Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.803
Cevap
73
Favori
793.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cihaza elbette bağlantısı var ekteki resme bakarsanız.Sizin aracın arıza kodları üreticiye özeldir.%99 doğru teşhis olur.Maliyeti 20ytl-50ytl arasıdır.Yetkili servis veya cihazı olan her servis yapabilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: nrglife


    Hakan Usta tekrar merhaba,
    Bahsettiğim arızaya baktırdım Bir hortumda çatlak varmış, hava alıyormuş Onu değiştirdiler motorun sesi falan düzeldi gibi.. Yalnız arabayı cihaza bağlayamamışlar. O yüzden başka arıza varmı bilemiyorum.. Bu modellerin cihaza bağlantısı yokmu? (Tipo 2.0 16v) Bu bilgisayar bağlantıları nasıl yapılıyo.. Beynin ayrı bir soketi falan mı var? Bujilerden falan mı bağlanıyo..? Diğer arkadaşlarada sık sık tavsiye ediyosun ama bu işlem nasıl yapılıyo rica etsem biraz açıklar mısın? Arıza kodları standart mı? Kesin doğru cevap verir mi? Sadece bu arıza tespit işleminin maliyeti üç aşağı beş yukarı ne kadardır..? Bu işlemi özellikle bir serviste falan mı yaptırmak lazım yoksa dükkanında bu cihazı olan herhangi bir usta yapabilir mi?
    İlgin için teşekkür ederim

    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Merhaba sorunun hakkında sana söynenler doğrudur olası yerler zaten baktırmanızda fayda var.
    Gaz kelebek konum sensörüde olabilir.Sorunu kısa zaman yaprırsanız iyi olur ilerde daha çok sorun olabilir.
    Aracı cihaza bağlattırın arıza kaydedilmişse gerisi kolay eğer arıza yoksa bir kaç testen geçmesi gerekir.
    Bazı cihazlarla tabiki iyi çalışmalar kolay gelsin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: nrglife

    Hakan Usta Selamlar..
    Küçük bir sorunum var sanada danışmak istedim..
    Arabam 1996 model Tipo 2.0 16v Hani şu Sedicivalvole dediklerinden.. Arabayı 3 ay önce arızalı olarak aldım Şaşmazda sıfır motor yaptırdım (Şahin Kardeşler-Salih Usta belki tanırsın.. Çok memnun kalmadım ama motor iyi oldu..) Daha 2000 km yaptım Şu anda görev icabı Zonguldaktayım Bir kaç haftadır rölanti ayarı bozuldu 11-12'de falan duruyo.. Ve arada bir yükselip iniyo Sanki gaz verip bırakıyomuşsun gibi.. 14-15'e çıkıp 11'e iniyo devir.. Bunu daha çok hararet 90'a falan gelince yapıyo.. 50-70 civarı pek yapmıyo.. Sence ne olabilir Bana çok masfar çıkarır mı? Burada (Zonguldak) acil yaptırmam gerekirmi yoksa Ağustosta Ank.a izne gelicem orada baktırmam dahamı iyi olur Buradada böyle bir arabanın ustasını kolay kolay bulamıyosun.. Ağustosa kadar beklersem daha büyük bir soruna yol açar mı..?

    Bir kaç kişiye sordum;
    **Rölanti regülatörü / motoru bozulmuştur,
    **Lambda Sensörü (Oksijen sensörü??) bozulmuştur,
    **Bir yerden hava alıyodur o yüzden karışımı düzgün ayarlayamıyodur,
    **Canı sıkılmıştır, bir köşeşine 100 ytl sıkışmıştır..

    falan dediler..
    Sence ne olabilir..

