Şimdi Ara

Eğitimde Sadeleşme : Evrim Teorisinin ardından, İntegral - Türev ve Limit Müfredattan Kalkıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
1.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • koçari K kullanıcısına yanıt

    Türev integral anlayamayan insanın mühendislik seçememesi lazım. Ama şimdi müfredattan kalktığı için sınavdan da kalktı. Haliyle mühendislik yazacak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Six Feet Under. kullanıcısına yanıt

    İngilizce öğretmeni zaten dil puanı ile alıyor. Matematik bilmesine gerek yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tıp yazan sanki ameliyathaneden çıkıp tıp fakültesine gidiyor. Ne drama kastınız arkadaş. Sayısala kafası basan adam yazar mühendisliği .Büyük ihtimalle de anlar integrali türevi.Anlayamazsa da bırakır başka bölüm okur. Sanki memlekette adam yok.

  • Anormal zirve kullanıcısına yanıt
    Temel matematiği 4 işlem olarak görenlere ne desen boş. bilmem kaç milyonluk, fakirlikte Balkanlar’ın bile gerisine düşmüş, kalifiye eğitimcinin olmadığı bir yerde müfredatı boşaltıkça boşaltın. Üniversitede şıp diye her şeyi öğretiyorlar zaten, orada öğrenirler diyip geçiyorlar.

    Nah öğrenirsiniz diyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yakinda matematikte sadece 4 işlem kalabilir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-1C4FDABDF

    Bu arada bence doğru karar vermişler. Mühendislikte ilk sınıfta çok daha kapsamlı şekilde öğretiliyor zaten.
    O dediğin seye sarmal yaklaşım deniyor. Her konu her ileri kademede oncekini kapsayacak sekilde daha da genisleyerek devam eder. Boylece daha detayli bilgileri ogrenmek kolay hale gelir. Ama kalkip da 18 yasina kadar integral nedir bilmeyen adama birden integral ogretemezler. Zaman kısıtlı.Kendi ugrasip ogrenirse ogrenir anca.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • koçari K kullanıcısına yanıt

    Gerekliliğe neye göre karar verdiniz? çoğu öğrenci çoğu konularda başarısız zaten, aynı mantıkla bütün dersleri kaldırmak gerekiyor. Sadece dört işlem kalacaksa lise niye var? Konular çoğu öğrencinin anlayıp anlamasına göre seçilemez. Anlayan öğrenciler illa ki olur, onlar da ülkeyi ileri götürür


    İntegral uç konu değil, matematiğin en temel konularından biridir. Basit seviyede de olsa öğretilmesi gerekiyor. Sayısal lise öğrencisi bir eğrinin altında kalan alanı bulmayı öğrenmeden mezun olamamalı bence.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DarkTechno -- 29 Nisan 2024; 23:6:49 >
  • O zaman temel eğitimleri kaldıralım direkt lisans seviyesinden başlayalım. Nasılsa bütün konular daha kapsamlı şekilde öğretiliyor.

  • Eğitim kalitesini daha ne kadar dibe çekebiliriz adlı çalışma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunları lisede öğretmezlerse üniversitede öğretmezler. Üniversite hocası anlatır geçer. Öğrenesin diye uğraşmaz. Temeli olmayan adam sayısal bölümde yapamaz.


    Zamanında dgs ile fakülte kazanmıştım. Benim matematik bilgim calculus-1 vizesinde bitti. Hoca sınavı test yaptı ama görmediğim konular var ki kopya bile çekemedim. Tüm sorular birbirine benziyordu.

  • Ya boşverin, okuyup apartman yöneticisi mi olacaklar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DarkTechno kullanıcısına yanıt
    Sanki tam tersi oluyor gibi, sirf mevcut hukumetin icraati diye muhalefet ediyor insanlar. Hangi gelişmiş memleketlerin lise mufredatlarinda var bunlar hiç kontrol ettin mi?

