Şimdi Ara

1.6 focus ghia 2000-2004 alınır mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
3.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar selamlar. inşallah yakın zamanda ilk aracımı alacağım. 30 35 bin gibi bi bütçem var. çok da aşmak istemiyorum bütçemi. A veya b sınıfı nispeten daha yeni modeller var ama ben c olsun istiyorum. bi tık daha konforlu ve sessiz olsun aracım. tabi yakıt da önemli. lpg uyumlu diye biliyorum focusun motorunu. performansı bana yeter. vites oranları da uzun (5. vites 3000 de kaçta gidiyor bilen var mı :) ). sorum şu
    1.kronik sorunları var mı
    2.genelde 200.000 lerde kmleri. nelere dikkat etmem lazım
    3.yakıt olarak lpgde ne kadar yakar
    4.ghia donanımları nelerdir
    5.alternatif öneriniz var mı

    özellikle kullanıcı arkadaşlar yardım bekliyorum ;)

    son olarak 4 ıleri klasik otomatik şanzımanlı olanının oranları nasıldır



  • 2000 model Focus1 1.6 Ghia HB sahibiyim. 2001'de almıştım, 17 yıldır bence araç. LPG'li

    1. Önemli bir kronik sorunu yok. Z-rot kolları arıza yapabiliyor, tamiri ucuz.
    2. LPG'li Focus'larda LPG'den ötürü rölantide düzensizlik, dalgalanma çok sık rastlanan bir durum. Alacağınız aracı çalıştırın, motor ısınmasını bekleyin ve rölantisini gözlemleyin. Bazı rölanti dalgalanması gaz kelebeğinin temizlenmesi gibi basit bir işlemle de çözülebiliyor ama bazıları çözülemiyor, saç baş yolduruyor adama.
    3. LPG uzun yolda 7-8 arası, şehir içi 10lt civarı yakıyor. Sakin kullanımda düşebilir.
    4. Tek tek Ghia donanımlarını sayamacağım ama muhakkak Ghia alın derim. Dooanım dışında iç mekan malzemelerinde de çok fark var
    5. Focus1 o yıllarrın en iyi aracıdır, daha iyi bir alternatif aklıma gelmiyor.

    Bu aracı alırken en önemli şey bu bahsettiğim rölanti düzensizliği.




  • 8 yıl 2001 ambiante gpye bindik.

    Ghiasından ziyade temizine bakın zira ambiante gpyle ghia farkı nikelaj parçalar çift renk göğüs, jant elektrikli ayna, 4 cam otomatiğinden oluşuyor.

    Kronik sorunları vardır lpgde subap, hararet sorunu yapar çözümler kolay maliyeti düşüktür.

    Vites halatının kopçaları çıkar kroniktir.

    Tam tur kullanımfan dolayı direksiyon kutusu arzalanabilir.

    5.vites 3000de 115-120 arası yapar.

    Alt takımına amartisörlerine baktırın.

    Kondisyonuna göre şehirler arası 100 kmde 7lt, şehir içi 10lt lpg yakar.



    Performansını horlamayın kondisyonu yerindeyse kasa hafif güncel atmosferiklerin gerisinde kalmaz hatta bir çoğunu madara eder. Özellikle hb kasası aşırı kıvraktır, deli gibi döner. Şaşırtır.
  • Tavsiye ederim güzel araçtır. kendisinden daha genç araçlardan daha konforlu ve bence en önemlisi daha sessizdir. lpg uyumludur sübap ayarı için ara sıra sanayi selamlarsın . otomatiği tork konvertörlüdür sık arıza yapan bir ünite değil, bakımları zamanında yapılmış ise sorunsuz kullanılır.
  • Focus1 bende evdeki 2 arabadan birisi oldu. Focus'u hiç değiştirmedim ama diğer aracımı sık sık değiştirdim, yani farklı birçok daha yeni model araçlara sahip oldum ve kullandım.

    Şunu net şekilde söyleyebilirim ki sahip olduğum ve kullandığım hiçbir araba bana Focus1 HB'nin zevkini vermedi. Focus kadar manevra kabiliyeti yüksek, kıvrak, ani manevralarda gövde kontrolünü hiç kaybetmeyen bir arabaya rastlamadım. 8-9 ay kadar Mercedes c180 AMG sahibiydim, o bile Focus1'in zevkini veremedi bana.
  • O bütçeye S40 da bakabilirsiniz. Bence 30-35 bin civarına alınabilecek en F/P araç kendisi. O paraya daha iyisi biraz zor.
    Başka bir konuya yazdığım mesajı olduğu gibi koyuyorum buraya:
    (Bu arada 3000 devirde 125 yapıyor s40, 1.8 otomatik olanı)

    quote:

    Volvo üzmez. Ama tek bir şartı var. Bakımlı ve temiz kullanılmış olmalı. Yoksa başınızı ağrıtır.
    Bütçe 34 ise anca S40 alınabilir. 2001 yılında S40 makyajlandı ve A'dan Z'ye her tarafı revize edildi. Buna güvenlik, şasi-süspansiyon ve motor dahil. Ayrıca ciddi kronik sıkıntıları da yoktur. O yüzden 2001 ve sonrasına bakmanızı şiddetle öneririm.

