Şimdi Ara

126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça# (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
18
Favori
174.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.



    09yıldız09 da arabasını satılığa çıkarmış.


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-su-sogutmali-bislerle-takas-olur-83695981/detay


    popularr arkadaşımız da aileye bir tane daha bis eklemiş, umarım ikisi için de hayırlı olur bu alım ve satımlar


    Çok teşekkür ederim .:Power:. , bende yakında yeni bis'imin fotolarını paylaşacağım arkadaşlarla..

    İstanbul'da bir Bis buluşması yapmalı ama kim üstlenecek bu işi ??? jessecem olabilir mesela :)




  • olabilir ayarlamaya calışırım :) jantları bi halledelim de :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: popularr

    quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.



    09yıldız09 da arabasını satılığa çıkarmış.


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-su-sogutmali-bislerle-takas-olur-83695981/detay


    popularr arkadaşımız da aileye bir tane daha bis eklemiş, umarım ikisi için de hayırlı olur bu alım ve satımlar


    Çok teşekkür ederim .:Power:. , bende yakında yeni bis'imin fotolarını paylaşacağım arkadaşlarla..

    İstanbul'da bir Bis buluşması yapmalı ama kim üstlenecek bu işi ??? jessecem olabilir mesela :)


    quote:



    olabilir ayarlamaya calışırım :) jantları bi halledelim de :)




    Siz buluşmaya başlayın bence abi, ben de yazın olan bir tanesine gelmeye çalışırım

    Jantları çok merak ediyorum. Bir de buradan da bir kaç kişi sordu, metal tamponları ne yapacaksın abi?




  • S.a arkadaşlar ben aracımı satıp sulu bis almak istiyorum yani hep sizleyim :) jessecem abi senin arabada fena değil hani :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 09yildiz09

    S.a arkadaşlar ben aracımı satıp sulu bis almak istiyorum yani hep sizleyim :) jessecem abi senin arabada fena değil hani :)



    Umarım dilediğin aracı bulursun, çünkü masraf yapmak istesen çok ama çok fazla gelecek Cem abinin araba artık başka dünyalara doğru gidiyor, en heyecanla beklenen üye
  • metal tampon bana göre degil. orjinal tamponları gayet hoş duruyor .. hiçdegilse güneşten solması yanıgı vurugu yok .. temizleyip koruyunca mis gibi duruyor

    övgüleriniz için teşekkürler arabayi görmek i,steyen gelip görebilir kapalı garajda yatıyor valla. sulu tercih etmenizi öneririm yeni alacaklara istinaden .. bu araçlar italyan .. düzgün bulmak dert .. ilanlara bakıyorum hurda arabalara resmen uçuk fiyatlar istiyolar .. makul araçları tercih edin derim

    bide ucuza aliim toplarım sagını solunu diye düşünen arkadaşlar astarı yüzünden pahallı çıkmasın derim toplanmış araçlara bir iki dokunuş yapmak daha az masraflı olacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jessecem

    metal tampon bana göre degil. orjinal tamponları gayet hoş duruyor .. hiçdegilse güneşten solması yanıgı vurugu yok .. temizleyip koruyunca mis gibi duruyor

    övgüleriniz için teşekkürler arabayi görmek i,steyen gelip görebilir kapalı garajda yatıyor valla. sulu tercih etmenizi öneririm yeni alacaklara istinaden .. bu araçlar italyan .. düzgün bulmak dert .. ilanlara bakıyorum hurda arabalara resmen uçuk fiyatlar istiyolar .. makul araçları tercih edin derim

    bide ucuza aliim toplarım sagını solunu diye düşünen arkadaşlar astarı yüzünden pahallı çıkmasın derim toplanmış araçlara bir iki dokunuş yapmak daha az masraflı olacaktır



    Eh, en azından arabaya iyi bakıyorsunuz, beğenmediğiniz bi parçası yokAma yurtdışından getirdiğiniz yerde bu ilanlar da varsa ve cüzi miktarsa birkaç arkadaş alabilir o tamponlardan, yalan yok param olursa bende hazırlık olarak alabilirim

    Bu arada fiyatlar gerçekten artmış. Çok dandik arabalara çok fazla fiyat istiyorlar be..




  • 3-4 gündür hiç aklımda yokken okumaya başladım bu konuyu, şimdi bir bis sahibiyim :) henüz araçlar 8-9 yaşında iken kullandım, keyifli gibiydi. Bakalım aynı tadı bulabilecekmeyim yıllar sonra.

