
Çözülemeyen DPF Sorunu
2023 Model Fiat Fiorino Safeline paket aracım mevcut.
Araç 65,000km'de.
Aracın her 10,000km bakımlarını FİAT'ın yetkili servislerinde zamanında yaptırmamıza rağmen 1,5 ay önce DPF doluluğundan motor arıza yaktı, X Yetkili Serviste araç servis ortamında rejenerasyona alındı, arıza giderildi.
Ertesi gün tekrar aynı sebepten motor arıza yaktı, yine aynı X yetkili servisine gittim ve tekrar rejenerasyona aldılar aracı.
Yine ertesi gün tekrardan dpf arızası sebebiyle motor arıza yaktı ve dediler ki motor silindir kapağı onarımı yapacağız.
Bunun üzerine başka yetkili servise gittim (Y Yetkili Servis).
Burada tekrar rejenerasyon önerdiler ancak olayın geçmişini anlatmam üzerine dpf'in sökülüp istanbulda FİAT'ın anlaşmalı olduğu bir merkeze gönderilmesi gerektiği ve orada mekanik olarak temizlik işlemi yapılması gerektiğini ilettiler. Bu işleme revizyon denilmekte sanırım.
Aracın garantisi devam etmekte olmasına rağmen bu Y Yetkili Servisteki danışman arkadaşımız şöyle bilgi aktardı; Aracın bakımları tamsa garanti kapsamında değerlendirileceğini söyledi, başka bir söyleminde de araç sürekli bize gelseydi başka türlü yardımcı olabileceklerini aktardı.
Bu arızanın kullanıcı hatası olduğunu öne sürmekteler.
Dizel araçları kısa mesafe kullanmamamız gerektiği, motor sıcaklığına ulaşmadan stop etmememiz gerektiği söyleniyor.
Yüksek devirlerde vites değiştirmemiz gerektiği söyleniyor ancak yol bilgisayarında vites yükseltme uyarısı geldiğini söylediğimizde de onu aldırış etmeyin cevabı veriliyor.
Bu sözler üzerine dpf revizyonunu kabul edip aracı servise teslim ettik, 4-5 gün sonra aradılar aracınız hazır, faturanız şu kadar (nerede kaldı garanti süreci)
Aracı teslim aldık 4 gün sonra araç yine dpf arızasından dolayı motor arıza yaktı. Tekrar Y servisine gittim, aracı tekrar rejenerasyon'a aldılar ve araçtan veri aldıklarını söylediler.
Aracı arıza ışıksız teslim aldıktan 1 gün sonra yine aynı arızadan motor arıza yaktı, yine Y servisine gittik, bu sefer dediler araç burada kalacak inceleyeceğiz, aracın daha fazla serviste kalmaması gerektiğini söylerek araçtan aldıkları verileri FİAT mühendislerine göndermişler, mühendis sibopların temizlenmesi gerektiği bilgisini aktarmış. Aracı o gün geri teslim aldıktan 1 hafta sonra bugün araç yine motor arıza yaktı.
FİAT Genel merkeziyle görüştüğümde son işlemde sibop temizliği yapıldığını söylüyorlar fakat Y servisin müdürü de sibop temizliği yapılmadığını söylüyor.
marka ısrarla hatanın kullanıcı hatası olduğunu öne sürmekte ancak hiç bir şekilde de bu arıza giderilemiyor. Ne yapmamız gerekir?_
LED Akvaryum Lambasına LDR bağlamak?
Merhaba, LDR konusunda evet bir çok konu var ancak gereksiz maliyete de girmek istemiyorum.
Akvaryumumda kullandığım aşağıda özelliklerini belirttiğim LED lambayı ortam ışığına duyarlı otomatik hale dönüştürmek istiyorum.
Bunun için hangi değerlerde hangi malzemelere ihtiyacım olduğuna ve nasıl bağlantı yapacağım konusunda bilgilendirmenizi rica ediyorum.
Elektronik bilgim el becerisi dışında yoktur.



Monster BİOS EC Güncellenememesi ve Anakart Arızası
Arkadaşlar merhaba, Aralık/2019'da Monster Tulpar T7 V19.3 model isimli bir cihazı 9800TL'ye satın aldım.
Cihazın bakımlarını düzenli olarak kendi servisinde yaptırdım, onun haricinde ne kendim ne de bir başkası tarafından cihazın içerisine müdahale edilmedi.
Son 1 aydır cihaz kapalı iken prize bağladığımda üründeki RGB aydınlatmalar yanmaya başlıyordu, ve kontrol merkezi uygulamasında bazı RGP ayarlarına müdahale edilemez durumdaydı, ben bu durumun format ile düzeleceğini düşünüyordum. Formatı da servis dönüşü atarım düşüncesiyle hem bu konuya istinaden hem de genel bakımlarının yapılması için servisine gönderdim.
Servis bu konuyla alakalı şöyle bir dönüş yaptı;
"Cihaza BİOS EC güncellemesi yapılamıyor, bu nedenle anakarta müdahale edeceğiz, bu işlem sonucunda düzelme garantisi verilemiyor. Eğer müdahale sonucu sorun düzelirse 650 TL+kdv ücreti olacak ve 6 ay garantisi olacak. Sıfır anakart bedeli ise 11900 TL+kdv" şeklinde dönüş aldım.
Eğer bu onarımı kabul etmez isem ne olur diye sorduğumda ise;
"Onarım yapılmazsa bu şekilde kullanılmaya devam edilirse üfleme sorunu/hiç açılmama gibi sorunlarla karşı karşıya kalabileceğimi bunun sonucunda da anakartın tamiri mümkün olmayacağı direkt anakart değişimi yapılacağı" söylendi.
Ben de yeni bir cihazın anakartı 3. yılını doldurmadan bozulabiliyorken işlem görmüş bir anakartın 7. ayda tekrar sorun yaratıp/yaratmayacağını sorguladığımda;
"Yılların vermiş olduğu yorgunluktan dolayı elektronik cihazlar bozulabilir, cihazlarımızın garantisi 2 yıl, eğer 3 yıllık garanti olsaydı 3 yıl yapardık" diye dönüş aldım.
Benim en çok garibime giden cevapta bu oldu açıkçası.
Şu an onarımı kabul etmedim ve cihazımı geri istedim. Ne yapmam gerektiğini/Nasıl bir yol izlemem gerektiğini bilmiyorum, konuyla ilgili yasal haklarım var mıdır veya buna benzer daha önce sorun yaşayanlar var mı?
Konuyla ilgili düşüncelerinize ve tavsiyelerinize ihtiyacım var.
Teşekkürler.
Cihazın Özellikleri;
Spoiler,
mesajı görmek için tıklayın.Son Giriş: geçen hafta
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 4
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 4
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 736 (Bu ay: 31)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware

