B

Çavuş
30 Eylül 2020
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 82 (Bu ay: 0)
Gönderileri

Çocukların tablet/telefon/bilgisayar bağımlılığı önüne geçmek amaçlı bir fikrim aynı zamanda bir ebeveyn olarak da ihtiyacım var... Çocuğumun eline tablet verip saatlerce oynamasını istemiyorum. Şöyle bir uygulama olacak. Tablete erişmeden önce bu uygulama çocuğa test yapacak. Çocuğun okuduğu sınıfa göre, okuldaki müfredata göre, o hafta okulda öğrendiği konulardan test yapacak. Testten aldığı sonuca göre tablete erişim süresi verecek. Yüksek puan alırsa atıyorum 2 saat oyun oynar. Yok düşük alırsa 15 dk oyun oynar. 15 dk sonra tablet kilitlenir. Daha fazla oyun oynamak istiyorsa çok fazla test çözer çok fazla erişim süresi hak eder ve hak ettiği süreyi kullanır. Bu tarz bir uygulama olsa satın alırım ve tablete yükler çocuğumun eline tableti hiç düşünmeden veririm... Aramızda ebeveynler var ise fikirlerini almak isterim. Ayrıca profesyonel yazılımcı arkadaşlar da bu fikri ticari bir ürüne dönüştürebilirler. Ya da dönüştürülebilir mi diye fikir beyan edebilirler.

Ülkemizdeki araç parkımız eski. İnsanlar ve özellikle de gençler yeni ve sıfır araçlara binmek istiyorlar. Malumunuz döviz yüksek, ötv yüksek, faizler yüksek, maaşlar düşük... Bir yandan döviz garantili, yid yöntemi ile yapılmış projelerimiz var. Kullansak ta kullanmasak ta parası vatandaşın hazinesinden ödeniyor...

Şimdi şöyle bir şey var. Ülkemizde üretimi yapılan araçları ötv den muaf tutalım desek, AB ve gümrük birliği mevzuatı gereği, diyemeyiz. Bunu biliyoruz. Peki şunu diyebilir miyiz? "" Türkiyede üretimi yapılan araçlar paralı yolları, 0 km olarak tescil edildikten sonra ilk 1 yıl süreyle, ücretsiz olarak sınırsız kullanılır. "" Bunu diyebilir miyiz? Buna engel bir mevzuat var mıdır? Eğer bunu diyebilirsek bu konuyu detaylandırmak istiyorum... İlaveten ayrıntı olarak ilk yıl %50, ikinci yıl %70, üçüncü yıl %90 yerlilik oranı şartı arayalım. Üreticiler kendilerini ayarlasınlar. Devlet kanunu koyar geçer...

Piyasadaki eski, hurda araçları temizlemek için ise hurda indirimi çıkaralım. Burada da çok çeşitli ötv oranları var. % 45 ten başlayıp, arşa çıkıyor. 85000 TL ye kadar % 45 ötv 38250 TL yapar. Diyelim ki 20 yaşından küçük 1 tane hurda otomobile veya 20 yaşından büyük 2 tane hurda otomobile 38250 TL değer biçelim. Hurdayı getiren % 45 ötv dilimindeki bir 0 km otomobili alsın götürsün. Daha üst dilimlerdeki aracın hesaplanan ötv tutarı ne ise, 38250 sabit fiyat üzerinden istediği kadar hurdayı getirsin. Piyasadan toplayabilirse eğer... Demek istediğim sınırsız hurda indirimi yapıyoruz. Sabit fiyat 38250. 20 yaş altı bir adet, 20 yaş üstü iki adet. Devlet kanunu koyar geçer...

Burada insanlar 0 km araç alırken, kararlarını etkilemek için, yerli üretim aracı teşvik etmek için yukarıdaki bahsettiğim bonusu veriyoruz.

Yine şöyle bir hurda teşviği daha yapıyoruz. İsteyen istediği aracı almış olsun. Sıfır veya 2.el ya da yerli veya ithal... Paralı yolları da kullanmak istiyorsa, getirsin 38250 TL değerinde hurdasını, 1 yıl süreyle sınırsız ücretsiz kullansın. Böyle de bir imkan sunuyoruz. Hesabına gelen faydalanır. Devlet kanunu koyar geçer...

Ücretsiz geçiş bonusu biten sıfır araç sahipleri 1. yıl sonunda aracını ikinci ele verir, yine ikinci elden hurda alır. Hurda ile yine araç bayisine gider. Ücretsiz geçiş bonusu şartlarını sağlayan 0km yerli aracını alır yoluna devam eder. Ya da şartları sağlamayan araç alır. Hurdayı ücretsiz geçiş amaçlı kullanır.

Buraya kadar otomobil için söylediklerim diğer ticari grup için de geçerli. Aynı şekilde bir otobüsçü, kamyoncu, tırcı, kamyonetçi, taşımacı vs. vs. vs. paralı yolları ücretsiz olarak kullanmak istiyorsa yerli araç kullanacak. Ya da piyasadan hurda bulacak...


Böylece yerli sanayi gelişecek, üretim artacak, işsizlik, cari açık, döviz kuru, ithalat düşecek. Hazine üzerindeki yid baskısı dolaylı olarak azalacak. Hepimizin şikayet ettiği yüksek ötv oranlarını dolaylı yoldan, AB ve gümrük birliği mevzuatını arka kapıdan dolaşarak, düşürmüş olacağız. Belki yeni bir veya birden fazla yatırım çekebileceğiz...

Geçen hafta 1,0 tce 115 bg manuel Joy megane 202 iken bu gün 198 gibi bir fiyat yazıyor. Anladığım kadarıyla yerli üretim araçlarda indirim yapmışlar.

Merhaba arkadaşlar. Forumlarda sürekli okuyoruz. Aracım pert oldu. Sigorta şöyle dedi, ben böyle dedim, diye... Ben de 7 yıldan beri aynı şirket ile 3. aracımı da kaskolu kullanıyorum...

Benim sormak istediğim şey şu. Pert durumunda insanı uğraştırmadan, al kardeşim paranı, diyen firma hangisi? Yok mu bir babayiğit firma, pert durumunda paranız bir haftada hesabınıza geçer, diyen?

Foruma bakıyorum, hep yüzde xyz indirim başladıkları açılmış. Benim indirimle işim yok. Ben pert durumunda paramı trink diye almak istiyorum. Varsın indirimsiz olsun, varsın pahalı olsun. Ama benim paramı, zamanında ödesin.

Umarım derdimi tam anlatabildim.

Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 2 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 5 ay
Mesaj Sayısı: 98
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 104
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 29)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 131 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.