Teğmen
10 Kasım 2004
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 37 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Basliga bakinca tabii ki Volvo. Ancak aradaki fiyat farki kafami karistiriyor.
Asil zorlanma sebebim ise araclarin Benzinli olmalari.

Hep dizel arac kullandim. Benzinli motorlarin performans, yakis ve dayanimlari hakkinda bjr sey bilmiyorum.

Onceki aracim i30 oldugundan (2013, AT, Elite) ve o aractan da Hyundaiden de memnun kaldigimdan bildigimden Hyundai daha agir basiyor.

Ancak sifir arac da ayri cezbediyor.

Hyundai i30 Fastback Premium
Otomatik 1.4 GDI
2018 35000km
21000 Euro
https://www.otomoto.pl/oferta/hyundai-i30-1-4t-gdi-140km-dct-fastback-premium-full-opcja-salon-pl-1-wl-fv23-ID6C0fRi.html

Volvo V40 Cross Country Dynamic
Otomatik 1.5 T3
2019 0km
26000 Euro
https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v40-cross-country-dynamic-edition-t3-automat-2019-nowy-ID6BSh8Q.html

Aradaki 5000 Euro farki verebilecek durumdayim ancak butcemin ust sinirina yaklasmis oluyorum. Gercekten o fiyat farkina deger mi sifir ya da volvo olmasi sizce?

Bir kac tane daha alternatif var ama ancak bu ikisine indirebildim.

Yorumlariniz icin simdiden tesekkurler.
Aşagidaki sekildedir.

Ne yalan soyleyeyim, begendim.

Eski Turkiye'nin o kadar da kaka olmadigini,
PKK teroru, Madimak katliami,ekonomik krizler gibi travmalara ragmen halkin birbirine dusman gibi bakmadigi,
Olacak O Kadar, Arena ve benzeri progfamlarda hukumetlerin icraatlerinin ve hatta politikacilarin ozgurce elestirilebildigi,
Zengin-fakir arasindaki ucurumun bu kadar yuksek olmadigi, 'orta direk' diye bir sinifin var oldugu,

Hirsiz/basarisiz partilerin ilk secimde cezalandirildigi, ve secimlere herkesin guven duhdugu, futbol takimi tutar gibi parti tutulmayan,

YSK, TUIK, OSYM, TRT gibi kurumlara guven duyulan, benimsenilen...

Ozetle, en buyuk dusmanimizin Yunanistan (-: oldugu yillari gostererek,

neden AKP'ye ve Tayyip Erdogan'a oy vermemek gerektigini tekrar hatirlatmistir.



Yapanlarin ellerine saglik.
Selamlar,

Biri blockchain, digeri IoT uzerine iki proje icin yazilim gelistiricilere ihtiyac duyuyorum. Calisma stilleri ve gelecek planlari ortusurse co-founder olarak cekirdek ekibe katilmak da soz konusu olabilir.

Her iki uygulamanin da business logicleri ve sistem mimarileri tasarlanmis durumda (white paper ready).

IoT projesinin HW (sensor) tarafinda mvp ready, SW icin thingspeak'ten izole olup kendi sistemimize gecmek gerekiyor. Bu noktada mumkunse python kokenli back-end developerlara ihtiyac var ilk asamada. Ayrica webapp ve mobil uygulamalar icin de hem front-end hem de native app taraflarinda ileride muhakkak ihtiyac duyacagimiz yeteneklerle isin basinda bir araya gelmek de guzel olur.

Bu uygulama kosgeb tubitak gibi kurumlarin hibe ve kredi desteklerine uygun oldugu gibi VC noktasinda da yatirim almaya musait. Ancak, saha operasyonu da gerektirdiginden kisa ve orta vadede Turkiye pazari ile kisitli olacak. Basliktaki equity share konusu bu projeye yonelik kuracagimiz startup uzerinden isleyecek.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Diger uygulamada ise, acikcasi, ortadaki urunu degil mvp; poc diye bile adlandiramam. Zira telekom kokenli biri olarak pratik yapmanin otesine goturemedim tek basima. Kaldi ki isin private chain, wallet, dht, i2p/tor entegrasyonu gibi asamalari var. Bu nedenle,
i2p, tor, torrent, ipfs, dat, zeronet gibi kavramlara asina olanlar su anda gozumde 5, bu konularda bir seyler gelistirmis olanlar ise 10 kaplan gucundedirler.