    Yıllardır söylüyorum ben bunu. Gayet guzel oldu. Lisenin amaci muhendis yetistirmek degildir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • şu anki ünversite sınav sistemini bilmiyorum ama türev integral tyt değil ayt nin konusu sanırım. Temel matematirk ayt de soruyluyor. Dolaysısyla dil seçecek yada saysılalla ilgili bir yer seçmeyecek ne gerek var diyenlerin argümanları saçma , yine lisede son 1 yada 2 yıl önce sayılsalcı eşit ağrlıkçı yada sözelci diye sınıflar ayrılıyor sanırım.


    Türev ve integrali mühendislik matematiği nitelendirenlerde saçmalıyor. Bunlar temel matematiğin bir tık üstü zaten gösterilen ve sorunlan sorularda yine türev-integralin temel sevileri, öğrencilerin saysıla eğilimi olup olamdığını bunlardan anlayabilirsiniz. Mühendislik seviyesinde bunların gelişmişi ve diferansiyel denklemler üzerinden hesaplamlar yapılır.


    Elinden cep telefonunu alsan, eldeli bölme işlemini kağıt kalemle yapamayacak tipler burda ulema kesilmiş, gerçi milli eğitim bakanıda aynı kafada.

  • Bu ülkede İstanbul'un fethedilme ve Cumhuriyetin ilan edilme tarihlerini bile bilmeyen milyonlarca genç var. Kabul edelim ki bu millet tembel ve IQ ortalaması düşük bir millet. Eğitim müfredatı da bunlar göz önüne alınarak hazırlanmalı.

  • Gelişmiş ülkelerin lise müfredatlarına elbette ki bakmadın. Birilerinden duydun başka ülkelerde liselerde türev - integral yok diye, sen de buna inandın. Şimdi ABD'deki lise matematik eğitime baktım, buyur sen de bak.


    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mathematics_education_in_the_United_States


    Belki bilmezsin diye söyleyim; türev - integral, calculus olarak geçer, high school lise demektir.


    İntegral sadece mühendislik ile ilgili değildir. Sizin düşündüğünüzden çok daha temel bir metematik konusudur. Temel bilimlerin hepsinde (fizik - kimya - biyoloji) kullanılıyor. İktisatta, ekonometride, istatistikte kullanılıyor. Hatta iki yıllık programlarda bile gösteriliyor.


    Liselerin amacı tıp doktoru yetiştirmek değildir, o zaman sistemler konusunu kaldıralım. Lisenin amacı eczacı yetiştirmek değildir, o zaman organik kimyayı kaldıralım. Bu mantıkla bütün lise müfredatını kaldırabiliriz. Lisenin amacı üniversiteye öğrenci yetiştirmek değildir zaten. Lise başlı başına ayrı bir kurumdur. İnsanlar lisede öğrendikleri bilgilerle ne yapacaklarına kendileri karar verirler. Sen üniversitede okuduğun bölümde lisede öğrendiğin bilgilerin ne kadarına ihtiyaç duydun?


    Çoğunluk anlamadıkları veya sevmedikleri konulara gereksiz diyor. Benim de sevmediğim konular - dersler oldu ama hiçbirine gereksiz demedim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DarkTechno -- 30 Nisan 2024; 10:40:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkçü Kayı kullanıcısına yanıt

    Siz bu millete dahil değil misiniz ? Yoksa kendinizi bir kenara ayırıp bu millet tembel ve IQ ortalaması düşüktür diye mi aşağılıyorsunuz ?

  • Integral'e gereksiz diyen net bir şeyden anlamıyordur.


    Integral dediğinz şey matematiğin temel taşıdır. Sizin o karenin alanını bulurken, üçgenin alanını bulurken kullandığınız en temel formüller integral sayesinde ispatlanmıştır, integralle açıklanmaktadır. Bu basit formüllerin hepsi integralden gelmektedir. Öğrenme dediğimiz şey de bir şeylerin nereden geldiğini bilmekle, onları ispatlamakla olur. Ezberlemekle olmaz. Öğrenci dediğin sorgulamalı, bu nereden geliyor; şu neden böyle demeli. Integral de birçok temel şeyi açıklayan bir konudur.


