Şimdi Ara

Bor katkısı ve bazı konular katkılar hakkında (ÖNEMLİ) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
285
Cevap
2
Favori
110.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @ fezalii

    Mesela kullandığımız yağlar 100 lerce km testten geçirilip deneyler sonucu bulunmuş ve şuanda en verimli yağlardır. Ancak Bor katkısı ve bunun gibi katıkların bazıları denenir ve tavsiye edilir şunu unutmayın yetkili servisler bunların garantisini vermezler. tabi bakımdan sonra başınıza birşey gelirse üzretsiz karşılarlar ancak karşılamayadabilirler. volksvagen grubun çatısı altındaki markalar işi bu noktaya bırakmazlar gerektiğinde bilirkişi ile kontrol ederler. Ancak şirketler ne kadar yetkili servis olsalarda şahsılara aittir. dolayısı ile ben bir çok şirket tanıyorumki patronun dediği doğrultusunda ilerleyen. Benim çalıştığım yerde ise benimle birlikte birkaç tane üniversite mezunu var ben kullanılmasını fazla tavsiye etmiyorum ve dile getiriyorum. ayrıca benim çalıştığım yer Ankarada tanınmış bir yer ondan dolayı bu riske girmezler ancak en başta bahseden arkadaşımda aynı şekilde başka bir markanın yetkili servisinde çalışmakta ancak malesef bazen bu gibi durumlarla karşılaşabiliyoruz. Ben satılsın diye reklamını yapmam zira bunun hakkında bilgimde var. Benim anlamadığım nokta yağlardır ve vizikozitesini ne kadar etkiler bilmiyorum ondan dolayı açtım konuyu. Bor yapıştığı yüzeylerde kalınlaşarak aşınmaya sebep olabiliyor.

    Kısa kesmem gerekirse bu gibi bir durumla karşılaşırsanız aracınıza bir kaç çeşit katkıyı uygulatmayın ve aracınız yeniyse bor katkısı kullanmayın. Ayrıca piyasada markası duyulmamış bor katkılarını tavsite etmem. Bizim çalıştığımız yağ firmasıda katkı ile beraber yağın kullanılmasını tavsiye etmiyor...




  • kıssadan hisse servis bile olsa herhangi bir katkı koydurtmamak gerekiyor demekki :)

    bilgilendirmeler için teşekkürer.
  • Motora ilave edilen katkı maddeleri çalışan yüzeylere yerleşerek esas motor yağının bu bölgelere girmesine engel olurlar. Zamanla basınçtan, ısıdan dolayı özelliklerini yitirirler ve tutundukları yüzeylere zarar vermeye başlarlar. O yüzden motor yağı üreticileri katkı maddelerini önermezler. Adam zaten ar-ge çalışmalarına binlerce dolar harcıyor bor katkısını kendi yağına eklemeyi düşünemez mi...
  • Faydasi var diyen de cok, yok diyen de cok. Zarari var diyen duymamistim o da cikti.

    Demek ki bulasmamakta fayda var.
  • yeni nesil motorların aksamları birbirlerine o kadar milimetrik yakınlıkta çalışırlar ki, yağ haricindeki herhangi bir maddenin partikülleri ( mesela bor katkısında yazdığı gibi, nanometrik bor mineralleri ) kaydırıcı etki yaptıkları iddiasında olsalar da, motor aksamlarının arasına girip, aksamlar hareket etmeye başlayınca rende vazifesi görüp aksamları aşındırır.

    dikkat ederseniz, motor teknolojisi ilerledikçe, daha ince yağlar tercih edilmesi gerekliliği ortaya çıktı, çünkü milimetrik çalışan aksamların tamamen yağlanması, ancak ince yağ kullanılarak sağlanabilir.

    kaldı ki, tamamen dişli setlerinden oluşan vites ve dişlinin yanında zincirler de ihtiva eden transfer kutusuna böyle içerisinde partikül olan maddeleri koymak bu aksamlar için cinayetle eşdeğerdir.

    bence bu tarz ürünlere itibar etmeyin, fabrikanın yağ verisi neyse, iyi marka bir yağ koyun, ve periyodunda değiştirin.
    periyodunda yağı ve filtreleri değiştirilen bir motor ne aşınır ne de bozulur.

    işte bu kadar.