    Aklımda birkaç soru var hatırlayamadığım detaylar, ateşlemeleri elektronikmiydi bunların. Mekanik devir avansı falan vardı sanki ama yanlışda hatırlıyor olabilirim. Bu arada ben istanbuldayım işim nedeniyle araç izmirde kardeşime söyledim gidip baktılar ve aldılar, henüz kendim yakından görmüş değilim.

    Birde enjeksiyonlu yapsak bu araçları performans ve ekonomiklik açısından uğraşımıza değermi acaba tartışmak isterim sizinle.

    Gördüğüm kadarıyla meraklı ve ne yaptığını bilen insanlar var burada özellikle jessecem sanırım ismi cem :) yapılan işler oldukça başarılı. Benim az birşey elektronik bilgim var ve daha önce baya vw t2 topladım. Şu anda da 1.6 stock vw motorundam 2000cc lik turbo beslemeli enjeksiyonlu bir makina üretme projemiz var. Tabi burdaki asıl amacımız yazılımcı olduğumuz için ECU yazılımını kendimiz yapıp daha değişik kombinasyonlar elde etmek. Bu tarz projelerin getirdiği deneyim ile bir bis motorunuda çok pahalıya kaçmadan enjeksiyonlu yapabiliriz. Fakat uğraşmaya değer mi, yapan varmı daha önceden bir fikir alayım dedim.

    Bende bi izmire gideyim fotoları paylaşırım, boya sorunumuz olduğundan gidince camları ve diğer aksesuarları söküp boya işine giricem. Gelişmeleri paylaşırım.

    clio rsi dan sonra azcık yavaş ve vw t2 den sonra azıcık ufak gelicek bu araç ama ekonomik ve keyifli olucağını düşünüyorum. :)))




  • Araciniz hayirli olsun aramiza hosgeldiniz oncelikle 126 mi aldiniz 650 mi

    Daha sonra elekrtonik atesleme yapilabilir yapanlar da vardi ben dusunmedim , enjeksiyon isine gelince yapilmayacak bi is degil fakat bu aracin orjinal weber karburatorune bi hakarettir diyebilirim :)))) ben performance acisindan bu ufak makinaya kucuk bi turbo. Takilmasindan yanayim en kisik halibile buyuk fark getirecektir abarth in hava sogutmali yag karterinide taktinmi banamisin demez

    Tekrar hayirli olsun gelismeleri paylasirsaniz seviniriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okantaysi

    3-4 gündür hiç aklımda yokken okumaya başladım bu konuyu, şimdi bir bis sahibiyim :) henüz araçlar 8-9 yaşında iken kullandım, keyifli gibiydi. Bakalım aynı tadı bulabilecekmeyim yıllar sonra.

    Aklımda birkaç soru var hatırlayamadığım detaylar, ateşlemeleri elektronikmiydi bunların. Mekanik devir avansı falan vardı sanki ama yanlışda hatırlıyor olabilirim. Bu arada ben istanbuldayım işim nedeniyle araç izmirde kardeşime söyledim gidip baktılar ve aldılar, henüz kendim yakından görmüş değilim.

    Birde enjeksiyonlu yapsak bu araçları performans ve ekonomiklik açısından uğraşımıza değermi acaba tartışmak isterim sizinle.

    Gördüğüm kadarıyla meraklı ve ne yaptığını bilen insanlar var burada özellikle jessecem sanırım ismi cem :) yapılan işler oldukça başarılı. Benim az birşey elektronik bilgim var ve daha önce baya vw t2 topladım. Şu anda da 1.6 stock vw motorundam 2000cc lik turbo beslemeli enjeksiyonlu bir makina üretme projemiz var. Tabi burdaki asıl amacımız yazılımcı olduğumuz için ECU yazılımını kendimiz yapıp daha değişik kombinasyonlar elde etmek. Bu tarz projelerin getirdiği deneyim ile bir bis motorunuda çok pahalıya kaçmadan enjeksiyonlu yapabiliriz. Fakat uğraşmaya değer mi, yapan varmı daha önceden bir fikir alayım dedim.

    Bende bi izmire gideyim fotoları paylaşırım, boya sorunumuz olduğundan gidince camları ve diğer aksesuarları söküp boya işine giricem. Gelişmeleri paylaşırım.

    clio rsi dan sonra azcık yavaş ve vw t2 den sonra azıcık ufak gelicek bu araç ama ekonomik ve keyifli olucağını düşünüyorum. :)))



    Yeni aracınız hayırlı olsun Umarım en kısa zamanda kavuşup kullanırsınız.

