Yüzbaşı
22 Temmuz 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 24 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Zaten 2007'den beri ne zaman degildi ki?

Ara Kaynak: OtoHaber Dergisi, 9-15 Mart Sayisi (2009-11).
Asil Kaynak: Otomotiv Distribütörleri Dernegi (ODD) 2009 Ocak-Subat Istatistikleri

ODD'nin ilgili sayfasinin linki (her bir tablo ayri bir tarayici penceresinde PDF dosyasi olarak aciliyor):

ODD Satis Istatistikleri Sayfasi

Buna göre, Subat ayinda en cok satan ilk 30 araba icinde 1. Hyundai Accent Era (B segmentinin Koreli Hani), 2. Renault Symbol (Türkiye'de B segmentinin Kiraliçe Sümbülü), 3. Toyota Corolla (C segmentinin en güvenilir ismi), 4. Renault Megane Sedan (Corolla'ya tahtini kaptiran C segmentinin Kirali), 5. Hyundai Getz (B segmentinde Honda Jazz'dan sonra bence bayan sürücüler için en mantikli araba.)

Passat 11. sirada yer aliyor. Bu basarisiyla D segmentinde sampiyon olan Passat, en yakin rakipleri olan Toyota Avensis ve Opel Insignia'yi da geçiyor. Söyle ki: Avensis 22. sirada, Insignia 24. sirada. 27. sirada ise D segmentinin 4.sü Mercedes-Benz C serisi geliyor. Ford Mondeo geçen ay ilk 30'da yer alamiyor.

Fakat bu siralamanin ötesinde, Passat'in 11. sirayi alirken Subat ayinda 323 adet, digerlerinin ise ancak ve ancak 164 (Avensis), 153 (Insignia), ve 138 adet (MB C serisi) sattigini söylemek gerekiyor. Yani Subat ayi satis rakamlarinda, Passat sinifindaki en yakin takipcisinden cok daha pahali bir araç olmasina ragmen, rakibine neredeyse %100 bir fark atiyor.

Bu da Dogus Otomotiv'in pazarlama stratejilerinin basarisini, Passat'in 2. elinin çok kiymetli olmasini ve Türk otomotiv tüketicisinin de Passat'a güveninin tam oldugunu gösteriyor. Umarim, bu istatistikler, Dogus Otomotiv'i musteriye deger verme ve kaliteli hizmet sunma konusunda daha iyi olmaya tesvik eder.

YT'de bu konuda buldugum birbirinin ayni olmayan cümle videolari bu baslik altina eklemek istedim. Passatseverler basligina bilerek yazmadim ki, durduk yerde moraller bozulmasin .

Lakin, böyle bir konu ba$ligina da gerek var ki:
1-) Araba kullanirken hiçbirimiz Fizik Kurallarini kafasina göre yeni ba$tan icat etmeye kalkmasin.
2-) Göreceli olarak özelde Passat'larin, genelde ise Alman arabalarinin ne kadar saglam oldugunu cümle alem görsün.

Arabaniz ne olursa olsun Sevgili FDH-VW müdavimleri, Allah(c.c.) tav$an ve ku$ kanini dahi arabaniza bulastirmasin, degil 64 km/h ile giderken yandan çarpma, en ufak bir ali$veri$ arabasi çarpmasindan veya tampon sürtmesinden dahi bizleri korusun, Amin!

ÖN BILGILER

  • IIHS (Amerikan Otoban Güvenligi Için Sigorta Enstitüsü) testleri 40 mph = 65 km/h hizinda yapiliyor. (1 karasal mil = 1,609 kilometre)

    URL: http://www.iihs.org/ratings/default.aspx

    The Institute rates vehicles good, acceptable, marginal, or poor based on performance in high-speed front and side crash tests plus evaluations of seat/head restraints for protection against neck injuries in rear impacts. The first requirement for a vehicle to become a Top Safety Pick is to earn good ratings in all three Institute tests. Another requirement is that winning vehicles must offer electronic stability control. This requirement is based on Institute research indicating that ESC significantly reduces crash risk, especially the risk of fatal single-vehicle crashes, by helping drivers maintain control of their vehicles during emergency maneuvers.

