Katip1
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 11:19:31)
2013 mart ayında aldığım 1.33 aurisimle güzel geçiniyoruz fakat eşim pek rahat edemedi araçla.
Daha önce kullandığımız punto vardı onun gibi rahat kullanamıyor bunu ama onun da araç kullanması gerekiyor bu yüzden aracımdan bu yıl sonu ayrılacağım vergisi az yakıtı az ama dolu bir b sınıfı "Dizel" araca geçmek istiyorum. Yılda 20-25 bin km civarı yapıyorum.
Mutlak suretle olmasını istediğim bazı özellikler var mesela
-Hız sabitleyici
-Otomatik klima
-Mümkünse 15 jant (hem tüketim için hem de lastik fiyatları ucuz)
-ESP, Hill holder vs vs artık saymıyorum çünkü bunlar dolu modellerde zaten bulunuyor.
-Multimedya ekran
Opel Corsa en dolu modeli 1.3 dizel 95 ps ecoflex 45 bin lira
Fiat punto aynı motor full donanım 45 bin lira
Renault clio aynen 45 bin lira
Ford Fiesta 45 bin lira civarı titanium paket
Clio ve Fiesta'nın vergi avantakları yok.
Corsa ile Puntonun kullandığı motorlar aynı vergi avantajları var 95 ps olanları oldukça atik seri motorlar uzun yolda üzmez diye düşünüyorum.
Ama asıl soru Hangisini tercih etmeliyim ?
Pegeout 208 var birde 1.6 dizel ve 1.4 dizel seçenekleri ikiside vergi avantajı olmayan modeller ama varsa forumda 208 kullanıcısı onların da fikirlerini almak isterim..
Son olarak 5 yıl civarı kullansam ben bu aracı 100-120 bin km kadar bir yol yapacağım hangi araç daha diri kalır bu süreç sonunda ?
Şimdiden Teşekkürler..
emre356
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 11:39:08)
Aralarındakalite ve sağlamlık olarak Fiesta ve Corsa bence diğerlerinden daha iyi.Clio şık fakat kalitesi ve uzun ömürlülüğü soru işareti.Fiatların da kalitesi opel ve forddan geride.Clio ile Puntoyu elerdim.Corsa ve Fiesta arasında tercih yapardım.Fiesta azcık daha sert bir araç bildiğim kadarıyla ama çok başarılı bir model.Corsa nispeten daha yumuşak.Ama ikisi de kendini ispatlamış araçlar.
Benim tercihim şu yönde olurdu.
1-Fiesta
2-Corsa
3-Clio
4-Punto
Karar sizin.
Katip1
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 11:43:13)
quote:
Orijinalden alıntı: emre356 Aralarındakalite ve sağlamlık olarak Fiesta ve Corsa bence diğerlerinden daha iyi.Clio şık fakat kalitesi ve uzun ömürlülüğü soru işareti.Fiatların da kalitesi opel ve forddan geride.Clio ile Puntoyu elerdim.Corsa ve Fiesta arasında tercih yapardım.Fiesta azcık daha sert bir araç bildiğim kadarıyla ama çok başarılı bir model.Corsa nispeten daha yumuşak.Ama ikisi de kendini ispatlamış araçlar. Benim tercihim şu yönde olurdu. 1-Fiesta 2-Corsa 3-Clio 4-Punto Karar sizin. |
Pekala Sağlamlık olarak yazdık Fiesta ile Corsa yı yazdık diyelim aynı güzergahta 100 km sabit hızla hangi araç daha az yakıt tüketir ?
jac0B0
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 11:45:20)
Hocam full dizel otomatik fiorino al genis gorus acisi sayesinde ve otomatik konforuyla esin de rahat etmis olur, bakimi ucuz, az yakiyor, 1.3 vergi avantaji, yedek parca ucuz ve bol.
