Şimdi Ara

M156A-FKS Toyota Dynamic Force engine Arşiv (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
1.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ALINTIDIR ( U.SÖNMEZ ) ;

    Senelerdir SEKTÖRÜN İÇİNDEN OLAN BİRİSİ OLARAK bahsettiğiniz TRW (Lucas), Remsa, Feredo, Veka, Bendix, Valeo, EBC, Sumitomo, NBK, Akebono vs. balata markalarını kullanmam dolayısı ile aşağıda bunlar hakkında görüşlerimi yazmak istedim




    TRW (Lucas): uygun fiyatlı ancak kısa ömürlü bir ürün,yağışlı havalarda sürtünme katsayısını %35-40 civarı kaybedebiliyor,bazı modellerinde ses yapma problemi var (toz kanalı açıldığında giderilebiliyor).


    Remsa: orjinaline göre uygun fiyatlı diğer üreticilere göre biraz daha yüksek fiyatlı bir balata, kalite olarak fiyat/ performans oranı yüksek ancak yüksek beklentileri karşılayamayabilir.Hertür hava koşulunda bana herhangi bir sıkıntı yaşatmadı.


    Feredo: hemen hemen TRW ile aynı özelliklere sahip fiyatı ise TRW'den yüksek bir balatadır.


    Veka: 3000 km sonra kırıldığını gördüğüm yegane balatadır

    çin malı olmakla beraber maliyetleri 3-5 TL satış fiyatları 15-20TL'dir.Yedek parçacılara çok kazandırdığı için parçacılar arasında çok sevilen bir markadır



    Bendix: TRW'den biraz daha üstün tutma kabiliyetine sahip ancak çoğu modelinde cayır cayır bağırma özelliğine sahiptir,bu durumla karşılaşmayanların kendilerini şanslı hissetmesi gerekir diye düşünüyorum.Fiyat olarak piyasa rayici 35-50TL arası alıcı bulmaktadır.


    Valeo: Bendix ile hemen hemen aynı özelliklere sahip olmakla beraber üst serilerde daha kaliteli ürünleride vardır.Çok çeşitli fiyat aralığında kendisine alıcı bulmaktadır.


    EBC: Kalite olarak fiyat/performans kralıdır bana göre,hemen hemen bütün toyota modellerinde kullanmama rağmen herhangi bir sorun ile karşılaşmadım tutma yeteneği modeline bağlı olarak değişiklik gösteriyor ancak en ucuz ultimax (siyah) olanı bile hemen hemen orjinaline yakın bir kalitede, aramit (sarı) olan balataları orjinal balata fiyatlarına satılsa da orjinal sumitomo'dan kat be kat daha iyidir, şahsi tercihimdir.


    Sumitomo: Toyota orjinal balata tedarikçisi olmakla beraber, piyasada muadil oalrak satılmamaktadır, tutma ve ömür açısından gayet kaliteli olmakla beraber yurtdışı aftermarket satış fiyatları nazaran yüksektir.


    NBK: Sumitomo ile aynı özelliklere sahiptir.


    Akebono: Gerçek bir japon malı

    EBC'den farkı ülkemizde kolay bulunamaması ve fiyatının yüksekliğidir.


    TEN: Toyota'nın kendi balata üretim markasıdır, sadece fren değil araç üzerinde kullanılan bütün balata (debriyaj,otomatik şanzıman,lsd difransiyel vs.) çeşitleri konusunda uzman bir firmadır.Bulunabilirse alınabilitesi yüksektir




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 16 Nisan 2024; 7:26:22 >




  • Güzel konu. Yetkili Servis ısrarla 1.5 motorlara 5w30 yağ koymaya çalışıyor. Bilinçsiz araç sahipleri buna karşı çıkmayınca araçları hem fazla yakmaya hem de gürültülü çalışmaya başlıyor. Ayrıca 40 binde hava filtresi değişimini ilk defa Toyota’da gördüm. Ne kadar sağlıklı oluyor emin değilim. Ben Toyota yetkili servis bakımlarından hiç memnun kalmadım. Sonraki bakımı dışarıda kendim yaptırmayı düşünüyorum. Filtreleri bulmak zor, servisten parayla satın alınabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burakk0131 -- 16 Nisan 2024; 9:31:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direkt enjeksiyonlu benzinli motor, dizel mantığıyla yani bujisiz ,sıkıştırma yoluyla oluşan basınçla reaksiyon sağlayarak çalışmaz (bu hali hazırda sadece mazda'nın skyactivex motorlarında olan bir teknolojidir).

    Daha fazla kurum da üretmez.
    Direkt enjeksiyonlu olmayan motorda yakıt manifolda enjekte edildiği için ,silindir içine emilinceye kadarki süreçte egzos zamanında bulaşan kurumu temizleyip silindirin içine taşır. Direkt enjeksiyonda yakıt doğrudan silindirin icine enjekte edildiği icin benzinin yaptığı kurum temizliği yapılamamış olur Direkt enjksiyonlu motor yağının hemen kararması ve daha iyi temizleyicilik özelliğine sahip olmasının gerekmekte olmasının sebebi de budur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 2024 corolla ön fren balatası OEM; 04465-02470, 04465-02471, 04465,02510, 04465-02520 bu numaraların hepsi uygundur .


