P

Yüzbaşı
14 Mayıs 2012
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
2 üye
Görüntülenme
Toplam: 381 (Bu ay: 1)
Gönderileri

Amazon.com'da laptop siparişi verdim fakat daha sonra siparişimin gönderilemeyeceğini belirttiler. Bugün baktığımızda satıcısı "amazon" olan nerdeyse tüm laptop ürünleri türkiye'ye gönderimi kapatmış durumda. Bunun yanında bir çok elektronik üründe aynı kapsamda.


Yeni vergi mevzuta yüzünden olabilir mi? 150€ kadar %30 vergilendirme yapılacaktı. Fakat 150€ ve üstü için eski sistem devam diye biliyorum. Bilenler varsa aydınlatırsa sevinirim.

Biri bana bu utanmazlığın mantıklı bir açıklamasını yapabilir mi? Yurtdışı bir alışveriş sitesinde işlem yaptığım saatte dolar 12.50tl civarında fakat iş bankası bu harcamanın dolar kurunu 19.99TL den hesaplamış? Diyelim iade gelse bu tutar acaba iade kur oranı yine 19.99 TL olur mu? Resmen sömürme yöntemi bu.


183,58/9.18= 19.99TL


İşlem Tarihi 21 Aralık 2021 Saat 23:45


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/6f/a9/9e/6fa99e49379c7fd809730dea5273ce49.png&t=0&width=480&text=1

Bir çok vodafone kullanıcısının yemeksepeti 30/20 indirim kampanyasından haberi olmadığına eminim.


Bu yüzden bu kampanyayı görüp Yemeksepeti kullanım haklarını kullanmayanlar, konuya mesaj atan üyelere paylaşırsa ihtiyaç sahipleri belki faydalanabilir.


Konuda şifreleri alıp başlarına satanlara ise yazıklar olsun.

Geçen sene Amazon Türkiye internet sitesinden Samsung Galaxy S8 marka telefon aldım.
Bir yıl boyunca sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam ettim. Telefonu cebimde iken kendiliğinden kapanmış. Açma tuşuna basılı tutut açmaya çalışıyorum fakat herhangi bir tepki vermiyor.
Telefonun şarjının bitmesi pek olası değil pil dolu bir şekilde evden çıkmıştım. Bu sebep ile telefonu servise göndermeye karar verdim.

Telefonu aldığım günden beri orjinal kılıf ile ve cam koruyucu ile kullanıyorum. Telefonun üzerinde kılcal çizik bile yok.

Çanakkale bölgesinde mobil onarım merkezi olmadığı için resmi sitesinde şöyle bir bilgilendirme yazısı vardı.



Talimatlara uyarak ürünü yurtiçi kargo ile ücretsiz bir şekilde yolladık.

Bir kaç gün sonra yetkili servis arayıp ürünün şarj soketinin bozuk olduğunu değiştirilmesi gerektiğini ve kullanıcı hatası olduğundan 250 TL onarım ücreti talep ettiler.

Bunun mantıklı olmadığını kendilerine anlatmama rağmen bu konuda ısrar ettiler. Telefonum BDH Bilişim Destek Hizmetleri Sanayi ve Ticaret A.Ş firmasında onarım görüyor.

Verdikleri açıklama mantıklı olmasada kendilerine 250 TL havale yapıp ürünün onarılmasını talep ettim.

Fakat aradan uzun bir süre geçmesine rağmen firma tarafıma geri dönüş yapmadı. Firmanın 0 850 622 57 87 numaralı çağrı hizmetini aradığımda ürünüm hakkında bilgi almak istedim
fakat herhangi bir bilgi verilmedi tarafıma. Bir kaç gün daha firmayı arayıp telefonumun akibetini öğrenmeye çalışıyorum. Fakat bir türlü bir sonuç alamıyorum. Aradan nerdeyse 25 gün geçtikten sonra
bana şu yönde bilgi verdiler. Telefonun anakartı arızalanmış bu yüzden 1400 TL daha ödeme göndermeniz gerekiyor dediler.