    Genel olarak konforlu, oturaklı, yalıtımı iyi araçlar. Yol tutuşu çok iyidir, zaten 4 tekerden bağımsız süspansiyona sahip. Fren performansı da aynı şekilde. Tabii bu hususta lastikler çok önemli.

    2001 ve sonrasındaki S40'lar, bir ABS'den çok daha fazlasını sunuyor. Hepsinde 6 hava yastığı (ön, koltuk, perde) ve SIPS sistemi, ısıtmalı aynalar ve ön-arka kol dayama standarttır. İlginç olarak follow me home denen özellik de standart olarak hepsinde var. Bazılarında opsiyon olarak gelen ESP de oluyor.
    Ayrıca yine opsiyon olarak CD çalarlı ve AUX eklenebilen teyp, otomatik klima, yol bilgisayarı, deri koltuk ve kapılar, sunroof, koltuk ısıtma ve -nadir olarak bulunsa da- hız sabitleyici vs. gibi bir çok donanımı var. Tabii her aracın donanım seviyesi diğerinden farklı. Dolusunu bulmak gerek.

    Bununla beraber, T4'ler müthiş makineler. 2 litre 200 beygiri ve 1300 kg ağırlığı ile bugün yollarda solda sıfır bırakamayacağı araç nadirdir. Ayrıca tuning'e de çok müsait, kolayca 300+ beygir alabiliyorsunuz. Yurt dışında ciddi modifikasyonlarla 700-750 beygir görenler var.
    Ama tam da bu sebepten çok hor kullanılıyorlar. Eğer gönülden bir bağlılığınız yoksa; düşük km'de tertemiz bulmadıkça, uzak durulması gereken bir araç.

    En popüler olanları 1.8 ve 2.0 atmosferik motorlar. Birisi 122 diğeri 140 beygir. Bir de daha az bulunan 2.0T var, 165 beygir. Bu üçü de iyi ve düzgün bakıldığı sürece üzmez.
    Ayrıca bütün motorlar LPG'ye %100 uyumludur. İyi bir AFR ayarı ile sorunsuz binersiniz.

    Bende 1.8 2001 model var. Otomatik şanzımanlı. Şu an yaklaşık 293 bin km'de. Bugüne kadar durduk yere, ikide bir bozulan tarafı olmadı. Hatta bugüne kadar değiştirdiğim neredeyse bütün parçalar fabrikada takılan orijinal parçalardı.
    Özetle, volvo alacaksanız kaliteli/orijinal parçalarla bakılmış, bakım kayıtları olan ve temiz kullanılmış-oynanmamış bir tane bulmanız gerek. Ayrıca kullanım sürecinde de yapmanız gereken tamirlerde/bakımlarda ya orijinal ya da Avrupa menşeili kaliteli yedek parça kullanmanız gerek. Yoksa sıkıntı yaşayabilirsiniz. Bu arabalar iki şeyi sevmiyor. 1- Kalitesiz yedek parça, 2- Uyduruk işçilik.
    Eğer almaya karar verirseniz sadece volvo'lara bakan bir özel serviste kontrol ettirmeyi ihmal etmeyin.

    Ek: Yakıt tüketimi için geçen hafta açtığım konuya bakabilirsiniz:https://forum.donanimhaber.com/bir-yakit-tuketimi-daha-bu-sefer-ekonomi-odakli-degil-2001-s40--134778134




  • cevaplarınız için çok saolun. forumda zaten bi çok konu var da 2018 deki yorumları merak ettim :)



    volvo marka imajı olarak hayli yukarda ve eskiden beri kaliteli araçları var. ama 98 2004 arası kasa tüm kalitesine rağmen gerçekten yaşlı duruyor.(zevkler renkler) sonraki kasa da beni aşıyor. ama eski kasası da olsa hep aklımı kurcalayan kaliteli bi seçenek olacak.
  • emin_uslu E kullanıcısına yanıt
    Tabii güzellik tamamen göreceli bir kavram. Ama bunda Türkiye'de olmamızın da etkisi büyük. Şu aşağıdaki iki araç İngiltere'de. Adam arabasına maliyetini hiç düşünmeden bir şeyler yapabiliyor, zevkine göre uğraşabiliyor. Arabanın ederi çünkü 800-1200 sterlin civarı zaten. Bizde maalesef istisnasız bütün araçlar hak ettikleri değerin çok çok üstünde.
    Bu arada kırmızı aracın karlığı ve jantları hariç, iki araç da tamamen orijinal. Dışarıdan ekstra bir ilave yok.
    Bu kadar bahsetmişken BTCC S40'ını da koymak olmaz. Kendisinin şampiyonluğu var

    1.6 focus ghia 2000-2004 alınır mı
    1.6 focus ghia 2000-2004 alınır mı
    1.6 focus ghia 2000-2004 alınır mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 10 Eylül 2018; 17:30:56 >




  • 2002'de makyajlandı 2002 ve sonrasını öneririm
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.