Liquid flow ise biraz daha riskli, pre-ico ve ico proseslerine dayanmak durumunda. Ve belli bir adoption saglanana kadar uygulamanin legalize olmasi mumkun gorunmuyor. Bu nedenle gelistiriciler ve kurucular icin token share durumu soz konusu. Bu da demektir ki acikca soyleyeyim kurucu ve gelistirici ekiplerin emeklerinin karsiligini almasi konusu biraz riskli. Ama basarili olmasi durumunda cekirdek kadrolar icin bir o kadar da getiri potansiyeli var. When lambo - when homeless durumu yani...

Ilgilenenler PM yoluyla iletisime gecebilir.
silindi
Merhaba,

2014 model 26bin kmde dizel giulietta ile 2013 model dizel otomatik elit donanım i30 arasında kaldım. yarın pazarlığı bitirmem gerek. ikisinin arasında fiyat olarak i30 4500 lira daha pahalı.

fiyat kalite açısından tercihiniz hangisi olurdu? ikisini de sürdüm, ikisinde de farklı tat aldım. karar veremiyorum. yardım lütfen.
Merhabalar,

Arduino, Raspberry Pi vb. geliştirme kartlarına alternatif, güçlü ve özellik olarak çok gelişmiş bir platform Dragonboard.
Qualcomm snapdragon 400 işlemci, 1gb ram, on board wifi Bluetooth GPS, HDMI ve 3xUSB vs.
Android, Linux ve Windows 10 ile çalışabiliyor.

Şimdi bir proje üzerinde çalışıyorum ve amacıma en uygun modül bu.

Amerika fiyatı 75 dolar. Maalesef amazon ve üreticinin kendi sitesi dışında satışı yok. Amazondan Türkiye 'ye gönderi yok, kendi sitesi de 40$ civarı kargo farkı ekliyor.

İlgilenen, bu kartla çalışmak isteyen varsa bana ulaşabilir, toplu sipariş vererek kargo ücretini paylaşabiliriz.

Ben kesinlikle sipariş geçeceğim. İlgilenen olursa Türkiye için gayrıresmi distribütörü de olabiliriz bu ürünün.

Ben potansiyeli olduğunu düşünüyorum. Olur da distribütörlük fikrimi çalıp beni katmadan bu distribütörlük işine giren olursa taaa.. Şaka şaka. Kim getirtirse getirsin. Biz de kolaylıkla faydalanalım bu imkanlardan.

Ayrıca bence bu arduino Raspberry Pi vs soc ve som uygulamaları elektronik altında dev.board alt başlığında kategorilere ayrılsa daha bi iyi olur.

Merhabalar,

Bir süredir Asus ux305 modelini almayı düşünüyorum. Fakat istediğim modelin hafıza 4gb. Ben 8gb olanı arıyorum. Bazı yerlerde 8gb olanı var ama başka gereksiz özellikleri de olduğundan fiyat katlanıyor. Bu ürünü begenmemin temel iki nedeni var, biri çok ince ve hafif olması, çok fazla yolculuk yapıyorum. Tabletten hallice bir şey istiyorum. Ama tabletten çok daha perfornansli olmak zorunda. Iş için kullanacağım. Gerektiğinde apaçi server açıp günlerce uzaktan bağlayacağım, programlama ile uğraşacağım.

Diğer sebep de mekanik parçası olmaması. Hem sessizlik hem de kullanım ömrü açısından.

4gb versiyonuna da tavim aslında ama sadece vatan'da buldum bu ürünü, onlar da v.â.t free satmiyorlar. Yurt dışına çıkacak ürün.

Bahsettiğim işler için bu ürün yeterli olur mu, vat free satan başka dükkan var mı? Alternatif başka ultrabook tavsiye eder misiniz? Varsa.

Xps13 de ciddi düşündüğüm bir bilgisayar idi ama fiyatı acayip yüksek. Bana 3000lirayı geçmemeli.

Şimdiden teşekkürler.
Gecen bir akrabam kendini iyi hissetmedigi icin alisverisini Migros sanal marketimden online yaptigini soylemisti. Ben Turkiyede yasarken haftalik alisverisimi genelde Migros ve Begendikten yapardim. Belli urunler icin uygun market ve kampanyalari kovalasam da mutfak alisverisinin yuzde 80ini herhalde migrostan yapardim. O zamanlar eve servis olayi yoktu, olsa hepsini online hallederdim.