Konuyu samsung müşteri hizmetlerine olduğu gibi aktardım fakat herhangi bir çözüm sunmadılar. Bende telefonumun onarılmadan tarafıma gönderilmesini talep ettim. Ödediğim 250 TL ücretinde iadesini talep ettim.

Telefon tarafıma geldiğinde şarj soketinin kırık ve oyulmuş olduğunu gördüm. Ben bu şekilde göndermemiştim kendilerine, BDH firmasını aradığımda bana kargo tutanağı tuttunuz mu gibi geçiştirici açıklama yaptılar,
telefon orjinal kutusunun içerisinde nasıl bu hale gelebilir ki belli ki servis elemanları oymuşlar içini.



İlginç olan bir durum ise çıkardıkları raporun mantıksız olması. Ürün kendilerine "TEMİZ" bir şekilde geliyor fakat çözüm açıklaması fiziksel darbe bulduklarını belirtiyorlar.



Konuyu tüketici hakem heyetine taşımaya karar verdim. Fatura için Amazon Türkiye ile iletişime geçip başımdan geçen durumu kendilerine anlattım.

Amazonun bilmediğim bir özelliği varmış kendi sattığı ürünlere şayet yetkili servis tarafında bir çözüm bulunmazsa amazon kendisi 2 yıl garanti veriyormuş.
Bu yüzden geçen yıl almış olduğum telefon için iade açtılar ve telefon kendilerine ulaşınca yeni ürün gönderecekler yada para iadesi yapacağını söylediler.



Doğrusu 10 yıldan fazladır internet üzerinden alışveriş yaparım fakat böyle bir uygulama ile ilk defa karşı karışıya kaldım. Kendilerine teşekkür edip başımdan geçen bu durumu forumda ilan etmeye karar verdim.

4 yıl önce aldığım S7 Edge telefonumda da benzer bir sorun yaşamıştım ,

Konusu:https://forum.donanimhaber.com/samsung-galaxy-s7-edge-icin-1400tl-servis-ucreti-talep-ediyor--118081571#118081571

Sonuç olarak Samsung firması belli ki servis işini acentalaştırmış. Kendisi servis ve onarım hizmeti vermiyor galiba, bu yüzden tavsiyem samsung telefon ürünlerinden uzak durun eğer illa almayı düşünüyorsanız
2 yıl kendi garantisini veren, güvenilir ve müşteri odaklı yaklaşımı olan Amazon firmasını tavsiye ederim.

Konuyu öne çıkarırsanız sevinirim.
Son 4 ayda 4 tane projeksiyon cihazı alıp denedim. fakat hiçbirisi hareketli görüntüleri işleme konusunda beni memnun etmedi.
Ağırlıklı olarak futbol maçları izlediğim için "motion" özelliğinin iyi olmasını bekliyordum. Fakat projeksiyon cihazları televizyonlardaki gibi hareketli görüntüleri işlemede çok yetenekli değiller. Piyasada motion özelliği en iyi olan Tv modelini kullanıyorum 55XF9005 hareketli sahneleri pürüzsüz ve titremesiz oynatıyor. Gözüm bu ekrana alıştığı için projeksiyon cihazları bende mide bulantısı ve baş ağrısı yapıyor.

Kısaca bu cihazlardan birini almak isteyenler olursa kendilerinde bir fikir oluşacaktır.

