Yarbay
17 Temmuz 2011
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
61 üye
Görüntülenme
Toplam: 288 (Bu ay: 4)
Gönderileri
Uzun zaman sonra konu açtım. Olay başlıktaki gibi. İki sistemim var. Birinde 3900X ve Giga x570 ITX anakart ve üzerinde cehennem ateşi gibi yanan bir 5700XT TUF... Diğer sistem X99 Asrock ITX anakart ve 5930K ile birlikte efendi efendi takılan GTX950...

Riser'ı ilk kullandığım birkaç gün sorun yoktu ancak bir süre sonra mavi ekran aldım ve hata kodu, GPU'ya aşırı yük bindiği için gücün kesilmesiydi. Bunun sebebi riser...Sonuçta bir uzatma kablosu ve içindeki bileşenler sanıyorum maksimum 150W'a göre dizayn edilmiş olsa gerek. Bunu nereden anladığım sorarsanız 5700XT'yi bu sefer X99'a taktım hiçbir sorun olmadı. PSU'ları soracak olursanız platinum serisinden 620W seasonic ve 750W Corsair RM.

Şimdi başka bir sorunum daha var. 5700XT'nin macununu yeniledim boşta 42 derece olan kart 29'a düştü ama HDMI port gitti :)) HDMI port artık çalışmıyor. Kart garantilik oldu. O başka bir konu ama benim sormak istediğim şey şu, anakartın PCIex portuna güç sınırlaması çekmek istiyorum bunun yolunu bilen var mı? Bu arada x570'de 2TB MP510 NVME SSD takılı. Yani bu sınırlama SSD'ye fren yapar mı ondan da emin değilim.
Yaklaşık 7-8 ay önce Turknet müşterisi olmuştum. Bulunduğum bölgede en yüksek hız 16Mbit ADSL. Ondan önce Superonline kullanıyordum. Altyapı ise TTNET'e ait. Turknet'e geçtiğim ilk aylarda bir sorun yaşamadım. 2-3 ay sonra modem en fazla 10 dakikada bir DSL sinyali almadığı için kopma yaşıyordu. Defalarca teknik destek aldım ama nafile, TTNET personeli baktığı için hizmet dolabından çıkan sinyali ölçüp gidiyordu. Hizmet dolabı da evime 1200M uzaklıkta. Turknet'e iptal talebinde bulundum. Ertesi gün dönüş yaşayıp tüm dertlerimi detaylı not edip evime kadar tüm sorunların çözüleceğini iddia ettiler. Ancak hiçbir zaman TTNET servisinin evime geldiğine şahit olmadım. Oysa ki TTNET'in TUrknet ile imzaladığı anlaşmada evime kadar hizmet olayı mevcuttu. Neyse ben de sırf deneysel amaçla TTNET müşterisi olmaya karar verdim. Teknik ekip ertesi gün gelip bağlantıyı kurdu sorun anında çözüldü. Yani aynı hizmet dolabı aynı teknik ekip ama 65TL ödediğim tarifeyi TTNET'ten 108TL'ye aldığım an sorun çözüldü.

Yorumlarınızı esirgemeyin.
https://answers.microsoft.com/tr-tr/protect/forum/protect_defender-protect_scanning/windows-defender-a%C3%A7%C4%B1lm%C4%B1yor/6af65a39-b4e6-4649-aa60-9a003df48875

Yiğit Arıcı'nın verdiği cevap üzerinden, son aşamada Windows bileşenleri listesinde Windows Defender listede yok. Zararlı yazılım yediğimden eminim. Defender'ı açmanın yolunu bulamıyorum.
 Windows Defender Açılmıyor!
 Windows Defender Açılmıyor!
Konuyu açacak yerin en uygun burası olacağını düşündüm. Lisede kullanılmak üzere 2000₺'ye kadar bütçeyle en az 100x'i sorunsuz sunacak sağlam bir cihaza ihtiyacımız var. İnternette yaptığım kısa bir arama sonucunda ülkemizde bu işin meraklısı ve forumu olmadığını gördüm. Tavsiye veremezseniz, tavsiye alacağım bir link de çok işimi görür. Cihaz hakkında hiç bir bilgim olmadığı için ancak şu kadarını belirtebiliyorum.

1- 100x'in üstesinden fazlasıyla gelecek.,
2- İki lensi olacak. Tek gözle bakmak oldukça yorucu.
3- 2000₺'ye kadar çıkabileceğiz.
Tekrar merhabalar. Daha önce bir duyuru olarak paylaştığım sistemi artık detaylarıyla birlikte inceleyeceğiz.

