Şimdi Ara

Bisikletim kadroya sürtüyor, Yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
3.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fotoğrafta görüldüğü üzere üst maşanın biraz dar olduğu 28 mtb bisiklete sahibim. Üzerinde 29x2.25 lastik takılı. Bisiklete binmediğimde yada 50-60 kiloluk biri bindiğinde sıkıntı yok yani arka lastik sürtmeden gayet güzel dönüyor( hafif s çiziyor jant). 105 kilomla bisiklete oturduğum zaman fotoğrafta belirttiğim noktadan lastik sürtüyor. Sürüşe engel olacak derecede değil ama ses çıkıyor.
    Bisikletçiye götürdüm. abi buna ince 28x 1,75 lik yol lastiği takalım, jant ayarı yapsak ta yine sürtme olur diyor. Lastik satmak için de böyle demiş olabilir usta. zaten Ben de hepten ince lastik istemiyorum kullanım koşullarıma göre...
    sorum şu: Dün arkadaşta gördüm mtb dış lastik dişli etli bir şey. 26 x1.95 kalınlığında idi. 28 yada 29 " 1.95 lik lastik önerebilir misiniz?
    Jant ayarı yaptırmak ne kadar mal olur?
    Teşekkürler...
     Bisikletim kadroya sürtüyor, Yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum







  • İlk olarak akord problemi akla geliyor. Başka bisikletçilere gösterin, büyük ihtimal akord ayarı yapılır.
  • @ diosfer teşekkürler ama bu akord ayarı ustalık isteyen bir iş sanırım, ustası araştırmak lazım
  • Bisikletçi, para kazanmak için değil, haklı olduğu için ince lastik önermiş. Bisikletinizin kadro formu ince yapılıyken 2,25'lik kalın bir dış lastik kullanmanız bu sürtünmeye/aksaklığa yol açıyor. 1,75'i bilmem ama 1,95 dış lastik ile rahat bir sürüş gerçekleştirebilirsiniz.

    Gerçi bahsettiğiniz 2,25'lik dış lastikler bisikletin standart donanımı mı emin değilim ancak sahip olduğunuz kiloların yarattığı baskının da bunda etkisi olabilir. Kilolardan kurtulmak o kadar kolay olmadığına göre en kısa sürede verim alabileceğiniz tek çözüm tekerlek değişimi.
  • @Yuyushi hocam haklı, benim kron xc 250ye baktım, aralık daha fazla üstünde orjinal 2.25 lastik var. O bisiklete 1.75 veya 1.95 gider.

    Zaten 28'lik bisikletlerin çoğu hybird bisiklet olarak üretilir. Çoğuda 1.95, 1.75 lastik ebatları ile piyasaya sürülür. Bisikletçi değiştirmiş olabilir almadan önce yeni lastik alabilirsiniz zaten sizin yararınıza olur şehir içi kullanıyorsanız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diosfer

    @Yuyushi hocam haklı, benim kron xc 250ye baktım, aralık daha fazla üstünde orjinal 2.25 lastik var. O bisiklete 1.75 veya 1.95 gider.

    Zaten 28'lik bisikletlerin çoğu hybird bisiklet olarak üretilir. Çoğuda 1.95, 1.75 lastik ebatları ile piyasaya sürülür. Bisikletçi değiştirmiş olabilir almadan önce yeni lastik alabilirsiniz zaten sizin yararınıza olur şehir içi kullanıyorsanız.

    teşekkürler tavsiyeleriniz için, peki 28" mi yoksa 29" mi almalıyım lastiği? ayrıca 28x1.95 ve 29x1.95 değerlerinde pek lastik yok gibi internet mağazalarında.
    1,75 gibi ince bir teker de istemiyorum, gerektiğinde taşlık yerlerde de kullanıyorum çünkü. ayrıca iç lastik te almam gerekecek sanırım




  • Yediğine biraz dikkat edersen rahatlıkla verebilirsin o kiloları.Normalde o kadar olmaz zaten hiçbir bisikletçi, hiç görmedim yani.Kalp atışın hızlandıkça mecburen gidecek o yağlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RolePlayGamer

    Yediğine biraz dikkat edersen rahatlıkla verebilirsin o kiloları.Normalde o kadar olmaz zaten hiçbir bisikletçi, hiç görmedim yani.Kalp atışın hızlandıkça mecburen gidecek o yağlar.

