- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik motor beyin tamiri ve arızası SORUNLARI
Bu konudaki kullanıcılar:
 
1620
Cevap
61
Favori
553319
Tıklama
Sayfaya git: Sayfa: <<     14 [16] 18 19 20 21 22 23      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Giriş
Mesaj


 
227 Mesaj
25 Temmuz 2010; 23:18:55 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Selamlar kolay gelsin..
Yeni aldığım ikinci el opel astra G kasa Elegance da philips 4 lu CD changer var. ancak bunu nasıl calıstıracagımı bir turlu bulamadım. Torpido gozundeki aletin ne işe yaradıgını ve nasıl kullanılacagını da cozemedim. onun dısında cd taktıgım zaman okutamıyorum. cd yi ondeki 4 gozden birine takıyorum. teyp üzerindeki 0 tusuna basıyorum. Ordan CD ye geçmiyor. ancak torpido gozundeki phipsin kapagını acınca CDC open yazıyo.. baska da bişi yapmıyor.. kimse de nasıl kullanılacagını bilmiyor yardımcı olur musunuz..
_____________________________



 
378 Mesaj
26 Temmuz 2010; 0:18:59 

Hakan Bey Selamlar!
Benimde şöyle bir sorunum var. Yardımcı olursanız size çok minnettar olacağım.
Aracım 2001 model opel vectra cdx 2000 motor otomatik vites ve LPG li
araç hararet cıktığı zaman çekiş cok düşüyor sanki başka araca dönüşüyor
ama yol durumu düzelince hararet düşünce hiç bir sıkıntı kalmıyor.
devir daim termostat yeni değişti orjinal serviste cihaza bağladılar hiçbir sorun yok dediler

SAYGILARIMLA...
_____________________________



1188 Mesaj
26 Temmuz 2010; 3:22:38 

sağ sinyal yanıyor,dönüş bitiyor otomatik atıyor,ama çok kısa süreliğine atar atmaz dörtlüler yanıyor. bir anlık bişi.her zaman olmuyor. tam olarak da yanmıyor,sadece göstergede beliriyor çok dikkat edilirse. sorun ne olabilir?
_____________________________

Yaşlı adam sinirlendi, "gelmesin zaten!"


 
13 Mesaj
29 Temmuz 2010; 14:33:37 

merhaba hakan usta bora aracımın kapıalrını kumandadan kilitlediğimde 4 lü ler yanmıyor servise gittim komfor modülünün değişmesi gerektiği söylendi. konfor modülü denilen şey alarmın merkezi kilidin vs nin kontrol edildiği bir beyinmiş eğer bu sorunluysa merkezi kilitte kumandada alarmda vsde de sorun olması gerekmezmiydi kafam karıştı parça 400 tl civarında çıkması varmıdır böyle bi sorun yaşayan varmı yardımcı olursanız sevinirim.
_____________________________



1241 Mesaj
30 Temmuz 2010; 9:58:03 


quote:

Orijinalden alıntı: caner006

hakan usta sana bi kaç sey belirteyim öncelikle 93 tempra sxak alcam 1 araçta dijital gösterge gelip gidiyomuş 2 sağ amortisörü patlakmış 3 ekzoz manifoltu delikmiş bunların hepsini bana maliyeti ne olur tahmini olarak bide araç bakmaya beraber gitme sansımız var mı yanımda usta olarak götürebilirmiyim ve ne kadara gidersin şimdiden tşkler



Bu türlü işler için gitmiyorum.Kusura bakmayın.


 
13 Mesaj
30 Temmuz 2010; 11:03:27 

hakan usta cevap verebilirmisin?
_____________________________



833 Mesaj
31 Temmuz 2010; 19:48:35 

Selamlar Hakan Usta,

2006 model opel vectra aracımızda yaklaşık 30 dkmüzik dinledikten sonra ( hafif yüksek ses ile ) sesi azaltıp tekrar yükseltmek istediğimizde ses olduğu belli bir seviyeden sonra yükselmiyor.

Aracı kenara çekip beklettikten sonra ( tahminimizce içinde bir parçası ısınıyor ama... ) tekrar denediğimizde sorun çözülmüş görünüyor.

Bu neden naynaklanıyor olabilir ? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
_____________________________

http://www.vps.com.tr VPS Adresinden alınır |||||||| http://www.hostavrupa.net


 
21 Mesaj
6 Ağustos 2010; 10:44:57 

merhaba HAKAN USTA 2000 model megane 1 rte kullanıcısıyım.aracımın gosterge ısıklarından hızı gozteren sondu sonra gostergesını sokturup km recıye goturdum led oldugu ıcın degıstırdıler ve orda yanıyordu gelıp arabaYA TAKTIRDIGIMDA YINE YANMADIGINI FARKETTIM SEBEBI BASKA NE OLABILIR YARDIM LUTFEN.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PsKLjkDeLy -- 6 Ağustos 2010; 10:46:27 >
_____________________________