    İnanın, şu andaki halinizle bile motor ve diğer konularda kat kat daha bilgilisiniz benden. Sizin gibileri aramızda görmekten mutluluk duyuyoruz

    Eğer enjeksiyon konusuna bir yorum yapacak olursam, motorun orjinalinden fazla bir aşırı beslemeye geleceğini pek düşünmüyorum. Zaten şu haliyle bile şanzımanda ve motorun muhtelif sürtünmeye maruz kalan parçalarında yeterince deformasyon oluşuyor. Eğer bu parçalar daha güçlü bir metalle değiştirilirse gönül rahatlığıyla girişilebilir bence

    Boyayı fırın boya yapacaksanız bir fiyat yazabilir misiniz? Şu anda ilanlara baktığımda bile boya istemeyen 2-3 tane araba bulabiliyorum, alan diğer arkadaşlara da yardımcı olursunuz hem

    Not: Yazılımcı dediniz ama mesleğiniz ve mezun olduğunuz bölümü sorabilir miyim?




  • 126 su soğutmalı, benim daha önceki 650 fsmydi ama suluların arka şekli daha kötü gelsede bana motorlarını daha çok seviyorum ben. Bugün öğlen teslim aldılar aracı, yolda önce marş dinamosu çıkmış, sökün marşı bantlayın kabloları vurdurup çalıştırın dedim, öyle gidiyolardı şu andada karburatörün geri dönüş borusu çıkmış onunla uğraşıyorlar. Bu hızla ya yarın sabaha varırlar heralde :) İşten anlamayan olunca kötü oluyor. Ufak bi su kaçağı durumu yaşanmış onu düzeltmişler ama. Bakalım pekte iyi başlamadı bis maceramız. Araç düzgün ama yatan bir araçtı, çıkartılıp bakımları yapıldı ama bu tarz sorunlar yürüdükçe ortaya çıkıyor ve çıkıcaktırda. Gideyimde izmire 4 tekerlek açarım, bide motordaki su hortumları benzin hortumlar gibi şeyleri değiştiririm. Tabi fren hortumlarınıda unutmamak lazım. Elektrik tesisatına bir göz atarım hoşuma gitmeyen yerler olursa değiştiririm. Büyük ihtimal araç kendine gelir. Ama kardeşim için unutamıyacağı bir macera yaşattı ve yaşatmaya devam ediyor şu anda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.

    quote:

    Orijinalden alıntı: okantaysi

    3-4 gündür hiç aklımda yokken okumaya başladım bu konuyu, şimdi bir bis sahibiyim :) henüz araçlar 8-9 yaşında iken kullandım, keyifli gibiydi. Bakalım aynı tadı bulabilecekmeyim yıllar sonra.

    Aklımda birkaç soru var hatırlayamadığım detaylar, ateşlemeleri elektronikmiydi bunların. Mekanik devir avansı falan vardı sanki ama yanlışda hatırlıyor olabilirim. Bu arada ben istanbuldayım işim nedeniyle araç izmirde kardeşime söyledim gidip baktılar ve aldılar, henüz kendim yakından görmüş değilim.

    Birde enjeksiyonlu yapsak bu araçları performans ve ekonomiklik açısından uğraşımıza değermi acaba tartışmak isterim sizinle.

    Gördüğüm kadarıyla meraklı ve ne yaptığını bilen insanlar var burada özellikle jessecem sanırım ismi cem :) yapılan işler oldukça başarılı. Benim az birşey elektronik bilgim var ve daha önce baya vw t2 topladım. Şu anda da 1.6 stock vw motorundam 2000cc lik turbo beslemeli enjeksiyonlu bir makina üretme projemiz var. Tabi burdaki asıl amacımız yazılımcı olduğumuz için ECU yazılımını kendimiz yapıp daha değişik kombinasyonlar elde etmek. Bu tarz projelerin getirdiği deneyim ile bir bis motorunuda çok pahalıya kaçmadan enjeksiyonlu yapabiliriz. Fakat uğraşmaya değer mi, yapan varmı daha önceden bir fikir alayım dedim.

    Bende bi izmire gideyim fotoları paylaşırım, boya sorunumuz olduğundan gidince camları ve diğer aksesuarları söküp boya işine giricem. Gelişmeleri paylaşırım.

    clio rsi dan sonra azcık yavaş ve vw t2 den sonra azıcık ufak gelicek bu araç ama ekonomik ve keyifli olucağını düşünüyorum. :)))



    Yeni aracınız hayırlı olsun Umarım en kısa zamanda kavuşup kullanırsınız.

