Şimdi Ara

Bayır aşağı baskı balata testim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugun arkadaşımı bıraktım evinin önünde inanılmaz dik bir bayır var aklıma 1. viteste durur halde araç kacıracak mı diye test etmek geldi.

    1. vitese taktım kontağı kapattım el frenini normal bir şekilde indirdim resmen kanguru gibi sekerek gitmeye başladı defalarca stop ediyormuş gibi sarsıntı oldu panik halde debriyaja basıp el frenini çektim.

    İlginç olan bayır yukarı full dolu gayet rahat cıkıyorum (kücük)vites geçişlerindeki ileri geri atılmanın dışında anormal bir durum yok.



  • Şanzımanın yapılış amacı zaten durmak değil el frenini kullanınız. Düz yolda dahi viteste aracınızı bırakmayınız.
  • Okumadınız sanırım durmak, park etmek gibi bir amacım yoktu.

    Ayrıca el freni çekip aracı 1. viteste bırakmanın zararı nedir ?
  • Aracınızda şanzumanınızda gayet normal. Baskı balata testi malesef öyle yapılmaz.
  • hocam zaten 1 de bırakılırda çok dik yokuşlarda da 1 de de bırakmamak gerek el freni de desteklemek gerek.
    sonuçta arabayı 1 de vurdurabildiğimize göre illa kapalı motor dönmeyecek diye birşey yok.
    o kanguru gibi zıplaması baskı balatanın kaçırdığı anlamaına gelmez. onu anlamak için düz yolda 5 e tak bırak debriyajı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Okumadınız sanırım durmak, park etmek gibi bir amacım yoktu.

    Ayrıca el freni çekip aracı 1. viteste bırakmanın zararı nedir ?

    Kontağı kapatmışsınız park etme konumuna gelmişsiniz.

    Volan,balata ve dişlilere ters yönde güç biniyor buda şanzımanda bulunan milimetrik dişli boşluklarını zorluyor .Kazanılan bu alışkanlık şanzımana zamanla metal yorgunluğu veriyor.
  • Kaçırsa bayır yukarı full dolu tırmanamazdım sanırım, devir artıp hızlanmama gibi bir olayda yok

    Zıplama olayı neden oluyor hafif bir sarsıntıda değil.

    Yok ben anlatamadım derdimi
  • Yaptığınız test doğru bir test, ama debriyaj için değil

    Bu testte aracın 1. viteste silkelenerek kaçması aracınızın kompresyonunun o şartlarda aracın ağırlığını tutamadığı anlamına geliyor. Yani test yaptığınız şartları çok iyi bilemiyorum ama, aynı aracın yenisi ile aynı şartlarda test yapabilme imkanı olsa ve yeni araç kaçmadan durabiliyor olsa, sizin motorunuzda kompresyon kaçağı olduğu ve sıkıştırmanızın düşük olduğu sonucuna ulaşabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Kaçırsa bayır yukarı full dolu tırmanamazdım sanırım, devir artıp hızlanmama gibi bir olayda yok

    Zıplama olayı neden oluyor hafif bir sarsıntıda değil.

    Yok ben anlatamadım derdimi



    Kuvvet alıp rapmayı çıkmakla aracı durdurup bırakmak birdeğil.

    Şanzımanda o sıra volan ve baskıdan binmesi gereken yük binmiyor buda sıyırmaya dişlerinizi ters yönde ittirmeye zorluyor o yüzden zıplıyor araç siz onu 1-2 defa denediğinizde volanı çatlatırsınız.
  • Bizim arabada 1.viteste ve geri viteste rampalarda kaçıyor.(1339cc)
    Servis normal dedi,sanırım kompresyon yetmiyor aracı tutmaya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Kaçırsa bayır yukarı full dolu tırmanamazdım sanırım, devir artıp hızlanmama gibi bir olayda yok

    Zıplama olayı neden oluyor hafif bir sarsıntıda değil.

    Yok ben anlatamadım derdimi



    Kuvvet alıp rapmayı çıkmakla aracı durdurup bırakmak birdeğil.

    Şanzımanda o sıra volan ve baskıdan binmesi gereken yük binmiyor buda sıyırmaya dişlerinizi ters yönde ittirmeye zorluyor o yüzden zıplıyor araç siz onu 1-2 defa denediğinizde volanı çatlatırsınız.

    O halde bir daha denemiyorum :)

    Aklıma takılan bir kaç şey var

    Zıplama olayı sanırım sıyırma oluyor doğrumu anladım ?