 
79 Mesaj
7 Ağustos 2010; 3:49:32 

arkadaşlar iyi akşamlar,

seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

okuduğum farklı birçok mesaja göre;

benzin pompasında sorun olabilirmiş,

marş motorunda sorun olabilirmis,

şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

teşekkür ederim yardımlar için simdiden...
bu arada bir iki ekleme daha yapayım: konsoldaki direnc gorunumdeki sarı lamba yanıyor diye serviste kızıştırma bujilerinden bir tanesi değiştirildi, elektrik akımını geçirmediği tespit edildiği için 3 tanesinden birinin.. ancak halen kontağı çevirince, o lamba önce bir kendini gösteriyor, sonra sarı lamba sönüp gidiyor. ayrıca, arabayı çalıştırırken gaza basma ihtiyacı olmaması gerekirken; çalıştırırken araba sanki çalıştırmayı almayacakmış geri bırakacakmış hissi yarattığı için gaz pedalına basmak durumunda kalıyorum. buna rağmen bazı çalışma denemleri başarılı gibi görünse de birkaç saniye sonra motor kapanıyor... bir-iki kere aynı şeyi motoru zorla çalıştıktan sonra arabayı hareket ettirdikten sonra yaşadım, araç stop etti ve direksiyonda hafif bir sertleşme hissettim sanki (bu sertleşme her seferinde oluyor diyemem ama)

şu gaza basmak zorunda hissetmek durumu da kafamı kurcalıyor, debriyaj yeterli olmalı halbuki.... ???

ne dersiniz? bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

uzun bir mesaj oldu, tesekkurler...

http://forum.donanimhaber.com/m_41911249/mpage_1/f_/key_//tm.htm#41914044
_____________________________



 
25 Mesaj
7 Ağustos 2010; 23:32:18 

Dostum aklıma gelen ilk şey marş motorunun kömürünün değişmesi olacaktır. çok maliyetli bir parça değil,bende aynı senin sorununu yaşıyordum. kızdırma bujisiyle kızdırsam bile
motoru çok yawaş çeviriyordu marş motoru. akülerimde sağlamdı. sorunu kömürleri değiştirerek hallettik. ilk çalışmada sıkıntı varsa da aklıma gelen konu enjektörlerin temizlenmesi olacaktır.
hidrolik direksiyonlarda sertleşme ise genellikle düşük rölantiden,yani motor ilk çalıştığında soğuk olduğu için tam rölanti almayabilir. hidrolik pompasına gerekli deviri sağlayamayacağı
için direksiyon sertleşir. benim aklıma gelen ilk şeyler bunlar..


quote:

Orijinalden alıntı: soru_cevap

arkadaşlar iyi akşamlar,

seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

okuduğum farklı birçok mesaja göre;

benzin pompasında sorun olabilirmiş,

marş motorunda sorun olabilirmis,

şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

teşekkür ederim yardımlar için simdiden...
bu arada bir iki ekleme daha yapayım: konsoldaki direnc gorunumdeki sarı lamba yanıyor diye serviste kızıştırma bujilerinden bir tanesi değiştirildi, elektrik akımını geçirmediği tespit edildiği için 3 tanesinden birinin.. ancak halen kontağı çevirince, o lamba önce bir kendini gösteriyor, sonra sarı lamba sönüp gidiyor. ayrıca, arabayı çalıştırırken gaza basma ihtiyacı olmaması gerekirken; çalıştırırken araba sanki çalıştırmayı almayacakmış geri bırakacakmış hissi yarattığı için gaz pedalına basmak durumunda kalıyorum. buna rağmen bazı çalışma denemleri başarılı gibi görünse de birkaç saniye sonra motor kapanıyor... bir-iki kere aynı şeyi motoru zorla çalıştıktan sonra arabayı hareket ettirdikten sonra yaşadım, araç stop etti ve direksiyonda hafif bir sertleşme hissettim sanki (bu sertleşme her seferinde oluyor diyemem ama)

şu gaza basmak zorunda hissetmek durumu da kafamı kurcalıyor, debriyaj yeterli olmalı halbuki.... ???

ne dersiniz? bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

uzun bir mesaj oldu, tesekkurler...

http://forum.donanimhaber.com/m_41911249/mpage_1/f_/key_//tm.htm#41914044
_____________________________



 
79 Mesaj
11 Ağustos 2010; 1:59:36 

quote:

Orijinalden alıntı: rockie86

Dostum aklıma gelen ilk şey marş motorunun kömürünün değişmesi olacaktır. çok maliyetli bir parça değil,bende aynı senin sorununu yaşıyordum. kızdırma bujisiyle kızdırsam bile
motoru çok yawaş çeviriyordu marş motoru. akülerimde sağlamdı. sorunu kömürleri değiştirerek hallettik. ilk çalışmada sıkıntı varsa da aklıma gelen konu enjektörlerin temizlenmesi olacaktır.
hidrolik direksiyonlarda sertleşme ise genellikle düşük rölantiden,yani motor ilk çalıştığında soğuk olduğu için tam rölanti almayabilir. hidrolik pompasına gerekli deviri sağlayamayacağı
için direksiyon sertleşir. benim aklıma gelen ilk şeyler bunlar..






artık her çalıştırmada sorun yaşıyorum. bujileri ısııtmak maksatlı birkaç kez tam çalıştırmadan açıp kapama yapsam da çalışmada zorluk oluyor. gaz pedalına basmam gerekiyor bol bol, bazen çalışştıktan sonra stop bile ediyor... gaz ile ilgili bir sorunu var sanki ???



