Yüzbaşı
27 Mart 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 98 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Megane II kullanicilarinin, polen filtresini nasil sokup takacaklari konusunda bilgiye ihtiyaclari oldugunu goruyorum. Bazi sayfalarda, kullanicilar bu islemi yapabilmek icin komple torpidonun sokulmesi gerektiginden vb bahsetmisler. Oysa ki, bosch car service kataloglarina gore bu isleme gerek olmadi, sadece sag ön koltuk ayak uzatma bolgesindeki orta konsol kapama trimini sokerek polen filtresinin değiştirilebileceği belirtiliyor.



Asagidaki resimli anlatim, durumu ozetliyordur kanaatindeyim. Bizzat uygulamak isteyen arkadaslara yardimci olacagini umuyorum. Iyi surusler...





S40 1.6 benzinli 2001 model aracin yag filtresini degistirmek istedim. Ancak araci lifte kaldirdigimizda filtrenin sokulmesi icin ozel bir aparata ihtiyac oldugu ortaya cikti. Bu aparatin nasil birsey oldugunu da arastirip buldum. Asagidaki resimdeki plastik govdeli basit bir aparat.



Ancak, bu aparat tabiki elimde yok. Nereden nasil temin edebilecegim konusunda yardimci olabilecek bir arkadas olursa memnun olurum.



Onceki gun Bolu-Istanbul arasindaki otoyoldan geçtim ve ozellikle Istanbul'a yaklastikça baslayan sanayi tesislerinin yola yakin olanlarinin bahçelerinde, dev direklerle gondere cekilmis Turk bayraklarimizi gordum. Yol boyunca 5-10 km araliklarla bu sekilde 15 kadar bayrak dikilmis. Gordugum manzara karsisinda hem gururlandim hem de duygulandim. Ancak bu bayraklarin bu sekilde ozenle ve duzenli araliklarla dikildigi baska bir yol guzergahi bilmiyorum. Acaba bu sekilde bir mesaj mi verilmek isteniyor? Kalkinan Turkiye'nin lokomotifi olan sanayi bolgelerine dikkat mi cekmek isteniyor? Ya da baska sebepleri mi vardir? Bu konuda somut bilgisi olan birisi aciklayabilir mi?
http://ecat-online.bosch.de/toc/frame1.html



Forumda simdiye kadar birçok uye aracina hangi bujiyi, hangi kayisi, hangi ampulleri, hangi klaksonu, hangi filtreyi, hangi balatalari... almasi gerektigini sordu. Yollarda gezen motorlu tasitlarin onemli bir kisminda Bosch marka parçalar kullaniliyor. Bosch yedek parçalariyla ilgili bilgi ve gorus paylasmak isteyecek, problem yasayabilecek uyelerin bu baslik altinda birbirlerine yardimci olabilecegini saniyorum.



İlk satirdaki linkten, aracinizi dijital katalog vasitasi ile Türkçe sorgulatabilir ve uzerinde bulunan parçalarin Bosch markasi tasiyanlarin orijinalinde hangileri oldugunu tespit edebilirsiniz. İkinci el araç sahibi olan kisiler de bu sayede orijinal parçalarini bilmedikleri araçlari için onemli bilgilere sahip olabilir.








edit: yazim
YENİ HONDA CIVIC YELPAZESİNİN ULKEMİZDE HENUZ SATISI PLANLANMAYAN SPORTİF SECENEKLERİ İSE COUPE VE SI MODELLERİ...



COUPE MODELİNİN MOTOR HACMİ 1.8 LT, GÜCÜ 140 HP VE DİĞER SEDAN/HB VERSİYONLARİNDA BULUNAN MOTORU KULLANIYOR.



HIRÇIN SI MODELİ İSE 2.0 LİTRE HACMİNDEKİ MOTORUYLA 197 HP GÜÇ ÜRETEBİLİYOR.



