Ben de zahmetine katlandım ve aşağıdaki bilgileri açan olur açamayan olur diye jpg olarak ekledim. Bu arada Plus olunca noluyor diye soranlara : Yanlış bilmiyorsam ESP de tek tekere Plus ta ise 3 teke birden müdahale yapılıyor.
Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: ilgazi
Ben de zahmetine katlandım ve aşağıdaki bilgileri açan olur açamayan olur diye jpg olarak ekledim. Bu arada Plus olunca noluyor diye soranlara : Yanlış bilmiyorsam ESP de tek tekere Plus ta ise 3 teke birden müdahale yapılıyor.
Saygılarımla
Alıntıları Göster
ESP tek teker Plus 3teker olayı yanlış
Eğer ESP varsa tüm tekerelere bağımsız bir şekilde frenleme yapar. Bu 3teker olur 1teker olur 2olur onu aracın hareketine göre belirler.
Plus'tan kasıtları gelişmiş anlamında olması gerek. ESP plus diye bir şey yani + bir durum görmedim.
@GöKHaN 35
IDS farklı bir sistem
Süspansiyon kontrolü, Aracın hızına veya hareketlerine göre süspansiyon kontrol ediliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: bkozen
ESP tek teker Plus 3teker olayı yanlış
Eğer ESP varsa tüm tekerelere bağımsız bir şekilde frenleme yapar. Bu 3teker olur 1teker olur 2olur onu aracın hareketine göre belirler.
Plus'tan kasıtları gelişmiş anlamında olması gerek. ESP plus diye bir şey yani + bir durum görmedim.
@GöKHaN 35
IDS farklı bir sistem
Süspansiyon kontrolü, Aracın hızına veya hareketlerine göre süspansiyon kontrol ediliyor.
ben de esp plusın esp den farkını ilgazi arkadaşın açıkladığı gibi olduğunu bir yerde okudum. opelin esp plus açıklamasında olması lazım. ha opel sallıyorsa bilemem ancak diğer markalardada esp ve esp plus kullanılıyor. esp plus çok daha iyi bir esp olmalı. diye düşünüyorum
quote:
Orijinalden alıntı: oquzdag
quote:
Orijinalden alıntı: bkozen
ESP tek teker Plus 3teker olayı yanlış
Eğer ESP varsa tüm tekerelere bağımsız bir şekilde frenleme yapar. Bu 3teker olur 1teker olur 2olur onu aracın hareketine göre belirler.
Plus'tan kasıtları gelişmiş anlamında olması gerek. ESP plus diye bir şey yani + bir durum görmedim.
@GöKHaN 35
IDS farklı bir sistem
Süspansiyon kontrolü, Aracın hızına veya hareketlerine göre süspansiyon kontrol ediliyor.
ben de esp plusın esp den farkını ilgazi arkadaşın açıkladığı gibi olduğunu bir yerde okudum. opelin esp plus açıklamasında olması lazım. ha opel sallıyorsa bilemem ancak diğer markalardada esp ve esp plus kullanılıyor. esp plus çok daha iyi bir esp olmalı. diye düşünüyorum
Alıntıları Göster
@oquzdag
Eğer öyle bir yazı bulursan lütfen buraya yaz yanlış biliyorsam düzelteyim.
Ama ESP mantık aracı yolda tutmak tek teker olması oldukça zor.
quote:
Orijinalden alıntı: bkozen
@oquzdag
Eğer öyle bir yazı bulursan lütfen buraya yaz yanlış biliyorsam düzelteyim.
Ama ESP mantık aracı yolda tutmak tek teker olması oldukça zor.
Benim bildiğim esp plus ta normal esp lere göre en önemli fark normal esp tek tekerleğe kaymayı algıladığında fren yaptırarak stabiliteyi sağlamaya çalışmaktadır esp plus ta ise bu 3 tekerleğe kadar aynı anda müdahale gerçekleşebilmekte ve bu sayede daha hasssas bir şekilde müdahaleye izin vermektedir. Bu sayede normal esp çalışırken bir miktar sesli ve kasıntılı olarak çalışmaktadır buna karşılık esp plus çalışırken hemen hemen bu kasıntılar hiç hissedilmemektedir.Kullandığım araçtan örnek verirsem 2001 passatta esp devreye girdiğinde çalışması astraya göre hissedilmekte ve astraya göre hafif sanki bir kasma veya hangi sıfatı kullanacağımı gerçekten bilemedim garip bir his oluşmakta 'eski nesil abs ler devreye girdiğinde fren pedalında yoğun bir titreşim yaratmaktadır ki bir miktar buna benziyor' Sonuç olarak bu sistemin asıl farkı normal esp de tek olan fren hidrolik pompası esp plus ta birbirine paralel bağlanmış olarak çift ünitenin birbiriyle entegre olarak çalışmasıyla olmakta ki bu sayede tek bir sert frenleme yerine daha geniş bir basınç skalası oluşabilmektedir. Kısaca normal esp tek tekerleğe sert bir frenle stabiliteyi sağlarken esp plus birden fazla tekerleğe daha az veye daha fazla basınçla frenleme imkanını daha hassasiyetle yapabilmektedir.