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soru_cevap -- 12 Ağustos 2010; 2:19:18 >
_____________________________



 
79 Mesaj
13 Ağustos 2010; 20:47:36 


quote:

Orijinalden alıntı: soru_cevap




artık her çalıştırmada sorun yaşıyorum. bujileri ısııtmak maksatlı birkaç kez tam çalıştırmadan açıp kapama yapsam da çalışmada zorluk oluyor. gaz pedalına basmam gerekiyor bol bol, bazen çalışştıktan sonra stop bile ediyor... gaz ile ilgili bir sorunu var sanki ???



araba gaz pedalına basmadan kesinlikle çalışmıyor. o da defalarca kontak açıp kapamadan sonra çalışabiliyor.. ??? nedir sorunu sizce? kafayı yicem
(bu hafta sonu servise götürmek istiyorum)
_____________________________



4398 Mesaj
16 Ağustos 2010; 16:14:30 

Merhabalar, taze bir elektronik sorunla geldim.

2000 model 1.6 Fiat bravo aracım var.

Aracımı aldığımdan beri haftada bir defada olsa bazen seyir halindeyken havalandırma kendi kendine çalışıyor. Sarsıntıdan dolayımı çalışıyor diye çalışırken sert fren yapıyorum aracı sarsmaya çalışıyorum ama kendi kendine kapanmıyor.

Fan tuşundan aç kapa yapıyorum tepki vermiyor. 2 3 dk içinde kendi kendine düzeliyor. Böyle tuhaf bir durumla karşı karşıyayım.

Sorun beni rahatsız etmiyor ama belki tecrübe etmişsinizdir diye sormak istedim.
Teşekkürler
_____________________________

UCUZA TRAFİK SİGORTASI/KASKO BULMANIZ MÜMKÜN -- BİZE SORMADAN TRAFİK SİGORTANIZI YAPTIRMAYIN
PM GÖNDERMENİZ YETERLİDİR


 
4847 Mesaj
16 Ağustos 2010; 16:48:41 

Merhabalar.


Babamın kullandığı c4 te kapılar kendi kendini otomatik kapatmıyor.Yol bilgisayarına baktım , ancak birşey bulamadım.

AYrıca yakıt göstergesi , hız göstergesinin olduğu ekranda kaç km daha gideceğini gösteriyor , ancak teyp ekranındaki hep 3495 km olarak sabit kalıyor.



Neden kaynaklanabilir bu durum ? Düzelirmi acaba ?


 
25 Mesaj
17 Ağustos 2010; 7:54:54 

Merhaba

Hakan bey galiba benim aractada elektronik problrm var problem soyle ---Arabayi calistirmak icin kontagi cevirirken o an teyip veya isiklar yaniliysa bendeks bos ceviriyor ( PIXXX ) diye bir ses geliyor ama teybi isiklari sondurunce arac calisiyor

Aracim 95 model w124 E 200 diesel


 
21 Mesaj
17 Ağustos 2010; 11:09:49 


quote:

Orijinalden alıntı: PsKLjkDeLy

merhaba HAKAN USTA 2000 model megane 1 rte kullanıcısıyım.aracımın gosterge ısıklarından hızı gozteren sondu sonra gostergesını sokturup km recıye goturdum led oldugu ıcın degıstırdıler ve orda yanıyordu gelıp arabaYA TAKTIRDIGIMDA YINE YANMADIGINI FARKETTIM SEBEBI BASKA NE OLABILIR YARDIM LUTFEN.

_____________________________



1241 Mesaj
28 Ağustos 2010; 3:50:50 


quote:

Orijinalden alıntı: PsKLjkDeLy







Göstergeden kaynaklanıyor.Ledleri besleme yapan parçayla ilgili bir sorun.


146 Mesaj
6 Eylül 2010; 23:26:45 

Merhabalar. 2004 model VW polo aracımda şöyle bir sorun var. Aracımda cenmax bir alarm sistemi var. Alarmın kumandasından kapıları kilitlediğimde depo kapağı kilitlenmiyor. Fakat manuel olarak anahtarla kilitlediğimde merkezi kilit sistemi düzgün çalışıyor depo kapağı kilitleniyor. Yani alarm ile depo kapağı ne kilitleniyor nede açılıyor. Sizce sorun ne olabilir?
_____________________________

OnyX


1241 Mesaj
7 Eylül 2010; 10:58:55 


quote:

Orijinalden alıntı: onyxmustafa

Merhabalar. 2004 model VW polo aracımda şöyle bir sorun var. Aracımda cenmax bir alarm sistemi var. Alarmın kumandasından kapıları kilitlediğimde depo kapağı kilitlenmiyor. Fakat manuel olarak anahtarla kilitlediğimde merkezi kilit sistemi düzgün çalışıyor depo kapağı kilitleniyor. Yani alarm ile depo kapağı ne kilitleniyor nede açılıyor. Sizce sorun ne olabilir?



