Şimdi Ara

Elektrikli araçlar çöp mü olacak? İkinci elde değer kaybı ne kadar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
2.075
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sarjagel.com, elektrikli araçlar dünyasında doğru bilinen yanlışlarla ilgili tespitlerde bulundu. Şirketin başındaki isim Selçuk Nazik, elektrikli araçların toplum nezdinde birçok kafa karışıklığına yol açtığına, ancak bilgi kirliliğinin her geçen gün arttığına dikkat çekti.



    "Elektrikli araçlar sürekli güncelleme aldığı için “çöp” olmayacak"



    Elektrikli araçların batarya teknolojisi ve mimarisi doğal olarak her geçen gün yenilenirken, mevcut bataryanın ölümü anlamına gelmiyor. Elektrikli otomobillerde de tıpkı cep telefonlarında olduğu gibi batarya revizyonu veya değişimi mümkün oluyor.



    Önemli bir noktaya değinen Sarjagel.com Genel Müdürü Selçuk Nazik “Elektrikli araçlar birkaç yıllık kullanımın ardından çöp mü olacak? Elbette hayır. Batarya ömrünün tamamlanmasına kadar geçecek süreçteki AR-GE faaliyetleri doğrultusunda ortaya çıkan teknolojik yenilikler de mevcut elektrikli araçlara uyarlanabiliyor, bu bir fırsat, bu araçlar sürekli güncelleniyor.



    Yenilenen teknoloji ve batarya ömrünün tamamlanması doğrultusunda elektrikli otomobiller çöp olmuyor, batarya revizyonu ve yeni teknolojiye uyumlayarak kullanıma devam edebiliyorsunuz. Yazılım güncellemeleri vasıtasıyla tıpkı akıllı telefonlar gibi EV’lere yeni teknolojilerin uyarlanması farkı mevcut, içten yanmalı otomobillerde böyle bir prosedür yok” diye konuştu.



    “Yangın riski medyanın lanse ettiğinin aksine çok düşük”



    Elektrikli araçlar çöp mü olacak? İkinci elde değer kaybı ne kadar?
    Diğer taraftan elektrikli araçların yeni ve farklı olmasının etkisiyle medyatik bir durumda yer aldığını da hatırlatan Nazik, “Elektrikli araçlarda kazalar ve yangınlar elbette ilgi çektiği için medya veya sosyal medyada ekstra üzerine gidiliyor. Bu da elektrikli araçlarda çok yüksek yangın riski olduğu algısını ortaya çıkarıyor. Halbuki bu araçlardaki yangın riski, hızla alev alan yakıt ve yağ ile dolu içten yanmalı araçlara göre çok daha düşük. Hatta güvenlik ekipmanları da çok daha gelişmiş boyutlarda" dedi.



    Elektriklide düşük ÖTV ikinci el değerini korumaya katkı sağladı



    Değer kaybı konusuna da açıklık getiren Nazik, “İkinci el değer kaybı açısından baktığımızda enflasyonist dönemler hariç satın alınan sıfır bir otomobilde plakası takıldıktan sonra marka, model ve kullanım koşullarına bağlı olarak yıllık %10-%30 arasında değer kaybı yaşanır. İstisnasız tüm otomobillerde değer kaybı oluşur. Tabii son 2 yılda istisnai, tam tersi bir dönem yaşadık.



    Globalde oluşan enflasyonist ortam, pandemi ve çip krizinin neden olduğu arz problemi ile birleşince 2.el araçlar değer yitirmenin ötesinde değer kazandı. Ancak geldiğimiz noktada arz-talep dengesinin kurulmaya başlaması ile normalleşme ve fiyatlarda dengelenme oluşuyor. Bu doğrultuda aldığımız sıfır km tüm otomobillerde değer kaybı yaşanması kaçınılmaz. Elektrikli araçlarda da bu değer kaybı yaşanıyor.



