.hatırladığım aracın plakası alman plakasıydı.
    bu test yurtdışı menşeili ve ilgili donanımların yurtdışında takıldığı belliydi.yakıtlar ise hangi ülkelerden alınmış sormak aklıma gelmedi,kızlar sorsaydım da bilemezlerdi.
  • EMRE,
    DİĞER 98 LERLE BP ULTİMATENİN FİYATI AYNI.. 3.03 YTL...
    KURUM OLUŞTURMAYAN YAKIT OLAYI, BİZİM HALKIMIZ İÇİN ÇOK TA FAZLA DİKKATE ALINACAK BİR SLOGAN OMAZDI DİYE DÜŞÜNÜYORUM...
    BİZDE, "ARABA DAHA AZ YAKSIN", "BASTIM MI GİTSİN" OLAYI VAR...
    BU KONULARDA BİLİNÇLİ OLANLAR BENCE TR GENELİNİ DÜŞÜNECEK OLURSAK DEVEDE KULAK BİLE DEĞİLDİR...
    "KURUM OLUŞTURMAYAN YAKIT" SÖZÜNÜ HALKIMIZ YORUMLAYACAK OLSA.
    KURUM OLUŞMAZSA VURUNTU OLMAZ. VURUNTU OLMAYINCA MOTOR ÖMRÜ UZAR. DAHA TEMİZ MOTOR, DAHA VERİMLİ ÇALIŞIR. DAHA İYİ PERFORMANS VERİR. DAHA FAZLA KM YAPAR. V.S ...

    BUNUN YERİNE, "2000 CC MOTORUNUZ 2400 CC GİBİ PERFORMANS VERİR" (BENCE DE BÖYLE BİR ŞEY OLAMAZ) DEMEK, DAHA DİKKAT ÇEKİCİ OLUR. DİYE DÜŞÜNÜYORUM...

    BİRBİRİMİZDEN FARKLI DÜŞÜNMÜYORUZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.
    ultimate 98 oktanla diğer markaların98 oktanları arasında fiyat farkı varsa,bu daha da doğrular..
    cevap eğer evet oalcaksa,
    sorum şu olur o zaman
    bu adamlar neden motorda kurum oluşturmayan yakıt diye lanse etmediler ?
    bu gayet güzel bir reklam aracı olurdu.ve bunun da reklamlardaki detaylara eklenmesi insanları daha çok çekebilirdi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EMRE,
    DİĞER 98 LERLE BP ULTİMATENİN FİYATI AYNI.. 3.03 YTL...
    KURUM OLUŞTURMAYAN YAKIT OLAYI, BİZİM HALKIMIZ İÇİN ÇOK TA FAZLA DİKKATE ALINACAK BİR SLOGAN OMAZDI DİYE DÜŞÜNÜYORUM...
    BİZDE, "ARABA DAHA AZ YAKSIN", "BASTIM MI GİTSİN" OLAYI VAR...
    BU KONULARDA BİLİNÇLİ OLANLAR BENCE TR GENELİNİ DÜŞÜNECEK OLURSAK DEVEDE KULAK BİLE DEĞİLDİR...
    "KURUM OLUŞTURMAYAN YAKIT" SÖZÜNÜ HALKIMIZ YORUMLAYACAK OLSA.
    KURUM OLUŞMAZSA VURUNTU OLMAZ. VURUNTU OLMAYINCA MOTOR ÖMRÜ UZAR. DAHA TEMİZ MOTOR, DAHA VERİMLİ ÇALIŞIR. DAHA İYİ PERFORMANS VERİR. DAHA FAZLA KM YAPAR. V.S ...

    BUNUN YERİNE, "2000 CC MOTORUNUZ 2400 CC GİBİ PERFORMANS VERİR" (BENCE DE BÖYLE BİR ŞEY OLAMAZ) DEMEK, DAHA DİKKAT ÇEKİCİ OLUR. DİYE DÜŞÜNÜYORUM...