VERSİYONLARLA İLGİLİ DENEME SÜRÜŞÜ İNCELEMELERİ İÇİN LİNKLER:



http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FirstDrives/articleId=107281



http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FirstDrives/articleId=107050













ŞÜPHESİZ YENİ HONDA CIVIC MODELİ, HEM HB HEM DE SEDAN KASA SECENEKLERIYLE TUM DUNYADA BIR ANDA ILGI ODAGI HALINE GELİYOR. HONDA BU MODELİNİN TANITIMINI, YINE TUM DUNYADA MESHUR OLAN ASIMO ADLI INSANSI ROBOTUYLA DUZENLEDIGI ŞOVLARLA GERÇEKLESTIRIYOR.



HONDA, YENI CIVIC MODELININ URETIMINI TÜRKİYE'DE DE GERÇEKLEŞTİRMEYİ PROGRAMINA ALDI. OZELLIKLE GEBZE CİVARINDA ARAZİ ARAYIŞLARININ GÜNDEME GELDİĞİ AÇIKLANDI. 1.6 LT 125 HP VE 1.8 LT 140 HP HACİMLİ MOTOR SEÇENEKLERİYLE PAZARA SUNULACAK YENİ CİVİC SEDAN MODELİNİN TÜRKİYE BAŞLANGIÇ SATIŞ FİYATI 32500 YTL OLARAK AÇIKLANDI.



PEKI NEDIR BU YENI CIVIC MODELLERININ ARTILARI, EKSILERI, RAKIPLERINE GORE YENILIKLERI, FIYAT VE PAZARLAMA POLITIKALARI, TEKNIK TASARIM FARKLILIKLARI VE TABIKI YEPYENI MUHENDISLIK COZUMLERI???


































Kaynak:http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/4369976.asp?gid=69



6 Mayıs 2006 Hurriyet Gazetesi



Honda: Acilen arazi arıyoruz, 250 milyon dolarlık yatırım yapacağız








Japon otomotiv devi Honda, 250 milyon dolarlık yeni yatırım için Gebze’de arazi arıyor. Genel merkezin Türkiye’ye ’şiddetle’ yatırım yapmak istediğini belirten Honda Türkiye Genel Müdürü Katsumi Sawai, "Türkiye, Avrupa pazarına ihraç edilecek City ve Civic Sedan’ın üretim merkezi olacak" dedi. Sawai, Civic Hatchback modelinin Türkiye’de de üretilebileceğinin sinyalini verdi.



SON bir kaç aydır Japonya ile Türkiye arasında yoğun bir heyet trafiği yaşandığını belirten Honda Türkiye Genel Müdürü Katsumi Sawai, Japonya’nın Türkiye’deki üretim kapasitesini 100 bin adete çıkarmak amacıyla 200-250 milyon dolarlık yeni bir yatırım kararının son aşamasında olduğunu söyledi. "Bugünlerde Japon Honda’nın gündeminde Türkiye var" diyen Sawai, "Japonya’daki Honda genel merkezi Türkiye’nin önemini anlamış durumda. Türkiye’ye yatırım yapmayı şiddetle istiyoruz" dedi. Honda Üretim Direktörü’nün başkanlığındaki bir heyetin İstanbul’da bulunduğunu belirten Sawai, Japon heyetin yatırım kararının verilmesi için gerekli fizibilite çalışmalarını yürüttüğünü kaydetti. Yeni yatırım için nihai kararın mümkün olduğunca çabuk verileceğinin altını çizen Sawai, "Bu sene sonundan önce Honda’nın Türkiye stratejisi belli olacak. Yatırım kararı birkaç aylık bir sürede netlik kazanabilir. Yatırım kararı verilmesi uzun sürüyor. Honda genel merkezi her detayı hesaba katıyor. Önemli olan kararın verilmesi. Karar verildikten sonra ise süreç çok hızlanıyor. Bu hayali geçekleştirmek istiyoruz" diye konuştu.