  • Arkadaşlar özellikle yeni araçlarda kullanımı ve verdiği zararlar çok kafama takılmıştı. Çünkü ben 8000 Km.de clio symbol dci arabama bu katkıyı koydurmuştum. Faydasından vaz geçtim zarar verme ihtimali uykularımı kaçırmıştı. Bunun üzerine NNT'ye bir yazı yazdım ve gelen cevabı aşağıda sizlerle paylaşıyorum.



    BORPOWER ürünleri piyasadaki klasik kimyasal katkılardan kesinlikle
    değildir.Bu tarz kimyasal ürünler sıfır araçlarda kullanımı tavsiye
    etmezler.Ancak BORPOWER özellikle sıfır km araçlarda tavsiye
    edilmektedir.İleride oluşabilecek aşınmaların önüne geçebilmek için
    sıfır km de kullanılması tavsiye olunur ve AIG sigorta tarafından
    sigorta edilebilen risksiz bir üründür.Maalesef internette yapılan
    yorumlar okadar bilinçsizce yapılmakta ki,bizler bile şaşırmaktayız.

    Saygılarımızla
  • NNT firmasının ürünü bildiğim kadarı ile teflon gibi metali kaplıyor aşınmayı azaltıp kaydırmayı arttırıyor. En azında iddia boyle ama bu teflon ne kadar kalıyor, katkıyı sürekli kullanmak gereklimi kullanılmadığında ne oluyor gibi sorular var tabi. Ürün gerçekten işe yarıyor olabilir ama bir motor firması çıkıp bu ürünü direk tavsiye etmediği sürece hala soru işaretleri olacaktır.
  • Arkadaşlar öncelikle şunu belirtme gereği duyuyorum, ben uzun yıllar otomotiv sektörünün içinde olan ve bir distribütör firmada eğitim departman sorumlusu olarak çalışmış biriyim. Yıllarca bu tür katkılar ile karşılaştım ve işim gereği bu ürünleri pazarlayan yada üreten firma yetkilileri ile konuşma imkanım olmuştur. İlgi alanıma girdiği için forumda bu konuda açılmış başlıklar altında tecrübelerimi paylaşmıştım. Yazdıklarımı tekrar tekrar yazmıyacağım, merak edenler benzer konu başlıkları altındaki yazılarımı okuyabilirler. Ancak burada kısaca birkaç noktaya dikkat çekmek istiyorum...

    Öncelikle "Bor Katkısı" ifadesi burada kafaları karıştırmaktadır. Çünki son yıllarda piyasada adının içinde "Bor" kelimesi geçen o kadar çok ürün türedi ki bunların büyük bir çoğunluğu, piyasada ençok tercih edilen ve satılan bir ürünü taklit eden ve hiçbir teknolojisi olmayan, hiçbir belgeye sahip olmayan ve içeriğinde motora zararlı kimyasallar bulunan ürünlerdir. Bir ürünü kullanmadan önce birkaç noktaya özellikle dikkat etmek gerekir...

    1- Ürünün içeriğinin araştırılması, motora zararlı kimyasallar olup olamadığının bilinmesi gerekir.
    2- Ürün faydaları hakkındaki iddialarını, konusunda uzman uluslar arası firmalarda test ettirip kanıtlamış olması gerekir.
    3- Doğabilecek olası sorunlarda üretici firma kendi garantisi ile güvence vermesi gerekir.
    4- En önemlisi de ürünün üreticisi veya dağıtıcısına kolayca ulaşılarak ürün hakkında her konuda tatmin edici bilgilere ulaşılabilmelidir.