    BİRBİRİMİZDEN FARKLI DÜŞÜNMÜYORUZ...


    bir de "vurdum mu göçertsin" diye isteyenler de var

    doğru ,
    ama adamların hazırladıkları broşür önümde, içinde yazılar var baya ama kurum kelimesi geçmiyor bile...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    bu arada ek bilgi vereyim ;test edilen aracın bagajında 2 depo vardı.onları motora orjinal depodan bağımsız bağlamışlardı.hatırladığım aracın plakası alman plakasıydı.
    bu test yurtdışı menşeili ve ilgili donanımların yurtdışında takıldığı belliydi.yakıtlar ise hangi ülkelerden alınmış sormak aklıma gelmedi,kızlar sorsaydım da bilemezlerdi.


    emre kardeş kusura bakma zırt pırt karışıyorum bende mevzuya...!!!

    bu aracı Moto GP de görmüştüm(orda görevliydim ve aracı kurmaya gelmişlerdi) ve araç başındaki yetkili kişiden Konu mankenlerine kadar (ki doğaldır barbie bebekleri sadece boy gösteriyorlar ) konuya vakıf kimse yok aracı yabancı sitelerden takip ediyordum (ingiliz medyası)

    araç İngilitere BP ye yani genel merkeze ait bir araç (Brithish petrolium)

    araç ingiltere plakalı ve doğal olarak Sağdan direksiyonlu....

    ancak ben hiiiç tatmin olmadım araç iki farklı depo ile besleniyor 4 silindir normal benzinle diğer 4 silindir ise Ultimate ile besleniyor...!!!

    ultimate ile çalışan kısmı ucunda kamera olan bir çubukla motor içine kadar sokarak temiz olduğunu gösteriyorlar, ancak bu temizlik o kadar şüphe verici ki resmen Sıfır gibi pırıl pırıl parlıyor..!!! bunun da ultimate dayandırmak yanlış olur çünkü herhangi bir kurum tarafından test onaylanmamış kendi kendilerine gelin güvey olmuşlar...!!!




  • infinite ;

    ne kusuru yaw burası forum

    direksiyon sağda olsaydı dikkatimi çekerdi diyeceğim ama,kızlara ve aracın yakıt test aparatlarına öyle bir kitlenmiştim ki görmemiş de olabilirim

    o sıfır gibi gıcır kısmı dediğim gibi dikkatimi çekti.eğer bu gerçekse süper bişey.ama yapan kurumla ne kadar dürüst davrandılar bilmiyorum.

    "Testlerin çoğu aralarında Ricardo Consulting Engineers ve Millbrook'un da bulunduğu bağımsız laboratuvarlar tarafından gerçekleştirilmiştir, ancak ileri testler BP'nin İngiltere ve Almanya'daki kendi tesislerinde de yapılmıştır. "

    sitesinden bu alıntıyı yaptım.buna dayanarak aynı aracı da görmemiş olabiliriz.

    http://www.bp.com/modularhome.do?categoryId=6600&contentId=7009347




  • EMRE,
    AKLIMDA 2 SORU VAR.
    1. VURUNTU NASIL AZALIYOR?
    2. MOTORUN DAHA SESSİZ ÇALIŞMASI NASIL OLUYOR DA OLUYOR.?

    1. SORUNUN CEVABI YÜKSEK OKTAN...
    2. SORUNUN CEVABINI MERAK EDİYORUM. TEKNİK ANLAMDA SORUYORUM. BU NASIL OLABİLİR. SONUÇTA AYNI YAĞ, AYNI BUJİ, AYNI PİSTON, AYNI SUBAPLAR... SESİN AZALMASININ SEBEBİ TAM OLARAK NEDİR?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EMRE,
    AKLIMDA 2 SORU VAR.
    1. VURUNTU NASIL AZALIYOR?
    2. MOTORUN DAHA SESSİZ ÇALIŞMASI NASIL OLUYOR DA OLUYOR.?

    1. SORUNUN CEVABI YÜKSEK OKTAN...
    2. SORUNUN CEVABINI MERAK EDİYORUM. TEKNİK ANLAMDA SORUYORUM. BU NASIL OLABİLİR. SONUÇTA AYNI YAĞ, AYNI BUJİ, AYNI PİSTON, AYNI SUBAPLAR... SESİN AZALMASININ SEBEBİ TAM OLARAK NEDİR?