AÇIĞI ABD VE TÜRKİYE KAPATACAK:



Sawai, Honda’nın otomobil modellerine bütün dünyadan gelen talebin yıllık 4 milyon adede ulaştığına işaret ederek, şöyle devam etti: "Ancak, şu anda Honda’nın toplam otomobil üretimi yılda 3.5 milyon adet. Yani talep ile arz arasında 500 bin adetlik bir açık var. Bu açığı kapatmak için yeni yatırımlarla üretim kapasitesinin artırılması gerekiyor. Tabii ki 500 bin adet için tek ülkeye yatırım düşünülmüyor. İlk etapta dünyada iki ülke, ABD ve Türkiye, göz önünde bulunduruluyor. Türkiye bu anlamda çok popüler diyebiliriz." Bu doğrultuda ABD’de 200 bin adetlik bir yatırım planlandığını dile getiren Sawai, Türkiye’de ise halen 30 bin adet olan üretim kapasitesinin 100 bin adete çıkarılacağını söyledi.



GEBZE’DE ARAZİ ARIYORUZ:



Şekerpınar’daki fabrikanın 30 bin metrekarelik alanının 100 bin adetlik bir üretim için yeterli olmadığını vurgulayan Sawai, "Bu nedenle yeni arazi arayışları içine girdik. İlk etapta var olan tesise yakınlığından dolayı Gebze’de arazi arıyoruz. Ama uygun bir yer bulmak hiç de kolay değil" dedi. Sawai, yeni yatırımın 200-250 milyon dolara mal olacağını belirterek, "Halihazırda 30 bin adet kapasiteli bir fabrikamız olması da büyük bir avantaj. Çünkü bu yatırım sıfırdan yapılsa, en az 400 milyon dolarlık bir kaynağa ihtiyaç duyulacaktı" dedi. Sawai, böyle bir karar aşamasında olmalarında Avrupa ve Türkiye’deki otomobil satışlarının etken olduğuna dikkat çekerek, "Türkiye sadece iç pazarıyla değil, ihracat potansiyeliyle de Honda için çok önemli bir ülke. İhracatımız yavaş yavaş artıyor. Yeni yatırımla birlikte Türkiye’de üretilecek araçlar Avrupa pazarına sunulacak. Türkiye Honda’nın üretim merkezi olacak" diye konuştu.



Honda Jazz gündemde değil



HONDA Türkiye Genel Müdürü Katsumi Sawai’nin yeni yatırımla birlikte Türkiye’de sadece City ve Civic modellerini üretileceğini açıklaması, Jazz modelinin ise artık gündemde olmadığı yorumlarına neden oldu. City modelinin aralık ayında üretimine başlanmasından sonra Honda Türkiye, City ve Civic Sedan’la birlikte üçüncü bir model olarak Jazz’ı da Türkiye’de üretmek istediğini kamuoyuyla paylaşmıştı.



Japonya’daki fabrikadan kaliteli oto üretiyoruz



YATIRIM kararı alınırken Türkiye’deki çalışanların yüksek kalitesi ve veriminin de Honda tarafından göz önünde bulundurulduğunu söyleyen Katsumi Sawai, şöyle konuştu: Japonya’daki genel merkez Türkiye’yi çok başarılı buluyor. Dünyadaki herhangi bir Honda fabrikasında seri üretime geçilmeden önce testler yapılır. Türkiye’de üretilen otomobiller de Japonya’daki bu testlerden başarıyla geçti. Japonya’ya gönderilen araçlar tamamen sökülerek incelendi. Testler sonucunda Honda camiasında, ’Honda Türkiye’nin ürettiği araçlar, Japonya’da üretilen araçlardan kalitelidir’ görüşü yayılmakta. Dolayısıyla, böyle bir çalışan gücüne ve kaliteye sahip Honda Türkiye’yi kullanmamak, Honda camiası için çok büyük kayıp olur."



