Yüzbaşı
03 Eylül 2012
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
4 üye
Görüntülenme
Toplam: 133 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Arkadaşlar merhaba, uzun olacak ama durumu tam aktarabilmek, forumdakileri bilgilendirmek ve ileride servis ile yapacağınız görüşmelere bir örnek teşkil etmesi açısından böyle yazacağım.Sabırla okuyup yardım edebilirseniz çok sevinirim.

Cihazı 05.05.2012 tarihinde Bimeks'ten aldım.Şubat 2013'te ''aşırı ısınma ve fan sesi'' şikayetleriyle servise gönderdim ve fan temizlenip sorunsuz şekilde geri geldi cihaz.

Geçtiğimiz ay bugünlerde laptopda yaşadığım sorunlar (wireless kopmaları, mavi ekran hataları, görüntü sürücüsü çalışmayı durdudu hatası, aşırı ısınma ve fan sesi) artık tak ettirdi ve müşteri hizmetlerini arayıp durumu bildirdim.Servisteki arkadaşla birlikte Advanced System Diagnostics ekranındaki tüm testleri uyguladık ve HDD'de fiziksel hata çıktı.Ardından 17.04.2014'te kayıt oluşturuldu, cihazı yolladım ve 24.04.2014'te de teslim aldım.Top Cover, HDD, Ekran Kartı-Anakart ve Fan değişimi yapıldı.Yani cihaz geri geldiğinde neredeyse yeni gibiydi ve açıkcası cihazın garanti süresinin dolmasına 1 aydan az bir süre kalmışken Hp'den böyle bir hizmet beklemiyordum, memnun olmuştum.Tek sorun wireless'da sıkıntı bulunamamış olmasına rağmen benim halen ciddi sorunlar yaşamamdı.

Ardından 02.05.2014'te cihaza DVD takmam gerekti, taktım ama DVD yaklaşık 10 saniye dönüp durdu ve cihaz DVD'yi okumadı.Tekrar denedim yine okumadı, boş cd ve dvd'lerle tekrar tekrar denememe rağmen olumlu bir sonuç alamadım.Belki driver ile ilgilidir diyip aygıt yöneticisinden driver güncelleyeyim dedim ama zaten en güncel sürüm yüklüymüş.Araya hafta sonu girdiği için Müşteri Hizmetleri'ni arayamadım ancak pazartesi günü arayıp söyleyebildim.Konuştuğum kişi tekrar cihazı onarıma yollayabileceğimi söyledi ama ben de sürekli kullandığım için gönderemeyeceğimi söyledim ama konuştuğum kişi olur da fikriniz değişirse Fatura ve Garanti Belgesi fotoğrafını tuketici.hizmetleri@hpdestek.com 'a gönderip iletişime geçersiniz dedi.Benim de fikrim değişmedi ve göndermedim.Ertesi gün 5 civarı Müşteri Hizmetleri'nde biri aradı ve kendilerine fatura ve garanti belgesi ile ilgili bir mail ulaşmadığını durumla ilgili bilgi almak istediğini söyledi.Ben de dün cihazı gönderemeyeceğimi belirttiğimi ve göndermeyeceğimi söyledim ve görüşme bu şekilde bitti.Aynı gün akşam saatlerinden 2 saat içinde 2 kere 7f kodlu mavi ekran hatası aldım.Bu hatayı internetten araştırdım ve genellikle cihaz donanımında fiziksel bir hata olduğunda böyle bir hata çıkıyormuş.Ardından Diagnostics ekranındaki tüm testleri uyguladım ama hepsi PASSED dedi, yani donanımda fiziksel bir hata yoktu.

Bu arada şunu fark ettim; Aygıt Yöneticisi'nde Görüntü Bağdaştırıcıları sekmesinden ekran kartı olarak Radeon 6770m gözüküyordu.Halbuki 7690 xt olması gerekiyordu.Bunu görünce ilk aklıma gelen ''Acaba serviste yanlış parça mı takıldı ?'' sorusu oldu.Ertesi sabah müşteri hizmetlerini arayıp durumu bildirdim.Mavi ekran hatasıyla ilgili olarak Recovery yapmamı ve rocevery'den sonra sorun devam ederse tekrar geri dönüş yapmamı, ekran kartıyla ilgili olarak ise 3 farklı kişiyle görüşmeme rağmen net ve tatmin edici bir cevap alamadım.Aldığım cevaplar; driver ile ilgili bir durumdur, hp destek yazıp cihazınızla ilgili driverları güncelleyerek/yükleyerek bu durum düzeltilebilir, microsoft serverları çakışıyordur benzer sorunlarla ilgili tecrübelerimiz sabittir ve kesinlikle yanlış parça takılması gibi bir durum söz konusu olamaz vb.Böyle farklı ve tutarsız cevaplar alınca hepten kıllandım durumdan.İnternette araştırdım ama ne Türk ne de yabancı forumlarda böyle bir sorunla karşılaşmış birini göremedim veya ben bulamadım.