Öncelikle neden ITX sisteme geçmeye karar verdiğimi belirteyim:

Bilenler vardır. DDR4’e Asus X99 Rampage V Extreme anakart ile geçiş yapmıştım. Kendisi EATX olduğu için Corsair 500R kasaya sığdırmakta güçlük çekmiştim. Sonra bir fırsat yakalayıp Corsair 900D almıştım. Kasa kangal köpeği büyüklüğünde olduğu için eşim “Ya bu kasa ya da ben, ikimiz arasında seçim yap” diyecek noktaya gelmese bile kasanın eve girişinden duyduğu memnuniyetsizliği gizlememişti. Şansım yaver gitti ve anakart ile birlikte gelen OC ön panelinin LCD ekranı bozuldu. Anakartı Vatan PC aracılığıyla (ASUS TR oldukça ahlaksız bir teknik hizmet veriyor, giden hemen her anakartın CPU soketinde kullanıcı hatası var bahanesiyle ücretli soket değişimi yapıyor ve kartı garanti dışı bırakıyordu) CPU soketi mükemmel durumda raporuyla ASUS TR’ye gönderdim. Vatan’a verdikten 9 gün sonra ASUS karta RMA açtı. Sonrasında da “parça değişimi için gereken bileşen ancak yurtdışından gelecek ve yasal süre aşılacak” raporu ile para iadesi yapıldı. Israrla USB 3.1 olan yeni modelini alma hakkımı kullanabilirdim ancak para iadesine razı oldum çünkü ASUS anakart kullanmamaya karar vermiştim. Aynı sıralarda olabilecek en ucuz X99 anakart ile maliyeti azaltmayı düşündüm ama bu kadar dolu bir karttan başka karta insanın içi elvermiyor.

Asrock ITX ise çıktığı günden beridir ülkemize gelmesini beklediğim bir anakarttı. Ancak ülkemizde ITX platformu pek rağbet görmüyor. Hele ki konu X99 chipset olursa… Amazon ABD TR’ye anakart göndermiyor ancak İspanya Amazon’da kartı buldum ve 252 Avro + Kargo + Gümrük= 340 Avro tutan siparişimi verdim. Hesaptan 1140 TL çekildi. Elimdeki 4×4 Quad Channel 3000 MHZ Gskill RAM’leri sattım. Corsair Vengeance 2×8 3200MHZ RAM aldım. Keza anakart X99 chipset ancak quad 256bit yerine Dual 128bit RAM çalıştırıyor. ITX olduğu için 4 RAM slotu sığdırmak imkansız.

İlk başta işlemciyi de satayım, Z170 platformuna geçeyim istedim ancak anakart para iadesi, 900D’nin ve 4×4 RAM kitin satışı vs… zaten toplamda 60 günü bulmuştu. İşlemcinin satılması da nereden baksan 15 günü bulur ve ben de bu esnada anakart -- işlemci seçmeliydim ki süre iyice uzayacaktı. Hem küçücük bir anakartın üzerine 5930K gibi bir kuduz köpeği monte etmek de ilginç olacaktı. Kasa olarak da belirlediğim 3 seçenek arasında NZXT Manta’yı beğendim. Çünkü bu kasa hem ITX hem de 2 adet 280mm radyatör sığdırılacak kadar geniş bölümlere sahipti.



Neyse artık resimlerle birlikte incelemeyi tamamlayalım:

 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Kutu içeriği oldukça dolu.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

DDR4 ve 3200MHZ


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Sata Express’in hemen yanında gördüğünüz M2 porttaki NVME SSD SATA Express portları öldürdü. Bu arada işlemcinin soğutucu montajı için vida boşlukları arasındaki mesafe standart 2011v3 soket değil. Hiçbir platformun standardı ile uyuşmuyor. Kendinden menkul. Bundan sebep 22$ daha masraf yapıp ancak Ebay’de satılan ASETEK firmasının ürettiği narrrow (dar) 2011 ring aldım. H115i’nin pompasındaki orijinal ring’i söküp, yeni aldığımı takacağım. O vakte kadar soğutucu ne yazık ki kafa ütüleyecek. Yani bu anakartı aldığınız zaman piyasadaki hiçbir hava soğutma monte edilemiyor. Bildiğim kadarıyla sessiz soğutmanın en ucuz yolu Seidon V2 sıvı kit. Yalnız kartla birlikte gelen metal dönüştürücü H100i’yi de ufak bir hile ile CPU’ya monte etmeyi başarıyor.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Pek resimlemedim ancak Wifi adatörü taktıktan sonra anakartın arkasından 2 adet anten kablosu çıkarmak için biraz “lego”vari işlemler yapmanız lazım.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Klasik bir ITX. Yani 17×17 cm2 bir anakart. Ancak buna kuduz köpek bir işlemci takacağız.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi



