Şimdi Ara

VW'de Otomatik (triptronic) Vites

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar ben 1 ay olmadi bir VW Caddy aldim otomatik, ama D'nin yan tarafinda [+] [-] var bunu kitapciktanda baktim ama tam anlamadim, rampada deviri yukseltmek icin yani zorlaniyorsa + konumu alinacakmis rapma inerkende gaz kesilmesi icin - yapilacakmis... bu konuyla ilgili tam bir bilgi paylasimina ihtiyacim var simdiden tsk ederim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkirmak -- 9 Haziran 2006; 14:57:28 >



  • aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. ben yıllardır otomatik kullanıyorum. (+) ve (-) işaretleri tiptronik şanzıman anlamındadır. yani aracınız hem otomatik hem de manuel olarak kullanılabilir. D konumunda değil de bu konumda kullanacak olursanız, vites kolunu (+) ya doğru iterseniz vitesler büyür, (-) ye doğru iterseniz vitesler küçülür. düz şanzımanlı araç mantığı yani. tek fark debriyaja basmıyorsunuz. bunun şu avantajları vardır. otomatik kullanımda yokuş aşağı inerken araç haliyle hızlanıp, vites büyütecektir. siz de yavaşlatmak için motor freni yapamayacağınız için ferene basacaksınız mecburen. işte bu (+) ve (-) lerin avantaji motor freni yapmanızı sağlamak içindir. yokuş yukarı giderken bu konumda kullanmanız çok gerekmez. ben şahsen sadece yokuş aşağı inerken manuel konuma alıp uygun vitesi seçiyorum ki motor freni yapsın ve feren diskleri fazla aşınmasın. bir de kesinlikle N konumunda kullanmayın ve hiç bir zaman N konumuna almayın. Bu konum çok özel durumlar içindir. aracınızda N konumu olduğunu unutun. tekrar hayırlı olsun.




  • bende de golf plus var tiptronic

    sehir icinde pek ellemesemde bu manuel olayını

    şehir dışında çok keyifli oluyor

    dedikleri gibi, motor freni ve ani hızlanma ihtiyacı olduğunda kullanılması gerekn bir ozellik

    rampa asagı inerken, ani yavaslama ihtiyaci oldugunda, tiptronike atip - - basarak frene gerek kalmadan yavaslarsın

    + sını pek kullanmadım ama - si ise yarıyor
  • D'ye alıyorsun sürüyorsun. Hepsi bu. Kafanı yormaya değmez. Zaten sol ayağın yorulmasın diye otm. almışsın, kafanı neden yoruyorsun?
  • cook cook tsk ederim walla cok temiz aydinlatmisiniz :)


    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse

    aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. ben yıllardır otomatik kullanıyorum. (+) ve (-) işaretleri tiptronik şanzıman anlamındadır. yani aracınız hem otomatik hem de manuel olarak kullanılabilir. D konumunda değil de bu konumda kullanacak olursanız, vites kolunu (+) ya doğru iterseniz vitesler büyür, (-) ye doğru iterseniz vitesler küçülür. düz şanzımanlı araç mantığı yani. tek fark debriyaja basmıyorsunuz. bunun şu avantajları vardır. otomatik kullanımda yokuş aşağı inerken araç haliyle hızlanıp, vites büyütecektir. siz de yavaşlatmak için motor freni yapamayacağınız için ferene basacaksınız mecburen. işte bu (+) ve (-) lerin avantaji motor freni yapmanızı sağlamak içindir. yokuş yukarı giderken bu konumda kullanmanız çok gerekmez. ben şahsen sadece yokuş aşağı inerken manuel konuma alıp uygun vitesi seçiyorum ki motor freni yapsın ve feren diskleri fazla aşınmasın. bir de kesinlikle N konumunda kullanmayın ve hiç bir zaman N konumuna almayın. Bu konum çok özel durumlar içindir. aracınızda N konumu olduğunu unutun. tekrar hayırlı olsun.