Katip1
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 11:52:03)
quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0 Hocam full dizel otomatik fiorino al genis gorus acisi sayesinde ve otomatik konforuyla esin de rahat etmis olur, bakimi ucuz, az yakiyor, 1.3 vergi avantaji, yedek parca ucuz ve bol. |
Hocam tavsiye için teşekkürler ama ticari olsun istemiyorum geniş ferah güzel araçlar ama bizim için gerek yok zaten vergisi az olsun istiyorum mümkün mertebe .
emre356
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 11:52:14)
Az bir farkla Fiesta daha az yakar diye düşünüyorum ama çok fark olmaz heralde.Tabi bu konuda yorum yapmam saçma çünkü ikisinin yakıt tüketimi hakkında katalog verisinden ve biri iki duyumdan başka bilgim yok. Fiestanın 4-5 arası yaktığını duydum.Ama dediğim gibi ikşsi arasında çok fark olacağını sanmıyorum ve kullanan birine sormanızda veya kendinizin test etmesinde fayda var.
jac0B0
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 11:54:33)
quote:
Orijinalden alıntı: Katip1 quote:
Orijinalden alıntı: jac0B0 Hocam full dizel otomatik fiorino al genis gorus acisi sayesinde ve otomatik konforuyla esin de rahat etmis olur, bakimi ucuz, az yakiyor, 1.3 vergi avantaji, yedek parca ucuz ve bol. | Hocam tavsiye için teşekkürler ama ticari olsun istemiyorum geniş ferah güzel araçlar ama bizim için gerek yok zaten vergisi az olsun istiyorum mümkün mertebe . |
Hocam zaten ben otomobil ruhsatlisini onermistim vergis az olani,
Baska model aklima gelmiyor ama illa b hb alicak olsam i20 ve Clio arasinda kalirdim.
Segmentinin en iyi f/p araclari
Karbon 12
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 12:05:31)
Corsa ve Punto en donanımlı modellerinde dahi yan havayastıkları eksik olduğu için dolaylı olarak kaza testleri de olmayan arabalardır.
Kaygerya
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 12:31:24)
bence en mantıklısı düşük kilometreli 2. el aveo 1.3 dizel sedan veya keyfe göre hb. corsa ile aynı motor şanzuman. aynı servisleri ile donanım zengini bir araç.
üstyayla
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 12:52:32)
Ben de bu duruma düşmekten korkuyorum. C sınıfı araçlar tuzlu geliyor, B sınıfı da ondan hallice,
bu kadar para bu araçlara verilir mi diyorum. Bi taraftan C sınıfı boşa binmektense B sınıfı dolu diyor mantık,
en az 8-10 sene binecek birine çocuk olursa nah sığarsın diyor sağduyu...
Satmıyorum arkadaş arabamı değiştirmiyorum! Varsın 8 yaşında arabaya bineyim...
Size de Allah kolaylık versin. Gerçi kararı vermişsiniz ama :)
Bu arada uzun vadede diğerleri kadar dayanıklı mıdır bilmem. Sadece tasarım açısından söylüyorum,
Yeni C3 de göze hoş geliyor.
cat_power
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 12:54:28)
Benim tercihim şöyle olurdu
1.- Fiesta (aslında 95hp'lik olanı daha da iyidi, ancak bu sene getirmiyorlar)
2.- Polo Bluemotion (ESP, hillholer, CC, S&S, vs pek çok donanım var)
3.- Punto
Şu saatten sonra Corsa'yı düşünmeyin derim.
Klise Adam
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 13:01:21)
quote:
Orijinalden alıntı: emre356 Aralarındakalite ve sağlamlık olarak Fiesta ve Corsa bence diğerlerinden daha iyi.Clio şık fakat kalitesi ve uzun ömürlülüğü soru işareti.Fiatların da kalitesi opel ve forddan geride.Clio ile Puntoyu elerdim.Corsa ve Fiesta arasında tercih yapardım.Fiesta azcık daha sert bir araç bildiğim kadarıyla ama çok başarılı bir model.Corsa nispeten daha yumuşak.Ama ikisi de kendini ispatlamış araçlar. Benim tercihim şu yönde olurdu. 1-Fiesta 2-Corsa 3-Clio 4-Punto Karar sizin. |
Yahu neye göre Corsa kaliteli diyorsunuz? Belki şu an piyasada en kalitesiz,en özelliksiz ve bunlara rağmen hem sıfır fiyatı hemde servisi en pahalı B sınıfı araç Corsadır.
