< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|

1 Mobil
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Ankara ZF servis tecrübesi olanlar paylaşabilir mi? Aracım 175K kmde. Bir şikayetim yok ama sanırım değiştirmek gerekiyor |
|
_____________________________
|
|
Konu da cevap da eski,ama önemli. “Vites geçişlerinde sorun yoksa değiştirmeyin..” diyen cahillere kimse sakın aldırmasın.Geçişlerde sorun başladıktan sonra zaten değiştirmenin geçici bir rahatlama dışında bir rolü olmaz.O aşamadan sonra revizyon zorunludur.Yağ değiştirmenin amacı zaten bu sorunları yaşamamak,şanzumanın ömrünü uzatmak içindir.İyi bakımla 300-400 binlerde göreceğiniz sorunları 100-200binde görmemek içindir. mdcagil@ < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 21 Eylül 2025; 21:2:13 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
O zaman kime gitsem ya değişmez diyip başından savcı ya da ben yapamam dedi. Yapı değiştşrecek usta bulamadım. Sonra arabayı sattım zaten. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
===sony slt sistemi===http://forum.donanimhaber.com/m_60769921/mpage_1/f_/key_//tm.htm#60769921
|
|
Değişmez diye birşey yok,şanzumanın kendi üreticisi değişim planı,prosedürleri vs koymuş,kafadan konuşuyorlar.Şanzumanları üreten ZF’in kendisi “ • Uzun süreli otoyol sürüşleri ve yüksek hızlarda kullanım • Sportif ve agresif sürüş tarzı • Sık sık römork/çekme ile araç kullanımı” gibi kullanımlarda 80-100 km’de bir yada 8 yılda bir değiştirilir diyor.Bilmedikleri araştırmadıkları için de kulaktan dolma bilgilerden çekinip yapmak istememişlerdir. Orjinal filtreyi bulabilsem kendim şanzumanla birlikte diferansiyel yağlarını ve transfer kutusu yağ değişimini kendim yapacaktım.Elimde araç gereç tüm gerekenler vardı ve tüm prosedürleri araştırıp öğrenmiştim.Bulamayınca direkt Friedrichshafen’daki ZF’in merkezine gittim ve orada kendilerinin de yaptığını öğrendim,tüm planladığım değişimleri yaptılar.Beni en çok şaşırtan ise tüm merak ettiğim sorulara ilk gittiğimde ve değişim sonrasında,şanzuman üzerinde,benim araçtan çıkan yağı,değiştirdikleri contaları,filtreyi göstererek,açıklayarak nazik bir şekilde yanıtlamaları oldu;resmen brifing aldım. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Ben de aynı sizin gibi tüm prosedürü öğrenip kendim değiştirecek aşamaya gelmiştim. Bir şey merak ettim. Yapı değiştirirken bir makine yardımıyla mı değiştirdiler yoksa alttan yağı boşaltıp, üstten taşma noktasına gelene kadar doldurup bıraktılar mı yoksa türbinin içinde kalan yağı da değiştirmeye çalıştırlar mı? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
===sony slt sistemi===http://forum.donanimhaber.com/m_60769921/mpage_1/f_/key_//tm.htm#60769921
|
|
Şöyle.Eğer 100 bin km in altında ise yada daha fazla ama düzenli yağ değişimi yapılmışsa makineyle komple değiştiriyorlar.Bu durumların dışında,önce alt haznede olanı boşaltıyorlar daha sonra yağ pompasını ve mekatroniği söküp trübinin içindekinide alabildekleri kadar alıp temizleyip conta,vidaları,filtreyi vs yenileriyle değiştirdikten sonra takıyorlar ve sonra dediğiniz gibi dolum tıpasına kadar dolduruyorlar.Ancak doldurmayla bitmiyor tabi,araç çalıştırılıp şanzuman yağı sıcaklığı 30 ile 50 derece arasında iken dolum kapağı tekrar açılıp tekrar yağ dışarı akıncaya kadar dolduruluyor.Toplamda 9 litre civarındaki yağın 7,5 litresi yenilenmiş oluyor.Sonraki değişim 80 bin km yada 8 yıl sonra. Normalde alt haznede 4-5 litre arası yağ bulunuyor diye biliyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 1 Ekim 2025; 6:48:58 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|