    M156A-FKS  Toyota Dynamic Force engine  Arşiv


    2024 corolla Ön fren diski OEM; 43512-02390 .

    M156A-FKS  Toyota Dynamic Force engine  Arşiv




  • Arıza kaydı ; Merhaba, ben bu sesi süspansiyondan falan geliyor sanıyordum ancak vites değiştirirken fark ettim ki şanzımandan geliyor. Bu sesi neden yapar bilen var mı? Teşekkürler. (2021 model M15A-FKS Motor)

    Çözüm; Dursun Murat

    Egsoz ön boğaz contasi orjinal olarak bulun aynı sıkıntı bende vardı , sakın yan sanayi kullanmayın ,aynı sesi yine yapıyor mutlaka orjinal olacak


    SORU; vites değiştirirken egzoz boğaz contası oynuyor mu ki?

    CEVAP ; aynı ses kasislerden geçerken de gelir ama kapalı otoparkta falan daha çok belli olur bu dediğim parçayı alırsan sıkıntın gitmiş olur. bende çok uğraştım bu ses için.


    Teşekkürler, evet her zaman garaja girdiğimde duyuyorum zaten. Bir de şunu fark ettim, sıcakken duyuluyor. Sabah hareket ederken vitesleri oynattım ses gelmedi ama akşam eve geldiğimde ses geliyor.


    M156A-FKS  Toyota Dynamic Force engine  Arşiv




  • Hocam burada kullanıcılara çok değerli bilgiler paylaşıyorsun 2024 1.5 corolla kullanıcısı olarak teşekkür ederim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 2024 COROLLA 1.5 M15A-FKS Motor , sase numarası; NMTBA3BE70R 10XXX8 numaralı otomobilin sürücü kapısında Model Grade ( sınıf ) MZEA11L-DEXDBB yazıyor. Bu numaraları kullanarak otomobilin orjinal kriko tipini buluyoruz.

    M156A-FKS  Toyota Dynamic Force engine  Arşiv


    M156A-FKS  Toyota Dynamic Force engine  Arşivwww.amayama.com
    Standard tool for Toyota Corolla MZEA11L - Genuine parts - Amayama
    https://www.amayama.com/en/genuine-catalogs/epc/toyota-europe/corolla/mzea11l/7225/engine/0901

    2024 Corolla orjinal kriko çene tipi. OEM ; 09111-F4011


    M156A-FKS  Toyota Dynamic Force engine  Arşiv

    1100 KG Kapasiteli orjinal olan kriko

    M156A-FKS  Toyota Dynamic Force engine  Arşiv


    M156A-FKS  Toyota Dynamic Force engine  Arşiv

    Bijon anahtarı 21 mm olacak. OEM; 09150-F4010


    M156A-FKS  Toyota Dynamic Force engine  Arşiv



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 18 Eylül 2024; 18:42:17 >




  • 2019+ kasa 1.6 Corolla VE 2023 kasa 1.5 COROLLA TİCARİ TAXİ kullanım tecrübeleri ;


    880 bin km 2021 model 1.6 motor ,132 Hp, Otto motor çevrimli , Lpg li ticari TAXİ kullanıyorum ., sadece 250.000km de silindir kapağı açtık, çelik subab yaptırdık, yağ yakma yok performans kaybı yok sıkıntısız devam ediyor 1 milyonu geçer diye düşünüyorum .


    Başka arkadaşın 2023 model 1.5 M15A-FKS motor kodlu ,3 silindirli Atkinson çevrimli olan aracıda ticari TAXİ olarak kullanılıyor , şu anda 180.000km de , motor dışında ufak tefek problemler oldu çok bir sıkıntı görünmüyor bir 300 bin km den sonra ak ile kara ortaya çıkar.


    SORU; 1.5 motorlu Corolla da ne tip problemler oldu ?

    CEVAP; 1.5 olanda LPG beyni problemi, aks lalesi sağ/ sol değişti , ön takımda askı rotu değişti ve silecek motoru bozuldu. Şimdilik motorda eksiltme yataklarda bir şey yok muhtemelen 300 bine gelene kadar da zincir değişir.


    1.6 manuel ticari TAXİ yi nonstopolarak çift şöför kullanıyoruz , otomobilde ilk defa orjinal 470 binde sağ aks değişti , amartisörler salıncaklar 380 binde değişti orjinal filtreler, yağ Mobil yada Eneos kullanıld,ı(bu iki marka kullanırsan sıkıntı yaşamazsın gram yağ eksiltme yapmıyor) .Ayrıca şehir içi çok kullanıldığından 150 bin km önce akıllı debriyaj sistemi taktık herhangibi sorunda yok baskı balata da daha uzun ömürlü oldu.





  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.