quote:
Orijinalden alıntı: GöKHaN 35
Alıntıları Göster
merhaba arkadaşlar, ben Astra Sedan 1.3 CDTi Dizel - 90 HP(Enjoy Elegance Paketi) almayı düşünüyorum.bursa neskar a gittim sordum 41.000 tl dediler.fiyat yükselmiş mi? forumda 37.500 tl gibi rakamlar söylenmiş. :S birde bu linktehttp://fiyatlistesi.opel.com.tr/ istediğim modelin fiyatı 38.959 tl gözüküyor. bu işi biraz izah edebilir misiniz? araç 2010 model olacakmış. bu modeli 0 alanlar kaça aldı? yardımcı olabilir misiniz? pm de atabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: Cüneyt RC
merhaba arkadaşlar, ben Astra Sedan 1.3 CDTi Dizel - 90 HP(Enjoy Elegance Paketi) almayı düşünüyorum.bursa neskar a gittim sordum 41.000 tl dediler.fiyat yükselmiş mi? forumda 37.500 tl gibi rakamlar söylenmiş. :S birde bu linktehttp://fiyatlistesi.opel.com.tr/ istediğim modelin fiyatı 38.959 tl gözüküyor. bu işi biraz izah edebilir misiniz? araç 2010 model olacakmış. bu modeli 0 alanlar kaça aldı? yardımcı olabilir misiniz? pm de atabilirsiniz.
Alıntıları Göster
Astra Sedan 1.3 CDTi Dizel - 90 HP(Enjoy Elegance Paketi) fiyatı dün 40.059.-TL idi. 1.100.-TL düşerek bugün sabah 38.959.-TL oldu. bende alacağım sürekli takip ediyorum fiyatını. 2. ÖTV indirimindeki fiyatı 39.830 idi bu fiyata metalik renk dahildi. ama ilk ÖTV deki fiyatını bilmiyorum bende merak ediyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: aphele
Astra Sedan 1.3 CDTi Dizel - 90 HP(Enjoy Elegance Paketi) fiyatı dün 40.059.-TL idi. 1.100.-TL düşerek bugün sabah 38.959.-TL oldu. bende alacağım sürekli takip ediyorum fiyatını. 2. ÖTV indirimindeki fiyatı 39.830 idi bu fiyata metalik renk dahildi. ama ilk ÖTV deki fiyatını bilmiyorum bende merak ediyorum.
Alıntıları Göster
Eylül 2009 donanımlar güncellenmiş. Cosmo'da artık esp standart.
quote:
Orijinalden alıntı: GöKHaN 35
Eylül 2009 donanımlar güncellenmiş. Cosmo'da artık esp standart.
Aman ya sanki anamızın karnından esp le doğduk siz bu arabayı bulduğunuza şükredin...
Benim bildiğim esp plus ta normal esp lere göre en önemli fark normal esp tek tekerleğe kaymayı algıladığında fren yaptırarak stabiliteyi sağlamaya çalışmaktadır esp plus ta ise bu 3 tekerleğe kadar aynı anda müdahale gerçekleşebilmekte ve bu sayede daha hasssas bir şekilde müdahaleye izin vermektedir. Bu sayede normal esp çalışırken bir miktar sesli ve kasıntılı olarak çalışmaktadır buna karşılık esp plus çalışırken hemen hemen bu kasıntılar hiç hissedilmemektedir.Kullandığım araçtan örnek verirsem 2001 passatta esp devreye girdiğinde çalışması astraya göre hissedilmekte ve astraya göre hafif sanki bir kasma veya hangi sıfatı kullanacağımı gerçekten bilemedim garip bir his oluşmakta 'eski nesil abs ler devreye girdiğinde fren pedalında yoğun bir titreşim yaratmaktadır ki bir miktar buna benziyor' Sonuç olarak bu sistemin asıl farkı normal esp de tek olan fren hidrolik pompası esp plus ta birbirine paralel bağlanmış olarak çift ünitenin birbiriyle entegre olarak çalışmasıyla olmakta ki bu sayede tek bir sert frenleme yerine daha geniş bir basınç skalası oluşabilmektedir. Kısaca normal esp tek tekerleğe sert bir frenle stabiliteyi sağlarken esp plus birden fazla tekerleğe daha az veye daha fazla basınçla frenleme imkanını daha hassasiyetle yapabilmektedir.