    197 cm boya anca bu kilo hocam şaka bi yana az biraz göbek var, 10 kilo falan verebilsem süper olacak aslında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jugglor

    quote:

    Orijinalden alıntı: diosfer

    @Yuyushi hocam haklı, benim kron xc 250ye baktım, aralık daha fazla üstünde orjinal 2.25 lastik var. O bisiklete 1.75 veya 1.95 gider.

    Zaten 28'lik bisikletlerin çoğu hybird bisiklet olarak üretilir. Çoğuda 1.95, 1.75 lastik ebatları ile piyasaya sürülür. Bisikletçi değiştirmiş olabilir almadan önce yeni lastik alabilirsiniz zaten sizin yararınıza olur şehir içi kullanıyorsanız.

    teşekkürler tavsiyeleriniz için, peki 28" mi yoksa 29" mi almalıyım lastiği? ayrıca 28x1.95 ve 29x1.95 değerlerinde pek lastik yok gibi internet mağazalarında.
    1,75 gibi ince bir teker de istemiyorum, gerektiğinde taşlık yerlerde de kullanıyorum çünkü. ayrıca iç lastik te almam gerekecek sanırım

    28" ile 29" arasında bir fark yok. hatta 29" diye bir ölçü bile yok ortada.
    Bisikletlerin tekerlek ölçüleri için jantlar esas alınır ve günlük kullanım için şu an üretilen en büyük boy jant ölçüsü 28 inçtir (sıra dışı tasarımcıların, ekstrem çalışmaları olarak 36" var ama o şu an konumuz dışı). Tekerleklerin de takılması ile birlikte toplam ölçü 29 inçe ulaşır. Kısacası tekerleksiz standart olan ölçü 28" = tekerlekli 29"

    28" bisikletler için tekerlek ölçüleri, 26" bisikletlerin tekerlekleri gibi 26x2.10 gibi ölçeklerle ifade edilmiyor; 700x35c veya 27x1-3/8 gibi farklı bir sınıflandırmaları mevcut. Durum böyleyken mahalle arasındaki küçük esnafa gidip "usta bana 28x1.95'lik lastik versene" dersen afallayıp kalabilir (hatta isim yapmış büyük firmalar bile bu şekilde bi tepki verebilir). Tekerleklerinizin üzerinde yazan değerleri burada belirtirseniz daha sağlıklı yardımda bulunmaya çalışabilirim.

    Bu arada; bende 28" 700x35c lastik kullanıyorum. Kron'dan sonra bu bisiklete geçince tekerlekler yaprak sarması gibi incecik görünmüştü gözüme ama inanın endişelendiğiniz gibi maraz çıkartmıyor bunlar. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senry -- 11 Kasım 2013; 14:34:48 >




  • Hatta şu bağlantıya bir göz gezdirmeniz yararınıza olabilir bu konu ile ilintili olarak;
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=117799
  • Lastiklerin üzerinde 29x2.25 ve 57/622 sayısı var bir de basınç değerleri var. linkini verdiğiniz konuda çok güzel bilgiler var. ama benim jantlarda herhangi bir rakam yada logo bulunmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jugglor

    Lastiklerin üzerinde 29x2.25 ve 57/622 sayısı var bir de basınç değerleri var. linkini verdiğiniz konuda çok güzel bilgiler var. ama benim jantlarda herhangi bir rakam yada logo bulunmuyor.