    Not: Araba malum 150bg falan ama çok agresif kullanmam, benzini (tüp yok) sürekli aynı yerden Shell V-Power alırım, Açık hava filtresi var, Harici devir saati var, motor yapılırken kapak taşlandı.. Ön takımı, benzin filtresini değiştirdim, Motor yapılınca koyulan yağ ve yağ filtresini 1000km'de değiştirdim. Onun haricinde arabanın orjinalini değiştirmedim, kurcalamadım.. Saygılar







    />


    />




  • merhaba usta lambda sensöründe 4 tane kablo var bu kablolar ne işe yarar ve lambda nasıl calışır tesekkurer
  • beyaz uclar ıstıcı uclarıdır.
    Diğer uclar ise siyah ve gri uclar ise sinyal uclarıdır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: A-H_korsan15

    merhaba usta lambda sensöründe 4 tane kablo var bu kablolar ne işe yarar ve lambda nasıl calışır tesekkurer
  • slm arkadaşlar.bu problemim beni yedi bitirdi ocağımı söndürdü.
    96 model tipo s im var.araç 2006 yılının ocak ayında 70 km hızla giderken pat diye devir saATI sıfırlandı birden.yani stop etmedi bi süre öle devam etti sonra stop etti.
    neyse ne yaptık ettik aracı çalıştıramadık yani marş basıyodu ama motor ateşlenmiyodu.uzatmıyayım aracı götürdüm bi ustaya servis değil.olay zaten marmariste oluyo servis 100km uzakta.bayaa bi uğraştık elektrik devrelerine dinamoya volan sensörüne herşeye baktık tık yok.sonra aracım bi beyni var ateşlemeyle iligili bu beyni eşdeğer bi modelle değiştirip taktık ve araç çalıştı.yani sorun beyindenmiş.

    yaklaşık bu olaydan 1 ay sonra yani yeni beyin taktıktan sonra.araç hararet yükseldimi yani dur-kalklar fazlalaşıp düşük viteste seyrettiğim zaman(2. viteste özellikle)
    araç öksürmeye başlıyo.ve bu olay araç iice hararet yükseldikten sonra aracı stop ettiriyo.sonra yine çalışyo ama gaz yemiyo araç.bayaa terletiyo yani beni.ne zaman ki araba dinlenip yol açıldığı zaman tarfikte vites yükseltmeye başlıyorum o zaman araç gidiyo.ama dediğğim gibi düşük viteste araba gitmiyo boğuluyo öksürüyo ve sonra stop.

    bi ustaya götürdüm bu beyni amperini falan değiştirdi bu beynin bi ara düzelir gibi oldu ama şimdilerde yine aynı şeyi yapıyo.bu sıkıntıma bi türlü çare olamadık.aracın elektrik devreleri falan hep yeni değiştirttim.ama olmuyo bi türlü yardımlarınızı bekliyorum




  • hakan hocam lambda sensörü hakkındaki konuma bi bakarsan sevinirim bişeyler yazdımda okursan
  • herkese selamlar ben foruma ilk defa bakıyorumda DAİNCİ35m arkadşım bendede 2005 307 hdı1.6 var.arabayı yıkattım senin dediğin aynı sorunlar oldu beyine su kaçmış dediler yani anlican seninde büyük ihtimal beyin arızalı.
  • hakanusta slmlar kolay gelsin ben yukarda belirtmiştim aracımı bs beyni arızalı diolar passanger airbag deactiv dio araba servise gittm değişecek dediler onu yaptırmamız yada cıkma bulmamız mümkünmü.teşkkrler.
  • Tamiri mümkündür.Çıkma bulma şansınız var.



    quote:

    Orjinalden alıntı: tuareg01

    hakanusta slmlar kolay gelsin ben yukarda belirtmiştim aracımı bs beyni arızalı diolar passanger airbag deactiv dio araba servise gittm değişecek dediler onu yaptırmamız yada cıkma bulmamız mümkünmü.teşkkrler.
  • Yukarıdaki açıklama yetersizse buyrun;


    Lambda sensörü
    Lambda sensörünün işlevleri nelerdir?
    Benzin motorlarının egzoz emisyon özelliklerini iyileştirmek üzere üç yollu katalizatörlerle birlikte lambda kumandası geliştirildi.