    Peki baskı balatam 61bin kmde olmasa aynı olay olurmuydu yoksa araç kompresyon yaparak dururmuydu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Yaptığınız test doğru bir test, ama debriyaj için değil

    Bu testte aracın 1. viteste silkelenerek kaçması aracınızın kompresyonunun o şartlarda aracın ağırlığını tutamadığı anlamına geliyor. Yani test yaptığınız şartları çok iyi bilemiyorum ama, aynı aracın yenisi ile aynı şartlarda test yapabilme imkanı olsa ve yeni araç kaçmadan durabiliyor olsa, sizin motorunuzda kompresyon kaçağı olduğu ve sıkıştırmanızın düşük olduğu sonucuna ulaşabilirsiniz.

    Bu test aslında kompresyon testi sanırım

    Kompresyon kaçağı yada yetersizliği olsa aracın bayır aşağı ilerlemesi gerekmezmiydi benimkisi zıplıyor ve frene ani basıp bırakma şeklinde sizce baskı balatada sıkıntı yok mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Kaçırsa bayır yukarı full dolu tırmanamazdım sanırım, devir artıp hızlanmama gibi bir olayda yok

    Zıplama olayı neden oluyor hafif bir sarsıntıda değil.

    Yok ben anlatamadım derdimi



    Kuvvet alıp rapmayı çıkmakla aracı durdurup bırakmak birdeğil.

    Şanzımanda o sıra volan ve baskıdan binmesi gereken yük binmiyor buda sıyırmaya dişlerinizi ters yönde ittirmeye zorluyor o yüzden zıplıyor araç siz onu 1-2 defa denediğinizde volanı çatlatırsınız.

    O halde bir daha denemiyorum :)

    Aklıma takılan bir kaç şey var

    Zıplama olayı sanırım sıyırma oluyor doğrumu anladım ?

    Peki baskı balatam 61bin kmde olmasa aynı olay olurmuydu yoksa araç kompresyon yaparak dururmuydu ?

    Olayın kompresyonla ilgisi var. Balatan yokuş çıkarken kaçırmıyorsa dururken de kaçırmaz. Ayrıca aracın zıplamasının nedeni motorun çalışmıyor olması, silindir içinde oluşan basınç aracı tutmaya çalışıyor ama tutamayıp kaçırıyor, o arada motor yarım tur dönüyor (araç gider gibi yapıyor) sıradaki piston sıkıştırma pozisyonuna gelince tekrar frenliyor tam tutacakken tekrar kaçırıyor ve bu sürekli devam ediyor, bu yüzden langır lungur sıçrayarak ilerliyor. Ayrıca volan falan çatlamaz yanlış bilgi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Yaptığınız test doğru bir test, ama debriyaj için değil

    Bu testte aracın 1. viteste silkelenerek kaçması aracınızın kompresyonunun o şartlarda aracın ağırlığını tutamadığı anlamına geliyor. Yani test yaptığınız şartları çok iyi bilemiyorum ama, aynı aracın yenisi ile aynı şartlarda test yapabilme imkanı olsa ve yeni araç kaçmadan durabiliyor olsa, sizin motorunuzda kompresyon kaçağı olduğu ve sıkıştırmanızın düşük olduğu sonucuna ulaşabilirsiniz.

    Bu test aslında kompresyon testi sanırım

    Kompresyon kaçağı yada yetersizliği olsa aracın bayır aşağı ilerlemesi gerekmezmiydi benimkisi zıplıyor ve frene ani basıp bırakma şeklinde sizce baskı balatada sıkıntı yok mu ?




    Bir nebze kompresyon testi denebilir.

    Debriyajını test etmek istiyorsan el frenini çek, 1. vitese al ve yarım gaz verip kalkmaya çalış. Aracın stop ederse debriyajın iyidir, stop etmez sanki kalkacakmış gibi zorlanarak devir çevirmeye devam ederse debriyajın kaçırıyordur. Yanlız bunu yaparken fazla zorlama sağlam debriyajı yakarsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Yaptığınız test doğru bir test, ama debriyaj için değil

    Bu testte aracın 1. viteste silkelenerek kaçması aracınızın kompresyonunun o şartlarda aracın ağırlığını tutamadığı anlamına geliyor. Yani test yaptığınız şartları çok iyi bilemiyorum ama, aynı aracın yenisi ile aynı şartlarda test yapabilme imkanı olsa ve yeni araç kaçmadan durabiliyor olsa, sizin motorunuzda kompresyon kaçağı olduğu ve sıkıştırmanızın düşük olduğu sonucuna ulaşabilirsiniz.