    Önemli olan lastik hocam, jantta bulunmaz zaten. Bisikletforum'da ki arkadaşlara da danışın. Tam piyasayı bilmiyorum, takip eden arkadaşlar yardımcı olur.
  • eğer jant s çiziyorsa hiç binmeyin öyle yamulmamışsa akord ayarını yaptırın, yoksa janttan da olursunuz. Eğer jant yamulmuşsa yenisini almanız gerekebilir. Böyle güvenli değil, lastiği inceltmek geçici çözüm olur.
  • Kaliteli bir bisikletçiye götürün büyük bir ihtimal acorttur yarım saate yapar verir
  • BMW M3 POWER kullanıcısına yanıt
    tavsiyeler üzerine bisikletimi usta bir bisikletçiye götürdüm, ayar yapıldı, lastik takıldı. bu sefer daha fazla 8 çizmeye başladı, lastik daha fazla temas etti maşaya... usta tekrar lastiği ayırdı janttan, sehpada jantı hareketine baktık, jant on numara sağa sola kıvrılmadan dönüyor ama lastik takınca sanki jant telleri kopmuş gibi lastik bir o yana bir bu yana... Usta, tek çare lastik genişliğini küçültmek!, bu jantın lastikleri değil bunlar diyorlar. 29x2.25 dış lastik var, iç lastikler ise 26x1.95 bisikletimde. Jantın içinde de 27x12 gibi bir değer var.

    Dün ön lastiğim patladı, yamadım tekrar lastiği taktım, 8 çizme sorunu ön lastikte de başladı...
    Sorum şu, lastiği janta geri oturtmanın bir inceliği mi var? ve jantıma göre iç lastiğin boyutu mu sorun çıkartıyor yoksa dış lastiğin boyutu mu? bu sürtme olayından kurtulmam lazım
  • bana sorarsan o bisiklete o lastik olmaz istediğin kadar ayar yap kusursuz olsun sağ sola dönerken gene sürtme yapıcak jant ın esneme payı vardır dönüşlerde
  • O lastiği değiştirmek lazım, 1.75 tak rahat ediceksin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • resme bakılırsa en azından 1,95 bile taksan rahat edersin bence ama tabi denemek lazım. ancak lastiği değiştirmekten başka bir çözüm yok boşuna kendini yorma derim. kilondan korkuyorsan korkma! ben de 1,95 rubena kullanıyorum ve 100 kiloyum!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jugglor

    tavsiyeler üzerine bisikletimi usta bir bisikletçiye götürdüm, ayar yapıldı, lastik takıldı. bu sefer daha fazla 8 çizmeye başladı, lastik daha fazla temas etti maşaya... usta tekrar lastiği ayırdı janttan, sehpada jantı hareketine baktık, jant on numara sağa sola kıvrılmadan dönüyor ama lastik takınca sanki jant telleri kopmuş gibi lastik bir o yana bir bu yana... Usta, tek çare lastik genişliğini küçültmek!, bu jantın lastikleri değil bunlar diyorlar. 29x2.25 dış lastik var, iç lastikler ise 26x1.95 bisikletimde. Jantın içinde de 27x12 gibi bir değer var.

    Dün ön lastiğim patladı, yamadım tekrar lastiği taktım, 8 çizme sorunu ön lastikte de başladı...
    Sorum şu, lastiği janta geri oturtmanın bir inceliği mi var? ve jantıma göre iç lastiğin boyutu mu sorun çıkartıyor yoksa dış lastiğin boyutu mu? bu sürtme olayından kurtulmam lazım

    Lastiğin janta oturmama gibi bir ihtimali yok ta,lastik tek taraftanmı sürtüyr yoksa iki tarafıda yani sağ ve sol taraf ta mı sürtüyor ?




  • BMW M3 POWER kullanıcısına yanıt
    tek taraftan sürtüyor, lastik basıncını azaltırsam sürtme azalıyor doğal olarak ama çözüm değil tabiki....
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.