Sawai: 3 yeni model için 1 milyar dolar gerekiyor



TÜRKİYE’deki yeni yatırımla City ve Civic Sedan modellerinin üretilmeye devam edeceğini belirten Katsumi Sawai, şunları söyledi: "Gündemde sadece bu iki temel model yer alıyor. Üçüncü bir modelin olması demek; 1 milyar dolarlık bir yatırım tutarına ulaşılması demektir. Bu nedenle 100 bin adetlik kapasiteyle City ve Civic Sedan üreteceğiz. Ancak halen Avrupa pazarı için İngiltere’de üretilen Civic Hatchback modelinin Türkiye’de de üretilmesi söz konusu olabilir. İngiltere, Avrupa’daki talebi tek başına karşılamayabilir. Ama bu stratejiler konusunda kesin bir söylemek için henüz erken."



Gebzeli yeni Civic Sedan 32.5 bin YTL’den başlıyor



GEBZE Şekerpınar’daki tesislerde üretilen yeni Honda Civic Sedan, haziranda 32 bin 500 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Honda’nın C segmentindeki temsilcisi Civic Sedan, 1.6 litre (125 beygir) ve l.8 litre (140 beygir) benzinli motor seçenekleriyle pazarda yer alacak. Honda tarafından geliştirilen i-VTEC teknolojisine sahip olan 1.8 litrelik benzinli motor, 1.5 litrelik motorlarla eşit yakıt tasarrufu sağlarken, 2.0 litrelik motorlara eş hızlanma sunuyor. 1.6 litrelik motor, 5 ileri manuel ya da 5 ileri otomatik şanzımanla birlikte kullanılırken, 1.8 litrelik motor ise 6 ileri manuel ya da 5 ileri otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor. Önceki modele göre boyutları büyüyen ve tüm dünyada birçok ödüle layık görülen yeni Civic Sedan, 30-55 yaş arasındaki 1 veya 2 çocuklu genç aileleri hedefliyor.



Her 10 Civic Sedan’ın 3’ünü ihraç edeceğiz



HONDA Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaarslan ise, yeni Civic Sedan modelinden yıl sonuna kadar 10 bin adet üretmeyi planladıklarını belirterek, "Bunun 7 bini adeti iç pazar, 3 bin adedi ise dış pazarda satılacak. Pazar böyle olursa, 2007 yılında Civic Sedan ve City’in yurtiçinde toplam satışının 20 bine ulaşmasını bekliyoruz. Böylece, pazar payımızı da yüzde 5’lere yavaş yavaş getirebiliriz" diye konuştu.



Konutlar şehir dışına kaydıkça otomobil ihtiyacı da artacak



ÖNÜMÜZDEKİ aylarda yasalaşması beklenen Mortgage uygulamasının da otomobil pazarını olumlu etkileyeceğini öne süren Ümit Karaarslan, "Yeni emlak için otomobiller lazım. Konut kredisi faizlerinin düşmesiyle sayıları artan yeni konutlar çoğunlukla şehir dışında yapılıyor. Dolayısıyla o gelir seviyesinde alım yapan konut sahibi muhtemelen otomobil de alacaktır" dedi.
Alttaki linkte Belcika'daki bir otomobil bayisinde satilan Ferrari ve Maserati modellerinin uc boyutlu goruntusunu QuickTime VR formatinda izleyebilirsiniz. Eger birinci linke tikladiginizda bir sure sonra otomatik olarak mov sayfasina yonlendirilemediyseniz, direkt link olarak ikinci adresi de en altta ekliyorum. Bu goruntuyu izleyebilmek icin quicktime 6 gerekmektedir.





http://geoimages.berkeley.edu/wwp1204/fullscreen_audio/BrunoVandermarliere.html



http://geoimages.berkeley.edu/wwp1204/qtvr/fullscreen/brunovandermarliere.mov
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 4 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 714
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 762
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 38.695 (Bu ay: 137)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 271 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.