    İnanın, şu andaki halinizle bile motor ve diğer konularda kat kat daha bilgilisiniz benden. Sizin gibileri aramızda görmekten mutluluk duyuyoruz

    Eğer enjeksiyon konusuna bir yorum yapacak olursam, motorun orjinalinden fazla bir aşırı beslemeye geleceğini pek düşünmüyorum. Zaten şu haliyle bile şanzımanda ve motorun muhtelif sürtünmeye maruz kalan parçalarında yeterince deformasyon oluşuyor. Eğer bu parçalar daha güçlü bir metalle değiştirilirse gönül rahatlığıyla girişilebilir bence

    Boyayı fırın boya yapacaksanız bir fiyat yazabilir misiniz? Şu anda ilanlara baktığımda bile boya istemeyen 2-3 tane araba bulabiliyorum, alan diğer arkadaşlara da yardımcı olursunuz hem

    Not: Yazılımcı dediniz ama mesleğiniz ve mezun olduğunuz bölümü sorabilir miyim?


    Ben 9 eylül bilgisayar programcılık bölümünü bitirdim. Önlisans mezunuyum, şimdilerde yazılım mühendisliği bitirebilmek için uğraşıyorum uzaktan eğitim marifetiyle.

    Enjeksiyon konusuda güç alabilmek adına dememiştim aslında, elektronik devreler ve sensörler ile çok daha düzenli çalışan ve her zaman doğru hava yakıt karışımını doğru zamanda yanma odasına gönderen bir sistem olduğu için yakıtı verimli yakma anlamında oldukça iyi sonuçlar üretiyor. Hiç olmadı bir oksijen sensörü ile 14.7 lik değere ne kadar yakın seyahat ediyorum onu monitör edebilirim araç seyir halindeyken. Amacım daha az yakıt yakmak.

    Boya konusunda da arkadaşımın atolyesi var orda kendim boyamayı düşünüyorum. Birkaç ay önce arkadaşımın clio rsi' ını mat siyaha kendimiz boyadık ve astar dahil 150 tl yi geçmedi maliyet. Ve çokta güzel oldu araç. Büyük paralar harcamaya gerek yok.

    Tekrardan sana ve cem' e teşekkürler hayırlı olsun dilekleriniz için.




  • Size bir sorum olucak cem abi abarth çıkışlı olunca noluyo şimdi ? Ne demek yani ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okantaysi

    126 su soğutmalı, benim daha önceki 650 fsmydi ama suluların arka şekli daha kötü gelsede bana motorlarını daha çok seviyorum ben. Bugün öğlen teslim aldılar aracı, yolda önce marş dinamosu çıkmış, sökün marşı bantlayın kabloları vurdurup çalıştırın dedim, öyle gidiyolardı şu andada karburatörün geri dönüş borusu çıkmış onunla uğraşıyorlar. Bu hızla ya yarın sabaha varırlar heralde :) İşten anlamayan olunca kötü oluyor. Ufak bi su kaçağı durumu yaşanmış onu düzeltmişler ama. Bakalım pekte iyi başlamadı bis maceramız. Araç düzgün ama yatan bir araçtı, çıkartılıp bakımları yapıldı ama bu tarz sorunlar yürüdükçe ortaya çıkıyor ve çıkıcaktırda. Gideyimde izmire 4 tekerlek açarım, bide motordaki su hortumları benzin hortumlar gibi şeyleri değiştiririm. Tabi fren hortumlarınıda unutmamak lazım. Elektrik tesisatına bir göz atarım hoşuma gitmeyen yerler olursa değiştiririm. Büyük ihtimal araç kendine gelir. Ama kardeşim için unutamıyacağı bir macera yaşattı ve yaşatmaya devam ediyor şu anda.



    Umarım motordan anlayan biridir az biraz, aksi taktirde de çok keyifli geçtiğine eminim ama zorlar adamı ya

    Daha önce de 'yatan araç' muhabbeti geçmişti. Gerçekten çekilecek dert değil, aracın çelik dışındaki neredeyse bütün parçalarının değişmesi gerekiyor. Motor tarafına yapılabilirse çok sağlam bi yalıtım yapılmasını öneririm. Yağmur yağdığında bile aracın arka kısmı resmen nem dolu

    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=3406

    Burada detaylı bir şekilde yazmışlar ama 126'da yoğunlaşılması gereken nokta sesten ziyade ısı ve sıvı yalıtımı Forumda birinin Honda Civic'ine ses yalıtımı yaptığını hatırlıyorum, bulabilirsem ona da daha sonra bakayım.