Neyse gün oldu perşembe (08.05.2014) recovery yaptım ama daha önce hiç karşılaşmadığım bir şekilde recovery sonrası ne masaüstünde ne denetim masasında ne yüklü programlarda kısacası hiçbir yerde Internet Explorer'ı bulamadım, resmen ağzım açık kaldı.Çünkü daha önce defalarca farklı cihazlara ve kendi cihazıma recovery yapmama rağmen böyle bir şey olmamıştı.Daha sonra mouse'un pili bitti.Yanımda da pil olmadığı için wireless alıcıyı çıkartıp kablolu mouse'u takayım dedim ama mouse'un alıcısını elimle o kadar zorlamama rağmen bir türlü çıkartamadım, en sonunda pense ile tutup çıkartabildim siz düşünün durumu.Çıkartırken CD sürücünün bulunduğu kısımdan çıt diye bir ses geldi.Bu arada ben cihazı Onarım Merkezi'ne gönderirken bu mouse alıcısını cihazın üzerinde unutmuştum ve bu durumu da servise bildirip onların da onarım merkezine bildirmelerini sağlamıştım.Neyse o çıt diye ses gelince bi CD takayım dedim.Baktım okuyor cd'yi.Farklı cdler dvdler (hem boş hem dolu) taktım hepsini okuyor.Ama şöyle bir gariplik var; taktığım cd/dvd içerde dönerken sanki dalgalanıyormuş/ kenarlara sürtüyormuş gibi tıkır tıkır sesler geliyordu.Bu esnada şunu da fark ettim; bahsettiğim USB cihazın sağ üst köşesindeki USB 3.0 Portu, yandan baktığımda içinin yamuk olduğunu gördüm.Aynı şekilde CD Okuyucu da öyleydi.Ben hemen bunların fotoğraflarını çektim.Ayrıca o yamukluktan dolayı tekrar herhangi bir usb takamadım o port'a.

Ertesi sabah (cuma günü) müşteri hizmetlerini aradım.Yaşadığım durumları anlattım ve cihazı tekrar onarıma göndermek istediğimi ve özellikle ekran kartı konusuna net bir açıklama istediğimi bildirdim.Bu sırada konuştuğum kişinin kafasına garanti kapsamı dank etti (ben de ne zaman fark edecekler diye bekliyordum).''Beyfendi cihazın garantisi 05.05.2014'te sona ermiş olarak görüyorum'' dedi.Ben de kendisine ''Bu durumun beni ilgilendirmediğini, cihazı servise göndermeden önce böyle sorunların olmadığını ve cihazı servise göndermeden önce video ile her kısmını çektiğimi (gerçekten çektim) ve bu durumun koşullar ne olursa olsun tarafınızdan ücretsiz bir şekilde düzeltilmesini istiyorum''dedim.Bir süre bekletti beni, geri geldiğindeyse ''Şubat 2013 ve Nisan 2014 aylarında toplam 15 gün süreyle cihaz onarım merkezinde kalmış olarak gözüküyor ve bu 15 günlük süre sizin garanti bitiş tarihiniz olan 05.05.2014'e ekleniyor'' dedi.Ben tabi ki böyle bir uygulama olduğunu bilmiyordum, bayağı şaşırdım duyunca.

Sonuç olarak güç bela tekrar Onarım Kaydı oluşturdum.Ama yukarıda da bahsettiğim gibi özellikle ekran kartı konusu benim aklımı çok kurcaladı.Şöyle bir bilgi eksikliğim de var; ben aygıt yöneticisi nedir ne işe yarar şu son servis muhabbetinden sonra öğrendim.Yani bu işlerde bayağı cahilim.Dolayısıyla 17.04.2014'te onarıma gönderirken aygıt yöneticisinde ekran kartı ne olarak gözüküyordu bilmiyorum.Zaten bunu hatırlasam veya bilsem belki hiç buraya böyle bir konu açma gereği duymayacağım ama malesef önceki halini bilmiyorum cihazın.

Sizlerden ricam bu durumu bana izzah etmeniz.Servisin söylediği gibi driver'lar ile ilgili bir durum mu, yoksa yanlış parça mı takılmış veya başka bir sorun mu söz konusu ? Ayrıca Ekran Kartı işlemcinin içinde gömülü oluyormuş galiba, ayrıca anakart üzerinde bir ekran kartı yokmuş bunu da öğrenmek istiyorum ?

Son olarak cihazı yarın teslim almaya gelecek UPS.Cihazı teslim ettikten sonra Müşteri Hizmetlerini arayıp ''cihaz geri geldiğinde ekran kartı olarak kesinlikle 7690 xt'yi görmek istediğimi, farklı bir ekranla karşılaşırsam her platformda hakkımı arayacağımı ve gerekli yerlere şikayette bulunacağımı'' söylemeyi düşünüyorum.Bir de bahsettiğim wireless sıkıntısı var, sürekli kopma yaşıyorum, diğer cihazların çektiği yerlerde hp cihazım çekmiyor, internet var ağa bağlı olarak gözüküyor ama dns veya vpn kullanmamama rağmen hiçbir siteyi açamıyorum vb. Ama öte yandan da geçen sefer ki onarımda wireless sorunsuz çıktı.Sizce nasıl bir yol izlemeliyim ?
.
Arkadaşlar merhaba,

G2 kullanıyorum ve ekranın altındaki sanal tuşlar (soft keys) üzerinde root yapmadan değişiklik yapabileceğimiz veya tuşları gizleyebileceğimiz bir program var mı ?

Alttaki linkte root yapılmış cihazlar için tam aradığım özellikleri barından bir uygulama var.Bu kadar kapsamlı olmasa da buna yakın bir program kafi.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gmd.hidesoftkeys
Nakit 1250 TL

İstediğim özellikler;

Kesinlikle LG Türkiye Garantisi (paralel ithalat, pasaport kaydı olmayan vb)

Temiz kullanılmış, çizik, darbe vb olmayan

Tercihen siyah renk ve 16 GB model

İletişim: 0535 8444 660 - Mete - Avea

Saygılarımla...
Hakkında
Konum: Bursa, Nilüfer
Meslek: Logistics Management
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 10 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 6 ay
Mesaj Sayısı: 299
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 420
İkinci El Bölümü Mesajları: 94
Konularının görüntülenme sayısı: 16.075 (Bu ay: 57)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 9 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Mobil Cihazlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.