Şimdi Ara

Bayraktar KALKAN DİHA, 30'uncu testi tamamladı: Özellikleri neler?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bayraktar KALKAN DİHA, 30'uncu testi tamamladı: Özellikleri neler?
    Bayraktar KALKAN DİHA (Dikey İniş Kalkışlı İnsansız Hava Aracı), Edirne'nin Keşan ilçesinde yer alan Baykar Uçuş Eğitim ve Test Merkezi'nde gerçekleştirilen 30. uçuş testi kapsamında sistem tanımlama testlerini başarıyla tamamladı. Dikey kalkış ve iniş yapabilen DİHA, herhangi bir piste ihtiyaç duymadan üs bölgelerinde ve yüzer platformlarda görevleri rahatlıkla icra edebiliyor.



    KALKAN DİHA, Baykar BG-160 kamera ile uçtu






    Keşif ve istihbarat görevleri için faaliyetler yürütebilecek Bayraktar KALKAN DİHA, test kapsamında 14 bin 500 feet irtifaya çıktı ve 70 saatlik başarılı uçuş süresini geride bıraktı. Otomatik rota takibi, hedef takibi, çember atma ve eve dönüş özelliklerine sahip olan KALKAN DİHA, uçuş testini Baykar tarafından geliştirilen Baykar BG-160 kamerasıyla gerçekleştirdi.



    Ayrıca Bkz.Bayraktar TB3 tam yükle uçuş testini tamamladı



    DİHA, termal görüntüleme kabiliyetine sahip olan Baykar BG-160 Elektro-Optik Sistem sayesinde geceleri de yüksek çözünürlüklü görüntü de alabiliyor. Bu da onu gece ve gündüz keşif, gözetleme ve hedef tespiti görevlerini başarıyla icra edebilmesini sağlıyor.



    Piste gerek yok



    Bayraktar KALKAN DİHA, 30'uncu testi tamamladı: Özellikleri neler?
    Gücünü 4 elektrikli motor ve 1 düşük tüketimli benzinli motordan alan Bayraktar KALKAN DİHA, elektrik motorlarıyla dikey kalkış yaptıktan sonra seyir uçuş moduna geçerek seyrini sadece benzin motoru ile gerçekleştiriyor. Bu motorlar ile 14 bin 500 feet irtifaya çıkan Bayraktar KALKAN DİHA, 7 saatten fazla bir süre uçabiliyor. Dikey kalkış ve iniş yapabilen DİHA, herhangi bir piste ihtiyaç duymadan üs bölgelerinde ve yüzer platformlarda rahatlıkla görev uçuşları gerçekleştirebiliyor.



    Bayraktar KALKAN DİHA özellikleri



    Bayraktar KALKAN DİHA, 30'uncu testi tamamladı: Özellikleri neler?




    • 150 Kilometre Haberleşme Menzili

    • 45-50 Knot Seyir Hızı

    • 80 Knot Maksimum Hız

    • 9000 Feet Operasyonel İrtifa

    • 15000 Feet İrtifa Tavanı

    • 12 Saat Havada Kalma Süresi

    • 5 Metre Kanat Açıklığı

    • 1.5 Metre Uzunluk

    • Dikey İniş Kalkışlı

    • 5 Kilogram Faydalı Yük Kapasitesi

    • 50 Kilogram Azami Kalkış Ağırlığı




    Kaynak:https://baykartech.com/tr/haberler/bayraktar-kalkan-dihanin-ucus-testleri-basariyla-suruyor/







  • Diyelim ki elinizde 150 kilometre menzilli bir füze var. Bu füze, F16/AKINCI/Karadan atılıyor ve ara safhada GPS/INS, terminal aşamada ise Yarı Aktif Lazer Arayıcı kullanıyor.



    Şimdi siz bu füzeyi 130 kilometre uzaktan atsanız, hedefe azami 20-30 kilometre uzaklıkta bir dost unsur olmalı ki lazer işaretleme yapsın ve füze de lazer arayıcı başlık ile hedefe yönelsin. Kim yapacak?



    Bayraktar TB2? Yapabilir.

    ANKA? Yapabilir.

    ÖzKK? Yapabilir.

    F-16? Yapabilir.

    T129 ATAK? Yapabilir.

    AKSUNGUR? Yapabilir.



    Hepsi yapabilir… Ancak hepsi de boyutları/özellikleri gereği yüksek bir risk barındırıyor.



    KALKAN gibi bir hava aracı ise hedefe 50-100km uzaklıktan havalanarak lazer işaretlemeyi gerçekleştirebilir ve oldukça düşük RF/IR ize sahip olduğu için diğerlerine göre çok daha az bir risk ile görevi tamamlayabilir.



    Modern muharebe sahasına uyum sağlamayan şirketler ve ordular, sahada rezil olacak/oluyor. İşte böyle sistemler lazım.



    Deniz platformlarına yönelik katkısına değinmiyorum bile…



    https://twitter.com/anilsahinST/status/1776966362344137082
  • Diyelim ki elinizde 150 kilometre menzilli bir füze var. Bu füze, F16/AKINCI/Karadan atılıyor ve ara safhada GPS/INS, terminal aşamada ise Yarı Aktif Lazer Arayıcı kullanıyor.



    Şimdi siz bu füzeyi 130 kilometre uzaktan atsanız, hedefe azami 20-30 kilometre uzaklıkta bir dost unsur olmalı ki lazer işaretleme yapsın ve füze de lazer arayıcı başlık ile hedefe yönelsin. Kim yapacak?



    Bayraktar TB2? Yapabilir.

    ANKA? Yapabilir.

    ÖzKK? Yapabilir.

    F-16? Yapabilir.

    T129 ATAK? Yapabilir.

    AKSUNGUR? Yapabilir.



    Hepsi yapabilir… Ancak hepsi de boyutları/özellikleri gereği yüksek bir risk barındırıyor.



    KALKAN gibi bir hava aracı ise hedefe 50-100km uzaklıktan havalanarak lazer işaretlemeyi gerçekleştirebilir ve oldukça düşük RF/IR ize sahip olduğu için diğerlerine göre çok daha az bir risk ile görevi tamamlayabilir.



    Modern muharebe sahasına uyum sağlamayan şirketler ve ordular, sahada rezil olacak/oluyor. İşte böyle sistemler lazım.



    Deniz platformlarına yönelik katkısına değinmiyorum bile…



    https://twitter.com/anilsahinST/status/1776966362344137082



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neronidas -- 8 Nisan 2024; 9:59:38 >




  • Bu fırkateyn veya korvetten inip kalkabiliyor mu ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    Baykar yüzer platformlarda kullanılabileceğini söylüyor. Çok da büyük olmadığı için kullanımında pek engel yok gibi. Kanatları katlanır versiyonu geliştirilirse seçenekler daha da genişletilebilir aslında.

  • Baykar çok güzel işler yapıyorsunuz ama şu hilkat garibesi tasarımı adam edip parmakla gösterilecek bir tasarım bulmalısın. bu haliyle verimsiz bir tasarımı var. yatay hareket yaparken dikey pervaneler boş yere ağırlık ve rüzgar direncine neden olur.

  • Savunma sanayi medyasında bu kadar geçmiyordur Baykar.

  • watercolours W kullanıcısına yanıt

    Tamam.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.