Neyse su an Hollanda'dayim ve bugun merak ettim, burada aldigim urunleri Migros Sanal Marketim'de siparis versem ne kadar odeyecegime baktim. Bazi urunlerin birebir aynini buldum ama bazi marka ve kaliteleri tutturmak zor oldu tabi. Onlarda da migrostaki en ucuz urunu sectim.

Bugun Hollanda'da, 58 Euroya yaptigim alisverisi Migros'ta yapsaydim tam 185 Turk Lirasi odeyecektim. Yani bugunun kuruyla, yaklasik 66 Euro. Yani yuzde 14 e yakin daha fazla.

Bu husus uc acidan onemli:
1- Turkiye'de asgari ucret 1000TLden az, burada ele gecen asgari ucret 1000Eurodan biraz fazla! Bu olceklendirmeye gore ayni alisverisin TRde 55-60 Turk Lirasi tutmasi gerekirdi ki EU seviyesinde bir standarda erismis sayilalim (sayilin).
2- Fiste goreceginiz uzere urunlerin cogu Turkiyeden geliyor. Ozellikle cay ve Zeytinde ne diyecegimi bilmiyorum. Konula ilgili aklima soyle bir sey geldi, benzer durumlar mi soz konusu acaba!

http://forum.donanimhaber.com/m_103305121/tm.htm

3- Bu konuyu acmamin sebebi gecen bir baska konuda Avrupadan ucuza alinabilecek arabalar tartisilirken kur farkini 1 e yaklastiran yaklasimlarda bulunulmustu. Yani oranin 1000Eurosu buranin 1000TLsi "sayilir" diyerek gelir seviyesi farkinin etkisi azaltilmisti. Araba ureten bir ulke olmadigimiz icin bir anlamda 'kabul edilebilr' bir yaklasimdi bu. Ancak su an nicelik olarak da ortaya cikti ki, ozellikle zaruri harcamalar anlaminda boyle bir esitlik sz konusu bile degil.

Migros gorece pahali bir firma oldugu icin buna itiraz edecekler olabilir. Bunun farkindayim. Ancak gozardi edilmemesi gereken diger bir konu ise urunlerin bir cogunun TR den geliyor olusu. TRden gelmeyenler daha kotu. Et urunleri: guya Turkiye Tarim-Hayvancilik ulkesiydi. Hurma: Iran'a Suriyeye kac km uzaktaki Hollandada aldigim fiyat ortada. Kaldi ki bu kalitede hurmanin cok daha pahali oldugunu biliyorum. Ama migrosta secenek olmadigindan kg mi 30 liradan ezmesini hesaba kattim.

Demem o ki. Ölmüşsünüz ağlayanınız yok. Keske yasaklarken Avrupayi ornek gosterenler su fiyatlari da Avrupadan ornek alsa...

Burada Turkiye coh eyi. Turkiye coh gelisti. Eropa bitti. diye bik bik oten tuzu kurulara aciklama yapma geregi duymuyorum ama, sizlerin nasil bir ekonomik gelisim ruyasi gordugunuzu farkedim onunuzdeki secimde mantikli bir hamle yapmanizi saglamak umuduyla burada paylasmak istedim.
Bizim oralarda seker pancari uretimi yapilir. Eskiden daha cok yapilirdi ama atik devletin kota uygulamasi nedeniyle belli bir miktarin ustunde uretim yapamiyorlar. Sattiklari seker pancarinin karsiligini da belli oranda seker olarak alirlar. Atiyorum 100 liralik pancar verdin fabrikaya, 95 lirasini nakit alir, 5 liralik da seker verir. Ister cay ic o sekerle ister gotur markete sat.

O yorede bir de seker fabrikasi var ve genelde calisan isciler de yorenin insani, bizim akrabalardan da doldur-bosalt gibi 'kirli' (camurlu anlaminda. masabasi-hijyenik olmayan) isleri yapanlar var. 10 sene fln once bi tanidik es kaza fabrikanin bi ust seviyelerde bi personelinin bulundugu ortamda bulunmus, orada duydugu ilginc bir bilgiyi "aktarmisti". Dedigine gore, ulkedeki tum seker fabrikalarda bizim bu seker pancarindan uretilen seker 3 kaliteye ayrilirmis.