    1. soru zaten diğer vuruntu parametreleri sabit kaldığı için yüksek oktan...

    2.soruda şuna dikkat çekmek gerekir.

    motor oktan sayısı düşükken vuruntulu çalıştığı için mi yüksek oktanda daha sessiz.yoksa düşük oktanda vuruntusuz çalışan motorda da motor daha sessizleşiyor mu?

    hiç 98 oktan yakıt almadım.çünkü söylediğim şartlar aracımda geçerli değil bu nedenle benim için israftan öte değil.
    ama deneyenlerden duyduğum sesinin değişmediğini söylüyor.biraz da psikolojik bence,98oktana bakış açın iyiyse aracın sessizleşir,hızlı gider az yakar,eğer sevmiyorsan tam tersi kötülersin...

    ve bunu vuruntulu araçta da deneme fırsatım olmadı.o farkı duyabilsem birşeyler tahmin etmek daha kolay olacaktı.




    eğer teorik bilgi ile konuşacaksak motor çalışırken emme gürültüsü,egsoz gürültüsü,mekanik gürültü,yanma gürültüsü gibi sesler oluşur.

    1-vuruntusuz motorda;eğer biz yanma verimi daha yüksek yakıt kullanırsak(98oktan gibi) birim havada daha çok yanma gerçekleşeceğinden ve güç daha düşük birim yakıtta üretileceğinden verdiğim gürültülerin hepsi bir miktar düşecek.

    2-eğer düşük oktanda motor vuruntulu çalışıyorsa daha fazla kontrolsüz yanma,istenen güç karşısında,bu isteği karşılayabilmek için daha fazla dolgu oluşturma çabası sonucu ses miktarı yine artacaktır.

    1. cümlemde her nasıl 98 oktanın yakıt tasarrfuna etkisi ancak lab ortamında görülecek ise,sese olan etkisi de lab ortamında görülebileceği kannatindeyim.

    2.cümlemde ise bunu anlamak daha kolay olabilir.

    dediğim gibi pratikte tecrübe etmediğim birşeyi anlatmaya çalışıyorum..




  • arkadaşlar shell'in yeni v-power 95 oktanını denediniz mi? Normal 95liklerden 2 ykr pahalı.. Onunda sloganı motoru temizler, ferah ve akıcı bir sürüş sağlar gibisindendi..

    Ben çıktığından beri ondan alıyorum.. eski arabanın rolantisi daha düzenli olmuştu ama performansta falan artış yoktu zaten 95 oktan.. Yeni arabamda aldığımdan beri bunu kullanıyorum
  • http://www.shell.com/home/Framework?siteId=tr-tr&FC2=/tr-tr/html/iwgen/leftnavs/zzz_lhn4_1_1.html&FC3=/tr-tr/html/iwgen/faaliyetalanlarimiz/perakendesatislar/akaryakit/vpower_new_30111455.html

    burada birşeyler demişler ama bu bp ninkinden de az güvenilir gözüküyor..

    v-power denemedim.benim için aynı yakıt markasını sonra aynı istasyonu kullanmak esas olduğu için opet yoluma düştüğünden onu kullanıyorum.




  • roverci ;

    bir ara gördüm geldiğini , anlaşabildik mi?
  • EMRE,
    ANLAŞAMAYACAK BİR ŞEYİMİZ OLMAZ...
    BEN ASIL 2. 3. DEPODAN SONRAKİ DEĞERLERİ MERAK EDİYORUM...
    ÖZELLİKLE UZUN YOLDAKİ DURUM NE OLACAK... TEMMUZDA KISMETSE BİR TRABZON YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUM. YİNE EKONOMİK GİDİP, 98 OKTANIN AVANTAJIYLA (BENCE) 7.1 LT Yİ DAHA AŞAĞILARA ÇEKMEYİ PLANLIYORUM... (LPG TAKMAZSAM)...