    Su2004 isimli arkadaşımız bu konuda gayet güzel bir şey yapmış ve ürün hakkında merak ettiği konuyu doğrudan üretici firmaya yazmış ve firma da cevap vermiş. Bizler de bu arkadaşımız gibi merak ettiğimiz konuları üreticisine yazarak sorup, gelen cevapları da burada paylaşarak en azından verilen cevapların ne derece tatminkar ve gerçekçi olduklarını tartışabiliriz.




  • Uzun vadede zararı olduğunu ustamdan duydum... Aracınızı uzun süre kullanmayacak,satacaksanız kullanın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Uzun vadede zararı olduğunu ustamdan duydum... Aracınızı uzun süre kullanmayacak,satacaksanız kullanın derim.


    Ustanızın zararlı olduğunu söylediği ürünün adını ve motorun nerelerine ne şekilde zarar verdiğini bizlere teknik olarak anlatması mümkün mü acaba...
  • tam sentetik motor yağı tercih edin, zaten o motor yağının içinde hertürlü gereken katkılar mevcuttur. yazı günah bu tür ürünlere verilen paralar.
    madem bu kadar iddaalı bu firmalar o zaman kanıtlasınlar bu bor katkılarının motorun ömrünün uzattığını.

    bakımlarınızı düzgün yaptırın, tam sentetik motor yağı kullanın, aracınızı zorlamayın gül gibi geçinirsiniz.
  • 2010 Hyundai Getz lpg'li aracıma 15.000 bakımında serviste nano bor katkısı koydurdum. Servisin kendi önerdiği ve faydalı olduğunu söyledikleri için böyle bir şey yapmıştım ama şuan sorarsanız yeni araçlar için hiç gerekli bir şey değil hatta kişisel görüşüm aracı hantallaştırdığı yönünde. Rakamsal bir şey söyleyemem ama aracım ilk 15.000 km'deki seriliğini biraz kaybetti.
    *Özetlersem aracınızın motoru düşük kilometreli ve sorunsuz ise boş yere para vermeyin katkıya gidin yakıt alın. Ama yaşlı ve yüksek kilometreli araçlarda faydalı olduğunu söylüyor çevremdekiler.
  • Ben würth common rail enjektor temizleyici koydum 60000 km de ilk defa.Şu ana kadar bir fark göremedim.Umarım faydası olmuştur.
  • Merhaba arkadaşlar

    benim de kafamı karıştırdınız..

    Bu hafta yağ değişeceğim. Ustam en son gittiğimde önerdi. Ben de kullanmayı düşünüyordum..

    Şimdi emin değilim :)
  • Sanayide sordum soruşturdum. Bir parçacı bana bor katkısını kullanan bazı müşterilerin geri dönüp ciddi sorunlardan bahsettiğini söyledi. En önemlisi mevzu olan faydaların hiç birişini gööremiyoruz o zaman neden 55 lira verdik diyorlarmış. DDolayısıyla bir kullanan bi daha kullanmıyormuş. Kimseye bişey diyemem ama ben kullanmaktan vaz geçtim.
    ben sadece Dubleup diye bir ürünün dizel enjektör pompa temizleyici diye bir ürününü kullanmıştım bi zamanlar. o baya fayda sağlamıştı.
  • Arkadaşlar ben konuyu açan olarak şu ana kadar bu konuyu inceledim eğer kullanacaksanız bunu yeni aldığınız aracınızda kullanmanızı pek tavsiye etmem. Zira yağ üreticileri bunu binlerce defa testten geçirerek önümüze getiriyor. Ayrıca kullanacaksanız piyasada bilindik bor katkılarını kullanın...
  • Bir arkadaşım Motor Silk satıyor. Daha doğrusu bayiliğini almış.
    Her gittiğimde bana gel senin arabaya da koyalım diyor.
    Ona bu forumda bahsi geçen arızaları anlatıyorum o da bana firmanın aldığı referansları anlatıyor.
    Artık gitmiyordum yanına yaşadığımız gereksiz tartışmalardan dolayı
    Onca büyük yağ firmaları var hiç birinin kendi yağları için bor katkı maddesi ürettiğini duymadım.
    Aksine kesinlikle katkı maddesi kullanmayın diyorlar ürünlerine
    Sonuç geçen dükkanı kapattığını duydum.
    Bayilik de kurtarmamış onu ama ortak bir arkadaşımızın 200bin küsürde olan Mazda kamyonetine koymuş.
    Arkadaşım..
    İlk zamanlar canavar gibiydi motor ama şimdi yine eskisi gibi diyor.
    Ben motor sesini dinliyorum eskisinden de sesli gibi geliyor.
    Bu konu ile ilgili ben de bir konu açmıştım o aralar. Bir çok arkadaş zararından bahsetmişti..
    Açtığım konuyu bulamadım ama forumda bor la alakalı çok konu açılmış olduğunu farkettim
    Onlarda da bu konuyla alakalı çok bilgi mevcut
    Kalın sağlıcakla..