    Bu teknoloji nasıl çalışıyor?
    Prensibi hepimiz biliyoruz: İçten yanmalı motorlar organik maddeleri, yani benzin, yakarak çevreye zararlı gazlar yayıyor. Bu istenmeyen etkiyi hafifletmek üzere, emisyonları çevreye daha az zarar veren gazlara dönüştüren katalizatör kullanılır.

    Bunu sağlamak üzere, motor ile katalizatör arasında, egzoz gazındaki artık oksijen oranını elektrotlar aracılığıyla ölçen ve bu şekilde elde edilen değerleri motor kumandasına ileten lambda sensörü kullanılır. Motor kumandası, sensörden gelen sinyali işleyip karışım oluşturucusu üzerinden optimum yakıt/hava karışımını ayarlar.

    Lambda sensörü:
    Burada, Alman fiziko-kimyacı Walther Nernst’in (1864-1941) prensibine göre işleyen, zirkonyum dioksitten (ZRO2) yapılma bir oksijen sensörü söz konusudur. Nernst, bir elektrodun normal potansiyelinin etki eden madde konsantrasyonuna bağımlı olarak tanımlanabileceğini ortaya koymuştur.
    Lambda sensörü ile ilgili olarak da bu, egzoz gazındaki artık oksijen oranının lambda sensöründe bulunan elektrotlar yardımıyla ölçülebileceği anlamına gelir.
    Sensör, dış elektrot (dış platin tabakası) etrafında egzoz gazı akımı dolaşırken iç elektrot çevre havası ile bağlantılı olacak şekilde egzoz gazı akımı içerisinde durmaktadır.
    Zirkonyum dioksit seramiği yaklaşık 300°C’den itibaren oksijen iyonları için iletken hale geldiğinden, dış ve iç elektrotlar arasında oksijen oranı farkları bulunması halinde maksimum 1 V düzeyinde bir elektrik gerilimi oluşur ve bu gerilim kablo bağlantıları aracılığıyla çekilir.
    Dış elektrotta oluşan oksijen konsantrasyonu büyük ölçüde yakıt/hava oranına ve elektrot yüzeyi üzerindeki kimyasal reaksiyona bağımlıdır ve lambda (λ) bölgesinde sensör geriliminde sıçramalı bir seyir yaratır.




    quote:

    Orjinalden alıntı: A-H_korsan15

    hakan hocam lambda sensörü hakkındaki konuma bi bakarsan sevinirim bişeyler yazdımda okursan



    />


    />


    />



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 4 Temmuz 2007; 1:10:19 >




  • hakan usta konu açtım kimse cevap yazmadı,98corollam war sonradan ön camları otom. yaptım fakat soldaki anahtardan(şöför tarafından)sağdaki camı açamıyorum açmak için bi röle gerekiomuş doğrumu acaba?doğruysa o röleyi nerden bulabilirim?yardmcı olursan sevinirim tşkrlr!!!




    Ç-A-Ğ-L-A-R---O-T-O---K-A-P-O-R-T-A---B-O-Y-A---S-E-R-V-İ-S-İ




  • hakan usta selamlar benim lpg göstergesinin dijital hale getirmek mumkun mu ledlı gosterge cok yanıltıyor depodan geleen kabloları olctum ne ohm gösterıyo nede mv veya volt konu hakkında bılgın varsa paylasmak isterim saygılar
  • Röleye gerek kalmadan da bağlantı yapılabilir.Kendiniz yapamazsınız iyisi bir elektrikçiye giderseniz.



    quote:

    Orjinalden alıntı: corolla_team

    hakan usta konu açtım kimse cevap yazmadı,98corollam war sonradan ön camları otom. yaptım fakat soldaki anahtardan(şöför tarafından)sağdaki camı açamıyorum açmak için bi röle gerekiomuş doğrumu acaba?doğruysa o röleyi nerden bulabilirim?yardmcı olursan sevinirim tşkrlr!!!