Merhaba,

Merkezi kilit modülü ve alarm sisteminin bağlantıları konfigüre ederek bu sorun ortadan kaldırılabilir.


 
314 Mesaj
12 Eylül 2010; 17:50:13 

Sn. Hakan Usta
V2004 model bora pasific aracımın 62000 km de triger kayışını değiştirttim.
Son zamanlarda 1. vitesten 2. vitese geçtikten sonra tam hızlanırken çok hafifce bir kelkinme oluyor. Teklemenin olduğu devir 2000 ile 2300-2500 arasında oluyor. Arac biraz daha hızlanıp devir yükselince/arac hızlanınca kesiyor. Sebebi ne olabilir? diye araştırdığımda

1) triger kayışı değişimi sırasında sente kaçıklığı olmuş olabilir dediler
2) benzinde problem olabililir dediler,
3) Bujileride değiştirip yenilemişlerdi. Ondan da olabilir mi?

1. soru için Triger kayışı değişmeden önce böyle bir sorunum yoktu. 1 yıl kadar önce arac 62 binde iken değiştirdim. Şimdi 70 binde ve son 5 bin km dir bu arıza var.Triger kayışını değiştirmemin akabinde bu arızayı tam olarak hissetmedim ancak aracın hızlanmasını önceki haline göre pek beğenmemiştim. 1 ay kadar önce aracı yetkili servise götürüp (başka ustaların tavsiyesi üzerine) sente kaçıklığı için aracı kontrol ettirdim. Yapılan incelemede beyin kontrol edildi ve herhangi bir arıza ile karşılaşılmadı. Ayrıca aracı kontrol eden usta "sente kaçıklığı olan aracın 5000-6000 devire çıkması mümkün değildir" dedi...Hızlanmasıda iyi...

2. olarak yakıtı aldığım yeride değiştirdim. Daha güvenilir firmalardan yakıt alıyorum.
3. bujilerde kontrol edildi. bi sıkıntı görülemedi. Bilgisayara bağlayınca hata bulamadılar

başka servis de trigeri kontrol etti oda bişey bulamadı. Normal dedi. oda bujiler baktı. Normal dedi. Sonra enjektör temizleme için benzine katkı koydu. Yine hiç bişey yok.

Ancak hala daha bu arıza devam ediyor. Bazen azalıyor, bazen artıyor. Kimi zamanda hiç olmuyor. Sürüş keyfini tamamen bitiren bu arızaya şimdiye kadar çözüm bulamadım. Araç şimdi 83000 km ye geldi, bir çok yere sorduk, pek ilgilenen bile olmadı.
Yardımlarınızı rica ederim.
Mail adresim:tnr.ydn@hotmail.com
_____________________________



596 Mesaj
14 Eylül 2010; 11:02:46 

Sayın Hakan Usta,
Benim de merkezi kilitle ilgili bir sorunum var. 91 model mazda 626 aracım var. Sorun 1 aydır devam ediyor. Sorun ilk ortaya çıktığında merkezi kilit tüm kapıları kapatmıyordu. Sadece şoför kapısı kapatıyor diğer kapıları kilitlemiyordu. Bazen ilk basışımda sadece şoför kapısını 2. basışımda diğer kapıları kilitliyordu. Bir bakıyorum düzeliyor hiç bişey yok gibi normale dönüyordu. Sonra komple bozuldu sandım çünkü 15-20 gündür sadece şoför kapısını açıyordu. Bu arada anahtarlada denedim kapalıyken acaba kumanda mı bozuk diye ama sonuç aynı sadece anahtarı koyduğum kapı açılıyor. Birkaç gün önce baktım tekrar çalıştı. Tabi çalıştı derken ilk hali gibi ara sıra açıp kapatıyor.
Acaba sorun nereden kaynaklanıyordur? Basit birşey mi yoksa maliyetli olur mu? Yardımcı olursanız sevinirim...
_____________________________

Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, Rahmetten mahrum kalır. Herşey kader ile takdir edilmiştir. Kısmetine razı ol ki rahat edesin...


530 Mesaj
15 Eylül 2010; 10:23:14 


quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta





Aracınızın arızası pompadan kaynaklanması yüksek ayrıca gaz pedalı arızasıda olabilir.