    Bu arada, ben de sormuştum çünkü abim de yazılım mühendisliği okuyor şu an, tahmin ettiğim gibi çıktı

    Enjeksiyon konusunda ise, şimdiye kadar bu araçta yakıt tasarrufunu düşünen ilk sizi duyuyorum Genellikle araca yapılan modifiyeler daha sağlıklı bir yürüyen ve hız adına yapılıyor, çoğu da işe yaramıyor amatör ellerde yapıldığından Eğer böyle bir şeyi başarabilirseniz, yurtdışına bile açılabilme şansınız var, zira fiatın 80 ve 90'larda ürettiği araçlarından vazgeçemeyip az yakmasını isteyen çok insan olduğunu düşünüyorum Umarım bunu başarırsınız

    Boya fiyatı da çok iyiymiş, ama işçiliği herkes kendi yapamaz diye düşünüyorum, şimdiden kolay gelsin

    @09yildiz09, koyduğu resime bakarak sadece motorda değişiklik var sanırım, 890 cc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .:Power:. -- 4 Mayıs 2012; 22:34:29 >




  • Abarth bir performance firmasidir

    Turklerin abarth denince akla gelen tek bildigi sey acik egzost olmasidir

    Arabayi aldigimda sagini solunu toplarken kaputun altinda bantlanmis ustu boyanmis bir plaka buldum resimdeki plaka marka model cc kullanacak yag markasi vs vs yaziyor baktim arastirdim hic bir 126 da buna benzer bir plaka yada bilgi bulamadim
  • Hava sogutmali fsm 650 ler 652cc 24 hp
    su sogutmali 126 bis ler 704 cc 26 hp dir

    Butun teknik detaylari ve bis hakkinda merak ettiklerinizi assagidaki linkten takib edebilirsiniz ( degerli bi paylasim ) ;))))
    http://www.carsfromitaly.net/fiat/index.html

    Bu bis tutkusu italyanlarda fiat 500 ile baslar ve 500 e abarth in karterden dereceli egzantrike kadar performance parcalari mevcuttur hatta 126 icinde uyusan parcalari mevcuttur bilginize

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.carsfromitaly.net/fiat/index.html

    buda fiat 127 asil alinacak araba budur fakat malesef ulkemize getirilmemistir

    Hadi bendensize kiyak :)))


  • Çok teşekkürler abi127 daha sağlam gibi görünüyor ama 126 daha heyecanlı
  • ufak tefek iyileştirmeler yapıcam gibi geliyor motor üzerinde, amacım performanstan ziyade dediğim gibi sağlamlık ve ekonomiklik. Aslında 700cc bir araç için bu performans ürettiği güç az gibi geliyor bana ve bu verimlilikle alakalı diye düşünüyorum. Ateşleme zamanı ve doğru hava yakıt karışımı ile daha daha az yakıt tüketerek ve daha az emisyon ile en azından aynı güç elde edilebilir diye düşünmekteyim. Bilemiyorum ama belkide makinanın dizaynından kaynaklanan karakteristik özelliğide olabilir bu şekilde çalışması.

    Amacım benim; port-bag' imi bağlayıp tavana, çadırımıda alıp ufak ufak yol yapmak gezmek. Vosvosla geziyorduk ama yakıt parası azcık fazla oluyordu tabi haliyle :)

    Teknik bilgi ve deneysel işler konusunda azcık hareket getiricem gibi gözüküyor buraya. Bakalım parçalayıp görücez, ya bozucaz yada güzel bişeyler çıkıcak ortaya.

    İzmirdeki ilgilenen arkadaşları beklerim herzaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jessecem

    Hava sogutmali fsm 650 ler 652cc 24 hp
    su sogutmali 126 bis ler 704 cc 26 hp dir

    Butun teknik detaylari ve bis hakkinda merak ettiklerinizi assagidaki linkten takib edebilirsiniz ( degerli bi paylasim ) ;))))
    http://www.carsfromitaly.net/fiat/index.html

    Bu bis tutkusu italyanlarda fiat 500 ile baslar ve 500 e abarth in karterden dereceli egzantrike kadar performance parcalari mevcuttur hatta 126 icinde uyusan parcalari mevcuttur bilginize

    bilgiler için çok teşekkürler. Bilen bilir ne kadar kıymetli olduğunu bu paylaşımların.




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.