 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Adaptörü takmak basit iş. Ancak anten kablolarını bağlayıp anakartın arkasından çıkarmak için ince parmaklı olmak favorim.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Odanız uçak pisti kadar gürültülü oluyor. Soğutma çözümü sunucularda kullanılan cinsten. Ancak o sunucu odalarına bakım dışında kimse girmiyor. Girse bile kulaklarını korumaya alıyor. Ancak Asrock'ın Atuning programı ile fanın sesini en azındayken işlemci boştayken bir nebze dizginlemek mümkün.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Intel’in mavisi ve Nvidia’nın yeşili bu küçük mekanda buluşuyor.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Üstte 2 adet Cougar Vortex 14MM fan var. Bunlar Sıvı kit montajında radyatöre push (it) görevi görecekler. Şimdilik üstte takılıyorlar.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Kasanın power bölmesinde de var ancak burayı tercih ettim. HDD’nin içinde Steam yedekleri var. SSD’ye yükleyince görevini tamamlayıp kasadan defolup gidecek. Meydan 800GB’lık SSD’lere kalacak.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Buraya bir adet 280MM’lik Corsair H115i takılı durumda.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

6 fan bile sığabilir!


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Kasayla birlikte önde 2, egzoz’da 1, toplam 3 adet NZXT kasa fanı geliyor (1200RPM ve sessiz) Ancak hiçbiri bu kasada kullanılmayacak.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

H115i Ebay’den sipariş verdiğim Narrow 2011V3 yüzük gelene kadar sadece görselden ibaret.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Karanlıkta port aramaya son!


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Kasanın alt kısmındaki ayaklar gayet sağlam ve kaymaz bir duruş yaratıyor.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Sanırım bunlardan artık kurtulmam lazım.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Asrock ASUS’un markası. ASUS’un kaburga kemiğinden yapılmış. ASUS anakart kullananların kolayca hakim olacağı bir menüye sahip. Alışılageldik tüm araçlar tanıdık yerlerde.


 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi

Bu ufak soğutucu oldukça kaliteli malzemeye sahip. Cinebench ile %100 yük altındaki işlemcimiz H115i’nin performansına kafa tutacak gibi görünüyor. Termal macun soğutucunun temas yüzeyindeki stok macun.
 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi


Son bir resim daha ekleyeyim:
 Asrock X99E-ITX/ac Anakart ve NZXT Manta Kasa İncelemesi


http://www.asrock.com/mb/Intel/X99E-ITXac/
.
Boşuna yormayayım kendimi.
Arkadaşlar merhaba...

Her ne kadar forum artık midemi bulandırmaya başlamış olsa da insanların bilmesi gereken konuların burada çok fazla ziyaret bulması sebebiyle bu konuyu açtım. Olay İstanbul'da Media Markt'tan eşimin kullanması için aldığım Macbook Air'in şarj adaptörünün adaptöre yakın mesafede eğilip bükülme sebebiyle kablonun plastik yüzeyinin hemen altındaki saçaklı telin yıpranması, şarj sırasında yaşanan temassızlıktan dolayı ısınıp kablonun plastik koruyucusunu ısıtıp yakarak delmesi ardından da buranın kopmasıdır. Eylül ayında farklı bir şehre taşındım ve burada Apple ürünlerin teknik servis hizmetini veren firmayı bulup telefon ile iletişim kurdum. Firma sorunu iletmem sırasında daha sözüm bitmeden bu tür sorunların kullanıma bağlı sorunlar kategorisinde olduğunu ve garanti kapsamında değerlendirilmesinin çok güç olduğunu söyledi ki kendilerine daha sözüm bitmedi ve siz ürünü görmediniz buna karşın peşin teşhis yapıyorsunuz dedim. Sorunu ve çözümünü internette araştırdığım zaman Apple'ın birçok ürününde aynı sorunun çok fazla yaşandığını ve Apple'ın kullanıcının bu kabloyu koparmadığını tespit etmesi durumunda garanti kapsamında çözüm sunduğunu görmüştüm ve bunu firmaya ilettim. Onlar da "O zaman ürünü bize getirin kayıt açalım" dediler. Ertesi gün ürünü bıraktığım sırada telefonda duyduğum cümlelerin benzerini duydum ki şu cümle "Bu tür talepler %100 oranında reddediliyor" çok çok iddialıydı... Bu aşırı iddialı cümle aklımı gıdıklayınca parlak bir fikir geldi: bir şart belirterek, firmanın iyi niyetini test etme ihtiyacı hissettim. Kurduğum sihirli cümle şuydu: "Madem açtığınız kaydı Apple'a iletiyorsunuz ve onay onlardan geliyor. Yaşadığım sorunun ayrıntısını size izah ettiğime, siz de bunu Apple'a ileteceğinize göre, Apple sorunumu garanti kapsamında değerlendirmeyen bir mail gönderirse, bu mailin bana da yönlendirilmesini istiyorum. Apple'ın gönderdiği maili tarafıma iletmezseniz, açtığınız kaydı, ürünümün seri numarasını ve aramızda geçen durumu izah ederek, neden garanti kapsamı dışında bıraktıklarını soracağım Apple'a şahsen soracağım" dedim.