  • Bu arada N konumu icin ozel durumlar demisiniz tam olarak nedir :?
  • Ya biz alırken yoktu bu DSG şanzıman

    İyi günlerde kullan arkadaşım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mkirmak

    Bu arada N konumu icin ozel durumlar demisiniz tam olarak nedir :?


    N konumu; mesela araç bir çekici ile çekilecekse veya çamura saplanma durumunda D ve R arasında (ileri-geri) seri şekilde sürekli hareket etmesi gerekiyorsa vites geçişlerinde şanzımanı kilitlememek için kademe olarak kullanılır. Sonuç olarak N konumunu kullanmanız aracın yaşamı boyunca 1-2 defa olur. O yüzden kafanız da takmayın ve yine tekrar ediyorum asla ve asla sürüş esnasında N konumuna almayın. Şanzıman yağlama yapmaz. Yağsız bir şanzımanın başına gelecekleri de hesap edin artık. Bir de boş vaktinizde kullanma klavuzunu iyice okuyun. Detaylarda önemli bilgiler yazar.
  • N boş vites karşılığıdır.
  • benim bildiğim kadarıylada N boş konumu mesela araç çekilirken felan kullanılıyor , yada şanzıman sağlığı için ileriden geriye (D-R) - geriden ileri (R-D) ye takarken N ye alıp öyle takın diyorlar daha uzun ömürlü oluyormuş.
  • hayırlı olsun kazasız günlerde kullanmanız dilegiyle. benim merak ettigim genel olarak aracınızdan memnunmusunuz hiç pişmanlık hissettiniz mi ayrıca otomotik vitese verdiginiz paraya acıdınız mı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Brky06

    hayırlı olsun kazasız günlerde kullanmanız dilegiyle. benim merak ettigim genel olarak aracınızdan memnunmusunuz hiç pişmanlık hissettiniz mi ayrıca otomotik vitese verdiginiz paraya acıdınız mı


    Bence değmiştir (bizim zamanımızda dsg si yoktu caddy nin keşke olsaydı onu aldırırdım) hem 6 vites , hem düz şanzımandan daha seri , hemde daha kolay . 6 vites olması bence büyük bir artı çünkü motor 6. arıyor gibi (aktarma oranlarını tam bilmiyorum eğer benzer şekildeyse son sürati arttırır.) . Ayrıca mkirmak rodajın bitince bir son sürat denemesi yaparsan foruma yazıver bakalım süratte farkediyormu.
  • 3500 lira çok değil mi otomatik vitese?
  • 1000 km'den sonra deviri yukseltem boyutuna gececegim simdi zorlmayin dediler . bu arada arkadaslar benim aracin degeri 44 falandi sanirsam ama ben 36,950'ye alip +36 ay vade yaptirdim. (dogus personeli olunca oluyor bu kdar ayricalik) :)
    triptonic vites olayina gelince hakkatten super basta fazla bilgim olmadiginda pisman olmustum ama bilen arkadaslarla tekrar test ettigimde inanamadim. :) cok seri sanki manuel (hos ayni zamanda manuelde oluyordu degil mi:) selamlar iyi aksamlar

    quote:

    Orjinalden alıntı: ustavolkan


    quote:

    Orjinalden alıntı: Brky06

    hayırlı olsun kazasız günlerde kullanmanız dilegiyle. benim merak ettigim genel olarak aracınızdan memnunmusunuz hiç pişmanlık hissettiniz mi ayrıca otomotik vitese verdiginiz paraya acıdınız mı


    Bence değmiştir (bizim zamanımızda dsg si yoktu caddy nin keşke olsaydı onu aldırırdım) hem 6 vites , hem düz şanzımandan daha seri , hemde daha kolay . 6 vites olması bence büyük bir artı çünkü motor 6. arıyor gibi (aktarma oranlarını tam bilmiyorum eğer benzer şekildeyse son sürati arttırır.) . Ayrıca mkirmak rodajın bitince bir son sürat denemesi yaparsan foruma yazıver bakalım süratte farkediyormu.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.