    Elektrikli araçlar çöp mü olacak? İkinci elde değer kaybı ne kadar?
    Şu anda ilanda olan ikinci el elektrikli araçların fiyatlarını baz alarak yaptığımız analizde elektrikli araçlardaki değer kaybı oranının, Avrupa’nın aksine ülkemizde geleneksel araçlara göre daha sınırlı olduğunu net bir şekilde görüyoruz. Bunu en çok satış rakamına sahip otomobiller üzerinden bir örnekle açıklarsak:



    Türkiye’nin en çok satılan elektrikli otomobilinde baz paketinin güncel sıfır km liste fiyatı 1.432.600 TL seviyesinde. İkinci el satış ilanlarını incelediğimizde bu aracın 2023 model, 1 yaşında, 15.000 kilometreye kadar olan aynı özelliklerdeki modelin satış fiyatı ise 1.350.000TL – 1.400.000TL arasında değişiyor. Yani sıfır fiyatı 1.432.600TL olan aracın 2.el satış fiyatı ortalama 1.375.000TL diyebiliriz.



    Ayrıca Bkz.Yeni Opel Grandland'in tanıtımı Eisenach Fabrikası'nda kutlandı



    Öte yandan Türkiye’nin en çok satılan benzinli otomobilini ele alırsak: 2024 model sıfır km kampanyalı liste fiyatı 969.900TL ve bu aracın 2023 model 15.000 km’ye kadar kullanılmış, aynı özellikteki ikinci el satış fiyat aralığı 710.000TL – 750.000TL. Yani sıfır liste fiyatı 969.900TL olan en çok satan geleneksel araç modelinin 1 yaşındaki satış fiyatı ortalama 730.000TL seviyesinde.



    Özetle elektrikli yerli SUV’da değer kaybı yüzde 4, benzinli yerli sedanda yüzde 25 seviyesinde yaşanmış. Elektrikli araçlardaki düşük ÖTV, ikinci elde de değer kaybını minimuma indirmiş oluyor. Mantıken çok daha uygun fiyata, çok daha yüksek kalite, güvenlik, donanım, performans ve teknoloji özelliklerine sahip otomobil satın alma fırsatı ortaya

    çıkıyor.” ifadelerini kullandı.









  • elbette cep telefonunu elektrikli otomobillerle kıyaslamak uygun değil ama; ben bataryasını yenilettiğim hiç bir telefonda eski performansı bir daha göremedim. acaba aynı durum EV'lerde de yaşanır mı diye insan düşünmeden edemiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 13 Mayıs 2024; 16:54:36 >
  • Elektrikli arabaları o araçlar üstünden para kazanan adama sormuşlar!

    Bir laf var, tamamını yazmayayım; Biz o hikayeyi kurttan dinledik...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyradel -- 13 Mayıs 2024; 18:01:47 >
  • Elektirikli araçların hele ülkemizde kesinlikle çöp olmayacağını düşünüyorum bunu baştan belirteyim.
    Yazılım konusunda telefona yaptıkları gibi cihazları daha kötü halede getirebilirler. Yazılım güncellemesini durdurup üst modeli almaya da çalıştırabilirler. Yada tam tersi ek özellikler de kazandırıp daha verinli halede getirebilirler.
    Bu şirketten şirkete değişecek bir durum bence. Bakalım zaman ne gösterecek.

  • Bir yanda reel hayat ,diğer yanda birinin gelecek beklentisi



    Bunla ilgili söz yerine icraat görülse daha sağlıklı olurdu misal 2012 Fluence ZE ye 2024 Megane ZE bataryası ve şarj hızı adapte edilse bakın bu iş böyle ve maliyeti de bu kadar dense ona göre zihin tartabilir..

    İş sadece pil ile bitmiyor tesisat yazılım gibi konular da var.

    2030 bence bu iş için daha öngörülebilir bir tarih olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 13 Mayıs 2024; 18:14:3 >
  • Neyse mantıklı yorum yapmaya başlamışsın:))

    Cep telefonlarını çöp eden şey batarya değil,işletim sistemi

    Apple bile telefonlarını kendi eliyle çöp haline getirdiğini itiraf etti.