3 gün sonra bu firma beni telefonumdan arayarak aynen şu cümleyi kurdu: "Umut Bey, Apple, yaşadığınız sorunla ilgili sadece bir kereye mahsus değişim verdi. Aynı sorunu yaşayan başka bir müşterimiz daha vardı onlara değişim vermediler"

Aramızda geçen konuşmalardaki 3 olay midemi bulandırdı

1- Telefon ile konuşurken sözüm bitmeden, ürünü görmeden, "kullanıma bağlı sorun" denmesi
2- Mağazada" %100 oranında değişim reddediliyor" denmesi
3- Diğer müşteriye verilmeyen değişimin ilgimi çekmemesi fakat gereksiz şekilde bana iletilmesi... Sanki akıllı ol bak sen kayrıldın denircesine...

Kısacası aklıma gelen şudur, internetteki araştırmalarımda Apple'ın bu sorunu kabullendiğini ve çok çok büyük oranda değişim verdiğini görüyorum. 200 TL gibi oldukça yüksek fiyatla satılan bu adaptöre Apple'dan onay çıksa bile firmanın, müşteriye gönderilen adaptörü satmak için onay çıkmadı demesidir. Bunlar benim ispatlayabileceğim şeyler değil. Sadece akıl yürüttüğüm zaman hissettiğim şeyler. Bundan ötürü firmanın adını saklı tutuyorum. Aklınızda olsun. Türkiye çakallar vadisidir ve konu en azından Apple Macbook adaptörü ise sanırım izlediğim yöntem örnek olarak kullanılabilir.

_____________________________________________

Ayrıca sizlere bir soru sorayım belki bilgi veya tecrübe sahibi bir arkadaş vardır: Kayda şunu da ekletmiştim ve konuya Apple'ın bir cevap vermediğini söylediler. Bundan emin değilim çünkü Apple buna ille de bir cevap vermiştir: Ürünün bataryası 6700 Mah'lık... Kalibrasyona rağmen pil şu an 5800 Mah civarına düştü. Ürünü 2013 Ağustos'unda aldım. Bu kadar kısa sürede yaklaşık 1000 Mah kayıp bana normal gelmedi... Pil konusunda Apple'ın garanti şerhleri var mı bilmiyorum...
Arkadaşlar merhaba...

Her ne kadar forum artık midemi bulandırmaya başlamış olsa da insanların bilmesi gereken konuların burada çok fazla ziyaret bulması sebebiyle bu konuyu açtım. Olay İstanbul'da Media Markt'tan eşimin kullanması için aldığım Macbook Air'in şarj adaptörünün adaptöre yakın mesafede eğilip bükülme sebebiyle kablonun plastik yüzeyinin hemen altındaki saçaklı telin yıpranması, şarj sırasında yaşanan temassızlıktan dolayı ısınıp kablonun plastik koruyucusunu ısıtıp yakarak delmesi ardından da buranın kopmasıdır. Eylül ayında farklı bir şehre taşındım ve burada Apple ürünlerin teknik servis hizmetini veren firmayı bulup telefon ile iletişim kurdum. Firma sorunu iletmem sırasında daha sözüm bitmeden bu tür sorunların kullanıma bağlı sorunlar kategorisinde olduğunu ve garanti kapsamında değerlendirilmesinin çok güç olduğunu söyledi ki kendilerine daha sözüm bitmedi ve siz ürünü görmediniz buna karşın peşin teşhis yapıyorsunuz dedim. Sorunu ve çözümünü internette araştırdığım zaman Apple'ın birçok ürününde aynı sorunun çok fazla yaşandığını ve Apple'ın kullanıcının bu kabloyu koparmadığını tespit etmesi durumunda garanti kapsamında çözüm sunduğunu görmüştüm ve bunu firmaya ilettim. Onlar da "O zaman ürünü bize getirin kayıt açalım" dediler. Ertesi gün ürünü bıraktığım sırada telefonda duyduğum cümlelerin benzerini duydum ki şu cümle "Bu tür talepler %100 oranında reddediliyor" çok çok iddialıydı... Bu aşırı iddialı cümle aklımı gıdıklayınca parlak bir fikir geldi: bir şart belirterek, firmanın iyi niyetini test etme ihtiyacı hissettim. Kurduğum sihirli cümle şuydu: "Madem açtığınız kaydı Apple'a iletiyorsunuz ve onay onlardan geliyor. Yaşadığım sorunun ayrıntısını size izah ettiğime, siz de bunu Apple'a ileteceğinize göre, Apple sorunumu garanti kapsamında değerlendirmeyen bir mail gönderirse, bu mailin bana da yönlendirilmesini istiyorum. Apple'ın gönderdiği maili tarafıma iletmezseniz, açtığınız kaydı, ürünümün seri numarasını ve aramızda geçen durumu izah ederek, neden garanti kapsamı dışında bıraktıklarını soracağım Apple'a şahsen soracağım" dedim.