Bunlar alım sırasıyla;
1-Epson TW650 Full HD
2-Optoma UHD380X 4K
3-LG HF85LS Full HD
4-Benq TK800M 4K

sıradaki deniyeceğim;

Sony VPL-HW65 Full HD

bunların arasında renk ve parlaklık olarak en iyisi Epson oldu, özellikle gündüz performansı en başarılı cihaz Epson TW650, en başarısız olan LG ve Optoma. Sadece sinema vb içerikleri izlemek isterseniz bütçenizde uygunsa Epson TW6700 veya TW7100 modelini şiddetle tavsiye ederim. Benq ve LG gece performansında renkler konusunda birbirine yakın performans sergiliyordu. Benq 4k olduğu için daha keskin tonlarda renkleri sunuyor. Lg ise full hd olduğunda keskinliği zayıf kalıyor. Optoma modelinin renkleri bana aşırı mat geldi gerçeğe yakın bir performans sunmak isterken renklerin parlaklığı baya zayıf kalıyor.

kontrast olarak en kötüsü epson cihazı oldu, en iyi kontrast oranına sahip cihaz LG modeli oldu. optoma ve benq neredeyse aynı seviyedeydiler.

beni ilgilendiren motion konusunda en başarılısı LG oldu, lg smart tv yazılımında yer alan trumotion özelliği sayesinde futbol maçlarını en gürültüsüz gösteren cihaz oldu. Optoma cihazında yer alan Puremotion teknolojisi ise bana göre çok çok zayıf kaldı. benq tk800m cihazında motion özelliği olmamasına rağmen optoma cihazından daha iyi performans gösterdi. epson ise 3lcd teknolojisinin getirdiği dezavantaj nedeni ile en kötü performansı verdi.

compact olarak LG modeli hoşuma gitti, harici bir medya playera ihtiyaç duymadan bir çok özelliği içerisinde barındırıyor. Ayrıca sihirli kumandası ile kullanım kolaylığı çok iyi bir cihazdı. benim kullandığım model kısa atım modeli olduğu için potsuz perde yada özel boyalı bir duvar kullanmanız gerekiyor. Normal perde veya duvarda kullanmak isterseniz LG HF80LS modelini almanızı şiddetle tavsiye ederim. Epson ve Benq tek başına işe yaramaz o yüzden harici bir oynatıcı şart. Optomada android tabanlı bir yapı vardı fakat pek hoşuma gitmedi.

gürültü konusunda epson modeli baya baş ağrıtıyor diyebilirim, içlerinde en sessizi optoma oldu, sonra benq ve sonrada lg modeli oldu.

kalibrasyon konusunda lg çok sıkıntılı kısa atım olduğundan ayarlaması baya zor, benq ve optoma modelleride uzaktan ayarlaması uğraş gerektiyor. Fakat epson 1 dk bile sürmeden perdeye istediğiniz gibi görüntüyü ayarlayabiliyorsunuz.

DLP, Led Lazer ve 3LCD teknolojisi cihazların herbirinin birbirinden farklı özellikleri var. Düşüncem projeksiyon teknolojisinin biraz daha gelişmesini beklemek lazım. Özellikle bu üç teknolojide 4k diyen satılan modeller gerçek(native) 4k değiller. Native 4K cihazlar en aşağı 3000$ gibi bir başlangıç fiyatı var. Tavsiyem kısa atım lazer projeksiyonlarından uzak durun. Özellikle uzak doğuda bu ara popüler olanlarından daha emekleme aşamasındalar o yüzden lazer projeksiyonların gelişmesini bekleyin.

iade süreci: Epson TW650 modelini vatan mağazasından almıştım, fakat mağazadan alınan ürünler iade alınmıyor dediler bana. Epson servisi ile görüşüp değişim talep ettim daha üst modelini almak için fakat hiç yardımcı olmadılar. piyasanın 500, 600 tl altında birisine sattım. İade edebileceğim şekilde boyutdigital ve vb. bazı bayilerden satın almak istediğimde kutusu açılan ürünleri geri iade almayacaklarını belirttiler. LG HF85LS modelini bu sefer Vatan Bilgisayarın internet sitesinden aldım fakat bana teşhir ve kullanılmış ürün gönderdiler ve ayrıca cihazın lambasında da sorun vardı gibi sürekli görüntüde dalgalanmalar oluyordu. 2 gün öce iade ettim kendilerine ve ne olacağı net değil.