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    roverci ;

    bir ara gördüm geldiğini , anlaşabildik mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    infinite ;

    ne kusuru yaw burası forum

    direksiyon sağda olsaydı dikkatimi çekerdi diyeceğim ama,kızlara ve aracın yakıt test aparatlarına öyle bir kitlenmiştim ki görmemiş de olabilirim

    o sıfır gibi gıcır kısmı dediğim gibi dikkatimi çekti.eğer bu gerçekse süper bişey.ama yapan kurumla ne kadar dürüst davrandılar bilmiyorum.

    "Testlerin çoğu aralarında Ricardo Consulting Engineers ve Millbrook'un da bulunduğu bağımsız laboratuvarlar tarafından gerçekleştirilmiştir, ancak ileri testler BP'nin İngiltere ve Almanya'daki kendi tesislerinde de yapılmıştır. "

    sitesinden bu alıntıyı yaptım.buna dayanarak aynı aracı da görmemiş olabiliriz.

    http://www.bp.com/modularhome.do?categoryId=6600&contentId=7009347





    gelde lpg yi savunma, hadi kurum yapsın da göriyim babaannemin 20 yıldır kullandığı mutfak ocağının gaz çıkışları hala berrak ve pürüzsüz, aynı aceyle yıkanmış gibi benim arabamında sübapları böyle işte hadi patlatma kaçağı yapsın da göriyim...

    şaka bi yana ultimate teki bu temizleyici özelliği, neden 95 oktanlı benzinlerine de yapmazlar ki?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EMRE,
    AKLIMDA 2 SORU VAR.
    1. VURUNTU NASIL AZALIYOR?
    2. MOTORUN DAHA SESSİZ ÇALIŞMASI NASIL OLUYOR DA OLUYOR.?

    1. SORUNUN CEVABI YÜKSEK OKTAN...
    2. SORUNUN CEVABINI MERAK EDİYORUM. TEKNİK ANLAMDA SORUYORUM. BU NASIL OLABİLİR. SONUÇTA AYNI YAĞ, AYNI BUJİ, AYNI PİSTON, AYNI SUBAPLAR... SESİN AZALMASININ SEBEBİ TAM OLARAK NEDİR?


    bence sessiz çalışma emrenin dediklerinden kaynaklanıyor.

    "eğer düşük oktanda motor vuruntulu çalışıyorsa daha fazla kontrolsüz yanma,istenen güç karşısında,bu isteği karşılayabilmek için daha fazla dolgu oluşturma çabası sonucu ses miktarı yine artacaktır."

    ayrıca şunu da çok net söyleyebilirim ki, dedemin 79 model renosu lpg ile çok daha sessiz çalışıyor. kendi aracımda bunu deneyemiyorum. lpg deyken enjektörlerin çıtırtısı şartların eşit olmasını engelliyor, motoru benzindeki gibi dinleyemiyorsunuz. ama karbüratörlü araçlarda(lpg kiti ve ayarları çok düzgün olmak şartıyla) bu fark bariz ortada. bu da benzinin 85MON una karşı lpg nin ortalama 89MON olmasından, yani benzine göre daha az vuruntuya sebep olmasından kaynaklanıyor diye düşünmekteyim...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    EMRE,
    ANLAŞAMAYACAK BİR ŞEYİMİZ OLMAZ...
    BEN ASIL 2. 3. DEPODAN SONRAKİ DEĞERLERİ MERAK EDİYORUM...
    ÖZELLİKLE UZUN YOLDAKİ DURUM NE OLACAK... TEMMUZDA KISMETSE BİR TRABZON YAPMAYI DÜŞÜNÜYORUM. YİNE EKONOMİK GİDİP, 98 OKTANIN AVANTAJIYLA (BENCE) 7.1 LT Yİ DAHA AŞAĞILARA ÇEKMEYİ PLANLIYORUM... (LPG TAKMAZSAM)...




    izlenimlerini kendi adıma bekliyorum,
    çünkü bu eğer tarafından test edilip onaylanmışsa ben de güveneceğim,gerektiğinde kullanacağım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onur@
    şaka bi yana ultimate teki bu temizleyici özelliği, neden 95 oktanlı benzinlerine de yapmazlar ki?


    bu dün inanmayacaksın belki ama tuvalette aklıma geldi.