  • Arkadaşlar. 20 gündür yaşadığımız bir sorunu anlatacam.

    Bundan 20 gün kadar önce arabamı Bağdatlılar yetkili servisine götürdüm. kalorifer tesisatını temizlettim ve kırık olan ızgaralardan birini yaptırdım. Bu sırada ilgili bey bana kırmızı plastik şişede T1 nanotech isimli bir yakıt katkı maddesi sattı. 3 tane aldım ve toplam 30 TL verdim. Her biri bir depo kullanımlık.

    Alırken yetkiliye şunu sordum.

    -Ben bunlardan bir tanesini çok sevdiğim bir arkadaşıma hediye edecem. fakat onun arabası Ford Mondeo Diesel otomatik. Bunu kullanabilir mi?

    Aldığım cevap şuydu.

    -Gayet tabi. Gemi yakıtı da dahil, her türlü motorda kullanılabilir.

    Arkadaşa verdim. Deposundaki motorin iyice bitince önce bunu koydu. Sonra depoyu fulladı. Fulladığı günden beri araba biraz yüksek devire çıksa simsiyah duman atmaya başladı. Araba yaklaşık 110.000 de. TDCI motor. Siyah duman atması bir türlü geçmedi. Hemen servisi aradım. Endişelenecek bir durum olmadığını, depodaki kirin sistemden atıldığını, bir süre sonra geçeceğini söylediler.

    Fakat bir depo yakıt bitti. siyah duman geçmedi. Katkı maddesiz olarak depo ikinci kere fullandı. Siyah duman çıkmaya devam ediyordu. Arkadaş arabasını özel bir servise götürdü. Servis baktı ve indirici darbeyi vurdu.

    Arabanın enjektörleri tamamen kurumlanmış. Değişirse toplamda 4000 TL. Fakat tamir edilip temizlenmesi 700 TL. Ayrıca depoyu da yıkadılar.

    Zaten Renault dediğim zaman 9 kere düşünen arkadaşım artık Renault düşmanı oldu. Bana renault demeyin. Ne derseniz deyin. renault derseniz ağzımı bozarım diyor.

    Ben katkı maddelerinin düşmanı veya dostu değilim. Bugüne kadar memnun kaldığımı hep ddile getirdim. Fakat bu sefer de böyle bir durum oldu. Aynı şişeden 2 tane daha var ve ben kullanmaya korkuyorum. Yine de sebebin katkı maddesi olduğundan şüpheliyim. Bilmiyorum. Servise de soracam çünkü bunu satan yetkili servis.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 30 Nisan 2011; 17:46:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaşlar. 20 gündür yaşadığımız bir sorunu anlatacam.

