Şimdi Ara

Boeing, pilotlardan koltukları kontrol etmelerini istedi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
370
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Boeing, pilotlardan koltukları kontrol etmelerini istedi



    Avustralya'da 50 kişinin yaralandığı uçak kazasıyla ilgili, "bir uçuş görevlisinin yanlışlıkla pilot koltuğundaki bir düğmeye bastığı, bunun da uçağın burnunu aşağıya doğru ittiği" bildirildi.



    Ayrıca Bkz.Geri viteste dünya rekoru kırıldı



    ABD'li havacılık devi Boeing, Avustralya'da bir uçuş sırasında 50 kişinin yaralandığı kaza sonrası, 787 Dreamliner kullanan havayolu şirketlerine, pilotların koltuklarını kontrol etmeleri gerektiğini söyledi.



    Şirketten yapılan açıklamada, "787 operatörlerine 2017 yılında yayınlanan ve uçuş güvertesi koltuklarındaki anahtarların incelenmesi ve bakımına yönelik talimatları içeren bir servis bültenini hatırlatarak ihtiyati tedbir aldık." denildi. 



    Olayla ilgili soruşturmanın desteklendiği belirtilen açıklamada, "LA800 sefer sayılı uçuşla ilgili soruşturma devam ediyor ve olası bulguları soruşturma makamlarına havale ediyoruz." ifadesine yer verildi. 



    Şili-Brezilya havayolu şirketi Latam Airlines, "devam eden soruşturmayı desteklemek amacıyla yetkililerle koordinasyon içinde çalışmaya devam ettiğini" duyurdu. 



    Wall Street Journal, "bir uçuş görevlisinin yanlışlıkla pilot koltuğundaki düğmeye bastığını, bunun da uçağın burnunu aşağıya doğru ittiğini" bildirdi.



    Sydney-Auckland seferini yapan 263 yolcu ve dokuz mürettebatın bulunduğu Latam Havayollarına ait uçakta, inişe geçtiği sırada güçlü bir sarsıntı yaşandı. O sırada yolcular Avustralya'dan Yeni Zelanda'ya seyahat eden uçağın tavanına doğru fırladı. Olayda en az 50 kişi yaralandı. Yolculardan bazıları inişten sonra hastaneye kaldırıldı. Görgü tanıkları kaza sırasında "bazı çatı panellerinin kırıldığını" söyledi. 



    Auckland'dan Şili'nin başkenti Santiago'ya uçması planlanan uçağın seferi iptal edildi ve salı günü için yeni bir uçuş planlandı.



    Bu yılın ocak ayında bir Boeing uçağının kapı paneli yerinden çıktı. Hazırlanan raporda paneli sabitleyen cıvataların eksik olduğunun tespit edildi. 



    Bu hafta ise firmanın üretim standartlarına ilişkin endişelerini dile getirmesiyle tanınan eski bir Boeing çalışanı John Barnett, South Carolina'da kaldığı otelin otoparkında aracının içerisinde ölü bulundu.



    Boeing şirketinin fabrikalarındaki güvenlik ihlallerine dikkati çeken John Barnett'in, aracında "kafasına silah ile ateş etmiş halde" bulunduğu belirtildi. 



    Boeing, 2017'ye kadar şirket için çalışan "Barnett'in vefatından üzüntü duyduğunu" belirten bir açıklama yayımladı.




    Kaynak:https://www.nzherald.co.nz/travel/latam-plunge-blamed-on-clumsy-cockpit-mishap-boeing-issues-warning/GTYNCLFI4RDWRJIS7FQBXKE7GM/







  • Boeing karanlık bir şirket. Airbus'ta böyle şeyler hiç duymadık.

  • Pilotların koltuğunda böyle bir kazaya sebep olabilecek bir tuşun olması bile saçma.

  • Sorunları bitmiyor bu şirketin. Airbus bunlara bir tarafıyla gülüyordur sürekli sorun çıkardığı için

  • Boeing bir ABD şirketi olmasaydı çoktan batmıştı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Şurada bir pilotun yorumları var (https://edition.cnn.com/videos/world/2024/03/16/boeing-787-latam-flight-pilot-nn-sot-vpx.cnn) bu olay gerçekten olmuş mu diye, koltuğa otururken döndürmek için basılan bir düğme var ama buna hostesin kazayla basması çok zor diyor, hadi bastı diyelim ve kaptan pilot öne doğru istemeden eğilip lövyeyi ittirdi ise otomatik pilot buna karşı gelir ve bastırma basıncı belli bir ağırlığı geçerse kullanımı pilota bırakır bu nedenle uçak ani bir dalış hamlesi yapar yolcular da uieride uçabilir diyor. (lunaparklardaki trenler gibi burnu aşağı iner)
    Yani bu anlatılanlar doğru ise insan hatası. Ama Boeing'in geçmişi öngörüldüğünde bunu insan hatasına indirgemeye çalışıyor da olabilirler. Konuşulan diğer olasılık (editör tarafsızlık için biraz araştırsa bize diğer olasılıkları da yazardı buraya) bilgisayar hatası imiş,

    Olay sırasında uçağın yer hızı aniden 433 knot'tan 603 knot'a çıktı.
    Aynı anda bir de 7,5 metrelik bir düşüş yaşandı. Pilotların telsiz konuşmalarında göstergelerin birkaç saniyeliğine kapandığını ekranların komutları algılamadığı gibi şeyler de var.





  • O nasıl bir düğme ve nasıl bir koltuk hareketi ya? Hadi öyle bir düğme var diyelim, koltuk 1-2 saniyede 20-30 santim ileriye gidecek şekilde fonksiyon olur mu? Koltuğu hareket ettiren bir düğme varsa da koltuğun hareketi yavaş olur. Kokpit orası lunapark değil. Yavaş harekete de pilot refleks ile cevap verir zaten. Başka bir şeyin üstünü örtmeye çalışıyorlar muhtemelen. Yanlışlıkla koltuğun düğmesine basmış da, koltuk öne doğru gelmiş de...

  • Hollanda'da düşen THY uçağında sorun Boeing uçağında imiş. Bir politikacı şöyle anlatıyordu: Boein ile anlaşmışlar ve suçu pilota atmışlar. Bunun karşılığında THY'ye Boeing'den indirimli onlarca uçak almışlar. THY'yi böyle büyüttük diye övünüyordu.

  • Avrupa ile ABD'nin farkındandır bence. Tüm dünya kapitalizm ile dönse de, bence ABD şirketokrasinin / korporatokrasinin, holding gücü suistimallerinin zirve noktası. ABD'ye nazarla Avrupa'da frenleyici, düzenleyici, dengeleyici kurum ve mekanizmalar daha kapsamlı ve daha güçlü, kamunun, sendikaların ve devletin özel sektörde daha fazla ağırlığı ve sözü var. Zihniyet, kültür, alışkanlık, uygulama, düzen meselesi.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.