    Bu test aslında kompresyon testi sanırım

    Kompresyon kaçağı yada yetersizliği olsa aracın bayır aşağı ilerlemesi gerekmezmiydi benimkisi zıplıyor ve frene ani basıp bırakma şeklinde sizce baskı balatada sıkıntı yok mu ?




    Bir nebze kompresyon testi denebilir.

    Debriyajını test etmek istiyorsan el frenini çek, 1. vitese al ve yarım gaz verip kalkmaya çalış. Aracın stop ederse debriyajın iyidir, stop etmez sanki kalkacakmış gibi zorlanarak devir çevirmeye devam ederse debriyajın kaçırıyordur. Yanlız bunu yaparken fazla zorlama sağlam debriyajı yakarsın.

    Hergün bayır yukarı tırmanıyorum dediğim gibi sıkıntı yok en azından devirde anormal bir durum görmüyorum benim asıl sorunum 1ve2.vitesde olan ileri geri sarsıntı olması bayır aşağı aracı saldığımda da aynı sarstıntının daha şiddetlisi oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Kaçırsa bayır yukarı full dolu tırmanamazdım sanırım, devir artıp hızlanmama gibi bir olayda yok

    Zıplama olayı neden oluyor hafif bir sarsıntıda değil.

    Yok ben anlatamadım derdimi



    Kuvvet alıp rapmayı çıkmakla aracı durdurup bırakmak birdeğil.

    Şanzımanda o sıra volan ve baskıdan binmesi gereken yük binmiyor buda sıyırmaya dişlerinizi ters yönde ittirmeye zorluyor o yüzden zıplıyor araç siz onu 1-2 defa denediğinizde volanı çatlatırsınız.

    O halde bir daha denemiyorum :)

    Aklıma takılan bir kaç şey var

    Zıplama olayı sanırım sıyırma oluyor doğrumu anladım ?

    Peki baskı balatam 61bin kmde olmasa aynı olay olurmuydu yoksa araç kompresyon yaparak dururmuydu ?

    Olayın kompresyonla ilgisi var. Balatan yokuş çıkarken kaçırmıyorsa dururken de kaçırmaz. Ayrıca aracın zıplamasının nedeni motorun çalışmıyor olması, silindir içinde oluşan basınç aracı tutmaya çalışıyor ama tutamayıp kaçırıyor, o arada motor yarım tur dönüyor (araç gider gibi yapıyor) sıradaki piston sıkıştırma pozisyonuna gelince tekrar frenliyor tam tutacakken tekrar kaçırıyor ve bu sürekli devam ediyor, bu yüzden langır lungur sıçrayarak ilerliyor. Ayrıca volan falan çatlamaz yanlış bilgi.

    Yanlış bilgi olma olasılığını neye dayanarak çıkardınız? Ayrıca volan arızası nasıl anlaşılır ? Daha önce hiç volan dişlisi arızası yaşadınızmı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Kaçırsa bayır yukarı full dolu tırmanamazdım sanırım, devir artıp hızlanmama gibi bir olayda yok

    Zıplama olayı neden oluyor hafif bir sarsıntıda değil.

    Yok ben anlatamadım derdimi



    Kuvvet alıp rapmayı çıkmakla aracı durdurup bırakmak birdeğil.

    Şanzımanda o sıra volan ve baskıdan binmesi gereken yük binmiyor buda sıyırmaya dişlerinizi ters yönde ittirmeye zorluyor o yüzden zıplıyor araç siz onu 1-2 defa denediğinizde volanı çatlatırsınız.

    O halde bir daha denemiyorum :)

    Aklıma takılan bir kaç şey var

    Zıplama olayı sanırım sıyırma oluyor doğrumu anladım ?

    Peki baskı balatam 61bin kmde olmasa aynı olay olurmuydu yoksa araç kompresyon yaparak dururmuydu ?

    Olayın kompresyonla ilgisi var. Balatan yokuş çıkarken kaçırmıyorsa dururken de kaçırmaz. Ayrıca aracın zıplamasının nedeni motorun çalışmıyor olması, silindir içinde oluşan basınç aracı tutmaya çalışıyor ama tutamayıp kaçırıyor, o arada motor yarım tur dönüyor (araç gider gibi yapıyor) sıradaki piston sıkıştırma pozisyonuna gelince tekrar frenliyor tam tutacakken tekrar kaçırıyor ve bu sürekli devam ediyor, bu yüzden langır lungur sıçrayarak ilerliyor. Ayrıca volan falan çatlamaz yanlış bilgi.

    Yanlış bilgi olma olasılığını neye dayanarak çıkardınız? Ayrıca volan arızası nasıl anlaşılır ? Daha önce hiç volan dişlisi arızası yaşadınızmı ?