    ülkemizde artan yakıt fiyatları üzerine 98oktana ilgi azalmıştır.bunu 98 oktan pazarında sunmaları belki 98oktana ilgiyi getirecek,fiyat yüksek olduğundan daha fazla kar edilcek ve 98oktan pazarında da payı artırmalarına sebep olacak.zaten 95 oktan fazlasıyla satıyor,diye düşünmüş olabilirler...

    95oktandaki satış artışı belki de 98 oktandaki bekledikleri artıştan daha düşük.

    buna da muhalefet olmak gerekirse,

    acaba yaptıkları testlerde 95 oktanda başarıyı yakalayamadılar mı,

    bence bununla da alakası yok.bu testler sonuçta yurtdışı menşeili.
    esas olan düşündüğüm nedenler ise;

    adamlardaki petrol 95 oktanı tercih edecek kadar pahalı değil,cepte para da çok..98oktanın emisyon değeri falan da iyiyse,(ki bunu da reklam etmişler) yakıt tasarrufu reklamı ile birlikte 98 i tercih etmeleri normal.

    dünyada ortalama oktan sayısı arttıkça yeni motorların tasarımı da ona dönüyor.ayrıca rovercininkinde olduğu gibi vuruntu sorunu ile karşılaşanlar olabilir.

    edit : ekleme

    yanlış anlamışım neden 98e kullandılar anlamında cevapladım.
    yani 95e de kullansalar yine kimse 98 almayacak.aynı öncesine dönecek..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 19 Mayıs 2006; 23:47:56 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: onur@


    gelde lpg yi savunma, hadi kurum yapsın da göriyim babaannemin 20 yıldır kullandığı mutfak ocağının gaz çıkışları hala berrak ve pürüzsüz, aynı aceyle yıkanmış gibi benim arabamında sübapları böyle işte hadi patlatma kaçağı yapsın da göriyim...



    dizelci veya lpg ci değilim biliyorsun ama biodizel de lpg kadar temiz derim

    kokusu hariç




  • Herkese merhaba,
    Buradaki bütün yorumları okudum. 2003 model 1.4 16V VW Polo Otm. aracım var. Araç el kitabında kullanılabilecek yakıt olarak: "Super 95 oktan - Normal 91 oktan" yazıyor. Ayrıca 91 oktan için şu not yazılmış: "Düşük güç azalması hafif fazla tüketim ve hafif perçinli motor sesleriyle vuruntu ayarı ile müdahaleye kadar". Bunun manasını ben tam olarak anlamadım. Bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: profurio

    Herkese merhaba,
    Buradaki bütün yorumları okudum. 2003 model 1.4 16V VW Polo Otm. aracım var. Araç el kitabında kullanılabilecek yakıt olarak: "Super 95 oktan - Normal 91 oktan" yazıyor. Ayrıca 91 oktan için şu not yazılmış: "Düşük güç azalması hafif fazla tüketim ve hafif perçinli motor sesleriyle vuruntu ayarı ile müdahaleye kadar". Bunun manasını ben tam olarak anlamadım. Bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum...


    "Düşük güç azalması hafif fazla tüketim"

    oktan sayısı düştükçe bu gerçekleşir.95ten 91e düşüldüğünde eğer vuruntusuz çalışırsa bunun trafikte hissedilmesi imkansıza yakındır.

    "hafif perçinli motor sesleriyle vuruntu ayarı "

    burada ise oktan sayısının vuruntu parametresi olduğunu ve bazı şartlarda vuruntunun görülebilme ihtimalini dile getirmeye çalışmış.

    mesela rovercinin aracındaki gibi..

    diye anladım ama bu araç kataloglarının Türkçelerinde bazen saçmasapan cümleler olabiliyor.




  • emre. abi sen ne kadar teknik bi adamsın yaa Hangi yazını okusam işin içinde kesinlikle atmasyon bilgi yok kitap gibi adamsın hea

    Zaten sen , türbülans , fiatci ve roverci abilerimiz sayesinde cok sey ogreniyorum (İsmini hatırlayamadıgım arkadaslarda var hepinize buradan tesekkur :) )
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.