Aynı sorun bende de var . Servise götürmek istemiyorum götürüp gösterdim bir kez 1tl den 2000 tl ye kadar fiyat çıkabilir dedi. Böle bir servis anlayışı renoda anlamsız. Bence bakıp bir fiyat çıkartıp sizin aracınız şu kadara yapılır demeleri lazım.
Dediğim servis Lüleburgaz renault
_____________________________



 
16 Mesaj
16 Eylül 2010; 16:10:50 

hakan usta merhaba;
Aracım vactra b 2000 motor 1997 model otomatik vites sorunum;
Bu sabah arabayı işyerimin önüne park edip kontağı kapadığımda devir saati titremeye başladı (hızlı ve milimetrik olarak sallanma şeklinde )kontağı çıkarıp bekledim 30 sn kadar gene titredi (titreme esnasında bi ses geliyor tıkır tıkır şeklinde) sonra 0-1 arsında öyle kaldı çalıştırdığımda arıza ışığı yanıyordu devir saati çalışmıyordu.(arıza lambası arada gene yanıyodu tech 2 ye bağlattığımda oksijen sensörü arızası verdi usta lpg olduğu için yapar dikkate alma dedi) ve hız göstergemde çalışmıyor yanlız arada 2 side doğru çalışıyor taki stop edene kadar sorunun ne olduğu ve çözümün ne olacağı husunda yardım rica ediyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mami5757 -- 16 Eylül 2010; 16:23:57 >
_____________________________



 
1234 Mesaj
21 Eylül 2010; 18:12:10 

HAKAN USTA MRB. 2004 MODEL HYUNDAİ ELANTRAM VAR. GÖSTERGE PANELİNDEKİ AİRBAG LAMBASI ARASIRA YANIYOR. KENDİLİĞİNDEN SÖNÜYOR. SERVİSE SORDUM, SOKETLERDE TEMASSIZLIK VARDIR, İNCELEMEK LAZIM DEDİLER. BAŞKA BİR NEDENİ OLABİLİRMİ. BİRDE DİJİTAL KLİMA ÜZERİNDEKİ FONKSİYON TUŞLARINDAN BİRİNİ IŞIĞI YANMIYOR. LEDLERİ NASIL DEĞİŞTİRİLİR. SAYGILARIMLA.
_____________________________

YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL.


 
21 Mesaj
3 Ekim 2010; 22:17:57 

Merhaba Hakan Usta benim 2006 toyota avensis elegant aracım var.Arabamın yol bilgisayarında arıza var Ekran bazen geliyor bazen gidiyor, bazen de yarısı geliyor bazen tersten geliyor bu yol bilgisayarı tamir olur mu? maliyeti ne kadar olur? yardımcı olursanız sevinirim
_____________________________



1241 Mesaj
20 Ekim 2010; 23:03:10 


quote:

Orijinalden alıntı: taydin66

Sn. Hakan Usta
V2004 model bora pasific aracımın 62000 km de triger kayışını değiştirttim.
Son zamanlarda 1. vitesten 2. vitese geçtikten sonra tam hızlanırken çok hafifce bir kelkinme oluyor. Teklemenin olduğu devir 2000 ile 2300-2500 arasında oluyor. Arac biraz daha hızlanıp devir yükselince/arac hızlanınca kesiyor. Sebebi ne olabilir? diye araştırdığımda

1) triger kayışı değişimi sırasında sente kaçıklığı olmuş olabilir dediler
2) benzinde problem olabililir dediler,
3) Bujileride değiştirip yenilemişlerdi. Ondan da olabilir mi?

1. soru için Triger kayışı değişmeden önce böyle bir sorunum yoktu. 1 yıl kadar önce arac 62 binde iken değiştirdim. Şimdi 70 binde ve son 5 bin km dir bu arıza var.Triger kayışını değiştirmemin akabinde bu arızayı tam olarak hissetmedim ancak aracın hızlanmasını önceki haline göre pek beğenmemiştim. 1 ay kadar önce aracı yetkili servise götürüp (başka ustaların tavsiyesi üzerine) sente kaçıklığı için aracı kontrol ettirdim. Yapılan incelemede beyin kontrol edildi ve herhangi bir arıza ile karşılaşılmadı. Ayrıca aracı kontrol eden usta "sente kaçıklığı olan aracın 5000-6000 devire çıkması mümkün değildir" dedi...Hızlanmasıda iyi...

2. olarak yakıtı aldığım yeride değiştirdim. Daha güvenilir firmalardan yakıt alıyorum.
3. bujilerde kontrol edildi. bi sıkıntı görülemedi. Bilgisayara bağlayınca hata bulamadılar

başka servis de trigeri kontrol etti oda bişey bulamadı. Normal dedi. oda bujiler baktı. Normal dedi. Sonra enjektör temizleme için benzine katkı koydu. Yine hiç bişey yok.

Ancak hala daha bu arıza devam ediyor. Bazen azalıyor, bazen artıyor. Kimi zamanda hiç olmuyor. Sürüş keyfini tamamen bitiren bu arızaya şimdiye kadar çözüm bulamadım. Araç şimdi 83000 km ye geldi, bir çok yere sorduk, pek ilgilenen bile olmadı.
Yardımlarınızı rica ederim.
Mail adresim:tnr.ydn@hotmail.com



Aracınızın arıza durumlarını tam olarak nerde nezaman yaptığını not edin örneğin motorun oanki konumu sıcak soğuk aracın konumu düz,rampa veya rampa aşağı yol gibi, depo durumu direksiyon konumu vs. bunlara dikkat edin arızayı sizin bile bulma imkanınız vardır.Eğer sonuca ulaşamaz iseniz sizi servisimize bekleriz.