    Volan dişlisi nedir? ne işe yarar? nasıl kırılır? nasıl çatlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Kaçırsa bayır yukarı full dolu tırmanamazdım sanırım, devir artıp hızlanmama gibi bir olayda yok

    Zıplama olayı neden oluyor hafif bir sarsıntıda değil.

    Yok ben anlatamadım derdimi



    Kuvvet alıp rapmayı çıkmakla aracı durdurup bırakmak birdeğil.

    Şanzımanda o sıra volan ve baskıdan binmesi gereken yük binmiyor buda sıyırmaya dişlerinizi ters yönde ittirmeye zorluyor o yüzden zıplıyor araç siz onu 1-2 defa denediğinizde volanı çatlatırsınız.

    O halde bir daha denemiyorum :)

    Aklıma takılan bir kaç şey var

    Zıplama olayı sanırım sıyırma oluyor doğrumu anladım ?

    Peki baskı balatam 61bin kmde olmasa aynı olay olurmuydu yoksa araç kompresyon yaparak dururmuydu ?

    Olayın kompresyonla ilgisi var. Balatan yokuş çıkarken kaçırmıyorsa dururken de kaçırmaz. Ayrıca aracın zıplamasının nedeni motorun çalışmıyor olması, silindir içinde oluşan basınç aracı tutmaya çalışıyor ama tutamayıp kaçırıyor, o arada motor yarım tur dönüyor (araç gider gibi yapıyor) sıradaki piston sıkıştırma pozisyonuna gelince tekrar frenliyor tam tutacakken tekrar kaçırıyor ve bu sürekli devam ediyor, bu yüzden langır lungur sıçrayarak ilerliyor. Ayrıca volan falan çatlamaz yanlış bilgi.

    Yanlış bilgi olma olasılığını neye dayanarak çıkardınız? Ayrıca volan arızası nasıl anlaşılır ? Daha önce hiç volan dişlisi arızası yaşadınızmı ?

    Volan dişlisi nedir? ne işe yarar? nasıl kırılır? nasıl çatlar?

    Sorularıma karşı soruyla cevap veriyorsunuz nasıl bir mantıkla yaklaştınız şaşırıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    quote:

    Orijinalden alıntı: flonky

    quote:

    Orijinalden alıntı: lTriviuml

    Kaçırsa bayır yukarı full dolu tırmanamazdım sanırım, devir artıp hızlanmama gibi bir olayda yok

    Zıplama olayı neden oluyor hafif bir sarsıntıda değil.

    Yok ben anlatamadım derdimi



    Kuvvet alıp rapmayı çıkmakla aracı durdurup bırakmak birdeğil.

    Şanzımanda o sıra volan ve baskıdan binmesi gereken yük binmiyor buda sıyırmaya dişlerinizi ters yönde ittirmeye zorluyor o yüzden zıplıyor araç siz onu 1-2 defa denediğinizde volanı çatlatırsınız.

    O halde bir daha denemiyorum :)

    Aklıma takılan bir kaç şey var

    Zıplama olayı sanırım sıyırma oluyor doğrumu anladım ?

    Peki baskı balatam 61bin kmde olmasa aynı olay olurmuydu yoksa araç kompresyon yaparak dururmuydu ?

    Olayın kompresyonla ilgisi var. Balatan yokuş çıkarken kaçırmıyorsa dururken de kaçırmaz. Ayrıca aracın zıplamasının nedeni motorun çalışmıyor olması, silindir içinde oluşan basınç aracı tutmaya çalışıyor ama tutamayıp kaçırıyor, o arada motor yarım tur dönüyor (araç gider gibi yapıyor) sıradaki piston sıkıştırma pozisyonuna gelince tekrar frenliyor tam tutacakken tekrar kaçırıyor ve bu sürekli devam ediyor, bu yüzden langır lungur sıçrayarak ilerliyor. Ayrıca volan falan çatlamaz yanlış bilgi.

    Yanlış bilgi olma olasılığını neye dayanarak çıkardınız? Ayrıca volan arızası nasıl anlaşılır ? Daha önce hiç volan dişlisi arızası yaşadınızmı ?

    Volan dişlisi nedir? ne işe yarar? nasıl kırılır? nasıl çatlar?

    Sorularıma karşı soruyla cevap veriyorsunuz nasıl bir mantıkla yaklaştınız şaşırıyorum.

    Yanlış bilgi olma olasılığını neye dayanarak çıkardınız? diye sordunuz. Bende sizin Volan çatlar tespitini neye dayanarak yaptığınızı anlama mantığı ile soruyorum. Amacım önce sizi anlamak, sonra kendimi anlatmak.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.