    Bundan 20 gün kadar önce arabamı Bağdatlılar yetkili servisine götürdüm. kalorifer tesisatını temizlettim ve kırık olan ızgaralardan birini yaptırdım. Bu sırada ilgili bey bana kırmızı plastik şişede T1 nanotech isimli bir yakıt katkı maddesi sattı. 3 tane aldım ve toplam 30 TL verdim. Her biri bir depo kullanımlık.

    Alırken yetkiliye şunu sordum.

    -Ben bunlardan bir tanesini çok sevdiğim bir arkadaşıma hediye edecem. fakat onun arabası Ford Mondeo Diesel otomatik. Bunu kullanabilir mi?

    Aldığım cevap şuydu.

    -Gayet tabi. Gemi yakıtı da dahil, her türlü motorda kullanılabilir.

    Arkadaşa verdim. Deposundaki motorin iyice bitince önce bunu koydu. Sonra depoyu fulladı. Fulladığı günden beri araba biraz yüksek devire çıksa simsiyah duman atmaya başladı. Araba yaklaşık 110.000 de. TDCI motor. Siyah duman atması bir türlü geçmedi. Hemen servisi aradım. Endişelenecek bir durum olmadığını, depodaki kirin sistemden atıldığını, bir süre sonra geçeceğini söylediler.

    Fakat bir depo yakıt bitti. siyah duman geçmedi. Katkı maddesiz olarak depo ikinci kere fullandı. Siyah duman çıkmaya devam ediyordu. Arkadaş arabasını özel bir servise götürdü. Servis baktı ve indirici darbeyi vurdu.

    Arabanın enjektörleri tamamen kurumlanmış. Değişirse toplamda 4000 TL. Fakat tamir edilip temizlenmesi 700 TL. Ayrıca depoyu da yıkadılar.

    Zaten Renault dediğim zaman 9 kere düşünen arkadaşım artık Renault düşmanı oldu. Bana renault demeyin. Ne derseniz deyin. renault derseniz ağzımı bozarım diyor.

    Ben katkı maddelerinin düşmanı veya dostu değilim. Bugüne kadar memnun kaldığımı hep ddile getirdim. Fakat bu sefer de böyle bir durum oldu. Aynı şişeden 2 tane daha var ve ben kullanmaya korkuyorum. Yine de sebebin katkı maddesi olduğundan şüpheliyim. Bilmiyorum. Servise de soracam çünkü bunu satan yetkili servis.




    Yetkili servis beni arabam ile birlikte servise davet etti.

    Biz ürünümüzün arkasındayız. Ürünümüze güveniyoruz. Arabanıza ürünü biz koyacağız. Sonra bir teknisyenimiz ile birlikte benzin istasyonuna gidip deponuzu fullayacaksınız. dedi.

    Şimdi depomdaki yakıtın bitmesini bekliyorum.




  • Siyah duman yakılmayan diesel dir . Servise bak egsozdan kiri atıyormuş ha
    Bu tür yakıt ve benzeri motor katkılarından uzak durun.Aracınıza üretici onaylı kaliteli motor yağı almanız yeterli.

    bor katkılı ürünlerin yada benzeri türevlerininde uzun dönem motor testleri bulunmuyor. 0-200000 km aralığında yapılmış testleri yok.
    Bu gün gelinen noktada motorlar en az 150000 km yi rahatlıkla görürüyor. Yapılan testlerde motor parçalarında ki aşınma mekanik olarak kontrol edilmemiş.