Eğer Corsa kaliteliyse ben bu zamana kadar ne arabaya binmişim ne de bir arabayı değerlendirebilecek kapasite elde elebilmişim.Bunuda B sınıfı Polo hariç her araç elinin altından geçmiş birisi olarak açık ve net söylüyorum.
Rdiesel
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 13:13:39)
quote:
Orijinalden alıntı: arjen553 quote:
Orijinalden alıntı: emre356 Aralarındakalite ve sağlamlık olarak Fiesta ve Corsa bence diğerlerinden daha iyi.Clio şık fakat kalitesi ve uzun ömürlülüğü soru işareti.Fiatların da kalitesi opel ve forddan geride.Clio ile Puntoyu elerdim.Corsa ve Fiesta arasında tercih yapardım.Fiesta azcık daha sert bir araç bildiğim kadarıyla ama çok başarılı bir model.Corsa nispeten daha yumuşak.Ama ikisi de kendini ispatlamış araçlar. Benim tercihim şu yönde olurdu. 1-Fiesta 2-Corsa 3-Clio 4-Punto Karar sizin. | Yahu neye göre Corsa kaliteli diyorsunuz? Belki şu an piyasada en kalitesiz,en özelliksiz ve bunlara rağmen hem sıfır fiyatı hemde servisi en pahalı B sınıfı araç Corsadır. Eğer Corsa kaliteliyse ben bu zamana kadar ne arabaya binmişim ne de bir arabayı değerlendirebilecek kapasite elde elebilmişim.Bunuda B sınıfı Polo hariç her araç elinin altından geçmiş birisi olarak açık ve net söylüyorum. |
Plastik kalitesi ve iç aksam kalitesnin Puntodan hiç bir farkı yok üstüne görünümünün eskimesi de cabası,Opel eskilerin hatırana satıyor Corsayı ,yoksa süspansiyon cidden berbat kütüğün üzerinde mi gidiyorsunuz belli değil,ayrıca corsa ve fiestayı oturaklılık olarak o sınıfın en kötüsü olarak görüyorum arka kısımları ciddi manada havada ağırlık dağılımları başarı değil....
icemy
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 13:14:42)
208 i 10 aydır kullanıyorum.öncelikle 1,4 manuel düşünüyorsanız dizeller sizin kriterinizin dışında.zira 1,4 manuel dizellerde otomatik klima,esp hill-holder yok
gelelim otomatiklere,1,4 active e-hdi 68 beygir piyasadaki en az yakan otomobil diyebilirim.esp,hillholder cc,bluetooth mevcut.fakat dijital klima yok.onun dışındada pek eksiği yok.1,6 e-hdi allure 92 beygir ise full.1,4 ü 45 e 1,6 yı 50 ye bağlarsınız.içmekan olarak kaliteli ve geniş,ferah bir araçtır.özellikle allure sınıfının en kaliteli içmekana sahip olduğunu söyleyebilirim.direksiyon-gösterge konumundan dolayı zevkli bir sürüşü vardır.multimedya ekran mevcuttur ve kullanışlıdır.navigasyon yeni geldi ve ek ücrete tabi sanırım.otomatik size uyarsa diğer araçların manuel fiyatına otomatik alırsınız.fakat 68 beygir ilk kalkışlarda yarı otomatik şanzımanın etkisiyle yavaş ama 1700 devirden sonra gayet güzeldir
commandx
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 13:14:47)
Bahsettiğiniz araçların çoğunda esp standart değil. Donanım listelerini detaylıca kıyaslayın derim. Bence aurise devam edin. Eşiniz bir süre sonra alışır. Auris satılıp bu araçlar alınmaz. Hepsinden güvenli, konforlu. Tüketim olarak da aşağı değildir.