3 gün sonra bu firma beni telefonumdan arayarak aynen şu cümleyi kurdu: "Umut Bey, Apple, yaşadığınız sorunla ilgili sadece bir kereye mahsus değişim verdi. Aynı sorunu yaşayan başka bir müşterimiz daha vardı onlara değişim vermediler"

Aramızda geçen konuşmalardaki 3 olay midemi bulandırdı

1- Telefon ile konuşurken sözüm bitmeden, ürünü görmeden, "kullanıma bağlı sorun" denmesi
2- Mağazada" %100 oranında değişim reddediliyor" denmesi
3- Diğer müşteriye verilmeyen değişimin ilgimi çekmemesi fakat gereksiz şekilde bana iletilmesi... Sanki akıllı ol bak sen kayrıldın denircesine...

Kısacası aklıma gelen şudur, internetteki araştırmalarımda Apple'ın bu sorunu kabullendiğini ve çok çok büyük oranda değişim verdiğini görüyorum. 200 TL gibi oldukça yüksek fiyatla satılan bu adaptöre Apple'dan onay çıksa bile firmanın, müşteriye gönderilen adaptörü satmak için onay çıkmadı demesidir. Bunlar benim ispatlayabileceğim şeyler değil. Sadece akıl yürüttüğüm zaman hissettiğim şeyler. Bundan ötürü firmanın adını saklı tutuyorum. Aklınızda olsun. Türkiye çakallar vadisidir ve konu en azından Apple Macbook adaptörü ise sanırım izlediğim yöntem örnek olarak kullanılabilir.

_____________________________________________

Ayrıca sizlere bir soru sorayım belki bilgi veya tecrübe sahibi bir arkadaş vardır: Kayda şunu da ekletmiştim ve konuya Apple'ın bir cevap vermediğini söylediler. Bundan emin değilim çünkü Apple buna ille de bir cevap vermiştir: Ürünün bataryası 6700 Mah'lık... Kalibrasyona rağmen pil şu an 5800 Mah civarına düştü. Ürünü 2013 Ağustos'unda aldım. Bu kadar kısa sürede yaklaşık 1000 Mah kayıp bana normal gelmedi... Pil konusunda Apple'ın garanti şerhleri var mı bilmiyorum...


EDİT: KONUYU YANLIŞ YERE AÇTIĞIMI FARKETTİM:) YÖNETİM BAŞLIĞI SİLEBİLİR...
Hakkında
Konum: Trabzon,Merkez
Meslek: Eğitim
Forum İmzası:
Her sabah, bir önceki gün olduğu gibi insan olarak uyanmak, "Oh hayır, yine mi" gerginliğini beraberinde getiriyor.
Forum İkinci El İmzası:
tregeonxd rumuzlu şahısa dikkat. Laubali ve başka bir hesaba hizmet eden yan bir hesap gibi davranıyor. Fiyat düşürmek için satıcıyı oyalayan misyonu var. İmzama itiraz ederse tüm özel mesajlarımız ortada.
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
PC
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: dün
Son Mesaj Zamanı: geçen hafta
Mesaj Sayısı: 3.844
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 8.415
İkinci El Bölümü Mesajları: 601
Konularının görüntülenme sayısı: 144.627 (Bu ay: 452)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.843 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.