    Yakıt tasarufu ile ilgili çarpıcı noktalardan birine de değinmek istiyorum. Tüm üreticiler tarafında belirtilen bir husus vardır. Diesel araçlarda özellikle ilk 15000 km boyun tüketim genel olarak üreticinin açıkladığı değerlerin üstünde gerçekleşir.
    Benim şimdiye kadar 2005 ford 1,6 tdci , 2006 seat 1,4 tdi , 2007 opel 1,3 multijet, 2010 ford 1,6 tdci araçlarım oldu . Bunların dışında ticari veya hususi bir çok diesel aracıda kullanan yakınım hepsinde aynı durum oldu. Bunun dışın merak eden diesel forumlarına baksın yine görecektir. Kullanıma bağlı olarakda ilk 5000- 10000 ve 15000 den sonra ciddi düşüşler olur.
    Ben ford araçlarımda şehir içinde 6.5 7 lt lerden 5 lere 5.5 lara düştüğümü net olarak söyleyebilirim. Şimdi burda bir üreticinin araç testinde de benzer bir durum söz konusu. Ben bor katkılı ürün kullanmadan %15 yakıt tasarrufu sağlamışım.
    Diesel motorların ömrü, normal benzinli lere göre, gerek yapıları ve yakıt türünden de , düzgün kullanıldıklarında (özellikle yakıt) daha yüksektir.
    Bunun dışında bu tür yakıt testlerinin geçerli olması için motorların sökülüp yol şartları simüle edilerek , deneysel ortamlarda yapılması gerekir. Yoksa kullanım şartları görecelidir.

    Yine motor testi için ilk olarak 0 araç bir test merkezinde güç ve tork açısından ölçümlenmelidir ki benim yine şahit olduğum ve elimde çıktıları olan konu bir çok üreticinin aracı genelde belirtilen fabrika verilerin biraz üstünde güç ve tork üretebiliyor. Burda ortam sıcaklığı bile çok önemlidir. 0 ola 109 hp lik bir aracın bosch maslak özgen oto da 114 hp çıktığını gördüm. Şimdi bu test cihazının yanılma payıda olabilir ama aynı yerde 75 hp lik 0 km bir diesel aracımın 78 hp olduğunuda gördüm. AMG ve benzeri üretici firma modifiye firmalarınca özel modifiye edilmiş araçların ayarları çok detaylı ve hassasdır küçük oynamalarda farklı neticeler elde edebilirisiniz.

    İşin temelinde sürtünmenin azaltılması vardır ve bu sağlanıyorsa olumlu etkileri olacağı doğrudur ama bu teknolojinin , getirdiği belirtilen faydaların bir çok üretici firmanın ürününde detaylı testleri yapılmadan ne derece fayda sağladığı tartışılır.

    Tüm bunları bilmeme rağmen, bende motor sılk kullandım ve hiç bir faydasını görmedim. Kullandığım araç 1,6 tdci ve 60000 km den 74000 km ye kadar kullanıldı. 75000 bakımı öncesinde Bosch diesel centerda , karbon clein, yaptırıp sonrasında 75000 km bakımda yağ ve filtre değişimleri yaptırıp normal kullanmaya devam ediyorum.

    Performans istiyorsanız, iyi bir yerde chıp veya tuning box yaptırın. Artan performansı o zaman görüsünüz ama düzgün bir şekilde kullanın.
    Artan güç ve tork çok caziptir ama gerektiğinde kullanmak şartıyla, tasarruf içinde gaz pedalına hassas olun yeterli olur. Bu günün 2. veya 3. nesil common rail teknolojili diesel araçları uzun yolda 90-140 aralığında kullanımda yük durumunuda bağlı olarak 3,8 ile 5 lt arasında tüketim yapıyor. Güç ve tork gökten zembille inmez , bunun karşılığında tüketim olacaktır.

    Bu arada bir ilave yapmak istedim
    http://www.autoclub.com.tr/actForum/default.aspx?g=posts&token=0&t=81198&p=4 linkindeki 3 ve 4 sayfayı okumalısınız.

    Burda çok önemli bir noktaya değinilmiş. Bor taneciklerinin mıknatıslanma etkileri üzerine. Bu önemli bir husus ve eğer gerçekten bu sağlanmadıysa bu tür ürünleri uzun dönem kullananlarda mekanik problemler kaçınılmaz demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 6 Temmuz 2011; 14:33:06 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.