Katip1
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 13:49:00)
quote:
Orijinalden alıntı: commandx Bahsettiğiniz araçların çoğunda esp standart değil. Donanım listelerini detaylıca kıyaslayın derim. Bence aurise devam edin. Eşiniz bir süre sonra alışır. Auris satılıp bu araçlar alınmaz. Hepsinden güvenli, konforlu. Tüketim olarak da aşağı değildir. |
Az evvel Fiat/ Opel / Renault bayiilerine gidip araçları inceledim ne olursa olsun C sınıfında B sınıfına düşmek mantıklı gibi görünse dahi araçların içine bindiğimde kendi aracımı çok aradım benim aracımda 7 hava yastığı var yahu giriş paket olmasına rağmen esp hill holder vs zaten var eşimle de konuştuk ve değiştirme işinden vazgeçtik 46.000 tl puntoya istiyorlar 4 hava yastıklı bir punto yok yok vazgeçtim ..
commandx
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 13:58:54)
quote:
Orijinalden alıntı: Katip1 quote:
Orijinalden alıntı: commandx Bahsettiğiniz araçların çoğunda esp standart değil. Donanım listelerini detaylıca kıyaslayın derim. Bence aurise devam edin. Eşiniz bir süre sonra alışır. Auris satılıp bu araçlar alınmaz. Hepsinden güvenli, konforlu. Tüketim olarak da aşağı değildir. | Az evvel Fiat/ Opel / Renault bayiilerine gidip araçları inceledim ne olursa olsun C sınıfında B sınıfına düşmek mantıklı gibi görünse dahi araçların içine bindiğimde kendi aracımı çok aradım benim aracımda 7 hava yastığı var yahu giriş paket olmasına rağmen esp hill holder vs zaten var eşimle de konuştuk ve değiştirme işinden vazgeçtik 46.000 tl puntoya istiyorlar 4 hava yastıklı bir punto yok yok vazgeçtim .. |
8 hava yastık, esp vs standart olsa bile auristeki güvenlik, sağlamlık, tokluğu b sınıfı araçlarda bulamazsınız. Güvenlik sadece hava yastığı esp ile olmuyor. Yol tutuş, fren, panik fren vs bunlar da güvenlik konusuna girer.
Auristen vazgeçmeyerek en mantıklısını yapmış olursunuz.
öcüü..
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 14:11:54)
kıa rıo 2012-2013 fancy yada sporty
dkerem2
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 14:25:25)
c sınıfından b sagmentine geçmek pek akıl karı değil. lla geçilecekse c sınıfını az aratan modeller olması lazım. mesela colt ve jazz olabilir.
entropy
=> C sınıfından B sınıfına geçmek için tavsiye
(31.10.2013 14:40:07)
Belki donanım olarak tatmin etmez ama bence 5 yıl içinde dökülmesin yerinde kalsın derseniz.Dizel Yaris de düşünülmeli derim.
Yukarda verdiğiniz listeye göre benim ilk tercihim punto olurdu; az yakar sağlam motor; ekstra şehir içi sürüş için özel direksiyon ayrıca fiat 0 faiz kredi veriyor.Dezavantajı ikinci el kaybı
Az bir farkla fieasta derim; yürütmesi fiattan biraz daha pahalı
Hyundai i20 ve kia rio yakıttı rakiplerine göre biraz fazla olduğu için elerim.
Corsayı aynı motoru az donanımla fiyatla sattığı ve servis kalitesinin kötülüğü; opelin bazı kronik sorunları olması sebebiyle elerim.
Güçlü motor olsun dersende tercihim cilo 1.5 dci dan olur.Motor güçlü azda yakıyor.İyi bir ikili
İkinci eli güçlü olsun dersen polo derim.Fakat senin donanımı polodn almak zor :))
Sonuç olarak 1.) yaris 2.) punto 3.) fiesta