Amazon almanya ve fransa ülkelerinden daha uygun fiyata bazı modeller sipariş ettim. Optoma ve Benq modellerini amazon.de üzerinden satın aldım ve hiçbir zorluk görmeden iade kargom ve ödediğim ücreti sorunsuz bir şekilde iade ettiler. Tek dezavantajı garanti konusu.


Şayet tekrar projeksiyon cihazı al deseler(Sony deneyimimi daha tamamlamadım) bütçeyi zorlayıp LG 4K Truemotion özellikli bir projeksiyon cihazı alırdım. Bütçem yetmezse eğer LG HF80LS modelini alırdım.
Aliexpress üzerinden Laptop ekranı siparişi verdim. Ürün tutarı 105$ kargo ücretide 35$ civarı, Kargo seçeneklerinde DHL ve Aramex vardı. Büyük bir hata yaptım ve DHL seçeneğini seçtim.

Alıcı Ad Soyad : "Ev Adresi" yazıyor, diğer bütün bilgiler doğru, telefon, mail ve açık adresim.

DHL mail attı, alıcı isminin değiştirilmesi gerekiyor. Bunun için;

- Aliexpress faturası ve doğru ad soyad olacak şekilde (Fatura yok),
- Alıcının Ad Soyad değişikliği imzalı dilekçesi,
- Alıcının Kimlik Fotokopisi,
- Alıcının İkametgah Belgesi,
- Yurtdışı göndercisinin İngilizce ve Türkçe olacak şekilde alıcı ad soyad değişiklik formu Kaşeli ve ıslak imzalı belgesi,

Bu evraklar hazırlandıktan sonra 97 TL sunum parası istiyor.
Ben son evrağı nasıl hazırlayacağım orada tıkandım.

DHL geri iade işlemide gerçekleştirmiyor. Satıcıda sorularıma cevap vermiyor.

Bu işlemler baya uğraştıracak beni Aliexpress siparişimi iptal etmenin kısa bir yolu yok mu?

Uzman arkadaşlar nasıl bir tavsiyede bulunurlar?
Oristelekom:

50mbit - 64,90 TL + 10 TL Yalın İnternet Ücreti + 10 TL Fiber Modem Ücreti = 84,90 TL + 6 Ay Sonra Fiyat 99 TL olacak. Farklı Operatörden Geçiş Kurulum Ücreti Yok.

100mbit - 74,90 TL + 10 TL Yalın İnternet Ücreti + 10 TL Fiber Modem Ücreti = 94,90 TL + 6 Ay Sonra Fiyat 109 TL olacak. Farklı Operatörden Geçiş Kurulum Ücreti Yok.

Netspeed:

50mbit - 89 TL + 120 TL Geçiş Kurulum Ücreti.

Milleni

35mbit - 69,90 TL + 9 TL Fiber Modem Ücreti = 78,90 TL Farklı Operatörden Geçiş Kurulum Ücreti Yok.
100mbit - 84,90 TL + 9 TL Fiber Modem Ücreti = 93,90 TL Farklı Operatörden Geçiş Kurulum Ücreti Yok.

Netgalaxi

8mbit - 120 TL Sabit Telefon Şartlı.
16mbit - 160 TL Sabit Telefon Şartlı.


Şuanda halihazırda 35mbit internete 66 TL ödüyorum. Türktelekom ile hiçbir sorun yaşamadım 2 yıl boyunca.
Görüştüğüm firmaların verdiği teklifler yukarıdaki gibidir.
Aynı şartlar altında olupta yukarıdaki firmalarda sorunsuz hizmet alan varmıdır?
En mantıklı seçenek milleni 35mbit seçeneği görünüyor. Hangisine geçmeliyim.
Mart ayı içerisinde amazon.de üzerinde 41.50euro tutarında uydu malzemesi satın aldım. Satıcı amazon olmadığı için 62tl kadar gümrük vergisi ödeyip teslim aldım. Fakat açıklama ve resimlerde belirtilen ürün yerine farklı bir marka ürün gönderdiler tarafıma.