    Elektrikli otomobillerin çalışma mantığın cep telefonu değil bilgisayarlarla daha ilintili,o yüzden de atıyorum ortalama 400 500 bin km giden bir batarya değişince araç ilk günkü performansı verebiliyor

    Zaten elektrikli otomobillerin en büyük avantajı standart senelik 20 30 bin km yapan kullanıcı için 10 yıl kaliteli hizmet verebilmesi


    Buarada suruba 15 gün vermişler,bakalım daha ne kadar tahammül edecekler:)

    @UltimateRs




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 13 Mayıs 2024; 18:46:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pil ömrünü çürüten güncelleme getirirler, sonra yenisini almak zorunda kalır millet de, tıpkı telefonlarda da firmaların yaptıkları gibi

  • Başlık ben SCAM'ım diye bağırıyor zaten. Hiç okumadım.

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Ya çocuk sen niye benim mesajlarıma salça oluyorsun? Seninle uğraşmaktan bıktım, sen salça olmaktan bıköadın. Git öteye


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektrikli arabalarla ilgili bir hizmet veren şirketin müdürüne sorarsan tabii ki elektrikli araçlar efsanedir ama sor bakalım kendileri elektrikli araba kullanıyorlar mı?

    bi de yangın riski lanse edildiğinin aksine çok düşük demiş adam ama ne sayısal veri paylaşmış ne bişey.

  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Benim arıtmacı stalkerlarım var hacım.. Elektrikli araçlar çöp mü olacak? İkinci elde değer kaybı ne kadar? 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 13 Mayıs 2024; 19:17:44 >
  • Yeni pili taktın da aracın içerisindeki kablolamalar altyapı yeni pilin voltajına göre mi bakalım? Zannediyorlar ki pil değiştirme 90lardaki gibi oparlörr(!) tesisatı yenilemek gibi basit olacak.

    Ben size söyleyeyim çok güzel kazık attılar.

  • Araç sahipleri her türlü zarar edecek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yangın riski düsük mü yüksek mi onu ancak tüm araclar bunlarla degisirse bilebiliriz. Degisitkten sonra, kendi kendine yanan aracların istatistigi yükseliyorsa, o zaman yüksek demektir, yükselmiyorsa, risk aynı demektir.. Hicbir sey, gercek hayattaki pratigin yerine gecmez.. Röportaj yapılan adam, neye göre riski düsük demis? Böyle ben söyledim o yüzden böyle diyenlere itibar etmemek gerekir..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 13 Mayıs 2024; 19:23:41 >
  • Batarya ömrü bitince bir nevi atıl duruma geliyor, yenisi ile değişim de aşırı pahalı. ABD'de adam yüksek batarya maliyetini protesto edip tesla aracını yakmıştı.

    Henüz batarya teknolojisi istenen seviyeye gelmeden olgunlaşmamış şekilde çıkardılar bu araçları. Malesef her hafta okuduğumuz batarya haberleri de

    pratikte kullanıma geçemiyor.

  • gyradel kullanıcısına yanıt

    Buna gizli reklam diyoruz. Vergiden felan kaçmak için sanırım emin değilim.

    DH haber editorlerinin gaztecilik sıfatının zerre olmadıgını, üç kuruşluk haberler yayınladıklarınıda hesaba katmak lazım.

  • Batarya en pahalı parçalardan biri, aracın batarya ömrü dolana kadar batarya fiyatlarının makul seviyeye geleceğini düşünüyorum. En azından aldığını modelin.

  • Telefonda bile en kolay değişen ve en ucuz parçalardan biri batarya iken, satın aldığımızda ilk aklımıza gelen bataryası oluyor 😅 otomotivde daha farklıdır tabii ama yine de tüm dertler üzerine o da ekstra dert

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Ne güzel dimi şurupsuz forum @en1gma


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kablolu telefon kullanırken kablosuz telefon mu olur diyen zihniyet şimdi de elektrikli arabalara laf atıyor. Tesla boşuna mı yatırım yaptı, ve tüm araba şirketleri hepsi elektrikli model de çıkarmaya çalışıyor, bazıları bu teknolojiye ayak uydurmakta geç kaldı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isqwild -- 14 Mayıs 2024; 12:0:56 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.