 
314 Mesaj
31 Ekim 2010; 11:40:16 


quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta





Aracınızın arıza durumlarını tam olarak nerde nezaman yaptığını not edin örneğin motorun oanki konumu sıcak soğuk aracın konumu düz,rampa veya rampa aşağı yol gibi, depo durumu direksiyon konumu vs. bunlara dikkat edin arızayı sizin bile bulma imkanınız vardır.Eğer sonuca ulaşamaz iseniz sizi servisimize bekleriz.


ARACIN SICAK SOGUK RAMPA DÜZ, HİÇ BİR ŞEY FARKETMİYOR. 3,5 KM LİK HERHANGİ BİR TEST SÜRÜŞÜNDE BELLİ OLMUYOR. 25, 30 KM ŞEHİR İÇİNDE SÜRMEK LAZIM. BİR AN GELİNCE ARKA ARKAYA TEKLEME BAŞLIYOR. 2,3 YETKİLİ SERVİSE GİTTİM SORUN YOK DEDİ. ONLAR DENEME YAPTIKLARINDA ZIKKIM OLASI ARIZA GERÇEKLEŞMEDİ. BU HAFTA SONU TÜP TAKTIRMAK İÇİN BİR FİRMAYA GİTTİĞİMDE ARACINIZ ARIZALI ÖNCE ONU YAPTIRIN DİYEREK MONTAJ YAPMAYI İSTEMEDİ. ARIZA OLARAK İSE: STF(SHORT FULE TRIM) HİÇ BİR BORADA %25 VEYA %30 OLMAZ DEDİ. OKSİJEN SENSÖRÜNÜ KONTROL ETTİRMEMİZİ İSTEDİ. ARAÇ ŞİMDİ 88.000 KM DE VE 28.000 KM DİR BU GICIK ARIZA SIK SIK OLUYOR... SİZ ANKARA'DA MISINIZ
_____________________________



 
401 Mesaj
16 Kasım 2010; 21:37:32 

merhaba hakan usta
şimdi şöle baslamak ıstıyorum2002 307 aracım var.ben u araca endustrıyel bır pc taktım.on torpıdoyada 8 ınc dokunmatık lcd monıtor taktım.aracıma gecen sene sıfır 60 amperlık bakımsız akü aldım.ayrıca pc ıcın stepnenın ıcıne 40 amperlık kuru akü yerlestırdım.kuru akü ıle pc.anfı.teyıbı calıstırıyorum öndekı akü ıse sadece araca hıtap edıyor.öndekı aküden kalın kabloyla arkadakı aküye baglantı yaptım arac caısırken ıkı akü aynı anda doluyor.şimdi benım sorum şu olcak.ben bılgısayarda fılm ızlerken 30 dkıka sonra kontagı calıstırdıgımda bılgısayar reset atıyor.ama teyıbım atmıyordu.besleme kablolarının ınce oldugundan rest atıyor dıye düşündüm ve kabloları kalın anfı kablolarıyla cektım.şimdi pc rest atmıyor ama teyıbım kapanıp acılıyor.teyıbı tekte baglasam kontak yaptıgımda kapanıp acılıyor.öndekı aküye baglasamda kapanıp acılyor..saatlerce yol gtsemde durup tekrar aracı calıstrsamda kapanıp acılıyor..akülerim dolu ölçüm yaptım.sıstemdekı kabloları 5.kez kontrol ettm sorun yok.ama bunu çözemedm.neden kapanıp acılıyordur teyıbım sızce..
_____________________________

NAVKİNG
TECHNICAL SUPPORT...


35 Mesaj
26 Kasım 2010; 9:36:45 

İyi Günler Hakan Usta.

Yaklaşık bundan 2 ay önce KIA SEPHIA II 2004 Model (LPG li) aracım arıza ışığı yaktı Yetkili servise sorun için başvurdum yetkili servisde aracı cihaza bağladılar ve arızanın 4 nolu enjektör zengin karışım yaptığını önemsiz bişey olduğunu söylediler arızayı söndürdüler ve lpg taktırdığın yere yada lgp servisine göster dediler lpg servisine gittim ayarlarında oynama yaptılar ve dedilerki Ateşleme bobininde sorun olabilir emin olmak için önce buji ve kablolarını değiştirelim dediler bende genel bakım yakınlaştı 1500 km sonra değiştireceğime şimdi değiştiririm diyerek buji, buji kablolarını hava filitresini yağını değiştirdim yani genel bakım yaptırdım. 1-2 hafta sonra benim arza ışığı tekrar yandı yetkili Kıa servisine 2. kez gittiğimde bu kezde 1 nolu enjektör zengin karışım diye hata kodu belirtti tekrar söndürler 2-3 gün sonra tekrar yandı ve aynı hataları verdi sonra servisten ateşleme bobini alıp sanayideki ustama götürdüm değiştirdi arıza ışığı hemen söndü akşamına tekrar yandı ustamı aradım hata kodunu silmediğimizden aynı hatayı tekrarlamış olabilir dedi ertesi gün söndürdü akşamına tekrar yandı lpg servisine gittim ayarlarını normal olduğunu söylediler hiç bir sorun yokmuş benim size sormak istediğim şey benim sorunum ateşlemeden kaynaklanan bir sorunmu yoksa LPG den kaynaklanan bir sorunmu çözemedim gitti verdiğiniz cevep için şimdiden teşekkür ederim.
_____________________________