Satıcı ile iletişime geçip iade talebi açtım. 11 nisanda 140tl tutar kadar ptt kargoya bağlı turpex ile almanyada adresine kargo yolladım. 20 gün boyunca kargo karşı tarafa ulaşmayınca satıcıya durumu bildirdim onlarda kargoyu beklemeden ödediğim tüm ücretleri(kargo masrafı, gümrük masrafı, ürün tutarı) iade ettiler. Banada şunu yazdılar eğer kargo tarafınıza iade edilirse ürünü bize geri göndermenize gerek yok dediler.

Bugün kontrol ettiğimde şöyle bir ibare var.

"Gönderi, geri iade edildi. Lütfen PTT ile temasa geçiniz. GERMANY / LEIPZIG " Not: Gün gün takip ettiğimde leipzig dışına hiç çıkmadı. 21 günün sonunda iade yazısı yazdı.

Şimdi bu kargonun durumu ne olacak? İade ediliyorsa kargo firması iade ücreti talep eder mi?

Ptt yi aradığımda bana merkez ptt şubelerine gitmem gerektiğini söylüyorlar.
Yıllardır internet üzerinden alışveriş yaparım fakat son 1,2 senedir ülkemizdeki e-ticaret anlayışı ve hizmeti içler acısı durumda.

Özellikle kusur kendilerinde olduğu zaman efendim "prosödür böyle" yada yıldırma politikası uygulayarak ÇÖZÜM odaklı hiçbir çalışma yapmamaktadırlar.

Hepsiburada sitesinde 2017 yılında Akıllı Ampül aldım. 1 Yıl sonra bridge köprüsü arızalandı. Büyük bir hata yaparak bozuk olan ürünü 2 yıl servis garantisi kapmasından dolayı eylül 2018 tarihinde hepsiburada firmasına gönderdim. Ürünü aldığımda satıcı hepsiburada firmasıydı.


Aralık ayına kadar durmadan sorun çıkardılar, onarıp gönderdiklerini iddaa ediyorlar bazen canları sıkılıyor garanti kapmasında olmadığını felan belirtiyorlar bazende keyifi olarak başvuruyu red ediyorlar, bazende ürün kutusunda eksik parçalar var onlarıda ekleyin gönderin gibi sürekli oyalayıp durdular. Artık sayısını unuttum kaç defa bunlara ürünü geri kargo ile gönderdiğimi. Müşteri hizmetleride çözüme kavuşturmak için hiç bir çaba göstermiyor haftada 1 defa standart presödürü anlatan hazır cevaplar yolluyor.

En son beni yıldırdılar vazgeçtim bunlarla uğraşmaktan. Tüketici hakem heyetine başvurmadan önce.

Ürünün üretim merkezi olan Hollanda ile irtibata geçtim. Durumu onlara anlattım. 1 gün sonra kapıma UPS kargo gelip faturası ile birlikte arızalı ürünü aldı. 1 hafta sonrada sıfırını adresime gönderdiler. Sağolsun ülkemizin gümrük memurları gümrük vergisi çıkardı sonra firma onuda kendisi karşıladı.


Amazon.co.uk internet sitesinden geçen hafta ürün siparişi verdim. Neyse 3 gün sonra bir ürünüm kargoya verilmedi. Amazonun canlı chat kısmından neden kargoya verilmediği ile ilgili bir sorayım dedim. Müşteri hizmetleri önce özür dileyerek çözüme dair uyguladıkları, UPS EXPRESS servisi ile hızlı kargo(2 günde elime ulaştı) + Ödediğim Kargo ücretini kredi kartıma iade ettiler.

Normalde istanbuldan bizim kargo firmaları 3 günde zor getiriyor mersin bölgesine, UPS kargo nasıl başardıysa Almanyadan 2 günde teslim ettiler.