    Ç-A-Ğ-L-A-R---O-T-O---K-A-P-O-R-T-A---B-O-Y-A---S-E-R-V-İ-S-İ




  • Piyasada dijital sayı olarak gösteren göstergeler mevcuttur.



    quote:

    Orjinalden alıntı: ne5555

    hakan usta selamlar benim lpg göstergesinin dijital hale getirmek mumkun mu ledlı gosterge cok yanıltıyor depodan geleen kabloları olctum ne ohm gösterıyo nede mv veya volt konu hakkında bılgın varsa paylasmak isterim saygılar
  • Hakan ustam selamlar. Daha öncede yazmıştım size 1998 model Polo clasic arabam var. Araba sık sık ateşleme bobinini yakıyor. Yenisini taktığımda düzenli çalışıyor fakat belli bir süre sonra (350-400 km sonra) stop edip ateşleme yapmıyor. Araba belli bir zaman dinlenip tekrar çalıştırdığımda motor ısınıncaya kadar düzenli çalışıyor sonra yine stop ediyor. Şimdiye kadar 5 ay içinde 3- 4 tane bobin değiştirdim fakat düzen aldıramadık. Serviste Elektrik tesisatına da baktırdım değişen bir şey olmadı. Bana bu konuda çözüm için tavsiyeniz nedir yardımcı olursanız memnun olurum.
    Teşekkür eder başarılar dilerim.
  • hakan usta lambda sensöründe dediğin gibi 2 tane beyaz b kahve rengi bi tane siyah uc var bu siyah ucu şase ye bağlayacagim hiç +12 v bağlayacagim uc yokmu ayrıca bu beyaz ucların birini sase ye diğerinide 12v bağlıyacam
  • Selemlar benim uno aracıma elekri,kli cam taktırmak istiyorum fakat sağ camın kirikosunda sorun var elektrikli cam modülleri takılırken kriko değişiyormu yoksa eski krikosu üzerine mi monte ediliyor yardımcı olursan sevinirim.
  • Yapman gereken 2 beyaz uçlar 12v bağlayacağın noktalardır.Diğer iki uç ise sinyal çıkışı alacağın noktalardır.Kolay gelsin.



    quote:

    Orjinalden alıntı: A-H_korsan15

    hakan usta lambda sensöründe dediğin gibi 2 tane beyaz b kahve rengi bi tane siyah uc var bu siyah ucu şase ye bağlayacagim hiç +12 v bağlayacagim uc yokmu ayrıca bu beyaz ucların birini sase ye diğerinide 12v bağlıyacam
  • Cam kaldırma mekanizmaları krikosu ile beraber satılıyor olduğundan eski kriko işe yaramayacaktır.



    quote:

    Orjinalden alıntı: sonmezhasan

    Selemlar benim uno aracıma elekri,kli cam taktırmak istiyorum fakat sağ camın kirikosunda sorun var elektrikli cam modülleri takılırken kriko değişiyormu yoksa eski krikosu üzerine mi monte ediliyor yardımcı olursan sevinirim.
  • hakan ustam benim megane 2 çalışırken araba sallanıyor bu neden kaynaklanabilir?
  • hakan usta imdat yanıyorum bir çare sen ankaradasın fakat bir öneri lütfen benim şikayetim şu 2003 model megane 1 aracım var arabaya yaklaşık bir ay evvel birşeyler oldu araba yolda giderken birden bire gösterge paneli sıfırlıyor ibreler düşüyor peşinden normala dönüyor ama araba stop etmiyor özellikle farlar açıkken yapıyor kilometreciye gittim bana saatten olabilecegini söyledi daha sonra arabayla izmire gitmek üzereyken otabana çıktım araba şarjzı kesti daha sonra şarj dinamasunu yaptırdım fakat aynı arıza devam etti hatta arttı arabanın tüm şaselerini kontrol ettirdim kutup başlarını temizlettim fakat sorun çözülmedi arabanın derdi nedir sizce elektirikçi yapamayınca yetkili servise gittim onlarda arabanın gösterge saatinden olabilecegini söylediler ben ne yapayım saatin yenisi 700 ytl imiş benim sorunum nasıl çözülür yardım edersen sevinirim saygılarımla
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.