3. kalite olanlar uretimin yuzde 20si falan olurmus. ciftcilere ve fabrikanin urun hizmet aldigi kisi kurumlara nakit yerine odenirmis. Piyasada seker 10 lira ise ucuncu kaliteyi fabrikalar 7 liradan sayarmis. Ciftciler neyse de nakliye-insaat vb hizmet karsiligi bu ucuncu kaliteden tonlarca seker alan firmalar 8 liradan yerel toptanci marketlerine verip hem nakte cevirir hem de az da olsa kar edermis. Marketde ise 10 liradan soframiza gelirmis.

2. kalite daha enteresan. Uretilen sekerin %60'ini falan olusturan bu sekerin ise yarisi uretildigi gibi onceden anlasma yapilan toptanci firmalara satilirmis. Ama soyle bir sey varmis. belki 100-200 km otedeki toptanci deposuna gidecek olan bu seker once en yakin limandan acik denize cikarilirmis, KDeniz, Akdeniz veya Ege. Sanki yurtdisinda bir firmaya satilmis gibi kayda gecermis. Ihracat destegi vergi indirimi vs. hesap oyunlari yapilirken bizim seker cuvallari gemide bir kac hafta 'istirahat' ettirilirmis. Sonra da baska bir firmatan ithal edildi diye gosterilerek buyuk marketlere dagitilmak uzere geri karaya cikarilirmis. 100km otedeki depoya gitmeden once belki de aylarca, binlerce km seyahat edermis.

1. kalite olan ise gercekten yurtdisina gonderilirmis. Ancaaak! Satin alanlar Milka, Nutella gibi urunleri ureten uluslararasi buyuk holdinglermis ve fabrikadan ciktigi gibi teslim edilirmis. Hesap kitap isleri sonradan yapilirmis cunku birinci kalite sekeri verince karsiliginda birak nakit parayi, ikinci-ucuncu kalite pancar sekeri bile almazmis bizim fabrikalar. Ya? Son kalite pancar sekeri disari gider, uyduruk misir sekeri iceri girermis. Ve onu da bizim biskuvi cikolata firmalari alir bize cikolata bayram sekeri tatli vb olarak yedirirlermis.

Buna benzer seylerin FINDIK, CAY ve PAMUK'ta da oldugu yillardir fisilti gazetesinde soylenegelmekte. Belki bu konu daha once yazilmistir forumda veya bir yerlerde ama bakmadim acikcasi. Ben yillardir memleketten uzaktayim okul-askerlik-is derken simdi de baska diyarlarda yasiyorum. Bizimkilerle konustugumda soyledikleri; en azindan ufak ciftciler icin Bati Cephesinde Yeni Bir Sey Yok.

Su ana kadar bu sektorlerde calisan kimseyle muhattap olup dogrulatma sansim olmadi bu soylentiyi. Eger ki siz forumdaslarin katkisi duzeltmesi olursa aydinlanmak isterim.

Ha, gece gece nereden esti bu seker mevzuu derseniz, aslinda bu mesajin basligi Turkiye'de daha pahali satilan Turk MALlari idi ama yazmaya baslayinca konu buraya geldi. O basligi da acinca burayi editlerim.

Edit: O baslik eklendi http://forum.donanimhaber.com/m_103305855/tm.htm
Merhaba,

Yeni yil arefesinde Istanbul'a inip iki gun Istanbul'da kalip Ankara'ya gitmek uzere arac kiralamayi dusunuyorum.

Bilinen kiralama sirketlerinin bazilari ya tek yon kiralama yapmiyor. Yapanlar da 150-200 arasi ekstra istiyor teslim alis-teslim edis noktalari farkli oldugundan. Buna da raziyim ama bu sefer de madem bu kadar masraf yapiyorum diyorum, o halde sahibi olmak istedigim Volvo V40 kiralayayim da iki-uc gun sehir ici - uzun yol test etmis olurum...

Su ana kadar V40 kiralayan bir acenta gormedim. Arac kiralama konusunda bilgisi olan, bu konuda google'da yeterince hit yapamamis acentalara yonlendirebilecek biri varsa, memnun olurum.

Simdiden tesekkurler.
Hakkında
Konum: Ankara,Etimesgut
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 4 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 191
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 389
İkinci El Bölümü Mesajları: 2
Konularının görüntülenme sayısı: 3.868 (Bu ay: 78)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 357 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.