    Integral = mühendislik değildir sadece. Boş boş konuşmayı bırakın. Türev, limit, integral bunların 3'ü lisenin olmazsa olmazıdır, bunları kaldıran bana göre art niyetlidir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fulton -- 30 Nisan 2024; 11:35:43 >
  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt

    Gençlerin işini kolaylaştıracak onlara iyilik mi yapıyoruz sizce ?


    Eğitim bu kadar rahat birsey olmamalı, hele her öğrencinin geçmesine yönelik kesinlikle hazırlanmamali. Eğitimin bir yönü gençleri zorlayıp o engeli asmaya zorlaması.


    Ayrıca her genç zaten eğitime uygun değildir. Herkesi eğitmeye çalışarak aslında bütünün eğitim kalitesi düştüğü gibi , eğitmeye zorlandığını gencede zarar veriyorsunuz.


    Bazı gençlerin eğitime uygun olmadığı erkenden kesfedilip bu insanların iş hayatına çıraklık- staj gibi sustemler yolu ile geçmesi sağlanmalı. Eğitim jse gençleri zorlaması- çözüm üretmeye teşvik etmelidir. Herseyden önce eğitimin not sistemi artık formalite olmaktan çıkmalı.


    Üniversitelerin etkisi kesinlikle kirilmsli ve liselerin asil egitim kurumları halinde gelmesi sağlanmalı.


    Sizler gençlerin işini kolaylaştırdık onlara iyilik etmiyorsunuz tam tersi gencler erken yaşta duvara çarpması ki tekrar ayağa kalkacak ve burseylerin farkına varacak zamanları olsun. Siz onlara lise olsun , üniversite olsun laylaylom bir yaşam sundukca gerçekle yüzleşmeye çok gecikiyor ve yuzlestiklerindd ise tam anlamıyla dağıtıyorlar.


    Dolayısıyla bu seyreklesme yanlış tam tersine üniversite sisteminin önemi azaltılır, lisenin tekrar gerçek bir okul statüsü kazanması gerek , ayrıca bütün öğrencileri okutma çabasından da vazgeçilip öğrenciler Eğitim sistemi tarafından rahatsız edilip çalışmaya, sorumluluk almaya , üstesinden gelmeye zorlanmsli.


    Evet bu pekcok öğrencinin basarusjz olmasina neden olacak ancak başarısız olmaları, gerçekte basarisuz ancak bunu gizleyerek iş yaşamına kadar onlara hayal pazarlamaktan çok daha faydalı olacaktır. Genç ya kendine bir çeki düzen verin yada farklı bir yol cizer .


    Not : Ortaokulda bir insana , insan olmayı- genel kültürü öğrenirsiniz.


    Lisede ise bir insana meslek icra edecek yetenek kazandirurdiniz , yani birey yaparsınız.


    Bir ortaokul mezunu rahatlıkla Bim olur , Flo olur , Lc Waikiki olur her türlü işte çalışabilir. Bir lise mezunu ise yetenek gerektiren her türlü ise yönelik egitilmelidir. Lise bittiğinde aslında eğitimin bitmiş olmasi gerekir. Üniversitelerin çok niş okullar olması ve eğitim sisteminde bugünkü kapladığı alani kesinlikle kaplamamasi gerekir.


    Üniversite dediğiniz yerin çok az sayıda öğrencinin gittiği çok nitelikli ve az sayıda use yönelik ve bilime yönelik az sayıda kurum olması ve genel halk kitlesinin ilgisini çekmemesi gerekir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 30 Nisan 2024; 13:29:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DarkTechno kullanıcısına yanıt

    Dostum bence Öğretmen liseleri , Eczacı liseleri, sinema televizyon liseleri şu liseleri bu liseleri gibi meslek okullarının lise seviyesinde verilmesi gerekli. Şu anki sistem verimsiz .


    Üniversitenin meslek okulu olması yanlış.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 30 Nisan 2024; 13:36:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türev integral kalkarsa dünyada iyice gerileriz. Bence bu hainlik. Bir ülkenin füze üretip hedefine vardırması için türeve integrale ihtiyacı var. Bunu anlamak için de erkenden öğrenmek gerekiyor. Ağaç yaşken eğilir. Bunu bilmeyen delidir.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.