Amazon sitesinde yine bir alışveriş yapıyorum ürünün fiyatı ben satın aldıktan 2 gün sonra düşüyor. Müşteri hizmetleri ile canlı chat kısmında konuya dair bilgi veriyorum kendilerine. Müşteri hizmetlerinin tavrı ve çözüm odaklı çalışması; bu durumla karşılaştığım için üzgün olduklarını ve ürün siparişini iptal ederek yeni fiyattan tekrar sipariş oluşturuyorlar.

her defasında bana denk geliyor galiba, siparişim dün teslim edilmesi gerekiyordu 1 gün gecikti. Bugün canlı chate bağlandım. Siparişin durumunu sordum gecikme için üzgün olduklarını ve 10£ tutarı hesabıma eklediler, aynı sipariş için geçen seferde 4£ eklemişlerdi. 1. paket geç kargolamadan kaynaklı, 2. paketde geç teslimat kaynaklı.



ekleme,

az önce mesaj geldi 10£ eklendi diye, hesabıma baktım 3£ eklemişler, tekrar canlı chat'e yazdım yanlışlık olduğunu söyledim, +10£ daha eklediler. Toplamda 13£ + 4£ öncekinden vermişlerdi.

Biz kendi ülkemizde yerli firmalardan neden böyle Müşteri Odaklı hizmet alamıyoruz?
Selamlar,

2017 yılının bu aylarında teknosa mağazasında 8999 TL tutara LG 55C6V model oled televizyon aldım.
10 Nisan 2018 tarihinde televizyonun yazılımı çöktü. Aynı gün servisi aradım servis televizyonumu alıp götürdü. Faturası ve Garanti belgesinide aldılar. Bana da bir servis formu verdiler.
Daha sonra servis formunu incelediğimde "ürünü servis çalışanlarına teslim ettiğime" dair değilde şehven ben farkında olmadan bana "teslim aldığıma dair" bir kutuya imzalatmışlar. Bu ne kadar sorun olur bilmiyorum.

Üç gün sonra servisi aradığımda bana ürünün anakartı bozulduğunu ve parça siparişi verdiğini söylediler. Bir hafta sonra tekrar aradığımda parçanın güney koreden gönderildiğini ve 15 mayısta geleceğini söylediler.

Servis formunun arkasında yer alan maddelerde 10 iş gününü geçen onarımlarda, ürün onarılıncaya kadar müşterinin kullanımına benzer bir ürün tahsis etmek zorunda. Bu hakkımı kullanmak için servisi aradığımda ellerinde benzer ürün olmadığını söylediler. LG müşteri hizmetleride kayıt açtı fakat herhangi bir geri dönüş yapılmadı.

Bu süreçten sonra eğer 20 iş günü dolarsa nasıl bir yol izlemeliyim ?

Ürün değişimi istediğimde servise mi gitmeliyim yoksa Teknosa mağazasına mı?
Lg aynı ürünü(55C6V) sıfırını veya onarılmış halini tekrar vermek isterse bunu almak zorundamıyım ?
Para iadesi talebinde bulunabilirmiyim ? Bundan sonra nasıl bir yol izlemem gerekiyor?

9.000 TL televizyon alıp 1 sene sonra arıza vermesi canımı sıktı, bu yüzden LG televizyonlara karşı bir güvensizlik oluştu bende. Bu yüzden forum üyelerinden yardım ve görüşlerini bekliyorum.

Çıkacak sonuçları konu üzerinden haberdar edeceğim.

7 Mayıs itibarı ile LG Servis ürünün arkasında durdu ve PARA İADESİ kararı verdi.
Hakkında
Konum: Elazığ,
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 13 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 420
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 521
İkinci El Bölümü Mesajları: 16
Konularının görüntülenme sayısı: 24.204 (Bu ay: 501)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 350 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Ev Elektroniği ve Elektrikli Ev Aletleri
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.