  • EuroNCAP (Avrupa Yeni Araç Degerlendirme Programi) testleri 55 km/h hizinda yapiliyor.

    URL: http://www.euroncap.com/home.aspx

    Euro NCAP provides motoring consumers - both drivers and the automotive industry - with a realistic and independent assessment of the safety performance of some of the most popular cars sold in Europe. If you want to know the safety performance of your current or future car - this is where to look!

  • DTC (Isviçre Dinamik Test Merkezi).

    URL: http://www.dtc-ag.ch/typo3/index.php?id=50&L=2

    The DTC is a private corporation with share capital hold by the University of Applied Sciences of the Canton of Berne in Bienne (BFH-TI) and private firms. The DTC was founded in 1994 as a result of inquiries by trade and industry addressed to the Automobile Department of the University of Applied Sciences Bienne.
Gümrük olmasa, gideceksin o diyarlara, 3-4 tane arabayi kapatip atacaksin gemiye, getireceksin Kumport Limanina... Ölüm ve ÖTV/MTV disinda her$ey geçici...

Kaynak: Hürriyet Foto Analiz 20 Ocak 2009, bu da linki

Nissan 1200 kişinin işine son vermeyi planlıyor. Ayrıca satılamayan yüzlerce arabasını da fabrika yanındaki test pistinde depolamak zorunda kaldılar. Fotoğraf: Nigel Roddis/Reuters
[image]http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/Kriz otomotiv devlerini nasıl vurdu/1.jpg[/image]

Yılbaşından önce üretimine 2 ay ara veren Honda, Nisan yada Mayısa kadar üretime tekrar ara verecek. Bu fotoğrafta Tokyo gümrüğünde bekleyen Honda marka arabalara ait.
[image]http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/Kriz otomotiv devlerini nasıl vurdu/2.jpg[/image]

Bu fotoğrafta Land Rover'ın Liverpool yakınlarındaki Halewood fabrikasından. Land Rover'da 450 kişiyi işten çıkarma kararı aldı.
[image]http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/Kriz otomotiv devlerini nasıl vurdu/3.jpg[/image]

İngiltere'de Northamptonshire yakınlarındaki açık araba pazarı. Fotoğrafta da anlaşıldığı gibi pazar ağzına kadar dolu.
[image]http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/Kriz otomotiv devlerini nasıl vurdu/4.jpg[/image]

İngiltere'de Sheerness yakınlarındaki açık oto pazarında satılmak için bekleyen yüzlerce araba
[image]http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/Kriz otomotiv devlerini nasıl vurdu/5.jpg[/image]

Kaliforniya Long Beach'teki Toyota dağıtım merkezinden bir fotoğraf. 64 hektarlık bir alan tamamen otomobillerle dolu.
[image]http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/Kriz otomotiv devlerini nasıl vurdu/6.jpg[/image]

Amerika'da New Jersey Newark Limanı'ndan bir fotoğraf.
[image]http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/Kriz otomotiv devlerini nasıl vurdu/7.jpg[/image]

Detroit'teki Ford'un depolama alanından bir fotoğraf.
[image]http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/Kriz otomotiv devlerini nasıl vurdu/8.jpg[/image]

İspanya'nın Valencia Limanı'nda bekleyen sıfır arabalar. Fotoğraf: Mike Hewitt/Getty
[image]http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/Kriz otomotiv devlerini nasıl vurdu/9.jpg[/image]

Peugeot'nun İtalya Civitavecchia Limanı'ndaki indirme bölgesi. Yüzlerce sıfır araba satılmak için bekliyor. Fotoğraf: Giampiero Sposito/Reuters
[image]http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/LiveImages/YeniFotoAnaliz/Kriz otomotiv devlerini nasıl vurdu/10.jpg[/image]

Kaynak: Hürriyet Foto Analiz 20 Ocak 2009, bu da linki
Hakkında
Konum: İstanbul,Kadıköy
Forum İmzası:
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 11 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 11 yıl
Mesaj Sayısı: 253
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 258
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 7.267 (Bu ay: 31)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.