 
79 Mesaj
4 Aralık 2010; 18:08:49 


quote:

Orijinalden alıntı: soru_cevap




araba gaz pedalına basmadan kesinlikle çalışmıyor. o da defalarca kontak açıp kapamadan sonra çalışabiliyor.. ??? nedir sorunu sizce? kafayı yicem
(bu hafta sonu servise götürmek istiyorum)


son güncel bilgi: arabanın kontağını motoru çalıştırmadan 3-4 kez açıp ışıkları sönünceye kadar bekleyip kapatıp tekrar açıyorum. daha sonra marşa basıyorum. genellikle gaza ilk bastığım anda motor kendiliğinden sönüyor ve bu kontak açıp kapatma işlemini tekrarlamam gerekiyor aracı çalıştırabilmem için. bu arada akü değerlerimi ölçtürdüm. normal çıktı (voltaj 13.14 V çıktı). fakat alternatör testinde (şarj dinamosu) voltaj ölçümü 12.69 V çıktı ve raporda "çok düşük" olarak görünüyor. şimdi sorunun aracın şarj dinamosunda mı yoksa yakıt sisteminde mi olduğunu belirlemek gerekiyor... fikri olanlar paylaşabilirler mi?
_____________________________



 
6 Mesaj
5 Aralık 2010; 20:52:39 

2001 primera sahibiyim sorunum şu arabada abs motoru frene basmadan devreye giriyor özelleklikle sıkışık tarfikte sorun daha çok kendini belli ediyor yani abs motoru dur kalk sırasında devreye giriyor hareket halinde böyle bir sıkıntı yok ayrıca frene ani bastığımda doğal olarakta devreye giriyor yani acil durumlar için sıkıntı yapmıyor sorun neden olabilir acaba bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim şimdiden teşekkürler
_____________________________



 
411 Mesaj
8 Aralık 2010; 21:26:44 

Merhaba arkadaşlar, 206 cc aldım sis farlarında sorun olduğu için oto elektrikçisine götürdüm farlar yapıldı ama şimdi kontağı kapatsam bile sadece kilometrenin gösterildiği küçük yerdeki ışık sönmüyor bu normal mi? Kilometre derken toplam kilometre sayacı.
_____________________________



 
13 Mesaj
9 Aralık 2010; 10:47:01 

Merhaba,
Benim de bir sorunum var, aracımdaki gösterge ışıkları hava soğuk iken ilk başta yanmıyor. aracın içi ısındıkça zamanla birden yanıyor. ledlerde sorun olsa hiç yanmaz diye düşünüyorum. Aynı şey bagaj aydınlatması için de geçerli. Soğuk havalarda çalışmıyor :)
Sebebi hakkında bilgisi olan var ise paylaşabilir mi?
_____________________________



980 Mesaj
10 Aralık 2010; 14:29:55 

honda jazz aracım var orjınal muzık setı calısmıo.code dıye bırsey ıstıor tusluom rastgele eror verıo acmıor malesef.ne radıo calıo ne cd sızce nedendır bu.


 
1 Mesaj
12 Aralık 2010; 13:24:29 

benim aracım rover 218 vvc,dun yolda bir anda araba stop etti yani durağan halde değilken,daha sonra marşı kapattım bidaha acmaya calıstım ama hıc marsda tık cıkmadı,gosterge ısıklarının bazıları yanıyor bazıları yanmıyor dortluler calısıyor ama camlar ve araba saatı hıc calısmıyor,usta sıgortalara aku kutup baslarına baktı ama orada sorun yok dedı neyden kaynaklanabılır
_____________________________



 
2214 Mesaj
12 Aralık 2010; 15:04:21 


quote:

Orijinalden alıntı: imbus_civata

honda jazz aracım var orjınal muzık setı calısmıo.code dıye bırsey ıstıor tusluom rastgele eror verıo acmıor malesef.ne radıo calıo ne cd sızce nedendır bu.

Aracınızın kitapçıkları duruyorsa o kitapçıkları bir karıştırın derim müzik sistemine ait kod o kitapçıklarda yapıştırılmış olarak bulunuyor genelde.