Benim bildiğim esp plus ta normal esp lere göre en önemli fark normal esp tek tekerleğe kaymayı algıladığında fren yaptırarak stabiliteyi sağlamaya çalışmaktadır esp plus ta ise bu 3 tekerleğe kadar aynı anda müdahale gerçekleşebilmekte ve bu sayede daha hasssas bir şekilde müdahaleye izin vermektedir. Bu sayede normal esp çalışırken bir miktar sesli ve kasıntılı olarak çalışmaktadır buna karşılık esp plus çalışırken hemen hemen bu kasıntılar hiç hissedilmemektedir.Kullandığım araçtan örnek verirsem 2001 passatta esp devreye girdiğinde çalışması astraya göre hissedilmekte ve astraya göre hafif sanki bir kasma veya hangi sıfatı kullanacağımı gerçekten bilemedim garip bir his oluşmakta 'eski nesil abs ler devreye girdiğinde fren pedalında yoğun bir titreşim yaratmaktadır ki bir miktar buna benziyor' Sonuç olarak bu sistemin asıl farkı normal esp de tek olan fren hidrolik pompası esp plus ta birbirine paralel bağlanmış olarak çift ünitenin birbiriyle entegre olarak çalışmasıyla olmakta ki bu sayede tek bir sert frenleme yerine daha geniş bir basınç skalası oluşabilmektedir. Kısaca normal esp tek tekerleğe sert bir frenle stabiliteyi sağlarken esp plus birden fazla tekerleğe daha az veye daha fazla basınçla frenleme imkanını daha hassasiyetle yapabilmektedir.
Alıntıları Göster
Arkadaşlar benim kol dayama dimdik duruyor onu indiremiyorum. Acaba bir mandalı bir engeli mi vardır?
quote:
Orijinalden alıntı: Alfredo
Arkadaşlar benim kol dayama dimdik duruyor onu indiremiyorum. Acaba bir mandalı bir engeli mi vardır?
Biraz sert çek iner....
quote:
Orijinalden alıntı: ilhan3535
quote:
Orijinalden alıntı: Alfredo
Arkadaşlar benim kol dayama dimdik duruyor onu indiremiyorum. Acaba bir mandalı bir engeli mi vardır?
Biraz sert çek iner....
Alıntıları Göster
Kırılacak gibi arkadaş, onun hemen yamacında koltukta dönen bir mandal var. Onunla ilişkili midir? Yoksa sert çevireyim mi? 470 TL servis'te gördüm kırılırsa, bana kaçacak.
quote:
Orijinalden alıntı: Alfredo
Kırılacak gibi arkadaş, onun hemen yamacında koltukta dönen bir mandal var. Onunla ilişkili midir? Yoksa sert çevireyim mi? 470 TL servis'te gördüm kırılırsa, bana kaçacak.
Alıntıları Göster
Aşağı indirebilmek için önce yukarıya tam olarak kaldırman lazım. Ondan sonra kendisi aşağıya düşecektir. Yoksa bozuk demektir.
Saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: ilgazi
Aşağı indirebilmek için önce yukarıya tam olarak kaldırman lazım. Ondan sonra kendisi aşağıya düşecektir. Yoksa bozuk demektir.
Saygılarımla
Alıntıları Göster
Hallettim sorun yok. Allah olmayan herkese araba nasip etsin. Ama bu Astra'nın yol tutuşu bir acayip ya, Clio Hb'den sonra 160-180 arası manevra makaslar inanıl güven verici ve rahat. Yaptığım yanlış ve tehlikeli kabul ediyorum ama bu kadar güven veripte rahat yolculuk yaptığım araba olmamıştı.
quote:
Orijinalden alıntı: Alfredo
Hallettim sorun yok. Allah olmayan herkese araba nasip etsin. Ama bu Astra'nın yol tutuşu bir acayip ya, Clio Hb'den sonra 160-180 arası manevra makaslar inanıl güven verici ve rahat. Yaptığım yanlış ve tehlikeli kabul ediyorum ama bu kadar güven veripte rahat yolculuk yaptığım araba olmamıştı.
Alıntıları Göster
Astra'sında Bor Power tarzı motor yağ katkıları kullanan varmı? Katkıları hakkında yorumlarınız nelerdir.?
quote:
Orijinalden alıntı: ilhan3535
Astra'sında Bor Power tarzı motor yağ katkıları kullanan varmı? Katkıları hakkında yorumlarınız nelerdir.?
Alıntıları Göster
arkadaşlar aracım rolanti devresi hafif oynama yapıyor 750dd mesela hiç gaza basmadan çok azda olsa devamlı aşşağı yukarı yapıyor sizde böle birşey var mı?
quote:
Orijinalden alıntı: sky43
arkadaşlar aracım rolanti devresi hafif oynama yapıyor 750dd mesela hiç gaza basmadan çok azda olsa devamlı aşşağı yukarı yapıyor sizde böle birşey var mı?
Alıntıları Göster
aynı bela bendede var. ve servis bişey yapamıyor. Çözüm bulan arkadaş varsa paylaşşsında bizde kurtulalım.
quote:
Orijinalden alıntı: DEVIL
aynı bela bendede var. ve servis bişey yapamıyor. Çözüm bulan arkadaş varsa paylaşşsında bizde kurtulalım.
Alıntıları Göster
tam olarak nedir arkadaşlar? Bende olup olmadığını nasıl anlarım?