 
1234 Mesaj
12 Aralık 2010; 21:03:19 

hakan usta iyi günler. oğlumun pejo 106 1.4 xr aracı var. araç yolda giderken ara sıra stop ediyor, bazen kendi kendine gaz veriyor, bazende motordan bir patlama sesi geliyor. stop etme sorununu rolanti valfini değiştirerek giderdik. fakat diğer iki sorun devam ediyor. nedeni ne olabilir. beyin veya yazılımla ilgisi olabilirmi. araç lpg li. hem benzinde, hem lpg de sorun devam ediyor. yardımınızı bekliyorum. teşekkürler.
_____________________________

YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL.


1241 Mesaj
17 Aralık 2010; 14:35:50 


quote:

Orijinalden alıntı: ft19

hakan usta iyi günler. oğlumun pejo 106 1.4 xr aracı var. araç yolda giderken ara sıra stop ediyor, bazen kendi kendine gaz veriyor, bazende motordan bir patlama sesi geliyor. stop etme sorununu rolanti valfini değiştirerek giderdik. fakat diğer iki sorun devam ediyor. nedeni ne olabilir. beyin veya yazılımla ilgisi olabilirmi. araç lpg li. hem benzinde, hem lpg de sorun devam ediyor. yardımınızı bekliyorum. teşekkürler.



Butürlü sorunlarda gaz kelebeğini temizlettirip ve güzel lpg ayarından sonra sorunlar düzelecektir.


 
642 Mesaj
17 Aralık 2010; 21:34:03 


quote:

Orijinalden alıntı: seffaf1

Merhaba sinyaller bazen çalışmıyor ama sinyaller çalışmadığı zaman 4lü düğmesine bastığında 4lüle yanıyor. bir müddet sonra sinyaller gene çalışıyor ama arada bir hep tekrarlıyor bu sorunu ?


hala güncel
_____________________________



 
289 Mesaj
20 Aralık 2010; 11:34:10 

İyi günler
2004 citroen c5 aracımızın kumandası bir anda herhangi bir darbe düşme yaşamadan çalışmamaya başladı. Bu sorun anahtarın pilinin bittiğini mi gösterir öyleyse herhangi bir elektrikçi bu pili değiştirebilir mi?
bir de başka nasıl bir arızadan dolayı bunu yapabilir?
Teşekkürler
_____________________________



222 Mesaj
20 Aralık 2010; 16:47:02 

İyi günler

99 model Volvo S40 aracım var,ne sağ sinyal çalışıyor ne de sol,dörtlü flaşörüne bastığım zaman sadece sol sinyal çalışıyor.Fakat sola yada sağa sinyal verdiğimde sinyaller çalışıyor ve direksiyonu çevirdiğimde sinyal kolu atıyorda.Elektrikçiye gösterdiğimde sigortalarda ve müşürlerde bir sorun olmadığını dörtlü anahtarının arızalı olduğunu söyledi ama bana pek öyle gelmiyor,yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.
_____________________________



1241 Mesaj
21 Aralık 2010; 9:28:54 


quote:

Orijinalden alıntı: seffaf1




hala güncel



Sinyal koluna veya hattına baktırın kısa sürede çözülecektir.


1241 Mesaj
21 Aralık 2010; 9:38:35 


quote:

Orijinalden alıntı: misery1903

İyi günler
2004 citroen c5 aracımızın kumandası bir anda herhangi bir darbe düşme yaşamadan çalışmamaya başladı. Bu sorun anahtarın pilinin bittiğini mi gösterir öyleyse herhangi bir elektrikçi bu pili değiştirebilir mi?
bir de başka nasıl bir arızadan dolayı bunu yapabilir?
Teşekkürler



Pil bitme durumu ilk önce uzak mesafelerden algılamamasıyla başlar.Belirli zaman sonra çalışmamaya başlar.Pili değiştirdiğinizde sorun giderilebilir fakat bazı araçlarda kumandanın yeniden tanıtılması gerekebilir.


222 Mesaj
21 Aralık 2010; 12:19:59 

teşekkürler
_____________________________



 
2135 Mesaj
21 Aralık 2010; 12:39:28 


Fiat Punto, bazı grandePuntoların elektroservo direksiyon sistemlerindeki arıza hakkında herhangi bir
çözüm var mı?
sorun, elektrikli direksiyon motorunun devreden çıkarak direksiyonu sertleştirmesi (devamlı - ara,ara - hiç)
servisin çözümü, direksiyon sistemini komple değiştirmek. fiyat:2000tl
_____________________________


2005 Punto 1.3mJ since 2005


1241 Mesaj
22 Aralık 2010; 9:44:09 


quote:

Orijinalden alıntı: lervolerto


Fiat Punto, bazı grandePuntoların elektroservo direksiyon sistemlerindeki arıza hakkında herhangi bir
çözüm var mı?
sorun, elektrikli direksiyon motorunun devreden çıkarak direksiyonu sertleştirmesi (devamlı - ara,ara - hiç)
servisin çözümü, direksiyon sistemini komple değiştirmek. fiyat:2000tl



Yedek parçası bulunabilirse tamiri yapılabilir.Veya çıkma parçaya bakmak gerekir.